abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168617996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

tja
nu met trump aan het roer kan je het helemaal vergeten aangezien trump duidelijk een anti iran standpunt inneemt in deze

quote:
Unfortunately, I assume that this administration isn’t going to do anything to stop that from happening. They have enabled and covered for the Saudi-led coalition all this time, and I doubt they are going to change their position now.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168618065
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

trump heeft kennelijk meer problemen met iran dan met saudi. dit is gewoon een openlijke dreigement richting iran. krijgt israel uiteindelijk toch zijn zin mbt iran nu obama weg is?

BirSoze twitterde op woensdag 01-02-2017 om 20:26:24 #Yemen: Michael Flynn "Houthis the #Iran coach / support are a danger for the USA" https://t.co/SUlCE2TKL2 reageer retweet
fregat boom

BirSoze twitterde op maandag 30-01-2017 om 20:40:28 #Yemen: les #Houthis attaque une frégate de la Marine royale saoudienne, frégate acheté à la France en 1980. https://t.co/9alB9grqhK reageer retweet
Mooi staaltje werk van de Houthis.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:17:56 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170658502
quote:
'Hongersnood van Bijbelse proporties dreigt in Jemen'

"We hebben via het Wereldvoedselprogramma zo'n 3,1 miljoen mensen bereikt, terwijl 7 miljoen mensen honger dreigen te lijden. Dat betekent feitelijk dat vier miljoen in april niets kregen", stelde de ervaren hulpverlener en VN-adviseur.

De crisis in Jemen krijgt volgens Egeland onvoldoende aandacht omdat maar weinig journalisten en diplomaten het land inkomen. Hij waarschuwde dat een half miljoen kinderen al op de rand van de dood staan. Veel jongeren zouden nu al "in stilte" sterven in huizen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:32:01 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172340057
quote:
Yemen cholera cases pass 300,000 mark, ICRC says

A 10-week cholera epidemic has now infected more than 300,000 people in Yemen, the International Committee of the Red Cross (ICRC) said on Monday, a health disaster on top of war, economic collapse and near-famine in the impoverished country.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:37:09 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173362354
Uitgebreid stuk in de NYT:
quote:
‘It’s a Slow Death’: The World’s Worst Humanitarian Crisis

SANA, Yemen – After two and a half years of war, little is functioning in Yemen.

Repeated bombings have crippled bridges, hospitals and factories. Many doctors and civil servants have gone unpaid for more than a year. Malnutrition and poor sanitation have made the Middle Eastern country vulnerable to diseases that most of the world has confined to the history books.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173362777
echt niemand geeft ook maar ene fuck om dit conflict. een beetje net als die conflicten in centraal afrika :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:55:56 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173362850
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef Slayage het volgende:
echt niemand geeft ook maar ene fuck om dit conflict. een beetje net als die conflicten in centraal afrika :')
Best bizar :( Echt mensonterend wat daar allemaal gebeurt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173363597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Best bizar :( Echt mensonterend wat daar allemaal gebeurt.
Bizar niet zo zeer. Het land Jemen is simpelweg niet belangrijk genoeg voor de internationale gemeenschap. En eigenlijk nog belangrijker, het is niet belangrijk genoeg voor de grote internationale spelers zoals Rusland en Amerika die het verschil kunnen maken. Waardoor het op zijn beloop wordt gelaten en het ondertussen een proxy oorlog is geworden tussen Iran en Saudi Arabië, die over de ruggen van de jemeniten wordt gevoerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173363616
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Best bizar :( Echt mensonterend wat daar allemaal gebeurt.
Ik dacht dat je van de volksverdunning was. Het is daar toch allemaal zo overbevolkt enzo..
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:28:04 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173363625
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bizar niet zo zeer. Het land Jemen is simpelweg niet belangrijk genoeg voor de internationale gemeenschap. En eigenlijk nog belangrijker, het is niet belangrijk genoeg voor de grote internationale spelers zoals Rusland en Amerika die het verschil kunnen maken. Waardoor het op zijn beloop wordt gelaten en het ondertussen een proxy oorlog is geworden tussen Iran en Saudi Arabië, die over de ruggen van de jemeniten wordt gevoerd.
Maar wel altijd de mond vol van mensenrechten. Ondertussen zwijgt men deze puinzooi dood.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:28:49 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173363645
quote:
11s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je van de volksverdunning was. Het is daar toch allemaal zo overbevolkt enzo..
Zie liever dat de overbevolking op een andere manier wordt aangepakt dan hele landen te laten creperen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173368246
quote:
18s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zie liever dat de overbevolking op een andere manier wordt aangepakt dan hele landen te laten creperen.
Onderwijs viir de vrouwen en anti conceptie? Dat is een meer jaren plan. Dit schiet wel lekker op zo.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173368270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar wel altijd de mond vol van mensenrechten. Ondertussen zwijgt men deze puinzooi dood.
Mensenrechten is een leuke intellectuele discussie, maar uiteindelijk gaat het om geld en politiek.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:57:06 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173368276
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Onderwijs viir de vrouwen en anti conceptie? Dat is een meer jaren plan. Dit schiet wel lekker op zo.
:{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173368292
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

:{
?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:58:52 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173368325
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mensenrechten is een leuke intellectuele discussie, maar uiteindelijk gaat het om geld en politiek.
Ja dat weet ik ook wel, maar dat zulke grootschalige meerjarige humaintaire rampen relatief onopgemerkt plaatsvinden in deze tijd van massacommunicatie.. Best vreemd eigenlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:59:52 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173368353
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

?
Mja, Hitler, Stalin en Mao schoten ook lekker op. Weinig applaus oogstten ze.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173390415
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bizar niet zo zeer. Het land Jemen is simpelweg niet belangrijk genoeg voor de internationale gemeenschap. En eigenlijk nog belangrijker, het is niet belangrijk genoeg voor de grote internationale spelers zoals Rusland en Amerika die het verschil kunnen maken. Waardoor het op zijn beloop wordt gelaten en het ondertussen een proxy oorlog is geworden tussen Iran en Saudi Arabië, die over de ruggen van de jemeniten wordt gevoerd.
Niet helemaal onbelangrijk; vanaf de kust kan men de internationale scheepvaart, die door het Suez kanaal vaart, eventueel redelijk zieken. Dat doet men niet, maar het kan wel. Enige stabiliteit in deze hoek kan derhalve geen kwaad.

Ik zou het geen proxy oorlog willen noemen; de steun van Iran aan de Houthi's wordt zwaar overdreven. De voornaamste reden dat Houthi's zoveel wapens hebben, is omdat ze uit het arsenaal van het voormalige officiële leger van Jemen komt.
pi_173422588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:34 schreef drexciya het volgende:

[..]

Niet helemaal onbelangrijk; vanaf de kust kan men de internationale scheepvaart, die door het Suez kanaal vaart, eventueel redelijk zieken. Dat doet men niet, maar het kan wel. Enige stabiliteit in deze hoek kan derhalve geen kwaad.

Ik zou het geen proxy oorlog willen noemen; de steun van Iran aan de Houthi's wordt zwaar overdreven. De voornaamste reden dat Houthi's zoveel wapens hebben, is omdat ze uit het arsenaal van het voormalige officiële leger van Jemen komt.
kennelijk niet belangrijk genoeg helaas, wwardoor het blijft door etteren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173471857
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:39 schreef Zahreddine het volgende:
Problemen Saudis?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hun Vietnam.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173479404
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef Slayage het volgende:
echt niemand geeft ook maar ene fuck om dit conflict. een beetje net als die conflicten in centraal afrika :')
Maar ja, helpt het als je je druk maakt?

Het mag duidelijk zijn dat de golfstaten samen met de VS en het VK in een warm bedje liggen.
Daarom kunnen ze in de golfstaten ook gemakkelijk een demonstratie oplossen met wat kogelregens.
Niemand die er naar kraait en nergens zal je het vinden in nieuwsberichten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:18:21 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173479537
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar ja, helpt het als je je druk maakt?

Het mag duidelijk zijn dat de golfstaten samen met de VS en het VK in een warm bedje liggen.
Daarom kunnen ze in de golfstaten ook gemakkelijk een demonstratie oplossen met wat kogelregens.
Niemand die er naar kraait en nergens zal je het vinden in nieuwsberichten.
Maar ondertussen hebben we hier in Europa wel ons mondje vol van mensenrechten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173479645
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar ja, helpt het als je je druk maakt?

Het mag duidelijk zijn dat de golfstaten samen met de VS en het VK in een warm bedje liggen.
Daarom kunnen ze in de golfstaten ook gemakkelijk een demonstratie oplossen met wat kogelregens.
Niemand die er naar kraait en nergens zal je het vinden in nieuwsberichten.
druk maken nee zeker niet, maar het het is wel sneu iig dat empathie zo zijn grenzen heeft.

wanneer onze gevoel van recht/onrecht afhangt van wie de dader/slachtoffer is, kunnen dan uberhaupt nog spreken over termen als rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid zonder hypocriet te klinken?

net als met dat andere NWS topic over Birma waar de slachtoffers moslim zijn, waar de VN het zelfs heeft over genocide, vergoelijken sommigen de wandaden die gepleegd worden op een hulpeloos rechteloos staatloos volkje alleen maar omdat ze geen empathie hebben met hen (lees: omdat ze moslim zijn)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')