abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 augustus 2015 @ 18:16:26 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155471013
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:14 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wacht ff omdat de kat er niets aan doet moet je het maar toestaan?

Mijn kind heeft een of andere ziekte waardoor hij graag dingen kapot maakt, sorry dat moet je maar toe staan?
Niet toestaan, maar dat is iets anders dan kat slopen.
Wat je kind betreft, alle schade die hij of zij maakt, draai jij of je verzekering voor over.
pi_155471222
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:50 schreef Grunn-81 het volgende:

[..]

Geef me je adres ff, heb 3 grote dobbermans en laat ze graag even met jouw alleen.
Kut voor je dat ik niet bang ben voor dobbermans honden
  zondag 23 augustus 2015 @ 18:32:18 #93
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155471622
Kan er geen verplichte IQ-test aan de registratie gekoppeld worden hier op FOK!? Om te voorkomen dat gepeupel zoals CarltonBanks het forum kan vervuilen...
pi_155471781
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:21 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Kut voor je dat ik niet bang ben voor dobbermans honden
Je bent wel een hele stoere vent door zo met dieren om te gaan.
Ben blij dat je mijn buurman niet bent, anders ben ik bang dat het dan een lange detentie voor zal worden.
  zondag 23 augustus 2015 @ 18:53:19 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_155472216
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nee, de eigenaar van de kat is de schuldige. Je bent als eigenaar aansprakelijk voor alles wat je bezit aan schade maakt. Heb je een kind van 3, dan ben je als ouder aansprakelijk.
Sloopt je hond iets of iemand, dan ben jij aansprakelijk. Waar dat gebeurt is niet relevant. Als ik een inbreker vermoord, dan is het ook niet van belang waar ik dat doe. Op straat of bij mij in de hal. Is het uitlokking of zelfverdediging of onnodig geweld, dat is daarentegen wel relevant.
Dus als iemand in een berenverblijf springt in de dierentuin, en de beren eten hem op. Zijn de beren en de dierentuin verantwoordelijk????????????
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:00:51 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155472533
quote:
2s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:43 schreef Blijdoener het volgende:
Snappen sommige mensen dan niet dat je niet zomaar tegen een kat kan zeggen 'Je mag niet meer over de schutting klimmen en daar gaan poepen'?
Snappen sommige mensen niet dat je een huisdier lekker in huis of onder toezicht naar buiten moet laten?
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:02:58 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155472613
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dus als iemand in een berenverblijf springt in de dierentuin, en de beren eten hem op. Zijn de beren en de dierentuin verantwoordelijk????????????
Dit is wel een vergelijkbare situatie ja _O-
Wat een domme vergelijking.

Bij een dierentuin staat duidelijk aangegeven wat je wel en wat je vooral niet mag doen.
Op het moment dat je een verboden dierenverblijf betreedt, ben jij in overtreding. Dat is net ff een andere situatie. Een dier of een klein kind is zich daar niet van bewust. Tuurlijk ben jij baas op jouw perceel, maar dat wil niet zeggen dat je daar alles mag.

Kijk wie er aansprakelijk was toen Bokito uit z'n verblijf ontsnapte.

http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)itbraak-Bokito.dhtml
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:05:39 #98
286575 Roces18
Chef de party
pi_155472704
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit is wel een vergelijkbare situatie ja _O-
Wat een domme vergelijking.

Bij een dierentuin staat duidelijk aangegeven wat je wel en wat je vooral niet mag doen.
Op het moment dat je een verboden dierenverblijf betreedt, ben jij in overtreding. Dat is net ff een andere situatie. Een dier of een klein kind is zich daar niet van bewust. Tuurlijk ben jij baas op jouw perceel, maar dat wil niet zeggen dat je daar alles mag.

Kijk wie er aansprakelijk was toen Bokito uit z'n verblijf ontsnapte.

http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)itbraak-Bokito.dhtml
Dat is geen domme vergelijking. Worden zat dieren afgemaakt in een dierentuin omdat een of andere malloot er in springt. En het is logisch dat Blijdorp aansprakelijk was voor bokito aangezien de kooi niet goed genoeg was. Want niemand sprong in zijn kooi. Iemand keek hem vuil aan.

Dus volgens jouw beredenering is de kat op verboden terrein, dus zijn eigen schuld. Of zal ik een bordje ophangen, pas op - niet betreden - gevaarlijk! en dat is het wettelijk allemaal goed.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:10:41 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155472865
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is geen domme vergelijking. Worden zat dieren afgemaakt in een dierentuin omdat een of andere malloot er in springt. En het is logisch dat Blijdorp aansprakelijk was voor bokito aangezien de kooi niet goed genoeg was. Want niemand sprong in zijn kooi. Iemand keek hem vuil aan.

Dus volgens jouw beredenering is de kat op verboden terrein, dus zijn eigen schuld. Of zal ik een bordje ophangen, pas op - niet betreden - gevaarlijk! en dat is het wettelijk allemaal goed.
Een dierentuin vergelijken met je achtertuin is wel een domme vergelijking. Als je het daar niet mee eens bent, dan ben je echt kortzichtig.
Kooi niet groot genoeg? Gracht was niet breed genoeg.

Kat op verboden terrein is juist niet eigen schuld, daarom vind ik de vergelijking met de dierentuin ook zo dom.
Je vergelijkt een mens die met zijn volle verstand het dierenverblijf betreedt van een gevaarlijk dier, met een kat die zich van geen kwaad bewust is. Dat is gewoon een domme vergelijking.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:13:37 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_155472970
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een dierentuin vergelijken met je achtertuin is wel een domme vergelijking. Als je het daar niet mee eens bent, dan ben je echt kortzichtig.
Kooi niet groot genoeg? Gracht was niet breed genoeg.

Kat op verboden terrein is juist niet eigen schuld, daarom vind ik de vergelijking met de dierentuin ook zo dom.
Je vergelijkt een mens die met zijn volle verstand het dierenverblijf betreedt van een gevaarlijk dier, met een kat die zich van geen kwaad bewust is. Dat is gewoon een domme vergelijking.
Als je leest zie je dat ik zeg dat de kooi niet goed genoeg is, niet groot genoeg.
Daarnaast is een baas verantwoordelijk voor zijn eigen kat. Laat die hem buiten los lopen, is dat een risico. Als een kat wordt aangereden omdat die plots over straat rent, dan is dat zeker ook de schuld van de bestuurder. Zo werkt dat niet. Die kat hoort daar niet, en daarmee uit. Maar dat is het risico dat de eigenaar neemt. Doe je kat dan aan de riem
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155473104
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik sta in ieder geval niet aan de kant van een persoon die zijn hond niet eens op weet af te richten. Dat soort honden mogen van mij in beslag worden genomen om opnieuw afgericht te worden op kosten van de vorige eigenaar.

Als je de verantwoordelijkheid over een hond niet aan kan, neem er dan ook geen. Doodbijten is niet normaal.
Sta je dan wel aan de kant van de personen die massaal katten los laten lopen terwijl ze weten dat die katten het absoluut niet zullen laten om muizen, ratten, vogels en andere dieren te grijpen, te martelen en te doden?

Als het verhaal van TS daadwerkelijk gebeurd is is dat sneu voor de kat en klote voor de eigenaar, als je echter volledig eerlijk en objectief bent is er uiteindelijk geen verschil met (bijvoorbeeld) een vogeltje dat afgemaakt wordt door een kat die gewoon in de tuin van zijn eigen baas was. Maar in deze kwestie is het vogeltje dan de kat en de kat de hond van TS.

Verschil dat in het voordeel van de hond van TS spreekt is dat die hond met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid minder dierenmoord op zijn/haar geweten heeft dan die kat die zojuist (al dan niet werkelijk) gepakt is door die hond.

Ik ben het zeker niet met je oneens dat het niet best is wat die hond heeft gedaan, maar dan zou je evengoed moeten vinden dat die duizenden katten die vrolijk buiten rondbanjeren en dagelijks op moordpad gaan ook niet mogen moorden maar dus verplicht op kosten van de eigenaren afgericht moeten worden. Want zeg toch, er zou toch geen verschil mogen worden gemaakt tussen een kat die moord en een hond die moord? En dus ook geen verschil mogen zijn in de verantwoordelijkheden die de eigenaren moeten hebben en maatregelen die ze nemen?
Of, omdat een kat een kat is mogen zij wel doen wat ze willen en een hond niet? Want, een kat is nu eenmaal geen dier dat afgericht kan worden dus vinden we het wel best dat ze als ware slachters hun ding mogen doen.........?

Dode kat: niet leuk voor de kat en voor de eigenaar. Stoute hond!
Mensen die schande spreken over de hond van TS en TS zelf maar vervolgens geen probleem zien in mensen die massaal buiten katten los laten lopen: hypocrisie ten top. Stoute mensen!

[ Bericht 0% gewijzigd door informatieverlener op 23-08-2015 19:23:05 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:19:45 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_155473240
Ik vind het eigenlijk absurd dat iemand zijn kat niet eens africht dat die niet in andermans tuin komt.
Die persoon zou echt geen katten mogen houden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155473248
Mijn kat heeft een duif dood gebeten
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:21:00 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155473295
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als je leest zie je dat ik zeg dat de kooi niet goed genoeg is, niet groot genoeg.
Daarnaast is een baas verantwoordelijk voor zijn eigen kat. Laat die hem buiten los lopen, is dat een risico. Als een kat wordt aangereden omdat die plots over straat rent, dan is dat zeker ook de schuld van de bestuurder. Zo werkt dat niet. Die kat hoort daar niet, en daarmee uit. Maar dat is het risico dat de eigenaar neemt. Doe je kat dan aan de riem
Bullshit, een kat hoort niet op de openbare weg, zodra zich daar begeeft bestaat het risico dat die wordt aangereden.

Als een dier zich bij jou in de tuin begeeft, blijft het dier het eigendom van iemand anders. Als een dronkaard per ongeluk een stap in jouw tuin zet, en je hond bijt hem simpelweg dood, dan heeft zowel de hond als de eigenaar een probleem.

Als de hond in een kooi zit, en de kat gaat die kooi binnen, dan is het een ander verhaal. Je hebt er dan als hondenbezitter alles aan gedaan.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:21:31 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155473319
Ben je trouwens echt aansprakelijk op eigen terrein? Beetje krom.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:24:53 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_155473440
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:21 schreef Twiitch het volgende:
Ben je trouwens echt aansprakelijk op eigen terrein? Beetje krom.
nee
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:26:42 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155473487
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

nee
Ik lees overal wat anders. Maar ik zou het erg vreemd vinden.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:26:57 #108
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155473494
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:21 schreef Twiitch het volgende:
Ben je trouwens echt aansprakelijk op eigen terrein? Beetje krom.
Als je kat wordt doodgebeten zal er niks mee worden gedaan.
Als het een peuter is die verscheurd wordt, dan denk ik toch echt dat je een probleem hebt als hondenbezitter.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:28:03 #109
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155473522
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:26 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als je kat wordt doodgebeten zal er niks mee worden gedaan.
Als het een peuter is die verscheurd wordt, dan denk ik toch echt dat je een probleem hebt als hondenbezitter.
Ja, dat lijkt me logisch. Maar net alsof elke hond die een kat aanvalt ook een mens zou verscheuren. Onze oude Beagle heeft nooit iemand gebeten, maar een vogel, konijn, kat whatever op ons terrein was gewoon prooi. Jachtinstinct. Klaar.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:28:23 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_155473528
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bullshit, een kat hoort niet op de openbare weg, zodra zich daar begeeft bestaat het risico dat die wordt aangereden.

Als een dier zich bij jou in de tuin begeeft, blijft het dier het eigendom van iemand anders. Als een dronkaard per ongeluk een stap in jouw tuin zet, en je hond bijt hem simpelweg dood, dan heeft zowel de hond als de eigenaar een probleem.

Als de hond in een kooi zit, en de kat gaat die kooi binnen, dan is het een ander verhaal. Je hebt er dan als hondenbezitter alles aan gedaan.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Ja op de openbare weg is het dier toch ook eigendom van iemand anders. De achtertuin is en blijft privetrein en daar mag elk dier van de buurman rondlopen. De kat niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor jekat en als die door de tuin van uw buurman loopt en daarbij doodgebeten wordt is er niets aan te doen. Je kan er ook geen aangifte van doen. Aangezien je zelf de plicht hebt toezicht te houden op je eigen dieren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:30:59 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_155473596
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me logisch. Maar net alsof elke hond die een kat aanvalt ook een mens zou verscheuren. Onze oude Beagle heeft nooit iemand gebeten, maar een vogel, konijn, kat whatever op ons terrein was gewoon prooi. Jachtinstinct. Klaar.
Zelfs als het een kind is niet. Als je de tuin goed hebt omheind dan heb je als eigenaar aan je plicht gedaan. Gaat er een kind in , om bijvoorbeeld een bal te halen (dan heb je als ouder nog iets als een plicht op het houden van toezicht) dus je bent zelf verantwoordelijk. Als een hond een kind doodbijt zal het vast een ander verhaal worden... Dan kan die niet goed met mensen omgaan en is die gevaarlijk blablabla
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:09 #112
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_155473932
Gewoon zelf je hond afschieten en je excuus gaan aanbieden aan de buren.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_155474057
quote:
2s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:40 schreef Izzy73 het volgende:
Gewoon jezelf afschieten
Fixed
pi_155474463
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:19 schreef Roces18 het volgende:
Ik vind het eigenlijk absurd dat iemand zijn kat niet eens africht dat die niet in andermans tuin komt.
Die persoon zou echt geen katten mogen houden.
That's not how that works. :|W
Katten kun je niet africhten...
'Hee Minoes, je mag niet over de schutting klimmen! AF! ZIT!' :')

Wat je wel kunt doen, is obstakels maken aan de schutting zodat de kat er niet overheen kan, plastic vorkjes in de tuin doen, je hebt in elke tuinwinkel wel iets van een afschrikmiddel of wat dan ook voor katten. Je kunt planten plaatsen waar ze een hekel aan hebben, peper strooien, koffiedik strooien, etc.

Afschieten is dus niet nodig. :(
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:57:51 #115
286575 Roces18
Chef de party
pi_155474667
quote:
2s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:53 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

That's not how that works. :|W
Katten kun je niet africhten...
'Hee Minoes, je mag niet over de schutting klimmen! AF! ZIT!' :')

Wat je wel kunt doen, is obstakels maken aan de schutting zodat de kat er niet overheen kan, plastic vorkjes in de tuin doen, je hebt in elke tuinwinkel wel iets van een afschrikmiddel of wat dan ook voor katten. Je kunt planten plaatsen waar ze een hekel aan hebben, peper strooien, koffiedik strooien, etc.

Afschieten is dus niet nodig. :(
wat zei je?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155474747
quote:
2s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:53 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

That's not how that works. :|W
Katten kun je niet africhten...
'Hee Minoes, je mag niet over de schutting klimmen! AF! ZIT!' :')

Wat je wel kunt doen, is obstakels maken aan de schutting zodat de kat er niet overheen kan, plastic vorkjes in de tuin doen, je hebt in elke tuinwinkel wel iets van een afschrikmiddel of wat dan ook voor katten. Je kunt planten plaatsen waar ze een hekel aan hebben, peper strooien, koffiedik strooien, etc.

Afschieten is dus niet nodig. :(
Tuurlijk kan je katten wel africhten.. zucht.
pi_155474820
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:59 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je katten wel africhten.. zucht.
Hoe dan? Zucht.
pi_155474898
Gooi die dooie kat gewoon ergens in het bos en doe alsof je neus bloed.
Zal de buurman leren.
The Older I Get, The Better I Was
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:05:18 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155474937
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me logisch. Maar net alsof elke hond die een kat aanvalt ook een mens zou verscheuren. Onze oude Beagle heeft nooit iemand gebeten, maar een vogel, konijn, kat whatever op ons terrein was gewoon prooi. Jachtinstinct. Klaar.
Je hebt geen idee hoe lomp sommige kinderen kunnen zijn...
Ik heb ooit gehoord dat een labrador een kleuter (kind van de eigenaar) had gebeten. Hond in laten slapen, maar daarna kwamen ze erachter dat het beest een stuk of 10 nietjes in zijn oor had. Het zoveelste nietje in zijn oor was er eentje teveel. Dus zomaar verscheuren zal niet gebeuren, maar een kind weet vaak niet wat die doet.
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:16:00 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155475346
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe lomp sommige kinderen kunnen zijn...
Ik heb ooit gehoord dat een labrador een kleuter (kind van de eigenaar) had gebeten. Hond in laten slapen, maar daarna kwamen ze erachter dat het beest een stuk of 10 nietjes in zijn oor had. Het zoveelste nietje in zijn oor was er eentje teveel. Dus zomaar verscheuren zal niet gebeuren, maar een kind weet vaak niet wat die doet.
Als een kind mijn hond gaat mishandelen dan zie of hoor ik dat wel. Anders dan bij katteneigenaren weet ik ten alle tijden waar mijn hond uithangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')