abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 17:19:58 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926578
Wat is PDMG?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat is PDMG?
Een add on voor FSX.
pi_155926657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:18 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? :P (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik)
Zodra ik op kruishoogte zat zette ik de simulation speed vaak wel wat hoger ja :7 Maar voor de rest deed ik alles zelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:19 schreef derLudolf het volgende:
Wat is PDMG?
https://www.precisionmanuals.com/

PMDG maakt hele realistische vliegtuigen voor FSX/P3D etc. Kosten dan ook al gauw 50/70 dollar per stuk :) De manual bij mijn 747 heeft ruim 380 blz, dus het is echt een simulator en geen ''spelletje'' :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 17:28:26 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155926721
Cool 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155926880
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was.

Maar goed, het blijft een simulator en ik kan mij echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het echte werk.

Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX :7
Qua vliegmodel lijkt het inderdaad niet, maar qua systemen hebben die gasten echt goed werk geleverd.
Mening vlieger loopt ter voorbereiding op omscholing in de simulator alvast op een dergelijk product een paar keer door de procedures heen. Autopilot aan, handboeken erbij, prima :Y
pi_155926887
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:24 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zodra ik op kruishoogte zat zette ik de simulation speed vaak wel wat hoger ja :7 Maar voor de rest deed ik alles zelf.

Kon dat in het echt ook maar :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:41:27 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155926923
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 23:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747's :)
Ja die vluchten in een wide body naar Houston waren er ook maar ik bedoelde dat KLM vluchtnummer met een 737 full 2-2 business class. Of kende je die niet? ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155926978
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja die vluchten in een wide body naar Houston waren er ook maar ik bedoelde dat KLM vluchtnummer met een 737 full 2-2 business class. Of kende je die niet? ;)
Zeker wel. Ik las je post alleen iets anders ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:48:23 #209
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155927054
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:21 schreef Viezze het volgende:
Straks met Turkish Airlines van Schiphol via Istanboel naar Jakarta, iemand ervaringen met die maatschappij? Hoorde er wel goede verhalen over. Laatste stuk in ieder geval 2-4-2 opstelling, heerlijk als je met twee personen bent.
Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155927145
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip.
Gewoon ouderwets een goed boek, niks mis mee toch 8-)
pi_155927753
Thanks :7 Heb een e-reader mee, en het is een nachtvlucht, dus dat komt wel goed :P
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:12:17 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155929121
Op Scramble gelezen dat dit niet doorgaat:
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Over Arke gesproken, de PH-TFK is vandaag naar Brussel gevlogen om een nieuwe stoelindeling te krijgen. Van 307 naar 300 stoelen, gelijk aan de andere 787's in de groep. Star Class verdwijnt :'( Premium Comfort komt er voor terug.
Heb ik in elk geval star class op de heenweg. Voor de terugweg wordt het nog een verrassing, hoewel volgens Arke ik nog steeds Premium Comfort vlieg....
So we just called him Fred
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:19:02 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155931092
quote:
Air France-KLM overweegt oprichting longhaul-dochter'

PARIJS - Air France-KLM overweegt om een low cost-dochteronderneming op te richten die op langeafstandsvluchten moet gaan vliegen. Dat meldt de Franse krant Les Echos. De krant baseert zich op verschillende interne bronnen. De plannen, die de luchtvaartonderneming in staat stellen om de operationele kosten te verlagen, zouden zich nog in een vroeg stadium bevinden.

Het op te richten dochterbedrijf zou moeten gaan vliegen met een deel van de 25 Boeing 787’s die Air France-KLM besteld heeft. Personeel zal - net als bij Transavia - op vrijwillige basis naar het dochterbedrijf kunnen overstappen of wordt extern aangeworven, zo meldt de krant.

Door de oprichting van een low cost dochter zou Air France-KLM tegen lagere operationele kosten naar verre bestemmingen kunnen vliegen. De maatschappij zou met name moeten gaan vliegen op leisure-bestemmingen die niet rendabel zijn om door Air France zelf bediend te worden. Op die manier zou de groep onrendabele routes toch in het netwerk kunnen behouden.

Wanneer Air France-KLM het plan realiseert zou het hiermee het voorbeeld van Lufthansa volgen. Dochterbedrijf Eurowings start komend najaar met longhaul-vluchten naar Dubai, Varadero, Punta Cana, Bangkok en Phuket vanuit Keulen. Andere voorbeelden van longhaul-lowcost maatschappijen zijn Norwegian en het Maleisische AirAsia X.

Intussen heeft Air France met de pilotenbond SNPL nog altijd geen akkoord gesloten over het verhogen van de productiviteit en kostenbesparingen. Onderhandelingen daarover zijn vastgelopen. Mocht er geen akkoord worden bereikt, dan zet Air France mogelijk het mes in de langeafstandsvloot. In het slechtste geval gaat het om het schrappen van veertien vliegtuigen en drieduizend banen, zo meldt Les Echos.
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:19:34 #214
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155931113
Martinair nieuw leven inblazen?
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:21:40 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155931179
Een interessant bericht van Scramble:

quote:
Vanochtend was er een gastcollege over OCC processen, network planning & 787 introductie van KLM's Duty Manager OCC op de HVA, opleiding Aviation. Hierin werden de volgende interessante zaken genoemd en bevestigd:

- B777 piloten krijgen een 6 daagse 'differences course', incl. 4 sim sessies en 2 line training flights voor het verkrijgen van een Common 777/787 Typerating.

- Omdat er natuurlijk nog niet gevlogen wordt met de 787, heeft KLM ook nog geen volledig opgeleide crew voor de delivery flight en commerciële vluchtuitvoering. Daarom krijgen er momenteel 2 piloten 'line training' op de 787-9 van Virgin Atlantic, waarna zij de verdere line training van KLM piloten gaan doen als line instructor.

- KLM krijgt op de lange termijn één long haul unit, volledig opgebouwd uit de 777/787 families.

- KLM zal de eerste operator (EDIT: correctie van 'mac' uit bericht hieronder; er zijn eerdere operators geweest die er ondertussen alweer mee gestopt zijn) zijn die een 777/787 vloot gecombineerd en geïntegreerd gaat opereren. De 787 operaties zullen vanaf het begin onderdeel zijn van de 777 bestemmingen.

- De volledige A330 vloot zal op termijn uitgefaseerd worden, beginnende bij de aflopende lease contracten van de -200 machines. De rol van de A330 als tussen oplossing om de periode van 767/MD-11 naar 787 te overbruggen is hiermee bevestigd.

- Op long haul gebied krijgt KLM een 'all Boeing fleet' (met die exacte worden). Hieruit valt te concluderen dat er volgens de huidige plannen geen A350's naar Amstelveen gaan komen.

- Zoals eerder gemeld hier zal de uitfasering van de B747 vloot een lagere prioriteit hebben (later beginnen, lager tempo, etc.) door de lage brandstofprijs. De nadruk werd gelegd op de uitfasering van de Airbus vloot tov de 747 vloot ("in de aankomende jaren").

- Geplande lijn operaties & opbouw van productie met de 787:
25 okt 2015: 1e machine, als crew line training programma. (5 weekly flights)
-> 5x weekly AUH-BAH rotatie
30 nov 2015: 2e machine, opschalen van operatie omdat er voldoende crew is. (13 weekly flights)
-> 7x weekly AUH-BAH
-> 4x weekly DXB
-> 2x weekly GIG
29 feb 2016: 3e machine (17 weekly flights)
-> 7x weekly AUH-BAH
-> 4x weekly DXB
-> 2x weekly GIG
-> 2x weekly CAI
-> 2x weekly FUK
pi_155931377
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;)
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:31:08 #217
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155931460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Mikey92 het volgende:
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;)
Dat weet ik. Maar er staat wel meer in dat bericht dan alleen dat.
pi_155931588
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:31 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar er staat wel meer in dat bericht dan alleen dat.
A330 verhaal was al bekend, 747 verhaal wisselt steeds, sneller/langzamer uitfaseren.
787 routes zijn al langer bekend, maar kan nog wisselen zoals ze al een aantal keer hebben gedaan.
pi_155932068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:19 schreef Sunri5e het volgende:
Martinair nieuw leven inblazen?
Zal eerder een geheel nieuwe merknaam worden denk ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155932209
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Qua vliegmodel lijkt het inderdaad niet, maar qua systemen hebben die gasten echt goed werk geleverd.
Mening vlieger loopt ter voorbereiding op omscholing in de simulator alvast op een dergelijk product een paar keer door de procedures heen. Autopilot aan, handboeken erbij, prima :Y
Hoe groot was het verschil tussen de sim en het echte werk? Ik weet dat ze behoorlijk realistisch zijn maar qua bewegingen en gevoel moet er toch verschil in zitten? Na je rating lijkt me het net alsof je je autorijbewijs net hebt gehaald, je kunt het trucje maar dat is het dan ook. Maar dan heb je wel les gehad in een echte auto.

Tuurlijk ken je als je op het echte werk gaat vliegen alle procedures en alles wel maar lijkt me toch behoorlijk imponerend om dan voor de eerste keer in een echte kist te gaan vliegen.

Medical gehaald dus eerste solo komt er snel aan. Vandaag weer veel circuitjes gevlogen, zit er nu helemaal in.

Wat blijft vliegen toch mooi! *O*
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:09:09 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155932523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:19 schreef Sunri5e het volgende:
Martinair nieuw leven inblazen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zal eerder een geheel nieuwe merknaam worden denk ik.
Zou er op de Frans markt naast Aigle Azur, Air Austral, Air Caraïbes, Corsair International, XL Airways France en Air France natuurlijk nog plek zijn voor een extra speler op de Long-Haul markt in Frankrijk?
Een extra speler naast TUI en KLM op de Nederlandse markt lijkt me ook niet echt levensvatbaar.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 21:13:06 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155932631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Mikey92 het volgende:
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;)
Nou io hoop toch echt dat er een aantal A350's in KLM kleuren komen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155932723
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou io hoop toch echt dat er een aantal A350's in KLM kleuren komen
Met maar 7 die zouden komen en de vertrekkende 330's zou het niet echt efficiënt zijn om een subvloot te hebben van 7 kisten tegen een gedeelde vloot van 777/787.

Het scheelt nogal een hoop geld.
pi_155937634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit:

https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/

[ afbeelding ]

Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen :9 ) passen.
Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken.
Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur. ^O^
Dat wordt weer een leuk kerstcadeau. o<:)


quote:
Charley Valette
Beste MD-11 fans,

Ondanks dat het door ons beoogde minimum aantal voor-verkopen nog niet hebben bereikt willen we het niet spannender maken. We hebben alles nogmaals doorberekend en met de wetenschap dat jullie blijven werven en dat KLM ons gaat promoten voelen wij ons voldoende gesteund om het boek definitief uit te brengen. Dit boek er gewoon komen. Wij zijn trots te mogen zeggen "WE ARE GO FOR LAUNCH!" Hierbij de vooraankondiging:

Na het succes van het eerste KLM MD-11-boek ‘Farewell MD-11’ verschijnt eind dit jaar de opvolger: ‘End of Flightplan’.
In dit tweede boek komen de drie KLM MD-11’s aan bod die als laatste zijn uitgefaseerd: De KCE Audrey Hepburn, de KCB Maria Montessori en de KCD Florence Nightingale.
Deze uitgave beschrijft de tijdspanne van de laatste lijndienstvlucht op 25 & 26 oktober 2014 tot en met het moment dat de KCD op 12 januari 2015 aankomt in de woestijn van Mojave. Uiteraard komen de Farewell Flights uitgebreid aan bod.
De tekst verschijnt in zowel het Nederlands als het Engels.
‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.

Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige stickerset ter waarde van ¤ 5 bij.
De Stichting Farewell MD-11 heeft ervoor gekozen het boek enkel per post te verzenden.
Klik op de link om het boek ‘End of Flightplan’ te bestellen: http://www.md-11.nl

(foto Mel Whitside)
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.

[ afbeelding ]


In other news; de eerst gebouwde Boeing 747-400 staat op het punt haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Begin 1988 rolt N401PW de fabriek in Seattle uit. Op 29 april 1988 maakt het haar eerste vlucht:





De eerste 747-400 vlucht; uitgevoerd door dit toestel:



Nadat het testprogramma was afgerond werd het omgebouwd voor commercieel gebruik en werd het op
8 december 1989 aan Northwest Airlines geleverd en kreeg het de registratie N661US.
Toen deze maatschappij in 2008 fuseerde met Delta Airlines kreeg het de nieuwe livery.




Nu na bijna 26 jaar is het voorbij. Op dit moment vliegt ze naar Honolulu.
Over ruim 5 uur zal ze terugvliegen naar Atlanta waar het om 06:22 uur plaatselijke tijd zal landen om nooit meer op te stijgen.
Op de luchthaven van Atlanta zal ze ontdaan worden van bruikbare onderdelen en omgebouwd worden voor museum gebruikt. In december krijgt ze een nieuwe paintjob en zal ze op een parkeerplaats bij de Delta Flight Museum gezet worden.

Op de ochtend van 7 augustus kwam ze voor het laatst naar Schiphol waar ze de rotatie Atlanta - Amsterdam - Detroit uitvoerde.
Hier de dag ervoor dat ze de omgekeerde rotatie uitvoerde:

pi_155937833
Helaas de 661 niet mogen spotten, de 662 wel. Ook een oudje :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')