abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:24:27 #201
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155666695
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Wil je een paar maandjes mijn pijn lenen? Die heb ik nog steeds na een auto-ongeluk van twee jaar terug.
Dus ja, ik schrik. Niet zo erg dat ik direct mijn rem intrap, maar mijn hartslag gaat wel eventjes omhoog. ;)

Ik zet mijn CC gewoon uit met dat hendeltje. Één tikje is 't ;)
Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155668937
Cc uitzetten met de rem is gewoon gemakzucht. De remschakelaar (en koppelingschakelaar) is gewoon een ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat het gas erop blijft als je plotseling moet remmen, niet als standaard uitschakelmogelijkheid. En dat moeten sommigen nog leren blijkbaar.
Iedere cc is uitgerust met een eigen knopje om de boel uit te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155669203
Maar gemakszucht is blijkbaar aan de orde van de dag. Net zoals het gemakkelijker is de CC met de rem uit te zetten, is het ook veel te veel moeite om de wijsvinger van de linkerhand even te bewegen om richting aan te geven. Ook het kijken in de spiegels voordat je een manouevre maakt is te veel moeite. Heb sterk het idee dat mensen steeds luier en onverschilliger worden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155670319
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 08:18 schreef BMWK111RS het volgende:
Maar gemakszucht is blijkbaar aan de orde van de dag. Net zoals het gemakkelijker is de CC met de rem uit te zetten, is het ook veel te veel moeite om de wijsvinger van de linkerhand even te bewegen om richting aan te geven. Ook het kijken in de spiegels voordat je een manouevre maakt is te veel moeite. Heb sterk het idee dat mensen steeds luier en onverschilliger worden.
Dat betwijfel ik. Die mensen zullen er ongetwijfeld altijd geweest zijn, maar met het steeds drukker wordende verkeer, heb je er eerder last van.

Verder schrik ik ook niet meer van een paar remlichtjes op de snelweg. Die heb je er altijd wel. Maar op zo'n drukke A1 en er gaan er een paar tegelijk remmen, ben ik wel alert, daar heeft het wel vaak de neiging spontaan tot stilstand te komen.
.
pi_155670405
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef JaapB het volgende:

[..]

Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Ik heb uitgelegd gekregen dat iknm niet moet uitzetten met de rem. Maar volgensmij is dat geen standaard onderdeel
pi_155671407
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Die mensen zullen er ongetwijfeld altijd geweest zijn, maar met het steeds drukker wordende verkeer, heb je er eerder last van.

Verder schrik ik ook niet meer van een paar remlichtjes op de snelweg. Die heb je er altijd wel. Maar op zo'n drukke A1 en er gaan er een paar tegelijk remmen, ben ik wel alert, daar heeft het wel vaak de neiging spontaan tot stilstand te komen.
Ik schrik ook niet echt van een paar remlichtjes op de snelweg. Waar ik wel van schrik is dat als ik op de linkerbaan aan het inhalen ben en iemand zonder richting aan te geven of zelfs maar in zijn spiegel te kijken besluit om op dat moment in te halen terwijl ik al bijna naast hem/haar rij. En dan spreek ik over behoorlijke snelheidsverschillen: ik rij bv 120 en degene die zijn/haar auto voor mij zwiept rijdt nog geen 100 want achter een vrachtwagen. Dan moet ik fors in de remmen, de inhaler kruipt de vrachtwagen voorbij en kijkt na het invoegen opvallend strak voor zich uit (ik zie jou niet, ik wil jou ook niet zien). Oftewel hij/zij weet donders goed wat er zojuist gebeurd is.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155672295
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:39 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik schrik ook niet echt van een paar remlichtjes op de snelweg. Waar ik wel van schrik is dat als ik op de linkerbaan aan het inhalen ben en iemand zonder richting aan te geven of zelfs maar in zijn spiegel te kijken besluit om op dat moment in te halen terwijl ik al bijna naast hem/haar rij. En dan spreek ik over behoorlijke snelheidsverschillen: ik rij bv 120 en degene die zijn/haar auto voor mij zwiept rijdt nog geen 100 want achter een vrachtwagen. Dan moet ik fors in de remmen, de inhaler kruipt de vrachtwagen voorbij en kijkt na het invoegen opvallend strak voor zich uit (ik zie jou niet, ik wil jou ook niet zien). Oftewel hij/zij weet donders goed wat er zojuist gebeurd is.
Heb je geen verkeersinzicht? Je kan toch wel voorspellen wanneer iemand gaat inhalen, ik los alvast het gass, of als ik er dichtbij ben, geef gas bij zodat ik ernaast zit.

Nooit in iemands dooie hoek gaan zitten op dat soort momenten.
.
pi_155673831
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
pi_155674218
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef JaapB het volgende:

[..]

Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
pi_155674529
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
In de lesauto voor B had ik nog geen cruisecontrol, in de lesauto voor C móest ik 'm gebruiken. En dan gewoon met de hand uitzetten, geen rem. Dat heeft te maken met de motorrem, die dan vol erin komt tegelijkertijd met het loslaten van het gas. En dat is niet echt gezond voor de motor, zo meteen afblazen van de inlaat én tegendruk op het uitlaatdeel. Die turbo maakt dan rare geluiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 30-08-2015 14:44:10 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155674628
--edit-- dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Ridocar op 30-08-2015 14:43:11 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155675093
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Waarom rij je met oordoppen in?
pi_155675512
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Cc uitzetten met de rem is gewoon gemakzucht. De remschakelaar (en koppelingschakelaar) is gewoon een ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat het gas erop blijft als je plotseling moet remmen, niet als standaard uitschakelmogelijkheid. En dat moeten sommigen nog leren blijkbaar.
Iedere cc is uitgerust met een eigen knopje om de boel uit te zetten.
Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
pi_155675817
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:40 schreef Light het volgende:

[..]

Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
Ikke, ikke, ikke.....
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:59:06 #215
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_155675928
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:40 schreef Light het volgende:

[..]

Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
Pak een taxi als je te lui bent om te rijden _O-
Daarnaast: als je je rem aantikt moet je vervolgens toch ook weer zelf terug naar de vorige snelheid?
pi_155676406
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb uitgelegd gekregen dat iknm niet moet uitzetten met de rem. Maar volgensmij is dat geen standaard onderdeel
Ah, mijn vermoeden bevestigd! Heb vorige week voor het eerst met cruise control gereden. Als ik hem eraf haalde, deed ik dat inderdaad met de rem, maar ik dacht al wel: dat moet toch een verkeerd signaal geven naar de achterligger. Kan dat niet anders? Maar gewoon met je hand dus aan/uitzetten. Ga ik de volgende keer eens proberen!
Somebody that I used to know
pi_155676411
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Heb je geen verkeersinzicht? Je kan toch wel voorspellen wanneer iemand gaat inhalen, ik los alvast het gass, of als ik er dichtbij ben, geef gas bij zodat ik ernaast zit.

Nooit in iemands dooie hoek gaan zitten op dat soort momenten.
Dan ben jij kennelijk helderziend of zo. Als iemand voor zo lang ik hem/haar zie achter zijn voorganger rijdt mag je er toch vanuit gaan dat hij eerst in de spiegel kijkt, daarna richting aangeeft en vervolgens zijn/haar manouevre maakt. Bovendien is het snelheidsverschil 20km/u of meer, dus als ik vrijwel naast hem/haar rij en hij/zij dan opeens zonder aankondiging besluit een ruk aan het stuur te geven wil ik wel eens van je weten hoe je dáár op wil anticiperen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:35:42 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155676834
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, mijn vermoeden bevestigd! Heb vorige week voor het eerst met cruise control gereden. Als ik hem eraf haalde, deed ik dat inderdaad met de rem, maar ik dacht al wel: dat moet toch een verkeerd signaal geven naar de achterligger. Kan dat niet anders? Maar gewoon met je hand dus aan/uitzetten. Ga ik de volgende keer eens proberen!
Of je tikt je koppeling licht aan...

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 30-08-2015 16:52:47 (Whut?!) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:39:36 #219
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155676951
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
Klopt, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat CC nog heel bijzonder was en niet zo algemeen ingevoerd als nu.
Ik heb 23 jaar in auto's zonder gereden en sinds 2002 in auto's met CC en heb nooit de behoefte gehad om de CC eraf te gooien door de rem aan te tikken omdat je door het op laten lichten van de remlichten een signaal afgeeft aan de achterligger.

Maar misschien ben ik daarmee wel te sociaal in het verkeer?? :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155677744
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:20 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Dan ben jij kennelijk helderziend of zo. Als iemand voor zo lang ik hem/haar zie achter zijn voorganger rijdt mag je er toch vanuit gaan dat hij eerst in de spiegel kijkt, daarna richting aangeeft en vervolgens zijn/haar manouevre maakt. Bovendien is het snelheidsverschil 20km/u of meer, dus als ik vrijwel naast hem/haar rij en hij/zij dan opeens zonder aankondiging besluit een ruk aan het stuur te geven wil ik wel eens van je weten hoe je dáár op wil anticiperen.
Helderziend niet, maar volgens mij heet het anticiperen. Als iemand sneller gaat dan zijn voorligger, of er dicht achter rijdt, zou je toch kunnen voorspellen dat diegene op een bepaald moment zou gaan inhalen.

Er is ook een realistische kans dat iemand eerst naar links stuurt, dan pas kijkt en tenslotte nog denkt aan de richtingaanwijzer, of niet.

Daar moet zeker een motorrijder rekening mee houden.
.
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:16:09 #221
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155679885
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je tikt je koppeling licht aan...
Leuk grapje met een automaat...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:17:44 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155679940
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Wielrenners :')

Als je schijt aan alles wil hebben dan kun ne natuurlijk ook zomaar eens op een baan gaan rijden, maar nee, de rest mag de berm in als zij eraan komen...

Ik ga altijd mijn wegdeel verdedigen als fietser...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155680539
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Leuk grapje met een automaat...
Een automaat die de cc alleen uitschakelt met het rempedaal lijkt me vrij zeldzaam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:17:27 #224
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_155682272
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Dat is dus de reden dat ik weiger om in groepsverband te fietsen. Hier in de buurt zijn er veel wielrengroepen die mij weleens vragen of ik mee fiets met hun. Mijn antwoord is altijd nee omdat precies van zulk soort mongolen zijn. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Zelfde al dat gebrul als ze er langs willen. Ik heb een mooie kleine bel op m'n fiets zitten die ik met grote regelmaat gebruik om mede fietsers op mijn aanwezigheid te attenderen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_155682845
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:17 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik weiger om in groepsverband te fietsen. Hier in de buurt zijn er veel wielrengroepen die mij weleens vragen of ik mee fiets met hun. Mijn antwoord is altijd nee omdat precies van zulk soort mongolen zijn. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Zelfde al dat gebrul als ze er langs willen. Ik heb een mooie kleine bel op m'n fiets zitten die ik met grote regelmaat gebruik om mede fietsers op mijn aanwezigheid te attenderen.
Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')