abonnement Unibet Coolblue
pi_155941229
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:46 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.

Maar ik luister graag naar bezorgers, dus zeg me maar hoe jullie de bol.com pakjes het liefst in de tas willen zien?
Ik heb de bol.com-pakjes (althans die grote met blauwe strepen) het liefste in een aparte tas. Kleine pakjes (zoals die uit China) kun je het beste los op de bundel doen, of bijv. onder het bovenste elastiek klemmen. Liever niet tussen zetten, tenzij het een heel handzaam pakje is of heel weinig post.

Een veel betere manier om te tassen een beetje stabiel te houden is het om en om leggen van bundels. Een bundel post is meestal aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant (omdat onderin de dunne post zit), dus als je die allemaal op dezelfde manier op elkaar legt, wordt het een scheve stapel die makkelijk omvalt (vaak al in de tas zelf). Stel het je voor als een stapel multomappen die je op elkaar stapelt, in dezelfde richting. Dit dus:



Je ziet dat het een instabiele stapel is.

Beter kun je ze dus om en om leggen, dus elke bundel cq. multomap 180 graden draaien tov. de vorige. Dit dus (zijaanzicht):



Zo krijg je stabiele en rechte stapels in de tas, en zal de tas ook minder snel omvallen tijdens het voorbereiden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_155941243
quote:
Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.

Maar ik luister graag naar bezorgers, dus zeg me maar hoe jullie de bol.com pakjes het liefst in de tas willen zien?
Plat passen ze ook niet in onze buitentassen ;)
Meest eenvoudige oplossing is om ze bovenop de laatste bundel die je in die tas doet te leggen. Dan zoekt de bezorger wel uit waar die ze oplegt of tussen steekt.(Ik stop uiteindelijk als ik veel pakjes heb deze bv in volgorde in een tas aan me stuur of bij weinig naast me folders. Mijn collega doet ze allemaal in d'r schoudertas)

Helaas gaan ze bovenop ook nog wel eens stuk trouwens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_155941409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:04 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik neem aan dat PBZs met regelmaat iets terugkoppelen over het voorbereiden? Ik merk er niets van. En dan zie ik ook geen reden om mijn werkwijze te veranderen. Bovendien doe ik het zoals het mij geleerd is.
Eerst zeg je dat je graag naar postbezorgers luistert over hoe je de pakjes het beste kunt doen. Je vraagt hier om feedback. Die krijg je vervolgens en daar reageer je dan op met "ik doe het hoe het mij geleerd is, dus ik zie geen aanleiding om het te veranderen". Als je niks wil doen met onze tips, vraag er dan ook niet om!

Dat je geen klachten van postbezorgers krijgt kan ook komen doordat, en dat kan jou ook niet ontgaan zijn, de communicatie bij PostNL kut met peren is. Postbezorgers koppelen volop terug via Mijn Werk of via de bezorgrapporten, maar TC's doen er niks mee, tenzij het echt dramatisch is qua sorteerfouten. Maar klachten over kapotte pakjes, wijken die verkeerd uit de machine komen, of dat je al jaren lang 150 stuks hah te veel voor je wijk krijgt, daar wordt eigenlijk zelden wat aan gedaan. Met als gevolg dat postbezorgers daar ook steeds minder over gaan klagen, omdat je toch niet gelooft dat het nog zin heeft. Beetje dezelfde reden waarom steeds minder mensen nog de Betrokkenheidsmonitor (voorheen het Medewerkers Motivatie Onderzoek genaamd, what's in a name change?) invullen. Het heeft geen zin, er wordt niets mee gedaan, en ze doen het alleen om je het idee te geven dat je inspraak hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 09-09-2015 15:58:43 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_155941419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb de bol.com-pakjes (althans die grote met blauwe strepen) het liefste in een aparte tas. Kleine pakjes (zoals die uit China) kun je het beste los op de bundel doen, of bijv. onder het bovenste elastiek klemmen. Liever niet tussen zetten, tenzij het een heel handzaam pakje is of heel weinig post.

Een veel betere manier om te tassen een beetje stabiel te houden is het om en om leggen van bundels. Een bundel post is meestal aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant (omdat onderin de dunne post zit), dus als je die allemaal op dezelfde manier op elkaar legt, wordt het een scheve stapel die makkelijk omvalt (vaak al in de tas zelf). Stel het je voor als een stapel multomappen die je op elkaar stapelt, in dezelfde richting. Dit dus:

[ link | afbeelding ]

Je ziet dat het een instabiele stapel is.

Beter kun je ze dus om en om leggen, dus elke bundel cq. multomap 180 graden draaien tov. de vorige. Dit dus (zijaanzicht):

[ link | afbeelding ]

Zo krijg je stabiele en rechte stapels in de tas, en zal de tas ook minder snel omvallen tijdens het voorbereiden.
Dit doe ik inderdaad ook :)
pi_155941465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Plat passen ze ook niet in onze buitentassen ;)
Meest eenvoudige oplossing is om ze bovenop de laatste bundel die je in die tas doet te leggen. Dan zoekt de bezorger wel uit waar die ze oplegt of tussen steekt.(Ik stop uiteindelijk als ik veel pakjes heb deze bv in volgorde in een tas aan me stuur of bij weinig naast me folders. Mijn collega doet ze allemaal in d'r schoudertas)

Helaas gaan ze bovenop ook nog wel eens stuk trouwens.
Ik zal dit eens gaan doen :)
Bedankt.
pi_155941525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Plat passen ze ook niet in onze buitentassen ;)
Meest eenvoudige oplossing is om ze bovenop de laatste bundel die je in die tas doet te leggen. Dan zoekt de bezorger wel uit waar die ze oplegt of tussen steekt.(Ik stop uiteindelijk als ik veel pakjes heb deze bv in volgorde in een tas aan me stuur of bij weinig naast me folders. Mijn collega doet ze allemaal in d'r schoudertas)

Helaas gaan ze bovenop ook nog wel eens stuk trouwens.
Pakjes van het type bol.com zouden in aparte tassen bovenop op de rolkooien gegooid moeten worden. Op die manier kan er ook niets geplet worden.
Helaas stroken simpele oplossingen niet met het beleid van Postnl.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:32:24 #32
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155941589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]


Een veel betere manier om te tassen een beetje stabiel te houden is het om en om leggen van bundels. Een bundel post is meestal aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant (omdat onderin de dunne post zit), dus als je die allemaal op dezelfde manier op elkaar legt, wordt het een scheve stapel die makkelijk omvalt (vaak al in de tas zelf). Stel het je voor als een stapel multomappen die je op elkaar stapelt, in dezelfde richting. Dit dus:

[ link | afbeelding ]

Je ziet dat het een instabiele stapel is.

Beter kun je ze dus om en om leggen, dus elke bundel cq. multomap 180 graden draaien tov. de vorige. Dit dus (zijaanzicht):

[ link | afbeelding ]

Zo krijg je stabiele en rechte stapels in de tas, en zal de tas ook minder snel omvallen tijdens het voorbereiden.
Idd. Een eerste gegeven die men als voorbereider wel eens vergeet of je helemaal nooit is verteld ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_155941600
Soms denk ik: worden wij per tas betaald of zo? Want behalve pakjes aan de zijkant zitten daar soms ook bundels gepropt, de tas zo vol dat de rits bijna niet dicht kan.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:33:28 #34
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155941608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat je geen klachten van postbezorgers krijgt kan ook komen doordat, en dat kan jou ook niet ontgaan zijn, de communicatie bij PostNL kut met peren is. Postbezorgers koppelen volop terug via Mijn Werk of via de bezorgrapporten, maar TC's doen er niks mee, tenzij het echt dramatisch is qua sorteerfouten. Maar klachten over kapotte pakjes, wijken die verkeerd uit de machine komen, of dat je al jaren lang 150 stuks hah te veel voor je wijk krijgt, daar wordt eigenlijk zelden wat aan gedaan. Met als gevolg dat postbezorgers daar ook steeds minder over gaan klagen, omdat je toch niet gelooft dat het nog zin heet. Beetje dezelfde reden waarom steeds minder mensen nog de Betrokkenheidsmonitor (voorheen het Medewerkers Motivatie Onderzoek genaamd, what's in a name change?) invullen. Het heeft geen zin, er wordt niets mee gedaan, en ze doen het alleen om je het idee te geven dat je inspraak hebt.
:Y _O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 9 september 2015 @ 09:37:13 #35
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155941658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Pakjes van het type bol.com zouden in aparte tassen bovenop op de rolkooien gegooid moeten worden. Op die manier kan er ook niets geplet worden.
Helaas stroken simpele oplossingen niet met het beleid van Postnl.
Daar moet eerst een onderzoeksteam en jaren overleg voor komen om tenslotte tot de conclusie komen dat er gewoon vanaf het begin af aan naar de mensen van de werkvloer geluisterd moet worden ipv mensen in en bij het onderzoeksteam betrekken die alles op papier kunnen toveren. Vooral theoretische cijfertjes.
Om het daarna toe te geven dat het onderzoek veel goedkoper kan dan dat men gewoon gericht luistert en van je luie burostoel afkomt en er daadwerkelijk iets mee doet ipv grafiekjes op je computerscherm te gaan bekijken en 1x per jaar 'mee te draaien' om zo te ervaren wat er speelt en daarvan vooral foto's lata maken en verslagjes schrijven maar daadwerkelijk de knelpunten gaat aanpakken, kan niet ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_155941877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat je graag naar postbezorgers luistert over hoe je de pakjes het beste kunt doen. Je vraagt hier om feedback. Die krijg je vervolgens en daar reageer je dan op met "ik doe het hoe het mij geleerd is, dus ik zie geen aanleiding om het te veranderen". Als je niks wil doen met onze tips, vraag er dan ook niet om!
Het klonkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar zo bedoelde ik het niet.

Ik sta ook zeker open voor feedback, maar via de officiële kanalen (TC) hoor ik verder niets. Dus puur kijkend naar de richtlijnen (althans, zoals ik het geleerd heb), kan ik weinig veranderen, zolang ik niets hoor. Vandaar dat ik "officieel" geen aanleiding heb om het te veranderen.

Maar ik wil het wel zo makkelijk mogelijk maken voor de PBZs. Juist omdat die richtlijnen (theorie) in werkelijkheid verschillen met hoe een PBZ zijn tas het liefst ziet (praktijk). Bij elk pakje denk ik "hopelijk vindt de PBZ dit oke".

Snap je wat ik bedoel?
pi_155941934
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:32 schreef zombo het volgende:
Soms denk ik: worden wij per tas betaald of zo? Want behalve pakjes aan de zijkant zitten daar soms ook bundels gepropt, de tas zo vol dat de rits bijna niet dicht kan.
Valt me bij collega's voorbereiden ook op. Ik hou standaard de zwarte rand aan, zodat ik ruimte heb voor verdwaalde post en zodat de rits gewoon normaal open kan.

De fout ligt hier volledig bij de voorbereider. Bij ons worden tassen niet gecontroleerd op hoe vol deze zitten. Als er maar een juist label op zit en dan wordt het in de kar en later auto gepleurd.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:21:47 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155942420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:52 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Valt me bij collega's voorbereiden ook op. Ik hou standaard de zwarte rand aan, zodat ik ruimte heb voor verdwaalde post en zodat de rits gewoon normaal open kan.

De fout ligt hier volledig bij de voorbereider. Bij ons worden tassen niet gecontroleerd op hoe vol deze zitten. Als er maar een juist label op zit en dan wordt het in de kar en later auto gepleurd.
Wat dacht je van, dat zal wellicht nog well spelen, dat er eigenlijk personen voor zijn die je moeten bevoorraden met tassen, bakken, elastieken, etc. en die hebben het zelf te druk met voorbereiden dat de TC, die eerst aangeeft dat je net van je plek mag, je zelf maar voor je voorraadje moet zorgen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_155942610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Wat dacht je van, dat zal wellicht nog well spelen, dat er eigenlijk personen voor zijn die je moeten bevoorraden met tassen, bakken, elastieken, etc. en die hebben het zelf te druk met voorbereiden dat de TC, die eerst aangeeft dat je net van je plek mag, je zelf maar voor je voorraadje moet zorgen ;)
De postverdeler bedoel je? Ik pak zelf meestal mijn bakken en plunder elastiekjes her en der. Om de tassen moeten we vaak om 7:15 nog gaan vragen of ook ergens vandaan toveren.
pi_155942684
Haha ik zie dat mijn vraag een hele discussie heeft opgeleverd.
Ik denk dat het hier ook wel een kwestie is van 'zoveel mensen, zoveel wensen'. Het is een lastig iets want ik word er als postbezorger ook niet happy van als er allemaal grote pakketten aan de zijkanten zitten, dan past het inderdaad niet meer in m'n fietstas met resultaat dat als je de pakjes er dan uit vist de stapel instabiele bundels omvalt en het begin zoek is.
Ik vind een extra tas met pakjes als het er zoveel zijn geen probleem hoor, maar ik vroeg me wel af waarom die tas dus geen eigen nummer heeft, blijkbaar is dat geen regel dus ik zal dat eens melden.
Mij maak je het gelukkigst als postbezorger als je bij ELK (ook klein china pakje) pakje dat niet in de bundel zit je een briefje in de juiste bundel doet met de waarschuwing van let op, dan vind ik je lief *;.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duufje op 09-09-2015 10:44:52 ]
Duvel & Niels
pi_155942812
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Duufje het volgende:

Mij maak je het gelukkigst als postbezorger als je bij ELK (ook klein china pakje) pakje dat niet in de bundel zit je een briefje in de juiste bundel doet met de waarschuwing van let op, dan vind ik je lief 8-).
Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 september 2015 @ 10:44:53 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155942845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:43 schreef zombo het volgende:

[..]

Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.
Hier ook ja. Heb die dingen volgens mij zelf nooit gebruikt, hoewel het een tijdje wel verplicht was. Nu zie ik die bundelbriefjes ook nergens meer liggen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155942913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:43 schreef zombo het volgende:

[..]

Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.
Serieus??
Toen ik voor het eerst een pakjestas had werkte ik pas net bij postnl, niemand had mij ooit over een pakjestas verteld en die wijk was groot dus ik fietste in twee keer, netjes zoals me geleerd was nam ik dus de helft van mn tassen mee. Er zaten geen briefjes bij de bundels dus ik had geen idee. Totdat ik bij het ophalen van de volgende lading ik ineens een tas met alleen maar pakjes tegen kwam en ik dus de eerste helft vd route nog een keer langs kon }:|.

Ik vind een pakjestas alleen maar okee als er briefjes op de bundels zitten. Anders moet ik van elk pakje gaan onthouden van welke straat die is! (als het dus niet bij de juiste tas erbij past).
Duvel & Niels
  woensdag 9 september 2015 @ 10:52:13 #44
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155942958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:31 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

De postverdeler bedoel je? Ik pak zelf meestal mijn bakken en plunder elastiekjes her en der. Om de tassen moeten we vaak om 7:15 nog gaan vragen of ook ergens vandaan toveren.
Ja die ja (ik was even de naam kwijt) :)
Zo staat de TC er op dat je moet blijven zitten want je hebt ene postverdeler.
Maar in de meeste gevallen was het zo dat de aangewezen postverdeler(s) ook werden ingezet als voorbereider en het veelte druk hadden, tot ongenoegen van de TC die nog net geen zweep vast hield ;)
Ik ben toen een keer blijven zitten en wachten omdat ik geen tassen had en/of geen bakken en/of geen elastiekjes etc.. omdat ik daar voor, na herhaaldelijk vragen of ik bevoorraad kon worden, was opgestaan om dan zelf iets van dat te pakken en op mijn mieter kreeg.

Was ook meteen de laatste keer dat ik moest blijven zitten ;)

Je kan wel zeggen dat ene goede verdeler dit meot zien, maar als die ook elders ingezet moest worden, had diegene geen overzicht meer. En elkaar meehelpen op den duur VERBOTEN!!!!
Ja is meer tijd en vaak werd dat geeneens doorbetaald als de TC er geen toestemming voor had gegeven.
Afentoe leek het wel een strafkamp met die TC ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 september 2015 @ 10:57:33 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155943057
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef Duufje het volgende:

[..]

Serieus??
Toen ik voor het eerst een pakjestas had werkte ik pas net bij postnl, niemand had mij ooit over een pakjestas verteld en die wijk was groot dus ik fietste in twee keer, netjes zoals me geleerd was nam ik dus de helft van mn tassen mee. Er zaten geen briefjes bij de bundels dus ik had geen idee. Totdat ik bij het ophalen van de volgende lading ik ineens een tas met alleen maar pakjes tegen kwam en ik dus de eerste helft vd route nog een keer langs kon }:|.

Ik vind een pakjestas alleen maar okee als er briefjes op de bundels zitten. Anders moet ik van elk pakje gaan onthouden van welke straat die is! (als het dus niet bij de juiste tas erbij past).
je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155943412
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.
Ja tuurlijk doe ik dat nu wel. Maar toen ik net begon deed mn collega die mij inwerkte dat ook niet....

Vaak doe ik nu inderdaad van vier tassen drie maken als me dat beter uit komt. Dus de pakjes verdelen over de juiste tassen.
Duvel & Niels
  woensdag 9 september 2015 @ 14:06:34 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155946722
Stelde echt niets voor vandaag dus op tijd thuis.
Had gekunnen maar blijkbaar dacht het verkeer er anders over :P
Sloten leeghalen, maaiers die rondcrossen etc. En ja tegen zo'n groot geweld doe je weinig met de scooter dan alleen rustig wachten en afentoe een vriendelijk gebaar als de machinist/bestuurder je er even tussendoor laat gaan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 9 september 2015 @ 14:08:18 #48
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_155946768
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.
Je mag er van uit gaan dat je tassen gewoon kloppen. Extra controle doe je maar in je eigen tijd! FOEI! :P

Ik heb 1 wijk die ik opdeel in 2 omdat dit beter in de route met ene andere wijk past, dus standaard kijk ik mijn tas(sen) na ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_155948206
quote:
Ik heb geen cadeaubon gezien :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')