abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_163216509
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:39 schreef Pensylvania het volgende:
Iemand enig idee of er nog ontwikkeling zit in het Skyrim wel al dan niet uitbrengen op de PS4 of Playstation Now, of dat Bethesda een nieuwe Elder Scrolls deel 6 ofzo gaat uitbrengen?
Skyrim komt toch een "nieuwe" versie van uit, beetje opgepoetste graphics etc. Ik dacht dat die ook naar de laatste generatie consoles kwam, maar dat weet ik niet 100% zeker. Volgens mij wel 😊
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163216616
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:39 schreef Pensylvania het volgende:
Iemand enig idee of er nog ontwikkeling zit in het Skyrim wel al dan niet uitbrengen op de PS4 of Playstation Now, of dat Bethesda een nieuwe Elder Scrolls deel 6 ofzo gaat uitbrengen?
Skyrim Remasterd komt in oktober naar PS4 / Xbox One / PS4. Elder Scrolls 6 is in ontwikkeling, maar dat duurt nog jaren en jaren.
  donderdag 23 juni 2016 @ 19:13:57 #128
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_163246659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef zforces het volgende:

[..]

Tasty planet?
Ja dat is m! Dankjewel! :D
pi_163246769
quote:
"Wel zoiets (wat doolhof betreft, je liep er first-person door dus), maar het waren echt van die groene gelei-achtige beesten/monsters" :+

Nou ja, ik geef de hoop wel een beetje op, maar een betere beschrijving dan dit kan ik niet lospeuteren :P (op zich ook niet heel gek van een destijds 7/9-jarige)
Zoek je niet de allereerste doom game?
  donderdag 23 juni 2016 @ 19:27:48 #130
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_163246971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:18 schreef Quickphase10 het volgende:

[..]

Zoek je niet de allereerste doom game?
Doom heeft geen groene gelei-achtige monsters.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

"Wel zoiets (wat doolhof betreft, je liep er first-person door dus), maar het waren echt van die groene gelei-achtige beesten/monsters" :+

Nou ja, ik geef de hoop wel een beetje op, maar een betere beschrijving dan dit kan ik niet lospeuteren :P (op zich ook niet heel gek van een destijds 7/9-jarige)
Schiet me trouwens te binnen.. Blake Stone - Aliens Of Gold waarschijnlijk? En dan met name dit monster?

blakestone01b.png
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:07:29 #131
458993 BetsyKlein
Betsy Kleinaard
pi_164024809
Hier wat ideen voor gratis spellen, hier dus
pi_164024990
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:58 schreef VTwelve het volgende:
Ik heb als kind ooit een computer gekregen en daar stond een spel op.

Het was een 2D spel.
Wanneer je het poppetje bestuurt ontstaan er gangen. Maak een gang recht naar beneden onder een steen en die steen valt naar beneden.
Er waren een soort van flitsende sterren die in gangen heen en weer gingen, maakte je een opening naar die gang dan volgden ze je.
Het 3e level, geloof ik, was erg moeilijk en daar ben ik nooit voorbij gekomen.
Het eerste level begint in een vierkant hokje met stenen.
Het doel is om veel diamanten te verzamelen (?)

Kent iemand dit spel?? Het kan wel 20 jaar oud zijn, het is niet boulderdash, supaplex en blijkbaar ook geen populair spel. Het lijkt wel op die twee, maar de graphycs zijn veel minder gedetailleerd.
Digger
Built for Speed
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:37:24 #133
84418 Syd
The Good Die Young
pi_164026575
Probeer het nog maar een keer aantal jaar terug geen succes.

Wie heeft of weet waar ik ASF betaald voetbal kan krijgen.

Dit is een Nederlandse voetbal manager systeem en wat het uniek maakte was dat je elk seizoen een code moest invoeren om verder te kunnen. Die codes zijn makkelijk op Internet te vinden maar het spel lijkt van Internet verwijderd. Ooit heel wat jaar terug het spel via spotnet gevonden maar helaas die bestaat niet meer.

Ik heb er zelfs geld voor over. Dit spel is gewoon de beste voetbal manager dat ik tot nu toe gespeeld hebt. Komt meende ok uit 1995 1996
pi_164067073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:58 schreef VTwelve het volgende:
Ik heb als kind ooit een computer gekregen en daar stond een spel op.

Het was een 2D spel.
Wanneer je het poppetje bestuurt ontstaan er gangen. Maak een gang recht naar beneden onder een steen en die steen valt naar beneden.
Er waren een soort van flitsende sterren die in gangen heen en weer gingen, maakte je een opening naar die gang dan volgden ze je.
Het 3e level, geloof ik, was erg moeilijk en daar ben ik nooit voorbij gekomen.
Het eerste level begint in een vierkant hokje met stenen.
Het doel is om veel diamanten te verzamelen (?)

Kent iemand dit spel?? Het kan wel 20 jaar oud zijn, het is niet boulderdash, supaplex en blijkbaar ook geen populair spel. Het lijkt wel op die twee, maar de graphycs zijn veel minder gedetailleerd.
Kan het Rockford zijn?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:18:43 #135
400845 PollosHermanos
Een ander bijt in het stof
pi_164975816
Ik zoek een spel wat ik een aantal jaar geleden met mijn ps3 heb gedownload via psn. Je zag een geblokt speelveld van bovenaf en moest daarin geschut zoals bommenwerpers en kanonnen plaatsen. Dan werden er in rondes voertuigen en later vliegtuigen door het speelveld gestuurd die door jouw geschut moesten worden neergehaald voordat ze de overkant bereikten.

Ik kan gewoon echt niet meer op de naam komen en met googlen lukt het ook niet. Ik hoop dat dit spel ook met de ps4 te downloaden is mocht ik achter de naam komen?
pi_164976230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:18 schreef PollosHermanos het volgende:
Ik zoek een spel wat ik een aantal jaar geleden met mijn ps3 heb gedownload via psn. Je zag een geblokt speelveld van bovenaf en moest daarin geschut zoals bommenwerpers en kanonnen plaatsen. Dan werden er in rondes voertuigen en later vliegtuigen door het speelveld gestuurd die door jouw geschut moesten worden neergehaald voordat ze de overkant bereikten.

Ik kan gewoon echt niet meer op de naam komen en met googlen lukt het ook niet. Ik hoop dat dit spel ook met de ps4 te downloaden is mocht ik achter de naam komen?
Ik ben totaal niet thuis in PS3 games, maar het soort spel dat je zoekt is "tower defence" misschien kom je daar verder mee op google?
Xboxlive: Mr Duplo
  vrijdag 2 september 2016 @ 13:23:51 #137
400845 PollosHermanos
Een ander bijt in het stof
pi_165034416
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:30 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet thuis in PS3 games, maar het soort spel dat je zoekt is "tower defence" misschien kom je daar verder mee op google?
thanks voor de zoektip! heb het na lang zoeken gevonden, Fieldrunners heet de game
pi_165157439
Ik zoek een nederlandse game voor de pc waarin je een tweeling speelde. Het was een point-and-click en je koos aan het begin of je het jongetje of meisje was. Degene die je niet koos viel uiteindelijk door een schilderij waarin de kleur verdween.
Tegen het einde van het spel was er een soort open plek met een trap, je moest op de juiste volgorde de trap oplopen, volgens mij ging dit op basis van geluid.
Later was er een bos waar je doorheen moest lopen, maar het pad was weg. Je kon er alleen overheen lopen als je de juiste kleurcombinaties maakte.
Verder kan ik me nog vaag iets herinneren over houthakken en kanovaren in het spel, maar de naam weet ik echt niet meer.
Wie weet het?
pi_165195042
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:33 schreef Jesse1280 het volgende:
Ik zoek een nederlandse game voor de pc waarin je een tweeling speelde. Het was een point-and-click en je koos aan het begin of je het jongetje of meisje was. Degene die je niet koos viel uiteindelijk door een schilderij waarin de kleur verdween.
Tegen het einde van het spel was er een soort open plek met een trap, je moest op de juiste volgorde de trap oplopen, volgens mij ging dit op basis van geluid.
Later was er een bos waar je doorheen moest lopen, maar het pad was weg. Je kon er alleen overheen lopen als je de juiste kleurcombinaties maakte.
Verder kan ik me nog vaag iets herinneren over houthakken en kanovaren in het spel, maar de naam weet ik echt niet meer.
Wie weet het?
weet je ongeveer welk jaartal het spel uit kwam? was het 2d/3d? cartoon stijl of meer realistisch?
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:57:53 #140
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_165195129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:33 schreef Jesse1280 het volgende:
Wie weet het?
Het zal 'm waarschijnlijk niet zijn, maar gewoon om het zeker te weten, Broken Age?
Broken_age_screenshot.jpg
pi_165219697
Volgens mij was het rond 2004/2006. Broken Age is het niet, het was echt volledig nederlands.
Qua stijl was het heel erg 2D cartoony pixelart.
pi_165232041
Hi iedereen!

Ik ben op zoek naar een spel dat ik als kind speelde waarschijnlijk begin jaren 2000 (was toen 7-8 jaar oud). Het was een soort van detective/puzzel spel voor kinderen. In de stijl van transposia/humoungous entertainment (maar het is niet van 1 van beiden gemaakt).

Ik herinner mij nog zeer goed een level waarbij je aan de hand van een kaart door een woestijn moest gaan met drijfzand. Je kon kiezen links/rechts/vooruit/achteruit en indien je fout koos, ging je het drijfzand in (met een animatie dat je character het zand inging en dan stierf, met grafsteen denk ik in beeld, ik was als kind er best bang voor, daarom dat ik het mij goed herinner). Je moest zo'n pad 3-4 keer doen om bij een tempel te geraken. Tussen ieder pad in de woestijn kwam er een soort van wegwijzer in beeld dat zei hoever je was (en kwam de tempel in de verte steeds dichterbij).

In de tempel zelf was het eerste wat je zag 2 grote egyptische standbeelden.

Ik denk dat de detective een dier was, maar dat kan ik mij niet meer goed herinneren. Ik weet nog wel dat je startte in het bureau van de detective om spullen/clues te verzamelen.

PC, point & click game, ik denk voor het grootste gedeelte 2D (animatiestijl la miel monteur/pyjama sam).

Thanks!

(Weet al zeker dat het niet Sam & Max of Spyfox is)
pi_165234357
Misschien ClueFinders / Junior Detectives?

[ Bericht 31% gewijzigd door Vak113 op 10-09-2016 22:59:52 ]
pi_165246534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:22 schreef Vak113 het volgende:
Misschien ClueFinders / Junior Detectives?
Nope, excuses had het er al bij moeten vermelden, niet junior detectives. Jah het is precies een obscuur spel... Al een tijdje naar op zoek

Herinner me nu ook dat je in de tempel denk ik 3 paden had, maar dat 1 ervan juist was, en de andere doodlopend (telkens een puzzel oplossen en dan kwam je terug in de hoofdhal)
pi_165253412
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 14:40 schreef TimoVerbrugghe het volgende:

[..]

Nope, excuses had het er al bij moeten vermelden, niet junior detectives. Jah het is precies een obscuur spel... Al een tijdje naar op zoek

Herinner me nu ook dat je in de tempel denk ik 3 paden had, maar dat 1 ervan juist was, en de andere doodlopend (telkens een puzzel oplossen en dan kwam je terug in de hoofdhal)
Jah gevonden! Het was toch gemaakt door Transposia: Skippy & het geheim van de gestolen papyrusrol. Nog beschikbaar op bol.com.
pi_165336171
Ik heb al heel lang herinneringen van een spel in mijn hoofd dat ik vroeger graag speelde op de computer van mijn vader. Het probleem is ik kan me alleen nog maar een paar details herinneren en zelfs daarvan ben ik niet zeker of ze 100% correct zijn (ik was een jaar of 4/5 rond die tijd).

Het spel draaide op MS-DOS en ik speelde het op een Intel 386 computer. Het moet ongeveer in 1990/1991 geweest zijn. Het gaat om een side scrolling schooter game. Je speelde met een man (ik geloof in wit gekleed met lange zwarte haren maar dat kan ik mis hebben). Je liep van links naar rechts de levels door. Daarbij werd je aangevallen door anderen die je moest neerschieten. Ik weet niet meer precies wat voor wapens je had maar ik kan me nog wel een raketwerper herinneren. Aan het eind van n van de levels (kan goed het eerste level geweest zijn) moest je het opnemen tegen een robot (ik geloof niet dat ik daar ooit voorbij gekomen ben).
Het zag er allemaal geloof ik een beetje uit als Double Dragon maar dan met vuurwapens.

Het spel had een titelscherm dat je zag bij het opstarten met de titel van het spel en vlammen op de achtergrond (ik heb een vage herinnering dat het een brandende stad was).

Heeft iemand aan de hand van deze vage omschrijving misschien een idee? Als me nog wat invalt dan zal ik de beschrijving updaten.
pi_165336726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Rettilpsemit het volgende:
Ik heb al heel lang herinneringen van een spel in mijn hoofd dat ik vroeger graag speelde op de computer van mijn vader. Het probleem is ik kan me alleen nog maar een paar details herinneren en zelfs daarvan ben ik niet zeker of ze 100% correct zijn (ik was een jaar of 4/5 rond die tijd).

Het spel draaide op MS-DOS en ik speelde het op een Intel 386 computer. Het moet ongeveer in 1990/1991 geweest zijn. Het gaat om een side scrolling schooter game. Je speelde met een man (ik geloof in wit gekleed met lange zwarte haren maar dat kan ik mis hebben). Je liep van links naar rechts de levels door. Daarbij werd je aangevallen door anderen die je moest neerschieten. Ik weet niet meer precies wat voor wapens je had maar ik kan me nog wel een raketwerper herinneren. Aan het eind van n van de levels (kan goed het eerste level geweest zijn) moest je het opnemen tegen een robot (ik geloof niet dat ik daar ooit voorbij gekomen ben).
Het zag er allemaal geloof ik een beetje uit als Double Dragon maar dan met vuurwapens.

Het spel had een titelscherm dat je zag bij het opstarten met de titel van het spel en vlammen op de achtergrond (ik heb een vage herinnering dat het een brandende stad was).

Heeft iemand aan de hand van deze vage omschrijving misschien een idee? Als me nog wat invalt dan zal ik de beschrijving updaten.
Bio manace?
Bio_menace_screenshot.gif

Duke Nukem 1 of 2?
80b68de34a95413c98c9dbf96f4eae8d.jpg
duke-nukem-ii_5.gif
pi_165337646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:42 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Bio manace?
[ afbeelding ]

Duke Nukem 1 of 2?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee de graphics waren wat realistischer, veel detailvollor. Nu ik er aan denk was het geloof ik zo dat ze echte camerabeelden hadden gebruikt voor de graphics. Dat was natuurlijk nog wel heel erg pixelich toen der tijd maar wel iets speciaals.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:49:18 #149
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_165338116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Rettilpsemit het volgende:
Vind het best een duidelijke omschrijving :) Het is denk ik Crime Wave

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_165338414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:49 schreef BdR het volgende:

[..]

Vind het best een duidelijke omschrijving :) Het is denk ik Crime Wave

Dat draait toch nooit op een 386?
Xboxlive: Mr Duplo
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')