abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 september 2017 @ 15:59:55 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173544136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:48 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Ik zat anders zojuist eens terug te scrollen in dit topic naar de CL finale van 2015 tegen Juve die door Barcelona die werd gewonnen.

Toen was alles nog fantastisch, was Rakitic top, zelfs Mathieu was een prima stand - in CV en was Enrique al ruim een jaar lang coach.

En nu opeens is het allemaal kut. Vind het een beetje kort door de bocht allemaal. Het is onrealistisch om te verwachten dat een jeugdopleiding om de vijf jaar een nieuwe Messi, Xavi en Iniesta uitpoept.
Welkom bij het voetbal :P

Maar het is natuurlijk wel zo dat La Masia niet meer meetelt. Ze hanteren dezelfde ideeën als Ajax. Ieder jaar 1 of 2 overhevelen naar het eerste om zo tot een herkenbaar voetballend team te komen.

Probleem is dat ze spelers kopen die er gelijk moeten staan en het geduld dat met jeugdspelers nodig is er niet is.
Daarnaast moet er gelijk een speler komen waar de hoofdprijs voor moet worden betaald.

Dat vind ik bijvoorbeeld zo knap aan Bayern Munchen. Die spelen ook herkenbaar, attractief voetbal mat hun transfer record ligt op 50 miljoen ofzo. Best knap voor zo'n club.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173544395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Lol, wat. De beste jeugdspelers worden geruisloos weggekocht door topclubs in Europa. Enrique had in 2014/15 nog een speler als Xavi inzetbaar maar sinds hij weg is, wordt het spel alleen maar meer ondermaats. Xavi is slecht vervangen. Let wel, de twee jaar daarna heeft Barça geen rol van betekenis gespeeld in de Champions League en zijn ze al twee keer door Real Madrid weggespeeld. Dat gebeurt niet zomaar. Barça had Asensio kunnen kopen maar die lieten ze gewoon liggen.

Afgelopen zaterdag speelden ze tegen Deportivo Alaves. Het was in zoveel facetten een tekenende wedstrijd voor Barça. Messi trad als valse spits op en wanneer hij zich uit liet zakken was er letterlijk niemand die in de 16 arriveerde om zijn positie in te nemen of hem te ondersteunen. Vorig jaar moest Messi keer op keer Barcelona al in zijn eentje redden; ik kan je Sevilla uit, Real Sociedad, Villarreal uit noemen. Barça wordt steeds meer weggespeeld door subtoppers met hun eigen middelen; enorme pressie en goed aanvallend voetbal.

''MATS; Roberto, Pique, Umtiti, Alba; Rakitic, Busquets, Iniesta; Vidal, Messi, Deulofeu

Heb je wel in de gaten dat de kern van Barça, die al jaren door dezelfde mensen gevormd wordt al 30+ worden? Alleen Umtiti is in deze basis oké. De rest wordt ouder, trager. Er wordt zo ontzettend slecht ingekocht om deze mensen heen en voor de posities van hen. Real Madrid kan twee perfecte elftallen opstellen waar wissels nauwelijks een achteruitgang zijn. Bij Barça ga je met een wissel vijf stappen achteruit. Hoe kan je dat niet zien?

Mathieu is nooit iemand lovend over geweest, hij heeft Barça nooit verder geholpen. Waarom zou Barcelona het moeten hebben van middelmatige spelers zonder doorgroeimogelijkheden. Arda is geen toevoeging gebleken, Vermaelen was al in zijn Arsenal-tijd eeuwig geblesseerd, Deulofeu is nauwelijks een toevoeging te noemen, niemand weet waarom Barça 50 miljoen voor André Gomes neerlegde, 40 miljoen voor Paulinho slaat helemaal nergens op.
Het is allemaal wel wat makkelijk gesteld. Met de kennis van nu had Barcelona Asensio destijds inderdaad misschien moeten halen, maar niemand beschikt over een glazen bol. Anderhalf jaar terug had niemand nog van Asensio gehoord, laat staan dat iemand wist hoeveel potentie hij had. Xavi vervangen is ook niet zomaar gedaan, en Barcelona heeft er alles aan gedaan aan het begin van de transferperiode om (imo. de enige) vervanger te halen met Verratti. Maar met de rancuneuze Qatari's achter PSG kan Barcelona op geen enkele medewerking rekenen. Ook al hadden ze 300 miljoen euro op Verratti geboden, hadden ze hem nog niet gekregen, vanwege het simpele feit dat die oliesjeiks op hun pik getrapt zijn dat Barcelona het terrorisme financierende Qatar uit het stadion heeft geschopt.

Een bestuur van een club als barcelona heeft met veel meer belangen rekening te houden. De club heeft traditioneel een enorme fanschare in Zuid Amerika, en met name Brazilie. Na het vertrek van Neymar zit er geen een Braziliaanse speler meer in de FCB selectie (op de altijd geblesseerde Rafinha na). Ze hadden een speler nodig die populair is bij het Braziliaanse volk en op reguliere basis speelt in het Braziliaanse nationale team.

De enige haalbare optie deze zomer was Paulinho. Ik ben het er mee eens dat er vraagtekens bij kunnen worden gezet of hij de gewenste versterking is op het middenveld, maar zoals gezegd: ook commerciële belangen spelen een grote rol en zo'n bestuur kan daar niet de ogen voor sluiten.

Onder normale marktomstandigheden had Barcelona de aankoop van Paulinho kunnen onderbouwen met de aankoop van meer kwalitatief betere spelers. Alleen is dat nu simpelweg onmogelijk met de prijzen die nu gevraagd worden.

Ik vind juist dat Barcelona het afgelopen jaar karakter heeft laten zien door afstand te nemen van Qatar als sponsor. Ze krijgen daardoor nu de wind van voren op de transfermarkt, maar ik kan er meer respect voor opbrengen dan voor een club als PSG dat zich volledig laat leiden door een stel Arabieren die ik weet niet wat voor secundaire belangen en lijntjes hebben lopen.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:44:13 #228
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173545015
Jij doet me een beetje denken aan die woordvoerder van Saddam Hussein.

Barca wist natuurlijk vanaf het begin al wat een verderfelijk land Qatar is. Blijkbaar vormde dat toen geen beletsel om zaken te doen...

Alsof Barca alleen nog maar gearriveerde spelers kan halen. Hebben ze geen scouting meer? Haal eens een paar talentvolle spelers van 18-21. Coutinho kon je een paar jaar geleden nog halen voor 8,5 miljoen. Dan had je nu een opvolger voor Iniesta gehad... Isco... Asensio...

Maar nee, liever dikke Arda Turan die het na al dat gehol bij Simeone wel eens rustig aan wilde doen...
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 3 september 2017 @ 09:43:01 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173557081
Isco zijn ze toen wel mee bezig geweest, maar die koos voor Real.
Er is ook nog zoiets als de speler zelf.

Er komt wel heel weinig uit de scouting en La Masia levert ook weinig tot niets.

Barcelona is veranderd in een koop club.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 3 september 2017 @ 09:48:34 #230
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173557130
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:43 schreef Komakie het volgende:
Isco zijn ze toen wel mee bezig geweest, maar die koos voor Real.
Er is ook nog zoiets als de speler zelf.

Er komt wel heel weinig uit de scouting en La Masia levert ook weinig tot niets.

Barcelona is veranderd in een koop club.
Ja, Isco koos voor Real Madrid terwijl hij zijn hele leven voor Barcelona is, Iniesta en Xavi zijn grote voorbeelden zijn, een hond heeft die Messi heet en over zichzelf zegt dat hij antimadridista is. Geloof het je het zelf?
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 3 september 2017 @ 11:09:03 #231
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173558332
Met Paulinho komen aanzetten is gewoon pure wanbeleid, commerciele belangen of niet. Daarnaast is defensie nog steeds gatenkaas. Leuk dat Valverde het ziet zitten in Vermaelen maar die kerel is chronisch geblesseerd. Daarnaast is Mascherano al jaren op zijn retour.
pi_173559178
Het is al een paar jaar matig gesteld met het aankoopbeleid van Barcelona.. Arda, Vidal, Denis Suárez, Digne, Alcacer, Gomez..etc etc. Allemaal niet goed genoeg. Het hele zooitje wordt overeind gehouden door Messi
  zondag 3 september 2017 @ 12:12:07 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173559367
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is al een paar jaar matig gesteld met het aankoopbeleid van Barcelona.. Arda, Vidal, Denis Suárez, Digne, Alcacer, Gomez..etc etc. Allemaal niet goed genoeg. Het hele zooitje wordt overeind gehouden door Messi
Die zijn allemaal best kut ja.
Alleen Denis Suarez vind ik wel een aardige speler. Alleen hij heeft ook net niet die kwaliteiten.

Je zou ze kunnen zien als breedte aankopen, maar dat is juist niet wat ze nodig hebben.

Overigens ben ik er ook niet 100% zeker van dat Coutinho het zou redden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 3 september 2017 @ 12:12:58 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173559379
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:48 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ja, Isco koos voor Real Madrid terwijl hij zijn hele leven voor Barcelona is, Iniesta en Xavi zijn grote voorbeelden zijn, een hond heeft die Messi heet en over zichzelf zegt dat hij antimadridista is. Geloof het je het zelf?
En jij denkt dat als het zo is hij daadwerkelijk toch naar Madrid zou gaan?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 3 september 2017 @ 12:20:02 #235
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173559475
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

En jij denkt dat als het zo is hij daadwerkelijk toch naar Madrid zou gaan?
Het zegt mij vooral dat Barcelona niet zo serieus was voor Isco zoals jij hier net uit je toetsenbord rammelt.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 3 september 2017 @ 13:04:28 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173560144
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:20 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het zegt mij vooral dat Barcelona niet zo serieus was voor Isco zoals jij hier net uit je toetsenbord rammelt.
Ik zeg alleen dat ze toen wel met hem bezig zijn geweest. Wat de reden is dat hij niet nu bij Barcelona voetbalt weet ik niet.
Het kan zijn dat de speler niet wilde, of de club niet graag genoeg.

Dat jij nou denkt dat je wel alle inns en outs weet kan ik niets aan doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 3 september 2017 @ 13:06:59 #237
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173560188
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ze toen wel met hem bezig zijn geweest. Wat de reden is dat hij niet nu bij Barcelona voetbalt weet ik niet.
Het kan zijn dat de speler niet wilde, of de club niet graag genoeg.

Dat jij nou denkt dat je wel alle inns en outs weet kan ik niets aan doen.
Haha, je hoeft niet zo kwaad te doen hoor, het is maar een internet forumpje, denk aan je hart. Overigens zijn het geen ''inns en outs'', het heeft namelijk in alle kranten gestaan.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 4 september 2017 @ 09:08:41 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173577548
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Haha, je hoeft niet zo kwaad te doen hoor, het is maar een internet forumpje, denk aan je hart. Overigens zijn het geen ''inns en outs'', het heeft namelijk in alle kranten gestaan.
Ik ben niet kwaad.
Alleen weet ik mij nog te herinneren dat ze wel met hem zijn bezig geweest. Waarom hij niet gegaan is weet ik niet. Of dat aan de club (boden hem te weinig perspectief, of geld) of hem zelf lag weet ik niet.

Indirect zeg jij dat wat ik zeg onzin is.

Zal wel, zullen we het maar over belangrijkere dingen hebben?

Verdediging van Barcelona is kut. Brand los ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 september 2017 @ 10:32:22 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173578712
quote:
Ik heb er even geen geluid bij, maar als Messi de bal afspeelt kan nr 20 (Gomes?) zo die andere speler alleen voor de keeper zetten?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173578776
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 10:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb er even geen geluid bij, maar als Messi de bal afspeelt kan nr 20 (Gomes?) zo die andere speler alleen voor de keeper zetten?
Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.

Met als resultaat dat Messi compleet werd overlopen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 10:37:31 ]
  maandag 4 september 2017 @ 11:15:14 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173579361
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 10:36 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.

Met als resultaat dat Messi compleet werd overlopen
veilig? gewoon dom
  maandag 4 september 2017 @ 14:17:40 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173581753
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 10:36 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.

Met als resultaat dat Messi compleet werd overlopen
Ik vind hem een beetje overdreven. Messi had de bal ook af kunnen geven naar Gomes die met zijn gezicht naar de goal staat.

Overigens vind ik Gomes verder geen fantastische voetballer. Ben geen lid van de fanclub :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173581877
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind hem een beetje overdreven. Messi had de bal ook af kunnen geven naar Gomes die met zijn gezicht naar de goal staat.

Overigens vind ik Gomes verder geen fantastische voetballer. Ben geen lid van de fanclub :P
Die persoon heeft een hele compilatie(van 1 wedstrijd :D ) gemaakt, het is niet dat dit het enige was wat ie fout deed..
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:11:21 #245
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174231839
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174232059
quote:
Eind van het seizoen dus naar PSG
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:46:38 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178438188
Jammer jongens
Oh.
pi_178438200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
Jammer jongens
Flink schopje. Komt hard aan ook denk ik
Moeten zij weten
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:48:04 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178438216
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:47 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Flink schopje. Komt hard aan ook denk ik
De Barçahoolies lezen hier mee.
Oh.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:48:26 #250
21467 franske19
Hit the deck!
pi_178438226
Barca leeft wel op fok.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')