Nouja, 8% is niet heel veel. Momenteel kost een gemiddelde defined benefit middelloon ( dus dat je 70% van het gemiddelde loon gedurende je carriere zal moeten krijgen.. met wat haken en ogen) kost al ongeveer 20% premie. Aan de andere kant gaat het meeste geld daarvan toch naar ouderen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:42 schreef Stefanovic83 het volgende:
ja die pensioenen.. Ik hou me er nooit mee bezig maar toch eens gekeken; ik betaal ¤90 bij een salaris van 3250. Das wel redelijk netjes dus begrijp ik?
Betreft defined conbtribution, "beschikbare premie als percentage van de premiegrondslag" (whatever that means) is 8% waarvan mijn werkgever de helft betaalt.
Yes, maar je zult zien dat men daar vanaf gaat stappen. Die zogenaamde garantie is namelijk niet hard. En veel bedrijven willen van bijstorten af als risico. Zo betaalde een werkgever dit jaar 30% van het gemiddelde brutoloon aan premie door de lage rente en tegenvallende rendementen van het fonds op aandelen... (hoge rentehedge) oeps... dat gaat om veel geld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
defined contribution betekent dat je een bepaald bedrag stort en achteraf kijkt hoeveel pensioen je daarvoor krijgt.
Je hebt ook defined benefit: je (kan ook je werkgever zijn) spreekt af hoeveel pensioen je krijgt. Als je stortingen onvoldoende zijn, moet er worden bijgestort.
in dat licht bezien is het inderdaad wel karig ja.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, 8% is niet heel veel. Momenteel kost een gemiddelde defined benefit middelloon ( dus dat je 70% van het gemiddelde loon gedurende je carriere zal moeten krijgen.. met wat haken en ogen) kost al ongeveer 20% premie.
Klopt grotendeels hoor, maar normaal gezien is een defined benefit regeling wel wat beter.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
in dat licht bezien is het inderdaad wel karig ja.
Nouja, veel zelf sparen dan maar Heb ik meer aan dan alles afstorten en gratis aan de babyboomers met hypotheek-loze huizen gegeven zien worden
ja dat is bij onze regeling ook zo.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:17 schreef Piger het volgende:
bij een beschikbare premie-regeling ga je vaak ook een hoger percentage betalen bij een hogere leeftijd, dus die 8% gaat nog toenemen.
Als je er vanuit gaat dat ja later niets zult krijgen zit je altijd goed. Dat is in ieder geval wat ik ga doen. Proberen een bedrag te sparen (en lasten te verlagen) zodat we tegen die tijd kunnen leven zonder pensioen. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen en gaat op aan leuke dingen en of de (klein)kinderen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Alsof dat pensioenstelsel over een jaar of dertig, wanneer ik hopelijk de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt, nog zal bestaan...
Eens. Maar dan is een pensioenfonds zoals abp waar ik jaren zat best zuur (en duur). Blij dat ik ervan af ben.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat ja later niets zult krijgen zit je altijd goed. Dat is in ieder geval wat ik ga doen. Proberen een bedrag te sparen (en lasten te verlagen) zodat we tegen die tijd kunnen leven zonder pensioen. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen en gaat op aan leuke dingen en of de (klein)kinderen.
Ik zit al een jaar of 10 bij PMT. Wat een ellende is dat. Kon ik er maar weg, dan zou ik zelf wel een mooie veilige spaarpot bij Meesman of iets dergelijks opbouwen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Eens. Maar dan is een pensioenfonds zoals abp waar ik jaren zat best zuur (en duur). Blij dat ik ervan af ben.
Twee a drie maanden tevoren zou ik er over beginnen.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:16 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ver voor het aflopen van je contract is het aan te raden om over contractverlenging + arbeidsvoorwaarden te praten? Maandje of 2? Het is al zeker dat ik verleningen/vast contract krijg.
Hangt ook van je branche af. Hier ga je ruim 6 maanden (soms meer) van tevoren zitten en praten.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:16 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ver voor het aflopen van je contract is het aan te raden om over contractverlenging + arbeidsvoorwaarden te praten? Maandje of 2? Het is al zeker dat ik verleningen/vast contract krijg.
De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op
Ik denk dat het vrij snel is, maar ik denk ook dat de definitie van een 'senior manager' wellicht wat gedevalueerd is.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op
Goed voor elkaar!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Rusesabagina het volgende:
01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: WO Financial Management
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel jaarlijkse bonus. (bij goede beoordeling 12k - 15k per jaar)
08: Bruto maand salaris: 5490
09: Netto maand salaris: 3100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed (tot 60 euro), Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 100k-200k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden, leuke collega's met veel gezelligheid, veel te leren bij verschillende klanten en genoeg waardering en aandacht voor ontwikkeling en trainingen
Maar senior manager is op 29 jarige leeftijd is vrij rap bij de big4. Daarbij is het vaak de laatste stap voor director of partner.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
100k economy is +-100 uur vliegen.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:
[..]
100k economy is +-100 uur vliegen.
Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
Of maandelijks een retourtje Turkije.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Dat is wat mensen zelf invullen...quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoger dan gemiddeld ja
http://www.webads.nl/portfolio/websites/FOK/id=16
Verreweg het grootste deel van de bezoekers valt in sociale klasse B1. Zoek zelf maar op wat dat betekent. Er zit nog één groep boven (A) en 3 groepen onder (B2, C en D).
Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:
[..]
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
57500 voor een eenverdiener of gezamenlijk met je partner?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:12 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dat is wat mensen zelf invullen...
Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!
FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Dit valt nogal mee, rond de 15-20 vluchten per jaar. De ene keer spaar je 1000 punten op een retourtje binnen Europa in Economy, de andere keer pak je in één keer 35000 punten op een retourtje Sao Paulo of Johannesburg in Business/First.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:
[..]
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Je mag naar redelijkheid prive rijden, betekend praktisch rond de 25.000 km per jaar. Je mag geen koeriersbedrijf beginnen, je auto verhuren of er inderdaad mee naar China rijden.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Of maandelijks een retourtje Turkije.
De ene keer vlieg je om 8u 's ochtends en valt de vlucht binnen de 'reguliere' werktijd, de andere keer vlieg je inderdaad 's avonds terug of moet je keer nachtje langer (in het weekend) blijven. Onderdeel van het werk waar ik geen probleem mee heb.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:15 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.
Het is bij vrijwel alle kantoren een standaard opbouw van de rangen:quote:Op woensdag 2 september 2015 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij snel is, maar ik denk ook dat de definitie van een 'senior manager' wellicht wat gedevalueerd is.
Komt zeker voor, part of de job. Heb ik geen probleem mee. (zit in die reistijd vaak lekker film te kijken, te schrijven (hobby) of ben met muziek bezig.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
Klopt, nu gaat het serieus worden :-)quote:Op woensdag 2 september 2015 18:45 schreef Legatus het volgende:
[..]
Maar senior manager is op 29 jarige leeftijd is vrij rap bij de big4. Daarbij is het vaak de laatste stap voor director of partner.
1900 declarabele uren klinkt meer als detachering of IT (implementatie) consulting. Wij streven hier naar 1300-1400 uren per jaar voor de junioren en rond de 1000-1200 voor Managers en Sr. Managers. Rest van de tijd gaat zitten in ontwikkeling van klant-oplossingen, relatiemanagement en trainen/coachen van medewerkers.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:
[..]
100k economy is +-100 uur vliegen.
Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Lekker hoor Fijn dat je die kansen hebt gehad en mooi dat je ze dus ook hebt kunnen grijpen (dat lukt ook niet iedereen). Dat verklaart wel dat het zo vlot is gegaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:29 schreef Rusesabagina het volgende:
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |