Ik heb de bol.com-pakjes (althans die grote met blauwe strepen) het liefste in een aparte tas. Kleine pakjes (zoals die uit China) kun je het beste los op de bundel doen, of bijv. onder het bovenste elastiek klemmen. Liever niet tussen zetten, tenzij het een heel handzaam pakje is of heel weinig post.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:46 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.
Maar ik luister graag naar bezorgers, dus zeg me maar hoe jullie de bol.com pakjes het liefst in de tas willen zien?
Plat passen ze ook niet in onze buitentassenquote:Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.
Maar ik luister graag naar bezorgers, dus zeg me maar hoe jullie de bol.com pakjes het liefst in de tas willen zien?
Eerst zeg je dat je graag naar postbezorgers luistert over hoe je de pakjes het beste kunt doen. Je vraagt hier om feedback. Die krijg je vervolgens en daar reageer je dan op met "ik doe het hoe het mij geleerd is, dus ik zie geen aanleiding om het te veranderen". Als je niks wil doen met onze tips, vraag er dan ook niet om!quote:Op woensdag 9 september 2015 09:04 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik neem aan dat PBZs met regelmaat iets terugkoppelen over het voorbereiden? Ik merk er niets van. En dan zie ik ook geen reden om mijn werkwijze te veranderen. Bovendien doe ik het zoals het mij geleerd is.
Dit doe ik inderdaad ookquote:Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb de bol.com-pakjes (althans die grote met blauwe strepen) het liefste in een aparte tas. Kleine pakjes (zoals die uit China) kun je het beste los op de bundel doen, of bijv. onder het bovenste elastiek klemmen. Liever niet tussen zetten, tenzij het een heel handzaam pakje is of heel weinig post.
Een veel betere manier om te tassen een beetje stabiel te houden is het om en om leggen van bundels. Een bundel post is meestal aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant (omdat onderin de dunne post zit), dus als je die allemaal op dezelfde manier op elkaar legt, wordt het een scheve stapel die makkelijk omvalt (vaak al in de tas zelf). Stel het je voor als een stapel multomappen die je op elkaar stapelt, in dezelfde richting. Dit dus:
[ link | afbeelding ]
Je ziet dat het een instabiele stapel is.
Beter kun je ze dus om en om leggen, dus elke bundel cq. multomap 180 graden draaien tov. de vorige. Dit dus (zijaanzicht):
[ link | afbeelding ]
Zo krijg je stabiele en rechte stapels in de tas, en zal de tas ook minder snel omvallen tijdens het voorbereiden.
Ik zal dit eens gaan doenquote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Plat passen ze ook niet in onze buitentassen
Meest eenvoudige oplossing is om ze bovenop de laatste bundel die je in die tas doet te leggen. Dan zoekt de bezorger wel uit waar die ze oplegt of tussen steekt.(Ik stop uiteindelijk als ik veel pakjes heb deze bv in volgorde in een tas aan me stuur of bij weinig naast me folders. Mijn collega doet ze allemaal in d'r schoudertas)
Helaas gaan ze bovenop ook nog wel eens stuk trouwens.
Pakjes van het type bol.com zouden in aparte tassen bovenop op de rolkooien gegooid moeten worden. Op die manier kan er ook niets geplet worden.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Plat passen ze ook niet in onze buitentassen
Meest eenvoudige oplossing is om ze bovenop de laatste bundel die je in die tas doet te leggen. Dan zoekt de bezorger wel uit waar die ze oplegt of tussen steekt.(Ik stop uiteindelijk als ik veel pakjes heb deze bv in volgorde in een tas aan me stuur of bij weinig naast me folders. Mijn collega doet ze allemaal in d'r schoudertas)
Helaas gaan ze bovenop ook nog wel eens stuk trouwens.
Idd. Een eerste gegeven die men als voorbereider wel eens vergeet of je helemaal nooit is verteldquote:Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een veel betere manier om te tassen een beetje stabiel te houden is het om en om leggen van bundels. Een bundel post is meestal aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant (omdat onderin de dunne post zit), dus als je die allemaal op dezelfde manier op elkaar legt, wordt het een scheve stapel die makkelijk omvalt (vaak al in de tas zelf). Stel het je voor als een stapel multomappen die je op elkaar stapelt, in dezelfde richting. Dit dus:
[ link | afbeelding ]
Je ziet dat het een instabiele stapel is.
Beter kun je ze dus om en om leggen, dus elke bundel cq. multomap 180 graden draaien tov. de vorige. Dit dus (zijaanzicht):
[ link | afbeelding ]
Zo krijg je stabiele en rechte stapels in de tas, en zal de tas ook minder snel omvallen tijdens het voorbereiden.
quote:Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat je geen klachten van postbezorgers krijgt kan ook komen doordat, en dat kan jou ook niet ontgaan zijn, de communicatie bij PostNL kut met peren is. Postbezorgers koppelen volop terug via Mijn Werk of via de bezorgrapporten, maar TC's doen er niks mee, tenzij het echt dramatisch is qua sorteerfouten. Maar klachten over kapotte pakjes, wijken die verkeerd uit de machine komen, of dat je al jaren lang 150 stuks hah te veel voor je wijk krijgt, daar wordt eigenlijk zelden wat aan gedaan. Met als gevolg dat postbezorgers daar ook steeds minder over gaan klagen, omdat je toch niet gelooft dat het nog zin heet. Beetje dezelfde reden waarom steeds minder mensen nog de Betrokkenheidsmonitor (voorheen het Medewerkers Motivatie Onderzoek genaamd, what's in a name change?) invullen. Het heeft geen zin, er wordt niets mee gedaan, en ze doen het alleen om je het idee te geven dat je inspraak hebt.
Daar moet eerst een onderzoeksteam en jaren overleg voor komen om tenslotte tot de conclusie komen dat er gewoon vanaf het begin af aan naar de mensen van de werkvloer geluisterd moet worden ipv mensen in en bij het onderzoeksteam betrekken die alles op papier kunnen toveren. Vooral theoretische cijfertjes.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Pakjes van het type bol.com zouden in aparte tassen bovenop op de rolkooien gegooid moeten worden. Op die manier kan er ook niets geplet worden.
Helaas stroken simpele oplossingen niet met het beleid van Postnl.
Het klonkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar zo bedoelde ik het niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat je graag naar postbezorgers luistert over hoe je de pakjes het beste kunt doen. Je vraagt hier om feedback. Die krijg je vervolgens en daar reageer je dan op met "ik doe het hoe het mij geleerd is, dus ik zie geen aanleiding om het te veranderen". Als je niks wil doen met onze tips, vraag er dan ook niet om!
Valt me bij collega's voorbereiden ook op. Ik hou standaard de zwarte rand aan, zodat ik ruimte heb voor verdwaalde post en zodat de rits gewoon normaal open kan.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:32 schreef zombo het volgende:
Soms denk ik: worden wij per tas betaald of zo? Want behalve pakjes aan de zijkant zitten daar soms ook bundels gepropt, de tas zo vol dat de rits bijna niet dicht kan.
Wat dacht je van, dat zal wellicht nog well spelen, dat er eigenlijk personen voor zijn die je moeten bevoorraden met tassen, bakken, elastieken, etc. en die hebben het zelf te druk met voorbereiden dat de TC, die eerst aangeeft dat je net van je plek mag, je zelf maar voor je voorraadje moet zorgenquote:Op woensdag 9 september 2015 09:52 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Valt me bij collega's voorbereiden ook op. Ik hou standaard de zwarte rand aan, zodat ik ruimte heb voor verdwaalde post en zodat de rits gewoon normaal open kan.
De fout ligt hier volledig bij de voorbereider. Bij ons worden tassen niet gecontroleerd op hoe vol deze zitten. Als er maar een juist label op zit en dan wordt het in de kar en later auto gepleurd.
De postverdeler bedoel je? Ik pak zelf meestal mijn bakken en plunder elastiekjes her en der. Om de tassen moeten we vaak om 7:15 nog gaan vragen of ook ergens vandaan toveren.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:21 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Wat dacht je van, dat zal wellicht nog well spelen, dat er eigenlijk personen voor zijn die je moeten bevoorraden met tassen, bakken, elastieken, etc. en die hebben het zelf te druk met voorbereiden dat de TC, die eerst aangeeft dat je net van je plek mag, je zelf maar voor je voorraadje moet zorgen
Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Duufje het volgende:
Mij maak je het gelukkigst als postbezorger als je bij ELK (ook klein china pakje) pakje dat niet in de bundel zit je een briefje in de juiste bundel doet met de waarschuwing van let op, dan vind ik je lief .
Hier ook ja. Heb die dingen volgens mij zelf nooit gebruikt, hoewel het een tijdje wel verplicht was. Nu zie ik die bundelbriefjes ook nergens meer liggenquote:Op woensdag 9 september 2015 10:43 schreef zombo het volgende:
[..]
Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.
Serieus??quote:Op woensdag 9 september 2015 10:43 schreef zombo het volgende:
[..]
Die briefjes zijn hier stilzwijgend alweer afgeschaft.
Ja die ja (ik was even de naam kwijt)quote:Op woensdag 9 september 2015 10:31 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De postverdeler bedoel je? Ik pak zelf meestal mijn bakken en plunder elastiekjes her en der. Om de tassen moeten we vaak om 7:15 nog gaan vragen of ook ergens vandaan toveren.
je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef Duufje het volgende:
[..]
Serieus??
Toen ik voor het eerst een pakjestas had werkte ik pas net bij postnl, niemand had mij ooit over een pakjestas verteld en die wijk was groot dus ik fietste in twee keer, netjes zoals me geleerd was nam ik dus de helft van mn tassen mee. Er zaten geen briefjes bij de bundels dus ik had geen idee. Totdat ik bij het ophalen van de volgende lading ik ineens een tas met alleen maar pakjes tegen kwam en ik dus de eerste helft vd route nog een keer langs kon .
Ik vind een pakjestas alleen maar okee als er briefjes op de bundels zitten. Anders moet ik van elk pakje gaan onthouden van welke straat die is! (als het dus niet bij de juiste tas erbij past).
Ja tuurlijk doe ik dat nu wel. Maar toen ik net begon deed mn collega die mij inwerkte dat ook niet....quote:Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.
Je mag er van uit gaan dat je tassen gewoon kloppen. Extra controle doe je maar in je eigen tijd! FOEI!quote:Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kijkt voor je begint jouw tassen toch wel na? Kun je er vaak meer logica in aan brengen, omdat je nog wat bundels over kunt hevelen.
Ik heb geen cadeaubon gezienquote:Op woensdag 9 september 2015 14:50 schreef zombo het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)tijdens-staking.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |