Zo te zien moeten de keerringen allebei gedaan worden (de zwarte kringen op de binnenste vorken op foto twee / drie, keerringen zijn 40 euro en arbeid zo'n 60 als ik de voorvork zelf aanlever bij de garage) en het feit dat de olie+oliefilter ook nog zal moeten vervangen (is inmiddels alweer twee jaar terug, 40 euro olie en 10tje voor een filter plus filtersluitring), wil ik je een bod doen van 500 euro.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:54 schreef ErkendFokker het volgende:
Schop. Goede motor, perfect voor a2 rijbewijs.
Heeft de winter overnacht in de schuur aan de druppel lader. Ook zit er een nieuwe accu in.
Bedankt voor je snelle reactiequote:Op vrijdag 15 april 2016 11:06 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Zo te zien moeten de keerringen allebei gedaan worden (de zwarte kringen op de binnenste vorken op foto twee / drie) en het feit dat de olie ook nog zal moeten vervangen (is inmiddels alweer twee jaar terug), wil ik je een bod doen van 500 euro.
Ik ben wel in staat gelijk bij je langs te komen. Als in: vandaag nog, als je wil.
Mail anders even naar ikkanditveldnietleeglaten@gmail.com
Ik wil je een ultiem bod doen van 550 euro. Anders ga ik waarschijnlijk op zoek naar iets anders . Wil iets op vrij korte termijn hebben (zie ook mijn mail via motorshopper), dus op later tijdstip ben ik dan naar alle waarschijnlijkheid niet meer geïnteresseerd.quote:
Olie veroudert, zeker als een fiets stilstaat (condens en zulks). Bij een tweedehands fiets is het verversen van de olie eigenlijk de eerste stap die je maakt. Olie gaat in een GS500 trouwens zo'n 6000 kilometer mee, dus zelfs al zou je deze gebruiken zit hij al op een derde van zijn levensduur als je kijkt naar kilometrage .quote:Er is sinds vervangen van de olie eigenlijk maximaal 2000 km mee gereden. Lijkt me nog niet nodig om het dan te vervangen?
Laatste kans @ 550! Ik moet het binnen 2 uur weten, anders ga ik een andere GS500 ophalen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:14 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle reactie
500 is helaas te weinig.
Er is sinds vervangen van de olie eigenlijk maximaal 2000 km mee gereden. Lijkt me nog niet nodig om het dan te vervangen?
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Voor dat geld hou ik hem liever zelfquote:Op zaterdag 16 april 2016 11:19 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Laatste kans @ 550! Ik moet het binnen 2 uur weten, anders ga ik een andere GS500 ophalen.
Succes ermee dan!quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:28 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Voor dat geld hou ik hem liever zelf
keerringen vervangen 2.5 uur ?quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:17 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Ik wil je een ultiem bod doen van 550 euro. Anders ga ik waarschijnlijk op zoek naar iets anders . Wil iets op vrij korte termijn hebben (zie ook mijn mail via motorshopper), dus op later tijdstip ben ik dan naar alle waarschijnlijkheid niet meer geïnteresseerd.
De keerringen vervangen is vrij kostbaar (arbeidstijd bij de garage is zo'n twee a 2,5 uur) en als ik het zelf doe tijdsintensief. Bovendien heb je de middelen nodig voor keerringen (het in de voorvork krijgen is echt een hels karwei zonder slaggewicht)
Bovendien is het een fiets uit 1992. Ter vergelijk: mijn GS500f uit 2005 kocht ik in 2013 voor 1400 euro met 8000 kilometer op de teller (nieuw motorblok erin geplaatst door Boonstra Motoren). Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat wel een absoluut buitenkansje was.
[..]
Olie veroudert, zeker als een fiets stilstaat (condens en zulks). Bij een tweedehands fiets is het verversen van de olie eigenlijk de eerste stap die je maakt. Olie gaat in een GS500 trouwens zo'n 6000 kilometer mee, dus zelfs al zou je deze gebruiken zit hij al op een derde van zijn levensduur als je kijkt naar kilometrage .
Dat duurt tussen de 1,5 en 2,5 uur ja. Maar leuk dat je grappig denkt te kunnen doen. De voorvork eruit halen en weer erin ben je zo'n 20 a 30 minuten kwijt, de individuele voorvorken open maken is bij dit soort fietsen nog wel eens lastig wegens een vastzittende binnenbout die benaderd wordt via de binnenkant van de binnenvork. Daar kán veel tijd in gaan zitten en dat zie je bij wat oudere GS500'jes nog wel eens.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:58 schreef habanero het volgende:
[..]
keerringen vervangen 2.5 uur ?
laat je dat door de jostiband doen ?
Zeker!quote:leuke motor hoor.
Beurtje erbij:quote:zou het zelf even doen en beurtje erbij is zo gebeurd en je weet dat je dit soort zeurpieten voor bent.
Bij boonstra heb je dan ook gewoon een schadehok gekocht.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:17 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Ik wil je een ultiem bod doen van 550 euro. Anders ga ik waarschijnlijk op zoek naar iets anders . Wil iets op vrij korte termijn hebben (zie ook mijn mail via motorshopper), dus op later tijdstip ben ik dan naar alle waarschijnlijkheid niet meer geïnteresseerd.
De keerringen vervangen is vrij kostbaar (arbeidstijd bij de garage is zo'n twee a 2,5 uur) en als ik het zelf doe tijdsintensief. Bovendien heb je de middelen nodig voor keerringen (het in de voorvork krijgen is echt een hels karwei zonder slaggewicht)
Bovendien is het een fiets uit 1992. Ter vergelijk: mijn GS500f uit 2005 kocht ik in 2013 voor 1400 euro met 8000 kilometer op de teller (nieuw motorblok erin geplaatst door Boonstra Motoren). Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat wel een absoluut buitenkansje was.
[..]
Olie veroudert, zeker als een fiets stilstaat (condens en zulks). Bij een tweedehands fiets is het verversen van de olie eigenlijk de eerste stap die je maakt. Olie gaat in een GS500 trouwens zo'n 6000 kilometer mee, dus zelfs al zou je deze gebruiken zit hij al op een derde van zijn levensduur als je kijkt naar kilometrage .
ga geen discussie voeren hierquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:09 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Dat duurt tussen de 1,5 en 2,5 uur ja. Maar leuk dat je grappig denkt te kunnen doen. De voorvork eruit halen en weer erin ben je zo'n 20 a 30 minuten kwijt, de individuele voorvorken open maken is bij dit soort fietsen nog wel eens lastig wegens een vastzittende binnenbout die benaderd wordt via de binnenkant van de binnenvork. Daar kán veel tijd in gaan zitten en dat zie je bij wat oudere GS500'jes nog wel eens.
[..]
Zeker!
[..]
Beurtje erbij:
1) Olie, 50 euro (als je een schappelijke dealer hebt)
2) Filter, 10 euro
3) Kleine prutsdingetjes en arbeid, 30 euro
Dat is al 90. Laten we uitgaan van de keerringen @ 30 euro (inkoop) en anderhalf uur werk (90 euro). Zitten we op 120 + 90 = 210 euro.
210 euro plus de vraagprijs van 700 (900 ! op motorshopper trouwens) en we spreken nu over 910 euro voor de motorfiets.
Deze:
http://www.motorshopper.n(...)uki-GS500e-1994.html
Gaat morgen opgehaald worden voor 810 euro.
Daarbij zijn de banden net zo goed, is een shitload meer aan onderhoud gedaan (recent, denk aan kleppen stellen en carberateurs synchroniseren, nieuwe olie, nieuw filter, alle rubbers vervangen etc.) én zweten de keerringen niet. We zitten nu dus al 100 euro onder de prijs van TS en deze is dan, zelfs ná al het onderhoud dat gedaan is vanaf de basisprijs 700 euro, nog steeds niet op het niveau qua 'onderhoud' van de link die ik zojuist post. En de kilometerstand is ook nog eens lager, niet dat dat veel uitmaakt met dit soort fietsen en de vraag is hoe reëel zo'n kilometrage überhaupt is.
"Zeurpiet"? Nee, niet echt, eerder een realist als het gaat om de prijs van dit soort fietsen.
Niet voor niets heeft TS de prijs op motorshopper "magisch" veranderd naar 750 euro.
Meer dan 550 euro ga je voor deze fiets niet krijgen, dus zal TS er zelf mee blijven zitten. Of, doe eens gek, een leip geeft 600 euro uit. Dan mag je in je handjes knijpen.
De olie alleen al is 12 euro als je een beetje merk neemt. De ringen zijn iets duurder dan wat je nu schetst. Je komt totaal op zo'n 30 a 40 euro uit.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:18 schreef Daantke het volgende:
Zanik niet zo, keerringen vervangen is een leuk middagje klussen, je leert nog eens wat, en ringen + olie is 15 euro ofzo (bij mijn gs550 tenminste)
Ze gaan voor hetzelfde geld ook in een betere staat weg.quote:de GS500 is een erg populair model aan het worden omdat het precies 35 kw is, en 700 euro is een heel mooie prijs, ze gaan weg in mindere staat voor meer geld.
Dit. Ik ben inmiddels voorzien!quote:Succes met de verkoop TS!
Knap dat je dat zo op een afstand kan zien en beoordelen. Echt, wow .quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:25 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bij boonstra heb je dan ook gewoon een schadehok gekocht.
Je hebt weldegelijk gereedschap nodig. Het best is o.a. een slagblok om de keerring er gelijkmatig in te laten schieten en je hebt *als je het goed wil doen* een zeer lange stang nodig om de moer aan de binnenzijde van de binnenpoot los te krijgen.quote:Keerringen vervangen is 2 uurtjes werk in totaal en erg makkelijk zelf te doen zonder moeilijk gereedschap.
Ah, ik krijg steeds beter een beeld wat voor persoon jij bent. Ga jij lekker actionolie halen, dan haal ik 45 euro kostende Castrololie @ 4 liter.quote:Olie en een filter is ook een klusje van niks en kost ook nauwelijks iets.
Als hij zo lang stil gestaan heeft, gaat de olie er direct uit.quote:En na amper 2k hoeft dat ook echt nog niet.
Daarom heb ik er ook een staan.quote:Ik heb mn 25kw tijd op zo'n gsje doorgebracht en als er een makkelijke sleutelbrommer is dan is het wel een GS.
Dat is een ander verhaal. Mijn eigen tijd is ook geld waard.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:27 schreef habanero het volgende:
[..]
ga geen discussie voeren hier
maar deze motor doe je toch niet in onderhoud bij een dealer ? lekker zelf doen.
Dat zegt niets over de noodzaak tot het stellen van kleppen .quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:45 schreef ErkendFokker het volgende:
Bij mij zijn de carbs ook gewoon gesynchroniseerd. En gereinigd.
Ik heb de achterrem gereviseerd, staalomvlochten remkabel erop.
Ook nieuwe bougies (iridium van ngk)
Kleppen stellen heb ik niet gedaan omdat uit het rapport van de testbank bleek dat de motor nu perfect loopt.
Dat is wel een plus .quote:Mijn achterband is nog helemaal nieuw, geen droogtescheurtjes en nog 100% profiel.
Het zweten van een voorvork heb je ook niet meteen last van. Je kunt er soms jaren mee rondrijden. Maar ik hoef niet uit te leggen dat het niet goed is hoop ik toch?quote:Dat die voorvork een beetje zweet heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
Dat verwacht ik ook niet Dat is aan jou. Maar 900 euro was onrealistisch hoog, en dat zie je zelf dus ook in zo te horen.quote:Prijs op motorshopper is nu idd wat omlaag gegaan maar je kan toch niet verwachten dat ik hem binnen 1 dag verkoop voor een bedrag wat voor mij te laag is.
Dat zou ik ook zeker doen! Overigens zou ik een bod van 600 euro van iemand blind aanpakken.quote:Hij staat ook niet in de weg, dus tenzij een bod van 650 euro, blijf ik hem zelf gebruiken voor als het eens lekker weer is.
Gelukkig weet jij alles beter, succes met je boonstra hok. Kijk vooral ook even wat daar weggaat met "licht rijdbare schade".quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:07 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
De olie alleen al is 12 euro als je een beetje merk neemt. De ringen zijn iets duurder dan wat je nu schetst. Je komt totaal op zo'n 30 a 40 euro uit.
[..]
Ze gaan voor hetzelfde geld ook in een betere staat weg.
[..]
Dit. Ik ben inmiddels voorzien!
[..]
Knap dat je dat zo op een afstand kan zien en beoordelen. Echt, wow .
De motorfiets is gekocht met 43.000 kilometer op het frame. De vorige eigenaar heeft het blok naar de sodemieter gereden en liet er voor 900 euro een nieuw (gebruikt) blok door Boonstra onder klussen. DIt blok had 8000 kilometer gehad en staat nu op 78.000 (de fiets zelf is op de teller dus al over de kop gegaan).
"Schadehok", . Wat een mongool ben jij zeg.
[..]
Je hebt weldegelijk gereedschap nodig. Het best is o.a. een slagblok om de keerring er gelijkmatig in te laten schieten en je hebt *als je het goed wil doen* een zeer lange stang nodig om de moer aan de binnenzijde van de binnenpoot los te krijgen.
Vertel mij nou niet hoe het werkt, ik heb het met een GS500 ietsjes vaker gedaan in mijn leven dan jij gok ik zo.
[..]
Ah, ik krijg steeds beter een beeld wat voor persoon jij bent. Ga jij lekker actionolie halen, dan haal ik 45 euro kostende Castrololie @ 4 liter.
[..]
Als hij zo lang stil gestaan heeft, gaat de olie er direct uit.
[..]
Daarom heb ik er ook een staan.
[..]
Dat is een ander verhaal. Mijn eigen tijd is ook geld waard.
Het is erg makkelijk om te roepen "ik ga geen discussie aan" als al je argumenten grondig onderuit worden gehaald.
Bod van 620 euro van mij.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:45 schreef ErkendFokker het volgende:
Bij mij zijn de carbs ook gewoon gesynchroniseerd. En gereinigd.
Ik heb de achterrem gereviseerd, staalomvlochten remkabel erop.
Ook nieuwe bougies (iridium van ngk)
Kleppen stellen heb ik niet gedaan omdat uit het rapport van de testbank bleek dat de motor nu perfect loopt.
Mijn achterband is nog helemaal nieuw, geen droogtescheurtjes en nog 100% profiel.
Dat die voorvork een beetje zweet heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
Prijs op motorshopper is nu idd wat omlaag gegaan maar je kan toch niet verwachten dat ik hem binnen 1 dag verkoop voor een bedrag wat voor mij te laag is.
Hij staat ook niet in de weg, dus tenzij een bod van 650 euro, blijf ik hem zelf gebruiken voor als het eens lekker weer is.
Bedankt, ik hoop dat er nog wat meer geboden wordt maar je gaat de goede kant opquote:
En? Hoop al kwijt? Ik had dat bod blind aangepakt.quote:Op maandag 18 april 2016 22:44 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Bedankt, ik hoop dat er nog wat meer geboden wordt maar je gaat de goede kant op
geen zin om er veel op te verliezen en ik wil graag nog even een stukje rijden als het weer lekker weer isquote:Op donderdag 28 april 2016 19:02 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
En? Hoop al kwijt? Ik had dat bod blind aangepakt.
Gratis kick.
laatste bod is 650 voor een compleet afgetankte fiets waarbij jij de overschrijving kosten op je neemtquote:Op donderdag 28 april 2016 19:17 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
geen zin om er veel op te verliezen en ik wil graag nog even een stukje rijden als het weer lekker weer is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |