abonnement Unibet Coolblue
pi_156027128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:45 schreef FredvZ het volgende:
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...

[..]

Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
  zaterdag 12 september 2015 @ 17:50:50 #277
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156028608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:56 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking.
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
So we just called him Fred
pi_156028686
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden.
En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken.
Tarieven zijn al naar beneden en volgend jaar nog meer, dus dat zal steeds minder een probleem worden denk ik:)

Op zich hebben ze wel gelijk dat die pier eerder klaar moet zijn, had er namelijk al moeten staan, maar het plan werd steeds groter.
pi_156029755
De 787 R2-D2™ ANA JET is zojuist in Seattle in een grootste ceremonie naar buiten gerold:





  zondag 13 september 2015 @ 00:19:39 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156039518
Echt niet mooi inderdaad...
  zondag 13 september 2015 @ 08:50:20 #282
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156042597
Ik vind hem wel "iets" hebben.
  zondag 13 september 2015 @ 10:24:57 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156043393
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 08:50 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vind hem wel "iets" hebben.
Een boordschutterskoepeltje
Wie dit leest is gek
pi_156043744
Ik vind hem heel cool!
.
pi_156067050

G-DOCX op Schiphol, afgelopen augustus.

Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways
Boeing 737 naar Schiphol.

British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit;
vluchtnummer is mij (nog) onbekend.
De laatste vlucht voor de 737 bij BA is op 30 september van en naar Turijn.
Let wel; zoals altijd met uitfasering van toestellen is dit alles onder voorbehoud.



Dit betekend na ruim 35 jaar het einde voor de 737 bij British Airways.
Daarnaast betekend dit ook het einde voor Boeing narrow-bodies bij BA.
In juli 1978 plaatste BA 19 nieuwe 737-200's om hun Hawker Siddeley Trident toestellen te vervangen.
Vanaf november 1977 kreeg het ervaring met het type door het leasen van enkele toestellen van Transavia.



In totaal heeft BA 35 737-200's rechtstreeks bij Boeing besteld. Later kwam hier nog een totaal van 27 orders voor de 737-400 bij. Ook heeft het nog met 737-300's en 737-500's gevlogen.
De laatste -200 ging in 2001 uit de vloot.
De -300 werd tussen 1988 en 2009 gevlogen en de -500 tussen 1996 en 2009.

De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.

Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.

pi_156071285
Gelukkig zijn deze er dan nog ;)

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156072973
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig zijn deze er dan nog ;)

[ afbeelding ]
Tja, maar dat is niet echt British Airways en die zul je hier ook niet tegenkomen in de buurt. :P
pi_156075815
Over A320's gesproken:
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef Iemand91 het volgende:
En de eerste orders zijn bekend:

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
Nu definitief geworden:

Order Wizz Air voor 110 Airbus A321neo’s officieel
quote:
BLAGNAC – Wizz Air plaatst definitief een order voor 110 Airbus A321neo’s. Vliegtuigbouwer Airbus meldt dat de tijdens de Paris Air Show getekende intentieverklaring nu is omgezet in een definitieve bestelling. De order betekent een enorme vlootuitbreiding voor het in Hongarije gevestigde Wizz Air.

Op dit moment beschikt Wizz Air over een vloot van 63 toestellen, allemaal A320’s. De nieuwe toestellen zijn volgens Wizz Air-topman József Váradi nodig om de sterke marktpositie van de maatschappij in Centraal- en Oost-Europa te versterken. De A321neo moet de maatschappij in staat stellen ook nog eens kostenefficiënter te vliegen.

De toestellen zullen worden voorzien van liefst 239 stoelen in een zogeheten Cabin Flex-configuratie. Dat zijn er aanzienlijk meer dan in de huidige A320’s vabn Wizz Air, die plaats bieden aan 180 passagiers. De operationele kosten van de A320neo-serie liggen zo’n twintig procent lager ten opzichte van de huidige A320-serie.

De bestelling van Wizz Air is de grootste ooit voor de A321, de grootste variant van de A320-serie. Op basis van de huidige catalogusprijzen heeft de order een waarde van 13,7 miljard dollar. De levering van de nieuwe vliegtuigen zal volgens Wizz Air plaatsvinden tussen 2019 en 2024.
Daarnaast:

Airbus opent A320-assemblagelijn in VS
quote:
MOBILE - Vandaag opent Airbus zijn nieuwe 530 miljoen euro kostende assemblagefaciliteit in Mobile, Alabama. Hier zullen gemiddeld vier vliegtuigen per maand van de A321 worden geassembleerd voor de Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse markt. Het is voor het eerst dat Airbus vliegtuigen in Amerika gaat assembleren.

De eerste jaren zullen in Mobile alleen A320’s met de huidige motoren (Current Engine Option) worden gebouwd. Vanaf 2018 zal ook de zuiniger A320neo (New Engine Option) worden geassembleerd. Alle onderdelen worden vanuit de Airbusfabrieken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk per schip over de Atlantische oceaan gevaren naar de haven van Mobile, dat een paar kilometer van de Airbus-faciliteit ligt. De laatste kilometers gaan per truck.

De faciliteit is de meeste geavanceerde ter wereld van Airbus. Goedkeuring werd verkregen door veiligheidsinstituten FAA (VS) en EASA (EU). In 2017 moeten maandelijks vier toestellen uit de assemblagehal in Mobile rollen. Dat is een relatief klein deel van de in totaal vijftig toestellen uit de A320-serie die Airbus in 2017 wil bouwen in Frankrijk, Duitsland, China en de VS.

A321
De A321 met 180-200 zitplaatsen is het meest verkochte Airbus-toestel in de VS. Deze grootste telg van de A320-familie vervangt grofweg de jaren geleden uit productie genomen Boeing 757. De helft van de in Mobile te bouwen toestellen zullen A321’s zijn. De meeste Amerikaanse airlines hadden 757’s in hun vloot vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding over maximaal 5.000-7.500 km, bijvoorbeeld op transatlantische routes tussen Europa en de oostkust van Noord-Amerika. De A321 neemt deze rol over.

In Mobile is alle ruimte om deze faciliteit te verdubbelen, wat niet kan worden gezegd van de faciliteiten van Airbus in Hamburg en Toulouse. Airbus heeft een dergelijke faciliteit ook in Tianjin, China.

Maandag vindt in Mobile de officiële opening plaats van de Amerikaanse assemblagelijn. Inmiddels is 'Airbus America' al gestart met de assemblage van het eerste toestel, een A321 bestemd voor JetBlue Airways.



[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 14-09-2015 13:21:51 ]
  maandag 14 september 2015 @ 14:26:29 #289
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156077942

Interceptors come and go, but mighty Bear stays for ever.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 14 september 2015 @ 18:05:23 #290
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156083817
quote:
British Airways geeft foto's van first class Boeing 787-9 vrij

AMSTERDAM - British Airways heeft foto's vrijgegeven van de first class in de Boeing 787-9 van de luchtvaartmaatschappij. De first class biedt plaats aan acht passagiers. British Airways ontvangt net als KLM volgende maand de eerste 787-9.

De first class werd in samenwerking met Forpeople en Prototrim ontwikkeld. De op maat gemaakte verlichting van Pritchard Themis kan worden ingesteld op ieder tijdstip van de dag, zodat reizigers frisser arriveren op de bestemming. Naast acht plaatsen in de first class is er in de 787-9 van BA ook plaats voor 42 passagiers in de business class en 39 passagiers in premium economy class. Het aantal stoelen in de economy class bedraagt 127.

De zes meter kortere 787-8 van BA telt slechts twee stoelen minder. In dit toestel is geen first class aanwezig. Delhi wordt de eerste bestemming waarop de 787-9 zal worden ingezet.



Erg mooi :9~
pi_156084033
quote:
Qua hard product niet zo goed als de concurrentie (maar dat schijnt ook met de routes te maken te hebben) maar qua design staat het IMHO bovenaan.
Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates. :r
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 18:21:39 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156084119
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156085668
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
--
  maandag 14 september 2015 @ 19:55:19 #294
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156086966
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates. :r
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 20:11:36 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156087488
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef inkjet het volgende:
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden.
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me ;)

Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 14 september 2015 @ 20:16:08 #296
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156087672
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels.
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 14 september 2015 @ 20:20:37 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156087825
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef derLudolf het volgende:
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen?
Alles een paar inch krapper naar 30 max, twee toiletten eruit en je hebt zo 30 seats extra. In een 737-900 kunnen tenslotte ook 215 stoelen in. Vraag niet hoe, maar het kan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156093064
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me ;)

Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden :)
Configuratie van de deuren wordt ook iets anders. Waar de CEO volledige deuren heeft krijgt de NEO emergency exit 'hatches' boven de vleugels (wat de A319/320 ook heeft) dat scheelt ook weer een paar rijen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 14 september 2015 @ 22:29:41 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156093346
Klapstoeltjes in het gangpad?
So we just called him Fred
  maandag 14 september 2015 @ 23:22:31 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156095238
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet.
Dat bedoelde ik er ook mee, je weet gewoon dat je dat kan verwachten bij die airlines.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')