abonnement Unibet Coolblue
pi_155506189
Mijn vader appte mij vanmorgen dat hij zijn wachtwoord niet meer wist voor zijn gebruikersaccount op z'n PC met Windows 10. Ik wist deze ook niet (helemaal) meer en na ontelbare pogingen hebben we het moeten opgeven. Mijn vraag is dus ook; hoe kunnen we alsnog toegang krijgen tot de pc en/of een nieuw wachtwoord instellen?
Niet geheel onbelangrijk, de herstelschijf hebben we niet.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155506546
Volgens mij kan dat niet en moet je opnieuw installeren
pi_155506632
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:31 schreef hoas het volgende:
Volgens mij kan dat niet en moet je opnieuw installeren
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar er zal toch wel een andere optie zijn? Eentje die minder tijdrovend en omvangrijk is?
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:34:37 #4
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155506658
berenpak2 al geprobeerd?
pi_155506680
Ben je ingelogd met een microsoft account? anders download ultimate boot cd. Daar zit vast een tool op dat je het wachtwoord kan aanpassen (was vroeger zo :P )
pi_155506852
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:35 schreef Isane het volgende:
Ben je ingelogd met een microsoft account? anders download ultimate boot cd. Daar zit vast een tool op dat je het wachtwoord kan aanpassen (was vroeger zo :P )
Nee, ik heb handmatig met m'n pa een wachtwoord ingesteld en nog tegen hem gezegd, schrijf het even op. Maar de ouderdom begint toe te slaan, en dus niet opgeschreven.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155506928
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:39 schreef Buffell het volgende:

[..]

Nee, ik heb handmatig met m'n pa een wachtwoord ingesteld en nog tegen hem gezegd, schrijf het even op. Maar de ouderdom begint toe te slaan, en dus niet opgeschreven.
Met ultimate boot cd kan je het wachtwoord opnieuw instellen
pi_155507198
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:41 schreef Isane het volgende:

[..]

Met ultimate boot cd kan je het wachtwoord opnieuw instellen
Ben ik niet bekend mee. Is het freeware? En zo ja, hoe moet ik dat precies aanpakken op een pc waar ik dus niet verder kom dan het inlogscherm?
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155507244
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:39 schreef Buffell het volgende:

[..]

Nee, ik heb handmatig met m'n pa een wachtwoord ingesteld en nog tegen hem gezegd, schrijf het even op. Maar de ouderdom begint toe te slaan, en dus niet opgeschreven.
Wat heeft dat met ouderdom te maken?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_155507321
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat heeft dat met ouderdom te maken?
Vergeetachtigheid; ik zeg het hem op te schrijven, en het vervolgens niet doen.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155507394
mijn zus heeft zelfde probleem ze weet haar wachtwoord ook nietmeer maar heeft wel nog de pincode.
pi_155507412
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:54 schreef Buffell het volgende:

[..]

Vergeetachtigheid; ik zeg het hem op te schrijven, en het vervolgens niet doen.
Je hebt het toch samen met hem gedaan? je hebt het zelf nog een paar keer geprobeerd vertel je, dus je kende het wachtwoord ook. Raar verhaal.
En trouwens: wachtwoorden schrijf je niet op.
Heeft je vader al een tijdje zijn laptop niet gebruikt?
Het installeren van Windows 10 was pas mogelijk vanaf eind juni. Het is amper eind augustus. Kan me niet voorstellen dat je 1) je laptop een paar weken niet gebruikt en 2) je password zo snel vergeet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_155507563
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je hebt het toch samen met hem gedaan? je hebt het zelf nog een paar keer geprobeerd vertel je, dus je kende het wachtwoord ook. Raar verhaal.
En trouwens: wachtwoorden schrijf je niet op.
Heeft je vader al een tijdje zijn laptop niet gebruikt?
Het installeren van Windows 10 was pas mogelijk vanaf eind juni. Het is amper eind augustus. Kan me niet voorstellen dat je 1) je laptop een paar weken niet gebruikt en 2) je password zo snel vergeet.
Ik weet niet waar deze achterdochtigheid vandaan komt, maar ik zal het dan maar even uitleggen.
Ik heb voor mijn pa windows 10 op zijn pc geïnstalleerd. Ik heb toen samen met hem een nieuw wachtwoord ingesteld naar zijn voorkeur, ik heb het slechts ingetypt en heb hem geadviseerd om het wachtwoord ergens op te schrijven, zodat hij het niet zou vergeten. Dat was enkele dagen na de release van Windows 10.
Deze PC is zijn '2e' pc waar hij slechts af en toe gebruikt van maakt wanneer hij beide schermen nodig heeft voor wanneer hij tutorials o.i.d. voor Photoshop wil kijken terwijl hij op zijn 'goede' pc aan het photoshoppen is. Daardoor gebruikt hij de pc erg weinig en was ook een soort testpc om Windows 10 te proberen. Door enorme drukte de afgelopen weken is hij niet aan de pc toegekomen, tot vanmorgen. Toen kwam hij erachter dat hij het wachtwoord niet meer weet.
Ik weet slechts nog een aantal elementen/delen die erin voorkwamen en hij heeft al talloze variaties daarmee geprobeerd, maar het lukt niet. Vandaar nu mijn oproep hier.
Zo gedetailleerd genoeg en naar tevredenheid?
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155507595
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:01 schreef Buffell het volgende:

[..]

Ik weet niet waar deze achterdochtigheid vandaan komt, maar ik zal het dan maar even uitleggen.
Ik heb voor mijn pa windows 10 op zijn pc geïnstalleerd. Ik heb toen samen met hem een nieuw wachtwoord ingesteld naar zijn voorkeur, ik heb het slechts ingetypt en heb hem geadviseerd om het wachtwoord ergens op te schrijven, zodat hij het niet zou vergeten. Dat was enkele dagen na de release van Windows 10.
Deze PC is zijn '2e' pc waar hij slechts af en toe gebruikt van maakt wanneer hij beide schermen nodig heeft voor wanneer hij tutorials o.i.d. voor Photoshop wil kijken terwijl hij op zijn 'goede' pc aan het photoshoppen is. Daardoor gebruikt hij de pc erg weinig en was ook een soort testpc om Windows 10 te proberen. Door enorme drukte de afgelopen weken is hij niet aan de pc toegekomen, tot vanmorgen. Toen kwam hij erachter dat hij het wachtwoord niet meer weet.
Ik weet slechts nog een aantal elementen/delen die erin voorkwamen en hij heeft al talloze variaties daarmee geprobeerd, maar het lukt niet. Vandaar nu mijn oproep hier.
Zo gedetailleerd genoeg en naar tevredenheid?
EDIT: foutje, kan weg.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155507965
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:03 schreef Buffell het volgende:

[..]

EDIT: foutje, kan weg.
Al aan gedacht om "wachtwoord vergeten" te sturen naar het emailadres? Ik neem dan aan dat je wel een alternatief emailadres heb ingevuld toen je het microsoftaccount maakte.
pi_155507984
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_155508337
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:14 schreef Floxen het volgende:

[..]

Al aan gedacht om "wachtwoord vergeten" te sturen naar het emailadres? Ik neem dan aan dat je wel een alternatief emailadres heb ingevuld toen je het microsoftaccount maakte.
Het is dus niet via een Microsoft-account gedaan, die heeft hij niet. Gewoon een los User-account gemaakt voor Windows 10 zelf. Ik heb hem zelf gekoppeld aan mijn Microsoft-account inderdaad, dan was het een stuk makkelijker geweest.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155508416
quote:
Kan het proberen, maar de uitleg is van een steenkolen-Engels waar je naar van wordt en dat doet de betrouwbaarheid en leesbaarheid geen goed.
Als ik het goed begrijp uit die tutorial, is de handigste optie om via een andere computer dat programma op te starten, vanuit daar instellen dat ie het windows 10 wachtwoord moet resetten, dan op een usb-stick zetten, in de pc doen waar we dus niet in komen, en dan reset hij hem automatisch?
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155508634
Heb je wel een licentie?
pi_155508670
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:30 schreef hoas het volgende:
Heb je wel een licentie?
Gewoon via de tool geïnstalleerd zoals Windows zelf uitbracht. Vorige versie had naar mijn weten gewoon een licentie.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155508725
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sigaartje op 24-08-2015 20:33:42 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_155509385
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:31 schreef Buffell het volgende:

[..]

Gewoon via de tool geïnstalleerd zoals Windows zelf uitbracht. Vorige versie had naar mijn weten gewoon een licentie.
Wat is dan het probleem om het nog eens te doen?
Iso downloaden en er overheen jagen.
pi_155509419
Je kan met een usbstick met Kali erop de machine booten.
Daarna kun je vanuit Kali de schijf met win10 erop mounten en het wachtwoord van de account gewoon lezen, succes.
bivd kijkt met u mee.
pi_155509501
Vooralsnog lijkt dat de beste optie dus, opnieuw Windows erop zetten. Ga ik dat van het weekend maar proberen, als ik weer bij hem kom.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_155510625
Vlak voordat je Windows 10 opnieuw installeert, zou je nog even UBCD vanaf CD kunnen booten: http://www.ultimatebootcd.com/

Op die boot CD staat een tooltje genaamd: Offline NT Password & Registry Editor
Ik weet niet of die al op Windows 10 werkt..... Wel op Windows 8.1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')