abonnement Unibet Coolblue
pi_155608310
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GVman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VintageGirl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitgezwaaid vorig topic:

Helaas niemand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaddle op 28-08-2015 08:03:38 ]
pi_155608689
@Stroop, ik hoop het ook echt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:16:41 #3
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155609587
Wat een lijst hierboven.... ;(

Duim dat de symptomen niet van de utro zijn!

Zaadonderzoek deden ze in Nijmegen meteen overnieuw. Want 'elk ziekenhuis werkt anders'. waar we in ons ziekenhiis alleen aantalken kregen was het hier uitgebreider.Ze classifiseren alles wat meer. Aantal en dan verschillende stadia en morfologie.
Bij ons was de killer het wat lagere aantal (dat bij de tweede icsi nog veel meer omlaag was) en het zogenaamde opwerken. Dan bleef er niet veel goeds meer over. Maar wel meer dan genoeg voor icsi.
pi_155612755
Welkom silver. Spannend!

Vg ik hoop dat het de symptomen zijn voor je.

Kan de op nog aangepast worden? Het eerste zinnetje dat ik van mezelf geen cyclus heb, mag veranderd worden in: toen ik jaren geleden met de pil stopte, is mijn cyclus nooit meer op gang gekomen. Terwijl ik daarvoor regelmatig ongesteld was.
pi_155613603
Ik ben in een ware nachtmerrie terecht gekomen, met plassen roze afscheiding! Heb nu ook buikpijn. Wat gebeurt er???? Ik ben in shock maar ook in paniek!
pi_155614724
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 02:22 schreef VintageGirl het volgende:
Ik ben in een ware nachtmerrie terecht gekomen, met plassen roze afscheiding! Heb nu ook buikpijn. Wat gebeurt er???? Ik ben in shock maar ook in paniek!
Je gebruikt die bolletjes toch??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155614892
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 02:22 schreef VintageGirl het volgende:
Ik ben in een ware nachtmerrie terecht gekomen, met plassen roze afscheiding! Heb nu ook buikpijn. Wat gebeurt er???? Ik ben in shock maar ook in paniek!
Hoe is het nu?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:06:20 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155614917
VG :* Hoe is het nu? Nog een beetje kunnen slapen? En zit je niet precies zo na de tp dat het toch innesteling kan zijn? Weet dat het niet vaak voor komt, maar ik hoop zo dat het geen slecht teken is...

Gaddle, ik heb het even niet heel scherp meer.. Mag je nou beginnen aan de volgende ronde als je menstruatie weer begonnen is?

Bij ons deden ze het tweede onderzoek pas na 3 maanden. Eerste was gewoon in het lab, tweede echt in de kliniek. Onze positieve instelling was dat ik dan ook tijd had om af te vallen. Resultaat: +3 :'(
pi_155614963
VG ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar roze afscheiding en buikpijn hoeft helemaal niets ergs te betekenen. Ik heb alle pogingen het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden, verloor bloed, al dan niet roze, en toch was ik 3 van de 4 pogingen zwanger. Wat ik ermee wil zeggen, geef de hoop niet op, het kan echt gewoon nog. :*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:32:28 #10
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155615120
Dat is schrikken vg. Kan van de utro komen (of een innesteling). Ik heb het ook gehad en kan me de paniek die ik toen voelde zo weer halen :*
pi_155615359
Hallo dames, 3x geplast en veeg bruine afscheiding op wc papier... Heb slecht geslapen en giga zenuwachtig...
Nog wel beetje buikpijn

Ik gebruik idd die bolletjes.
pi_155615408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
VG :* Hoe is het nu? Nog een beetje kunnen slapen? En zit je niet precies zo na de tp dat het toch innesteling kan zijn? Weet dat het niet vaak voor komt, maar ik hoop zo dat het geen slecht teken is...

Gaddle, ik heb het even niet heel scherp meer.. Mag je nou beginnen aan de volgende ronde als je menstruatie weer begonnen is?

Bij ons deden ze het tweede onderzoek pas na 3 maanden. Eerste was gewoon in het lab, tweede echt in de kliniek. Onze positieve instelling was dat ik dan ook tijd had om af te vallen. Resultaat: +3 :'(
Ja, dan mag ik weer beginnen met clomid. Ik ga voor de laatste keer clomid proberen (150mg).
Ik heb gebeld en als ik maandag nog niet ongesteld ben, krijg ik een echo.
pi_155615521
Ik hoop niet dat het probleem bij mij aan de innesteling ligt ( ook op de natuurlijk manier). Kan dat wel zo zijn?
pi_155615951
Vintagegirl hoe gaat het nu?
Ook ik heb last van bloedingen gehad bij innesteling en zelfs tot de 10e week van de zwangerschap.. Geef de moed niet op he!!!

Hier ongesteld geworden hoera!
Zometeen bellen voor een afspraak!
We kunnen weer aan de slag
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155616126
@ eresh, ik probeer moed te houden, dankje. Dus jij had ook bloedverlies? Ik weet ff niet meer wat ik moet denken..beetje bruinverlies in onderbroek.
pi_155616560
Ja ik had zelfs echt helder rood bloed een week na de positieve test
Was helemaal in de stress toen overtuigd dat het mis zou gaan...
Gelukkig mocht ik komen voor een vroege echo komen en had ik met 5.5 weken al een kloppend hartje...eindresultaat probeert nu mijn ijskoffie op te drinken...
Dus echt hou moed het kan alle kanten op ook de goede!!!

Hier volgende week vrijdag echo
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155617488
@Eresh, dit geeft mij weer een beetje moed, want die zakt langszaam in mijn schoenen....snik
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:07 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155618189
VG kun je het ziekenhuis niet bellen? Misschien kunnen zij je ook wat gerust stellen :*

@ Eresh de clomid zorgt af en toe weer voor heerlijke schommelingen in mijn stemming }:| Maar ik heb minder last van lichamelijke bijwerkingen als vermoeidheid en misselijkheid gelukkig! Wat fijn dat je ongesteld bent geworden *O*

Maandag krijgen wij de uitslag van het zaad van vriend. Vind het best spannend :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155618283
@MaJo, ik durf eigenlijk niet zo goed, bang voor een negatieve reactie. Ik heb nog hoop dat er niks aan de hand is...
pi_155618614
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:56 schreef Ereshkigal het volgende:
Vintagegirl hoe gaat het nu?
Ook ik heb last van bloedingen gehad bij innesteling en zelfs tot de 10e week van de zwangerschap.. Geef de moed niet op he!!!

Hier ongesteld geworden hoera!
Zometeen bellen voor een afspraak!
We kunnen weer aan de slag
Oh fijn. Er zo tegen aan hikken word je ook niet vrolijk van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:52 schreef MaJo het volgende:
VG kun je het ziekenhuis niet bellen? Misschien kunnen zij je ook wat gerust stellen :*

@ Eresh de clomid zorgt af en toe weer voor heerlijke schommelingen in mijn stemming }:| Maar ik heb minder last van lichamelijke bijwerkingen als vermoeidheid en misselijkheid gelukkig! Wat fijn dat je ongesteld bent geworden *O*

Maandag krijgen wij de uitslag van het zaad van vriend. Vind het best spannend :X
Spannend hoor.

@VintageGirl Dikke knuffel en :* voor jou. Sterkte en houd moed.
pi_155618787
Dankje Gaddle,
Heb toch even gebeld naar zh, afwachten kan alle kanten nog op zeggen ze..... Zucht wat zijn deze dagen zwaar zeg...
pi_155618919
Ah majo de oh zo bekende horMONSTERS!! Ik heb zojuist een maansteen armband en hangertje besteld lees er veel verhalen over baad het niet dan schaad het niet!

Vintagegirl deze dagen zijn vreselijk en zouden absoluut verboden moeten worden... Dikke knuffel voor jou!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155619747
Dankje Eresh O+ Ja deze dagen zijn afschuwelijk :'( :X en dat merk je pas goed als je er eenmaal zelf in zit... -O-
pi_155619945
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:53 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Eresh O+ Ja deze dagen zijn afschuwelijk :'( :X en dat merk je pas goed als je er eenmaal zelf in zit... -O-
hoe lang terug is de terugplaatsing geweest?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155620536
@Tico, vorige week donderdag
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:26:32 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155620557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Ah majo de oh zo bekende horMONSTERS!! Ik heb zojuist een maansteen armband en hangertje besteld lees er veel verhalen over baad het niet dan schaad het niet!

Vintagegirl deze dagen zijn vreselijk en zouden absoluut verboden moeten worden... Dikke knuffel voor jou!!!
Nou zo kun je ze wel noemen ja _O- Mijn vriend noemde me laatst al Clomid in plaats van mijn eigen naam :@ :') De schat weet zo goed waar het vandaan komt maar hij heeft het af en toe wel zwaar te verduren. Gisteren ontplofte ik zowat omdat hij niet met me mee naar bed wilde, terwijl hij op vrijdag gewoon vrij is. Slaat dus nergens op en ik schaam me ook echt daarna :@

Oeh zo'n maansteen bandje ken ik niet, ik ga het checken!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155621227
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:25 schreef VintageGirl het volgende:
@Tico, vorige week donderdag
Die bolletjes kunnen ook zorgen voor bloed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155621263
@Ticootje, is dat zo? Wist ik niet.
pi_155624744
Hèhè herkenbaar hoor majo
Tijd terug vroeg de gynaecoloog of ik last van bijwerkingen had door de gonal... Mijn antwoord was nee ik niet maar mijn vriend wel >:)
Haar antwoord was dat ook die er maar wat voor over moest hebben _O_
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155629688
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:23 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Waarom verwachten ze eigenlijk dat zijn zaad nog wel eens beter kan zijn dan eerst gedacht werd? Hebben ze dat uitgelegd? Want 2x zaadonderzoek 'kost' je 2 maanden, toch?
Tussen de eerste twee 'metingen' in het oude ziekenhuis zat geen 10 weken, dus dat zaad kan dan nog van dezelfde cyclus zijn geweest. Dat is een van de redenen. :Y Ik denk ook dat de mogelijkheden in het VU wat groter zijn dan in het plaatselijke ziekenhuis!

Ik heb eerlijk gezegd niet gevraagd waarom ze het nú twee keer gaan doen. In ieder geval zit er tussen beide lozingen maar 2 weken :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend, VG! Dat klinkt veelbelovend en ik hoop mee dat het niet door de (kunstmatige) hormonen komt!

Silver, hebben ze ook uitgelegd wat zo'n "apk" inhoudt (en wat de kansen zijn dat ze iets vinden dat verholpen kan worden)? Wij krijgen volgende week de uitslag van het tweede onderzoek en ik begin steeds meer te twijfelen in hoeverre verder onderzoek zin heeft. Toegegeven: omdat ik dat op internet gelezen heb O-)
Wel heel fijn dat je zo'n fijne arts hebt gevonden! Vasthouden die!
Ze gaan kijken of ze een oorzaak kunnen vinden van de verminderde kwaliteit. Mijn vriend heeft daar verder ook niet op doorgevraagd. Buiten dat wordt hart, longen, lengte, gewicht etc. ook goed opgenomen. Tenminste, bij mij :Y

Spannend!! Waarom twijfel je?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:37:35 #31
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155639009
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:44 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Ze gaan kijken of ze een oorzaak kunnen vinden van de verminderde kwaliteit. Mijn vriend heeft daar verder ook niet op doorgevraagd. Buiten dat wordt hart, longen, lengte, gewicht etc. ook goed opgenomen. Tenminste, bij mij :Y

Spannend!! Waarom twijfel je?
Omdat ik te veel gegoogled heb O-)
Van wat ik daar heb begrepen zijn er enkele oorzaken voor de mannelijke vruchtbaarheidsuitdagingen die te verhelpen zijn. Dit is bijvoorbeeld als de zaadleider niet aanwezig is. Maar in de gevallen die "te verhelpen" zijn, resulteren in 0 aanwezige zaadcellen. En hij had wel zaadcellen.
Dus áls ze een verklaring voor de verminderde vruchtbaarheid vinden, dan is het iets dat niet verholpen kan worden. Dus het zal niet beter worden. Maar je verliest er waarschijnlijk wel een aantal maanden door. En ik ben ongeduldig... :@

Maar ik weet dus niet of bovenstaande allemaal waar is. We hebben woensdag een afspraak dus dan zal ik het daar vragen. Maar als jij het toevallig net had gehoord, scheelde dat ook weer een paar dagen, haha!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155640230
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Omdat ik te veel gegoogled heb O-)
Van wat ik daar heb begrepen zijn er enkele oorzaken voor de mannelijke vruchtbaarheidsuitdagingen die te verhelpen zijn. Dit is bijvoorbeeld als de zaadleider niet aanwezig is. Maar in de gevallen die "te verhelpen" zijn, resulteren in 0 aanwezige zaadcellen. En hij had wel zaadcellen.
Dus áls ze een verklaring voor de verminderde vruchtbaarheid vinden, dan is het iets dat niet verholpen kan worden. Dus het zal niet beter worden. Maar je verliest er waarschijnlijk wel een aantal maanden door. En ik ben ongeduldig... :@

Maar ik weet dus niet of bovenstaande allemaal waar is. We hebben woensdag een afspraak dus dan zal ik het daar vragen. Maar als jij het toevallig net had gehoord, scheelde dat ook weer een paar dagen, haha!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh je spoiler is zó herkenbaar! *; De laatste dagen vloog het me elke keer zo naar m'n keel.. :{
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_155683755
Ik ben benieuwd of ik vannacht nog ongesteld word. En anders morgen een echo. Ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit. -O-
pi_155699165
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:57 schreef Gaddle het volgende:
Ik ben benieuwd of ik vannacht nog ongesteld word. En anders morgen een echo. Ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit. -O-
En? :)

-----

Ik drop mijn vraag maar even hier, want misschien kunnen jullie er iets over zeggen :)

Ik heb afgelopen donderdag een inwendige echo gehad, waarop toen heel goed een bijna knallend ei te zien was, maar sindsdien heb ik énorm pijn in mijn linkereierstok. :o Bij de vorige inwendige echo had ik de dag zelf wel even last van het "terugzakken der inwendige dingen", maar niet 4-5 dagen! :o Anyone?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_155699274
Gaddle al ongesteld?
Bij mij was het deze keer ook amper iets vrijdag geworden en nu alweer bijna er vanaf
Gisteren begonnen met spuiten en vrijdag weer eens richting het ziekenhuis dus ben benieuwd
Heb weer frisse moed dus dat scheelt veel

Stroopwafelmeisje Spannend woensdag
Goed dat je zelf nu al aanvoelt dat het misschien al te veel gaat worden traject vraagt inderdaad enorm veel van jezelf (en relatie) ben benieuwd wat je toch gaat beslissen.

Vintagegirl hoe gaat het met jou....?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 31 augustus 2015 @ 09:02:11 #36
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155699390
Silver is dat niet 'gewoon' van je eisprong? Ik kan het ook altijd voelen. Vanaf vlak voor hij springt tot een paar dagen erna.
Anders even bellen om te vragen? Ik heb nl. ook al eens een blaasontsteking kado gekregen na een inwendige echo....
pi_155699919
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:02 schreef Hobbesje het volgende:
Silver is dat niet 'gewoon' van je eisprong? Ik kan het ook altijd voelen. Vanaf vlak voor hij springt tot een paar dagen erna.
Anders even bellen om te vragen? Ik heb nl. ook al eens een blaasontsteking kado gekregen na een inwendige echo....
Nou ja, voor mij is dat niet gewoon haha. Normaal gesproken niet zoveel dagen last.

Oh, dat klinkt ook écht als een fijn kado ;) Ik kijk het vandaag nog even aan en anders morgen inderdaad even aan de bel trekken.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_155702615
@Eresh, net terug van lang weekendje weg, ff ontspannen nergens aan denken. Ik weet niet hoe ik mij moet voelen, ik laat het maar over mij heen komen... Had heel af en toe licht bruinverlies afgelopen weekend, en ook 2 dagen niks.
pi_155703140
Fijn dat je lekker genoten hebt!
Wanneer mag je testen?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155703543
Donderdag, en ik zie er nu al tegenop, heb geen buikpijn etc, wel hoofdpijn en veel plassen
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 13:55:29 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155704324
Vandaag de uitslag van het zaad van vriend gehad en die was helaas niet zo best. Hij had een VCM van 1,14 (onder de 5 is er sterk verminderde kans op een natuurlijke zwangerschap). De arts zei dat natuurlijk zwanger worden nog wel kon maar dat het misschien zinvol is om te kijken naar IUI of zelfs IVF. Over 2 weken hebben we een afspraak om alle opties door te spreken. Maar echt goed nieuws is het dus niet ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155704358
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Vandaag de uitslag van het zaad van vriend gehad en die was helaas niet zo best. Hij had een VCM van 1,14 (onder de 5 is er sterk verminderde kans op een natuurlijke zwangerschap). De arts zei dat natuurlijk zwanger worden nog wel kon maar dat het misschien zinvol is om te kijken naar IUI of zelfs IVF. Over 2 weken hebben we een afspraak om alle opties door te spreken. Maar echt goed nieuws is het dus niet ;(
Hee Maai, wat een kutnieuws! :'( :*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 14:00:44 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155704424
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:57 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Hee Maai, wat een kutnieuws! :'( :*
Ja best wel :'(

Ik snap het ook niet zo goed, de arts klonk nog best optimistisch maar een beetje googlen leert me dat het toch wel een behoorlijk slechte waarde is.

Wel zei ze nog dat het een momentopname kan zijn maar vriend is de laatste maanden niet ziek geweest. Hij rookt wel dus misschien kan daar nog iets verbeterd worden (hij is bereid om hiermee te stoppen als dat uitmaakt). Maar goed, we horen het over 2 weken allemaal precies.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155704729
Jeetje MaJo, dat is idd een flinke klap voor jullie, ik weet helaas hoe het voelt om dat te horen te krijgen.... wij werden meteen de ICSI ingestuurd omdat we niet eens in aanmerking kwamen voor IUI.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 14:37:48 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155705261
Weet je nog de VCM waarde van jouw partner VG? Want op internet zie ik dat je met een waarde onder de 3 niet in aanmerking komt voor IUI terwijl mijn arts dat nog wel opperde :? Ik vind het vooral verwarrend nu.

Merk ook dat het best hard aankomt. Ik kon niet meer werken vandaag en vriend snapt dat niet. Het moet gewoon even bezinken ofzo -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155705322
Wat rot. Snap dat je even je tijd neemt. :*

Ik denk wel dat t iets uitmaakt als je vriend stopt met roken.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 14:43:51 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155705402
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:40 schreef Cygne het volgende:
Wat rot. Snap dat je even je tijd neemt. :*

Ik denk wel dat t iets uitmaakt als je vriend stopt met roken.
Denk het ook :Y Maar dit moet hij even horen van de arts zelf. Hij heeft al wel aangegeven te willen stoppen als de arts zegt dat dit beter is :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155705435
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:37 schreef MaJo het volgende:
Weet je nog de VCM waarde van jouw partner VG? Want op internet zie ik dat je met een waarde onder de 3 niet in aanmerking komt voor IUI terwijl mijn arts dat nog wel opperde :? Ik vind het vooral verwarrend nu.

Merk ook dat het best hard aankomt. Ik kon niet meer werken vandaag en vriend snapt dat niet. Het moet gewoon even bezinken ofzo -O-
Mijn zwager had een VCM onder de 1. En die heeft (doormiddel van IVF) nu een prachtig dochtertje. Terwijl de artsen in het ziekenhuis ze al gewaarschuwd had dat dit eigenlijk geen zin had.
Dus het kan wel hoor :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 14:47:12 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155705482
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn zwager had een VCM onder de 1. En die heeft (doormiddel van IVF) nu een prachtig dochtertje. Terwijl de artsen in het ziekenhuis ze al gewaarschuwd had dat dit eigenlijk geen zin had.
Dus het kan wel hoor :)
Thanks :* Ik wil even positieve verhalen horen :@

Maar een waarde van 1,14 is dus best laag? Wel gek dat mijn arts het dan nog heeft over natuurlijk zwanger worden en IUI of IVF :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155705526
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks :* Ik wil even positieve verhalen horen :@

Maar een waarde van 1,14 is dus best laag? Wel gek dat mijn arts het dan nog heeft over natuurlijk zwanger worden en IUI of IVF :?
Het kan altijd. De kans is niet groot. Maar je hebt er maar ééntje nodig die de eindstreep haalt.
Bij mijn zwager zijn ze eerst op IUI overgegaan omdat zij nog niet klaar waren voor IVF maar ook hierbij werd gezegd dat de kans ook enorm klein was. En de eerste terugplaatsing van IVF was meteen raak. En ze hebben er nog 5 in de vriezer.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155705707
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks :* Ik wil even positieve verhalen horen :@

Maar een waarde van 1,14 is dus best laag? Wel gek dat mijn arts het dan nog heeft over natuurlijk zwanger worden en IUI of IVF :?
Omdat je uiteindelijk maar 1 zaadcel nodig hebt. Je hebt maar 1 luckyshot nodig.

Natuurlijk zwanger worden is mogelijk als er maar zaad is wat zwemt. Dat je kansen veel lager liggen bij weinig cellen, die rekensom kan iedereen maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:57:37 #52
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155705762
Hè majo, wat een kutnieuws. Ik snap heel goed dat je hierdoor niet meer kon werken. Ik loop er al een paar maanden bij als een soort zombie (zo voelt het in elk geval..).

Gaan ze nu nog een tweede onderzoek doen? Dat lijkt me in elk geval nuttig, en inderdaad de sigaretten de deur uit!

Helaas zegt VCM me niets, dus ik weet niet hoe slecht het is...

:*
pi_155706222
@Ticootje, helaas heb je wel meer dan 1 zaadcel nodig om door de harde eicelwand heen te dringen..... een heel leger aan zaadcellen zei mijn arts..

Maar er zijn genoeg vrouwen die toch zwanger raken van een paar miljoen zaadcellen, terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die niet zwanger raken van 50 miljoen zaadcellen....

Mijn man had er een paar miljoen, laatste keer 3 miljoen goede zaadcellen. Onder de zoveel miljoen raadde ze geen IUI aan...maar meteen ICSI. Met IVF heb je ook veel meer zaadcellen nodig dan ICSI. Ik geloof bij IVF 1 miljoen per eicel. En bij ICSI heb je bij wijze van genoeg aan 100 zaadcellen.
pi_155706380
Balen MaJo :(

wel goed dat je toch heb geïnformeerd naar het zaadonderzoek. eerst wilden ze dit niet doen toch omdat het probleem overduidelijk bij jou lag? je kan nu wel iets met de info maar de uitslag is en blijft klote.

hoe dat verder met de waarden zit weet ik ook niet. hoop dat het over 2 week allemaal wat duidelijker wordt wat jullie kansen en opties zijn.
pi_155707732
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Gaddle al ongesteld?
Bij mij was het deze keer ook amper iets vrijdag geworden en nu alweer bijna er vanaf
Gisteren begonnen met spuiten en vrijdag weer eens richting het ziekenhuis dus ben benieuwd
Heb weer frisse moed dus dat scheelt veel

Stroopwafelmeisje Spannend woensdag
Goed dat je zelf nu al aanvoelt dat het misschien al te veel gaat worden traject vraagt inderdaad enorm veel van jezelf (en relatie) ben benieuwd wat je toch gaat beslissen.

Vintagegirl hoe gaat het met jou....?
Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.
Voor nu gaan we wachten tot na mijn vakantie en daarna kijken we verder.
Een poging gaat niet meer lukken voor mijn vakantie. Er teleurstellend maar wel logisch.
We gaan eerst kijken of mijn lijf het vanzelf weer opneemt. En anders kan het medicijnen. Ze heeft wel gezegd welke maar dat ben ik vergeten -O-
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:18:36 #56
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_155707755
Ik wens jullie heel veel succes en sterkte.

:*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:36:29 #57
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155708360
Bah Gaddle, ook al kutnieuws.. Nu is het wel weer even mooi geweest en ik wil strepen voor VG om de balans weer een beetje te herstellen!
pi_155708647
Nou hier ook ellende, roze afscheiding...... -O- ;( ik begin toch echt te vrezen dat het geen goede poging is.... Waarom werkt mijn lichaam mij zo tegen? :N (zit te janken voor mijn computer)
pi_155708663
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:46 schreef VintageGirl het volgende:
Nou hier ook ellende, roze afscheiding...... -O- ;( ik begin toch echt te vrezen dat het geen goede poging is.... Waarom werkt mijn lichaam mij zo tegen? :N
Roze afscheiding HOEFT niets te betekenen he :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155708698
@Tally, ik heb gewoon zo´n gevoel dat dit de zoveelste maandelijkse ellende word... -O- Ik voel me ook helemaal niet zwanger.... :{
pi_155708723
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:47 schreef VintageGirl het volgende:
@Tally, ik heb gewoon zo´n gevoel dat dit de zoveelste maandelijkse ellende word... -O- Ik voel me ook helemaal niet zwanger.... :{
Hoop doet leven :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155708775
@Tally, ja positief blijven, maar ik vind het zo moeilijk om dit te zijn....

@Gaddle, sterkte, wat een rotnieuws voor je :'(
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 18:08:50 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155710726
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat je uiteindelijk maar 1 zaadcel nodig hebt. Je hebt maar 1 luckyshot nodig.

Natuurlijk zwanger worden is mogelijk als er maar zaad is wat zwemt. Dat je kansen veel lager liggen bij weinig cellen, die rekensom kan iedereen maken.
Maar als ik op inderdaad kijk maken we met deze waarden niet eens kans op IUI en dat zei de arts wel. Dat vind ik wat verwarrend :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hè majo, wat een kutnieuws. Ik snap heel goed dat je hierdoor niet meer kon werken. Ik loop er al een paar maanden bij als een soort zombie (zo voelt het in elk geval..).

Gaan ze nu nog een tweede onderzoek doen? Dat lijkt me in elk geval nuttig, en inderdaad de sigaretten de deur uit!

Helaas zegt VCM me niets, dus ik weet niet hoe slecht het is...

:*
Ja ze gaan het wel herhalen omdat het inderdaad ook door andere factoren kan komen. Zo hadden we het zaad niet warmgehouden bij het inleveren :@ En stoppen met roken sowieso :Y

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:22 schreef Elleska het volgende:
Balen MaJo :(

wel goed dat je toch heb geïnformeerd naar het zaadonderzoek. eerst wilden ze dit niet doen toch omdat het probleem overduidelijk bij jou lag? je kan nu wel iets met de info maar de uitslag is en blijft klote.

hoe dat verder met de waarden zit weet ik ook niet. hoop dat het over 2 week allemaal wat duidelijker wordt wat jullie kansen en opties zijn.
Ze hebben hun excuses aangeboden dat ze er zelf niet beter achteraan zijn gegaan. Zo hebben ze helemaal geen vragen gesteld over de achtergrond van mijn vriend, dat was volgens de arts een vergissing geweest. Ze vond het daarom goed dat ik er zelf zo achteraan heb gezeten :Y

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:17 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.
Voor nu gaan we wachten tot na mijn vakantie en daarna kijken we verder.
Een poging gaat niet meer lukken voor mijn vakantie. Er teleurstellend maar wel logisch.
We gaan eerst kijken of mijn lijf het vanzelf weer opneemt. En anders kan het medicijnen. Ze heeft wel gezegd welke maar dat ben ik vergeten -O-
He bah wat een rotnieuws ook :*

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:46 schreef VintageGirl het volgende:
Nou hier ook ellende, roze afscheiding...... -O- ;( ik begin toch echt te vrezen dat het geen goede poging is.... Waarom werkt mijn lichaam mij zo tegen? :N (zit te janken voor mijn computer)
Ik snap dat je je hierdoor ongerust maakt maar pas als de test negatief is zou ik me er echt rot om voelen, het kan nog alle kanten op joh! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155710932
@MaJo, ik durf niet te testen.... mag donderdag testen, maar ik heb zo´n slecht gevoel erover mede door roze verlies en lichte buikpijn
pi_155711574
Majo, stoppen met roken maakt heel veel uit.
Het kan zijn dat ze met iui beginnen en als er dan bij 2 of 3 pogingen een waarde is van onder de 2 of 3 miljoen (dat weet ik niet meer precies) dan stoppen ze met iui en mag je ivf proberen.
Mijn man had ook te weinig goed spul bij de meeste pogingen. In het ivf lab daarentegen bleken we bijzonder vruchtbaar. Ik geloof dat er van de 10 eicellen 9 bevrucht waren.

Gadlle wat een tegenslag. Ik heb ook een keer een cyste gehad en bij mij moest hij toen aangeprikt worden omdat het zich vulde met vocht en groter werd. Ik hoop dat jouw lichaam het zelf oplost.

Vg de wachtweken zijn killing. Ik weet hoe je je voelt. Nog even geduld tot donderdag. Ik zou niet eerder testen.
pi_155711789
@Arja, ik vrees dat ik niet eens tot testen kom...of zie ik het allemaal te zwart nou? ;(
pi_155711813
VG, ik houd nog hoop voor je, het alternatief is heel erg stom.

Gaddle, wat een tegenslag! Hoe lang kan het duren?

MaJo, daar zit je echt niet op te wachten, wat een teleurstelling!

Over VCM, bij ons was het 0,001. Onze zoon is echt een wonder in het kwadraat!
pi_155712062
@Mrs. Peel, stiekem hoop ik ook nog op een goed eind.... maar ik heb rugpijn en buikpijn ;( of de ellende wil niet doorbreken of het moet een andere oorzaak zijn die lichte roze afscheiding/ bruin. Het rare is ook, donderdag begon het, vrijdag en zaterdag helemaal niks, gisteren bruin en vanochtend licht roze.... zucht
pi_155712125
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:48 schreef VintageGirl het volgende:
@Arja, ik vrees dat ik niet eens tot testen kom...of zie ik het allemaal te zwart nou? ;(
Ik weet het niet lieverd. Je weet het echt pas donderdag zeker.
pi_155712263
Oh majo ik heb het niet over de vcm waarde, maar over de goede zaadcellen na opwerking
pi_155712538
@Arja, ja dat klopt.... ik ga maar van het ergste uit, dan kan het altijd mevallen
  maandag 31 augustus 2015 @ 19:14:17 #72
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155712720
Ik had op internet gelezen dat het verschil tussen iui en ivf niet zozeer in de kwantiteit van de cellen zat maar in de kwaliteit. Maar nu moet je internet natuurlijk wel met een korreltje zout nemen...

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:41 schreef Arja het volgende:
In het ivf lab daarentegen bleken we bijzonder vruchtbaar. Ik geloof dat er van de 10 eicellen 9 bevrucht waren.
Ik las "10 van de 9 bevrucht waren" _O- ik wilde je al om het geheime recept vragen :+
pi_155713507
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik las "10 van de 9 bevrucht waren" _O- ik wilde je al om het geheime recept vragen :+
Nou, mijn man had het potje zaad wel laten vallen. Misschien was dat de truc :')
pi_155713586
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:30 schreef Arja het volgende:

[..]

Nou, mijn man had het potje zaad wel laten vallen. Misschien was dat de truc :')
:o

Met of zonder deksel?
pi_155714517
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

:o

Met of zonder deksel?
Zonder..
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
pi_155714690
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:

[..]

Zonder..
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
Ja debiel he. Alsof je daaraan denkt :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155716158
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:

[..]

Zonder..
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
Wat een opdracht 8)7

Maar zijn er hier meer mensen (lurkers, oudgedienden) met zo'n slechte VCM?
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 20:52:35 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155716722
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
VG, ik houd nog hoop voor je, het alternatief is heel erg stom.

Gaddle, wat een tegenslag! Hoe lang kan het duren?

MaJo, daar zit je echt niet op te wachten, wat een teleurstelling!

Over VCM, bij ons was het 0,001. Onze zoon is echt een wonder in het kwadraat!
wow dat is dan echt wel een wonder inderdaad! Ook door middel van iui/ivf of op de natuurlijke manier?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155717105
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

wow dat is dan echt wel een wonder inderdaad! Ook door middel van iui/ivf of op de natuurlijke manier?
Natuurlijke manier, 1e ronde |:(
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 21:16:25 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155717749
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:00 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Natuurlijke manier, 1e ronde |:(
wow, dat is wel een toevalstreffer geweest dan :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155717792
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

wow, dat is wel een toevalstreffer geweest dan :o
Maar het kan dus wel ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155718303
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:17 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar het kan dus wel ;)
Alles kan, maar nu al ruim 2,5 jaar zonder resultaat :(
  dinsdag 1 september 2015 @ 09:15:21 #83
437909 GVman
korte tekst
pi_155727306
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Vandaag de uitslag van het zaad van vriend gehad en die was helaas niet zo best. Hij had een VCM van 1,14 (onder de 5 is er sterk verminderde kans op een natuurlijke zwangerschap). De arts zei dat natuurlijk zwanger worden nog wel kon maar dat het misschien zinvol is om te kijken naar IUI of zelfs IVF. Over 2 weken hebben we een afspraak om alle opties door te spreken. Maar echt goed nieuws is het dus niet ;(
Tja, dat is dus gewoon niet wat je horen wil. Aan de andere kant (mijn referentiekader): ik zou hier dus gewoon heel blij mee zijn. Bij mij kwam er een operatie aan te pas om een paar zaadcellen te vinden in het testikelweefsel zelf. Dus enerzijds is dit niet zo best (en zul je dus naar geassisteerde bevruchting moeten), anderzijds is er wel meer dan voldoende beschikbaar materiaal hiervoor. Desondanks: verwerk het rustig, schrijf je vragen op en geef het de tijd. Sterkte!

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:17 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.
Voor nu gaan we wachten tot na mijn vakantie en daarna kijken we verder.
Een poging gaat niet meer lukken voor mijn vakantie. Er teleurstellend maar wel logisch.
We gaan eerst kijken of mijn lijf het vanzelf weer opneemt. En anders kan het medicijnen. Ze heeft wel gezegd welke maar dat ben ik vergeten -O-
Ohw Gaddle… da’s gewoon k*t^2. Betekenen cystes ook dat je geopereerd moet worden? Of haalt medicatie die cystes weg? En wat zijn dan bijwerkingen? Hmm, misschien moet ik deze vragen niet stellen (want die heb je zelf ook al bedacht natuurlijk). Knuffel!! En sterkte.

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
OMG… dat is inderdaad een onmogelijke opdracht. Hoe verzinnen ze het? Soms vraag ik me af of er überhaupt wel mannen zijn die hier wat over zeggen. Ten eerste word je van zo’n hok echt niet opgewonden. Van de bevlekte tijdschriften en net-niet-helemaal-schone TV krijg je kriebels op je rug, vervolgens moet je dus bedenken hoe je e.e.a. wil gaan doen (en ja: iedereen WEET wat je daar gaat doen, dat kun je ook al niet uit je hoofd zetten). En daarna op het *hoogtepunt* (een echt hoogtepunt is het niet) moet je dus:
- een hand gebruiken om te mikken
- een hand gebruiken om een bakje onder te houden
- een hand gebruiken om het bakje te wisselen

Tja, dat kan dus niet… Tenzij je met twee personen naar binnen gaat. Maar dat is niet echt de bedoeling.

En wij? Komende donderdag begint de decapeptyl weer. Na een weekje komt er gonal bij. En dan is het dus afwachten…

We hadden daar nog wel een vraag over. Tijdens de vorige ronde spoten we (ik prik) steeds de Decapeptyl aan de linkerkant en de Menopur aan de rechterkant. Er waren aan de rechterkant twee follikels groot genoeg en een hele reeks net niet groot genoeg. Aan de linkerkant waren er twee net niet groot genoeg en een aantal andere lang niet groot genoeg. Toeval? Of moeten we de prikzijdes steeds wisselen? (dus op dag een de gonal links en decapeptyl rechts en de dag erna omgekeerd?)
Nou dames, sterkte! En knuffel!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155728917
@GVman, de opbrengst qua follikels/eicellen kan verschillend zijn per maand per eierstok. Ik had geloof ik ook 2x bij de ene eierstok meer follikels dan de andere eierstok.
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:10:04 #85
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155729024
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:16 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, helaas heb je wel meer dan 1 zaadcel nodig om door de harde eicelwand heen te dringen..... een heel leger aan zaadcellen zei mijn arts..

Nope...... Het is wenselijk dat het er meer zijn omdat meer kans etc.... Maar er is er maar 1 die de wand doordringt. Bij ICSI en eiceldonatie is het zelfs zo dat na het centrifugeren de beste eruit word gehaald en deze word geïnjecteerd en das er echt maar 1


@VGman in Zwolle adviseerden ze ons zelfs om bij de volgende poging toch mij maar mee te nemen het kamertje in omdat mijn man toen zo ongeveer de arm van Popeye had en eelt van 3 cm dik oftewel vanwege de druk moeite met zijn ding te doen en bijna 40 minuten bezig geweest :@ :o

De eierstokken wisselen elke maand af qua productie (soms 2/3 mnd) maar het is dus normaal dat de opbrengst of groei aan de ene kant groter is dan de andere kant. Resultaat punctie bij mij was 6 links en 2 rechts waarvan er maar 1 gevuld was en de rest was leeg en bij onze donor zaten er rechts 3 meer dan links en alles gevuld met eicel.

[ Bericht 5% gewijzigd door dobbey op 01-09-2015 11:15:09 ]
pi_155729092
@Dobbey, ja in de mmm (ICSI) heb je er maar 1 nodig,maar op de natuurlijke manier kan 1 zaadcel nooit alleen doordringen door de harde schil van een eicel. Daarom bij IVF (de zaadcellen moet zelf het werk doen) ook veel meer zaadcellen nodig dan bij ICSI (zaadcel wordt geïnjecteerd in eicel. MIjn eigen arts zei: het is net als een sport team, samen werken (zaadcellen duwen elkaar naar de eicel) om tot een resultaat te komen, uiteindelijk maakt er 1 het doelpunt 8-) .

[ Bericht 20% gewijzigd door VintageGirl op 01-09-2015 11:27:59 ]
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:23:27 #87
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_155729272
Majo :* wat een tegenvaller zeg, maar wel goed dat je er zo bovenop zit en ze nu wel verder kijken. Zou zo zonde zijn als je op deze manier nog heel wat rondes had moeten doen. Hopelijk snel een plan van aanpak

VintageGirl dikke knuf, ik blijf duimen.. Utrogestan kan rare bijwerkingen/klachten geven en testen is het enige uitsluitsel wat je hebt. Bij ivf komt bloedverlies tijdens eerste weken van de zwangerschap namelijk vaker voor

Gaddle k*t van de cystes. Krijg je lucrin?? Dat heb ik toen hier gehad voor het slinken van een cyste.

Operen van cystes doen ze liever niet meteen omdat er altijd littekenweefsel kan ontstaan en die kan je vruchtbaarheid ook niet ten goede komen. Dat was de reden waarom hier niet geopeerd werd, maar er zat wel een maximale grote aan de cyste, boven de 5 cm deden ze wel operen want door groei kon de eierstok barsten.. Ik zat toen op het randje maar met de lucrin slonk hij mooi

GVman heel veel succes voor de komende ronde. Plek van prikken heeft geen invloed. Je zou zelfs in je bovenbeen kunnen prikken. Wel moet je consequent een plek kiezen, dus of buik of arm of bovenbeen en niet afwisselen tussen die plekken. En tip van Flip, wissel van plek, dus ene dag links en andere dag rechts ipv de ene spuit links en de andere rechts. Dat geeft de huid de tijd om wat te helen en voorkomt pijnlijke plekken

Voor de rest van de dames een dikke knuf :* :* :* :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:26:11 #88
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155729348
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:15 schreef VintageGirl het volgende:
@Dobbey, ja in de mmm (ICSI) heb je er maar 1 nodig,maar op de natuurlijke manier kan 1 zaadcel nooit alleen doordringen door de harde schil van een eicel. Daarom bij IVF (de zaadcellen moet zelf het werk doen) ook veel meer zaadcellen nodig dan bij ICSI (zaadcel wordt geïnjecteerd in eicel. MIjn eigen arts zei: het is net als een sport team, samen werken om tot een resultaat te komen, uiteindelijk maakt er 1 het doelpunt.
Sorry ik ben eigenwijs en het niet met je eens...... :7 K heb net ook de online biologie gids er bij gepakt :') Ze werken niet samen maar het gaat om de strijd van de sterkste.
pi_155729358
@Droomvrouwtje, dankje :* . Ik kan alleen maar afwachten tot donderdag, dan mag ik gaan testen.
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:30:00 #90
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155729434
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:23 schreef droomvrouwtje het volgende:


Operen van cystes doen ze liever niet meteen omdat er altijd littekenweefsel kan ontstaan en die kan je vruchtbaarheid ook niet ten goede komen. Dat was de reden waarom hier niet geopeerd werd, maar er zat wel een maximale grote aan de cyste, boven de 5 cm deden ze wel operen want door groei kon de eierstok barsten.. Ik zat toen op het randje maar met de lucrin slonk hij mooi

Boven de 5 cm doen ze wel opereren? :o Hier weigeren ze dat dus als het kleiner is dan 7 cm. Loop je dan met een lading golfballen in de buik waarvan de grootste 6,5 cm is........ Doet zeer :'( Nadat ook nog mijn eierstokken een poging gedaan hadden om te draaien kreeg ik complete (bed)rust ipv een operatie :(
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:32:37 #91
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_155729483
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:30 schreef dobbey het volgende:

[..]

Boven de 5 cm doen ze wel opereren? :o Hier weigeren ze dat dus als het kleiner is dan 7 cm. Loop je dan met een lading golfballen in de buik waarvan de grootste 6,5 cm is........ Doet zeer :'( Nadat ook nog mijn eierstokken een poging gedaan hadden om te draaien kreeg ik complete (bed)rust ipv een operatie :(
Jeetje lekker dan :(

Ik blijf het beleid tussen verschillende ziekenhuizen bizar vinden. Zou eigenlijk niet moeten kunnen. En in dit topic valt het mij ook al zo op..
Be happy with the little things in life
pi_155730269
Gaddle nee :( wat balen zeg verdorie

Ben toe aan een positieve flow hier door dit topic! Wie gaat het voorzet geven!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155733223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:10 schreef Ereshkigal het volgende:
Gaddle nee :( wat balen zeg verdorie

Ben toe aan een positieve flow hier door dit topic! Wie gaat het voorzet geven!
Jij! *O*
pi_155733251
Gaddle wat zuur. :*
pi_155735642
Kreeg net onverwachts op bezoek, krijg ik ineens zo´n rare vraag in de schoot geworpen of mijn man ook een 2e wil (nadat ik het hele verhaal over ICSI heb uitgelegd)... goh... nee daarom zitten we ook in de mmm.... nou goed´ denk ik dan... oja bij hun kinderen ging het zo makkelijk qua zwanger worden blablabla.... zucht.... Ik voel me weer helemaal top... not.... O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door VintageGirl op 01-09-2015 16:46:22 ]
pi_155735813
hop weg
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155735878
@Ticootje, ja maar na de situatie die ik helemaal uitlegde, vond ik het niet zo´n tactische vraag...

Ach, onderhand gaat het bijna wennen die niet tactische opmerkingen O-)
pi_155736371
het was een verkapte "wil hij wel kinderen? want ja als hij heel graag kinderen wil dan lukt het wel binnen 1 jaar" ? met andere woorden, als hij niet wil dan lukt het ook niet.
(die opmerking kreeg schoonzus naar haar hoofd geslingerd. hoe bedenken ze het...)

[ Bericht 12% gewijzigd door Elleska op 01-09-2015 17:39:00 ]
pi_155736468
@Elleska, ja daar lijkt het wel op, in de trant: wil hij wel meer kinderen... -O-
pi_155739197
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:34 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jij! *O*
Grapjas haha
Ik stem voor vintagegirl... Hoop het zo voor je...lekker tactische opmerking trouwens al zal het vast niet zo knullig bedoeld zijn als het eruit kwam...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155739610
Mensen zijn nou eenmaal lomp.
Had laatst n tante aan de telefoon. Die had een baby en die en die en die. Die mensen ken ik allemaal niet. :') Die tante is ook alleen geïnteresseerd in neven en nichten met kleintjes. Ik ben uit de gratie. Ze belt me alleen nog omdat dat van dr man moet. _O-

Ik geloof dat de wachtweken hier weer zijn begonnen. Ronde 24 of zo.
pi_155742026
Dames en heer, het doet me goed dat ik zoveel reacties heb gekregen. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Bah Gaddle, ook al kutnieuws.. Nu is het wel weer even mooi geweest en ik wil strepen voor VG om de balans weer een beetje te herstellen!
Inderdaad en dat zou zo fijn zijn. Volgens mij zijn we er allemaal aan toe.
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gaddle, wat een tegenslag! Hoe lang kan het duren?
Dat hadden ze niet gezegd, maar als er na mijn vakantie nog niets is ga ik terug. Maar hopelijk word ik ongesteld voor 19september.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:15 schreef GVman het volgende:

Ohw Gaddle… da’s gewoon k*t^2. Betekenen cystes ook dat je geopereerd moet worden? Of haalt medicatie die cystes weg? En wat zijn dan bijwerkingen? Hmm, misschien moet ik deze vragen niet stellen (want die heb je zelf ook al bedacht natuurlijk). Knuffel!! En sterkte.
Eerst gaan we kijken of mijn lijf het zelf weer opneemt. En anders kan ik medicijnen krijgen.
Ik weet nog helemaal niets van de medicijnen, maar er zullen vast wel bijwerkingen zijn. En Thanks.
En sorry ik kan je niet helpen met je vraag.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:23 schreef droomvrouwtje het volgende:
Gaddle k*t van de cystes. Krijg je lucrin?? Dat heb ik toen hier gehad voor het slinken van een cyste.

Voor de rest van de dames een dikke knuf :* :* :* :*
Nee voorlopig kijken of de natuur zijn werk doet. Ik ben vergeten wat ik anders zou krijgen. :S
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:30 schreef dobbey het volgende:

[..]

Boven de 5 cm doen ze wel opereren? :o Hier weigeren ze dat dus als het kleiner is dan 7 cm. Loop je dan met een lading golfballen in de buik waarvan de grootste 6,5 cm is........ Doet zeer :'( Nadat ook nog mijn eierstokken een poging gedaan hadden om te draaien kreeg ik complete (bed)rust ipv een operatie :(
2 van 4cm is anders ook al behoorlijk vervelend. Ik voel het vooral als ik ga zitten en met plassen.

@Vg Houd moed. :*
@MaJo Vervelend nieuws. Dikke :* voor jou.
pi_155742494
24e ronde Cygne -O-
Dat het nu maar eens raak mag zijn...met een mega plakband

Gaddle 5 cm...Jemig dat is echt groot bedacht ik me ineens
Follikel meting wordt ik happy als ik de 18 mm raak...Maar 5 cm pfhoe... Ik hoop dat je lichaam het zelf af kan en dat je er zo min mogelijk last van hebt...
Dikke knuffel

Hier spuiten we gewoon dag 3 alweer in...gek hoe snel je er toch aan kunt wennen weer...
Toch hoop ik..ookal is het vrijdag pas dag 9 redelijk positief nieuws krijg...Dat er maar iets gebeurt...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155742742
@eresh, kunnen we niet ook gewoon beide 2 streepjes plassen:-)?

@cygne, ja klopt, veel mensen zijn idd ontzettend lomp qua opmerkingen
pi_155743891
Prima plan vintagegirl, als jij nu begint... Ben vergeten hoe het moet na 3 jaar ;) en er moet een de eerste zijn hé... O+ :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155744903
Laten we het hopen Eresh, bij mij is het ook al te lang geleden hoe het voelde om 2 streepjes te plassen
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 14:41:13 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155758766
GV ik snap heel goed dat de uitslag die wij hebben gehad juist voor anderen weer heel fijn zou zijn :* het is meer dat ik het beeld bij moet stellen, toch waarschijnlijk meer MMM dan gehoopt.

GV hoe voel je je? Morgen al testen! *O*

Stroopwafel jullie krijgen vandaag toch de tweede uitslag van je partner? Ik hoop dat het beter is!!!

Ik begin weer een beetje normaal na te kunnen denken, het is nog lang niet het slechtste nieuws. En eerst het gesprek met de opties maar eens afwachten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155760031
@MaJo, ja morgen testen, alleen ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger ofzo -O- wel zere borsten, maar dat kan ook van de Utrogestan bollen zijn....
pi_155762773
Ik voelde me bij flint ook niet zwanger en de keren van wel was het niet.... Dat werd goed gemaakt toen ik een aantal maanden verder was...Hou nog even moed meis!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155763959
Dankje Eresh :* . Bij mijn vorige zwangerschap had ik allemaal kwaaltjes, maar goed, elke zwangerschap is weer anders zegt men O-)
pi_155767244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:28 schreef VintageGirl het volgende:
@MaJo, ja morgen testen, alleen ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger ofzo -O- wel zere borsten, maar dat kan ook van de Utrogestan bollen zijn....
Dikke :*
  donderdag 3 september 2015 @ 07:38:31 #112
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155778881
En, VG? Ik blijf gewoon duimen, gebrek aan kwaaltjes of juist een overload: het zegt volgens mij allemaal helemaal niks..

Gister de uitslag gekregen. Het was nu nog slechter dan vorige keer vermoedelijk omdat een groot deel naast het potje terecht is gekomen , maar na het wassen en opwekken enzo zou dit genoeg zijn voor icsi. Dus dat gaat 'm worden.
We zijn nu wel eerst verwezen naar een ander ziekenhuis, waar een Androloog zit. Die gaat dan kijken of er een oorzaak te vinden is (niet waarschijnlijk) en of dit dat eventueel te fixen is (nog onwaarschijnlijker). En er is bloed geprikt om te kijken of het iets hormonaals is.
Ik weet niet goed wat ik er van vind. Het was geen grote klap. Eigenlijk was dit precies waar we ons op in hadden gesteld. Aan de ene kant natuurlijk klote dat er niet een of andere fout/fluke was de eerste keer en het er nu allemaal top bij zwom. Aan de andere kant voelt het nu alsof ik "toestemming" heb om de komende maanden niet het traject in te gaan, maar eerst aan mezelf te werken. En dat is ook wel heel erg fijn!! Al met al niet negatief dus, denk ik..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155779174
Heb getest net, en er staat gewoon een heel dik kruis op, ben zwanger! Kan het nog niet bevatten:-) beetje in shock hier..
pi_155779194
Gefeliciteerd VintageGirl!! *O*
pi_155779237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:27 schreef VintageGirl het volgende:
Heb getest net, en er staat gewoon een heel dik kruis op, ben zwanger! Kan het nog niet bevatten:-) beetje in shock hier..
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Yes!!! Gefeliciteerd!!!
pi_155779267
Dankje dankje! Ik moet het nog beseffen:-)
pi_155779276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:39 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje dankje! Ik moet het nog beseffen:-)
Logisch! Dat waar je zo lang naartoe werkt, is er eindelijk. Ik doe nog een paar jompels extra voor je:

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_155779281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:39 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje dankje! Ik moet het nog beseffen:-)
Wow! Gefeliciteerd!! Spannend en onwerkelijk maar wel heel gaaf!!
*O* *G* *O* *G*
Met een meidenkwartet
  donderdag 3 september 2015 @ 08:42:05 #119
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_155779297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:27 schreef VintageGirl het volgende:
Heb getest net, en er staat gewoon een heel dik kruis op, ben zwanger! Kan het nog niet bevatten:-) beetje in shock hier..
*O* *O* *O* *O* *O* jaaaaaaaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd :* :*
Be happy with the little things in life
pi_155779308
Ja ik was nergens vanuit gegaan, dus ik zat heel rustig te testen, zag ik ineens een kruis verschijnen!
pi_155779387
quote:
Oh die is ook wel duidelijker dan duidelijk! Dat is een drieling :P
pi_155779398
Haha mevrouw Cactus, zou het;-)
pi_155779421
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 3 september 2015 @ 09:04:40 #125
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155779547
*O* *O* *O* *O* jaaaaaaa!

Ondanks dat we hier maar kort samen hebben gepost, ben ik blij je uit te mogen zwaaien! :W

Gefeliciteerd!!!!
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 09:06:45 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155779572
Jaaaaa VG gefeliciteerd!! *O* O+ Zo zie je maar dat gevoel niet alles zegt ;) ik hoop dat je er nu wat positiever in staat en wens je een goede zwangerschap toe :*

Stroopwafel wel balen van de uitslag -O- het scheelt misschien dat je het al aan zag komen maar het blijft toch rotnieuws :* wel fijn dat icsi een mogelijkheid is!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155779595
[quote]1s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:49 schreef VintageGirl het volgende:
http://i62.tinypic.com/14tyg78.jpg
[/quote

Wat een duidelijke strepen *O*
pi_155779611
quote:
Wauw daar is werkelijk geen twijfel over mogelijk! Van harte gefeliciteerd VG! :D
pi_155779650
quote:
Wow, wat een dikke vette strepen!! Gefeliciteerd!! *O* *O* *O* *O*
pi_155779653
Wat goed! Gefeliciteerd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155779764
Dankje allen! Ik sta er een stuk positiever in:-). Al ben ik nog wel voorzichtig, het moet nog beetje doordringen bij mij haha.
  donderdag 3 september 2015 @ 09:22:43 #132
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155779797
VG gefeliciteerd!!!!! *O*
Dus toch!


Stroopwafelmeisje snap je gevoel. Ondanks dat je je er op instelt is icsi nu toch je enige kans... maar wel duidelijk nu dat er een oorzaak is. Hier kunnen ze jullie goed mee helpen. Succes met alles op regel krijgen :*
pi_155780165
@Stroopwafelmeisje, ik wens je ook veel sterkte, en ik hoop dat jij ook gauw via ICSI een positieve test mag hebben :*
pi_155780175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:27 schreef VintageGirl het volgende:
Heb getest net, en er staat gewoon een heel dik kruis op, ben zwanger! Kan het nog niet bevatten:-) beetje in shock hier..
Oh gefeliciteerd! *O* *O* Echt geweldig nieuws. Heb je het bij 1 test kunnen houden?
Oh wat hadden we dit nodig hier. Ik was echt soort zenuwachtig voor je nieuws.
pi_155780188
@ Gaddle, ja haha :) :@ Ik kan het nog steeds niet geloven
pi_155780236
Jaaa VintageGirl, ik had al zo'n voorgevoel, met je innestelingsbloeding :* *O* *O* *O*
pi_155780337
Gefeliciteerd VintageGirl *O*
pi_155780483
Jee voor VG!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155780498
VintageGirl gefeliciteerd *O*
pi_155780510
VG van harte *O*
pi_155780557
Gefeliciteerd VintageGirl! *O*

Extra leuk altijd, strepen in dit topic O+
pi_155780559
Wat goed VG, gefeliciteerd! *O*
pi_155780884
Dankje Dankje iedereen! :@ O+ :* Echo staat gepland, ben nu al nerveus haha
pi_155781183
Mooie strepen VintageGirl. Gefeliciteerd *O*
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 11:15:42 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155781636
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:20 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje allen! Ik sta er een stuk positiever in:-). Al ben ik nog wel voorzichtig, het moet nog beetje doordringen bij mij haha.
Goed zo! En nu dat gevoel vasthouden want hallo, je bent gewoon zwanger! *O* O+ *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155781773
Gefeliciteerd VG *O* *O* *O*

Wat fijn, tof, gaaf, geweldig, super, onwerkelijk fantastisch O+
pi_155781947
Gefeliciteerd vg! Eindelijk goed nieuws hier.

Stroopwafel: duidelijkheid kan ook fijn zijn. Nu weet je wat je te wachten staat en kun je zelf het moment kiezen.

Ik had vannacht zo'n fijne droom. Ik droomde dat ik moeder werd van een dochtertje en zag precies hoe ze er uit zag en ik wist en voelde in die droom dat alles goed zou komen. Nu hopen dat ik dit gevoel vast kan houden
pi_155782032
Dankje dames:-)

En Arja, ik hoop echt dat je droom binnenkort uit gaat komen:-)
  donderdag 3 september 2015 @ 12:16:26 #149
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155783122
Bijzondere streepjes! VG wat een geweldig nieuws! *O* op naar een mooie plakker. Volgens mij ben je de eerste die mij nu achterna komt vanuit dit topic. Hopelijk volgen er snel een hoop meer! :*
pi_155783247
Dankje Frummel, ja hopelijk begint het hier nu meer streepjes te regenen binnenkort:-). Hoe gaat het nu met jou Frummel?
pi_155783610
VG wat goed! Gefeliciteerd! *O*
pi_155784242
Whoohoo, gefeliciteerd VG!! *O*
  donderdag 3 september 2015 @ 14:35:30 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155786108
VG Gefeliciteerd! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155786178
Jaaaaaaah vintagegirl!!!! Gefeliciteerd ik zei het toch!!! Geniet er van, we komen je snel achterna!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155786547
VG! Wat fijn, gefeliciteerd. :*
pi_155787066
@ Eresh, dankje hihi, het gekke is dat mijn omgeving en zelfs hier op het forum meer vertrouwen had, dan ik zelf eerst had:-). Ik hoop echt voor jullie dat het ook gauw raak mag zijn!

@Cygne, dankje, en voor jou ook een dikke plakker binnenkort:-)

En dankje voor alle anderen die mij feliciteren op dit forum:-)
pi_155789025
Hoi ! Ik kom binnenvallen met een vraag die ik denk ik het beste hier kan stellen.

Vrouw 1 kind alreeds gelukt. 34 jaar, batst zich een ongeluk. Een heel jaar lang niet zwanger --> Dokter verwijskaart ziekenhuis afspraak --> Word helemaal binnenstebuiten gekeerd. --> Niks verontrustends gevonden.

En dan??

* Mevrouw, batst u nog maar een jaar flink op los of
* We gaan de boel een handje helpen. Je bent ook geen 18 meer.
pi_155789032
Vintage Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
  donderdag 3 september 2015 @ 16:58:53 #159
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155789372
Hilzillah ook naar man/zwemmers gekeken?
Ik zou voor helpen gaan. Er zijn daarin ook nogal wat stappen van alleen ondersteunende hormonen baar iui zonder hormonen naar iui met en dan ivf/icsi. Je bent qua tijd echt wel even zoet.....
pi_155790113
Nou, het is nog niet zover... Ik ben nog bij het stapje naar de HA voor verwijzing. Ik was benieuwd naar wat er gaat gebeuren als er niks te vinden is. Helpen ze je of laten ze je aanmodderen.

Nu ik het terug lees staat het er ook niet heel duidelijk :@
pi_155790137
@Hilz, dankje:-)!

Ik zou idd de zwemmers van je man laten onderzoeken, wat Hobbesje zegt. Bij ons lag het "probleem" ook bij man.
pi_155790235
Gefeliciteerd VintageGirl *O* *O* *O* Ik duim voor een plakker!
Ik krijg het nog druk met duimen voor plakkers met al die streepjes de afgelopen dagen :+
Hopelijk volgen er in dit topic snel meer :*
pi_155790413
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 16:44 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi ! Ik kom binnenvallen met een vraag die ik denk ik het beste hier kan stellen.

Vrouw 1 kind alreeds gelukt. 34 jaar, batst zich een ongeluk. Een heel jaar lang niet zwanger --> Dokter verwijskaart ziekenhuis afspraak --> Word helemaal binnenstebuiten gekeerd. --> Niks verontrustends gevonden.

En dan??

* Mevrouw, batst u nog maar een jaar flink op los of
* We gaan de boel een handje helpen. Je bent ook geen 18 meer.
Bij ongegrepen onvruchtbaarheid is het een lang traject. Wellicht opperen ze iui, maar ik zou niet verbaast kijken dat je eerst nog eens 3 maanden mag temperaturen en ovulatietesten doen. Dan iui zonder hormonen, dan misschien eens met.
Als ze geen oorzaak vinden ben je zo 2 tot 3 jaar bezig voordat je eens bij ivf beland.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155790805
Dankje Fuchsia Roze:-)
pi_155791114
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 07:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En, VG? Ik blijf gewoon duimen, gebrek aan kwaaltjes of juist een overload: het zegt volgens mij allemaal helemaal niks..

Gister de uitslag gekregen. Het was nu nog slechter dan vorige keer vermoedelijk omdat een groot deel naast het potje terecht is gekomen , maar na het wassen en opwekken enzo zou dit genoeg zijn voor icsi. Dus dat gaat 'm worden.
We zijn nu wel eerst verwezen naar een ander ziekenhuis, waar een Androloog zit. Die gaat dan kijken of er een oorzaak te vinden is (niet waarschijnlijk) en of dit dat eventueel te fixen is (nog onwaarschijnlijker). En er is bloed geprikt om te kijken of het iets hormonaals is.
Ik weet niet goed wat ik er van vind. Het was geen grote klap. Eigenlijk was dit precies waar we ons op in hadden gesteld. Aan de ene kant natuurlijk klote dat er niet een of andere fout/fluke was de eerste keer en het er nu allemaal top bij zwom. Aan de andere kant voelt het nu alsof ik "toestemming" heb om de komende maanden niet het traject in te gaan, maar eerst aan mezelf te werken. En dat is ook wel heel erg fijn!! Al met al niet negatief dus, denk ik..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat rot dat het niet (tegen beter weten in?) beter is. De duidelijkheid (het wordt ICSI) is wel beter dan niets weten en elke keer hopen denk ik?

Ik ben nog benieuwd naar de uitslag van het onderzoek, de VCM enzo. Sorry als ik te veel vraag :@ Maar mijn man hoeft/gaat niet naar een androloog en ik vraag me af wat het verschil is. Sowieso valt me op dat er veel verschil is tussen ziekenhuizen en behandelaars.
pi_155794853
VG wat goed! *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Dan iui zonder hormonen
Dat wordt over het algemeen niet gedaan bij onbegrepen subfertiliteit, het blijkt dat met hormonen in dat geval een beter resultaat heeft. Wanneer sprake is van een cervixfactor kiezen ze daar wel voor, maar dan is daar natuurlijk een zinnige reden voor.
pi_155795576
Vg gefeliciteerd!! *O*

Ik hoop dat er veel streepjes zullen volgen!
pi_155795871
Dankje Ophelia en Sethiwe!

Laat de streepjes regen maar beginnen idd:-)
  donderdag 3 september 2015 @ 21:27:48 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155798091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 18:04 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat rot dat het niet (tegen beter weten in?) beter is. De duidelijkheid (het wordt ICSI) is wel beter dan niets weten en elke keer hopen denk ik?

Ik ben nog benieuwd naar de uitslag van het onderzoek, de VCM enzo. Sorry als ik te veel vraag :@ Maar mijn man hoeft/gaat niet naar een androloog en ik vraag me af wat het verschil is. Sowieso valt me op dat er veel verschil is tussen ziekenhuizen en behandelaars.
Dat verschil was me ook al opgevallen, ja! Zoals dat ze bij majo überhaupt niet eens naar de man keken, bijvoorbeeld... Speaking of: mag je nu dan ook stoppen met de Clomid, MaJo?

Vcm is niet echt besproken. Ik weet dat vorige keer 1,9 ml, 1 miljoen/ml en 20% bewegelijk. Deze keer was het maar 0,5 ml (klein potje :%), met 0,05 (of 0,005?) miljoen/ml en over beweeglijkheid heeft ze niet eens gesproken...
We mochten gister al meteen bloed prikken en werden vandaag gebeld met de uitslag. Ze hebben drie hormonen getest en nu blijkt zijn fsh iets verhoogd. Normaal is dat 10 of 11 en hij heeft 14. Ze durfde niet te zeggen of dat dan perse de oorzaak is van het verminderde zaad, dat wilde ze dus bij de androloog uit laten zoeken. Op Google is (helaas?) niet veel te vinden, behalve dat het invloed heeft en dat er vaak niet iets aan te doen is.
We moeten dus maar even afwachten tot we bericht krijgen dat we terecht kunnen!

Beetje gezweef :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155798666
Mooi stroopwafelmeisje O+
Hoop dat het niet lang meer duurt dan!!!

Morgen eerste echo dag 9 van de cyclus... Ben erg benieuwd
Verwacht er weinig van aangezien er de vorige keren met 75 ie niks gebeurde...Maar toch..wie weet
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155798798
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij ongegrepen onvruchtbaarheid is het een lang traject. Wellicht opperen ze iui, maar ik zou niet verbaast kijken dat je eerst nog eens 3 maanden mag temperaturen en ovulatietesten doen. Dan iui zonder hormonen, dan misschien eens met.
Als ze geen oorzaak vinden ben je zo 2 tot 3 jaar bezig voordat je eens bij ivf beland.
Waauw. Mozes kriebel :@
pi_155798835
Wat vertel je dat mooi @Stroop O+ :*
pi_155798975
Je spoiler Stroop O+ Ik hoop dat je voorspellende gaven hebt!
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 22:18:03 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155801140
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat verschil was me ook al opgevallen, ja! Zoals dat ze bij majo überhaupt niet eens naar de man keken, bijvoorbeeld... Speaking of: mag je nu dan ook stoppen met de Clomid, MaJo?

Vcm is niet echt besproken. Ik weet dat vorige keer 1,9 ml, 1 miljoen/ml en 20% bewegelijk. Deze keer was het maar 0,5 ml (klein potje :%), met 0,05 (of 0,005?) miljoen/ml en over beweeglijkheid heeft ze niet eens gesproken...
We mochten gister al meteen bloed prikken en werden vandaag gebeld met de uitslag. Ze hebben drie hormonen getest en nu blijkt zijn fsh iets verhoogd. Normaal is dat 10 of 11 en hij heeft 14. Ze durfde niet te zeggen of dat dan perse de oorzaak is van het verminderde zaad, dat wilde ze dus bij de androloog uit laten zoeken. Op Google is (helaas?) niet veel te vinden, behalve dat het invloed heeft en dat er vaak niet iets aan te doen is.
We moeten dus maar even afwachten tot we bericht krijgen dat we terecht kunnen!

Beetje gezweef :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de VCM dan niet gewoon 1,9? Maar weet het ook niet precies.

Wat de clomid betreft: die heb ik voor deze ronde al geslikt. Ik ben benieuwd wat de arts daarover te zeggen heeft. Als het de kansen niet vergroot stop ik ermee, heb toch best last van bijwerkingen. Als het de kansen wel vergroot dan ga ik er mee door.

En O+ wat betreft je spoiler! Zo sta ik er ook in, die baby komt er gewoon O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155803887
VCM: volume x concentratie zaadcellen x percentage progressief motiele
spermatozoa /100

ik weet niet precies welke getallen daarvoor gebruikt worden maar het is niet maar 1 van de getallen die zijn genoemd.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Waauw. Mozes kriebel :@
ik hoop voor jullie dat er een oorzaak gevonden kan worden die simpel is op te lossen.
pi_155804209
Wat toevallig stroopwafel, ik had vannacht een soortgelijke droom. Het was een heerlijke droom waarin ik wist en voelde dat het goed zou komen. Ik teer er al de hele dag op O+
pi_155804847
@Arja, heel apart, maar ik droomde ook over een baby vannacht, dus jullie mooie dromen moeten ook gewoon uitkomen:-)
pi_155805059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:14 schreef Arja het volgende:
Wat toevallig stroopwafel, ik had vannacht een soortgelijke droom. Het was een heerlijke droom waarin ik wist en voelde dat het goed zou komen. Ik teer er al de hele dag op O+
Wat fijn, Arja O+
  vrijdag 4 september 2015 @ 07:48:51 #179
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155808230
Wat Elleska zegt had ik ook op internet gevonden. Voor de eerste keer zou het dan komen op 0,38 en voor deze keer is het dus niet uit te rekenen (maar er zitten flink wat nullen in). Maar ik hou me maar vast aan het idee dat zelfs als er een groot deel naast het potje beland, er genoeg is voor icsi (en er dus geen ingewikkelde ingrepen als tese ofzo nodig is aan zijn kant.. Wordt allemaal al lastig zat zo).

Hillz: wat hierboven beschreven is, is pas sprake van als er geen enkele aanleiding wordt gevonden. Het klinkt misschien gek om het als een positief iets te zien, maar wie weet is er een simpel te verhelpen iets, dat alles weer helemaal open haalt voor jullie. Ik hoop dat je nu een meedenkende gyn treft, zodat je niet alsnog tot januari hoeft te wachten :*

Succes vandaag met de echo, Eresh! Toch spannend, lijkt me!

O+ wat een lieve reacties op mijn droom O+ Het voelt heel erg vreemd (en man is er mega nuchter over, wat niet helpt), maar wat fijn dat jullie er zo lief op reageren! *;
En Arja met dezelfde droom! Zouden we voorspellende gaven hebben? Ik kan vast beginnen met jongensnamen, dan :9
"beginnen" :')
pi_155808524
@ Stroop, jongens en of meisjes namen:-) want je zult echt moeder worden, daar duimen we voor:-)

Over dromen gesproken, laatste dagen droom ik heel realistisch, gelukkig geen enge dromen ofZo.
pi_155808612
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Waauw. Mozes kriebel :@
Maar, even ter relativering, wie zegt dat je bij IVF terecht zou komen? Wanneer er niets te vinden is (wat dus nog niet eens vaststaat, want voor hetzelfde geld is er een duidelijk aanwijsbare reden en rol je gelijk een traject in) kan het zijn dat ze je nog voor een half jaar tot een jaar naar huis sturen (met reden, want een groot deel raakt in die periode alsnog zwanger), daarna wordt het dan IUI (en zoals ik eerder al schreef, waarschijnlijk met hormoonstimulatie).
pi_155809096
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar, even ter relativering, wie zegt dat je bij IVF terecht zou komen? Wanneer er niets te vinden is (wat dus nog niet eens vaststaat, want voor hetzelfde geld is er een duidelijk aanwijsbare reden en rol je gelijk een traject in) kan het zijn dat ze je nog voor een half jaar tot een jaar naar huis sturen (met reden, want een groot deel raakt in die periode alsnog zwanger), daarna wordt het dan IUI (en zoals ik eerder al schreef, waarschijnlijk met hormoonstimulatie).

Precies dat.
Maar het is wel, onbegrepen onvruchtbaarheid kan een lang traject worden.

Bij een duidelijk oorzaak als het gaat om zaad of hormonen is het een relatief makkelijk te verhelpen probleem. Iemand van hier vond het confronterend meteen "bij het laatste station" te zijn, maar eigenlijk is het juist heel fijn dat er meteen wordt gezegd, zo en zo gaan we het doen, dan hebben we de meeste kans, ipv het hele traject te doorlopen wetende dat de kans minimaal is. De cijfers voor IVF / ICSI na 3 pogingen zijn eigenlijk heel gunstig als je kijkt naar mensen waarbij de oorzaak wel duidelijk is.

Maar het traject is niet rooskleurig, natuurlijk is het een periode met teleurstellingen, spanning enz enz. Belangrijk is om elkaar niet uit het oog te verliezen in een traject en je eigen grenzen te blijven bewaken. Je kunt beter 3x pauze nemen in een traject om tot jezelf te komen en te investeren in je relatie dan dat je doorzet en er na 4 jaar achter moet komen dat alles kapot is en je met lege handen achter blijft (Of je hebt na zoveel moeite kinderen en dan groeien ze alsnog op met een gescheiden papa en mama, daar heb je die moeite toch niet samen voor gedaan?)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:17:52 #183
437909 GVman
korte tekst
pi_155809200
VintageGirl: gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O* *O* Nu op naar de volgende fase!

Bij ons is de eerste spuit Decapeptyl weer gezet. Ik moet steeds prikken bij mijn vrouw. Ik heb dan ook ervaring genoeg met prikken inmiddels, haha... 8)7

Ideale tijdpad:
3-9 tot 10-9 Decapeptyl
10-9 tot 24-9 Decapeptyl + gonal + echo's
24-9 punctie
27-9 terugplaatsing
12-10 zwangerschapstest
27-6 geboortekaartje

Maar goed, misschien moet ik ook niet te ver op de zaken vooruit lopen...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155809250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:17 schreef GVman het volgende:
VintageGirl: gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O* *O* Nu op naar de volgende fase!

Bij ons is de eerste spuit Decapeptyl weer gezet. Ik moet steeds prikken bij mijn vrouw. Ik heb dan ook ervaring genoeg met prikken inmiddels, haha... 8)7

Ideale tijdpad:
3-9 tot 10-9 Decapeptyl
10-9 tot 24-9 Decapeptyl + gonal + echo's
24-9 punctie
27-9 terugplaatsing
12-10 zwangerschapstest
27-6 geboortekaartje

Maar goed, misschien moet ik ook niet te ver op de zaken vooruit lopen...
Dat valt rond het EK ;) heb je een mooie smoes :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:23:14 #185
437909 GVman
korte tekst
pi_155809284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat valt rond het EK ;) heb je een mooie smoes :D
Ja, dat is idd. het EK waar we voor België of Duitsland moeten zijn... -O- (sorry voor het onderwerp waar mannen wellicht nóg meer mee zitten dan met onvruchtbaarheid :|W )
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155809718
Dankje GVman, ik hoop ook voor jullie op gauw een positieve zwangerschapstest :*

En over meteen het traject ICSI/ IVF in, ik heb van meerdere gehoord dat het misschien wel beter is om meteen dat traject in te gaan, omdat je hier toch de meeste kans in maakt om zwanger te raken, als het om verminderd zaad gaat of onbegrepen onvruchtbaarheid. Een vriendin van mij heeft heel lang IUI gedaan en dat leverde niks op. Terwijl ze met ICSI 2x meteen zwanger is geworden :)
pi_155810455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:23 schreef GVman het volgende:

[..]

Ja, dat is idd. het EK waar we voor België of Duitsland moeten zijn... -O- (sorry voor het onderwerp waar mannen wellicht nóg meer mee zitten dan met onvruchtbaarheid :|W )
:o _O-
pi_155811589
Weer thuis!
Echo was goed, baarmoederslijmvlies al mooi dik beide eierstokken waren rustig. Mag vandaag gelukkig al starten met 87,5 ie gonal!
Had nog gevraagd of het nodig was om zaad opnieuw te testen maar dit was toen zo ontzettend goed dat het niet nodig is....
Mocht wel maar als zij zegt dat het goed is dan zal dat wel...
Maandag weer terug voor een echo
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:50:10 #189
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155812173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:23 schreef GVman het volgende:

[..]

Ja, dat is idd. het EK waar we voor België of Duitsland moeten zijn... -O- (sorry voor het onderwerp waar mannen wellicht nóg meer mee zitten dan met onvruchtbaarheid :|W )
Niet alleen mannen :'( Fanatiek voetbalsupporter hier met een Duitser als man die nu al waan ideeen heeft van een Dobke in Duits tenue }:| 8)7 :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:57:32 #190
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155812387
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]


Beetje gezweef :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Deze nuchtere boerentrien is vorige week bij een medium geweest :@ Dat was euhmmm best apart zeg maar aangezien ze precies kon vertellen wat het probleem was en precies heeft uitgelegd wat ik moet doen bij de laatste terugplaatsing...... Needless to say dat ik het euhmmm best wel weer hoopvol ben voor de toekomst aangezien zij nr 3 is die dit door geeft (nooit over gehad hier omdat ik het zelf nogal apart vind :') )
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:02:15 #191
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155812484
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:50 schreef dobbey het volgende:

[..]

Niet alleen mannen :'( Fanatiek voetbalsupporter hier met een Duitser als man die nu al waan ideeen heeft van een Dobke in Duits tenue }:| 8)7 :D
:D Je zou er bijna nog een paar maanden voor je benen bij elkaar houden!

En wat hier gezegd wordt over meteen naar icsi is natuurlijk waar. Het is fijn dat we niet maanden aan moeten klooien met Clomid, verschillende pogingen iui, etc etc. Maar het is ook beangstigend dat er geen valnet meer is. Als iui niet lukt kun je icsi proberen, maar na icsi houdt het op. En hoewel de kansen groot zijn, zit de kans dat het niet lukt me regelmatig dwars. Misschien als we eenmaal begonnen zijn en ik zie hoe de eitjes groeien ofzo, dat ik het dan meer vanuit het positieve kan zien..

Fijn van de goede echo Eresh! Hup, eitjes, hup! ^O^

Dat is wel heel opvallend Dobbey! Ik ben daar ook te "nuchter" voor, maar als er drie mensen hetzelfde zouden zeggen.. Moet je veel gekke dingen doen?
pi_155813057
Merci voor de reacties. Ik weet ook helemaal nog niet waar ik sta. Het ging mij er meer om wat de stappen zullen zijn mócht het zo blijken. En zeker omdat ik best heel niet meer zó jong ben. Enniewee. Niet te veel op de zaken vooruit lopen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:15:29 #193
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155814010
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

:D Je zou er bijna nog een paar maanden voor je benen bij elkaar houden!

En wat hier gezegd wordt over meteen naar icsi is natuurlijk waar. Het is fijn dat we niet maanden aan moeten klooien met Clomid, verschillende pogingen iui, etc etc. Maar het is ook beangstigend dat er geen valnet meer is. Als iui niet lukt kun je icsi proberen, maar na icsi houdt het op. En hoewel de kansen groot zijn, zit de kans dat het niet lukt me regelmatig dwars. Misschien als we eenmaal begonnen zijn en ik zie hoe de eitjes groeien ofzo, dat ik het dan meer vanuit het positieve kan zien..

Fijn van de goede echo Eresh! Hup, eitjes, hup! ^O^

Dat is wel heel opvallend Dobbey! Ik ben daar ook te "nuchter" voor, maar als er drie mensen hetzelfde zouden zeggen.. Moet je veel gekke dingen doen?
Nee valt best mee.... Ze gaf aan wat de problemen zijn nu (ze gaf zelfs de cyste aan in de goede eierstok :o )
en daarnaast gaf ze aan dat een innesteling bij mij niet pakt via de normale weg. Ze adviseerde om na de tp minimaal 1,5 tot 2 weken plat te gaan en dan ook echt plat..... Niet naar toilet, douchen of wat dan ook want het/de embryo moet eerst groter worden voor het zich kan vast zetten. Als dat alles is wil ik het best proberen _O_ We gaan het zien. Voorlopig eerst andere dingen opstarten en dan zien we wel verder.


Wat mijn man betreft kan ik maar 1 ding zeggen..... Hij weet niet beter, tis en blijft een Duitser waarbij zijn ouders hebben gefaald in een goede opvoeding O~) _O- _O- Hahaha nee hoor het is eigenlijk best grappig. Hij houd totaal niet van voetbal (ik zit daarentegen elke thuiswedstrijd bij Twente) maar zodra het op Duitsland/Nederland komt is ie ineens fanatiek. Of het nu bier technisch is of om mij te stangen (denk het laatste) daar ben ik na 6,5 jaar nog niet uit :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:30:56 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155814335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:27 schreef VintageGirl het volgende:
Heb getest net, en er staat gewoon een heel dik kruis op, ben zwanger! Kan het nog niet bevatten:-) beetje in shock hier..
woooohooooooooooooooooooo *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155814362
Dankje Moppert O+
pi_155815080
Ik zag streepjes voorbij komen, daar moet voor gejompeld worden! *O* *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155817002
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:15 schreef dobbey het volgende:

[..]

Nee valt best mee.... Ze gaf aan wat de problemen zijn nu (ze gaf zelfs de cyste aan in de goede eierstok :o )
en daarnaast gaf ze aan dat een innesteling bij mij niet pakt via de normale weg. Ze adviseerde om na de tp minimaal 1,5 tot 2 weken plat te gaan en dan ook echt plat..... Niet naar toilet, douchen of wat dan ook want het/de embryo moet eerst groter worden voor het zich kan vast zetten. Als dat alles is wil ik het best proberen _O_ We gaan het zien. Voorlopig eerst andere dingen opstarten en dan zien we wel verder.


Wat mijn man betreft kan ik maar 1 ding zeggen..... Hij weet niet beter, tis en blijft een Duitser waarbij zijn ouders hebben gefaald in een goede opvoeding O~) _O- _O- Hahaha nee hoor het is eigenlijk best grappig. Hij houd totaal niet van voetbal (ik zit daarentegen elke thuiswedstrijd bij Twente) maar zodra het op Duitsland/Nederland komt is ie ineens fanatiek. Of het nu bier technisch is of om mij te stangen (denk het laatste) daar ben ik na 6,5 jaar nog niet uit :D
Ik vind dat wel een gevaarlijk advies en ik zou, als je serieus overweegt dat te doen, het met je arts overleggen. Je loopt dan een fors verhoogd risico op het krijgen van trombose, longontsteking, decubitus en om nog maar niet te spreken over conditieverlies en evenwichtsstoornissen bij mobiliseren daarna.

Of neem ik je opmerking te serieus :@

Disclaimer, en voor de toekomst: ik ben altijd heel goedgelovig }:|
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:34:27 #198
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155818731
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:27 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een gevaarlijk advies en ik zou, als je serieus overweegt dat te doen, het met je arts overleggen. Je loopt dan een fors verhoogd risico op het krijgen van trombose, longontsteking, decubitus en om nog maar niet te spreken over conditieverlies en evenwichtsstoornissen bij mobiliseren daarna.

Of neem ik je opmerking te serieus :@

Disclaimer, en voor de toekomst: ik ben altijd heel goedgelovig }:|
Ik snap best dat de Duitse kleuren best gevaarlijk kunnen zijn maar ik denk dat de huisarts mij laat opsluiten als ik hiermee voor advies bij hem kom :o _O- _O-

Nee ff zonder geheid :D

Plat liggen en rust wil niet zeggen doodstil liggen.... Ik moest het "behandelen" als een zware griep maar het lopen echt tot het minimum beperken. Uiteraard stappen we er ook niet zo maar in aangezien we er voor ons zelf nog helemaal niet aan toe zijn om de derde poging te gaan doen. We gaan nu eerst pleegzorg opstarten en pas daarna zien we verder. Voor nu is het hoofdstuk mmm iig afgesloten voor ons ;)
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 23:05:05 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155829873
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen dobbey, in het bericht hiervoor zeg je dat je dan ook niet naar het toilet zou kunnen of douchen. Daar gaat Mrs. Peel op in. Mijns inziens is dat hetzelfde als platliggen. Vraag me alleen af hoe dan, met een catheter en gewassen worden? Ik vind het maar raar klinken eerlijk gezegd :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155830464
Ik zou het niet kunnen 2 weken niet van mijn bed afkomen. en niet plassen op de wc of douchen klinkt wel heel extreem. Zou je dan op een po moeten plassen? En iemand zou je dan moeten wassen? Maar waarom zou een vrucht zich beter innestelen bij een liggend persoon? Is gewoon rust nemen, al is het zittend ook al niet voldoende?

Ik begrijp wel dat je alles wil proberen voor een goede zwangerschap.

[ Bericht 19% gewijzigd door VintageGirl op 04-09-2015 23:29:49 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:57:13 #201
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155834749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:05 schreef MaJo het volgende:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen dobbey, in het bericht hiervoor zeg je dat je dan ook niet naar het toilet zou kunnen of douchen. Daar gaat Mrs. Peel op in. Mijns inziens is dat hetzelfde als platliggen. Vraag me alleen af hoe dan, met een catheter en gewassen worden? Ik vind het maar raar klinken eerlijk gezegd :@
Zij gaf aan 2 weken niets doen en ik gebruik gezond verstand ;) Volgens haar moest ik echt plat, po gebruiken etc. maar ik vind dat te extreem mede vanwege eventueel andere gezondheids problemen. Kwam er niet duidelijk uit zie ik nu dus excuus
pi_155902687
Echo nummer 2 gehad
Slijmvlies was nu al mooi 8 mm maar nog geen groeiende follikels te bekennen op dag 12.
Over gehad wat het vervolg traject zou zijn. Iui is de volgende stap.
Ik vroeg of het niet kan zijn dat er iets verstopt is ofzo dat is mogelijk maar we hebben natuurlijk Flint...feit dat het mogelijk is met hormonen.
Mocht dit niks worden deze laatste ronde gaat er waarschijnlijk een laparoscopie plaats vinden voor de iui. Vind ik wel een fijn idee dat het gewoon goed bekeken wordt...
Maar hopelijk komt het nu niet zo ver... Donderdag terug
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 7 september 2015 @ 19:19:22 #203
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155902841
Wow Eresh, dat zijn nogal wat echo's! Zijn het er altijd zo veel?
En je zit nu "alleen" aan de hormonen voor een eisprong, toch? Dan is het de bedoeling dat er één groeit, toch?
/Noob
pi_155909568
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:24 schreef VintageGirl het volgende:
Lokquote
Hoe gaat het nu? Heb je al een echo gepland?

Hier krijgen we over 4 dagen de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Ik ben nu ineens bang dat het nog slechter is, en dat ICSI misschien niet eens meer kan -O- Dat belooft nog wat voor de komende tijd, als ik het elke keer zo donker inzie...
pi_155910113
Mrs. Peel :*

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wow Eresh, dat zijn nogal wat echo's! Zijn het er altijd zo veel?
En je zit nu "alleen" aan de hormonen voor een eisprong, toch? Dan is het de bedoeling dat er één groeit, toch?
/Noob
Om de dag of om de twee dagen is een hele normale echofrequentie, het kan ineens snel gaan.

Volgens mij kan ik eindelijk een afspraak plannen voor deze ronde O+
pi_155910744
@Mrs.Peel, moed houden meid, *knuffel* ps: slikt je man al foliumzuur? Dat kan helpen bij zaad verbetering ( zaad van mijn man ging er op vooruit)

Ja heb meteen een echo datum doorgekregen, eind sept. Al is dit mijn tweede zwangerschap, het blijft mega spannend. Ik voel van alles in mijn buik, af en toe last van rug en heup met tillen, dus ik doe het rustig aan:-).

@ Ophelia, ik wens je alvast heel veel succes! En alle andere meiden en heer;-) in dit topic ook!
  dinsdag 8 september 2015 @ 06:59:45 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155914773
Mrs.Peel, wat was de uitslag van jullie eerste onderzoek? Het is niet zo dat er voor icsi maar een handjevol zaadjes nodig zijn (volgens mij), maar wij hadden er bij het tweede onderzoek dus maar 5000 ofzo en zelfs dat was genoeg! En zelfs als er dus nu te weinig zijn, zijn er tegenwoordig nog opties (tese/mese/dieandere), dus het hoeft niet het einde te betekenen! (Al snap ik heel goed dat het soms gewoon niet te doen is om altijd maar positief te blijven!)

Spannend Ophelia! Ik heb het even niet meer scherp:wat gaan jullie doen?
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:26:25 #208
437909 GVman
korte tekst
pi_155916300
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Heb je al een echo gepland?

Hier krijgen we over 4 dagen de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Ik ben nu ineens bang dat het nog slechter is, en dat ICSI misschien niet eens meer kan -O- Dat belooft nog wat voor de komende tijd, als ik het elke keer zo donker inzie...
Ohw mrs. Peel... *insert knuffel*

Wees gerust, ICSI kan altijd, zelfs als er bijna geen zaadcellen zijn. Sterker nog, bij al mijn zaadonderzoeken zijn nooit zaadcellen gevonden. Dat kwam pas na een TESE. Het gegeven dat bij jouw man al zaadcellen op de normale manier zijn gevonden is een stevige indicatie dat er wel zaadcellen zijn.

Natuurlijk is het erg vervelend dat er ICSI aan te pas moet komen, maar aan de andere kant: met een uitslag als die van jouw man zouden wij al heel blij zijn (als in: dat heb ik dus gewoon niet).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155916461
@GVman. hoe gaat het met jullie in het ICSI traject?
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:39:48 #210
437909 GVman
korte tekst
pi_155916582
Ha VG: we zijn afgelopen donderdag begonnen met de inleidende schermutselingen, dus het spuiten van Decapeptyl. Dan is het wachten tot de Gonal erbij moet. En dan weer echo's e.d.

Kortom: de komende vier weken worden weer spannend hier... Dit keer hopelijk gevolgd door een wachtperiode van zo'n twee weken.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155916863
Okay, spannend hoor! Heeft je vrouw geen bijwerkingen van de deca?
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:00:24 #212
437909 GVman
korte tekst
pi_155916968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:55 schreef VintageGirl het volgende:
Okay, spannend hoor! Heeft je vrouw geen bijwerkingen van de deca?
Ja, toch wel wat hoor. De eerste poging veel hoofdpijn of buikpijn, al kan dat deels ook van de menopur komen. We hebben zelfs onze (toch al korte) kampeertrip ervoor afgebroken.

Nu lijkt het wat beter te gaan (als in: ik hoor minder klachten over bijwerkingen). Hoe het met de Gonal gaat is natuurlijk afwachten... Die komt er vanaf komend weekend bij.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155917413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:55 schreef VintageGirl het volgende:
Okay, spannend hoor! Heeft je vrouw geen bijwerkingen van de deca?
Ik vind het maar naar spul. Het maakt mij echt heel gammel in mijn doen (heb net zitten janken omdat mijn man al twee maanden rugpijn heeft en het nog maar niet beter wil worden). En opvliegers ook, heel erg. Van de menopur heb ik dan weer bijna geen last.

Knuffel voor mrs. Peel, en ik sluit me aan bij GVman. :*
En ik duim voor Ereshkigal en GVman. Dat het deze ronde maar raak mag zijn. Ik wil meer streepjes zien!
Alvast succes voor Ophelia!

En een :* voor ieder ander in het topic die ik vergeet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155917711
@Nanuke, ik vond het ook naar spul, en bij mij legde deca de boel te plat... en kreeg er extreme hoofdpijn van.
pi_155918832
-sorry-
pi_155918901
Bedankt voor de reacties, het gaat wel weer. Gisteravond was gewoon even een dip-moment!

@Ophelia: nieuwe ronde, nieuwe kansen *O*

quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef VintageGirl het volgende:
@Mrs.Peel, moed houden meid, *knuffel* ps: slikt je man al foliumzuur? Dat kan helpen bij zaad verbetering ( zaad van mijn man ging er op vooruit)
Nee, dat doet hij niet. Hoeveel slikt jouw man en heb je er (betrouwbare) literatuur over? Dan wil hij het vast wel proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 06:59 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mrs.Peel, wat was de uitslag van jullie eerste onderzoek? Het is niet zo dat er voor icsi maar een handjevol zaadjes nodig zijn (volgens mij), maar wij hadden er bij het tweede onderzoek dus maar 5000 ofzo en zelfs dat was genoeg! En zelfs als er dus nu te weinig zijn, zijn er tegenwoordig nog opties (tese/mese/dieandere), dus het hoeft niet het einde te betekenen! (Al snap ik heel goed dat het soms gewoon niet te doen is om altijd maar positief te blijven!)
Ik zit nu op m'n werk en heb de uitslagen niet bij me, maar wat ik me er van herinner: VCM 0,001 en slechts 600 goed bewegelijke zaadcellen. Ik weet nu al dat mijn man geen TESE wil ondergaan, en dat zou ik ook nooit van hem vragen. Ik snap nu ik hier over nadenk eigenlijk wel beter waarom mijn man IVF niet plezierig vindt: hij wil niet dat er in mij geprikt wordt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:26 schreef GVman het volgende:

[..]

Ohw mrs. Peel... *insert knuffel*

Wees gerust, ICSI kan altijd, zelfs als er bijna geen zaadcellen zijn. Sterker nog, bij al mijn zaadonderzoeken zijn nooit zaadcellen gevonden. Dat kwam pas na een TESE. Het gegeven dat bij jouw man al zaadcellen op de normale manier zijn gevonden is een stevige indicatie dat er wel zaadcellen zijn.

Natuurlijk is het erg vervelend dat er ICSI aan te pas moet komen, maar aan de andere kant: met een uitslag als die van jouw man zouden wij al heel blij zijn (als in: dat heb ik dus gewoon niet).
Dan gun ik jou net zo'n 'goede' uitslag als de onze!!!

Bedankt voor alle virtuele knuffels!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 08-09-2015 13:44:32 ]
pi_155919006
@Mrs. Peel. Ik heb meerdere mannen gehoord die ook foliumzuur slikte tijdens de MMM. Het zijn extra vitamines die het zaad van de man bevorderen. Mijn man kreeg een betere uitslag nadat hij een half jaar foliumzuur slikte. En wie niet waagt....;-)
  dinsdag 8 september 2015 @ 11:57:21 #218
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155919691
Sowieso zijn er veel goede berichten over vitamines enzo! Ook selenium, vitamine e en zink zouden heel belangrijk zijn.
Ik heb mijn vent aan de multivitamines gezet, speciaal voor mannen. Daar zit dus ook foliumzuur enzo in. Wel zo makkelijk ;)

(niet dat we nu dus de bevestiging hebben dat het echt werkt, aangezien het tweede onderzoek niet beter was dan het eerste, maar het kan volgens mij ook geen kwaad!)
pi_155921309
@Stroop, ja mijn vent slikt ook die dingen waar foliumzuur al in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat mannelijk zaad zich iedere 3 maanden ververst. Dus de uitslag kan daarom heel wisselend zijn.
pi_155921498
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:09 schreef VintageGirl het volgende:
@Stroop, ja mijn vent slikt ook die dingen waar foliumzuur al in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat mannelijk zaad zich iedere 3 maanden ververst. Dus de uitslag kan daarom heel wisselend zijn.
Belangrijk is ook dat er regelmatig een zaadlozing plaatsvind. Oud zaad bestaat niet, dood zaad wel.

Gewoon lekker vaak neuken. Das het beste, sowieso.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155921518
@Ticootje, dat klopt, regelmatig een zaadlozing, om de 2 a 3 dagen zei mijn arts. Maar ook niet te vaak seks hebben, bij verminderd zaad, omdat zaad zeker 2 dagen nodig heeft om weer aan te vullen. Voor de punctie moest mijn man 3 dagen ervoor een zaadlozing hebben, daarna niks tot aan de punctie.
pi_155921548
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:19 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, dat klopt, regelmatig een zaadlozing, om de 2 a 3 dagen zei mijn arts.
Precies, het is niet alsof Het het opspaart of dat het meer wordt als je dat niet doet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155921576
@Ticootje, nee opsparen blijkt niet zo goed te zijn. Al zijn er zat vrouwen die na 1x seks in 1 maand wel meteen zwanger worden... Weinig seks wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt en veel seks geeft ook geen garantie tot zwanger worden.
pi_155921608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:22 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, nee opsparen blijkt niet zo goed te zijn. Al zijn er zat vrouwen die na 1x seks in 1 maand wel meteen zwanger worden... Weinig seks wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt en veel seks geeft ook geen garantie tot zwanger worden.
Ik zeg ook niet dat het vaak sex hebben gaat helpen om zwanger te worden, ik had het puur over de kwaliteit van het zaad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155921702
@Ticootje, ja en een hoop mazzel hebben, qua timing seks hebben in combi met eisprong etc. :7 :)
pi_155921728
Ik had soms wel een het gevoel samen met mijn man dat we het te vaak deden ofzo, en er waren meer stelletjes die vaak seks hadden maar waarbij de zwangerschap ook uitbleef. Terwijl ik ook wel eens hoorde van stelletjes die bijna nooit seks hadden en hup zo zwanger waren... :o Mijn arts zei wel, niet te vaak seks (voordat we erachter kwamen dat mijn man verminderd zaad had).

[ Bericht 6% gewijzigd door VintageGirl op 08-09-2015 13:38:18 ]
pi_155922116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:28 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, ja en een hoop mazzel hebben, qua timing seks hebben in combi met eisprong etc. :7 :)
Nou ja het blijft natuurlijk best een interressant iets.
Ook perfecte embryo's op het schaaltje hoeven niet per se te eindigen in een baby. Tussen de bevruchting van een eicel en het echt zwanger worden zit ook nog een heel proces waar we eigenlijk met alle techniek die wel hebben nog helemaal geen invloed op kunnen uitoefenen.
Ik denk dat het weinig te maken heeft met mazzel, het is niet voor niks als een bevruchte embryo niet nestelt, of niet doordeelt... Uiteindelijk einigen erg veel zwangerschappen in een miskraam, maar in zo vroeg statium dat vrouwen niet eens bewust waren van een zwangerschap. Als iets niet levensvatbaar is, dan steekt de natuur daar vaak tijdig een stokje voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155922336
Ja een zwangerschap blijft een bijzonder is. De innesteling, de omstandigheden in de baarmoeder van de vrouw, er hangt zoveel vanaf of het wel of niet gaat lukken.. Een bijzonder fenomeen.
pi_155927740
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wow Eresh, dat zijn nogal wat echo's! Zijn het er altijd zo veel?
En je zit nu "alleen" aan de hormonen voor een eisprong, toch? Dan is het de bedoeling dat er één groeit, toch?
/Noob
Ik denken dat ik gemiddeld zeker 2 x per week in het ziekenhuis zit om te kijken of de follikels al groeien soms zeker als er een grotere op komst is, om de dag( ook in het weekend)
Bedoeling is inderdaad dat er 1 of misschien 2 follikels groeien
Ik moet wel zeggen dat ik bij Flint zelf met 2 grote follikels en 1 net niet groot genoeg toch de keuze heb gemaakt om de pregnyl te zetten.. Beste keuze ooit want resultaat is vandaag 2 en half jaar oud O+ mocht ik die keuze nu weer moeten maken doe ik dat weer...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155960269
Ik ben blij en niet blij tegelijk. Eindelijk ongesteld *O*
Alleen wat een buikpijn.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 23:09:41 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155962135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:06 schreef Gaddle het volgende:
Ik ben blij en niet blij tegelijk. Eindelijk ongesteld *O*
Alleen wat een buikpijn.
Wat fijn! Niet ongesteld worden is helemaal vervelend in onze situatie dus ik herken het, en het is ook een nieuwe ronde met nieuwe kansen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 10 september 2015 @ 07:31:55 #232
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155965614
Jaaaa, Gaddle! *O* Mag je deze ronde dan ook weer beginnen?
(Kid is een soort iui, toch? Moet je nu dan aan de clomid-achtig hormonen ivm je pcos?)

En al die echo's, Eresh... Ik had nog niet écht stilgestaan met de praktische gevolgen van de mmm.. Is dit een beetje te combineren met jullie werk?
pi_155966445
Ik moet eerlijk bekennen dat het hier echt niet te combineren zou zijn met een baan, maar ik denk dat als je een ziekenhuis in de buurt hebt en de echo's hansig gepland kunnen worden dat het wel zou moeten kunnen. Vriendin van me heeft veel voor/na werktijd kunnen gaan en zij vond het wel heftig maar te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155967966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 07:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jaaaa, Gaddle! *O* Mag je deze ronde dan ook weer beginnen?
(Kid is een soort iui, toch? Moet je nu dan aan de clomid-achtig hormonen ivm je pcos?)

En al die echo's, Eresh... Ik had nog niet écht stilgestaan met de praktische gevolgen van de mmm.. Is dit een beetje te combineren met jullie werk?
Deze rond wordt helaas niets vanwege mijn vakantie. Het voordeel ervan is dat ik wel lekker een hormoonloze vakantie krijg zonder opvliegers en hoofdpijn.
Na de vakantie ga ik weer verder.
Als ik een paar dagen later ongesteld was geworden, had ik het nog kunnen proberen.
pi_155972677
Stroopwafelmeisje, op mijn werk weten ze het en ik heb een geweldige leidinggevende die zegt, doe wat nodig is! Gelukkig werk ik maar 3 dagen in de week dus valt het redelijk te plannen!

Vandaag weer echo gehad
En daar zat tie! Mega follikel op dag 15!!! Nog net te klein voor de ovitrelle dus tot zaterdag spuiten zondag ovitrelle en dan gas erop :D super spannend nu! Hoop het echt...
Hoe leuk zou het zijn dat als we een kersvers nichtje hebben we de opa en oma kunnen vertellen dat klein kind nummer 8 onderweg is 8-) heb er vertrouwen in!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155973294
@Eresh, ik duim voor je
pi_155974530
Dank je vintage girl
Heb er wel vertrouwen in
Maar je weet het nooit hé...
Hoe gaat het met jou?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155974900
@Eresh, ja gaat het wel goed verder, beetje last van buik en darmen soms, en lichte misselijkheid met vlagen, maar mij hoor je niet klagen:-)
pi_156003804
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hier krijgen we over 4 dagen de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Ik ben nu ineens bang dat het nog slechter is, en dat ICSI misschien niet eens meer kan -O- Dat belooft nog wat voor de komende tijd, als ik het elke keer zo donker inzie...
Ik quote mezelf even: de uitslag was inderdaad nog slechter. Zoals het nu is, is het zaad zelfs niet geschikt voor ICSI en moeten we MESA/PESA/TESE (zal wel TESE zijn denk ik).

;(
pi_156003910
@Mrs.Peel, jeetje wat een klap! Wat was zijn volume qua zaad? Als je het niet wilt vertellen, hoeft dit natuurlijk niet. Heel veel Sterkte. Moed houden :* ik ken een stel wat na een operatie toch ICSI kon doen en 2 kindjes heeft gekregen.

[ Bericht 10% gewijzigd door VintageGirl op 11-09-2015 18:44:02 ]
pi_156007462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:03 schreef VintageGirl het volgende:
@Mrs.Peel, jeetje wat een klap! Wat was zijn volume qua zaad? Als je het niet wilt vertellen, hoeft dit natuurlijk niet. Heel veel Sterkte. Moed houden :* ik ken een stel wat na een operatie toch ICSI kon doen en 2 kindjes heeft gekregen.
Ik wil wel moed houden, maar mijn man wil waarschijnlijk geen TESE, en dan stopt het nu.

Ze willen over 70 dagen nogmaals zaad hebben en dat gaan ze dan op proef opwerken voor ICSI. Ik houd nog een heel klein beetje hoop, maar tegelijkertijd denk ik ook aan het scenario waarin we definitief met z'n drieën blijven.
pi_156008393
@mrs.peel. Okay ja je moet er beide achter staan natuurlijk. Hoe oud was jullie kindje ook alweer? Ik hoop voor jullie dat de volgende uitslag beter is. Gebruikt je man al foliumzuur ? Dit kan het zaad misschien verbeteren.
pi_156008470
:( je voorgevoel klopte dus toch.
je man wil ook geen MESA/PESA (ik moest even opzoeken wat dat was) als dat toch een optie blijkt te zijn?

ik hoop ook heel hard dat de volgende keer beter is, na opwerken net genoeg voor ICSI.
pi_156008582
Onze zoon is 4 jaar, een heerlijk kind, we zijn zo gezegend dat we hem hebben gekregen O+

We gaan gewoon naar de intake, we wachten de derde uitslag af en dan zien we wel. Duurt wel lang zo... Mijn man heeft dan wel tijd om eventueel van mening te veranderen.
pi_156008636
Jeetje mrs peel wat een klotenieuws. Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Pff sterkte hoor en ik hoop op een wonder
pi_156008779
Dat geloof ik zeker Mrs.Peel, dat jullie een prachtige zoon hebben. Hoe langer je met zwanger raken bezig bent, hoe meer je beseft wat een wonder(s) je hebt hebt rondlopen:-)
pi_156008829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:54 schreef Elleska het volgende:
:( je voorgevoel klopte dus toch.
je man wil ook geen MESA/PESA (ik moest even opzoeken wat dat was) als dat toch een optie blijkt te zijn?

ik hoop ook heel hard dat de volgende keer beter is, na opwerken net genoeg voor ICSI.
Het liefst laat hij niet in zich prikken, hij heeft al zo veel moeten ondergaan in zijn leven qua operaties en ziekenhuisopnames. Maar ik hoor hem net zeggen dat het nog niet definitief nee is. Kennelijk moet hij eerst wennen aan het idee.
pi_156009047
@mrs. Peel. Hij draait vast nog wel bij:-). Soms moeten Mannen langer over bepaalde beslissingen nadenken;-)
pi_156009116
daar heeft hij nog even tijd voor. goed laten informeren/voorlichten over de procedure, meer kan je niet doen. die keuze ligt uiteindelijk ook bij hem.

ondertussen blijven duimen dat die keuze niet nodig is. zijn er nu nog dingen te proberen die het zaad misschien verbeteren?
pi_156009381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:10 schreef Elleska het volgende:
daar heeft hij nog even tijd voor. goed laten informeren/voorlichten over de procedure, meer kan je niet doen. die keuze ligt uiteindelijk ook bij hem.

ondertussen blijven duimen dat die keuze niet nodig is. zijn er nu nog dingen te proberen die het zaad misschien verbeteren?
Ik zou niet weten wat: hij rookt niet, drinkt niet, geen koorts gehad. Draagt wel strak ondergoed, dat zou hij misschien moeten veranderen. Verder nog tips?

De foliumzuur ben ik niet van overtuigd, als dat zo'n goede invloed heeft, zou het wel door de fertiliteitsarts worden aanbevolen.
pi_156009542
Mrs. Peel :* wat een waardeloos nieuws -O- ik kan me voorstellen dat het ook bij meneer Peel hard binnenkomt. :*
pi_156009619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mrs. Peel :* wat een waardeloos nieuws -O- ik kan me voorstellen dat het ook bij meneer Peel hard binnenkomt. :*
Ja, hij had het helemaal niet verwacht, hij dacht dat het wel beter zou zijn (ik weet niet waarom hij dat dacht, was niet ergens op gebaseerd, ja, misschien hoop). Waardeloos is inderdaad een goede omschrijving.
pi_156009807
Artsen willen alleen uitgaan van bewezen feiten( mijn arts wist het ook niet of het echt ging helpen maar baat het niet dan schaadt het niet).de uitslag vd laatste keer was een mega verbetering ( van half milj naar 4 miljoen actieve goede zaadcellen) , ik denk met dank aan foliumzuur:-) en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.

Ik kan je aanraden om op internet te zoeken naar 'foliumzuur en mannelijk zaad'. Daar staan meerdere onderzoeken over mannelijk zaad en vitaminesB12/ zink.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-wil-komen~a594542/

[ Bericht 7% gewijzigd door VintageGirl op 11-09-2015 21:40:34 ]
pi_156010737
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:31 schreef VintageGirl het volgende:
Artsen willen alleen uitgaan van bewezen feiten( mijn arts wist het ook niet of het echt ging helpen maar baat het niet dan schaadt het niet).de uitslag vd laatste keer was een mega verbetering ( van half milj naar 4 miljoen actieve goede zaadcellen) , ik denk met dank aan foliumzuur:-) en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.

Ik kan je aanraden om op internet te zoeken naar 'foliumzuur en mannelijk zaad'. Daar staan meerdere onderzoeken over mannelijk zaad en vitaminesB12/ zink.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-wil-komen~a594542/

Bedankt voor de link (staat trouwens een storende fout in het artikel, foliumzuur is vitamine B11 en niet B12). Ik zal eens op PubMed kijken. Ik zie net dat MESA/PESA/TESE niet bij ons in de buurt mogelijk is, het dichtstbijzijnde ziekenhuis is Utrecht.
pi_156011151
Ik hoop echt voor jullie dat het een verbetering oplevert. Je man kan ook vitaminepillen (bijv Solgar) nemen waarin al foliumzuur zit:-).

Op internet is veel te vinden over de zaadkwaliteit verbeteren door middel van vitamines etc.

Jullie wonen ook in een uithoek van NL;-) net als wij:-), Utrecht is voor ons ook niet dichtbij, terwijl het wel vrij centraal in NL ligt haha.
pi_156011593
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:26:41 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156012057
Oh Mrs.Peel.. Ik heb er geen woorden voor. Wat een klotenieuws! :*
Begrijp ik nu goed dat ze nu nog geen "test"opwekking (of hoe dat heet) hebben gedaan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat het resultaat beïnvloed, maar wie weet maakt het net het verschil?

Ik kan me voorstellen dat je man liever geen ingrepen heeft. Wellicht moet het gewoon nog wat bezinken en blijkt de wens toch groter te zijn. Hopelijk komen jullie wel samen tot een beslissing, waar jullie dan beiden vrede mee hebben.

Hier ook Solgar. En hij doet half mee met mijn soort-van implementatie van het dieet uit 'innesteling'. Daar wordt ook veel gesproken over vitamines en mineralen die de mannelijke vruchtbaarheid zouden helpen. Ik zal er van het weekend eens goed induiken en kijken wat ze allemaal zegt, als iemand geïnteresseerd is!
pi_156012283
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:15:27 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156013544
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:31 schreef VintageGirl het volgende:
en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.
En geen stoelverwarming gebruiken...
censuur :O
pi_156013586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En geen stoelverwarming gebruiken...
Was dat bij jou aan de orde?
pi_156013597
@Remco, exact dat ook;-), koel houden daaronder is het beste:-)
pi_156014109
En geen andere pijnstillers dan paracetamol gebruiken

Wij gaan maandag weer starten als het goed is. Ben er wel weer aan toe. Actie
pi_156014142
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:17 schreef VintageGirl het volgende:
@Remco, exact dat ook;-), koel houden daaronder is het beste:-)
Hij laat ze direct lekker vrij bungelen :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156014213
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:31 schreef Arja het volgende:
En geen andere pijnstillers dan paracetamol gebruiken

Wij gaan maandag weer starten als het goed is. Ben er wel weer aan toe. Actie
Hij gebruikt nooit pijnstillers.

Succes met de volgende ronde!
pi_156014382
Wat een klotezooi mrs. Peel. :( Heb er even geen woorden voor. Ik hoop dat het over 70 dagen toch ineens weer verbeterd is. Sterkte in elk geval en gun jezelf (en je man) te wennen aan het nieuws en de mogelijke opties.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156014535
Bedankt Nanuke! Hoe gaat het met jullie?
pi_156019329
Mrs peel,wat een tegenvaller zeg, snap dat je had gehoopt dat je voorgevoel niet zou kloppen...
Begrijp ook je man wel, dat hij niet direct staat te springen voor die behandelingen... Hopelijk is het de volgende keer toch beter...
*dikke knuffel voor nu*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zaterdag 12 september 2015 @ 12:19:54 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156021201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Was dat bij jou aan de orde?
Nee, ik gebruik het niet en het was niet aan de orde. Maar het kan wel iets zijn om rekening mee te houden als je het wel doet.
censuur :O
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:00:39 #269
437909 GVman
korte tekst
pi_156024135
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even: de uitslag was inderdaad nog slechter. Zoals het nu is, is het zaad zelfs niet geschikt voor ICSI en moeten we MESA/PESA/TESE (zal wel TESE zijn denk ik).

;(
Ohw Mrs. Peel, wat een kl*tennieuws!! Ik weet hoe het voelt... En herken de emotie hierin. Geef die vooral ook de ruimte bij Mr. Peel (ook als hij zegt dat het wel meevalt allemaal).

Voor de rest is er al genoeg gezegd door anderen hier. Heb jij of Mr. Peel vragen over hoe verder of over de gang van zaken bij een TESE etc.: stel ze gerust. Mag ook per PM/DM.

Sterkte en knuffel (geldt ook voor anderen!!)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156038154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hij laat ze direct lekker vrij bungelen :9
Kilts, gratis uitgereikt bij de start van het traject, zou dat wat opleveren? :+
pi_156038212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kilts, gratis uitgereikt bij de start van het traject, zou dat wat opleveren? :+
Ook als het niets oplevert, heb ik er wel veel plezier aan gehad. Een man in kilt :9~

Idee van het jaar ^O^
pi_156038224


[ Bericht 100% gewijzigd door Mrs.Peel op 12-09-2015 23:27:22 (nvm) ]
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 00:05:11 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156039150
He wat een rotnieuws Mrs. Peel, hier zit je niet op te wachten -O- hopelijk blijkt het bij de test dat er toch nog icsi mogelijk is! :* die andere termen die je noemt ken ik niet, ik ga even googlen :@

Wat vitaminen betreft: ik heb vriend nu aan de foliumzuur gezet en bij de kruidvat Vitaal Prostaat gekocht. Ik had het artikel over zink en foliumzuur ook al gelezen. Vind het zeker het proberen waard!

Wel storend inderdaad dat er staat dat foliumzuur vitamine b12 is. Ik schrok ervan want mijn lichaam neemt dat niet op. Gelukkig blijkt het een fout te zijn en is het b11.

VG wow de waarden van jouw man zijn wel heel erg verbeterd!! Heeft hij verder nog iets verandert behalve de vitaminen slikken?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156042566
@Majo, hij at/ eet iedere dag fruit en geen laptop op schoot of telefoon in broekzak. De kwaliteit van het aantal bewegende zaadcellen was idd heel erg verbeterd:-)
pi_156045895
Ovitrelle zit er weer in...
Blijft een rot spuit hoor

Op naar goed nieuws!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156046236
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:43 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt Nanuke! Hoe gaat het met jullie?
Beter dan de vorige keer. Heb er meer vertrouwen in, maar merk wel dat ik ernstig ongeduldig ben. Morgen weer een echo, en dan hoop ik dat er al flink wat eiblaasjes van mooie afmetingen zijn. Aan mijn eierstokken te voelen is er in elk geval activiteit. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156046517
Succes Eresh en Nanuke!
pi_156046794
Sterkte met de wachtweken Eresh. Wat mij betreft is dat het vervelendste gedeelte.
Ik vind de ovitrelle eigenlijk wel makkelijk en prettig. Wat vind je vervelend eraan?

Nanuke ik duim voor veel grote follikels
pi_156047430
Ik vind het een vrij pijnlijk goedje, het prikt harder dan gonal
Spuit opzich stelt niks voor maar net of het wat dikker vloeistof is

Ja de wachtweken zijn echt slopend vind daar ook niks aan...Maar goed...hoort er nu eenmaal bij
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:18:23 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156049408
Ik weet niet hoe het zit met hormonen maar mogen die ook op lichaamstemperatuur? Ik krijg zelf vitamine B12 injecties en die zijn behoorlijk pijnlijk als ze koud zijn. Ik hou de ampul daarom tussen mijn borsten zodat ze op lichaamstemperatuur komen, dat scheelt echt een boel!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156049409
De Ovitrelle is iets minder prettig inderdaad, maar ik vind het wel een wereld van verschil met Pregnyl die brandde echt. (vond ik dan)
pi_156049446
Ik haal de boel een half uur voor gebruik uit de koelkast, je mag ze zelfs bij kamertemperatuur bewaren als het binnen 28 dagen gebruikt wordt.

Zet je die B12 zelf MaJo?

[ Bericht 11% gewijzigd door _Ophelia_ op 13-09-2015 15:25:31 ]
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:52:30 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156050279
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik haal de boel een half uur voor gebruik uit de koelkast, je mag ze zelfs bij kamertemperatuur bewaren als het binnen 28 dagen gebruikt wordt.

Zet je die B12 zelf MaJo?
in principe zet mijn moeder ze (is verpleegster geweest) maar heb het ook wel eens zelf gedaan toen ze op vakantie was. Die hormonen prik je zelf toch of moet iemand anders het doen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156050364
Ja haal ze ook altijd ruim van te voren uit de koelkast anders helemaal een ramp....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156050885
Succes Nanuke en eresh!
pi_156051307
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
De Ovitrelle is iets minder prettig inderdaad, maar ik vind het wel een wereld van verschil met Pregnyl die brandde echt. (vond ik dan)
Beurse plekken kreeg ik ervan. Pregnyl is wat stroperig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156070155
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Beurse plekken kreeg ik ervan. Pregnyl is wat stroperig.
Die krijg ik juist van de decapeptyl. Wissel nu de kant van de buik met spuiten maar af, want was helemaal blauw/geel en gevoelig.

Succes eresh! Ik duim dat de wachtweken snel voorbij vliegen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156070267
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:09 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Die krijg ik juist van de decapeptyl. Wissel nu de kant van de buik met spuiten maar af, want was helemaal blauw/geel en gevoelig.

Succes eresh! Ik duim dat de wachtweken snel voorbij vliegen. :*
Daarvan vond ik de naaldjes vaak wat bot..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156071499
@Ticootje, ja die naalden idd! Wat waren die spuiten bot :X
pi_156074984
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:49 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, ja die naalden idd! Wat waren die spuiten bot :X
Grappig dat dit in 8 jaar dus blijkbar niet veranderd is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156075043
@Ticootje echt ongelooflijk idd. brrr prikken met botte naalden is echt heel naar... ik werd er toen al voor gewaarschuwd door de verpleegster.
pi_156077994
Nou eerste echo weer gehad en het loopt weer eens onverwacht anders. Pff.

Er zat een beetje vocht in mijn baarmoeder. Normale mensen met een cyclus zouden ze dan provera geven, maar daar reageer ik niet op.
We starten nu toch met progynova en hopen dat mijn lichaam het vocht toch zelf afvoert. Zo niet dan kan er geen tp plaatsvinden en moeten we even verder kijken. Volgende week donderdag echo maar ik sta er niet erg relaxed in zo. Kutzooi.

Ook nog besproken dat als deze tp mislukt ik een hysteroscopie krijg. Ik weet niet of ik het goed schrijf.
Iemand dat al eens gehad en is het pijnlijk?
pi_156078203
@Arja, jeetje wat een tegenvaller! :(

Krijg je een tp van een cryo? Of ben je met de tweede ronde van IVF/ICSI bezig?

Ik kan je niks vertellen over hysteroscopie

Sterkte en ik hoop dat je tp alsnog mag doorgaan :*
pi_156078861
Ik heb een hysteroscopie via mijn navel gehad en niet via mijn vagina. Ze hebben 2 kleine gaatjes gemaakt in mijn navel en via mijn navel een cameraatje. Zo hebben ze gezien dat ik een halve baarmoeder heb en maar 1 eileider. De ander is een flubbertje zoals de (allerliefste) gynaecoloog zei :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156079834
Dat is flink klote, Arja. Ik duim dat je lijf het donderdag toch heeft opgelost. Is er ook verteld hoe t kan komen dat je vocht in je baarmoeder hebt?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156083235
Tally een halve baarmoeder? Maar je hebt wel een kind gekregen toch?

Nanuke: het zou kunnen zijn achtergebleven van de vorige menstruatie of zo. Maar ze weten het niet precies. Als het volgende week niet weg is, krijg ik misschien al eerder een scopie

Vg: cryo idd

[ Bericht 15% gewijzigd door Arja op 14-09-2015 17:49:42 ]
pi_156083454
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Grappig dat dit in 8 jaar dus blijkbar niet veranderd is.
En ze weten hoe het komt... er is alleen blijkbaar niks aan te doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156083608
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Arja het volgende:
Tally een halve baarmoeder? Maar je hebt wel een kind gekregen toch?
2 zelfs! Eentje via IVF en eentje op de natuurlijke manier :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156083779
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:55 schreef Tally het volgende:

[..]

2 zelfs! Eentje via IVF en eentje op de natuurlijke manier :)
Wat knap van je halve baarmoeder en je frutseltje!
Dat geeft wel hoop, want ik heb nu allemaal doemscenario's in mijn hoofd.

En ik wilde er juist relaxed in staan, heb een fijne pauze gehad en alles maar dan krijg ik toch weer onverwacht kutnieuws
pi_156085090
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:28 schreef Arja het volgende:

Ook nog besproken dat als deze tp mislukt ik een hysteroscopie krijg. Ik weet niet of ik het goed schrijf.
Iemand dat al eens gehad en is het pijnlijk?
Diagnostisch of gaan ze ook iets doen? Diagnostisch is volkomen pijnloos, wel irritant, ze gebruiken lauwwarm water en ik vond het voelen alsof ik en plein public lag te plassen. :')
pi_156088005
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 18:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat knap van je halve baarmoeder en je frutseltje!
Dat geeft wel hoop, want ik heb nu allemaal doemscenario's in mijn hoofd.

En ik wilde er juist relaxed in staan, heb een fijne pauze gehad en alles maar dan krijg ik toch weer onverwacht kutnieuws
Ik denk dat er relaxed instaan al moeilijk genoeg is, en als je dan nog zulk nieuws krijgt is het helemaal maar lastig. Ik merk het bij mezelf ook; ik begon de poging vol goede moed en fijn om weer te beginnen na de (verplichte) pauze. Maar nu ik weer volop in het traject zit met alle hormonen en echo's en lange treinreizen valt het me toch echt weer zwaar. Knuffel voor jou, en ik hoop dat echt dat het volgende week weer goed is. Het traject is al zwaar genoeg zonder alle tegenslagen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')