Waar heb je besteld en wat voor soort traceercode heb je gekregen?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
N00b vraagje: ruim een maand geleden wat spul besteld bij een webshop. Blijkt vanuit China verstuurd te worden, geen probleem.
Na een paar dagen kreeg ik een tracking code die niet werkte. De zaak maar even afgewacht (en op vakantie geweest) maar de code leverde gisteren nog steeds niks op. Mailtje gestuurd en snel antwoord met nieuwe code.
Die me zegt dat mijn pakketje is afgeleverd... in Spanje! Uiteraard weer mailtje teruggestuurd want dit schiet niet op. Nu las ik al iets over willekeurig toegewezen codes die je eigenlijk niks zeggen maar toch... moet ik me zorgen maken?
TL;DR: pakketje een maand geleden besteld. Verzendcodes die ik krijg van webshop geven geen of verkeerde info. What to do?
Besteld bij Refraid en een code van 17track of zoiets? Lijkt van Franse origine maar het pad begint in China en eindigt in Spanje.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 23:46 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waar heb je besteld en wat voor soort traceercode heb je gekregen?
Gewoon doorgaan voor een refund. Anders een paypal claim openen.quote:
dat opnieuw opsturen is vaak een smoesje, je kan beter geld terug en ergens anders bestellen.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Update: inmiddels deel 1 van de bestelling binnen. Tweede item is spoorloos (volgens mij apart verstuurd) en dat wordt opnieuw opgestuurd.
verzendkosten worden betaald door de chinese staat en hier in NL zijn de verzendkosten torenhoog ivm andere landen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:57 schreef colivo het volgende:
Wat ik me afvraag he. Hoe is het mogelijk dat spullen vanuit China grats opgestuurd worden? Misschien dat het daar goedkoop is, maar hier in NL moeten ze toch weer onze dure verzendkosten betalen?
En wat ik me ook afvraag is hoe kan het dat je voor 1 euro je bestelling kan verzekering tegen douane kosten? Heb nu al meerdere telefoons uit china besteld en elke x wordt het tegengehouden op schiphol en krijg ik m'n geld terug.
thanksquote:Op maandag 28 mei 2018 19:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
verzendkosten worden betaald door de chinese staat en hier in NL zijn de verzendkosten torenhoog ivm andere landen.
Een deal met postnl voor snellere afhandeling.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:21 schreef ikweetnietwat het volgende:
Wat is er toch gebeurd met aliexpress standard shipping; vroeger duurde het iig nog 8-12 dagen voordat mn pakje er was en had ik genoeg tijd om hyped te zijn.
Maar sinds een maand geleden krijg ik letterlijk alles binnen 4 a 5 dagen na het bestellen al op de deurmat, nu is het leuke van chinashoppen eruit en hoef ik bijna niet meer te wachten
[ afbeelding ]
Wat is toch de oorzaak van deze verschrikkelijke verandering?
Singapore post komt direct bij het postkantoor aan.quote:Op donderdag 12 juli 2018 06:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://m.17track.net/en/track#nums=LB015531495SG
Status is: delivery failed.
Niemand aan de deur geweest van PostNL. Ook geen briefje in de bus.
Hij hangt waarschijnlijk dus ergens. De verkoper geeft aan dat ik contact op moet nemen met post office omdat ze het anders terugsturen. Maar zonder Nederlands tracknummer kan ik natuurlijk ook vrij weinig.
Wat zouden jullie doen?
Die site kende ik niet. Dank je.quote:Op donderdag 12 juli 2018 07:20 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Singapore post komt direct bij het postkantoor aan.
En natuurlijk even de traceercode + je postcode invullen op internationalparceltracking.com
Overigens ben ik bang dat het pakketje alweer onderweg terug is.
Sterker nog je pakketje is direct gedropt bij het postkantoor waarschijnlijk. Je had een brief moeten krijgen dat hij daar klaar lag (zo gaat het met Singapore Post en China post Pakketjes).quote:Op donderdag 12 juli 2018 07:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die site kende ik niet. Dank je.
9 juli is hij teruggestuurd. Nadat er 23 juni niemand thuis was en dus bij het postkantoor was gedropt.
Fijn dat ze geen briefje achterlaten dan...
Voelt alsof PostNL 5 jaar achterloopt. Dit moet toch ook gewoon te koppelen zijn aan hun app? Dus dat ik kan zien als er iets ligt te wachten met mijn postcode.quote:Op donderdag 12 juli 2018 19:38 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Sterker nog je pakketje is direct gedropt bij het postkantoor waarschijnlijk. Je had een brief moeten krijgen dat hij daar klaar lag (zo gaat het met Singapore Post en China post Pakketjes).
Hangt van de verzendmethode af. Aliexpress doet veel via Postnl. Gearbest kan je vaak een verzendmethode kiezen vaak duurt het dan tussen de 10 en 20 dagen.quote:Op zondag 29 juli 2018 18:23 schreef Argo het volgende:
Weten jullie of gearbest beetje snel is? Bij aliexpress heb ik mijn pakketje altijd wel binnen 10 dagen ongeveer en soms zelfs 5
Ja ik zag twee soorten en pakte denk ik priority line, omdat die gek genoeg goedkoper was maar wel sneller leek. Ach ja we gaan het meemaken!quote:Op zondag 29 juli 2018 19:15 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hangt van de verzendmethode af. Aliexpress doet veel via Postnl. Gearbest kan je vaak een verzendmethode kiezen vaak duurt het dan tussen de 10 en 20 dagen.
Dat duurt een paar dagen, gaat het eerst met een andere transporteur naar een overslag in Europa waarna DPD het bezorgd.quote:Op zondag 29 juli 2018 19:20 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja ik zag twee soorten en pakte denk ik priority line, omdat die gek genoeg goedkoper was maar wel sneller leek. Ach ja we gaan het meemaken!
Volgens mij heb ik geluk gehad. Had China shipping was enige mogelijkheid.. Volgens de track die ik kreeg is origine van product United kingdom.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dat duurt een paar dagen, gaat het eerst met een andere transporteur naar een overslag in Europa waarna DPD het bezorgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |