abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155566618
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU (Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyriërs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh (Ninawa) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creëren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:

Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
pi_155566752
Triggershot, wat bedoelde je nou?
pi_155566853
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:00 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:
Triggershot, wat bedoelde je nou?
Dat je als een sektarist reageert.
pi_155566897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat je als een sektarist reageert.
Ik hoorde die gast Ya Zahra roepen, en daarna kreeg die een 9mm door z'n kop heen.
pi_155566954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:04 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Ik hoorde die gast Ya Zahra roepen, en daarna kreeg die een 9mm door z'n kop heen.
Vergeet

quote:
haha waar was jouw Zahra afgod?!
niet.
pi_155567014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vergeet

[..]

niet.
Wat is er mis met die tekst?
pi_155567031
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:07 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Wat is er mis met die tekst?
:')
pi_155567052
quote:
13s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:')
Dude stay calm and take a rak'ah.
pi_155579950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:55 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Ya Zahra
en dan BOEM, haha waar was jouw Zahra afgod?!
was da?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155586911
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 01:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

was da?
Zahra (Fatima Zahra) is de dochter van de Profeet Mohammed, de Shia hebben een soort fetish voor de bloedverwanten van de profeet en daarom roepen ze hen aan naast G-d. (Wat volgens de Islam afgoderij is)
pi_155587192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:36 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Zahra (Fatima Zahra) is de dochter van de Profeet Mohammed, de Shia hebben een soort fetish voor de bloedverwanten van de profeet en daarom roepen ze hen aan naast G-d. (Wat volgens de Islam afgoderij is)
net als dat ya ali en lebbeyk hussain gebeuren bv
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155587221
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

net als dat ya ali en lebbeyk hussain gebeuren bv
Inderdaad! Ya Ali, Ya Husein Ya Hasan etc

Terwijl de moslims geloven en in de Koran staat dat alleen G-d (allah) aangeroepen mag worden.
pi_155587822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:47 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Inderdaad! Ya Ali, Ya Husein Ya Hasan etc

Terwijl de moslims geloven en in de Koran staat dat alleen G-d (allah) aangeroepen mag worden.
Het is allemaal een overdreven gedoe, ya zahra of takbir etc.
Wat feit is is dat er geen plek is voor soennietische wahabbisme op deze wereld.
Gelukkig is dit het lot van de meeste wahhabisten in Irak tegenwoordig zoals je kunt zien in dit filmpje: http://www.liveleak.com/view?i=327_1440432971
pi_155587886
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:10 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Het is allemaal een overdreven gedoe, ya zahra of takbir etc.
Wat feit is is dat er geen plek is voor soennietische wahabbisme op deze wereld.
Gelukkig is dit het lot van de meeste wahhabisten in Irak tegenwoordig zoals je kunt zien in dit filmpje: http://www.liveleak.com/view?i=327_1440432971
Wat is jouw definitie van 'Wahabisme'?
pi_155587921
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:12 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van 'Wahabisme'?
pi_155588007
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:13 schreef Koskesh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik bedoel: Welke gedachtegang moet men hebben totdat we kunnen zeggen dat hij of zij een wahabist is? Ik ben van mening dat IS niet dezelfde gedachtegang draagt als de Saudische 'Wahabisten'.
pi_155588078
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:16 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Ik bedoel: Welke gedachtegang moet men hebben totdat we kunnen zeggen dat hij of zij een wahabist is? Ik ben van mening dat IS niet dezelfde gedachtegang draagt als de Saudische 'Wahabisten'.
Ik ben van mening dat IS niet kan bestaan zonder Saudische wahabisten.
pi_155588127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:19 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat IS niet kan bestaan zonder Saudische wahabisten.
Als het aan IS ligt, dan spelen ze morgen een voetbal match met de kop van Salman al Saud....
pi_155588274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:21 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Als het aan IS ligt, dan spelen ze morgen een voetbal match met de kop van Salman al Saud....
Salafisme en wahabisme zijn de voedingsbron. IS is niet zoveel meer dan deze twee sektes op oorlogspad. En dit geeft uiteindelijk weer een nieuwe vertakking.
pi_155588330
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Salafisme en wahabisme zijn de voedingsbron. IS is niet zoveel meer dan deze twee sektes op oorlogspad.
Zou je dat inhoudelijk kunnen beargumenteren?
pi_155588575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:21 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Als het aan IS ligt, dan spelen ze morgen een voetbal match met de kop van Salman al Saud....
Als je onderstaand artikel leest zie je dat de wortels van IS eigenlijk ook liggen in het bedoeinen leger ''de Ikhwan'' van de Saudische leider Abd al-aziz in begin 20e eeuw. Maakt me niet uit wat de Al-saud familie doet of denkt, een en al landverraders zijn het met hoeveel olie opbrengsten ze van het Saudische volk stelen. Je kan niet ontkennen dat enorm veel Saudis en ook prominente Saudis het wahabisme aanhangen en deze ook actief steunen in het buitenland.
quote:
Now the Ikhwan routinely massacred “apostate” unarmed villagers in their thousands, thought nothing of slaughtering women and children, and routinely slit the throats of all male captives.
Klinkt herkenbaar? ;)

http://www.newstatesman.c(...)rce-global-terrorism
pi_155588628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:38 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Als je onderstaand artikel leest zie je dat de wortels van IS eigenlijk ook liggen in het bedoeinen leger ''de Ikhwan'' van de Saudische leider Abd al-aziz in begin 20e eeuw. Maakt me niet uit wat de Al-saud familie doet of denkt, een en al landverraders zijn het met hoeveel olie opbrengsten ze van het Saudische volk stelen. Je kan niet ontkennen dat enorm veel Saudis en ook prominente Saudis het wahabisme aanhangen en deze ook actief steunen in het buitenland.

[..]

Klinkt herkenbaar? ;)

http://www.newstatesman.c(...)rce-global-terrorism
De Ihkwan zijn later door AbdulAziez aangepakt en een kopje kleiner gemaakt, dus wees wat inhoudelijk met hetgeen precies bedoelt wordt met Wahabisme.
pi_155588825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Zou je dat inhoudelijk kunnen beargumenteren?
Hoe inhoudelijk wil je het hebben? Als gematigde en progressieve moslims op oorlogspad gaan dan zou er weinig van kloppen maar de support onder de salafisten voor IS is een feit en dat zijn de conservatieven die terug willen naar Mohammed's tijd. Dat is alles behalve progressief.

Ik heb 5 jaar in Turkije gewoond en heb inmiddels wel een idee over de groepen die er in de samenleving bestaan. Ik heb veel moslims als vrienden, die doen net zo mee aan de samenleving als wij dat doen, hoef je nooit van te verwachten dat ze zich aansluiten bij IS.

Ik ken ook persoonlijk iemand die bij een conservatief instituut werkt in Frankrijk als leerkracht en 3 facebook profielen voert. Eentje waarin hij zich als een degelijk frans burger presenteert, eentje waarin hij zich als een goed moslim neerzet en zelfs IS bekritiseerd, en eentje waarin hij IS flink support.

Die riep kort na de CH aanslagen op tot het doden van leden van een Turkse band omdat ze de islam bekritiseerden. Dat bericht werd na 15 minuten weer door 'm weggehaald.

Als je potentieel gevaar in de samemleving zoekt, dan vind je dat niet onder moslims die hetgene wat anderen doen wel ok vinden en tolerant zijn. Dat vind je onder gesloten gemeenschappen met imams die alles vervloeken wat westers is. Mensen die met sharia4... vlaggen lopen de wapperen zoals hij deed.
pi_155588872
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoe inhoudelijk wil je het hebben? Als gematigde en progressieve moslims op oorlogspad gaan dan zou er weinig van kloppen maar de support onder de salafisten voor IS is het hoogst en dat zijn de conservatieven die terug willen naar Mohammed's tijd. Dat is alles behalve progressief. Ik heb 5 jaar in Turkije gewoond en heb inmiddels wel een idee over de groepen die er in de samenleving bestaan. Ik heb veel moslims als vrienden, die doen net zo mee aan de samenleving als wij dat doen

Ik ken ook persoonlijk iemand die bij een conservatief instituut werkt in Frankrijk als leerkracht en 3 facebook profielen voert. Eentje waarin hij zich als een degelijk frans burger presenteert, eentje waarin hij zich als een goed moslim neerzet en zelfs IS bekritiseerd en eentje waarin hij IS meer dan een beetje support.

Die riep kort na de CH aanslagen op tot het doden van leden van een Turkse band omdat ze de islam bekritiseerden. Dat bericht werd na 15 minuten weer door 'm weggehaald.

Als je potentieel gevaar in de samemleving zoekt, dan vind je dat niet onder moslims die hetgene wat anderen doen wel ok vinden en tolerant zijn. Dat vind je onder gesloten gemeenschappen met imams die alles vervloeken wat westers is. Mensen die met sharia4... vlaggen lopen de wapperen zoals hij deed.
Ik ken ook persoonlijke veel moslims en ook mensen die zich toeschrijven naar de Wahabistische missie, alleen zijn zij juist hartstikke tegen IS en zij noemen IS ook weleens 'honden van het hellevuur'. Hoe moet ik dat zien?
pi_155589133
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:50 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Ik ken ook persoonlijke veel moslims en ook mensen die zich toeschrijven naar de Wahabistische missie, alleen zijn zij juist hartstikke tegen IS en zij noemen IS ook weleens 'honden van het hellevuur'. Hoe moet ik dat zien?
Die zijn er, maar die worsteling van wel of geen support vindt hoofdzakelijk in deze kringen plaats en dat tot een bedenkelijk niveau. En zoals ik schreef over deze persoon in kwestie geeft hij tegelijk volledige support en is hij ook tegen op een ander profiel. Dat voorbeeld maakt het er voor mij niet beter op.

Zo poste hij een cartoon van biddende moslims en een IS strijder die met zn achterwerk de andere kant op bad op zn "goede moslim" profiel. Aan de andere kant riep hij op tot het doden van mensen de de islam bekritiseren en voerde hij dat profiel als IS supporter wapperend met de vlag.

Als dat soort trucjes meer voorkomen binnen dat soort salafistische instituten staat de geloofwaardigheid op losse schroeven.
pi_155589231
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die zijn er, maar die worsteling van wel of geen support vindt hoofdzakelijk in deze kringen plaats en dat tot een bedenkelijk niveau. En zoals ik schreef over deze persoon in kwestie geeft hij tegelijk volledige support en is hij ook tegen op een ander profiel. Dat voorbeeld maakt het er voor mij niet beter op.

Zo poste hij een cartoon van biddende moslims en een IS strijder die met zn achterwerk de andere kant op bad op zn "goede moslim" profiel. Aan de andere kant riep hij op tot het doden van mensen de de islam bekritiseren en voerde hij dat profiel als IS supporter wapperend met de vlag.

Als dat soort trucjes meer voorkomen binnen dat soort salafistische instituten staat de geloofwaardigheid op losse schroeven.
Hoe dan ook, in de Nederlandse rechtstaat zijn dergelijke meningen gewoon toegestaan zolang er niet wordt opgeroepen naar moord en geweld tegen andere. Radicale meningen zijn gewoon toegestaan hoe stom, dom of achterlijk we ze ook vinden.
pi_155589359
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:05 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Hoe dan ook, in de Nederlandse rechtstaat zijn dergelijke meningen gewoon toegestaan zolang er niet wordt opgeroepen naar moord en geweld tegen andere. Radicale meningen zijn gewoon toegestaan hoe stom, dom of achterlijk we ze ook vinden.
Oproepen tot het doden van iemand valt buiten de vrije mening.

Maar wat is een mening? Zou je mij het hebben van een mening toedichten als ik op profiel A me volledig afzet en op profiel B mij volledig aansluit bij de groep waar ik me op A tegen afzet. Dan zou ik gewoon een gestoorde zak zijn.
pi_155589668
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Oproepen tot het doden van iemand valt buiten de vrije mening.

Maar wat is een mening? Zou je mij het hebben van een mening toedichten als ik op profiel A me volledig afzet en op profiel B mij volledig aansluit bij de groep waar ik me op A tegen afzet. Dan zou ik gewoon een gestoorde zak zijn.
Het steunen van IS in hun doen en laten staat gelijk aan gestoordheid, dus...
pi_155590175
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:21 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Het steunen van IS in hun doen en laten staat gelijk aan gestoordheid, dus...
En dat komt onder gematigde moslims en progressievelingen die andersdenkenden respecteren niet voor. Je kunt aan iemands lichaamstaal wel aflezen hoe iemand tegen een bepaald onderwerp staat. Daarom is het helemaal niet zo gek om bepaalde conservatieve sektes goed door te blijven lichten.

As jongeren vatbaar voor iets zijn moet er eerst een afglijding plaatsvinden naar conservatisme, waar ze een tijd in blijven hangen voor ze verder afglijden. Dat zag je ook bij de recruits van IS in NL. Jongens die van de ene op de andere dag in witte gewaden liepen, een keppeltje opdeden en een baard lieten groeien en zich volledig tegen de ouders keerden.

Conservatieve opvattingen over vrouwen en steun voor het shariarecht zou al voldoende moeten zijn om ze sterk te monitoren. Waar rook is, is vuur.
pi_155590233
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:36 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:
Zahra (Fatima Zahra) is de dochter van de Profeet Mohammed, de Shia hebben een soort fetish voor de bloedverwanten van de profeet en daarom roepen ze hen aan naast G-d. (Wat volgens de Islam afgoderij is)Wat volgens Mohammed ibn Abdelwahhab afgoderij is
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155590268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:40 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:
De Ihkwan zijn later door AbdulAziez aangepakt en een kopje kleiner gemaakt, dus wees wat inhoudelijk met hetgeen precies bedoelt wordt met Wahabisme.
Uhhhh.... ):O Misschien mensen die de leerstellingen van Mohammed ibn Abdelwahhab centraal nemen in hun begrip van de Islam? :? Dus zowel Koninkrijk Saudie Arabie als de Islamitische Staat?
Tis maar een balletje die ik opgooi hoor.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155593705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:43 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Uhhhh.... ):O Misschien mensen die de leerstellingen van Mohammed ibn Abdelwahhab centraal nemen in hun begrip van de Islam? :? Dus zowel Koninkrijk Saudie Arabie als de Islamitische Staat?
Tis maar een balletje die ik opgooi hoor.
Precies. Ik denk dat zodra hier een discussie over komt binnen de (Saudische) Soennitische kringen er een eerste goede stap gezet kan worden en we af kunnen zijn van al dit sektarische onzin.

Denk dat de meerderheid van de soennieten namelijk echt niet het wahabisme aanhangen, het is gewoon een gefaalde stroming. Dat er zoveel supporters zijn van het wahabisme op het arabisch schiereiland, een gebied met een enorm financieel invloed in de wereld, dat moet worden besproken.
pi_155594316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:55 schreef Koskesh het volgende:
Precies. Ik denk dat zodra hier een discussie over komt binnen de (Saudische) Soennitische kringen er een eerste goede stap gezet kan worden en we af kunnen zijn van al dit sektarische onzin.

Denk dat de meerderheid van de soennieten namelijk echt niet het wahabisme aanhangen, het is gewoon een gefaalde stroming. Dat er zoveel supporters zijn van het wahabisme op het arabisch schiereiland, een gebied met een enorm financieel invloed in de wereld, dat moet worden besproken.
Soennieten weten veelal niet eens duidelijk het verschil, noch worden ze daarin duidelijk onderwezen door normale soennitische theologen in normale beknopte taal. Een a-b-c-tjes zeg maar over Mohammed ibn Abdulwahhab en waar je zijn hedendaagse volgelingen aan kan herkennen en waar ze linksaf gaan waar normale soennisme traditioneel gezien altijd rechtsaf ging. Gevolg is dat de al verdeelde soennitisch religieuze establishments in verschillende landen een flink gat open laten waar de wahabieten/salafistische propaganda gretig gebruik van maakt met vele oliedollars tot hun beschikking en ogenschijnlijk uitziende "vroomheid" (mega lange baarden, veel religieuze taal en soort van "strengheid in religieuze zaken").

Kijk als we naar IS kijken is dat gewoon pure Wahabisme wat ze in praktijk brengen, het wahabisme van Mohammed ibn Abdulwahhab en zijn eerste volgelingen. Dus niet het afgezwakte wahabisme wat de Saudische staat nu propageert omdat ze anders zichzelf in de voet schieten. Mohammed ibn Abdulwahhab zou geen spaan heel laten van het huidige Koninkrijk aal-Saud en ze als afvalligen bevechten tot de dood waar mogelijk; "tawaghit" & "murtadin". Exact dezelfde taal die IS uit aan het adres van Saudie Arabie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155594650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Soennieten weten veelal niet eens duidelijk het verschil, noch worden ze daarin duidelijk onderwezen door normale soennitische theologen in normale beknopte taal. Een a-b-c-tjes zeg maar over Mohammed ibn Abdulwahhab en waar je zijn hedendaagse volgelingen aan kan herkennen en waar ze linksaf gaan waar normale soennisme traditioneel gezien altijd rechtsaf ging. Gevolg is dat de al verdeelde soennitisch religieuze establishments in verschillende landen een flink gat open laten waar de wahabieten/salafistische propaganda gretig gebruik van maakt met vele oliedollars tot hun beschikking en ogenschijnlijk uitziende "vroomheid" (mega lange baarden, veel religieuze taal en soort van "strengheid in religieuze zaken").

Kijk als we naar IS kijken is dat gewoon pure Wahabisme wat ze in praktijk brengen, het wahabisme van Mohammed ibn Abdulwahhab en zijn eerste volgelingen. Dus niet het afgezwakte wahabisme wat de Saudische staat nu propageert omdat ze anders zichzelf in de voet schieten. Mohammed ibn Abdulwahhab zou geen spaan heel laten van het huidige Koninkrijk aal-Saud en ze als afvalligen bevechten tot de dood waar mogelijk; "tawaghit" & "murtadin". Exact dezelfde taal die IS uit aan het adres van Saudie Arabie.
_O_
pi_155595039
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik weet niet welke boeken jij leest, maar doden en heiligen aanroepen naast G-d is in de traditionele Islam gewoon afgoderij en daarvoor kan de 4 wetschool geleerden voor je citeren. Laat staan dat er een consensus is onder de 4 wetgeleerden en hun studenten over de Shia en dat ze het allemaal over eens zijn dat de Shia ketters zijn en afgoden dienaren. Dit kan ik je bewijzen! Wat wel ironisch is, is dat bin Taimia (volgens u een wahabist) degene is die juist verklaarde dat de Shia over het algemeen GEEN ketters zijn!
pi_155596325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:44 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:
Ik weet niet welke boeken jij leest, maar doden en heiligen aanroepen naast G-d is in de traditionele Islam gewoon afgoderij
Nee hoor. Zelf jouw Ibn Taymiyya zegt dat in de Arabische taal "Yaa" gebruikt kan worden voor zowel iemand die wel als niet fysiek aanwezig is. Iets wat vandaag de dag nog steeds het geval is in veel dialecten waaronder het Marokkaanse vermoedelijk ya Ilias. Bewijs jij maar eens dat "aanroepen van doden" als in "Ya Zahra", of "Ya Rasoulallah", per definitie "aanbidding" betekent in de religieuze definitie. Dat kan je nooit. Zelfs in de Koran komt aanroepen (yed'i/ted'i) terug op twee manieren; aanbidding en als normaal aanroepen. Weet je uberhaupt wel dat er van de eerste Moslims waren die jij als heilig ziet die dit deden mbt tot de profeet Mohammed na zijn overlijden? Die "aanbidden ook de profeet" volgens jou? :D
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155597211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:20 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nee hoor. Zelf jouw Ibn Taymiyya zegt dat in de Arabische taal "Yaa" gebruikt kan worden voor zowel iemand die wel als niet fysiek aanwezig is. Iets wat vandaag de dag nog steeds het geval is in veel dialecten waaronder het Marokkaanse vermoedelijk ya Ilias. Bewijs jij maar eens dat "aanroepen van doden" als in "Ya Zahra", of "Ya Rasoulallah", per definitie "aanbidding" betekent in de religieuze definitie. Dat kan je nooit. Zelfs in de Koran komt aanroepen (yed'i/ted'i) terug op twee manieren; aanbidding en als normaal aanroepen. Weet je uberhaupt wel dat er van de eerste Moslims waren die jij als heilig ziet die dit deden mbt tot de profeet Mohammed na zijn overlijden? Die "aanbidden ook de profeet" volgens jou? :D


Khalas, een ieder die dit reciteert, accepteert en in gelooft is mushrik. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 18:44:24 ]
pi_155599892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:18 schreef UpsideDown het volgende:
Aceeeeeed twitterde op woensdag 26-08-2015 om 18:10:42 #Peshmerga PUK and PKK (HPG) advancing in South Daquq area with the support of coalition airstrikes against #ISIS https://t.co/IpgIMjKgZj reageer retweet
https://vimeo.com/137366863
LCarabinier twitterde op woensdag 26-08-2015 om 23:57:09 Map: 26 August, Offensive in South of #Kirkuk, #Peshmerga & #PKK operation. http://t.co/XK3RPmMsiS reageer retweet
Say what?
pi_155601411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:44 schreef De_tijdelijke_aziaat het volgende:

[..]

Ik weet niet welke boeken jij leest, maar doden en heiligen aanroepen naast G-d is in de traditionele Islam gewoon afgoderij en daarvoor kan de 4 wetschool geleerden voor je citeren. Laat staan dat er een consensus is onder de 4 wetgeleerden en hun studenten over de Shia en dat ze het allemaal over eens zijn dat de Shia ketters zijn en afgoden dienaren. Dit kan ik je bewijzen! Wat wel ironisch is, is dat bin Taimia (volgens u een wahabist) degene is die juist verklaarde dat de Shia over het algemeen GEEN ketters zijn!
Zo kun je altijd wel een tekst vinden die aansluit bij hetgeen jij verdedigd. Naar historische context wordt nauwelijks gezocht en mede daarom is het geen wetenschap. De meeste theologen zijn de grootste koffietafelneuzelaars die er zijn.

Ze nemen vooraf een stelling in en zoeken dan teksten erbij die de stelling kracht bij zetten. En als iets niet in de koran staat zoals goedkeuring voor zelfmoordaanslagen (zelfmoord is een zonde in de koran), dan zeggen ze dat in oorlog alles geoorloofd is en een andere geleerde het ok vindt (ook al staat dat niet in de koran onder oorlogsrecht).

Ander voorbeeld : Mohammed liet vrouwen en mannen in dezelfde ruimte bidden. Maar men vind dit niet kuis en refereert dan naar de een of 't andere conservatieve scholar die gescheiden ruimtes instelde.

Het draait dus allemaal om persoonlijke of politieke macht en het boek hangt er wat bij.
pi_155629934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Soennieten weten veelal niet eens duidelijk het verschil, noch worden ze daarin duidelijk onderwezen door normale soennitische theologen in normale beknopte taal. Een a-b-c-tjes zeg maar over Mohammed ibn Abdulwahhab en waar je zijn hedendaagse volgelingen aan kan herkennen en waar ze linksaf gaan waar normale soennisme traditioneel gezien altijd rechtsaf ging. Gevolg is dat de al verdeelde soennitisch religieuze establishments in verschillende landen een flink gat open laten waar de wahabieten/salafistische propaganda gretig gebruik van maakt met vele oliedollars tot hun beschikking en ogenschijnlijk uitziende "vroomheid" (mega lange baarden, veel religieuze taal en soort van "strengheid in religieuze zaken").

Kijk als we naar IS kijken is dat gewoon pure Wahabisme wat ze in praktijk brengen, het wahabisme van Mohammed ibn Abdulwahhab en zijn eerste volgelingen. Dus niet het afgezwakte wahabisme wat de Saudische staat nu propageert omdat ze anders zichzelf in de voet schieten. Mohammed ibn Abdulwahhab zou geen spaan heel laten van het huidige Koninkrijk aal-Saud en ze als afvalligen bevechten tot de dood waar mogelijk; "tawaghit" & "murtadin". Exact dezelfde taal die IS uit aan het adres van Saudie Arabie.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:20 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nee hoor. Zelf jouw Ibn Taymiyya zegt dat in de Arabische taal "Yaa" gebruikt kan worden voor zowel iemand die wel als niet fysiek aanwezig is. Iets wat vandaag de dag nog steeds het geval is in veel dialecten waaronder het Marokkaanse vermoedelijk ya Ilias. Bewijs jij maar eens dat "aanroepen van doden" als in "Ya Zahra", of "Ya Rasoulallah", per definitie "aanbidding" betekent in de religieuze definitie. Dat kan je nooit. Zelfs in de Koran komt aanroepen (yed'i/ted'i) terug op twee manieren; aanbidding en als normaal aanroepen. Weet je uberhaupt wel dat er van de eerste Moslims waren die jij als heilig ziet die dit deden mbt tot de profeet Mohammed na zijn overlijden? Die "aanbidden ook de profeet" volgens jou? :D
_O_ _O_
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:03:42 #41
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155719870
Opvallende uitspraak van een Amerikaanse generaal, die niet meer gelooft in een verenigd Irak

US Army Gen. Odierno Retires amid Controversy over Iraq Remarks
quote:
In an audio briefing to Pentagon reporters, Ryder said that coalition airstrikes backing the Iraqi Security Forces (ISF) and the Kurdish peshmerga forces had reduced the areas controlled by Islamic State of Iraq and Syria by 25-30 percent.

"It's going to be a long fight," he said, but "I think we are continuing to put pressure on ISIL," another acronym for ISIS.

In his final Pentagon news conference on Wednesday, Odierno also riled the Baghdad government of President Haider al-Abadi by suggesting the possibility that the sectarian rifts at the root of Iraq's political divides might lead to the partition of the country into Sunni, Shia and Kurdish sectors.

"I think we have to deal with ISIL first, and then we have to decide what it will look like afterwards," but "that is something that could happen," Odierno said of partition. "It might be the only solution, but I'm not ready to say that yet."

Abadi's office on Thursday put out a statement calling Odierno's comment on partition "irresponsible." The statement added that "Iraqis are making sacrifices to strengthen the unity of their country and defend it."

The State Department also responded to Odierno's remarks, saying that "the United States believes a unified Iraq is a stronger Iraq. We also believe a unified Iraq is important to the stability of the region."
Say what?
pi_155720012
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:03 schreef UpsideDown het volgende:
Opvallende uitspraak van een Amerikaanse generaal, die niet meer gelooft in een verenigd Irak

US Army Gen. Odierno Retires amid Controversy over Iraq Remarks

[..]

Irak moet dan ook opgesplitst worden :) Een Assyrisch Rijk en de rest mogen de zandbarbaren hebben _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2015 22:08:49 ]
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:10:50 #43
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155720133
quote:
IS verbrandt vier Iraakse piloten levend

Islamitische Staat (IS) heeft vier Iraakse piloten geëxecuteerd. De mannen werden gedood door ze aan handen en voeten gebonden op te hangen boven een vuur.


De executie was een wraakactie voor de dood van vier IS-leden eerder deze maand, zei een lid van de terreurbeweging op de video die van de terechtstelling is verschenen.

Het is onduidelijk wanneer en waar de macabere beelden zijn geschoten.

De video toont ook de beelden die sjiitische milities vorige week hebben gepubliceerd waarop is te zien hoe een IS-strijder levend wordt verbrand en in stukken wordt gesneden. De vier piloten werden gedwongen de video te bekijken voordat ze zelf de dood tegemoet gingen.
TerreurMonitor twitterde op maandag 31-08-2015 om 12:04:17 #Terreur-beweging Islamitische Staat #ISIS verbrandt opnieuw mensen in executievideo(Artikel): http://t.co/JZnLqk9D5G http://t.co/n3nInGWjJM reageer retweet
Say what?
pi_155723592
Heb het filmpje gezien. Lijkt me geen prettige dood.
Ура для россии
pi_155724143
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:44 schreef Woestijnvos het volgende:
Heb het filmpje gezien. Lijkt me geen prettige dood.
sick fucks, is alleen niet de eerste keer dat ik iemand opgeknoopt heb zien roosteren. eerste keer gezien in irak gedaan door een sjia militie die een vermeende isis lid roosterde op deze manier
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155726062
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

eerste keer gezien in irak gedaan door een sjia militie die een vermeende isis lid roosterde op deze manier
:')
pi_155729479
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

sick fucks, is alleen niet de eerste keer dat ik iemand opgeknoopt heb zien roosteren. eerste keer gezien in irak gedaan door een sjia militie die een vermeende isis lid roosterde op deze manier
Haha. Voor de rest van de wereld is dit wel de eerste keer. Heb je trouwens enige bronnen bij je bewering? Of hadden die shias het niet op liveleak gezet in HD?
pi_155737198
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 04:00 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:32 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Haha. Voor de rest van de wereld is dit wel de eerste keer. Heb je trouwens enige bronnen bij je bewering? Of hadden die shias het niet op liveleak gezet in HD?
had het ook hier geplaatst

http://www.israelnational(...)/196072#.VeXJcPS1_V8

isis heeft geen patent op ziek gedrag ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Slayage op 01-09-2015 17:53:00 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155738257
oops:P

[ Bericht 98% gewijzigd door Slayage op 01-09-2015 18:51:25 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155756988
Waarschijnlijk gemist bij het nieuws, maar IS is dus al aardig terug gedrongen, in maart al verdreven uit Tikrit. Hoe is de situatie nu dan?

IS over een jaar verdreven uit Irak?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')