abonnement Unibet Coolblue
pi_155700784
01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
pi_155700791
Ik moest natuurlijk weer falen en de lapo maken, vervolgens een TT change vergeten :')

Lapo:

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:47 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ik weet zeker als je iedereen een foto laat mee sturen van het netto bedrag van hun salarisstrook zonder verdere privé informatie vrij te geven dat ik aardig gelijk heb.
Bij deze:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:32 schreef Wijnbo het volgende:
01: Bedrijfstak: IT (detachering)
02: Functie: .NET ontwikkelaar / consultant
03: Opleiding: MBO Systeembeheer + HBO Informatica
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 3500
09: Netto maand salaris: ¤ 2300 (na aftrek bijtelling)
10: Overuren betaald: Ja, komt alleen niet voor.
11: Werkervaring: Ong. 7 jaar, waarvan ~ 0,5 jaar bij huidige werkgever.
12: Goodies: Laptop van de zaak, maandelijkse onkostenvergoeding, prima pensioensregeling, leasebak, 15K prive kilometers, bij niet-ziek 2 vakantiedagen extra p/j (0,5 per kwartaal)
13: Tevreden? Joah. 1e ervaring met detachering. Vooral de auto hakt er in merk ik, we houden ineens ~300 euro meer over (geen onkosten, verzekering, benzine en andere zooi meer + leukere auto dan hiervoor privé :+ )
Ai. Ik heb inderdaad 2 tientjes er bij geluld. Of misschien gewoon afgerond? Pick one.



Netto zou dus 2280 moeten zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 augustus 2015 @ 11:03:36 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155700895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:58 schreef Wijnbo het volgende:
Ik moest natuurlijk weer falen en de lapo maken, vervolgens een TT change vergeten :')

:)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155700983
Je werkt 40u zo te zien? Want daar zit ook nog wel een verschil natuurlijk. En ben ik nou scheel, of mis ik de opbouw van je pensioen?
Schip ahoy!
pi_155701045
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je werkt 40u zo te zien? Want daar zit ook nog wel een verschil natuurlijk. En ben ik nou scheel, of mis ik de opbouw van je pensioen?
40 uur zoals al eerder aangegeven en idd is een bezoekje Hans Anders niet verkeerd ;) (Stipp Plus is de inhouding voor de pensioenboer... )
pi_155701136
Ah, dat moet je maar net weten. Wat een peanutsbedrag bij jou zeg, 100 euro op zo'n salaris (ik was dus ook aan het zoeken naar een hoger bedrag). Als ik dat vergelijk met die ggz'er hier laatst, die betaalt gewoon 4× zoveel. Dat scheelt nogal in besteedbaar inkomen...
Schip ahoy!
pi_155701238
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, dat moet je maar net weten. Wat een peanutsbedrag bij jou zeg, 100 euro op zo'n salaris (ik was dus ook aan het zoeken naar een hoger bedrag). Als ik dat vergelijk met die ggz'er hier laatst, die betaalt gewoon 4× zoveel. Dat scheelt nogal in besteedbaar inkomen...
Ff zitten zoeken in personeelsboekje:

Pensioen is 12% bruto. Werkgever betaalt hier iets meer dan 75% van, werknemer de rest... Dus effectief betaal je dan weinig.
pi_155701286
Bij mij is de pensioensafdracht ook iets hoger:

pi_155701389
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:18 schreef rapelsen het volgende:
Bij mij is de pensioensafdracht ook iets hoger:

[ afbeelding ]
Is jou pensioen dan zoveel hoger later, of betaalt de werkgever er niets aan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit echt in verdiept heb, wat ook wel normaal is denk ik op mijn leeftijd (29), maar iets zegt me dat ik me er juíst nu in zou moeten verdiepen...
pi_155701458
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:22 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Is jou pensioen dan zoveel hoger later, of betaalt de werkgever er niets aan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit echt in verdiept heb, wat ook wel normaal is denk ik op mijn leeftijd (29), maar iets zegt me dat ik me er juíst nu in zou moeten verdiepen...
Dat denk ik ook. En je hebt mazzel dat je werkgever zo veel betaalt, dat is in de meeste sectoren niet gebruikelijk. Wel lekker, want jij houdt daardoor netto veel meer over :).
Schip ahoy!
pi_155701616
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:22 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Is jou pensioen dan zoveel hoger later, of betaalt de werkgever er niets aan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit echt in verdiept heb, wat ook wel normaal is denk ik op mijn leeftijd (29), maar iets zegt me dat ik me er juíst nu in zou moeten verdiepen...
Het erge is dat ik dat niet weet. Ik denk dat mijn werkgever weinig tot niets bijdraagt.
Ik ben ook op een leeftijd (28) dat ik nog niet met mijn pensioen bezig ben, maar mij is ook al meerdere malen geadviseerd om me er toch eens in te verdiepen.
pi_155701715
Lastige is ook dat je er soms weinig in te kiezen hebt. Ik heb laatst eens gekeken maar zit gewoon aan één pensioenaanbieder vast en that's it. Dan kun je je er wel in verdiepen, maar je kunt toch geen kant op.
Schip ahoy!
pi_155702180
Het scheelt enorm wat voor regeling je hebt, defined cost (vaste premie, maar dagopbrengst bij verzilveren) of defined benefit (een doelbedrag meestal 70% van je gemiddelde loon over je carriere), indexatieambitie (oftewel of er voor prijsstijging extra premie wordt ingelegd door werkgever bijv.) etcetc.

De verschillen tussen mensen bij heel verschillende beroepen lopen op tot honderden euro's bruto. Zo had ik een premievrij pensioen itt tot een vriend die wel meer verdiende dan ik, maar hij was veel meer kwijt aan een slechtere regeling op zijn loonstrook. Ik heb nu aan het begin van mijn carriere een heel mooi bedrag opgebouwd. En ga dit waarschijnlijk overhevelen naar een defined cost potje zodat ik niet meer hoef mee te dokken aan de ouderen... schijt aan solidariteit :P

Zelfde geldt ook voor tegemoetkoming in ziektekosten, of werkkostenregelingen die worden uitbetaald en andere extra's.
Whatever...
pi_155702204
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:18 schreef rapelsen het volgende:
Bij mij is de pensioensafdracht ook iets hoger:

[ afbeelding ]
Ik vind dit al aardig hoog trouwens. Dan kun je wel een leuk basisloon hebben, hiermee verdien je effectief en stuk minder,
Whatever...
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:00:18 #15
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155702274
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:58 schreef Wijnbo het volgende:
Ik moest natuurlijk weer falen en de lapo maken, vervolgens een TT change vergeten :')

Lapo:

[..]

Bij deze:

[..]

Ai. Ik heb inderdaad 2 tientjes er bij geluld. Of misschien gewoon afgerond? Pick one.

[ afbeelding ]

Netto zou dus 2280 moeten zijn.
Top, jij bent ook niet diegene die ik in twijfel trek.
Maar dit maakt het wel een stuk simpeler.
Wellicht is het leuker dat mensen het lijstje invullen en afsluiten met een loonstrook..mits ze dit ook willen.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:07:42 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155702414
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:00 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Top, jij bent ook niet diegene die ik in twijfel trek.
Maar dit maakt het wel een stuk simpeler.
Wellicht is het leuker dat mensen het lijstje invullen en afsluiten met een loonstrook..mits ze dit ook willen.
De discussie is hier al eerder gevoerd, maar je hoeft je jaloezie hier niet zo duidelijk te laten merken. Sommige mensen verdienen nu eenmaal meer dan anderen, of dit nou terecht is of niet, je zult het moeten accepteren. Zelfs in hetzelfde bedrijf kunnen mensen met dezelfde functie al een zeer divers salaris ontvangen.

De doelgroep van Fok! is sowieso al hoger opgeleid dan gemiddeld. Daarnaast zijn mensen met een hoog salaris eerder geneigd dit hier op te geven, dan mensen met een laag salaris. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om salarissen hier in twijfel te gaan trekken. Ook is er geen enkele reden om op een anoniem forum hierover te gaan liegen.
pi_155702551
Daarnaast vallen de hoge bedragen ook veel meer op en onthoud je die dus beter dan de bedragen die jij als normaal ziet. En dus ben je snel geneigd te denken dat iedereen hier abnormaal veel verdient.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:15:39 #18
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155702563
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De discussie is hier al eerder gevoerd, maar je hoeft je jaloezie hier niet zo duidelijk te laten merken. Sommige mensen verdienen nu eenmaal meer dan anderen, of dit nou terecht is of niet, je zult het moeten accepteren. Zelfs in hetzelfde bedrijf kunnen mensen met dezelfde functie al een zeer divers salaris ontvangen.

De doelgroep van Fok! is sowieso al hoger opgeleid dan gemiddeld. Daarnaast zijn mensen met een hoog salaris eerder geneigd dit hier op te geven, dan mensen met een laag salaris. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om salarissen hier in twijfel te gaan trekken. Ook is er geen enkele reden om op een anoniem forum hierover te gaan liegen.
Ten 1e probeer ik geen discussie te voeren hierover ik geef enkel mijn mening dat ik het bij een aantal in twijfel trek.

Ten 2e Ben ik absoluut niet jaloers...beetje jammer dat je zo over iemand denkt die je totaal niet kent. Ik gun iedereen juist het beste ☺.

Ten 3e Het heeft ook geen enkel zin om hierover te gaan liegen op een anoniem forum...maar mensen liegen nou eenmaal.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:24:07 #19
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155702705
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:15 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ten 3e Het heeft ook geen enkel zin om hierover te gaan liegen op een anoniem forum...maar mensen liegen nou eenmaal.
Sommige mensen hebben in hun ogen zo'n mislukt RL dat ze een heel geslaagd digitaal leven bij elkaar liegen. Een soort MMORPG maar dan op z'n Fok!'s
Heavily Medicated for Your Protection.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:28:11 #20
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155702770
01: Bedrijfstak: Zorg
02: Functie: ZZP Autisme belegeleiding
03: Opleiding: Sociologie / Pedagogisch Werk
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week: 35
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3040
09: Netto maand salaris: 2044
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 13 jaar defensie, 4 jaar zorg
12: Goodies: Nee
13: Tevreden?: Ja
Heavily Medicated for Your Protection.
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:03:57 #21
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155705897
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:24 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben in hun ogen zo'n mislukt RL dat ze een heel geslaagd digitaal leven bij elkaar liegen. Een soort MMORPG maar dan op z'n Fok!'s
Hahaha inderdaad dat zoiets absoluut gebeurd...maar dat kun je sommige mensen niet aan hun verstand brengen.
pi_155706256
Tot 1 mei zat ik bij ABP. :r Voormalig nutsbedrijf hè...

Even van een salarisstrook van eind vorig jaar (ze zijn begin dit jaar overgestapt van ADP op Youforce wat minder gespecificeerd is:
ABP AFDR.OP/NP: ¤ 671,10
ABP AFDR FPU: ¤ 159,74
ABP AFDR AAOP: ¤ 7,17

Totaal ¤ 838,01 per maand dus. :') Daarvan betaalde ik ¤ 235,14 (¤ 233,35 voor ABP PREMIE OP/NP). Op de salarisstrook van Youforce staat er een percentage bij: 6,945% premie pensioen, 0,1% premie AOP.

Bij mijn nieuwe werkgever is mijn pensioen ondergebracht bij Centraal Beheer. Maandelijkse pensioen afdracht is ¤ 194,48 (waarvan ¤ 68,24 voor mijn rekening). Bijdrage van de werknemer is altijd 2%. Bijdrage van de werkgever is afhankelijk van je leeftijd (20-24: 2.7%, 25-29: 3.7%, 30-34: 4.9%, 45-49: 10.5%, 60-64: 21.6%; dit is niet de volledige lijst...). Aangezien ik 29 ben betaalt de werkgever dus 3.7%, en vanaf volgend jaar 4.9%...

Even de premies van ABP opgezocht:
2015: 19,6% (waarvan 6,27% door werknemer)
2014: 21,6% (waarvan 7,39% door werknemer)

Ik heb van juli 2006 tot mei 2015 pensioen opgebouwd bij ABP. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door sylvesterrr op 31-08-2015 15:29:25 ]
pi_155706917
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De discussie is hier al eerder gevoerd, maar je hoeft je jaloezie hier niet zo duidelijk te laten merken. Sommige mensen verdienen nu eenmaal meer dan anderen, of dit nou terecht is of niet, je zult het moeten accepteren. Zelfs in hetzelfde bedrijf kunnen mensen met dezelfde functie al een zeer divers salaris ontvangen.

De doelgroep van Fok! is sowieso al hoger opgeleid dan gemiddeld. Daarnaast zijn mensen met een hoog salaris eerder geneigd dit hier op te geven, dan mensen met een laag salaris. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om salarissen hier in twijfel te gaan trekken. Ook is er geen enkele reden om op een anoniem forum hierover te gaan liegen.
Doelgroep van FOK! hoger opgeleid _O- _O-
Zie!
pi_155709795
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:44 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Doelgroep van FOK! hoger opgeleid _O- _O-
Op een enkele uitzondering na zit het hier vol met pubers, werklozen en idioten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:34:15 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155709979
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Op een enkele uitzondering na zit het hier vol met pubers, werklozen en idioten.
De vraag is of die ook in wgr posten , laat staan in dit topic
pi_155710100
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De vraag is of die ook in wgr posten , laat staan in dit topic
Ik zou ook niet meer durven na al dat commentaar. Juist ook als het weinig zou zijn.

Zelf post ik niet omdat ik juist best veel verdien.... Weet niet of ik dat wel zo wil delen.
Whatever...
  maandag 31 augustus 2015 @ 19:41:08 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155713967
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:44 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Doelgroep van FOK! hoger opgeleid _O- _O-
Hoger dan gemiddeld ja :)

http://www.webads.nl/portfolio/websites/FOK/id=16

Verreweg het grootste deel van de bezoekers valt in sociale klasse B1. Zoek zelf maar op wat dat betekent. Er zit nog één groep boven (A) en 3 groepen onder (B2, C en D).

[ Bericht 9% gewijzigd door leolinedance op 31-08-2015 19:49:51 ]
  maandag 31 augustus 2015 @ 19:45:19 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155714157
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoger dan gemiddeld ja :)
Lezen en schrijven is immers een voorwaarde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_155716313
ja die pensioenen.. Ik hou me er nooit mee bezig maar toch eens gekeken; ik betaal ¤90 bij een salaris van 3250. Das wel redelijk netjes dus begrijp ik?

Betreft defined conbtribution, "beschikbare premie als percentage van de premiegrondslag" (whatever that means) is 8% waarvan mijn werkgever de helft betaalt.
pi_155717095
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:42 schreef Stefanovic83 het volgende:
ja die pensioenen.. Ik hou me er nooit mee bezig maar toch eens gekeken; ik betaal ¤90 bij een salaris van 3250. Das wel redelijk netjes dus begrijp ik?

Betreft defined conbtribution, "beschikbare premie als percentage van de premiegrondslag" (whatever that means) is 8% waarvan mijn werkgever de helft betaalt.
defined contribution betekent dat je een bepaald bedrag stort en achteraf kijkt hoeveel pensioen je daarvoor krijgt.
Je hebt ook defined benefit: je (kan ook je werkgever zijn) spreekt af hoeveel pensioen je krijgt. Als je stortingen onvoldoende zijn, moet er worden bijgestort.
pi_155718142
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:42 schreef Stefanovic83 het volgende:
ja die pensioenen.. Ik hou me er nooit mee bezig maar toch eens gekeken; ik betaal ¤90 bij een salaris van 3250. Das wel redelijk netjes dus begrijp ik?

Betreft defined conbtribution, "beschikbare premie als percentage van de premiegrondslag" (whatever that means) is 8% waarvan mijn werkgever de helft betaalt.
Nouja, 8% is niet heel veel. Momenteel kost een gemiddelde defined benefit middelloon ( dus dat je 70% van het gemiddelde loon gedurende je carriere zal moeten krijgen.. met wat haken en ogen) kost al ongeveer 20% premie. Aan de andere kant gaat het meeste geld daarvan toch naar ouderen.

Want in de jaren tachtig en met name negentig, werd er heel weinig afgedragen. Door hoge dekkingsgraden en hoge rendementen in de 90's op aandelen, werd er soms zelfs helemaal geen premie betaald. Dat moeten mensen die nu werken dus bekopen met die hoge premies, want je mag zelf inmiddels maar 1,875% opbouwen per jaar belastingvrij... dus alles daarboven gaat naar de babyboomers en anderen die ooit minder hebben ingelegd dan ze gaan kosten.

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:00 schreef ejfaar het volgende:

[..]

defined contribution betekent dat je een bepaald bedrag stort en achteraf kijkt hoeveel pensioen je daarvoor krijgt.
Je hebt ook defined benefit: je (kan ook je werkgever zijn) spreekt af hoeveel pensioen je krijgt. Als je stortingen onvoldoende zijn, moet er worden bijgestort.
Yes, maar je zult zien dat men daar vanaf gaat stappen. Die zogenaamde garantie is namelijk niet hard. En veel bedrijven willen van bijstorten af als risico. Zo betaalde een werkgever dit jaar 30% van het gemiddelde brutoloon aan premie door de lage rente en tegenvallende rendementen van het fonds op aandelen... (hoge rentehedge) oeps... dat gaat om veel geld.

Dus willen werkgevers vaker toe naar vaste percentages of vaste bedragen, dan weten ze vooraf wat iemand kost, ipv met enorme backservice sommen te zitten. Met een vaste premie kan het fonds wat sparen (dekkingsgraad verhogen) als het goed gaat en dus wat interen als het slecht gaat.

Op zich zijn de kosten van de pensioenfondsen best aardig, helaas zijn de pensioenpotten dus niet persoonlijk, tenminste, je betaalt dus ook premie voor anderen.
Whatever...
pi_155718809
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, 8% is niet heel veel. Momenteel kost een gemiddelde defined benefit middelloon ( dus dat je 70% van het gemiddelde loon gedurende je carriere zal moeten krijgen.. met wat haken en ogen) kost al ongeveer 20% premie.
in dat licht bezien is het inderdaad wel karig ja.
Nouja, veel zelf sparen dan maar :) Heb ik meer aan dan alles afstorten en gratis aan de babyboomers met hypotheek-loze huizen gegeven zien worden
pi_155718948
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:39 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

in dat licht bezien is het inderdaad wel karig ja.
Nouja, veel zelf sparen dan maar :) Heb ik meer aan dan alles afstorten en gratis aan de babyboomers met hypotheek-loze huizen gegeven zien worden
Klopt grotendeels hoor, maar normaal gezien is een defined benefit regeling wel wat beter.
Whatever...
pi_155720343
bij een beschikbare premie-regeling ga je vaak ook een hoger percentage betalen bij een hogere leeftijd, dus die 8% gaat nog toenemen.
Eerst denken, dan typen
pi_155721463
Alsof dat pensioenstelsel over een jaar of dertig, wanneer ik hopelijk de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt, nog zal bestaan... :')
pi_155721956
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:17 schreef Piger het volgende:
bij een beschikbare premie-regeling ga je vaak ook een hoger percentage betalen bij een hogere leeftijd, dus die 8% gaat nog toenemen.
ja dat is bij onze regeling ook zo.
Die 8% is omdat ik in de leeftijdscategorie 30-35 val. Het loopt per 5 jaar op naar uiteindelijk 20%
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:00:15 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155722133
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Alsof dat pensioenstelsel over een jaar of dertig, wanneer ik hopelijk de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt, nog zal bestaan... :')
Als je er vanuit gaat dat ja later niets zult krijgen zit je altijd goed. Dat is in ieder geval wat ik ga doen. Proberen een bedrag te sparen (en lasten te verlagen) zodat we tegen die tijd kunnen leven zonder pensioen. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen en gaat op aan leuke dingen en of de (klein)kinderen.
pi_155722365
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat ja later niets zult krijgen zit je altijd goed. Dat is in ieder geval wat ik ga doen. Proberen een bedrag te sparen (en lasten te verlagen) zodat we tegen die tijd kunnen leven zonder pensioen. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen en gaat op aan leuke dingen en of de (klein)kinderen.
Eens. Maar dan is een pensioenfonds zoals abp waar ik jaren zat best zuur (en duur). Blij dat ik ervan af ben.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:11:05 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155722457
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Eens. Maar dan is een pensioenfonds zoals abp waar ik jaren zat best zuur (en duur). Blij dat ik ervan af ben.
Ik zit al een jaar of 10 bij PMT. Wat een ellende is dat. Kon ik er maar weg, dan zou ik zelf wel een mooie veilige spaarpot bij Meesman of iets dergelijks opbouwen.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:16:26 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155759653
Hoe ver voor het aflopen van je contract is het aan te raden om over contractverlenging + arbeidsvoorwaarden te praten? Maandje of 2? Het is al zeker dat ik verleningen/vast contract krijg.
pi_155759981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:16 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ver voor het aflopen van je contract is het aan te raden om over contractverlenging + arbeidsvoorwaarden te praten? Maandje of 2? Het is al zeker dat ik verleningen/vast contract krijg.
Twee a drie maanden tevoren zou ik er over beginnen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155760281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:16 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ver voor het aflopen van je contract is het aan te raden om over contractverlenging + arbeidsvoorwaarden te praten? Maandje of 2? Het is al zeker dat ik verleningen/vast contract krijg.
Hangt ook van je branche af. Hier ga je ruim 6 maanden (soms meer) van tevoren zitten en praten.
pi_155760805
01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: WO Financial Management
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel jaarlijkse bonus. (bij goede beoordeling 12k - 15k per jaar)
08: Bruto maand salaris: 5490
09: Netto maand salaris: 3100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed (tot 60 euro), Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 100k-200k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden, leuke collega's met veel gezelligheid, veel te leren bij verschillende klanten en genoeg waardering en aandacht voor ontwikkeling en trainingen
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
pi_155761497
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op :P
pi_155761749
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op :P
De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
pi_155761892
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op :P
Ik denk dat het vrij snel is, maar ik denk ook dat de definitie van een 'senior manager' wellicht wat gedevalueerd is.
Schip ahoy!
pi_155764124
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Rusesabagina het volgende:
01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: WO Financial Management
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel jaarlijkse bonus. (bij goede beoordeling 12k - 15k per jaar)
08: Bruto maand salaris: 5490
09: Netto maand salaris: 3100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed (tot 60 euro), Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 100k-200k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden, leuke collega's met veel gezelligheid, veel te leren bij verschillende klanten en genoeg waardering en aandacht voor ontwikkeling en trainingen
Goed voor elkaar!
pi_155764228
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
Schip ahoy!
pi_155765965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
Maar senior manager is op 29 jarige leeftijd is vrij rap bij de big4. Daarbij is het vaak de laatste stap voor director of partner.
  woensdag 2 september 2015 @ 18:50:59 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155766117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
100k economy is +-100 uur vliegen.

Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155766173
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:

[..]

100k economy is +-100 uur vliegen.

Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')