abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169524633
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zelf iets beginnen of iets bestaands overnemen?

Ik zou lavast beginnen met op willekeurige dagen gewoon eens langs te rijden bij je concurrentie of tenten in de buurt en kijken hoeveel man er binnen zit en daar een realistische begroting op te maken
wij zijn er al 5 jaar mee bezig ;)
We gaan 2 a 3 keer per jaar naar Tenerife.

Het enige obstakel was ons koophuis
-Miauw-
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:55:48 #77
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_169529896
Zijn hier nog mensen die ook in (de buurt van) Barcelona wonen? :7
Hey, wir wollen die Eisbären sehen!
pi_169550714
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:43 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wij zijn er al 5 jaar mee bezig ;)
We gaan 2 a 3 keer per jaar naar Tenerife.

Het enige obstakel was ons koophuis
Met zo'n lange en gedegen voorbereiding komt het vast helemaal goed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:35:31 #79
107792 Hexley
the Platypus
pi_169703448
quote:
17s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:26 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Wat achtergrond informatie over ons. Ik ben gewoon Nederlands, mijn man sinds zijn 18e ook. Zijn vader komt uit Tenerife en zijn moeder uit A Coruna. Ik wilde vrij snel emigreren naar Spanje, alleen zag hij het toen nog niet zitten. Nu we wat ouder zijn, we vrienden hebben gemaakt in Tenerife, durft hij wel de stap te zetten. Ik spreek helaas geen Spaans, ja wat woordjes, en mijn man spreekt gewoon Spaans. Dus dat is gelukkig geen probleem.

[..]

Gelijk een vraag. Ik heb begrepen dat je in Nederland je NIE nummer kan aanvragen, bij het Spaanse consulaat. Is dat zo? Of kan ik dit alvast in Juli aanvragen als ik in tenerife ben. En als ik het dan aanvraag, is het dan geen probleem dat we pas maart 2018 gaan emigreren?
Hoi hoi,

Volgens mij kun jij hier in Nederland wel een NIF (Número de Identificación Fiscal) regelen, een jaartje of 15/20 heeft mijn oudere broer dat gedaan. Maar of dat nuttig is? Als je je in de gemeente waar je gaat wonen inschrijft moest je daarna naar de Policía Nacional en je daar registreren, daar kreeg je dan je NIE (número de identificación de extranjero) en dat is ook gelijk je NIF. Je kreeg 15/16 jaar terug ook een blauwe ID kaart, later kregen EU burgers een onhandig groen A4'tje ipv. de ID kaart. Al heb ik geen idee hoe het nu is, maar als ik jou was zou ik het laatste doen.

Maar die man van je, heeft hij de Spaanse nationaliteit? Als hij dat niet heeft, dan moet hij even bij het consulaat vragen wat de mogelijkheden zijn om deze (terug) te krijgen. De kans is heel groot dat hij het gewoon kan aanvragen. Het was altijd zo dat als een van je (groot) ouders Spaans was, je er ook recht op had maar of dat nog steeds zo is? Dingen kunnen veranderen hé,...

Als je man wel de Spaanse nationaliteit heeft en na zijn 12de of 14de officeel in Spanje heeft gewoond dan zou hij een DNI (documento nacional de identidad) moeten hebben. Mocht hij er een hebben, het DNI nummer is ook zijn NIF nummer. Hou de kaart ook als ze verlopen is iig bij de hand, op het moment dat hij een nieuwe aanvraagt willen ze de oude hebben/zien. Mocht hij om wat voorn reden deze zomer een nieuwe willen halen (DNI kan alleen in Spanje), dan heeft hij omdat zijn huidige adres in Nederland is wel papierwerk van het consulaat nodig. Niet dat jullie daar dan voor J(u)an lul zitten. ;) :P
  zaterdag 25 maart 2017 @ 11:24:07 #80
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_169763299
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:55 schreef Ludootje het volgende:
Zijn hier nog mensen die ook in (de buurt van) Barcelona wonen? :7
Yup, ik woon hier nu 3 jaar.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_169763411
Voor de mensen die in SPanje wonen een vraag:

waarom ben je naar Spanje verhuisd? En valt het mee/tegen? Maak je gemakkelijk contact met de lokale mensen?

Reden: ik heb er wel eens over nagedacht om ook eens (tijdelijk) in Spanje te gaan wonen en werken.
Op vrijdag 19 juni 2015 14:29 schreef Spooky4u het volgende:
Zoveel woorden voor iemand die je niet serieus moet nemen :')
|
BradgeTV Tribute Video
pi_169763982
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:35 schreef Hexley het volgende:

[..]

Maar die man van je, heeft hij de Spaanse nationaliteit? Als hij dat niet heeft, dan moet hij even bij het consulaat vragen wat de mogelijkheden zijn om deze (terug) te krijgen. De kans is heel groot dat hij het gewoon kan aanvragen. Het was altijd zo dat als een van je (groot) ouders Spaans was, je er ook recht op had maar of dat nog steeds zo is? Dingen kunnen veranderen hé,...

Als je man wel de Spaanse nationaliteit heeft en na zijn 12de of 14de officeel in Spanje heeft gewoond dan zou hij een DNI (documento nacional de identidad) moeten hebben. Mocht hij er een hebben, het DNI nummer is ook zijn NIF nummer. Hou de kaart ook als ze verlopen is iig bij de hand, op het moment dat hij een nieuwe aanvraagt willen ze de oude hebben/zien. Mocht hij om wat voorn reden deze zomer een nieuwe willen halen (DNI kan alleen in Spanje), dan heeft hij omdat zijn huidige adres in Nederland is wel papierwerk van het consulaat nodig. Niet dat jullie daar dan voor J(u)an lul zitten. ;) :P
Mijn man had de Spaanse nationalitieit. Tot hij 18 werd, hij kreeg toen een oproep voor het Spaanse leger. Maar dat wilde hij natuurlijk niet. Hij is toen Nederlander geworden.

Hij woont zijn hele leven al in Nederland.
-Miauw-
pi_169764032
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef RedFever007 het volgende:

waarom ben je naar Spanje verhuisd? En valt het mee/tegen? Maak je gemakkelijk contact met de lokale mensen?

Reden: ik heb er wel eens over nagedacht om ook eens (tijdelijk) in Spanje te gaan wonen en werken.
Wij gaan verhuizen voor de gezondheid van mijn man. En omdat we een eigen Loungebar willen open. Iets voor ons zelf beginnen. Is al 10 jaar onze droom.
Ik denk dat het contact maken overal anders is.

In Tenerife maken wij makkelijk contact, maar mijn man spreekt Spaans en spreekt ook iedereen aan. Wij hebben al wat vrienden (locals) gemaakt tijdens de vakanties, en dat gaat makkelijk. Dus ik denk echt dat
-Miauw-
pi_170242258
Kan iemand van hier misschien de TS van dit topic: WGR / Accountant/Advies nodig mbt remigrerende Opa/Oma uit Spanje op weg helpen?
Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaamzijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
pi_170242913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:06 schreef sigme het volgende:
Kan iemand van hier misschien de TS van dit topic: WGR / Accountant/Advies nodig mbt remigrerende Opa/Oma uit Spanje op weg helpen?
Heb mn mening gegeven..
Cuando haya sol, hay CHUFI
Muziek, Music y Musica
Proud to be 40+
Come On
  donderdag 27 april 2017 @ 15:48:56 #86
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_170522169
https://www.facebook.com/events/629486657243846/

Koningsdag in BCN vandaag... Gaan er van hier nog mensen? :7

[ Bericht 4% gewijzigd door Ludootje op 27-04-2017 15:57:46 ]
Hey, wir wollen die Eisbären sehen!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:54:08 #87
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_171570838
Gezellig, opnieuw een referendum in Catalonie.. Het houdt nooit op.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:56:30 #88
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_171576807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:54 schreef Strani het volgende:
Gezellig, opnieuw een referendum in Catalonie.. Het houdt nooit op.
Het Neverendum
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:22:02 #89
1424 Jimbo
Heeft Koekjes.
pi_171586568
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 12:16 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Wij gaan verhuizen voor de gezondheid van mijn man. En omdat we een eigen Loungebar willen open. Iets voor ons zelf beginnen. Is al 10 jaar onze droom.
Ik denk dat het contact maken overal anders is.

In Tenerife maken wij makkelijk contact, maar mijn man spreekt Spaans en spreekt ook iedereen aan. Wij hebben al wat vrienden (locals) gemaakt tijdens de vakanties, en dat gaat makkelijk. Dus ik denk echt dat
wanneer ga je nou eindelijk eens weg? :D
Woensdag 29 mei 2013 : 01. 2892 Jimbo
Foute kersttrui kopen
"I'd like to thank this opportunity to apologise...to absolutely nobody."
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:35:20 #90
468869 BCNjimm
Memento Vivere
pi_171808736
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef RedFever007 het volgende:

Verhuisd zo'n 6 maanden geleden naar Barcelona. Beste keuze die ik tot nu toe heb kunnen maken.
Waarom verhuisd: mijn vriendin komt uit Barcelona, en mijn NL kantoor ook gevestigd hier. 1+1...

Makkelijk contact met locals, tenminste, als je een beetje effort steekt in het Spaans/Catalaans.
pi_171847233
Hoe heten die kleine groene pepers die ze frituren (in Barcelona)?
pi_171849198
pimientos de padron
pi_171858162
Nog tips voor het vinden van (gemeubileerde) apartementen om te huren?

Ik ken idealista, fotocasa, enalquiler, buscocasa, kyero, habitaclia.
Idealiste veel neppers tussen. Fotocasa ook zo nu en dan, maar die verwijderen dat heel snel gelukkig.

En nog een andere vraag:
heeft er iemand eigenlijk ervaring met het wonen in een apartementencomplex met zwembad?
Ik vind die prijzen niet verschrikkelijk hoog, maar vraag me af hoe chill zo'n zwembad is...
Te meer ook omdat ik waarschijnlook toch op loopafstand van het strand ga wonen. Maar ervaringen zijn welkom...
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:55:06 #94
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_171859104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:17 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Nog tips voor het vinden van (gemeubileerde) apartementen om te huren?

Ik ken idealista, fotocasa, enalquiler, buscocasa, kyero, habitaclia.
Idealiste veel neppers tussen. Fotocasa ook zo nu en dan, maar die verwijderen dat heel snel gelukkig.

En nog een andere vraag:
heeft er iemand eigenlijk ervaring met het wonen in een apartementencomplex met zwembad?
Ik vind die prijzen niet verschrikkelijk hoog, maar vraag me af hoe chill zo'n zwembad is...
Te meer ook omdat ik waarschijnlook toch op loopafstand van het strand ga wonen. Maar ervaringen zijn welkom...
Waar ga je wonen?
Siesta & Fiesta!
pi_171883245
Palma De Mallorca.

Also, paar landlords willen dat je de huur in cash betaalt. Lekker tax ontduiken gok ik. Kan dat problemen voor mij opleveren? Met bonnetjes wel.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:30:27 #96
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_171884183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:46 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Palma De Mallorca.

Also, paar landlords willen dat je de huur in cash betaalt. Lekker tax ontduiken gok ik. Kan dat problemen voor mij opleveren? Met bonnetjes wel.
Huur kan je gewoon cash betalen als je maar een bon hebt, al maakt dat in de praktijk ook niet echt uit. Ik geloof wel dat je niet meer dan 1000 in cash mag betalen.

Over het zwembad verhaal. Hou rekening met het feit dat er altijd veel kinderen gebruik van zullen maken. Als je dat vervelend vindt, is het de extra huur misschien niet waard. Er zijn meestal ook openingstijden. Als je een conservatieve woongemeenschap hebt, kan het zijn dat het zwembad om 8 uur sluit. Bij aankoop van een huis moet je met de onderhoudskosten rekening houden. Ze zijn nogal vaak lek weet ik uit ervaring, vooral als er een parkeergarage onder zit.

Misschien is er hier nog iemand die op Mallorca woont en meer details heeft.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:38:17 #97
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_171884378
Ik weet niet of ik graag in zee zou willen met iemand die per se cash wilt zien. De vraag is hoe betrouwbaar die mensen zijn.
pi_171885637
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:22 schreef Jimbo het volgende:

[..]

wanneer ga je nou eindelijk eens weg? :D
huis verkocht nu definitief.
Dus maart 2018 :@
-Miauw-
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:52:02 #99
1424 Jimbo
Heeft Koekjes.
pi_171887381