abonnement Unibet Coolblue
pi_155628694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef Scuidward het volgende:
IK STA IN DE AFTERMOVIE!

Werk mijn haar bij op 1:47.
:D :D dude!
pi_155628828
Ik sta nergens op :'(
pi_155628904
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik sta nergens op :'(
Hehe me neither.. te oud natuurlijk.. :+
pi_155628960
Blij toe. Kan ik tenminste ongegeneerd genieten.
pi_155628977
Precies! Let it al hang en zo.. *)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:22:42 #156
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_155629156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:11 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Hehe me neither.. te oud natuurlijk.. :+
Dat valt altijd op, bij tv rapportages e.d. lijkt het publiek 4 keer jonger dan op het terrein...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_155629477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

:')

Nee, 3voor12 is het meelopertje van de klas. Die met de "stoere jongens" zoals jou mee willen lopen om Passenger af te zeiken puur uit haat en zonder beredenering. Mensen die zichzelf muziek kenner noemen maar totaal niets in de breedte kunnen zien zijn er teveel vandaag de dag :{ :{ :{
Sorry, maar juist als je in de breedte kijkt zie je wat er niet deugd aan die bagger als Passenger en de hele horde klonen in hetzelfde genre waar je mee dood gegooid word. Het is gemakzuchtig, afgezaagd en pure marketing die er blijkbaar ingaat als zoete koek bij het publiek wat blijkbaar niet verder kijkt.

Dat gaat los van mijn eigen smaak, zelf los van de factor 'te commercieel' of 'te top 40'. Dit is gewoon te constateren als je een beetje de popgeschiedenis kent. Het is al gedaan en veel beter en diverser ook. Nu is het populair omdat de hypemachine weet dat dit genre er toch wel ingaat bij de 'massa', die niet beter weet en vooral niet beter kent. En Lowlands maakt daar maar al te graag gebruik van.

Vroeger was 3voor12 nog een luis in de pels die dit soort pijnpuntjes te benoemen. Nu maken ze van dit soort zijdezachte stukjes. Als je dit al 'stoere jongens'-taal vind dan moet je eens in de geschiedenis van 3voor12 duiken. Ooit durfden ze nog tegengas te geven en mensen tegen de haren in te strijken.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_155630188
Dit jaar toch ook maar weer naar Lowlands geweest. Andere plannen gingen niet door en er waren nog steeds kaartjes, dus de keuze was snel gemaakt. Zeker gezien de weergoden ons gunstig gezind waren :) Donderdagochtend aan onze reis naar LL paradise begonnen, oftewel in de auto gestapt en op het terrein weer uitgestapt. Voor mij geen gekloot met de gele worm. Toen we aankwamen was de ingang nog dicht. Al had ik hier al mensen met bandjes gezien dus dacht dat het al lang open was stelletje fuckers :P Maargoed niet al te lang hoeven wachten tussen de kokende kreeften, want koud was het niet. Denk dat de eerste mensen daar al meteen goed verbrand zijn.

Even tentje opgezet, wat kikkertjes verplaatst en wat wespen gespanked, luchtbed nummer drie gekocht bij de Hema, om vervolgens het eerste biertje in de zon te kunnen drinken. Ook heel chill dat het terrein donderdag al open ging, zodat ik dit jaar niet per ongeluk een of ander pastasausconcentraat eet (zonder te verdunnen want we gaan onszelf geen mietje noemen), waardoor ik meteen de hele nacht de riolering van Lowlands kon testen. Oh achteraf verdunnen met bier en wiskey werkt blijkbaar niet. Dit jaar dus gewoon lekker op het terrein gegeten en als koningen in de leren fauteuils van de Hacienda gezeten.

Uiteindelijk gaat het toch ook om muziek, dus hier mijn revies (aka slecht onderbouwde mening) van de door mij bezochte optredens:


Vrijdag:

Chef's Special: Hier begonnen en op zich vrolijke muziek. Ze maken er altijd wel een feestje van maar toch iets te vrolijk voor de vroege ochtend dus vast naar het volgende optreden gegaan.

James Bay: Zeer goed optreden. Zijn hit 'Hold back the river' vind ik een van zijn mindere nummers, en werd dus positief verrast door de rest van zijn repertoire. Geluid was erg goed. Overigens, voor de gitaristen onder ons, opvallend veel semi hollow body gitaren op lowlands. Ik had hem nooit live gezien maar was zeer positief verrast. Aan het eind ook nog een mooie gitaar solo improvisatie dat ik wat vaker in zijn nummers had willen horen.

Limp Bizkit: Nostalgie als skater uit de jaren negentig ;) Dus goed los gegaan. Geluid in de alpha vond ik echt bagger, was soms zelfs moeilijk te horen wat ze speelden. Was een mooi feestje en mijn schoen en pet ook weer terug gevonden in de pit. Mijn vriendin heeft het ook overleefd gelukkig :) Dacht in eerste in stantie dat het optreden zelf best slecht was met wat rare covers/medley. Toen ik het later terug luisterde op youtube was het eigenlijk beter dan ik dacht. Niet geweldig maar niet zo slecht als het daar leek. Puur door het slechte geluid daar.

All time low: Vervolgens naar all time low gegaan. Kende ze niet maar voor die tijd wat filmpjes gekeken en deed mij denken aan blink 182, dus bij gebrek aan beter even langs. Hoewel ik mij daar een halve opa voelde hebben we ons toch vermaakt. Volgens mij stond ik bij de ouders van al die kinders die tegen het podium geplakt zaten. Ze haalden ook wat van die meisjes (en een paar gasten) het podium op. Leuk om te zien hoe blij die waren en hoe ze de bandleden aanranden :D. Al kreeg ik qua publiek wel het idee dat ik bij one direction stond. Band speelde zelf prima, maar verder qua muziek redelijk standaard blije punk rock.

Paolo Nitini en Underworld gemist. Moest toch een keer eten en underworld al eens gezien. Was ondertussen ook te druk om het echt goed mee te krijgen. Je wilt dan toch in de tent staan bij underworld. Was ook bang dat het tegen ging vallen want de eerste keer dat ik ze heb gezien was echt geweldig.

Ben Howard: Wilde ik graag een keer live zien. Hele chille muziek. Waren al in de buurt dus zijn maar vooraan gaan staan. Helaas was dit de grootste tegenvaller voor lowlands voor mij. Geluid (wederom alpha) was echt bijzonder bagger. Stem verdween in de muziek en totaal geen definitie van het geluid. Sonic space?? Hoewel dit één van de optredens was waarvoor ik naar lowlands wilde ben ik weg gegaan. Liedjes waren beetje dull, geluid was bar slecht, geen interactie, rare setlist, etc. Van buiten de tent nog wel afgekeken, waar het geluid overigens veel beter was, maar de andere punten bleven wel staan.
Toen nog maar gaan feesten in de Heineken.


Zaterdag:

Eaves: Beetje ontbijt aan het verzamelen op het terrein en langs de Charlie gelopen. Daar speelde Eaves. Dit was echt een verrassing. Echt prachtige muziek. Dacht bij het zien van de band (vooral zanger) aan de oude silverchair, maar het was toch heel anders. Vooral de afsluiter Pylons was goed. Het is altijd leuk om verrast te worden. Goed geluid ook.

Rico & Sticks: Nooit van gehoord. Zijn dit de gasten van Opgezwolle? Hoe dan ook iedereen leek redelijk los te gaan, echter totaal niet mijn ding. Na paar minuten lang "strik je veters", gevolgd door een paar minuten "Gekke Gerrit" ben ik maar afgetaait.

While she sleeps: Toen beetje rondgelopen en kwamen we weer bij de Charlie uit waar While she sleeps net speelde. Een van de weinige optredens met ouderwets gitaargeweld. Beetje het gevoel van ik trek mijn servieskast open en alles flikkert eruit bovenop mijn teen, dat geluid. Kende ze niet maar heerlijk optreden. Zeker gezien de bands die we ervoor en daarna zagen, was dit wel even een verademing.

Echosmith: Toen even in de zon gaan zitten naar de Heineken bij Echosmith. Muziek was ok, beetje suf maar verder niet bijzonder slecht gespeeld. Was ook meer van de zon aan het genieten, maar dit werd helaas consequent onderbroken door de irritante interactie van de zangeres met het publiek. Alles klonk bijzonder ingestudeerd en op de automatische piloot. Dan helpt het ook niet dat ze klinkt als een navigatiesysteem of een bandje van een talencursus. Het is dat ik heerlijk in de zon lag en wegrollen nogal een pokke end was, toch maar blijven hangen. Meer luiheid dat ik daar nog was dan vrije wil.

Balthazar: Omschrijving klonk leuk en aangezien ik nog steeds naast de tent lag, maar eens de moeite genomen om naar binnen te rollen. Prima optreden maar na een paar nummers begon ik mij te vervelen en maar eens in beweging gekomen.

The Bohicas: Wederom zag de omschrijving er goed uit, dus leek ons de moeite waard om eens te checken. Gedaan, was niet boeiend en weer weggegaan.

De Jeugd van Tegenwoordig: Was wel een vrolijke bende. Had wel verwacht wat meer nummers te kennen aangezien ik het idee heb dat die gasten overal zijn. Tja wat kan ik er nog meer over zeggen.

Bastille: Vriendin wilde graag naar Bastille dus daar naar toe gegaan. Kende op de cover en de hit na geen enkel nummer, maar geluid was goed en vooral de visuals maakten het een mooi optreden. Zo'n optreden dat leuk is als het er staat maar waar ik niet naar een los concert zou gaan. Gewoon solid.

The Chemical Brothers: Wilde ik ook graag zien. Stond in de tent in het midden. Begon indrukwekkend met lasers en het opbouwende "Hey boy, hey girl". De intro duurt altijd wat langer dan ik denk en iedereen had de knien al geolied om te springen. Toen kwam de climax en ging iedereen los, alleen waar was de muziek? Het zakte ook supersnel weer in omdat het geluid daar veel te zacht was. Nog een paar nummers meegepakt maar vanwege het slechte geluid kwam het gewoon niet los. Iedereen wilde wel, maar het werkte gewoon niet (wederon alpha...). Ben ook hier weg gegaan.

Oh Mega!: Toen even naar de omega geweest. Dat was apart.


Zondag:

Bear's Den: Twijfelde want wilde PAUW ook zien, maar dacht kijk eerst wel hier en als het niet boeit ga ik wel naar PAUW. Dit was echter de grootste verrassing van Lowlands voor mij. Prachtig geluid, mooie laid back muziek. Zeker het nummer Elysium. Heb het hele concert gezien. Volgens mij was ik niet de enige die zo verrast was. De band (vooral de zanger) was helemaal overrompeld door de positiviteit van het publiek. Hij zei dat hij veel had verwacht maar dit niet. Je zag hem glunderen en genieten. Volgens mij voor velen een van de grootste verrassingen. Prachtig optreden. PAUW dus compleet gemist.

Concertgebouw orkest: Ga zelf ook naar klassieke concerten en opera, maar vond dit niets. Vooral vanwege het geluid want het was wederom dikke bagger (alpha wtf??). Echt mijn darmen hebben nog betere akoestiek. Dus gewoon in de zon gaan liggen en in slaap gevallen. Had ook niet geslapen. Het drumconcert in de wc's 's nachts om vijf uur was een stuk beter. Volgende keer graag vermelden in het blokkenschema!

Mighty Oaks: Al wat muziek van geluisterd en was inderdaad wat ik ervan verwachtte. Lekkere relax muziek, mooi zonnetje en mijn enige optreden in de Lima.

Enter Shikari: Een optreden waar ik ook echt naar uitkeek. Zij stelden gelukkig niet teleur. Wat een energie. Vond het publiek in het begin wat stroef en had ook verwacht dat het helemaal vol zou staan, maar niets was minder waar. Band deed er in ieder geval alles aan. Basgitaar is twee keer het publiek rond geweest, de zanger stond zelf in de pit in het publiek. Er werd overal opgeklommen en de tent werd afgebroken als een chagrijnige Kurt Cobain. Muziek was top! 'The last Garrison' en 'Sorry you're not a winner' blijven heerlijke nummers. Zeker een band die ik vaker wil zien.
Helaas begon mijn rug het hier toch wel echt te begeven en was het voor mij redelijk klaar. Dus nog maar even een rustig optreden meegepakt.

Passenger: Ik zag veel negativiteit in reviews, dat verbaast mij eerlijk gezegd. Optreden was heel sterk. Anekdotes kende ik al dus hoewel vermakelijk komt dat dan een beetje nep over, maar geluid was erg goed (voor de eerste keer in de alpha, het kan dus toch!). Niet verwacht dat hij in zijn eentje zou staan, maar dat werkte prima. Kan eigenlijk alleen maar positief zijn. Respect om zo'n grote tent (en daarbuiten) te vermaken en blijven boeien met alleen een akoestische gitaar. Nummers als 'Golden leaves' zijn ook erg mooi en in sterk contrast met meer gimmicky songs als 'I hate' al ben ik het wel met die tekst eens, veel dingen waar ik mij ook aan stoor :P

Dus....
Al met al een mooie Lowlands. Jammer dat ik bejaard begin te worden en mijn rug het blijkbaar niet meer vier dagen trekt (was er donderdag vroeg). Volgende keer misschien maar met een rollator. Dit was mijn eerste zonnige lowlands en dat voegt toch wel veel toe. Heerlijk om in het gras in de zon te liggen ipv in een modderbad.
Dit jaar ook niet zo veel gezopen dat ik halve tot hele dagen heb gemist. In tegenstelling tot onze buren op de camping. Waren om half drie bij de tent en hoorde toen "Ah fuck man, middagdutje is helemaal mis gegaan. Kut alles gemist...". I know that feel, maar niet dit jaar. Op naar 2016!

[ Bericht 1% gewijzigd door ssebass op 28-08-2015 18:08:06 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:11:49 #159
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_155630376
Alpha geluid kan wel goed hoor, wat ik meekreeg was LB inderdaad erg slecht, maar Nutini was perfect.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_155630392
En hard is ook niet altijd beter.
pi_155630431
Eaves O+ O+ ik ben nog steeds onder de indruk :Y
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:17:23 #162
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_155630478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:13 schreef friekin_ het volgende:
En hard is ook niet altijd beter.
Vaak niet zelfs, hoewel het uiteraard in die grote tenten wel genoeg volume moet hebben. Concertgebouworkest was in het voorvak ok, maar leek me idd wel erg bescheiden qua volume om de tent te vullen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_155630635
Ging ook niet alleen om het volume wat vaak wel gewoon ok was, behalve bij de Chemical brothers en het concertgebouworkest. Maar de definitie van het geluid was vooral erg slecht. Alle instrumenten en zang leken door elkaars frequentiegebied te banjeren waardoor je een ondefinieerbare brij van geluid krijgt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_155630670
Ik ben alleen bij het RCO in de tent geweest, maar buiten klonken Nutini en LB eigenlijk wel ok. Betere mix op die boxen dan blijkbaar :)
pi_155633147
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Sorry, maar juist als je in de breedte kijkt zie je wat er niet deugd aan die bagger als Passenger en de hele horde klonen in hetzelfde genre waar je mee dood gegooid word. Het is gemakzuchtig, afgezaagd en pure marketing die er blijkbaar ingaat als zoete koek bij het publiek wat blijkbaar niet verder kijkt.

Dat gaat los van mijn eigen smaak, zelf los van de factor 'te commercieel' of 'te top 40'. Dit is gewoon te constateren als je een beetje de popgeschiedenis kent. Het is al gedaan en veel beter en diverser ook. Nu is het populair omdat de hypemachine weet dat dit genre er toch wel ingaat bij de 'massa', die niet beter weet en vooral niet beter kent. En Lowlands maakt daar maar al te graag gebruik van.

Vroeger was 3voor12 nog een luis in de pels die dit soort pijnpuntjes te benoemen. Nu maken ze van dit soort zijdezachte stukjes. Als je dit al 'stoere jongens'-taal vind dan moet je eens in de geschiedenis van 3voor12 duiken. Ooit durfden ze nog tegengas te geven en mensen tegen de haren in te strijken.
Neuu.. maar je roept erg hard dat Passenger een 1 moet krijgen terwijl als je die gewoon live ziet dan kan je daar nooit aan een 1 kan komen.

Heeft niets met "geschiedenis van popmuziek" te maken, maar gewoon pure haat richting zo'n artiest. En die snap ik nooit zo goed. Je hoeft het voor mij echt geen voldoende geven. Maar dat je zoiets 1 wil laten krijgen dat zegt volgens mij iets meer over jou dan over Passenger.

Als je een recensie gaat schrijven dan moet je daar neutraal in staan. En niet al met een mening naar zo'n show toe gaan, want tussen neus en lippen door lees je dat het gewoon best ok was. Maar ze kunnen het gewoon niet toegeven omdat het hier om Passenger gaat. Als ze echt tegengas geven dan hadden ze gewoon geschreven dat het opreden ok was, maar niet zijn ding was. Dit is wat iedereen wil horen, en dat zeggen ze ook. En dan denken ze met z'n allen toch tegendraads zijn zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 28-08-2015 20:12:33 ]
pi_155633170
Yo, bij welke band hoort die drummer die met drumstel en al gecrowsurfd werd?😮
pi_155633187
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:55 schreef NiceTry het volgende:
Yo, bij welke band hoort die drummer die met drumstel en al gecrowsurfd werd?😮
Was dat niet 21 Pilots??
pi_155633360
Wanne bullshitband is dat. Snap daar echt niks van.
What Would Goku Do
pi_155633815
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:56 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Was dat niet 21 Pilots??
:Y
pi_155642060
Het laatste kwartier van Father John Misty. Wat een baas!
pi_155642604
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:11 schreef theodoor9 het volgende:
Het laatste kwartier van Father John Misty. Wat een baas!
Mooi man, hoop hem volgend jaar nog ergens in te kunnen halen. Kendrick Lamar ziet er ook dope uit zeg.
pi_155642790
King Of Snake O+
pi_155643706
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:37 schreef indiaantje89 het volgende:
King Of Snake O+
Dirty/Epic

Man sowieso was heel dat optreden alles wat ik ervan gehoopt had. En ik had best aardig hoge verwachtingen.
What Would Goku Do
pi_155644061
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Neuu.. maar je roept erg hard dat Passenger een 1 moet krijgen terwijl als je die gewoon live ziet dan kan je daar nooit aan een 1 kan komen.

Heeft niets met "geschiedenis van popmuziek" te maken, maar gewoon pure haat richting zo'n artiest. En die snap ik nooit zo goed. Je hoeft het voor mij echt geen voldoende geven. Maar dat je zoiets 1 wil laten krijgen dat zegt volgens mij iets meer over jou dan over Passenger.

Als je een recensie gaat schrijven dan moet je daar neutraal in staan. En niet al met een mening naar zo'n show toe gaan, want tussen neus en lippen door lees je dat het gewoon best ok was. Maar ze kunnen het gewoon niet toegeven omdat het hier om Passenger gaat. Als ze echt tegengas geven dan hadden ze gewoon geschreven dat het opreden ok was, maar niet zijn ding was. Dit is wat iedereen wil horen, en dat zeggen ze ook. En dan denken ze met z'n allen toch tegendraads zijn zeg.
Een 3 mag ook. Het gaat ook om de context. Het is Lowlands, niet Pinkpop, niet muziekfeest op het plein. Lowlands heeft een reputatie qua programmering. En een missie met het soort muziek wat er gebracht wordt. Je recenseert ook het festival dat een gemakzuchtige weg is ingeslagen door acts als Passenger, Ben Howard, etc belangrijk te maken. Die kritiek is er niet meer. Want dan wordt Erik boos. En dan worden de fans van Passenger boos, want die zien de relatie tussen de slechte recentie en de context van het festival niet. Dan wordt zijn label boos, want negatief is altijd slecht. Dan wordt 3fm boos, want hun lieveling wordt slecht beoordeeld.

Het is als Limp Bizkit, dat zal nooit een goede recensie moeten ontvangen op een puur metalfestival, want daar heeft het niks meer mee van doen. Het is als Nick en Simon op Pinkpop: misplaatst, hoe goed ze het ook bedoelen. Dat is de context waar 3voor12 vroeger naar keek, maar nu laf een compromis zoekt om dat niet te benadrukken.

Ik vind Passenger sowieso bagger, maar ik kan me best voorstellen dat je dat op Pinkpop of een eigen concert goed recenseert als hij goed is. Prima, dan had je er niet heen moeten gaan als je het kut vind. Niks ten nadele van de act als die goed doet wat er gedaan moet worden. Mijn kritiek gaat totaal niet over Passenger an sich, maar over de laffe houding van 3voor12 tegenwoordig. Hebben ze deze editie uberhaupt een echt negatieve recensie geschreven?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:38:01 #175
159761 Arn0
Abbey Road
pi_155644116
Ja, ben het volledig met je eens. Ik bedoel, dat openingsblok in de Heineken ook..
Years & Years - James Bay - Kodaline - All Time Low

Brr.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')