Het is toch schandalig. De gewone zegel kost 69 cent. 10% kan er al niet eens meer af.quote:aar goed, over de KNJ geen zorgen: 64 cent voor een supervoordelige kerstzegel! (Omrekenen in guldens is al niet meer te doen.) Duurt niet lang meer of we krijgen een verplichte verlofweek in december!
Een aantal teams bij ons had vorig jaar in december al niet eens meer de maximale bezettingquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:37 schreef zombo het volgende:
[..]
Precies en dan vlak van tevoren er achter komen dat op 'moeilijke' dagen (weinig beschikbaarheid) bijna iedereen toegekend verlof heeft....
Maar goed, over de KNJ geen zorgen: 64 cent voor een supervoordelige kerstzegel! (Omrekenen in guldens is al niet meer te doen.) Duurt niet lang meer of we krijgen een verplichte verlofweek in december!
Helemaal schandalig omdat kerstpost er 72 uur over mag doen ipv 24 (en vorig jaar deden heel wat kaartjes die ik verzonden had er bijna een week over, een paar zelfs nog langer, terwijl ik ze ook nog eens verstuurd had voordat de echte drukte begon, mijn kaarten naar andere landen kwamen in veel gevallen eerder aan dan die naar Nederlandse adressen), dus het is veel langer onderweg en het prijsverschil is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het is toch schandalig. De gewone zegel kost 69 cent. 10% kan er al niet eens meer af.
Bij ons ook niet, maar het meest ernstige daarvan was eigenlijk nog wel dat het ook gewoon niet echt nodig was. Een paar jaar terug werden er altijd nog allerlei extra mensen aangenomen voor de kerstperiode, zat je met 2 mensen voor de kast om alles maar enigszins op tijd af te krijgen, maar vorig jaar en het jaar daarvoor was het gewoon,voor een kerstperiode, eigenlijk helemaal niet druk. Toen was het meer dat we ons iedere dag hardop afvroegen wanneer de echte drukte nu zou komen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een aantal teams bij ons had vorig jaar in december al niet eens meer de maximale bezetting
Goede geldbelegging, postzegelsquote:Op zondag 6 september 2015 09:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik verstuur er geen kaartje minder om, maar ik heb nog zegels van een paar jaar eerder, omdat ik toen meteen aardig wat vellen gekocht had, aangezien ik er al vanuit was gegaan dat ze nog wel een stuk duurder zouden gaan worden.
Ik vul hem ook niet meer in, om dezelfde reden. Het enige wat ze doen is juichen dat de betrokkenheid enorm is toegenomen en vaak nog positief ook (omdat de vragen geen gelegenheid bieden om de knelpunten aan te geven).quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook niet meer invullen. Dat is de enige manier nog om een signaal af te geven. Bovendien is het niet helemaal anoniem, want vorig jaar kreeg ik een herinnering dat ik 'm nog niet had ingevuld.
Op MijnPostNL leggen ze nu ook uit hoe het nu zit met de anonimiteit. In feite komt het er op neer dat het inderdaad niet helemaal anoniem is, omdat het onderzoeksbureau wel weet wie er wat heeft ingevuld, maar PostNL krijgt vervolgens alleen de eindrapportage te zien, en niet de namen.
Het punt is ook dat juist omdat (althans bij ons) de overgrote meerderheid 'm niet invult, de anonimiteit nog eens extra in het gedrang komt.quote:Op zondag 6 september 2015 18:54 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik vul hem ook niet meer in, om dezelfde reden. Het enige wat ze doen is juichen dat de betrokkenheid enorm is toegenomen en vaak nog positief ook (omdat de vragen geen gelegenheid bieden om de knelpunten aan te geven).
Niet dat ik mij zorgen maak om de anonimiteit, heb niet de indruk dat iemand geïnteresseerd is in mijn mening. Een BHM kan gekoppeld zijn aan een code en daarmee aan e-mailadressen waarnaar die herinnering uitgaat, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar vorig jaar las ik een stukje dat er onderzoek is gedaan naar het verband tussen betrokkenheid en ziekteverzuim. Daarvoor moeten ze toch behoorlijk in persoonlijke dossiers duiken. Dus zo anoniem als ik dacht is het niet, ook al krijgt een leidinggevende waarschijnlijk alleen de resultaten in cijfers te zien (zonder namen).
Bij zaterdagbestellers wordt dit niet meer gedaan.quote:Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
gebeurt dat laatste nog dan? Bij mij is het bijna een eeuw geleden dat er zo'n gesprek plaats heeft gevonden
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.quote:Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
gebeurt dat laatste nog dan? Bij mij is het bijna een eeuw geleden dat er zo'n gesprek plaats heeft gevonden
beetje vreemd natuurlijk, zeker omdat we de hoeren van kantoor zijn en overal inzetbaar zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij zaterdagbestellers wordt dit niet meer gedaan.
Naar zaterdagbestellers wordt sowieso weinig gecommuniceerd hier. Veranderingen over werkwijzes worden alleen verteld doordeweeks. Kom je er zelf dus pas een paar weken te laat achter, op het moment dat iemand ziet dat je het foutief doet. Dan nog wel het meeste kromme, de roostermakers. Die hadden besloten mij op dinsdag een wijk te geven. Iets wat normaal geen probleem is. Ze hadden het echter alleen op mijn werk gezet, en dat rooster kan ik dus niet zien. Niet zo vreemd dus dat die wijk op het depot achterbleef...quote:Op zondag 6 september 2015 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje vreemd natuurlijk, zeker omdat we de hoeren van kantoor zijn en overal inzetbaar zijn.
O ja die standaardbriefquote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.
quote:Op zondag 6 september 2015 21:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Naar zaterdagbestellers wordt sowieso weinig gecommuniceerd hier. Veranderingen over werkwijzes worden alleen verteld doordeweeks. Kom je er zelf dus pas een paar weken te laat achter, op het moment dat iemand ziet dat je het foutief doet. Dan nog wel het meeste kromme, de roostermakers. Die hadden besloten mij op dinsdag een wijk te geven. Iets wat normaal geen probleem is. Ze hadden het echter alleen op mijn werk gezet, en dat rooster kan ik dus niet zien. Niet zo vreemd dus dat die wijk op het depot achterbleef...
Nog nooit een gesprek gehad, wel afgelopen december voor het eerst een brief. En dat sinds 2009.quote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.
waarschijnlijk omdat de chauffeur eerst nog andere adressen heeft om langs te gaan, als ie eerst terug gaat naar jouw depot is hij elders weer te laat. En misschien zit hij ook wel vrij ver van het depot af nuquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:13 schreef Duufje het volgende:
Hmpff. Een van mn tassen (of toch twee? Dat weet ik nog niet) van vandaag waren op een verkeerd depot bezorgd. Dus ik zit nu thuis te wachten tot ik het laatste stuk van mn wijk kan gaan lopen.
Ik snap alleeen niet waarom het nog 2,5u duurt om de tas naar het depot te brengen als de tas op een depot hier nog geen 10km vandaan staat.
Als ze dan als tegemoedkoming de tas naar mijn huis kwamen brengen (op de route naar het depot en dichter bij mijn wijk) maar nee ik mag leuk een extra keer naar het depot..
Maar het is toch niet mijn probleem dat zij een tas verkeerd afleveren? Dat ik dan maar moet wachten vind ik echt dikke onzin. Als je een fout maakt moet je het ook herstellen, niet iemand anders ermee opzadelen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de chauffeur eerst nog andere adressen heeft om langs te gaan, als ie eerst terug gaat naar jouw depot is hij elders weer te laat. En misschien zit hij ook wel vrij ver van het depot af nu
Ik heb een uur gewacht, waarvan ik een deel op de fiets heb doorgebracht, groot deel thuis en een deel op het depot. Alleen de tijd dat ik op het depot heb gewacht krijg ik uitbetaald.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon zorgen dat jouw wachttijd volledig uitbetaald wordt
Ik zeg ook niet dat het jouw probleem is, maar ze moeten natuurlijk wel eerst iemand vinden die het op kan lossen. En niet alle depots worden via een busje bevoorraad, sommige via een gewone auto. En het is natuurlijk ook niet heel erg handig als ze eerst weer naar jouw depot gaan, waardoor er alleen maar nog meer wachtende mensen zijn. Ik weet niet hoe het daar bij jullie is qua autobedrijf, maar hier zitten ze niet heel ruim qua bezetting volgens mij, ja, dan kun je dit soort problemen krijgen. Op zich lijkt dat me trouwens wel juist een taak voor de teamcoach buiten, die heeft een auto ter beschikkingquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:25 schreef Duufje het volgende:
[..]
Maar het is toch niet mijn probleem dat zij een tas verkeerd afleveren? Dat ik dan maar moet wachten vind ik echt dikke onzin. Als je een fout maakt moet je het ook herstellen, niet iemand anders ermee opzadelen.
Het was trouwens geen busje die het bracht, maar een postnl auto.
Ik geloof best dat ze onderbezet zijn, beetje jammer. Ik heb het een keer eerder gehad (al waren toen al mn tassen foetsie) toen kwam inderdaad mn leidinggevende het brengen per auto, die leverde het teminste thuis af, scheelt mij weer veel tijd. Helaas was thuisbezorgen door het autobedrijf geen optie.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het jouw probleem is, maar ze moeten natuurlijk wel eerst iemand vinden die het op kan lossen. En niet alle depots worden via een busje bevoorraad, sommige via een gewone auto. En het is natuurlijk ook niet heel erg handig als ze eerst weer naar jouw depot gaan, waardoor er alleen maar nog meer wachtende mensen zijn. Ik weet niet hoe het daar bij jullie is qua autobedrijf, maar hier zitten ze niet heel ruim qua bezetting volgens mij, ja, dan kun je dit soort problemen krijgen. Op zich lijkt dat me trouwens wel juist een taak voor de teamcoach buiten, die heeft een auto ter beschikking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |