abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 september 2015 @ 21:15:22 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155983911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef FredvZ het volgende:
De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami,
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazili gevlogen.
So we just called him Fred
pi_155983935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:

[..]

Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazili gevlogen.
In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
pi_155983948
Al zou het vanaf daar natuurlijk wel kunnen.
  donderdag 10 september 2015 @ 21:17:52 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155983997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Met ETOPS kom je overal met een 737 :7
So we just called him Fred
  donderdag 10 september 2015 @ 21:17:56 #255
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155984001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

In een 737 :o? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_155984069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met ETOPS kom je overal met een 737 :7
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaad 8-) En anders zou je helemaal noordelijk kunnen vliegen, voor zo een 'eenmalige' vlucht ook wel te doen.
pi_155984075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol :9

Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842

Bron
Al een tijdje bekend ;) :
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

pi_155984101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Al een tijdje bekend ;) :

[..]

[..]

[..]

Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Lol _O- Dat mag zeker ook wel wat kosten dan :P
pi_155984119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Al een tijdje bekend ;) :

[..]

[..]

[..]

Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. ;)

Oeps :@
Trotse Twentenaar
pi_155984138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:

Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht :+
  donderdag 10 september 2015 @ 21:25:19 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155984219
Het is overigens niet of nauwelijks rendabel om met een 737 de oceaan over te steken.
Kwa ticketprijs is het niet eens zo'n gekke optie, maar passagiers willen op de een of andere manier niet 2x 5/6 uur in een 737 zitten met nog eens een uur grondtijd.
So we just called him Fred
pi_155984606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Lol _O- Dat mag zeker ook wel wat kosten dan :P
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen h.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef zlotka het volgende:
Oeps :@
Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg. :+
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef NewHorizon het volgende:
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht :+
Shit, betrapt.
  donderdag 10 september 2015 @ 22:02:45 #265
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155985740
Er is nog een filmpje op gedoken:

(Schaamteloos van Tweakers geplukt)

[ Bericht 37% gewijzigd door Fred op 10-09-2015 22:19:13 ]
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 22:12:21 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155986006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol :9

Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842

Bron
A350 O+
Kranpltze mssen verdichtet sein
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:14:14 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155991401
pi_155999131
Iets te veel regen gevallen op Malaga Airport :+

I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:16:32 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156009340
pi_156010651
quote:
Deze is echt mooi!
.
pi_156012368
Kom ik net (weer) tegen:

N612UA; de Boeing 767-200 van United Airlines. Foto genomen in februari 1993; toestel was ruim 10 jaar oud.
Die maand werd het World Trade Center getroffen door een bomaanslag waarbij 6 doden vielen en 1042 gewonden.

Ruim 8 jaar later vloog dit vliegtuig in de Zuidelijke toren. Het WTC is op deze foto onder de staart te zien.

pi_156020652
quote:
One British classic aircraft from WW2 helping out its Cold War compatriot at Scottish airshow.

This video was filmed on Sept. 5, at Prestwick airport, during the Scottish Airshow 2015 and it shows the last flying Vulcan bomber experiencing a nose wheel failure before landing.

As you can see in the interesting footage (that includes also radio comms on the Tower frequency) the Vulcan performed a flyover then initiated a right hand turn to land on runway 30. However, the nose gear did not extend fully and the V-bomber performed a second flyover before starting orbiting to the north of the airfield.

That’s when a Spitfire of the BBMF (Battle of Britain Memorial Flight) came to help: the WWII plane called up on the radio and asked if there was anyway he could help by giving the Vulcan a closer look from underneath the aircraft.

As the bomber slowed down to below 170 knots, the Spitfire formed up on its right wing and confirmed that the nose wheel was not properly extended.

In an attempt to unblock the gear the Vulcan performed some aggressive turns that eventually freed whatever was holding the nose wheel from extending allowing the Vulcan (preceded by the Spitfire) to perform a safe landing.

Well done to everyone involved in the emergency!
bron: TheAvionist.com

  zaterdag 12 september 2015 @ 12:11:01 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156021001
Met al die incidenten op vliegshows de laatste tijd begin me ergens toch wel af te vragen of de bekwaamheid van monteurs en vliegers nog wel op peil is om veilig met die apparaten te vliegen.
So we just called him Fred
  zaterdag 12 september 2015 @ 13:36:19 #274
20849 Fred
Beroepschagrijn
  zaterdag 12 september 2015 @ 16:45:43 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156026852
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...

quote:
KLM wil nieuwe Schiphol-pier al in 2019 laten openen

De opening van een nieuwe Schiphol-pier in 2022 is voor KLM te laat. De luchtvaartmaatschappij wil dat de pier al in 2019 wordt geopend.
Dat zegt Pieter Cornelisse, directeur luchthavenstrategie bij KLM, zaterdag in onder meer het Haarlems Dagblad.

"Oorspronkelijk was het plan dat de verkorte pier in mei van dit jaar klaar zou zijn, dus voor de invoering van de centrale security. Toen werd het 2018 en nu weer 2022. Over zeven jaar is echt veel te laat'', aldus Cornelisse.

KLM en Schiphol werken aan een compromis, waarbij in eerste instantie niet het hele vrachtgebouw wordt gesloopt, maar een derde. Hoewel KLM in dat geval alle poststukken ergens anders zou moeten verwerken, en daarvoor nieuwe machines zou moeten kopen, zou de pier dan wel al in 2019 in gebruik kunnen worden genomen.

De bouw van de nieuwe pier is nodig omdat Schiphol naar eigen zeggen ''uit haar jasje'' groeit. In het komende decennium groeit het aantal reizigers naar verwachting van 52,5 miljoen tot ongeveer 65 miljoen.

De luchthaven neemt naar verwachting voor het einde van het jaar een besluit over het voorgestelde plan.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')