Heb geen auto, denk ook niet dat ik ga. Moet het zelf betalen, moet omreizen, het gaat regenen en ik heb nog wat andere belangrijke dingen die ik moet doen. Zal de Hekla Aurora een andere keer moeten spotten En die MCR, jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar met de auto hè
Spotten lijkt me ook wel een keer lachen. Alleen woon in nogal ver vanaf Schiphol. 's Nachts is het al 1:40 uur rijden tot P1. Dus overdag ergens naar een spot plaats is wel 2:30u denk ik
Ik denk 15 jaar geledenquote:Op zaterdag 5 september 2015 21:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Doen.
Vertrektijd staat momenteel op 10:15 uur.
En dan weet je wat je daarna te doen staat.
[..]
Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa.
Zie je niet veel meer...
[..]
Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS.
Die ging op 22 maart dit jaar uit de vloot; een week voor -MCR.
Motor afgezet, waarschijnlijkquote:Op zondag 6 september 2015 03:02 schreef Fokker89 het volgende:
AFR442 maakt een beste vlucht terug naar Parijs. Waarschijnlijk technische problemen. Was al onder in Spanje en op weg naar Rio. Vliegt overigens vanaf zijn retour al op 22.000ft
[ afbeelding ]
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?quote:Op maandag 7 september 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
Jep, een 777 zet je niet even in het weilandje van boer Harms neer
Sowieso zijn die toestellen allemaal ETOPS, theoretisch mag je dus 3 uur van een luchthaven verwijderd zijn (en dan zou je dus 3 uur moeten vliegen op 1 motor).quote:Op maandag 7 september 2015 18:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen?
quote:BLAGNAC - Airbus is van start gegaan met de productie van de A330neo, een nieuwe variant van de A330 met nieuwe motoren en vleugels. De eerste onderdelen die bestemd zijn voor het eerste A330neo-testtoestel zijn geproduceerd in de Airbus-fabrieken in Toulouse en Nantes, zo meldt de Europese vliegtuigbouwer maandag.
De fabricage van de eerste motorpyloon begon deze zomer al in de fabriek van Saint-Eloi, nabij Toulouse. In de Airbus-vestiging in Nantes wordt de eerste centrale vleugelbox gemaakt.
De eerste rib voor de centrale vleugelbox van de A330neo werd in Nantes vervaardigd uit een nieuw zogeheten Isogrid-ontwerp. Dit bestaat volgens Airbus uit 330 driehoekige vakken die voldoen aan alle sterkte-, stijfheid- en laaggewichtvereisten.
A350-geïnspireerd
Met de motorpyloon is wordt de brandstofefficiënte Rolls-Royce Trent 7000-motor aan de vleugel bevestigd. De A330neo-pyloon wordt vervaardigd uit lichtgewicht titanium volgens de meest geavanceerde aerodynamica, materialen en ontwerptechnologieën, die ook gebruikt werden voor het ontwerp van de A350 XWB. De pyloon wordt bevestigd met een op die van de A350XWB geïnspireerde fairing, gemaakt van composietmaterialen en titanium.
De A330neo-familie zal bestaan uit de A330-800neo en de A330-900neo, gebaseerd op de huidige A330-200 en A330-300. De eerste leveringen zijn voorzien voor eind 2017. De A330neo zal per stoel tot veertien procent minder brandstof verbruiken dan de A330. Het vliegbereik is bovendien ruim 400 zeemijlen groter.
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.quote:"We sincerely apologize for the inconvenience caused by the technical issues on DY7015. Your flight has been reinstated and will be operated by a boeing 737-800 via Keflavik."
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFLquote:Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef Thetallguy het volgende:
Net een ticket bij Arke geboekt, kan ik nog net met ze vliegen voordat het TUI is
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.quote:Op maandag 7 september 2015 22:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFL
Waar ga je heen?
Arke zal nog wel even blijven staan. Het zijn namelijk geen stickers die ze in een nachtje kunnen vervangenquote:Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca.
Incl. Site seeing in Reykjavik?quote:Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?quote:Op maandag 7 september 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York
Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747'squote:Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Al een tijdje niet meer. Privatair (de uitvoerende airline) vliegt nu met de 737 voor Scandinavian van Stavanger naar Houstonquote:Op maandag 7 september 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog?
Dan stapte in in Reykjavik uit, daar. IJsland staat nog wel op het lijstjequote:
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city.quote:Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus van start met productieeerste A330neo
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar kwam ze dan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flickr.com/photos/edsardveen/
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.
[ afbeelding ]
Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:
[..]
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |