abonnement Unibet Coolblue
pi_155699405
Omdat ik momenteel een Ikea matras met een kuil heb + heel erge pijn in mijn onderrug ben ik op zoek naar een nieuw matras. Ik ben al bij verschillende beddenzaken geweest en krijg nogal uiteenlopende adviezen.

Nu vond ik de M-line VI wel lekker liggen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Is er hier iemand die een M-line matras heeft en zo ja...hoe bevalt het?
Krijg je niet na 4 jaar kuilen zoals ik in mijn huidige matras heb?

Alvast bedankt!
pi_155705788
K&W
pi_155706030
Hoe vaak draai je je matras? Als je genoeg keert in alle vier de posities blijft je matras goed en hoef je hem pas na 10 jaar weg te gooien (op basis van hygiëne). Laat je hem altijd hetzelfde liggen ben je veel eerder klaar met dat ding.
  Redactie Frontpage maandag 31 augustus 2015 @ 15:11:02 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155706081
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef Deshain het volgende:
Hoe vaak draai je je matras? Als je genoeg keert in alle vier de posities blijft je matras goed en hoef je hem pas na 10 jaar weg te gooien (op basis van hygiëne). Laat je hem altijd hetzelfde liggen ben je veel eerder klaar met dat ding.
Ik weet natuurlijk niet welke Ikea-matras TS heeft, maar die van ons kan niet op 4 manieren gedraaid worden, de onderkant kan niet als bovenkant dienen. (We draaien de matras af en toe wel om, dus voeteneind wordt hoofdeind en vice versa).
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155706132
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:11 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet welke Ikea-matras TS heeft, maar die van ons kan niet op 4 manieren gedraaid worden, de onderkant kan niet als bovenkant dienen. (We draaien de matras af en toe wel om, dus voeteneind wordt hoofdeind en vice versa).
Dat kan natuurlijk, gaat wel tenkoste van de levensduur van je matras.
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:53:33 #6
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_155710379
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef Deshain het volgende:
Hoe vaak draai je je matras? Als je genoeg keert in alle vier de posities blijft je matras goed en hoef je hem pas na 10 jaar weg te gooien (op basis van hygiëne). Laat je hem altijd hetzelfde liggen ben je veel eerder klaar met dat ding.
mline matrassen kan je niet draaien.

Wij hebben nu een kleine 1,5 jaar een mline matras. Het bevalt mij nog steeds goed. Hiervoor hadden we een Ikea matras en daarbij merk je dat het 2-3 jaar toch minder wordt.

Er zit wel een nadeel asn de mline matrassen en dat is wanneer je ergens anders slaapt bijv. in een hotel je op een slechter matras ligt en dat merk je wel.
Where's my fear???
pi_155714928
Ik heb nu het Hjelmas matras van ikea.
Dit is een pocketvering matras met latex bovenkant.
Ik kan dit matras niet omkeren helaas. Daarnaast is het ook een erg warm matras.
pi_155721128
Heb een M-line matras, nu ca 4 jaar.

Heb er geen moment spijt van gehad. Wij hebben type 4, vrij stevig dus.
Het enige nadeel wat ik het eerste jaar had was dat ik het matras zomers erg warm vond, maar dat is nu gewend.

Wij hebben ook dat gekken hoofdkussen erbij met die kuil er in, athletic noemen ze hem geloof ik. Ook hier nog nooit spijt van gehad.

Wij hebben ook korting weten te bemachtigen, echter moet je even dmen voor het adres.

Wij waren voor 2 stuks, afm: 220 x 90 incl kussens EURO 1640,00 kwijt in 2011

Ja best een boel geld, het waard?? : JA!!!
Wij kwamen ok van een Ikea sultan van 8 jaar oud af....... alsof je van een fiat in een Bentley terecht komt!
  dinsdag 1 september 2015 @ 12:15:37 #9
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_155730391
realseer je je dat het niet alleen in de matras zit maar voor een zeer groot deel ook aan dat waar die matras op ligt...
pi_155737625
Als je echt zwaar last van je rug hebt kan ik je uit eigen ervaring (na 4 jaar ervaring inmiddels) een matras van Customatraz aanbevelen. Ik kwam er aan op advies van mijn chiropractor en fysio en man, wat slaap ik inmiddels heerlijk en vooral pijnloos.
Matras wordt op jouw maat en lijf ( op basis van een soort computergestuurd matras-proef-geval) gemaakt, bestaat uit ongeveer 12-14 verschillende delen van verschillende hardheid en die zijn altijd omwisselbaar. .
Dat en zeker in combi met een schotelbodem is echt het ultieme heiligdom voor slechte ruggen/nekken. Het kost wat maar deze slechte slaper vanwege een kapotte onderrug en nogal ernstig zwakke nek slaapt sindsdien als Doornroosje (naast haar prins met een op hem aangepaste versie) Had ik dat maar eerder geweten, jaren geen nachtrust gehad met die kutrug van mij :X
Deze matrassen worden vooral ook heel veel gebruikt in ziekenhuizen en vooral in hospices omdat ze behalve comfort ook doorliggen voorkomen. (en nee, ik heb geen aandelen of zo maar men, ik slaap zo heerlijk ^O^ )

Ze komen overigens geheel vrijblijvend bij je thuis om eea door te spreken en je op dat computerding te laten liggen.
Afijn, www.customatraz.nl/ dus. Aanrader

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 02-09-2015 09:48:42 (beetje onduidelijke zin) ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_155747052
Ik zit op de telefoon dus kan nu even niet uitgebreid reageren.

Ik heb een nieuwe boxspringbodem van Ikea. Dit zou moeten kunnen werken met een mline 6 matras zeiden ze in de winkel.

Morgen reageer ik op de andere reacties als ik weer achter een pc zit. Bedankt in ieder geval. Alle tips en ervaringen worden gewaardeerd.
pi_155747309
Ik vind mline te zacht en te warm/plakkerig. Heb een vrij stevig hard matras met extra pocketveren en een topmatras zonder traagschuim en een special ventilerend dek. Bevalt ook goed.

Mline is een goed merk, maar belangrijker dan het merk lijkt me dat je goed ligt (in je slaaphouding, meeste mensen op hun zij) netjes rechte rug en dat hij warm genoeg voor je is. Ben je een koukleum is traagschuim topmatras warmer en dus fijn. Heb je het net als mij juist snel warm wil je natuurlatex en een textiel erop dat goed zweet afvoert.
Whatever...
pi_155811886
Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen.
Ik heb de m-line 6 besteld en kreeg het gekke kussen er gratis bij.
Vandaag is het matras geleverd, dus als ik er een paar weken op geslapen heb, zal ik mijn ervaringen ook posten.

Ik mag 100 dagen proefslapen en kan eenmalig omruilen voor een andere variant.
Omdat ik veel op mijn buik slaap heb ik voor de m-line 6 gekozen.
pi_155820701
Dus je bestelt toch maar meteen een matras via internet (vanwege een gratis kussen?)
:')
Slaap lekker :Z

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 04-09-2015 18:00:57 ]
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:04:48 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155827895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef Deshain het volgende:
Hoe vaak draai je je matras? Als je genoeg keert in alle vier de posities blijft je matras goed en hoef je hem pas na 10 jaar weg te gooien (op basis van hygiëne). Laat je hem altijd hetzelfde liggen ben je veel eerder klaar met dat ding.
Dat hangt dus enorm van je matras af. Die dingen hebben in de duurdere klasse allerlei wazige comfortzones e.d. waardoor je je matras juist niet moet omdraaien. Kijk maar eens in bijv. de auping winkel naar die matrasdoorsnedes.
pi_155839174
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dus je bestelt toch maar meteen een matras via internet (vanwege een gratis kussen?)
:')
Slaap lekker :Z
Nee, ik ben meerdere malen bij een slaapwinkel geweest.
Dus niet via internet. Geen idee hoe je daarbij komt.

Ze hadden daar ook het systeem van een matras op maat zoals je in een eerdere post schreef.
Maar als je veel draait is dat niet aan te raden, dus daar heb ik dan ook niet voor gekozen.
pi_177741655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:38 schreef 22 het volgende:
Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen.
Ik heb de m-line 6 besteld en kreeg het gekke kussen er gratis bij.
Vandaag is het matras geleverd, dus als ik er een paar weken op geslapen heb, zal ik mijn ervaringen ook posten.

Ik mag 100 dagen proefslapen en kan eenmalig omruilen voor een andere variant.
Omdat ik veel op mijn buik slaap heb ik voor de m-line 6 gekozen.
Hoi,
Ik sta op het punt ook de m-line 6 te kopen. Hoe bevalt het matras jou?
pi_177790206
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:04 schreef Karel11 het volgende:

[..]

Hoi,
Ik sta op het punt ook de m-line 6 te kopen. Hoe bevalt het matras jou?
Ik heb het matras inmiddels alweer 2 jaar.
Op zich bevalt het matras me goed, maar soms is het te warm.
Ik ben er alleen nog niet uit of dat door het matras of het dekbed komt.
Aangezien ik een buikslaper ben, denk ik achteraf dat een pocketvering matras een betere keuze voor mij zou zijn geweest.
Als je op je zij slaapt denk ik dat het wel een fijn matras is omdat je een beetje wegzakt.
Succes met je keuze. Het is toch heel persoonlijk.
pi_177790280
Ik heb in een hotel inmiddels eens op zo'n ding geslapen. Ik vond het niet geweldig.

Nu ben ik zelf iemand die op een hard Pocketvering ding ligt met topper. Dat vind ik erg prettig. Mijn vrouw slaapt op haar buik, dus daarom het harde matras. Inmiddels zelf ook overgestapt omdat het wel fijn is.

Had hiervoor ook traagschuim maar dat vind ik te zweterig/warm zoals ik hierboven al zei.

Ik zou zelf geen mline kopen, gewoon een goede uittesten bij beter bed ofzo. Ik kwam vanzelf bij de duurste uit...
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')