abonnement Unibet Coolblue
pi_179379219
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben niet echt meer als toerist in Barcelona.
Ik heb er vrienden en ga daar dan ook heen, ken er de plekjes wel.
Vlieg er zo voor paar daagjes heen maar ook voor langere periode.

Maar nee niet een jaar of langer.
Ik zou het wel heel graag willen.
Ik zoek ook werk in omgeving van Barcelona, helaas nog niet het juiste gevonden.
Nederlandstalig was ik aangenomen, alleen loon lag fulltime zo belachelijk laag dat ik er vanaf zag.
Je gaat gewoon op vakantie/korte citytrip dus je bent een toerist.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179389674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:25 schreef HSG het volgende:

Je gaat gewoon op vakantie/korte citytrip dus je bent een toerist.
Zal officieel vast onder toerist vallen aangezien ik er niet vandaan kom, maar niet toerist als in dat ik er heen ga om van alles te bekijken en toeristje uit te hangen.
Ik ga vrienden opzoeken, logeren. Gewoon alle dagelijkse zaken, maar nee inderdaad ik werk er niet.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:27:49 #203
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_179390625
Dus toerist.

Next.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_179398413
Update!

Ik ga waarschijnlijk verhuizen *O*

Via een klant van mijn werk komt er misschien een woning vrij. 2 slaapkamers en een dakterras O+

Rondom uitzicht, op de teide en op de zee! En nog belangrijker: contract voor onbepaalde tijd! Geen huur meer vooruit betalen, alleen 1 maand borg.

Ik hoor begin juni of het door gaat.

Nu loop ik in 3 kwartier naar mijn werk, dat word wel 1,5 uur :P terwijl het met de auto hetzelfde is. Beiden max 15 minuten.

Nu woon ik 12 minuten van los cristianos af en straks 6 minuten. Is ook wel weer fijn!

Pandje nog niet gevonden helaas. Ik kan voorlopig blijven werken waar ik nu werk. Voordeel is, ik verdien boven het gemiddelde.

Lonen in de bediening liggen tussen de 5-6 euro bruto per uur. Ik verdien 7,50 netto per uur. Dus ik vind het wel prima zo :D

Kan nog veel doorsparen en weet nu waar en hoe ik goedkoop boodschapjes kan halen. Dat maakt het leven veel goedkoper dan in Nederland. En minder stress.

Jammer dat het weer nu vreemd doet. De locals klagen er over, het is al 6 weken vreemd weer, dagen bewolkt en als de zon schijnt is het kneiter heet!

Vandaag mogen we voor het eerst vrienden ontvangen uit Nederland *O* ik ben zo benieuwd hoe ze het vinden :D

En met mijn Spaans? Ik werk in een Nederlandse poolbar met soms een verdwaalde Engelsman of Spanjaard :P Dus met mijn Spaans schiet het nog niet erg op. Wat ik wel merk, de woorden die ik spreek, spreek ik in Canarisch accent al. Do(s) slik de s in, porfa i.p.v. por favor.

Ach als ik maar dos jarra kan bestellen voor 1,50. Wat is het leven toch mooi hier O+
  zaterdag 26 mei 2018 @ 14:20:55 #205
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179399107
Oh blij voor je C_A! Na jaren voorbereiding de stap gezet *O*
With the stars as her umbrella
  dinsdag 12 juni 2018 @ 18:29:04 #206
471419 Otger
Reconquista
pi_179748938
Ik hoop dat de afscheiding van Catalonië ooit komt want ik zou liever het Catalaans willen meesteren en dagelijks willen uitvoeren dan het Castilliaans wanneer ik er ga wonen.

Veel mooiere taal.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 18:29:26 #207
471419 Otger
Reconquista
pi_179748945
Dubbel
  dinsdag 12 juni 2018 @ 18:41:17 #208
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179749186
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:29 schreef Otger het volgende:
Ik hoop dat de afscheiding van Catalonië ooit komt want ik zou liever het Catalaans willen meesteren en dagelijks willen uitvoeren dan het Castilliaans wanneer ik er ga wonen.

Veel mooiere taal.
Dan zit je hier straks wel in het verkeerde topic , misschien dat je bij de Fransen kunt buurten
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:18:57 #209
471419 Otger
Reconquista
pi_179749859
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:41 schreef chufi het volgende:

[..]

Dan zit je hier straks wel in het verkeerde topic , misschien dat je bij de Fransen kunt buurten
Gewoon een nieuwe topic-reeks.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:22:14 #210
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_179761909
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:29 schreef Otger het volgende:
Ik hoop dat de afscheiding van Catalonië ooit komt want ik zou liever het Catalaans willen meesteren en dagelijks willen uitvoeren dan het Castilliaans wanneer ik er ga wonen.

Veel mooiere taal.
Kan nu ook al. Heb je verder concrete plannen?
Siesta & Fiesta!
pi_179930903
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:29 schreef Otger het volgende:
Ik hoop dat de afscheiding van Catalonië ooit komt want ik zou liever het Catalaans willen meesteren en dagelijks willen uitvoeren dan het Castilliaans wanneer ik er ga wonen.

Veel mooiere taal.
Zoals gezegd ben ik er nog wel eens (juli weer), maar ze spreken er toch op veel plekken niet eens Catalaans. Dus of een afscheiding echt wat gaat veranderen?
Wat ze veel spreken is een mengeling van Catalaans en Spaans.
Ik weet zelf vaak ook niet of ik nou Spaans of Catalaans spreek.
pi_180473623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals gezegd ben ik er nog wel eens (juli weer), maar ze spreken er toch op veel plekken niet eens Catalaans. Dus of een afscheiding echt wat gaat veranderen?
Wat ze veel spreken is een mengeling van Catalaans en Spaans.
Ik weet zelf vaak ook niet of ik nou Spaans of Catalaans spreek.
Als je niet weet of je Catalaans of Spaans spreekt, dan kun je gerust stellen dat je beide talen voor geen meter spreekt. :D Daarnaast heb ik nog nooit iemand een mix van Catalan en Castellano horen spreken, noch Valenciano, dus dat vind ik zeer bijzonder.
pi_180478757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:06 schreef illusions het volgende:

Als je niet weet of je Catalaans of Spaans spreekt, dan kun je gerust stellen dat je beide talen voor geen meter spreekt. :D Daarnaast heb ik nog nooit iemand een mix van Catalan en Castellano horen spreken, noch Valenciano, dus dat vind ik zeer bijzonder.
Hoezo heb je het over Castellano en Valenciano?

Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat ik echt Spaans dan wel Catalaans spreek.
Ik kan het enigszins, kan mij in bepaalde situaties redden (Spaans dan he, niet Catalaans).
En echt niet dat je dat herkent van elkaar als je lerende bent, zo verschillend is het niet.

Zo leerde ik altijd om bona nit te zeggen, zeiden mijn vrienden altijd. (ja ik weet ook wel dat bona niet het normale standaard Spaans is maar zo heb je in het Nederlands ook meerdere vormen voor woorden). Weet ik veel dat dat niet een net iets andere vorm is maar Catalaans.

Het is net als in het Nederlands dat je gewoon net andere vormen hebt, als Nederlander valt je dat op maar niet als je de taal niet vloeiend spreekt en nog altijd leert.
Er zit gewoon verschil in, zo zeg ik bv 20 over 7. Ik vind het zoooo achterlijk om 10 voor half 8 te zeggen. Zo onlogisch. Qua Nederlandse bewoordingen ook beide prima te volgen als je het leert.
Alsof iemand zou weten dat 20 over 7 iets is uit de Noordelijke provincies (en de rest van Nederland heel omslachtig dat zegt xD).

Dus nee daar zit echt niet zoveel verschil in als jij wilt laten overkomen.
pi_180487493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoezo heb je het over Castellano en Valenciano?

Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat ik echt Spaans dan wel Catalaans spreek.
Ik kan het enigszins, kan mij in bepaalde situaties redden (Spaans dan he, niet Catalaans).
En echt niet dat je dat herkent van elkaar als je lerende bent, zo verschillend is het niet.

Zo leerde ik altijd om bona nit te zeggen, zeiden mijn vrienden altijd. (ja ik weet ook wel dat bona niet het normale standaard Spaans is maar zo heb je in het Nederlands ook meerdere vormen voor woorden). Weet ik veel dat dat niet een net iets andere vorm is maar Catalaans.

Het is net als in het Nederlands dat je gewoon net andere vormen hebt, als Nederlander valt je dat op maar niet als je de taal niet vloeiend spreekt en nog altijd leert.
Er zit gewoon verschil in, zo zeg ik bv 20 over 7. Ik vind het zoooo achterlijk om 10 voor half 8 te zeggen. Zo onlogisch. Qua Nederlandse bewoordingen ook beide prima te volgen als je het leert.
Alsof iemand zou weten dat 20 over 7 iets is uit de Noordelijke provincies (en de rest van Nederland heel omslachtig dat zegt xD).

Dus nee daar zit echt niet zoveel verschil in als jij wilt laten overkomen.
:')

Ik zeg "noch Valenciano" omdat dat ongeveer hetzelfde is als Catalaans. Kun je aankomen met je 20 over 7 maar waar zit je dan over te bazelen? Dat heeft er natuurlijk geen reet mee te maken. :') Tuurlijk zegt men soms "bona nit" en "molt ben" maar als jij zegt dat je niet door hebt of je Catalaans of Spaans spreekt en dat veel mensen een mengelmoes spreken van beide talen door elkaar, dan klets je gewoon uit je nek. Tegelijkertijd geef je aan dat je je alleen in het Spaans kan redden, niet in het Catalaans. Waar heb je het dan helemaal over?
pi_180487538
Overigens kan een buitenlander zich prima redden in Catalunya met Spaans. Geen Catalaan die per sé z'n eigen taaltje aan je opdringt als jij een poging doet om Spaans te spreken. Een Madrileen echter, zou weleens stelselmatig in het Catalaans kunnen worden aangesproken. :P
pi_180490461
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:00 schreef illusions het volgende:

:')

Ik zeg "noch Valenciano" omdat dat ongeveer hetzelfde is als Catalaans. Kun je aankomen met je 20 over 7 maar waar zit je dan over te bazelen? Dat heeft er natuurlijk geen reet mee te maken. :') Tuurlijk zegt men soms "bona nit" en "molt ben" maar als jij zegt dat je niet door hebt of je Catalaans of Spaans spreekt en dat veel mensen een mengelmoes spreken van beide talen door elkaar, dan klets je gewoon uit je nek. Tegelijkertijd geef je aan dat je je alleen in het Spaans kan redden, niet in het Catalaans. Waar heb je het dan helemaal over?
Oke meneertje die schijnbaar alles weet.
Ja ze spreken daar een mengelmoes.
En nee ik zeg nergens dat 100% van de mensen alleen Spaans spreekt, alleen Catalaans of een mengelmoes.

Maar velen daar spreken een mengelmoes. Ik heb er vrienden zitten en zoals ik wel gezegd heb ben ik er meermaals per jaar.

Ik spreek weinig Spaans. Maar kan mij enigszins verstaanbaar maken.
En zo onderscheidend is Catalaans niet.

Zoals ik al vergeleek prima als je vloeiend in Spaans bent. De taal al kent. Dan weer je of iets een dialect/taal ervan is.
Zoals met het 20 over 7 voor Nederlands.
pi_180490575
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:02 schreef illusions het volgende:
Overigens kan een buitenlander zich prima redden in Catalunya met Spaans. Geen Catalaan die per sé z'n eigen taaltje aan je opdringt als jij een poging doet om Spaans te spreken. Een Madrileen echter, zou weleens stelselmatig in het Catalaans kunnen worden aangesproken. :P
Zeg ik ergens dan dat je je niet met Spaans kunt redden?
Ik moet zeggen dat je best veel woorden Catalaand hoort, sowieso in de begroeting (bon dia bv).
Maar ze kunnen in het algemeen natuurlijk gewoon Nederlands.

Ze doen trouwens echt niet altijd hun best om jouw als buitenlander te verstaan hoor. Ik heb best wel eens een andere tongval (vooral de r krijg ik niet onder de knie) en er zijn ook die je echt prima volgen hoor, maar sommigen doen echt alsof je Nederlands tegen ze spreekt (vrienden zeggen dat ze het echt gewoon faken, mij dan prima volgen).
pi_180495135
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oke meneertje die schijnbaar alles weet.
Ja ze spreken daar een mengelmoes.
En nee ik zeg nergens dat 100% van de mensen alleen Spaans spreekt, alleen Catalaans of een mengelmoes.

Maar velen daar spreken een mengelmoes. Ik heb er vrienden zitten en zoals ik wel gezegd heb ben ik er meermaals per jaar.

Ik spreek weinig Spaans. Maar kan mij enigszins verstaanbaar maken.
En zo onderscheidend is Catalaans niet.

Zoals ik al vergeleek prima als je vloeiend in Spaans bent. De taal al kent. Dan weer je of iets een dialect/taal ervan is.
Zoals met het 20 over 7 voor Nederlands.
Ik weet niet alles beter, maar ik call je bullshit als je uit je nek kletst. Maar kennelijk weet jij het beter als toerist, dan iemand die hier al 10 jaar woont. Succes ermee.
  zondag 15 juli 2018 @ 17:48:41 #219
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_180495248
Houd het gezellig mensen 🌹
pi_180521545
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:45 schreef illusions het volgende:

Ik weet niet alles beter, maar ik call je bullshit als je uit je nek kletst. Maar kennelijk weet jij het beter als toerist, dan iemand die hier al 10 jaar woont. Succes ermee.
Ja blijkbaar weet ik het beter.

Schijnbaar weet jij als iemand die 10 jaar ergens anders in Spanje woont het veel beter dan mensen die leven lang of praktisch hele leven (of in elk geval Spaans zijn) in Catalunya wonen.

Doe niet net alsof alles zo overduidelijk is. Dat is echt onzin.
Geen idee of jij vloeiend Spaans spreekt (is te hopen na 10 jaar), dan zul je wel herkennen als iemand wat andere woorden gebruikt dan wat normaal is.

Niet als je alles door elkaar leert.
pi_180521592
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:24 schreef bianconeri het volgende:
Geen idee of jij vloeiend Spaans spreekt (is te hopen na 10 jaar), dan zul je wel herkennen als iemand wat andere woorden gebruikt dan wat normaal is.

Niet als je alles door elkaar leert.
Betekent nog niet dat er zoiets als een mengelmoes bestaat. :P
  maandag 16 juli 2018 @ 21:11:41 #222
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180522710
Ik kom nu regelmatig in de regio Asturias/Gijon.
Het is heel anders dan wat ik zou denken bij Spanje.

Klimaat is vergelijkbaar met NL. Misschien over het algemeen 5 graden warmer dan NL , wat meer regen en in de bergen wat kouder.

Huizenprijzen zijn vergelijkbaar met hier, huren is wel goedkoper.
De horeca is veel goedkoper. Niet te vergelijken met Madrid bijvoorbeeld.

Beheersing van de Engelse taal is over het algemeen matig, niemand praat Engels, of wil Engels praten.

Veel werkloosheid. Hoogopgeleiden die gewoon in de supermarkt werken en zich daarmee gelukkig prijzen omdat er niks anders is.

Veel meer armoede dan ik verwacht had, mensen die in containers naar spullen zoeken of op straat slapen.

Veel oude hoogbouw waar wel mensen in wonen, maar waar niets aan onderhouden wordt.

Natuur is echt prachtig als je een paar minuten vanuit de stad Gijon/Oviedo het land in gaat.
Heb veel van Europa gezien, maar hier werd ik echt stil van.

Mensen zijn altijd vriendelijk overal. Heel anders dan aan de costa´s in het oosten bijvoorbeeld.

In het verkeer zijn ze ook erg rustig viel me op. Zijn heel anders dan bijvoorbeeld Italianen.
pi_180522765
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:26 schreef illusions het volgende:

Betekent nog niet dat er zoiets als een mengelmoes bestaat. :P
Dat zeg ik toch ook niet.....
Ik zeg alleen dat ze woorden door elkaar gebruiken zucht.....
Het is Catalaans EN Spaans.
Dat gebruiken ze (althans een deel van de mensen) door elkaar heen. En omdat ik het probeer op te pikken en het niet duidelijk anders is pik ik dat niet zo even op.
Daarom ken en gebruik ik voor bepaalde dingen Catalaans terwijl ik voornamelijk Spaans gebruik (voor zo ver ik Spaans kan dan).
pi_180522961
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:11 schreef Ixnay het volgende:

Huizenprijzen zijn vergelijkbaar met hier, huren is wel goedkoper.
De horeca is veel goedkoper. Niet te vergelijken met Madrid bijvoorbeeld.
Huizenprijzen in die regio gelijk? Over algemeen liggen de Spaanse prijzen aardig laag.
Huren in Spanje is echt belachelijk laag, zelfs in omgeving Barcelona is het relatief goedkoop.

quote:
Beheersing van de Engelse taal is over het algemeen matig, niemand praat Engels, of wil Engels praten.
Sommigen willen, maar over het algemeen spreken Spanjaarden erg slecht Engels.
Leren ze zich gewoon niet aan. Zeker buiten grote steden.

quote:
Veel meer armoede dan ik verwacht had, mensen die in containers naar spullen zoeken of op straat slapen.

Veel oude hoogbouw waar wel mensen in wonen, maar waar niets aan onderhouden wordt.
Dat had je kunnen weten. Spanje was juist 1 van de landen die in grote problemen zat met de economische crisis.
Economisch is Spanje echt een aardig zwak land. Mensen zijn er niet echt rijk, boeit ze overigens ook niet zo veel. Manana manana.

Het is ook een vies land. Verwacht echt niet dat het zo goed onderhouden wordt als Nederland.
Straten kunnen gewoon half opengebroken zijn. Ook op drukke toeristische locaties.
Tegen goede vrienden in BCN zeg ik voor grap wel eens dat Spanje als een 3e wereld land voelt.
Internet heb je zelfs rond Barcelona niet eens altijd, winkels die veel dicht gaan gewoon om eten te gaan eten, slechte wegen, tja. Niet dat ik dat manana manana erg vindt, beter dan NL.
pi_180522967
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet.....
Ik zeg alleen dat ze woorden door elkaar gebruiken zucht.....
Het is Catalaans EN Spaans.
Dat gebruiken ze (althans een deel van de mensen) door elkaar heen. En omdat ik het probeer op te pikken en het niet duidelijk anders is pik ik dat niet zo even op.
Daarom ken en gebruik ik voor bepaalde dingen Catalaans terwijl ik voornamelijk Spaans gebruik (voor zo ver ik Spaans kan dan).
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:08 schreef bianconeri het volgende:

Maar velen daar spreken een mengelmoes.
Misschien kan ik niet zo goed lezen.
pi_180522982
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:22 schreef illusions het volgende:

Misschien kan ik niet zo goed lezen.
Ja. Ze gebruiken Spaans en Catalaans door elkaar zoals ik gezegd heb.

Niet CataSpaans.
pi_180523009
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja. Ze gebruiken Spaans en Catalaans door elkaar zoals ik gezegd heb.

Niet CataSpaans.
Denk dat jij het gewoon het beste weet. :P ^O^
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:21:12 #228
92377 Spellbound
pizzacoureur
pi_180529411
hola!
yo tambien estoy viviendo en espaņa desde unos meses :)

Veel verder dan dat kom ik niet maar leuk topic dus ik zal deze eens gaan volgen :)

(gezellig ook de laatste paar posts)

[ Bericht 6% gewijzigd door Spellbound op 17-07-2018 23:48:38 ]
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
pi_180546824
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:23 schreef illusions het volgende:

Denk dat jij het gewoon het beste weet. :P ^O^
Nee hoor.
Maar wat ik wel weet is dat ze daar veel woorden Spaans en Catalaans door elkaar gebruiken.
En dat je dat niet zo maar even herkent als je niet vloeiend, echt vloeiend, bent in Spaans.
pi_180547126
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee hoor.
Maar wat ik wel weet is dat ze daar veel woorden Spaans en Catalaans door elkaar gebruiken.
En dat je dat niet zo maar even herkent als je niet vloeiend, echt vloeiend, bent in Spaans.
Ja vast. Catalaans lijkt meer op Frans dan op Spaans en m'n dove oma hoort dat nog, maargoed wat jij wilt, laten we zeggen dat je gelijk hebt. Zullen we er maar over ophouden?
pi_180552170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:34 schreef illusions het volgende:

Catalaans lijkt meer op Frans dan op Spaans en m'n dove oma hoort dat nog, maargoed wat jij wilt,
Lijkt op Frans :'(

Yeah sure.
Klinkt t totaal niet op. Maar ja jij wil toch alles beter weten.
Ik hou het wel bij wat ik via de Catalanen zelf weet. Niet via een Nederlander.
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:24:59 #232
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_180554444

Zo zullen we nu weer de vrede tekenen?
pi_180554905
What is the difference between Catalan and Spanish?

There are plenty of differences. They are different languages, and they are not mutually intelligible. Most Catalan speakers know Spanish, so in practice it's not an issue for them, but Spanish speakers who didn't learn Catalan cannot understand spoken Catalan at all, even though they appear quite similar in writing.

:P
pi_180555034
Maar ok, leuk geweest. :P Ben overigens geen Nederlander, goeie aanname. :P
pi_180649978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:21 schreef Spellbound het volgende:
hola!
yo tambien estoy viviendo en espaņa desde unos meses :)

Veel verder dan dat kom ik niet maar leuk topic dus ik zal deze eens gaan volgen :)

(gezellig ook de laatste paar posts)
ik woon hier nu 5 maanden maar spreek ook nog maar slecht Spaans :@

Gewoon kut dat ik in een nl bar werk :D
Komen soms wel wat Spanjaarden en 1,30 kan ik bijvoorbeeld wel zeggen. Of para la piscina? Als ze biertje mee willen nemen.

We verhuren ook ligebedden en dat lukt nu ook allemaal wel omdat het elke dag herhaald word. Helado natuurlijk ook.

Maar een heel gesprek in Spaans kan ik helaas niet -O-
  maandag 23 juli 2018 @ 11:44:45 #236
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_180671065
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik woon hier nu 5 maanden maar spreek ook nog maar slecht Spaans :@

Gewoon kut dat ik in een nl bar werk :D
Komen soms wel wat Spanjaarden en 1,30 kan ik bijvoorbeeld wel zeggen. Of para la piscina? Als ze biertje mee willen nemen.

We verhuren ook ligebedden en dat lukt nu ook allemaal wel omdat het elke dag herhaald word. Helado natuurlijk ook.

Maar een heel gesprek in Spaans kan ik helaas niet -O-
Ga op les! Maak Spaanse vrienden, door mee te doen met één of andere activiteit of club. Doe iets, want anders wordt het nooit wat en dat is echt zonde.
Siesta & Fiesta!
pi_180674854
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:44 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ga op les! Maak Spaanse vrienden, door mee te doen met één of andere activiteit of club. Doe iets, want anders wordt het nooit wat en dat is echt zonde.
ik werk 6 dagen in de week, waar moet ik de tijd van halen om een club of activiteit te joinen :D
  maandag 23 juli 2018 @ 14:45:54 #238
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_180675148
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:30 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik werk 6 dagen in de week, waar moet ik de tijd van halen om een club of activiteit te joinen :D
Wat je wilt zeggen is dat je het al hebt opgegeven?
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:39:41 #239
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180707708
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:30 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik werk 6 dagen in de week, waar moet ik de tijd van halen om een club of activiteit te joinen :D
Waar in Spanje woon je?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:20:42 #240
92377 Spellbound
pizzacoureur
pi_180761152
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:30 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik werk 6 dagen in de week, waar moet ik de tijd van halen om een club of activiteit te joinen :D
Ik werk ook 60 uur en heb nog geen les gehad. Maar gewoon met iedereen oefenen, muziek en het nieuws luisteren, dingen lezen en proberen te begrijpen voor je je Google translate pakt, en dan gaat het stapje voor stapje vanzelf :) de woorden zijn lastig voor ons maar de logica is simpel! Despacio por favor!
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
pi_180797937
Voor mij werkte het goed om vooral veel Spaanstalige films te kijken met Engelse ondertiteling. Gewoon Netflix openen dus en klaar.
pi_180805533
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:47 schreef Hexley het volgende:

[..]

Voor de IB/DUO ben ik jaren lang onvindbaar geweest, ze waren wel actief opzoek maar meer als een oud adres in Spanje hadden ze niet. Dus mooi geen rekeningen,... *O*
Bij het opnieuw inschrijven in Nederland, had ik wel vrij snel een flinke acceptgiro op de deurmat. -O-
:P
Haha ik heb nog steeds 20 ruggen schuld bij de IB die ik nooit ga betalen. Stond ooit ingeschreven hier maar toen ik verhuisd ben weer uitgeschreven en zie nu niet in waarom ik me weer zou inschrijven, zit geen enkel voordeel aan voor mij.

Toen ik hier 10 jaar geleden kwam zetten ze bij de Policia Nacional m'n NIE op het adres van hun hoofdkantoor dus m'n auto's stonden altijd op hun adres geregistreerd.

Nu zet ik een auto altijd op m'n SL. Veel voordeliger in mijn geval.
pi_180805552
Shit zit mobiel en reageer op een post van 2 jaar terug. Kansloos. :')
  maandag 30 juli 2018 @ 12:07:47 #244
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_180831712
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:02 schreef illusions het volgende:
Shit zit mobiel en reageer op een post van 2 jaar terug. Kansloos. :')
🤣🤣
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:51:01 #245
107792 Hexley
the Platypus
pi_181169745
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Haha ik heb nog steeds 20 ruggen schuld bij de IB die ik nooit ga betalen. Stond ooit ingeschreven hier maar toen ik verhuisd ben weer uitgeschreven en zie nu niet in waarom ik me weer zou inschrijven, zit geen enkel voordeel aan voor mij.

Toen ik hier 10 jaar geleden kwam zetten ze bij de Policia Nacional m'n NIE op het adres van hun hoofdkantoor dus m'n auto's stonden altijd op hun adres geregistreerd.

Nu zet ik een auto altijd op m'n SL. Veel voordeliger in mijn geval.
Het terug betalen viel ook nog wel mee hoor, meeste was al verjaard. ;) :)

Maar in Spanje stond ik netjes ingeschreven hoor.
Denk dat het probleem oa. ook was dat ze naar X.Y.Z. papa-achternaam papa-achternaam
ipv. X.Y.Z. papa-achternaam mama-achternaam zochten.
pi_181326958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:48 schreef illusions het volgende:
What is the difference between Catalan and Spanish?

There are plenty of differences. They are different languages, and they are not mutually intelligible. Most Catalan speakers know Spanish, so in practice it's not an issue for them, but Spanish speakers who didn't learn Catalan cannot understand spoken Catalan at all, even though they appear quite similar in writing.

:P
Heb ik allemaal ook nergens gezegd hoor ;)

Ik leer Spaans en dan is het niet duidelijk wat nou Catalaans is en wat Spaans. Genoeg lijkt inderdaad niet op elkaar, maar als je niet anders leert dan het Catalaans (tussen je Spaans) dan neem je dat onderling maar aan.

Voor mij is Bon Dia en Bona nit heel normaal te gebruiken, is ook niet zo anders dan het Spaans.
Maar voor jou moet het inderdaad wel iets zijn wat erg opvalt die 2 talen onderling.
Echter voor mij omdat ik het nog moet leren niet en dan is het niet handig dat het daar zoveel door elkaar heen gebruikt wordt.

Zelfde trouwens waar ik vandaan kom in NL. Groningen, of beetje noorden in het algemeen.
Je gebruikt woorden of uitdrukkingen die voor mij dan dood normaal als Nederlands zijn omdat ik niet beter weet maar die eigenlijk helemaal niet goed Nederlands zijn (zoals ''het is 20 over 5).

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 19:52 schreef illusions het volgende:
Voor mij werkte het goed om vooral veel Spaanstalige films te kijken met Engelse ondertiteling. Gewoon Netflix openen dus en klaar.
Probeer het inderdaad wat meer te vergelijken. Haha ja dan moet je wel op Netflix kijken.
Spaanse tv en Hollywood films altijd met Spaanse voice over |:( |:( |:( (echt niet te kijken joh, ze gebruiken altijd de lelijkste stemmen).
pi_181345005
Ja bona nit zo ver kom ik ook nog wel, maar ik versta echt geen woord Catalaans verder terwijl ik vloeiend in Spaans ben, maargoed laten we dat nou maar voor wat 't is. :P

Spaanse tv is trouwens sinds een jaar of 8 overal in het land digitaal dus je kan alle series en films gewoon op Engelse audio zetten.
pi_181603810
Nou, kogel is bij mij ook door de kerk, ik vertrek begin 2019 voor een jaar als expat naar Madrid.
Onze kantoren in ES zijn op IT gebied een complete ramp en ik mag ze op IT gebied de 21e eeuw in gaan helpen :)

Huis is al geregeld in een voorstadje van Madrid, Mejorada del Campo, en mijn leaseauto neem ik gewoon mee.

Heb mijn Spaanse vrienden al gemeld dat ik ontwikkelingshulp kom verzorgen voor ze..
  maandag 3 september 2018 @ 08:31:29 #249
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_181657098
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:17 schreef en_agua het volgende:
Nou, kogel is bij mij ook door de kerk, ik vertrek begin 2019 voor een jaar als expat naar Madrid.
Onze kantoren in ES zijn op IT gebied een complete ramp en ik mag ze op IT gebied de 21e eeuw in gaan helpen :)

Huis is al geregeld in een voorstadje van Madrid, Mejorada del Campo, en mijn leaseauto neem ik gewoon mee.

Heb mijn Spaanse vrienden al gemeld dat ik ontwikkelingshulp kom verzorgen voor ze..
Interessant, wat moeten we ons daar allemaal bij voorstellen?
Siesta & Fiesta!
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:17:53 #250
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_181763703
Kun je jezelf een beetje redden in het dagelijks leven in Madrid als je geen woord Spaans spreekt?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_181767370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Waar in Spanje woon je?
tenerife
pi_181767377
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wat je wilt zeggen is dat je het al hebt opgegeven?
nee ik leer elke dag een beetje meer
pi_181767508
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:20 schreef Spellbound het volgende:

[..]

Ik werk ook 60 uur en heb nog geen les gehad. Maar gewoon met iedereen oefenen, muziek en het nieuws luisteren, dingen lezen en proberen te begrijpen voor je je Google translate pakt, en dan gaat het stapje voor stapje vanzelf :) de woorden zijn lastig voor ons maar de logica is simpel! Despacio por favor!
het vervelende is eigenlijk dat mijn man Spaans spreekt. Dus in het begin deed hij alles, kaas bestellen, tanken, etc etc.

Op een gegeven moment heb ik gezegd, laat mij tanken, kaas bestellen etc etc. Want anders leer ik het nooit.

Maar toch blijf ik het moeilijk vinden. Sommige pakken het zo supersnel op. We zijn nu ook verhuisd, we wonen niet meer tussen de engelsen :D

In het blok hier spreken ze allemaal Spaans. Niet dat het allemaal Spanjaarden zijn :{ Maar er word Spaans gesproken. Dus ik hoop dat ik het zo beter ga leren.

We zijn ook bezig met een pand nu. Dus als dat een beetje opschiet, krijg ik niet meer alleen te maken met Nederlanders en irritante Belgen
  woensdag 12 september 2018 @ 12:28:57 #254
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_181856401
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 09:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

het vervelende is eigenlijk dat mijn man Spaans spreekt. Dus in het begin deed hij alles, kaas bestellen, tanken, etc etc.

Op een gegeven moment heb ik gezegd, laat mij tanken, kaas bestellen etc etc. Want anders leer ik het nooit.

Maar toch blijf ik het moeilijk vinden. Sommige pakken het zo supersnel op. We zijn nu ook verhuisd, we wonen niet meer tussen de engelsen :D

In het blok hier spreken ze allemaal Spaans. Niet dat het allemaal Spanjaarden zijn :{ Maar er word Spaans gesproken. Dus ik hoop dat ik het zo beter ga leren.

We zijn ook bezig met een pand nu. Dus als dat een beetje opschiet, krijg ik niet meer alleen te maken met Nederlanders en irritante Belgen
Succes!
pi_182472214
Ik heb nog nooit kaas besteld hier.. Un poco de este queso, por favor? :)

Jaloers op Nederland waar het nu lekker weer is!!
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
pi_182531724
Het is hier gewoon koud ineens, Costa Blanca. Brr, graad of 20 rond 12:00 en nu 23.
pi_182542572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:59 schreef Spellbound het volgende:
Ik heb nog nooit kaas besteld hier.. Un poco de este queso, por favor? :)

Jaloers op Nederland waar het nu lekker weer is!!
1 kilo de queso por favor

En dan vraagt de kaasvrouw: lonchas en dan zeg ik, si porfa :P
pi_183117492
Mag ik de zomer weer terug? :'(
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:32:37 #259
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183119107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:47 schreef illusions het volgende:
Mag ik de zomer weer terug? :'(
Gisteren teruggevlogen vanaf vliegveld Alicante. Was inderdaad best fris.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_183119403
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:32 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Gisteren teruggevlogen vanaf vliegveld Alicante. Was inderdaad best fris.
Ja brr, het is vandaag bijv. wel 19 graden maar zo voelt het niet. In Nederland lopen ze bij 19 graden met korte broek, hier heb ik de verwarming al aan staan.
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:50:53 #261
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183119451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja brr, het is vandaag bijv. wel 19 graden maar zo voelt het niet. In Nederland lopen ze bij 19 graden met korte broek, hier heb ik de verwarming al aan staan.
Je hebt ten minste wel verwarming. M'n vriendin in Murcia heeft in haar appartement geen verwarming, alleen airco dat warme lucht kan blazen, maar dat vreet stroomkosten. Het is buiten warmer dan binnen :D
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_183119558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:50 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Je hebt ten minste wel verwarming. M'n vriendin in Murcia heeft in haar appartement geen verwarming, alleen airco dat warme lucht kan blazen, maar dat vreet stroomkosten. Het is buiten warmer dan binnen :D
Ja vreselijk is dat. Gewoon zo'n gaskacheltje pakken, is misschien 30Ī 2ehands, en zo'n gasfles a 16Ī doe je wel 2 weken mee. Heb ik ook op kantoor. Thuis is goed geisoleerd dus daar gebruik ik nog geen verwarming.
  dinsdag 13 november 2018 @ 12:05:08 #263
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183119794
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:55 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja vreselijk is dat. Gewoon zo'n gaskacheltje pakken, is misschien 30Ī 2ehands, en zo'n gasfles a 16Ī doe je wel 2 weken mee. Heb ik ook op kantoor. Thuis is goed geisoleerd dus daar gebruik ik nog geen verwarming.
Hmm goed idee, zal het eens voorstellen!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 13 november 2018 @ 12:07:00 #264
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_183119848
Ik wil hier eigenlijk ook wel gaan wonen, of in Californië, maar die drempel is veel hoger. Ik voel me altijd thuis op die 2 plekken. Hopelijk pakt m'n eigen bedrijf een beetje goed uit.
pi_183121088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:05 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Hmm goed idee, zal het eens voorstellen!
Dat doet eigenlijk de meerderheid hier. Het is hele lekkere warmte.

Ik heb zelf thuis elektrische radiators aan de muur die 24 uur aan staan in de winter, geven ook heerlijke warmte (beter als zo'n gaskachel). Dat was 300Ī voor 3 stuks (3 voor prijs van 2, niet hartje winter kopen) en zijn economisch heel erg zuinig.

Daarmee heb ik mijn hele huis constant warm, en de meubels enzo ook. Doe ik gedurende een maand of 4 nooit uit, en het is net als je in Nederland gewend bent. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:07 schreef EasyLife het volgende:
Ik wil hier eigenlijk ook wel gaan wonen, of in Californië, maar die drempel is veel hoger. Ik voel me altijd thuis op die 2 plekken. Hopelijk pakt m'n eigen bedrijf een beetje goed uit.
Als je nog nooit in het buitenland hebt gewoond, is Spanje wat laagdrempeliger ja. Echter, als je een bedrijf gaat starten en dit vervolgens naar het buitenland moet verhuizen kan het moeilijker worden. Ligt er maar helemaal aan wat je doet.

Hier is het vrij eenvoudig om een bedrijf op te zetten, maar je betaalt je wel scheel. Een autónomo (zelfstandig ondernemer) betaalt zo'n 330Ī per maand om maar te mogen ondernemen, verzekering inclusief. Dan krijg je nog je S.L. (de Spaanse B.V.) die je voor zo'n 1250Ī opzet, je maandelijkse boekhoudkosten, etc.

Spanje is het duurste land van Europa om te ondernemen.

Daarentegen gaat er hier wel ontieglijk veel zwart.
pi_183121669
Ik heb ook geen verwarming :P

Gelukkig is het niet nodig, 25 graden in Tenerife O+
  maandag 26 november 2018 @ 21:51:14 #267
481298 DeMakerVanJeDochter
Ik wil username veranderen
pi_183390822
Madrid represent
Milfjes
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:01:42 #268
482145 rossi123
walid walid
pi_183579417
Er zijn veel onderscheidingen. Het zijn diverse dialecten en ze zijn niet algemeen te begrijpen. De meeste Catalaanse sprekers kennen Spaans. Dit is bij lange na geen probleem voor hen. Hoe het ook zij, Spaanse sprekers die geen Catalaans hebben opgevoed, kunnen het Catalaans op geen enkele manier begrijpen, ongeacht of ze in wezen hetzelfde lijken te zijn als bij het componeren.

________________________________________________
Tutuapp 9apps Showbox

[ Bericht 31% gewijzigd door rossi123 op 08-12-2018 10:37:49 ]
Ik ben net als jij noch jij, als je me accepteert, bedankt als het niet al te erg is
pi_183638657
Ik heb echt zo’n idee dat we volgend jaar augustus weer terug zijn in nl.

Tenerife is duur. En de prijzen zakken niet. Ik probeer mijn man over te halen voor vaste land Spanje. Maar echt enthousiast is hij nog niet -O-
  maandag 10 december 2018 @ 12:35:08 #270
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183638966
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:14 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb echt zo’n idee dat we volgend jaar augustus weer terug zijn in nl.

Tenerife is duur. En de prijzen zakken niet. Ik probeer mijn man over te halen voor vaste land Spanje. Maar echt enthousiast is hij nog niet -O-
Oh balen :{
With the stars as her umbrella
pi_183648293
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:35 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh balen :{
hij heeft beetje heimwee
  maandag 10 december 2018 @ 20:18:42 #272
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183648428
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:12 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

hij heeft beetje heimwee
Hmm -O-
With the stars as her umbrella
pi_183653627
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:18 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Hmm -O-
morgen toch maar samen met mijn schoonzusje op hem inpraten _O-

Anders word ik gek. Maar goed ik heb ook een leuke baan in Tenerife. Ik heb het naar mijn zin. En hij heeft geen leuke baan, dus dat is ook al een tegenvaller natuurlijk
  dinsdag 11 december 2018 @ 05:35:16 #274
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183654739
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 00:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

morgen toch maar samen met mijn schoonzusje op hem inpraten _O-

Anders word ik gek. Maar goed ik heb ook een leuke baan in Tenerife. Ik heb het naar mijn zin. En hij heeft geen leuke baan, dus dat is ook al een tegenvaller natuurlijk
Ah ja, dat helpt ook niet mee 😬
With the stars as her umbrella
pi_183654740
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 05:35 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ah ja, dat helpt ook niet mee 😬
goed punt
pi_183656849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 05:35 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ah ja, dat helpt ook niet mee 😬
1 van ons twee gaat ongelukkig worden met de keuze die we maken.

Als we in Tenerife blijven is hij het. Als we terug gaan naar Nederland dan ben ik het :)
pi_183657182
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

1 van ons twee gaat ongelukkig worden met de keuze die we maken.

Als we in Tenerife blijven is hij het. Als we terug gaan naar Nederland dan ben ik het :)
En eigen loungezaak is nu even te ver ivm prijzen?
  dinsdag 11 december 2018 @ 11:23:55 #278
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183657812
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

1 van ons twee gaat ongelukkig worden met de keuze die we maken.

Als we in Tenerife blijven is hij het. Als we terug gaan naar Nederland dan ben ik het :)
Zijn er geen banen die hij wél leuk vindt?
With the stars as her umbrella
pi_183658901
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:23 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Zijn er geen banen die hij wél leuk vindt?
makelaar. Maar ja geen opleiding tot ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En eigen loungezaak is nu even te ver ivm prijzen?
ja die kanarietjes zijn gek geworden. Prijzen blijven stijgen. Traspaso’s van 80.000 euro is gewoon belachelijk voor een kleine bar met 4 barkrukken _O-

Ze verpesten het zelf. Toerisme is ook gedaald met 30%

We kijken het sowieso nog 3 maanden aan.
pi_183666775
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

makelaar. Maar ja geen opleiding tot ;(

[..]

ja die kanarietjes zijn gek geworden. Prijzen blijven stijgen. Traspaso’s van 80.000 euro is gewoon belachelijk voor een kleine bar met 4 barkrukken _O-

Ze verpesten het zelf. Toerisme is ook gedaald met 30%

We kijken het sowieso nog 3 maanden aan.
Zo!! dat is stevig aan de prijs.
pi_183749339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 12:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

makelaar. Maar ja geen opleiding tot ;(

[..]

ja die kanarietjes zijn gek geworden. Prijzen blijven stijgen. Traspaso’s van 80.000 euro is gewoon belachelijk voor een kleine bar met 4 barkrukken _O-

Ze verpesten het zelf. Toerisme is ook gedaald met 30%

We kijken het sowieso nog 3 maanden aan.
Je hebt geen opleiding nodig om makelaar te zijn.
pi_183749510
De mensen in toeristen-oorden: missen jullie de Britten al dit jaar? (pond is flink gezakt, euro is duur voor de Britten)
En na de Brexit zal het helemaal lastig worden voor de Britse toerist.

Merken jullie dit?
Definitely not CIA
pi_183749584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:35 schreef capricia het volgende:
De mensen in toeristen-oorden: missen jullie de Britten al dit jaar? (pond is flink gezakt, euro is duur voor de Britten)
En na de Brexit zal het helemaal lastig worden voor de Britse toerist.

Merken jullie dit?
Nee, merk er niks van.
  maandag 17 december 2018 @ 09:58:46 #284
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_183780180
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:35 schreef capricia het volgende:
De mensen in toeristen-oorden: missen jullie de Britten al dit jaar? (pond is flink gezakt, euro is duur voor de Britten)
En na de Brexit zal het helemaal lastig worden voor de Britse toerist.

Merken jullie dit?
Waarom wordt het lastig voor de Britse toerist na de Brexit?
Siesta & Fiesta!
pi_183781600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:35 schreef capricia het volgende:
De mensen in toeristen-oorden: missen jullie de Britten al dit jaar? (pond is flink gezakt, euro is duur voor de Britten)
En na de Brexit zal het helemaal lastig worden voor de Britse toerist.

Merken jullie dit?
ik heb het in juli wel gemerkt. Normaal gingen we toen altijd op vakantie hier.

Het was dit jaar zeker wel rustiger.

We gingen ook altijd in januari. Dus ben benieuwd aankomend januari.

Mijn baas zei wel dat in augustus minder druk was dan normaal in de bar. Maar dat komt door de hele goede zomer in Nederland en België
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 13:09:23 #286
236264 crew  capricia
pi_183783625
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 09:58 schreef Bramito het volgende:

[..]

Waarom wordt het lastig voor de Britse toerist na de Brexit?
Omdat bij een no deal brexit de Britten een visa moeten kopen.
En bij reizen over land naar het vaste land van spanje via bijv. Frankrijk, er twee internationale rijbewijzen aangeschaft moeten worden.
Omdat de Pond veel in waarde zakt tov de Euro, waardoor Europa ook gewoon duur wordt (of al is) voor ze. Dit laatste is nu al een veel gehoorde klacht.
Ook is het nog maar de vraag welke verzekeringen ze extra moeten afsluiten, denk aan je zorgverzekering, maar ook die van je auto etc. GB is tenslotte geen onderdeel van de EU meer.

Overigens gaat het voor de Britse gepensioneerden die wat langer in Spanje vertoeven, ook grote problemen opleveren. Ze mogen maar een beperkte tijd binnen de EU blijven op een toeristenvisa.

En vergeet niet dat iedere vorm van Brexit de Britse economie schade oplevert. Mensen hebben gewoon minder te besteden.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 17-12-2018 13:15:51 ]
Definitely not CIA
  maandag 17 december 2018 @ 13:53:13 #287
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_183784742
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat bij een no deal brexit de Britten een visa moeten kopen.
En bij reizen over land naar het vaste land van spanje via bijv. Frankrijk, er twee internationale rijbewijzen aangeschaft moeten worden.
Omdat de Pond veel in waarde zakt tov de Euro, waardoor Europa ook gewoon duur wordt (of al is) voor ze. Dit laatste is nu al een veel gehoorde klacht.
Ook is het nog maar de vraag welke verzekeringen ze extra moeten afsluiten, denk aan je zorgverzekering, maar ook die van je auto etc. GB is tenslotte geen onderdeel van de EU meer.

Overigens gaat het voor de Britse gepensioneerden die wat langer in Spanje vertoeven, ook grote problemen opleveren. Ze mogen maar een beperkte tijd binnen de EU blijven op een toeristenvisa.

En vergeet niet dat iedere vorm van Brexit de Britse economie schade oplevert. Mensen hebben gewoon minder te besteden.

Oh bij een No Deal Brexit bedoel je. Het zou me verbazen als die er komt, maar het kan wel natuurlijk. Ja dan wordt het lastiger.
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 14:11:04 #288
236264 crew  capricia
pi_183785096
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Oh bij een No Deal Brexit bedoel je. Het zou me verbazen als die er komt, maar het kan wel natuurlijk. Ja dan wordt het lastiger.
Ja. Dan helemaal.
Maar ook sinds de Brexit plannen is de Pond al flink gedaald.
Definitely not CIA
pi_184043903
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:14 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb echt zo’n idee dat we volgend jaar augustus weer terug zijn in nl.

Tenerife is duur. En de prijzen zakken niet. Ik probeer mijn man over te halen voor vaste land Spanje. Maar echt enthousiast is hij nog niet -O-
Waarom zou die niet van een eiland weg willen lol...
Leuk voor even maar ok.
Oostkust geweldig, vooral wat noordelijker. Spotgoedkoop, zeker vergeleken met NL.
Ook best werk te vinden.
pi_184044066
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zou die niet van een eiland weg willen lol...
Leuk voor even maar ok.
Oostkust geweldig, vooral wat noordelijker. Spotgoedkoop, zeker vergeleken met NL.
Ook best werk te vinden.
hij heeft heimwee naar NL -O-
pi_184047461
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 december 2018 22:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

hij heeft heimwee naar NL -O-
Onbegrijpelijk dat iemand naar NL kan willen -O-

Owke als je er nog nooit geweest bent mss.
pi_184048023
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat iemand naar NL kan willen -O-

Owke als je er nog nooit geweest bent mss.
ik snap het ook niet ;(
pi_184113290
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:52 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik snap het ook niet ;(
Ik eerlijk gezegd wel, maar niet om het land, maar familie. Ik ben al 8 jaar weg uit Nederland, maar zeker nu ik een kind heb, mis ik mijn familie steeds meer. Mijn man wil echter absoluut niet weg hier en zou gedeprimeerd worden van het Nederlandse weer.
pi_184176856
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zou die niet van een eiland weg willen lol...
Leuk voor even maar ok.
Oostkust geweldig, vooral wat noordelijker. Spotgoedkoop, zeker vergeleken met NL.
Ook best werk te vinden.
Juist eilanden zijn duurder dan het vasteland.

Prijzen in de supermarkt e.d. verschillen bijv. nauwelijks, en zijn vaak zelfs duurder.
pi_184176902
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 07:18 schreef Lorelay het volgende:

[..]

Ik eerlijk gezegd wel, maar niet om het land, maar familie. Ik ben al 8 jaar weg uit Nederland, maar zeker nu ik een kind heb, mis ik mijn familie steeds meer. Mijn man wil echter absoluut niet weg hier en zou gedeprimeerd worden van het Nederlandse weer.
ja dat heb ik dus ook. Wat je man heeft.

Maar ja wat moeten we dan? Uit elkaar gaan omdat ik in Spanje wil wonen en hij in nl? Dat doe je ook niet zomaar :D
pi_184178052
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:10 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ja dat heb ik dus ook. Wat je man heeft.

Maar ja wat moeten we dan? Uit elkaar gaan omdat ik in Spanje wil wonen en hij in nl? Dat doe je ook niet zomaar :D
Waarom zijn vrouwen inschikkelijker dan mannen? Dat vind ik pijnlijk om te lezen. Waarom houden de mannen geen rekening met jullie?
pi_184178631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom zijn vrouwen inschikkelijker dan mannen? Dat vind ik pijnlijk om te lezen. Waarom houden de mannen geen rekening met jullie?
Ja, dat zal vast aan het geslacht liggen. :')
pi_184179578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:45 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast aan het geslacht liggen. :')
haha tuurlijk niet. Is natuurlijk mijn beleving. Verder ben ik niet betrokken bij de stellen en hun leven.

Ik wilde meer zeggen denk ook aan je eigen geluk. Van welk geslacht je ook bent.
pi_184180292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:07 schreef illusions het volgende:

Juist eilanden zijn duurder dan het vasteland.

Prijzen in de supermarkt e.d. verschillen bijv. nauwelijks, en zijn vaak zelfs duurder.
Wrm zeg je dit tegen mij?
Ik zeg toch ook niet anders? Nou ja ik zeg daar helemaal niets over.

quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 07:18 schreef Lorelay het volgende: Ik eerlijk gezegd wel, maar niet om het land, maar familie. Ik ben al 8 jaar weg uit Nederland, maar zeker nu ik een kind heb, mis ik mijn familie steeds meer. Mijn man wil echter absoluut niet weg hier en zou gedeprimeerd worden van het Nederlandse weer.
Ik ook niet om familie eig xD. Kan mij de familie daarin nou schelen. Je bouwt nieuw bestaan op op een veel mooiere plek. Mijn familie zegt ook altijd: Ach goedkope vakantieplek. Makkelijk gezegd natuurlijk maar ach.
pi_184180357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:45 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast aan het geslacht liggen. :')
Zeggen dat geslacht niets zegt over iemands reacties, denken en emoties is je kop in het zand steken ;)

Natuurlijk niet over 1 kam scheren maar toch.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:12 schreef potjecreme het volgende:

Waarom zijn vrouwen inschikkelijker dan mannen? Dat vind ik pijnlijk om te lezen. Waarom houden de mannen geen rekening met jullie?
Ik ben een man hoor :p
Ik zou eig andersom zeggen. Man heeft sneller iets van ach boeiend en laat sneller dingen achter (oude plek, familie etc).
Terwijl de vrouw wel eens wat emotioneler is.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:10 schreef charmed_angel het volgende:

ja dat heb ik dus ook. Wat je man heeft.

Maar ja wat moeten we dan? Uit elkaar gaan omdat ik in Spanje wil wonen en hij in nl? Dat doe je ook niet zomaar :D
Nee dat zeker niet.
Samen uitkomen.
Plek in Spanje zoeken wat voor beiden acceptabel is bv.
Maar ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')