abonnement Unibet Coolblue
pi_155918092
Een vriendin van me laat een prik pil zetten. Ze zegt dat het haar wel verstandig lijkt.

Ik weet nou helemaal niks van hoe dat zit met vrouwen.

Maar dit zou je toch alleen nemen als je seksueel actief bent?
Geen andere reden om het te nemen als je dat niet bent?
pi_155918164
Waarom zou het onverstandig zijn?

Ik gebruik het zelf ook. Menstruatie, is als ik er al een heb, vele malen minder pijnlijk. En het is maar eens in de 3 maanden denken aan een injectie ipv elke dag een pilletje innemen. Ik vind het wel prettig :Y
pi_155918188
Ongesteld worden word je toch al evengoed? daar hoef je toch geen pilletje voor in te nemen?

Dit doe je toch alleen als je niet zwanger wilt wordne?
pi_155918249
Ongesteld word je sowieso ja. Maar er zijn vormen van anticonceptie waarbij je dat niet meer word. De prikpil is er daar een van. Maar er zijn ook dames die het dan nog gewoon wel worden.

Nee. Er zijn ook vrouwen die een pijnlijke menstruatie hebben en daarom voor anticonceptie kiezen. Vaak word deze dan minder pijnlijk.

Maar waarom zou het raar zijn om de prikpil te gaan gebruiken? Waarom heb je de vooroordelen?
pi_155918277
De pil en ook de prikpil worden door veel vrouwen ook gebruikt om de menstruatie minder pijnlijk en gereguleerder te laten verlopen. Misschien handig om zelf ook even op Google wat te zoeken over de werking van de pil, volgens mij heb je dat nog niet gedaan.
Of niet dan?
  dinsdag 8 september 2015 @ 11:05:53 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_155918557
Als je het met een spatie schrijf is het wel verstandig om aan voorbehoedsmiddelen te doen ja.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_155918753
Vind de prikpil meer een preventief middel voor iets te vroeg vruchtbare meisjes.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:23:31 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155931241
TS heeft er moeite mee dat die "vriendin" van hem anticonceptie gebruikt terwijl ze helemaal geen seks heeft, of hoort te hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155932080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:23 schreef Leandra het volgende:
TS heeft er moeite mee dat die "vriendin" van hem anticonceptie gebruikt terwijl ze helemaal geen seks heeft, of hoort te hebben?
Dit haal ik er ook uit.

TS, hoe zit het precies?
pi_155945988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:49 schreef KaleOssan het volgende:
Ongesteld worden word je toch al evengoed? daar hoef je toch geen pilletje voor in te nemen?

Dit doe je toch alleen als je niet zwanger wilt wordne?
Een pil heeft velen voordelen. Sommige meisjes doen inderdaad uit bescherming. Anderen doen het tegen bepaalde bijverschijnselen van ongesteldheid. Ik zat bijvoorbeeld jaren aan de pil omdat ik zo hevig bloedde. Met de pil werd dat een stuk minder en ook nog eens minder krampen. Dat was ja, fantastisch. Je wilt niet elke maand een week ziek zijn.

Er zijn dus veel redenen, maar je zou ook eens het centrale PIL topic kunnen lezen zodat je een beter beeld krijgt van anticonceptie.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155949694
Ik heb ook geen seks, maar zweer bij de prikpil.
Ik word er namelijk niet meer ongesteld van, op de eerste 2 maand na het zetten van de eerste na dan. Sindsdien geen ranzigheden meer gehad.
pi_155986967
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:05 schreef RingBewoner het volgende:
Als je het met een spatie schrijf is het wel verstandig om aan voorbehoedsmiddelen te doen ja.
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:52 schreef Puala het volgende:
Ongesteld word je sowieso ja. Maar er zijn vormen van anticonceptie waarbij je dat niet meer word. De prikpil is er daar een van. Maar er zijn ook dames die het dan nog gewoon wel worden.

Nee. Er zijn ook vrouwen die een pijnlijke menstruatie hebben en daarom voor anticonceptie kiezen. Vaak word deze dan minder pijnlijk.

Maar waarom zou het raar zijn om de prikpil te gaan gebruiken? Waarom heb je de vooroordelen?
De post van dit topic.
pi_156005210
Hoe oud is je vriendin? Ik heb wel eens artikelen gelezen over dat de prikpil niet de beste optie zou zijn bij meisjes die nog in de groei zijn.
  zondag 13 september 2015 @ 17:49:00 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156053436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:49 schreef KaleOssan het volgende:
Ongesteld worden word je toch al evengoed? daar hoef je toch geen pilletje voor in te nemen?

Dit doe je toch alleen als je niet zwanger wilt wordne?
Ik vind het prettig juist omdat ik dan niet meer ongesteld wordt, ik ben 3 jaar lang niet ongesteld geweest dankzij de prikpil.

Maar ook al zou ze het gebruiken om niet zwanger te worden, is dat een probleem?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156321636
Sinds een vriendin van me nu in het ziekenhuis beland is met longembolie (beide longen en grote aftakking) door hoogstwaarschijnlijk de prikpil....blijf ik er van weg.
Daarbij, toen ik er vorig jaar om vroeg zei de huisarts me dat de prikpil haast niet meer wordt gezet.
Hooguit bij mensen met een verstandelijke beperking.
pi_156321924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef Luuntje het volgende:
Sinds een vriendin van me nu in het ziekenhuis beland is met longembolie (beide longen en grote aftakking) door hoogstwaarschijnlijk de prikpil....blijf ik er van weg.
Daarbij, toen ik er vorig jaar om vroeg zei de huisarts me dat de prikpil haast niet meer wordt gezet.
Hooguit bij mensen met een verstandelijke beperking.
Rookte jouw vriendin ook toevallig? Gezien dat de kans op een longembolie vergroot in combinatie met de prikpil en voor andere pil/anticonceptie met hormonen.

En de prikpil wordt voornamelijk gegeven aan mensen die geen kinderwens meer hebben of in jouw voorbeeld, mensen waarbij het sowieso onverstandig is om aan kinderen te beginnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156322087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Rookte jouw vriendin ook toevallig? Gezien dat de kans op een longembolie vergroot in combinatie met de prikpil en voor andere pil/anticonceptie met hormonen.

En de prikpil wordt voornamelijk gegeven aan mensen die geen kinderwens meer hebben of in jouw voorbeeld, mensen waarbij het sowieso onverstandig is om aan kinderen te beginnen.
Nee.
En ze wou geen kinderen meer.
pi_156322176
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:57 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Nee.
En ze wou geen kinderen meer.
Bij iedere andere vorm van anticonceptie met oestrogeen was het waarschijnlijk ook gebeurd.
Dat is ook een van de risico's die je neemt als je een anticonceptie met hormonen gebruikt.

Sterkte voor je vriendin.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156326763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:45 schreef KaleOssan het volgende:
Een vriendin van me laat een prik pil zetten. Ze zegt dat het haar wel verstandig lijkt.

Ik weet nou helemaal niks van hoe dat zit met vrouwen.

Maar dit zou je toch alleen nemen als je seksueel actief bent?
Geen andere reden om het te nemen als je dat niet bent?
Vrouwen gaan aan de prikpil wanneer ze besloten hebben om met jan en anderman onveilige seks te hebben.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:57:14 #20
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156330529
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:57 schreef hoechst het volgende:

[..]

Vrouwen gaan aan de prikpil wanneer ze besloten hebben om met jan en anderman onveilige seks te hebben.
:')
pi_156333677
Bemoei je er niet mee TS. Haar lichaam, haar leven. Jij hebt daar zo ongeveer 0 over te vinden.
pi_156334318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:57 schreef hoechst het volgende:

[..]

Vrouwen gaan aan de prikpil wanneer ze besloten hebben om met jan en anderman onveilige seks te hebben.
Ja klopt, sinds ik aan de prikpil ben iedere dag een ander, minimaal. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156335238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:57 schreef hoechst het volgende:

[..]

Vrouwen gaan aan de prikpil wanneer ze besloten hebben om met jan en anderman onveilige seks te hebben.
Ow ja....oke.
Of omdat sommige mannen vinden dat het maar de verantwoordelijkheid is van de vrouw om niet zwanger te raken.
pi_156337175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja klopt, sinds ik aan de prikpil ben iedere dag een ander, minimaal. :')
jij niet iedere dag maar zeker wel 3 wekelijks een ander hoorde ik.
pi_156339921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

jij niet iedere dag maar zeker wel 3 wekelijks een ander hoorde ik.
Dat heb je verkeerd gehoord, iedere dag een ander, sterker nog, er staat nu een rij voor de deur dus ik ben weg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')