abonnement Unibet Coolblue
pi_155927544
Zo ja: graag vertellen. Ben benieuwd. (Mag negatief en positief zijn)
Lachen joh.
pi_155927606
Ik denk dat heel veel mensen van de Nederlandse bevolking ervaring heeft met vluchtelingen. Wellicht moet je je vraag anders stellen.
pi_155927673
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:13 schreef Rogan het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen van de Nederlandse bevolking ervaring heeft met vluchtelingen. Wellicht moet je je vraag anders stellen.
Ik bedoel in het echt (fysiek) tegengekomen, niet op het nieuws. Je hebt gelijkt ja.
Lachen joh.
pi_155927825
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Ik bedoel in het echt (fysiek) tegengekomen, niet op het nieuws. Je hebt gelijkt ja.
:')
pi_155927928
Er schijnt dat er nu vluchtelingen in een voormalig gevangenis zitten in mijn dorp :')
Ik ben ze nog niet tegen gekomen, maar ik denk dat ik ze dan voor Marokkaan aan zie want ze lijken allemaal op elkaar :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_155927985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:22 schreef Rogan het volgende:

[..]

:')
Wat kijk je lelijk.
Lachen joh.
pi_155927998
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:27 schreef Aiciu het volgende:
Er schijnt dat er nu vluchtelingen in een voormalig gevangenis zitten in mijn dorp :')
Ik ben ze nog niet tegen gekomen, maar ik denk dat ik ze dan voor Marokkaan aan zie want ze lijken allemaal op elkaar :P
Serieus? Wel goed idee. Gwn in die lege gevangenis in amsterdam stoppen.
Lachen joh.
pi_155928016
Niet met de recente vluchtelingen. Wel met vluchtelingen van eerdere oorlogen, zoals de golfoorlog of oorlog op de Balkan.
pi_155928148
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
Niet met de recente vluchtelingen. Wel met vluchtelingen van eerdere oorlogen, zoals de golfoorlog of oorlog op de Balkan.
Vertel eens? Ben heel nieuwsgierig.
Lachen joh.
pi_155928171
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:35 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Vertel eens? Ben heel nieuwsgierig.
Het zijn net mensen
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_155928226
Wat wil je precies weten?
pi_155928632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:36 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Het zijn net mensen
Dat inderdaad. Enige wat je merkt is de iets andere cultuur bij mensen uit Irak en Syriė bijvoorbeeld. Bij christenen wat minder, bij moslims en Koerden iets meer vergeleken met de Nederlandse cultuur. Verder niks raars of engs aan.

Zijn vrienden, collega's, studiegenoten enz. Functioneren gewoon net zoals ieder ander in de maatschappij.
pi_155928854
Ja hoor. 2 vroegere collega's (zussen) waren gevlucht met familie uit Kroatie tig jaar geleden. Alleen maar lof over die 2.Zijn keiharde werkers, fijn in omgang en goed geintegreerd.
pi_155929955
Ja. Ik kwam ze de hele dag tegen overal om me heen. Vond het echt heel eng en vervelend. Al die vreemde talen en vreemde mensen.

Hard knock life in de azc.
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:27:12 #15
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_155931353
Een tijdje een collega gehad die uit Afghanistan was gevlucht in de jaren '90. Ze spreekt goed Nederlands, erg lief en werkt hard :)
Helemaal super.
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:28:46 #16
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_155931400
Ik werk op een school. Zijn gewoon normale kinderen, soms merk je iets van cultuur,
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_155931447
Werk trouwens nu met een vluchteling. Weet niet precies waar ze vandaan komt (Afrika ergens) want ze is errug stil. Misschien door het verleden moeite om mensen te vertrouwen oid. Werk er altind wel fijn mee en spreekt ook prima Nederlands.
pi_155932591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:10 schreef Pajanus het volgende:
Zo ja: graag vertellen. Ben benieuwd. (Mag negatief en positief zijn)
De ¨vluchteling¨ heeft een kennis van mij aan stukken gesneden. Het viel buurtbewoners op dat hij nogal veel vlees aan het weggooien was in de daar aanwezige gezamelijke kliko, dat vlees was dus die kennis.

Vluchteling tussen aanhalingstekens omdat die lieden hier actief binnengehaald worden. Vluchteling, migrant, rover, moordenaar, verkrachter, oorlogsmisdadiger, alles om het even.
pi_155932610
ja, niks dan lof voor hun inzet
pi_155954896
Ja, dagelijks. Ik werk met jonge inburgeraars.
Mon 'en!
pi_155960633
-O-

Ze hebben soms wel goede ideeen.

bivd kijkt met u mee.
pi_156014395
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:15 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
-O-

Ze hebben soms wel goede ideeen.

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit cynisch bedoeld is? Of ben je echt overtuigd dat die maat van mij in stukken in de kliko gedumpt moest worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door RolandArthur op 11-09-2015 23:44:18 ]
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:39:38 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156014429
Ik zag een groepje lopen in de buurt van adam sloterdijk een paar dagen terug. Verder niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156014594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:38 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit cynisch bedoelt is? Of ben je echt overtuigd dat die maat van mij in stukken in de kliko gedumpt moest worden?
:{

Alles heeft een oorzaak en alles heeft een reden, criminelen zijn overal, met stropdas, of op teenslipers, daar is niet veel verschil.

Ik weet niet of je maat het verdiend heeft, en ook niet of de dader ziek was of knettergek.
Ik weet wel dat het geen reet uitmaakt of je vluchteling bent of hier toevallig geboren.
bivd kijkt met u mee.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:45:52 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156014637
Al mijn hele leven, mijn halve familie bestaat uit vluchtelingen, uit Hongarije, Polen, Joegoslaviė , Indonesiė, Zuid Afrika, Laos, Vietnam
Deze mensen dragen meer bij aan Nederland dan de muilhelden hier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156014857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:44 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Alles heeft een oorzaak en alles heeft een reden, criminelen zijn overal, met stropdas, of op teenslipers, daar is niet veel verschil.

Ik weet niet of je maat het verdiend heeft, en ook niet of de dader ziek was of knettergek.
Ik weet wel dat het geen reet uitmaakt of je vluchteling bent of hier toevallig geboren.
Die vragen zijn al beantwoord: Die gast was evenzo knettergek als de rest van de import die de meer dan 500% toename in misdaadcijfers mogelijk maakt, het maakt inderdaad niet uit of je hier bent geboren, het maakt echter wel uit of je niet bent geboren uit een importfamilie, die hebben meer gemeen met de immigranten dan de inheemse populatie.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:59:11 #27
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156015080
Jaren geleden, toen ik nog op de basisschool zat. Twee jongens uit Bosniė met hun ouders. Eén van die jongens is nog steeds goede vrienden met mijn broertje. Nooit echt iets gehad van: "wow die zijn anders", behalve dat de ouders wat gebrekkig Nederlands spraken.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_156015083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:52 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Die vragen zijn al beantwoord: Die gast was evenzo knettergek als de rest van de import die de meer dan 500% toename in misdaadcijfers mogelijk maakt, het maakt inderdaad niet uit of je hier bent geboren, het maakt echter wel uit of je niet bent geboren uit een importfamilie, die hebben meer gemeen met de immigranten.
:{

Ben je echt zo kortzichtig?
Dat vind ik rot voor je.

En ik vraag me af waarom de kleine verschillen zo belangrijk voor je zijn, als de grote overeenkomsten zo sterk aanwezig zijn.

Alle billen zijn rond, en alle gewassen billen zijn schoon.

De meeste immigranten komen hier om een beter leven op te mogen bouwen, dat hebben jouw voorouders ook ooit gedaan, waar ligt de grens tussen een immigrant en jou?

Ik weet zeker dat 90 % van die mensen de kans zal aangrijpen om iets toe te voegen hier, voor hen, en voor jou.

En met 90 % welwillenden, houden we die 10 % criminelen vast wel in bedwang.

Net zoals het nu ook is.
bivd kijkt met u mee.
pi_156015228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ben je echt zo kortzichtig?
Dat vind ik rot voor je.

En met 90 % welwillenden, houden we die 10 % criminelen vast wel in bedwang.

Net zoals het nu ook is.
Je weet dat je uit je nek lult. De massaimmigratie heeft miljarden gekost en een hoop criminaliteit opgeleverd. Dat sprookje dat ze de vergrijzing zouden verhelpen viel in duigen toen bleek dat ze meer kosten dan opleveren en ueberhaupt niet te porren waren voor een baantje in de zorg.
pi_156015314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:03 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Je weet dat je uit je nek lult. De massaimmigratie heeft miljarden gekost en een hoop criminaliteit opgeleverd. Dat sprookje dat ze de vergrijzing zouden verhelpen viel in duigen toen bleek dat ze meer kosten dan opleveren en ueberhaupt niet te porren waren voor een baantje in de zorg.
Welke massa immigratie?

De miljarden gaan op aan achterlijke dingen als een Fyra die het niet doet en een JSF waar we geen reet aan hebben, of zullen hebben.

Weet je hoeveel bejaarden je daarvoor kan laten verzorgen?

Immigranten weten vaak het belang van zorgen voor elkaar, het zijn de mensen die hier al wonen die oma dumpen in een bejaardenkluis.

Het is niet zo moeilijk allemaal, je hoeft het alleen maar te willen zien.
bivd kijkt met u mee.
pi_156015619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Welke massa immigratie?

De massaimmigratie van de afgelopen 40 jaar, die massaimmigratie die inmiddels naar schatting 600 miljard Euro gekost heeft.
quote:
De miljarden gaan op aan achterlijke dingen als een Fyra die het niet doet en een JSF waar we geen reet aan hebben, of zullen hebben.
Dat zijn ook faalprojecten. Probeer je hier een stroman argument op te zetten? Ik heb deze projecten nooit gesteund. Jij steunt wel de bevolkingsvervangingspolitiek.
quote:
Weet je hoeveel bejaarden je daarvoor kan laten verzorgen?
Nee, maar meer dan er zijn. Jij geeft het echter liever weg aan immigranten. Dat maakt dit argument uit jouw mond een beetje leeg.
quote:
Immigranten weten vaak het belang van zorgen voor elkaar, het zijn de mensen die hier al wonen die oma dumpen in een bejaardenkluis.
quote:
Het is niet zo moeilijk allemaal, je hoeft het alleen maar te willen zien.
Het is inderdaad niet moeilijk om te zien. De kunst is om je geen zand in de ogen te laten strooien door wereldvreemde gutmenschen.
pi_156015814
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:18 schreef RolandArthur het volgende:

-knip-
Ik heb echt meelijden met hoe jij de wereld ziet, dat moet rot voor je zijn.
Criminelen en uitschot zijn er overal, en overal in gelijke mate.

Getint, groen, wit en paars, het is maar waar je het meest op let.

Kijk eens bij Feyenoord-Ajax, kun jij daar veilig zitten met een sjaal van de ene, op de tribune van de ander?

Niemand "krijgt" geld, we betalen met z'n allen voor beschaving, en sommige mensen hebben dat nog niet geleerd.

Je kan twee dingen doen.
Boos hard roepen wat er verkeerd is, of vriendelijk helpen om het beter te maken.

Het laatste voelt een stuk prettiger, probeer het eens.
bivd kijkt met u mee.
pi_156016146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:26 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Je kan twee dingen doen.
Boos hard roepen wat er verkeerd is, of vriendelijk helpen om het beter te maken.

Het laatste voelt een stuk prettiger, probeer het eens.
Ik heb liever dat jij de schade die jouw beleid veroorzaakt vergoedt. De vervuiler betaalt. Dat zal wel een droom blijven: Volgens mij ben jij daartoe helemaal niet bereid.
pi_156016185
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:42 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik heb liever dat jij de schade die jouw beleid veroorzaakt vergoedt. De vervuiler betaalt. Dat zal wel een droom blijven: Volgens mij ben jij daartoe helemaal niet bereid.
En ik heb liever dat er wereldvrede is, en er een einde komt aan honger en geweld.
Jij lijkt liever ruzie te maken, en da's best jammer.
bivd kijkt met u mee.
pi_156016325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:44 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

En ik heb liever dat er wereldvrede is, en er een einde komt aan honger en geweld.
Dat gaat jou niet lukken omdat niet alle bevolkingsgroepen even altruļstisch zijn als de Nederlanders.
quote:
Jij lijkt liever ruzie te maken, en da's best jammer.
Ik maak geen ruzie, ik ben een belastingbetaler en slachtoffer van jouw vrienden. Het stuit mij tegen de borst dat jij geen verantwoordelijkheid neemt.
pi_156016463
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:51 schreef RolandArthur het volgende:

Dat gaat jou niet lukken omdat niet alle bevolkingsgroepen even altruļstisch zijn als de Nederlanders.

Nederland wordt al rap europa, kijk om je heen.
quote:
Ik maak geen ruzie, ik ben een belastingbetaler en slachtoffer van jouw vrienden. Het stuit mij tegen de borst dat jij geen verantwoordelijkheid neemt.
Jij bent slachtoffer, in een verwarmd huis, met volle koelkast, en politie en ambulance op afroep beschikbaar als er iets aan de hand is?

Probeer je nu eens voor te stellen dat je dat allemaal niet hebt?

Ik neem de verantwoordelijkheid voor welke richting ik de wereld graag zou willen sturen, omdat mijn kinderen die straks zullen overhouden.

En jij?
bivd kijkt met u mee.
pi_156016513
Niet recent maar in het verleden wel, ik kan me nog herinneren dat ze erg teruggetrokken leefden. Vlak daarna verhuisden wij dus wat er daarna gebeurt is weet ik niet. Wat ik me nog kan herinneren dat we totaal geen last hadden van deze familie in onze portiek met 6 woningen. Ze waren erg verlegen en teruggetrokken als ik ze tegen kwam, dat is het enige.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156016606
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Nederland wordt al rap europa, kijk om je heen.

Na Neurenberg 2.0 wordt Juncker even zo gemakkelijk toegevoegd aan het rijtje Blokzijl en Mussert. Waarom zouden we anders de Waalsdorpervlakte in stand houden?

pi_156016717
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:07 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Na Neurenberg 2.0 wordt Juncker even zo gemakkelijk toegevoegd aan het rijtje Blokzijl en Mussert. Waarom zouden we anders de Waalsdorpervlakte in stand houden?

[ afbeelding ]
ehm, om zij die vielen voor onze vrijheid te herdenken, en te proberen aan onze kinderen te leren wat vrijheid is, en waarom die vrijheid zo belangrijk is?

Hoewel ik niet goed snap wat je wil zeggen?
bivd kijkt met u mee.
pi_156016787
-niet nodig-

[ Bericht 97% gewijzigd door BrandX op 12-09-2015 08:44:56 ]
pi_156016847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

ehm, om zij die vielen voor onze vrijheid te herdenken, en te proberen aan onze kinderen te leren wat vrijheid is, en waarom die vrijheid zo belangrijk is?

Hoewel ik niet goed snap wat je wil zeggen?
???? Blokzeil en Mussert vielen om onze kinderen te leren wat vrijheid is?

Jij spoort echt niet. Als ik jou een nazi noem is het geeneens een Godwin.
pi_156016904
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:17 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Eerder heb ik al aangegeven dat niet ik maar een kennis van mij gedood is door jouw vrienden. Neem eindelijk eens verantwoordelijkheid!
Er gaan dagelijks mensen dood, in het verkeer, door wespensteken, drugsgebruik, en geweld.
Alle geweld is verkeerd, daar hebben we een rechtssysteem voor.

Onze opa's en oma's zijn in die oorlog doodgegaan zodat wij in vrijheid kunnen leven.

Gun die vrijheid ook aan je medemens, is dat verkeerd?
bivd kijkt met u mee.
  zaterdag 12 september 2015 @ 01:40:39 #43
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156017170
Iedere dag zie ik "vluchtelingen" in het park zitten blowen als ik naar mijn werk ga. ' s Avonds als ik weer naar huis ga zitten ze er nog steeds. Dag in dag uit.
pi_156017209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

:{

Ben je echt zo kortzichtig?
Dat vind ik rot voor je.

En ik vraag me af waarom de kleine verschillen zo belangrijk voor je zijn, als de grote overeenkomsten zo sterk aanwezig zijn.

Alle billen zijn rond, en alle gewassen billen zijn schoon.

De meeste immigranten komen hier om een beter leven op te mogen bouwen, dat hebben jouw voorouders ook ooit gedaan, waar ligt de grens tussen een immigrant en jou?

Ik weet zeker dat 90 % van die mensen de kans zal aangrijpen om iets toe te voegen hier, voor hen, en voor jou.

En met 90 % welwillenden, houden we die 10 % criminelen vast wel in bedwang.

Net zoals het nu ook is.
Naief hoor je hebt duidelijk geen ervaring
!Ik wel maar ik hou mijn mond...
Ken er genoeg nml...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_156017243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:45 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Naief hoor je hebt duidelijk geen ervaring
!Ik wel maar ik hou mijn mond...
Ken er genoeg nml...
Waarom je mond houden?
Veel ervaring, goede en slechte, ...net als met mensen die hier geboren zijn.
bivd kijkt met u mee.
pi_156018435
Ik vind het steeds irritanter dat de BBC Syriėrs aanduidt als 'migranten'. Dit zijn vluchtelingen, mensen die in eigen land vermoord worden. Zij komen hier met alleen een kleine rugzak.

Een migrant is iemand die verhuist, met kartonnen dozen en een laptop.
Mon 'en!
pi_156018460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:52 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

de meer dan 500% toename in misdaadcijfers mogelijk maakt
De criminaliteit neemt juist af. Als je anders beweert zie ik graag cijfers met bronvermelding.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2015 08:31:29 ]
pi_156018468
Ben een tijdje geleden op een Eritreaans festival geweest. Voornamelijk jonge mannen, vers van de boot, merktekentje op de onderarm zodat je kan zien in welk kinderleger ze gezeten hebben. Ik heb een leuke avond gehad, kruipend naar huis gegaan maar weet niet of je ze erbij moet willen hebben.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_156018503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:51 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat gaat jou niet lukken omdat niet alle bevolkingsgroepen even altruļstisch zijn als de Nederlanders.

[..]
Hoe altruļstisch ben jij zelf ?
  zaterdag 12 september 2015 @ 08:37:14 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156018521
Ja, zat. Alleen niet met de Syrische vluchtelingen.
Ik geef een aantal Afghanen les bijvoorbeeld, die doen het erg goed. Een Somalische, doet ook haar best.

Ik weet echter dat er een enorme groep is (van mensen die werken/hebben gewerkt in integratie) die gewoon niet wil. Systematisch weigeren de taal te leren, om de haverklap de bak in wegens stelen etc.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156018558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:11 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

De ¨vluchteling¨ heeft een kennis van mij aan stukken gesneden. Het viel buurtbewoners op dat hij nogal veel vlees aan het weggooien was in de daar aanwezige gezamelijke kliko, dat vlees was dus die kennis.
Dat gebeurt niet dagelijks en heeft vast de krant gehaald. Puur uit interesse: waar en wanneer is dat gebeurd, en heb je een linkje naar het nieuwsbericht?
pi_156018563
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja, zat. Alleen niet met de Syrische vluchtelingen.
Ik geef een aantal Afghanen les bijvoorbeeld, die doen het erg goed. Een Somalische, doet ook haar best.

Ik weet echter dat er een enorme groep is (van mensen die werken/hebben gewerkt in integratie) die gewoon niet wil. Systematisch weigeren de taal te leren, om de haverklap de bak in wegens stelen etc.
Dat is wel jammer, er is een groep die wel degelijk wil en alles er aan doet om te integreren. Deze mensen kom je veelal tegen en heb je als Nederlander ook louter positieve ervaringen mee.
Die andere groep die zie je niet, heb je geen contact mee, die zijn enkel gerepresenteerd in de misdaadcijfers.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_156018575
Ik heb een tijdje in een AZC gewerkt. Alweer 10 jaar geleden. Wat me vooral bijstond was de uitzichtloosheid daar en ik heb er een gevoel van walging aan de lange wachttijden aan overgehouden. De mensen die er verder werkten waren voor een groot deel overjarige hippies en 'Sjakies'.

Wat een hele rare gewaarwording was, was dat er twee verschillende koffieautomaten waren en de een gaf betere koffie dan de andere. Toen ik tijdens m'n eerste dagen in gesprek met een van de asielzoekers mee naar de koffie liep en samen met ze in de rij aansloot werd ik door m'n collega's geroepen 'hey caferoker, wat doe je nu? Dit *wijst, zwaait etc* is onze koffie'. Ik vond dat een bizarre manier om verschil in stand duidelijk te maken.
  Boks-Chick zaterdag 12 september 2015 @ 08:45:54 #54
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_156018583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:17 schreef RolandArthur het volgende:
-niet nodig-
laten we niet op de man gaan spelen. Deze reactie sloeg natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook wel.
lolwut
  zaterdag 12 september 2015 @ 08:53:04 #55
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156018647
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:43 schreef Windhapper het volgende:

[..]

Dat is wel jammer, er is een groep die wel degelijk wil en alles er aan doet om te integreren. Deze mensen kom je veelal tegen en heb je als Nederlander ook louter positieve ervaringen mee.
Die andere groep die zie je niet, heb je geen contact mee, die zijn enkel gerepresenteerd in de misdaadcijfers.
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar die groep onwillenden is kennelijk de laatste jaren dusdanig groot geworden dat er meerdere familieleden gestopt zijn daar.

Ik kan ook nog allemaal nare verhalen posten over de tijd dat er hier een azc stond, maar dat laat ik maar achterwege. De jaren 90 waren kut. Laten we het daar op houden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156018817
Opgegroeid in een welvarend dorp, waar eind jaren 90 een beperkt aantal vluchtelingen kwam te wonen in de sociale huur.

Voornamelijk uit Irak en Afghanistan... De jongens spraken al vrij gauw redelijk Nederlands, en kwamen bij ons op voetbal. Een van hen was direct de beste van het team, en het waren stuk voor stuk ook hele vriendelijke jongens die 's ochtends vroeg de kranten rondbrachten etcetera.

Toch waren er ook al gauw problemen : De contributie werd niet / gedeeltelijk of veel te laat betaald. De ouders zijn nooit op het sportcomplex gezien, terwijl ze al in de E - jeugd instroomden. Ik geloof dat je dan een jaar of 11 /12 bent.

Ondanks hun vriendelijkheid, gingen ze buiten het voetbal toch altijd gauw weer naar huis, waar handdoeken als vitrage voor de ramen hingen. Ook nadat ze al een jaar of 10 in Nederland waren.

Weet nog dat ik op mijn 22e weer eens langs dat huis kwam, en een dikke mercedes e-klasse in de tuin ( letterlijk in de tuin waar toch alleen maar onkruid stond :') ) zag staan.... Ongeveer een half jaar geleden hoorde ik dat die jongen die bij mij uit het voetbalteam zo'n Amsterdamse drugsrunner was geworden.

Vond het oprecht jammer dat het vooroordeel toch ook hier weer bevestigd werd... Het waren zulke toffe gasten in de jeugd ^O^
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 11:15:19 #57
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_156020072
Yep, we schrijven 1992. Een Bosnisch stel waar ik een praatje mee maakte in de trein :)
Aardige mensen. Weer vertrokken naar Bosniė in 2003.

En jij TS?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 12 september 2015 @ 11:39:07 #58
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_156020431
Even of topic maar wel hier genoemd vandaar reactie :

Het is een gegeven dat bepaalde bevolkingsgroepen bijv. Marokkanen en Antillianen over vertegenwoordigd zijn in de criminele statistieken, de opmerkingen criminelen heb je overal klopt maar sommige bevolkingsgroepen zijn wel over vertegenwoordigd.Ik kan hierbij ook uit eigen ervaring spreken ik heb nl 10 jaar in het gevangeniswezen gewerkt.

Verder ben ik van mening dat opvang in de regio beter is dan mensen vanuit een cultuur en samenleving die zo ver van ons staat in den lande op te vangen. Op deze manier haal je een potentieel groot probleem in huis om het zo maar te zeggen. Mocht er dan al voor gekozen worden om mensen in Nederland op te vangen dient er mi zeer voortvarend worden begonnen met inburgering etc. ook al zou het in praktijk zo zijn dat deze mensen hier niet blijven, dan in ieder geval wel wat bekendheid en misschien begrip voor onze manier van leven gekweekt.
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:44:25 #59
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_156101885
Heb er hier eentje in huis. Past zich redelijk goed aan alleen de afwas staat er soms nog iets te lang.
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:45:52 #60
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_156101933
En ik had een vriendje op de basisschool. Dumisani Kalipa. Was mijn brother from another mother. Kwam van Zuid-Afrika met de papa en de mama omdat paps een soort van priestercursus kwam doen hier.

Maar hij is nu dus weer richting blackieland. :(
pi_156102072
Bij ons aan de overkant zijn er een stel in een huurwoning gestopt. Enige ervaring die ik ermee heb is dat ze overal in huis TL balken hebben hangen en dat ze de buurvrouw weigeren een hand te geven. Verder hoor of zie ik ze nooit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_156105157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:39 schreef romazoba het volgende:
Even of topic maar wel hier genoemd vandaar reactie :

Het is een gegeven dat bepaalde bevolkingsgroepen bijv. Marokkanen en Antillianen over vertegenwoordigd zijn in de criminele statistieken, de opmerkingen criminelen heb je overal klopt maar sommige bevolkingsgroepen zijn wel over vertegenwoordigd.Ik kan hierbij ook uit eigen ervaring spreken ik heb nl 10 jaar in het gevangeniswezen gewerkt.

Verder ben ik van mening dat opvang in de regio beter is dan mensen vanuit een cultuur en samenleving die zo ver van ons staat in den lande op te vangen. Op deze manier haal je een potentieel groot probleem in huis om het zo maar te zeggen. Mocht er dan al voor gekozen worden om mensen in Nederland op te vangen dient er mi zeer voortvarend worden begonnen met inburgering etc. ook al zou het in praktijk zo zijn dat deze mensen hier niet blijven, dan in ieder geval wel wat bekendheid en misschien begrip voor onze manier van leven gekweekt.
Het is alleen een beetje jammer dat onder de bevolkingsgroepen die je nu opnoemt bijna geen vluchtelingen zitten.
pi_156105265
Mijn buurvrouw is door drie syriers in haar kont geneukt, vervolgens is de overbuurman beroofd, wordt er iedere dag voor de deur gekakt en wordt iedereen onthoofd die niet de eerste 3 versen van de Koran kan oplezen.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:16:19 #64
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_156105589
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:57 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje jammer dat onder de bevolkingsgroepen die je nu opnoemt bijna geen vluchtelingen zitten.
Daarom gaf ik ook aan dat het off topic was, ik gaf commentaar op iets wat eerder in de draad naar voren werd gebracht.
pi_156106351
Mijn tandarts is een vluchteling. Hij heeft zich behoorlijk om moeten scholen, werkte als arts op de eerste hulp ergens in een stad in afghanistan. Maakt zich kwaad op de syriers die onze banen komen inpikken, goed voorbeeld van geslaagde integratie.
-nee-
pi_156125389
Op weg van de supermarkt naar het azc buiten het dorp vanmiddag twee gespot met een sixpack bier drinkend op een bankje. Wat een eindbazen, hun boodschappengeld uitgeven aan bier. _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 22:08:17 ]
pi_156130946
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:35 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Vertel eens? Ben heel nieuwsgierig.
Mijn zus is getrouwd met een voormalige vluchteling uit Joegoslaviė, eerst vond ik het maar eng, en moest ik niks van m hebben eigenlijk.

Nu 20 jaar later; zonder overdrijven een van de meest inspirerende personen die ik tot nu toe heb mogen leren kennen. Een fantastisch mens, die voor je door het vuur gaat, en zn laatste boterham nog aan je weg zou geven.

In zijn jeugd scholing gehad die gelijk is aan het VWO. Gedeserteerd uit het leger. Hier gekomen met letterlijk alleen de kleren die hij aanhad. Nu werkt ie hard in een fabriek, met drie verschillende shiften (dus ochtend, laat en nacht) en heeft ie puur door inzet en interne opleidingen zich op weten te werken tot voorman. Respect.

Bizar is ook als ik bijvoorbeeld even met m mee ga naar de supermarkt, in de plaats waar ie woont; iedereen kent hem, en boodschappen doen met hem duurt 2 maal zo lang als dat ik dat alleen zou doen, alleen al omdat ie met iedereen ff een praatje maakt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_156131276
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_156198649
Ja... Niet echt positieve.. De vrouwen hoor je nooit, nooit last van. De mannen daarintegen... Maken rare geluiden naar mij (of mn hond die heb ik altijd bij als ik buiten loop) 1 keer is er naar mijn hond gespuugd. In de winkel duwen ze je spullen zowat van de band. Geen geduld en geen fatsoen... Ze lopen in het pikkedonker op de landweggetjes en fietsen standaard zonder verlichting. In het azc gebruiken ze ramen als deuren.... Ziet er bizar uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')