Hier ook niks gezien. Dan mogen ze wel als de donder zorgen voor een fatsoenlijke normtijd voor mijn wijk, anders is het betaalde tijd = gewerkte tijd; en wat ik over heb komen ze maar weer halen. Er heeft al een jaar niets zoets bijgezeten, vandaag ook weer een zomerdaltijd met een volume waar je in december U tegen mag zeggen. Als ik in eigen tijd moet gaan werken ga ik wel écht vrijwilligerswerk doen.quote:
MijnWerk-> Berichten.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:39 schreef zombo het volgende:
[..]
Hier ook niks gezien. Dan mogen ze wel als de donder zorgen voor een fatsoenlijke normtijd voor mijn wijk, anders is het betaalde tijd = gewerkte tijd; en wat ik over heb komen ze maar weer halen. Er heeft al een jaar niets zoets bijgezeten, vandaag ook weer een zomerdaltijd met een volume waar je in december U tegen mag zeggen. Als ik in eigen tijd moet gaan werken ga ik wel écht vrijwilligerswerk doen.
Dan mag ik wel van veel servicepunten briefjes in mijn tas hebben, want ik loop iedere week ergens andersquote:Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar is PostNL inmiddels ook achter, dus die "te kleine brievenbus" kennisgeving zijn ze al weer aan het afschaffen. Ze waren teveel geld kwijt aan de tweede aanbieding en bij de klantenservice kwamen veel klachten van mensen die nu dagen langer op hun pakje moesten wachten of vonden dat hun bus helemaal niet te klein was. Dus gaan we weer terug naar de oude situatie, waarin je een kennisgeving schrijft dat ze het pakje bij een servicepunt kunnen afhalen, en moet je het pakje vervolgens zelf naar dat servicepunt brengen.
Dan is je TC blijkbaar niet goed op de hoogte van de regels. Wij bezorgen op adres, niet op naam. Dus als er een 8 op staat, bezorgen bij nr. 8. Als post verkeerd is geadresseerd is dat niet onze fout. Het enige wat jou te verwijten valt is dat je door hier toch op te letten, in feite overservice hebt verleend. En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag via mijn TC een klacht mbt verkeerd bezorgde post ontvangen. En helaas bezorgd bij mensen die al sinds ik deze route heb, post op hun adres krijgen omdat de afzenders er vaak een cijfer vergeten voor te zetten. Zoals zij wonen op 8 en krijgen post voor 28, maar als de afzenders de 2 vergeten... En dit was al voor dat ik de route kreeg en ook SANDD was hier de dupe van. Steevast vooral in het begin vervelende discussies met die op de fictieve nr. 8 wonen, gehad waarbij zij vonden dat ik beter moet opletten en het op het juiste adres moet bezorgen (terwijl het aan hun adres is gericht). Aangegeven dat zij de afzenders daarvan op de hoogte moeten stellen, etc..etc...we kennen het wellicht wel. Maar ook aangegeven dat ik er op zal letten. Hele tijd goed gegaan, en zelf de post voor het ander adres onderschept en gestikkert . Helaas is er laatst post voor een geheel ander adres per ongeluk op hun adres gekomen. Officiële klacht ingediend en mijn TC heeft contact met hen en mij gehad. En de Tc gaf idd al aan dat ik volgens hen steeds die fouten maak Mijn TC nam het lichtjes op maar wel aan mij medegedeeld even extra op te letten.
Hebben jullie 1 of meer adressen waar het steevast onwillekeurig perongeluk fout gaat?
Ik heb zo 3 adressen waar ik extra op moet letten. Geen idee waarom het juist op die adressen mis gaat....
We zijn gewoon niet belangrijkquote:Is blijkbaar niet overal zo. Of ze zijn weer wat trager hiero
Nee, ik denk dat ik het onduidelijk heb uitgelegd. De klacht kwam omdat ik een totaal ander nummer heb bezorgd op '8' dus voor '5'. '8' die geïrriteerd is omdat in het begin ik daar voor '28' bezorgde, maar waar '8' opstond, en met klagen bij Postnl werd medegedeeld dat ik goed handelde....beetje onduidelijk, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan is je TC blijkbaar niet goed op de hoogte van de regels. Wij bezorgen op adres, niet op naam. Dus als er een 8 op staat, bezorgen bij nr. 8. Als post verkeerd is geadresseerd is dat niet onze fout. Het enige wat jou te verwijten valt is dat je door hier toch op te letten, in feite overservice hebt verleend. En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.
Zou ik niet te hard roepen, omdat er niet alleen postbezorgers binnen het bedrijf rondlopenquote:Op donderdag 17 september 2015 18:52 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Zonder pbz's komt er geen post aan
Djiezus, staat de jouwe er nu al op?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:35 schreef zombo het volgende:
Maar wat een prachtige salarisstrook weer...
Ik heb dat hele systeem toch nooit begrepen. Op het moment dat het aantal buspakjes toeneemt en daarmee de hoeveelheid onbestelbare stukken kan het toch niet voordeliger zijn om ze met de pakketdienst mee te sturen? Ik vraag me dan toch af wat voor computermodel ze destijds op deze kwestie hebben losgelaten.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar is PostNL inmiddels ook achter, dus die "te kleine brievenbus" kennisgeving zijn ze al weer aan het afschaffen. Ze waren teveel geld kwijt aan de tweede aanbieding en bij de klantenservice kwamen veel klachten van mensen die nu dagen langer op hun pakje moesten wachten of vonden dat hun bus helemaal niet te klein was. Dus gaan we weer terug naar de oude situatie, waarin je een kennisgeving schrijft dat ze het pakje bij een servicepunt kunnen afhalen, en moet je het pakje vervolgens zelf naar dat servicepunt brengen.
Watquote:de dinsdag wordt nu gewoon een daldag, wat het qua postvolume al jaren is. en dan heb je twee daldagen achter elkaar en dat gaat niet, dus worden woens- en vrijdag de nieuwe piekdagen, waardoor de zaterdag een daldag wordt en de hah dus in 2017 naar de vrijdag gaat.
voordeel daarvan is dat op zaterdag nog maar de helft van de mensen aanwezig hoeft te zijn en de andere helft dus (eindelijk) iedere zaterdag vrij kan zijn. en daarmee zijn we weer terug op de strategie van 2010.
Ik denk dat PostNL simpelweg het aantal te grote buspakjes cq te kleine brievenbussen heeft onderschat. Wat ze nu willen doen, en ik zweer dat ik het niet verzin, is adhv de adressen op die "onbezorgbare" pakjes een database aanleggen van adressen met "te kleine" bussen. Het is dan de bedoeling dat buspakjes voor dat adres er meteen door de sorteermachine uitgegooid worden en rechtstreeks ter afhaling naar de servicepunten gaan.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb dat hele systeem toch nooit begrepen. Op het moment dat het aantal buspakjes toeneemt en daarmee de hoeveelheid onbestelbare stukken kan het toch niet voordeliger zijn om ze met de pakketdienst mee te sturen? Ik vraag me dan toch af wat voor computermodel ze destijds op deze kwestie hebben losgelaten.
Als we zelf die pakjes moeten gaan afleveren, wordt dat dan ook weer een gevalletje zuur?
Voorheen gooiden we de onbestelbare pakjes in een bak op het depot die werd leeggehaald tijdens de veegrit.
Het klinkt alsof die gast te veel gezopen heeft. Maar daardoor lijkt het precies de lijn van de postnl te volgenquote:Van het BVPP forum, n.a.v. het vervallen van hah op dinsdag. (reactie #585):
quote:
de dinsdag wordt nu gewoon een daldag, wat het qua postvolume al jaren is. en dan heb je twee daldagen achter elkaar en dat gaat niet, dus worden woens- en vrijdag de nieuwe piekdagen, waardoor de zaterdag een daldag wordt en de hah dus in 2017 naar de vrijdag gaat.
voordeel daarvan is dat op zaterdag nog maar de helft van de mensen aanwezig hoeft te zijn en de andere helft dus (eindelijk) iedere zaterdag vrij kan zijn. en daarmee zijn we weer terug op de strategie van 2010.
Wat
Eigenlijk vind ik dat een top idee. Het zijn toch altijd de zelfde adressen waar het niet past. Dus waarom niet, als het systeem dat kan leren...quote:Ik denk dat PostNL simpelweg het aantal te grote buspakjes cq te kleine brievenbussen heeft onderschat. Wat ze nu willen doen, en ik zweer dat ik het niet verzin, is adhv de adressen op die "onbezorgbare" pakjes een database aanleggen van adressen met "te kleine" bussen. Het is dan de bedoeling dat buspakjes voor dat adres er meteen door de sorteermachine uitgegooid worden en rechtstreeks ter afhaling naar de servicepunten gaan.
En wie krijgen het gezeik over zich heen als iemand volgens het systeem een te kleine brievenbus heeft?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat een top idee. Het zijn toch altijd de zelfde adressen waar het niet past. Dus waarom niet, als het systeem dat kan leren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |