Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazili gevlogen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef FredvZ het volgende:
De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami,
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo:
[..]
Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazili gevlogen.
Met ETOPS kom je overal met een 737quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers?
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaad En anders zou je helemaal noordelijk kunnen vliegen, voor zo een 'eenmalige' vlucht ook wel te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met ETOPS kom je overal met een 737
Al een tijdje bekend :quote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien.
Lol Dat mag zeker ook wel wat kosten danquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend :
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
Oepsquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Al een tijdje bekend :
[..]
[..]
[..]
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen.
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vluchtquote:Op donderdag 10 september 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48884.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Mikey92 het volgende:
Die vliegt voorlopig niet of helemaal niet meer...
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen h.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lol Dat mag zeker ook wel wat kosten dan
Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg.quote:
Shit, betrapt.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef NewHorizon het volgende:
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht
Dit soort dingen maak je in principe nooit mee, en dan een week voor je pensioen... Ongelofelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'It's safe to say I'm finished flying': Hero BA pilot who saved 157 passengers when jet burst into flames reveals he heard loud explosion and fought to keep plane under control after it suddenly ‘veered to the left’
Henkey was due to make return trip to Barbados for his final flight with BA
But the 63-year-old has revealed he will not get behind the controls again
Pilot was waiting in Vegas to brief investigators before flying home to UK
Boeing 777 he was due to fly to Gatwick caught fire on Vegas runway
A350quote:Op donderdag 10 september 2015 10:52 schreef zlotka het volgende:
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841
Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Bron
Deze is echt mooi!quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:16 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)99447.jpg]afbeelding[/url] ]
bron: TheAvionist.comquote:One British classic aircraft from WW2 helping out its Cold War compatriot at Scottish airshow.
This video was filmed on Sept. 5, at Prestwick airport, during the Scottish Airshow 2015 and it shows the last flying Vulcan bomber experiencing a nose wheel failure before landing.
As you can see in the interesting footage (that includes also radio comms on the Tower frequency) the Vulcan performed a flyover then initiated a right hand turn to land on runway 30. However, the nose gear did not extend fully and the V-bomber performed a second flyover before starting orbiting to the north of the airfield.
That’s when a Spitfire of the BBMF (Battle of Britain Memorial Flight) came to help: the WWII plane called up on the radio and asked if there was anyway he could help by giving the Vulcan a closer look from underneath the aircraft.
As the bomber slowed down to below 170 knots, the Spitfire formed up on its right wing and confirmed that the nose wheel was not properly extended.
In an attempt to unblock the gear the Vulcan performed some aggressive turns that eventually freed whatever was holding the nose wheel from extending allowing the Vulcan (preceded by the Spitfire) to perform a safe landing.
Well done to everyone involved in the emergency!
quote:KLM wil nieuwe Schiphol-pier al in 2019 laten openen
De opening van een nieuwe Schiphol-pier in 2022 is voor KLM te laat. De luchtvaartmaatschappij wil dat de pier al in 2019 wordt geopend.
Dat zegt Pieter Cornelisse, directeur luchthavenstrategie bij KLM, zaterdag in onder meer het Haarlems Dagblad.
"Oorspronkelijk was het plan dat de verkorte pier in mei van dit jaar klaar zou zijn, dus voor de invoering van de centrale security. Toen werd het 2018 en nu weer 2022. Over zeven jaar is echt veel te laat'', aldus Cornelisse.
KLM en Schiphol werken aan een compromis, waarbij in eerste instantie niet het hele vrachtgebouw wordt gesloopt, maar een derde. Hoewel KLM in dat geval alle poststukken ergens anders zou moeten verwerken, en daarvoor nieuwe machines zou moeten kopen, zou de pier dan wel al in 2019 in gebruik kunnen worden genomen.
De bouw van de nieuwe pier is nodig omdat Schiphol naar eigen zeggen ''uit haar jasje'' groeit. In het komende decennium groeit het aantal reizigers naar verwachting van 52,5 miljoen tot ongeveer 65 miljoen.
De luchthaven neemt naar verwachting voor het einde van het jaar een besluit over het voorgestelde plan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |