abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:56:40 #26
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155375126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:51 schreef sylvesterrr het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)lijk-1-november.html

HDP kan ditmaal wel fluiten naar de anti-AKP stemmen. :W
Onrust (en doden) in je land creëren met (vervroegde) herverkiezingen als doel is ook weer een beetje te.
pi_155375235
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Onrust (en doden) in je land creëren met (vervroegde) herverkiezingen als doel is ook weer een beetje te.
AKP weet het goed te spelen.
pi_155375674
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Onrust (en doden) in je land creëren met (vervroegde) herverkiezingen als doel is ook weer een beetje te.
Alle partijen zijn mijns inziens onderdeel van het probleem, sommigen meer dan anderen...

- AKP doet aan verdeel en heers wat betreft de bevolking. Blijft ook groot omdat de rest niet kan samenwerken.
- CHP is zonder een visie en dobbert maar een beetje rond. Het gevolg is 'ik wil geen AKP, dus stem ik CHP'; in plaats van 'ik wil CHP, omdat CHP'. Als de grootste oppositiepartij lukt het ze niet om een sterke front te vormen tegen AKP.
- MHP is de "NEE"-partij; de oplossing is tegen alles zijn.
- HDP heeft liberale Turken weten te trekken, maar neemt onvoldoende afstand van de PKK (op zich niet eens zo vreemd) en zal het vertrouwen moeilijk winnen/behouden.

Ondertussen gaat het slecht met de economie (en de onzekerheid blijft) en is er weer een gewapende strijd... Er is chaos, maar het is geordende chaos, dus het kan op zich makkelijk weer rechtgezet worden, zolang het maar niet te lang duurt.

Ik snap overigens niet waarom mensen op MHP stemmen. Dat is echt een vastgeroest partij die het liefst nog leeft in 1990, omdat ze de wereld van toen wel begrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2015 11:30:00 ]
pi_155375925
En het is me inmiddels ook onduidelijk wat ze nou willen bereiken in Syrië...

Op dat front is het een tijdje stil. Er zou een bufferzone komen, maar hoor je niets meer over. Ze zouden IS ook bevechten, maar dat gebeurt (voor zover ik weet) niet actief.

Snap verder ook niet waarom ze YPG niet hetzelfde proberen te behandelen als KRG. Verder lijkt Turkije niet te begrijpen dat je de media toch wel achter je zou moeten hebben, vooral buitenlandse. De YPG geniet (terecht) van een positief media-aandacht, terwijl Turkije met twijfels wordt gevolgd.

Probleem is echter dat ik de HDP niet vertrouw (omdat banden met PKK), de MHP echt totaal niet aan de leiding wil (stroef, ouderwets, (te) nationalistisch en eerder naar binnen dan (ook) naar buiten gericht) en wat betreft de CHP... De CHP doet op zich niets fout, maar doet ook niets goed. CHP weet mij niet te overtuigen, heeft geen sterke leider en staat al jaren in de schaduw van AKP.

Al met al blijft het moeilijk voor mij om een partij te kiezen; het is vooral afstrepen en de overblijvende partij kiezen. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2015 11:41:19 ]
pi_155375966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:40 schreef zarGon het volgende:
En het is me inmiddels ook onduidelijk wat ze nou willen bereiken in Syrië...

Op dat front is het een tijdje stil. Er zou een bufferzone komen, maar hoor je niets meer over. Ze zouden IS ook bevechten, maar dat gebeurt (voor zover ik weet) niet actief.

Snap verder ook niet waarom ze YPG niet hetzelfde proberen te behandelen als KRG. Verder lijkt Turkije niet te begrijpen dat je de media toch wel achter je zou moeten hebben, vooral buitenlandse. De YPG geniet (terecht) van een positief media-aandacht, terwijl Turkije met twijfels wordt gevolgd.

Probleem is echter dat ik de HDP niet vertrouw (omdat banden met PKK), de MHP echt totaal niet aan de leiding wil (stroef, ouderwets, (te) nationalistisch en eerder naar binnen dan (ook) naar buiten gericht) en wat betreft de CHP... De CHP doet op zich niets fout, maar doet ook niets goed. CHP weet mij niet te overtuigen, heeft geen sterke leider en staat al jaren in de schaduw van AKP.

Al met al blijft het moeilijk voor mij om een partij te kiezen; het is vooral afstrepen en de overblijvende partij kiezen. :').
Dat is toch ook fout? Je steunt een partij waarvan je weet dat die het onjuist doet. Kun je net zo goed MHP stemmen.
pi_155376038
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:43 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat is toch ook fout? Je steunt een partij waarvan je weet dat die het onjuist doet. Kun je net zo goed MHP stemmen.
Het kan altijd erger. MHP lijkt me nog meer achteruitgang; en zij zijn nog bloeddorstiger dan AKP.

En in de MHP zie ik ook geen partij die mee kan met de globalisering, het is vooral blijven vasthouden aan traditie.
pi_155376083
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het kan altijd erger. MHP lijkt me nog meer achteruitgang; en zij zijn nog bloeddorstiger dan AKP.

En in de MHP zie ik ook geen partij die mee kan met de globalisering, het is vooral blijven vasthouden aan traditie.
AKP is onbetrouwbaar ama? Ze hebben geen richting en draaien mee als het uitkomt en het stemmen levert.

Dat zie je nu in hun Koerdenbeleid..
pi_155376393
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

AKP is onbetrouwbaar ama? Ze hebben geen richting en draaien mee als het uitkomt en het stemmen levert.

Dat zie je nu in hun Koerdenbeleid..
- De andere partijen weten mij niet te overtuigen, zelfs niet wanneer de AKP z'n hoogtijdagen heeft gehad.
- Met de AKP weet ik min of meer hoe ze zijn en wat ze doen, bij de andere partijen heb ik geen idee (let wel: ze zijn al bijna 15 jaar niet aan de macht geweest...). En juist omdat ze me niet kunnen overtuigen, voelt het voor mij aan als 'gokken' (omdat ik er niet met volle overtuiging voor kies). Het wordt dan vooral hopen dat ze slechte verwachtingen niet waarmaken.
- In tegenstelling tot de andere partijen (CHP/MHP) durft AKP wel brutaal te zijn en dat heeft wel iets. Ik herinner de tijden van Ecevit nog (pre-AKP), waar we vooral aan het volgen waren - de AKP probeert een leider te zijn, ook van bijv. het Midden-Oosten. Het komt krachtiger over dan een CHP/MHP.

Ik ben dus vooral iemand die liever heeft wat hij kent, dan het onbekende.

Ik zou overigens ook niet weten waar ik op zou stemmen; de AKP is bij mij dus zeer zeker niet (meer) vanzelfsprekend - mocht dat zo overgekomen zijn.
pi_155376399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:40 schreef zarGon het volgende:
Probleem is echter dat ik de HDP niet vertrouw (omdat banden met PKK), de MHP echt totaal niet aan de leiding wil (stroef, ouderwets, (te) nationalistisch en eerder naar binnen dan (ook) naar buiten gericht) en wat betreft de CHP... De CHP doet op zich niets fout, maar doet ook niets goed. CHP weet mij niet te overtuigen, heeft geen sterke leider en staat al jaren in de schaduw van AKP.

Al met al blijft het moeilijk voor mij om een partij te kiezen; het is vooral afstrepen en de overblijvende partij kiezen. :').
Precies.
pi_155376494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

- De andere partijen weten mij niet te overtuigen, zelfs niet wanneer de AKP z'n hoogtijdagen heeft gehad.
- Met de AKP weet ik min of meer hoe ze zijn en wat ze doen, bij de andere partijen heb ik geen idee (let wel: ze zijn al bijna 15 jaar niet aan de macht geweest...). En juist omdat ze me niet kunnen overtuigen, voelt het voor mij aan als 'gokken' (omdat ik er niet met volle overtuiging voor kies). Het wordt dan vooral hopen dat ze slechte verwachtingen niet waarmaken.
- In tegenstelling tot de andere partijen (CHP/MHP) durft AKP wel brutaal te zijn en dat heeft wel iets. Ik herinner de tijden van Ecevit nog (pre-AKP), waar we vooral aan het volgen waren - de AKP probeert een leider te zijn, ook van bijv. het Midden-Oosten. Het komt krachtiger over dan een CHP/MHP.

Ik ben dus vooral iemand die liever heeft wat hij kent, dan het onbekende.

Ik zou overigens ook niet weten waar ik op zou stemmen; de AKP is bij mij dus zeer zeker niet (meer) vanzelfsprekend - mocht dat zo overgekomen zijn.
Disagree behoorlijk maar ieder zijn ding dan maar :)
pi_155376801
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Disagree behoorlijk maar ieder zijn ding dan maar :)
Hoe zie jij het? Dat hoor ik ook graag, natuurlijk.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:22:41 #37
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155376818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

- De andere partijen weten mij niet te overtuigen, zelfs niet wanneer de AKP z'n hoogtijdagen heeft gehad.
- Met de AKP weet ik min of meer hoe ze zijn en wat ze doen, bij de andere partijen heb ik geen idee (let wel: ze zijn al bijna 15 jaar niet aan de macht geweest...). En juist omdat ze me niet kunnen overtuigen, voelt het voor mij aan als 'gokken' (omdat ik er niet met volle overtuiging voor kies). Het wordt dan vooral hopen dat ze slechte verwachtingen niet waarmaken.
- In tegenstelling tot de andere partijen (CHP/MHP) durft AKP wel brutaal te zijn en dat heeft wel iets. Ik herinner de tijden van Ecevit nog (pre-AKP), waar we vooral aan het volgen waren - de AKP probeert een leider te zijn, ook van bijv. het Midden-Oosten. Het komt krachtiger over dan een CHP/MHP.

Ik ben dus vooral iemand die liever heeft wat hij kent, dan het onbekende.

Ik zou overigens ook niet weten waar ik op zou stemmen; de AKP is bij mij dus zeer zeker niet (meer) vanzelfsprekend - mocht dat zo overgekomen zijn.
Hahah, "leider van het Midden-Oosten" :D :D :D
pi_155377099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe zie jij het? Dat hoor ik ook graag, natuurlijk.
Niets zo gevaarlijk als die dönek..
pi_155377276
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:22 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hahah, "leider van het Midden-Oosten" :D :D :D
Het is geen geheim dat Iran en Turkije de (enige) regionale macht willen zijn. :P.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:46:38 #40
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155377437
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is geen geheim dat Iran en Turkije de (enige) regionale macht willen zijn. :P.
Succes daarmee. Dat is onmogelijk.
pi_155377571
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

AKP weet het goed te spelen.
Alle schuld op de AKP afduwen :')

Ze doen op dit moment het enige wat ze kunnen doen. En naar mijn mening mag het na de bomaanslag van gisteren flink agressiever.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_155377858
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alle schuld op de AKP afduwen :')
Lekker makkelijk toch? :) Gewoon met de vingers naar een ander wijzen. :Y

Velen hier weten dat ik totaal geen fan ben van AKP. Maar ja, als de rest zo slecht is dat de AKP als de beste partij uit de bus komt, dan mogen ze van mij - bij gebrek aan wat beters - aan de macht komen/blijven.
pi_155377872
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alle schuld op de AKP afduwen :')

Ze doen op dit moment het enige wat ze kunnen doen. En naar mijn mening mag het na de bomaanslag van gisteren flink agressiever.
Waar doe ik dat?
pi_155385397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maagden-topic?
Ja, die ene over 25-jarige maagden.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:18:09 #45
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155388442
Waarom praten stimorol- en sylvesterrr met een omweg tegen elkaar :D
pi_155388676
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:18 schreef Che_ het volgende:
Waarom praten stimorol- en sylvesterrr met een omweg tegen elkaar :D
Omdat hij psycho is en heeft gewed met zichzelf niet meer tegen mij te spreken. Dus nu doet ie t female style. Via een omweg.
pi_155389746
Uff die sehitler van gister. 8 tane in Siirt. Mijn hart brak gewoon toen ik een interview bekeek van een vader van een omgekomen soldaat.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155389983
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:51 schreef Opsonisatie het volgende:
Uff die sehitler van gister. 8 tane in Siirt. Mijn hart brak gewoon toen ik een interview bekeek van een vader van een omgekomen soldaat.
http://m.hurriyet.com.tr/Haber?id=29855095

;(
pi_155390036
quote:
Zo sneu ;( maar ik zag die ene uit Istanbul
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')