abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:25:23 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155324004


The basics


10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen

Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster

Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!

Een paar mooie haaksels uit het vorige topic:
Aruals evolutie: van cactussen naar poppetjes-verkleed-als cactussen! ;)


Snelle Sjaak van NijntjesUK:


Sprei van Deisyy


En natuurlijk Spuuglokjes prachtige deken:


[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 18-08-2015 14:33:07 ]
in de haak.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:28:02 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155324052
En daar gaan we weer. Ik zag laatst een leuke vraag in een facebook groep: wat zou jij nou NOOIT haken? Ben wel benieuwd wat hier de antwoorden zijn.

Ik trap af: Trollen in bloempotten en andere patronen van Mala Design
in de haak.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:30:51 #3
382129 crew  Donna
pi_155324114
Ik weet niet iets wat ik nooit zou haken, maar ik zou nooit foto's laten zien van gedrochten die ik soms zie haha. Ik snap gewoon echt niet hoe je zo trots kan zijn op iets wat niet eens lijkt op het voorbeeld. :X

*Hiermee doel ik dus met name op amigurumi.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:34:45 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155324202
Haha ik snap wat je bedoelt, niet iedereen kijkt even kritisch naar z'n eigen werk inderdaad. Maar als ik eerlijk ben en naar mijn eerste haaksels kijk, vind ik die nu toch ook niet zo fantastisch als ik ze toen vond. Dus misschien stel je je norm gaandeweg bij.
in de haak.
pi_155324325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:28 schreef trui het volgende:
En daar gaan we weer. Ik zag laatst een leuke vraag in een facebook groep: wat zou jij nou NOOIT haken? Ben wel benieuwd wat hier de antwoorden zijn.

Ik trap af: Trollen in bloempotten en andere patronen van Mala Design
Freeform spul. Het kan vast en zeker leuk zijn, maar ik voel me daar niet creatief genoeg voor.

--

Update van m'n testbeeld deken. Nog 5 te gaan! En dan liggen er 225 vierkantjes klaar die afgewerkt, geblockt en aan elkaar gehaakt moeten worden. :o
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:39:50 #6
382129 crew  Donna
pi_155324335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:34 schreef trui het volgende:
Haha ik snap wat je bedoelt, niet iedereen kijkt even kritisch naar z'n eigen werk inderdaad. Maar als ik eerlijk ben en naar mijn eerste haaksels kijk, vind ik die nu toch ook niet zo fantastisch als ik ze toen vond. Dus misschien stel je je norm gaandeweg bij.
Mja. Mijn eerste haaksels, echt de eerste die ik probeerde, waren ook niet met het juiste garen. Dat klopte dus allemaal ook niet echt. Ik was er dan wel blij mee, voor probeersel normen, gewoon omdat ik kon haken.

Toen ik echt los ging, heb ik altijd nette werkjes gehad. Maar ik ben idd ook erg kritisch. Maar bijvoorbeeld de kop van een kikker compleet gedraaid vastnaaien (hallo, er zit niet voor niks vorm in) of de achterpoten als voorpoten vastnaaien en andersom, super lelijke oogjes gebruiken. Dan denk ik echt, man man man. Haha.
pi_155324370
Ik vond pasgeleden een tas met amigurumi van 5 jaar terug. Niet zo best, bij nader inzien.

Kleren ga ik niet haken. Zelfs sjalen belanden ongedragen in de kast.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:52:25 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155324586
Oh Crientje, wat een boel! Wel een ellende dat al die draadjes nog moeten, sterkte ermee! :D

Freeform is ook niet echt aan mij besteed nee.

Sjaals & mutsen worden hier juist wel gedragen. Eerst haakte ik 't ene kussen na 't andere, maar ik ben gehaakte kussens in de loop van de tijd wat minder mooi gaan vinden, dus die zou ik nu ook niet meer heel snel maken.
in de haak.
pi_155325205
Na ruim een jaar aan m'n Willow Square deken gehaakt te hebben, is hij eindelijk af O+ (zien jullie de foto's?)
Mijn eerste echte grote, afgeronde project.







Mokkel met stuntstok
pi_155325440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:18 schreef Mord_Sith het volgende:
Na ruim een jaar aan m'n Willow Square deken gehaakt te hebben, is hij eindelijk af O+ (zien jullie de foto's?)
Mijn eerste echte grote, afgeronde project.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Super tof! Mooie kleurtjes!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:29:15 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155325473
ik zie ze ook! Mooi, Mord_Sith!
in de haak.
pi_155325569
Ha, fijn *O* !
Is een ander forum, en ik weet dan nooit of hotlinken kan
Mokkel met stuntstok
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:36:33 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155337287
ik ben het helemaal met je eens trui. ik vind al die gehaakte objecten van mala reuze knap gedaan, maar buitengewoon griezelige dingen met de trol in bloempot met stip op nummer 1

het is ook gewoon zo dat al die dingen op de een of andere manier op elkaar lijken.
je ziet het gewoon op afstand dat dat er een is van mala design
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:13:41 #14
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155338539
Ik vind ze stiekem best leuk. *bloos*

@lady, maar dat is toch vaak zo? Zie ik ook bij andere ontwerpers.

@Mord, wow. Heel mooi!

Wat ik (waarschijnlijk) nooit zal haken zijn vestjes e.d., dekens en van die vreselijke dingen die al ns eerder gepost zijn zoals die baarmoeder bijv.

Als ik mijn eerste haaksels nu zie, schaam ik me rot. Maar ik was er toen trots op, omdat ik het al een prestatie vond als het op het plaatje leek. ;)

Bij Sjaak ben ik opnieuw kritisch, omdat de grill overdwars uitkwam, maar was toen al zover en bedacht me dat de ontvanger in kwestie het niet zou merken.
pi_155338779
Mala designs vind ik best leuk. Niet alles (die bloempottrol idd _O- ) maar er zitten ook wel dingen tussen die echt tof zijn.

Ik zeg cirkelvesten en iets wat ze barefoot sandals noemen. De eerste zijn spuuglelijk en van de laatste heb ik echt nog nooit het nut ingezien. Plus dat je dan allerlei foto's krijgt met vieze kalknagels en andere gore dingen :{w
pi_155338796
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:18 schreef Mord_Sith het volgende:
Na ruim een jaar aan m'n Willow Square deken gehaakt te hebben, is hij eindelijk af O+ (zien jullie de foto's?)
Mijn eerste echte grote, afgeronde project.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Erg tof! Hoeveel bollen was je nou aan kwijt?
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:38:37 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155339517
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:13 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik vind ze stiekem best leuk. *bloos*

@lady, maar dat is toch vaak zo? Zie ik ook bij andere ontwerpers.

@Mord, wow. Heel mooi!

Wat ik (waarschijnlijk) nooit zal haken zijn vestjes e.d., dekens en van die vreselijke dingen die al ns eerder gepost zijn zoals die baarmoeder bijv.

Als ik mijn eerste haaksels nu zie, schaam ik me rot. Maar ik was er toen trots op, omdat ik het al een prestatie vond als het op het plaatje leek. ;)

Bij Sjaak ben ik opnieuw kritisch, omdat de grill overdwars uitkwam, maar was toen al zover en bedacht me dat de ontvanger in kwestie het niet zou merken.
nou ja, ik bedoel dat met die enge ogen. al die ontwerpen hebben die ogen en ik hou helemaal niet van dat soort ogen.

ik krijg daar gewoon de kriebels van.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:43:44 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155339675
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
Mala designs vind ik best leuk. Niet alles (die bloempottrol idd _O- ) maar er zitten ook wel dingen tussen die echt tof zijn.

Ik zeg cirkelvesten en iets wat ze barefoot sandals noemen. De eerste zijn spuuglelijk en van de laatste heb ik echt nog nooit het nut ingezien. Plus dat je dan allerlei foto's krijgt met vieze kalknagels en andere gore dingen :{w
haha ja cirkelvesten. ik vind dat vooral erg onflatteus. plat op de grond valt het meestal nog wel mee maar zodra ze m aanhebben is het net of ze een tafelkleed aan hebben.

en van die cirkeltunieken
pi_155339747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:38 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ja, ik bedoel dat met die enge ogen. al die ontwerpen hebben die ogen en ik hou helemaal niet van dat soort ogen.

ik krijg daar gewoon de kriebels van.
Bedoel je die van Paolo Navarro niet? Die hebben allemaal van die uitpuilende griezelige ogen. Helaas een trend die door veel designers is overgenomen.

Deze dus:
https://www.etsy.com/shop/DeliciousCrochet
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:49:30 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155339909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:49 schreef lady-wrb het volgende:
nee ik bedoel echt mala designs

http://nl.dawanda.com/shop/mala-designs
Die is idd ook overgegaan op van die uitpuilende ogen. Zonde want die schaapjes e.d bijvoorbeeld hebben dat niet en zijn wel leuk :Y
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:00:28 #22
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155340131
Ik vind ze nog steeds best leuk. Moet ik me nu gaan schamen? ;)

Die van Navarro vind ik ook al leuk. (Niet allemaal overigens, maar bijvoorbeeld de lama en bizon).
pi_155340245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik vind ze nog steeds best leuk. Moet ik me nu gaan schamen? ;)

Die van Navarro vind ik ook al leuk. (Niet allemaal overigens, maar bijvoorbeeld de lama en bizon).
Die zien er inderdaad aan de voorkant leuk uit maar die ogen zijn in zoveel lagen opgebouwd dat wanneer je ze vanaf de zijkant bekijkt dat het dan uit verhouding is. Wat dat betreft, kun je dat misschien beter met vilt doen oid.

Maar de lama en de bizon zijn zelfs met zulke ogen gewoon leuk hoor :Y
pi_155342494
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:20 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Erg tof! Hoeveel bollen was je nou aan kwijt?
thanks! (Voor alle complimenten trouwens)

Ik haalde precies zes squares uit 1 bol, er zitten sus 10 bollenin, plus een gedeelte van een elfde voor de rand en het joinen.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 19 augustus 2015 @ 06:24:12 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155344637
Ik vind die bolle ogen meestal ook erg lelijk. Maar jij mag het gerust mooi vinden, Nijntje! :)

Oja cirkelvesten en -tunieken, vreselijk inderdaad. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 19-08-2015 10:36:10 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')