abonnement Unibet Coolblue
pi_156119213
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:59 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Dan hebben we samen de hele middag geslapen ;)

Wat kan je dan blij zijn dat je weer wat heb kunnen doen zonder al te veel moeite. En zo mooi dat er eindelijk een medicijn ís wat werkt, echt top!
Gezellig :D

Ja fijn dat het gelukt was. Morgen de vloer in de badkamer boenen als het lukt. Dan donderdag remicade en in het weekend de rest van het achterstallige onderhoud ;)

Single en ziek zijn is geen goede combi voor een schoon huis :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156130172
Naar het ziekenhuis geweest op verdenking van nierbekkenontsteking. Vanmorgen gebraakt, koude rillingen, 39.5 koorts, pijn bij de blaas.

Men wil een endoscopie doen omdat ze denken aan Crohn. Heb geen algehele buikpijn, is ook niet hard. Ontlasting is al weken prima. Geen bloed, geen slijm, geen diarree. Jullie als Crohnies: klinkt nogal onwaarschijnlijk, he?
pi_156134944
Ik kan daar niet over oordelen Dennis, maar ik wens je veel sterkte. Ik hoop voor iedereen dat er een dag komt dat dit topic rustig wordt. :)
pi_156135997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:50 schreef Dennisweb het volgende:
Naar het ziekenhuis geweest op verdenking van nierbekkenontsteking. Vanmorgen gebraakt, koude rillingen, 39.5 koorts, pijn bij de blaas.

Men wil een endoscopie doen omdat ze denken aan Crohn. Heb geen algehele buikpijn, is ook niet hard. Ontlasting is al weken prima. Geen bloed, geen slijm, geen diarree. Jullie als Crohnies: klinkt nogal onwaarschijnlijk, he?
Nee niet echt eigenlijk. Ik heb regelmatig dat na een periode van onrust en darmontstekingen dat de weerstand daalt en ik ook onstekingen en andere ellende elders krijg.
pi_156145024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:34 schreef mappo het volgende:
Succes met de drink voeding...toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn Crohn heb ik 6 weken alleen maar die prut gekregen.....ik vond het zo goor (allen de chocola was wel redelijk)....maar ja was enige wat ik nog binnen kon houden.....gelukkig is dat alweer lang geleden...maar als het aan mij ligt nooit weer :{ sterkte ermee! -O-
Blergh! Ik heb het naast mijn gewone voeding. Alleen drinkvoeding moet vreselijk zijn! Ik drink het niet op een nuchtere maag, dat valt niet goed. Arme jij...was jij toen kind? Want ik weet dat de behandeling van Crohn bij kinderen begint met eerst zes weken niks eten, wel drinkvoeding of sonde.

Hoe gaat het nu met je?
pi_156145048
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:03 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Bleh :')

Is dat een aanvulling op je dieet of een vervanging van?

Wetend hoe prepdrankjes smaken lijkt het me echt de hel :')
Aanvulling. Drie flesjes. Welke smaken heb jij gehad en welke vond je het beste?
pi_156145076
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:05 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Moe, halve middag geslapen ;) Pijn ietsje minder, maar goed; tramadol genomen :')

Wel zonder ernstig buiten adem te raken het huis gestofzuigd en de trap geveegd ^O^

Nog een dagje en dan mag ik weer aan de Remicade O+
Oei, morgen is de grote dag! Wel rustig aan proberen te doen, hè. Huishouden is best zwaar werk.
pi_156145146
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:54 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

In het weekend rust ik meestal lekker uit, we bakken een taart ofzo, ik ga sporten, op zijn tijd een verjaardag of feestje. Doordeweeks drie dagen werken met een dag rust ertussen. Laatste paar weken heb ik doorgewerkt ook al was ik verkouden, maar nu ben ik het wel echt zat. Misschien dat die bacteriën in de trein me de das omdoen?!

Ik heb gisteren voor het slapen 1 van 20mg genomen en overdag ook 1. Vandaag nog niks genomen omdat ik er zo suf van word, vanavond voor het slapen gelijk maar twee tegelijk. Afhankelijk van hoe ik vannacht slaap ga ik morgen toch maar langs de huisarts. Denk alleen dat ie niet veel kan doen want heb geen koorts ofzo.
Dat zou best kunnen! Sowieso heerst er meer tijdens periodes van temperatuursovergangen. En nu heeft iedereen lekker allemaal exotische beesten mee van vakantie :') . Een Duits verkoudheidje, een Italiaanse variant, Amerikaans, noem maar op.

Hoe is het slapen gegaan vannacht? Ben je naar de huisarts geweest?
pi_156145187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Crohnie het volgende:

[..]

Eventjes ja, is gelukkig ook weg alweer!
Ehmmmmm.. Tsja, ze vonden het nodig omdat ik iets te veel psychische klachten erbij kreeg. Als jong persoon ziek raken is het best lastig om ermee om te moeten gaan. Ik leg altijd aan mensen uit dat ik heel veel wil, maar maar de helft qua energie ervan kan. Dat kan ik niet zo goed neerleggen en accepteren, dus vonden ze het handiger om me daar 'begeleiding' in te geven.
Wat vind jij daarvan? Wel goed dat er dingen gesignaleerd worden en actie ondernomen wordt. Ik kan me zeker voorstellen dat het je psychisch niet in de koude kleren gaat zitten, zo'n diagnose op die leeftijd. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
pi_156145289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:50 schreef Dennisweb het volgende:
Naar het ziekenhuis geweest op verdenking van nierbekkenontsteking. Vanmorgen gebraakt, koude rillingen, 39.5 koorts, pijn bij de blaas.

Men wil een endoscopie doen omdat ze denken aan Crohn. Heb geen algehele buikpijn, is ook niet hard. Ontlasting is al weken prima. Geen bloed, geen slijm, geen diarree. Jullie als Crohnies: klinkt nogal onwaarschijnlijk, he?
Ja, dit las ik al in een ander subforum. Zonder bloed en slijm maakt het iets minder waarschijnlijk, maar er zijn ook zat lui met Crohn of colitis ulcerosa die geen bloed of slijm hebben. Juist verstopping! Dus ik zou graag willen weten op basis waarvan men IBD wil uitsluiten. Je geeft niet zomaar even een endoscopie, zou ik zeggen.
pi_156145308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:53 schreef Drieklank het volgende:
Ik kan daar niet over oordelen Dennis, maar ik wens je veel sterkte. Ik hoop voor iedereen dat er een dag komt dat dit topic rustig wordt. :)
Die komt er vast :D !
pi_156146265
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Blergh! Ik heb het naast mijn gewone voeding. Alleen drinkvoeding moet vreselijk zijn! Ik drink het niet op een nuchtere maag, dat valt niet goed. Arme jij...was jij toen kind? Want ik weet dat de behandeling van Crohn bij kinderen begint met eerst zes weken niks eten, wel drinkvoeding of sonde.

Hoe gaat het nu met je?
hehe nee was geen kind...ruim in de dertig :-)
Ik had nog nooit last ergens van gehad en toen ineens een 1e aanval en die was meteen zo heftig dat ik meteen ben opgenomen in het ziekenhuis....eerst voor 4 weken met prednison en later remicade, en inderdaad 1e week sonde voeding en daarna dus alleen die drink voeding om de boel rustig te houden....
Het werden uiteindelijk 6 weken en toen mocht ik weer naar huis, maar dat was helaas van korte duur, een paar dagen later was het alweer mis.
Dus weer terug, en uiteindelijk hebben ze de dikke darm maar verwijdert, en dus een stoma. Direct daarna (letterlijk een dag) nergens last meer van. :)

Dus het gaat nu al weer iets van 5 jaar prima, wel een stoma, maar ook totaal geen last!...
Gelukkig kan ik goed met de stoma leven, en kan ik alles wat ik daarvoor deed gewoon nog doen...(je hoort veel verhalen over lekkages, bepaalde dingen die niet meer gegeten kunnen worden etc. etc., maar gelukkig nooit last van gehad). *O*
pi_156146607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:30 schreef mappo het volgende:

[..]

hehe nee was geen kind...ruim in de dertig :-)
Ik had nog nooit last ergens van gehad en toen ineens een 1e aanval en die was meteen zo heftig dat ik meteen ben opgenomen in het ziekenhuis....eerst voor 4 weken met prednison en later remicade, en inderdaad 1e week sonde voeding en daarna dus alleen die drink voeding om de boel rustig te houden....
Het werden uiteindelijk 6 weken en toen mocht ik weer naar huis, maar dat was helaas van korte duur, een paar dagen later was het alweer mis.
Dus weer terug, en uiteindelijk hebben ze de dikke darm maar verwijdert, en dus een stoma. Direct daarna (letterlijk een dag) nergens last meer van. :)

Dus het gaat nu al weer iets van 5 jaar prima, wel een stoma, maar ook totaal geen last!...
Gelukkig kan ik goed met de stoma leven, en kan ik alles wat ik daarvoor deed gewoon nog doen...(je hoort veel verhalen over lekkages, bepaalde dingen die niet meer gegeten kunnen worden etc. etc., maar gelukkig nooit last van gehad). *O*
Jemig, wat een verhaal! Bij kinderen doen ze dat inderdaad om de darmen zoveel mogelijk te ontzien. Lijkt me heel naar, niks mogen eten.

Fijn dat het goed gaat met de stoma! Lijkt me toch wel moeilijk om mee te leven! Tenminste, in het begin. Je krijgt vast snel genoeg onder de knie hoe je ermee moet omgaan. Zowel de technische aspecten van verzorging, herkennen van problemen als de psychische acceptatie.

Gebruik je verder nog medicijnen? De Crohn is dus helemaal rustig?
pi_156147891
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:49 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen! Sowieso heerst er meer tijdens periodes van temperatuursovergangen. En nu heeft iedereen lekker allemaal exotische beesten mee van vakantie :') . Een Duits verkoudheidje, een Italiaanse variant, Amerikaans, noem maar op.

Hoe is het slapen gegaan vannacht? Ben je naar de huisarts geweest?
Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!

Vannacht met twee codeïne een stukje beter geslapen en vanmiddag ook een tukkie gedaan op een codeïne. Ben ook de hele dag zo slap, hoop echt dat het nu wel snel wat beter gaat, ís heel vermoeiend!
pi_156148553
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:42 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Gebruik je verder nog medicijnen? De Crohn is dus helemaal rustig?
Ach je went er inderdaad snel aan. Qua verzorging stelt het gelukkig niets voor, en qua omgang is het net hoe moeilijk je het jezelf maakt. Ik en mijn vriendin weten al niet anders, en mijn vrienden en familie vergeten het zelfs regelmatig als er iets wordt voorgestelt wat wellicht minder handig is voor mij (sauna of bowlen bijv :-).....dus dat geeft wel aan dat je er weinig aan merkt.
Dus it's all good >:) .....
Wel de kanttekening dat ik wellicht makkelijk praten heb daar ik echt 0% problemen in de vorm van irritaties, lekkage etc. ermee heb gehad.

En verder inderdaad helemaal geen medicijnen meer voor de Crohn, ik heb nog wel wat achter de hand voor de zekerheid, maar gelukkig nooit nodig gehad! *O*
pi_156149929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:29 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!

Vannacht met twee codeïne een stukje beter geslapen en vanmiddag ook een tukkie gedaan op een codeïne. Ben ook de hele dag zo slap, hoop echt dat het nu wel snel wat beter gaat, ís heel vermoeiend!
Het is maar wat je voordeel noemt :') .

Nu netjes het advies van je huisarts opvolgen. Uitzieken en rustig aan! Gebruik de codeïne indien nodig. Zo komt het wel goed. Niet teveel treinen met al die smerige mensen en hun nog viezere virussen :D .
pi_156149974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:54 schreef mappo het volgende:

[..]

Ach je went er inderdaad snel aan. Qua verzorging stelt het gelukkig niets voor, en qua omgang is het net hoe moeilijk je het jezelf maakt. Ik en mijn vriendin weten al niet anders, en mijn vrienden en familie vergeten het zelfs regelmatig als er iets wordt voorgestelt wat wellicht minder handig is voor mij (sauna of bowlen bijv :-).....dus dat geeft wel aan dat je er weinig aan merkt.
Dus it's all good >:) .....
Wel de kanttekening dat ik wellicht makkelijk praten heb daar ik echt 0% problemen in de vorm van irritaties, lekkage etc. ermee heb gehad.

En verder inderdaad helemaal geen medicijnen meer voor de Crohn, ik heb nog wel wat achter de hand voor de zekerheid, maar gelukkig nooit nodig gehad! *O*
Wat een goede instelling! Zo moet het ook. Zeker ook fijn dat de Crohn zich rustig heeft gehouden na de operatie. Welke medicijnen heb je achter de hand? Zijn die inmiddels niet verlopen :o !
pi_156149987
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Oei, morgen is de grote dag! Wel rustig aan proberen te doen, hè. Huishouden is best zwaar werk.
Ja daarna heb ik ook de hele middag geslapen :P

Nu eindelijk op 5 mg prednison! Volgende week mag ik er eindelijk af! *O*

En vandaag van de arts het dringende advies gekregen om NIET af te gaan vallen; mijn lichaam mag nu niet in de afvalstand want dat is gevaarlijk vanwege mijn voedingstoffentekort, bloedverdunners en slecht voor het herstel van mijn lichaam. Ik moet zelfs meer eten is me verteld. Dus maar even opletten dat ik genoeg calorieen binnen krijg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156150275
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:29 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!

Vannacht met twee codeïne een stukje beter geslapen en vanmiddag ook een tukkie gedaan op een codeïne. Ben ook de hele dag zo slap, hoop echt dat het nu wel snel wat beter gaat, ís heel vermoeiend!
Jeetje wat vervelend! Beterschap :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156151051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:39 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja daarna heb ik ook de hele middag geslapen :P

Nu eindelijk op 5 mg prednison! Volgende week mag ik er eindelijk af! *O*

En vandaag van de arts het dringende advies gekregen om NIET af te gaan vallen; mijn lichaam mag nu niet in de afvalstand want dat is gevaarlijk vanwege mijn voedingstoffentekort, bloedverdunners en slecht voor het herstel van mijn lichaam. Ik moet zelfs meer eten is me verteld. Dus maar even opletten dat ik genoeg calorieen binnen krijg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yes! Ik hoop dat je er straks van af bent! Goed zo. Zeer goed advies van je arts, helemaal mee eens. Dat meen ik ooit ook geroepen te hebben tegen je :D . Wees lief voor jezelf :* .
pi_156151102
Kapucijners hoef ik trouwens niet te vaak meer te doen :') . Vandaag voor het eerst in mijn leven gegeten, gepureerd nog wel, maar het is niet zo goed gevallen _O- . Fijne erwten gaan dan wel weer goed. Rare shit.
pi_156151353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:15 schreef Skeletor. het volgende:
Kapucijners hoef ik trouwens niet te vaak meer te doen :') . Vandaag voor het eerst in mijn leven gegeten, gepureerd nog wel, maar het is niet zo goed gevallen _O- . Fijne erwten gaan dan wel weer goed. Rare shit.
Letterlijk zeker? Overigens kapucijners :9~. Hebben ze niet in Duitsland ;(.

Overigens heb ik pre-vakantiestress. Hopelijk heeft dat niet zijn weerslag op mijn darmen, met een vlucht van 17 uur in het vooruitzicht :').

Verder beterschap aan alle zieken en snotteraars. Naar ;(.
pi_156151450
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:38 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Het is maar wat je voordeel noemt :') .

Nu netjes het advies van je huisarts opvolgen. Uitzieken en rustig aan! Gebruik de codeïne indien nodig. Zo komt het wel goed. Niet teveel treinen met al die smerige mensen en hun nog viezere virussen :D .
Ja voordeel was ook sarcastisch bedoeld :')

Deze week zit ik ook ziek thuis en dat blijf ik ook. Zou eigenlijk morgen weer gaan werken, maar ga het advies opvolgen en blijf deze week lekker thuis.

Van het weekend zitten we in een center parcs huisje, gaan we lekker relaxen en nog meer tot rust komen. Hopelijk gaat het dan wel weer een stukje beter, maar de huisarts heeft gezegd dat het zo nog een week tot 10 dagen kan duren voor ik er helemaal vanaf ben...
pi_156151508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:48 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Jeetje wat vervelend! Beterschap :*
Dankjewel :)

Fijn voor jou dat je bijna van de prednison af bent, die troep kan je echter kwijt dan rijk zijn!
pi_156151521
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:13 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Yes! Ik hoop dat je er straks van af bent! Goed zo. Zeer goed advies van je arts, helemaal mee eens. Dat meen ik ooit ook geroepen te hebben tegen je :D . Wees lief voor jezelf :* .
Ja je hebt/had gelijk O+

En voor dat lief zijn ga ik oa maar eens mijn therapie pakket uitbreiden; ik heb wel even wat te verwerken :-/
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')