abonnement Unibet Coolblue
pi_159514111
Trainer van Heerenveen bedreigen, Lodeweges aanvallen, Bijker lastig vallen. Nu dit weer. Het houdt niet op. Niet vanzelf.
pi_159515099
Opdoeken die club
Uit dat licht
pi_159515559
BAH! Ben zelf "Liwwadder" maar wat is het ook een walgelijke volkse Tokkie club.

Ik heb zo'n 15 jaar geleden ook gewerkt als steward bij Cambuur (nooit supporter geweest trouwens).
Wie heeft er nou eigenlijk hooligans van een tegenpartij nodig als dit je eigen supporters zijn.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 30 januari 2016 @ 14:00:33 #154
186611 Haags
pi_159516444
Welke mongool rent er dan ook op een vuurwerkbom af die op het veld ligt. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_159516678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:13 schreef Rickertman96 het volgende:
Kut club
pi_159518969
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:56 schreef hafcfan het volgende:
Trainer van Heerenveen bedreigen, Lodeweges aanvallen, Bijker lastig vallen. Nu dit weer. Het houdt niet op. Niet vanzelf.
Over het eerste is destijds alleen iets door Foppe zelf gezegd, nadat hij pas weer interim-trainer was geworden. Ik denk dat hijzelf achteraf vindt dat hij dit niet goed heeft gebracht. Hij wilde er daarna nooit weer op terugkomen.

Is Bijker lastig gevallen? Er verschenen volgens mij alleen maar berichten, dat men er wel rekening mee hield, maar dat hij helemaal niet lastig is gevallen.

En dat van vandaag is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:31:47 #157
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_159519614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:14 schreef CoExist het volgende:
BAH! Ben zelf "Liwwadder" maar wat is het ook een walgelijke volkse Tokkie club.

Ik heb zo'n 15 jaar geleden ook gewerkt als steward bij Cambuur (nooit supporter geweest trouwens).
Nee, Leeuwarden is een stad vol tokkies en daarvan komen er dan natuurlijk ook een hoop bij het voetbal.

Mooi dat je inmiddels opgerot bent. _O_
Bedankt Hans.
pi_159533451
Eigenlijk snap ik er geen bal van. Tijdens de training is er een vuurwerkbom op het veld gegooid. Is vuurwerk normaal gesproken niet voor wedstrijden bedoeld? Wie gooit er nou vuurwerk tijdens een training van een nietszeggend club onderaan in de competitie. Zelfs met Barcelona kan ik nog niet begrijpen om tijdens de trainingen met vuurwerk te gaan gooien. Had dit iets te maken met de ontevredenheid over de prestaties van Cambuur of waren er andere motieven. Ik dacht altijd dat de Cambuur supporters achter hun club stonden ongeacht de prestaties.
pi_159534092
Dit is het middenstuk uit het artikel in de Telegraaf 'Cambuur op ontploffen'
Geplaatst op de Telegraafzijde gisteren om 07:05 uur

quote:
......knip.....

'Snel nieuw stadion'

De club uit Leeuwarden en zijn aanhang kregen afgelopen week niet alleen sportief, maar vooral qua financiële mogelijkheden flinke draaien om de oren. Dat de directe concurrenten Willem II en Roda JC zich naar hartenlust versterkten voor de tweede seizoenshelft, is het grootste signaal dat er doorgepakt moet worden met het realiseren van een nieuw stadion. Dat maakt het verschil tussen een middenmoter in de eredivisie en spelen in de Jupiler League.

In de rust van AZ-Cambuur, afgelopen woensdag bij een kansloze 3-0 achterstand, smeet Henk de Jong van alles door de kleedkamer. Het spel uit de eerste helft was de druppel bovenop de emmer frustratie van de dagen en weken voorafgaand. Met het water aan de lippen strijdt Cambuur al twee jaar boven verwachting mee in de eredivisie.

Dat het dit jaar tegenzit is tot daar aan toe, maar de club zag met lede ogen aan hoe Roda JC deze winterse transferperiode doodleuk zeven nieuwe spelers binnenhaalde en nog een extra spits wil. En erger nog: hoe Willem II de club in het hart trof door topscorer Bartholomew Ogbeche voor de ontsnappingsclausule van 400.000 euro weg te kapen, door hem een veel beter contract voor te schotelen.

„Door de hele club heerste een mineurstemming, want dat heeft ons keihard met de neus op de feiten gedrukt van waar wij staan’’, zegt De Jong, die vervolgens met een hartenkreet komt richting de gemeente Leeuwarden. „Dat nieuwe stadion moet zo snel mogelijk doorgaan. Dit is voor niemand vol te houden.’’

De bouwer van het stadion hoopt op korte termijn een businesscase te kunnen presenteren, waarmee het alle signalen in één keer op groen krijgt. Dat is nodig om in de toekomst eindelijk het geld te kunnen genereren dat nu in het achterland verstopt blijft. Cambuur heeft momenteel zo weinig ruimte dat het per thuiswedstrijd duizenden supporters en tientallen sponsoren moet teleurstellen. Daarmee loopt de club op jaarbasis miljoenen mis.

......knip.......
Ik moet eerlijk zeggen dat de Telegraaf-redactie met deze kop een perfecte timing heeft gedaan.

Ik wel inhoudelijk reageren op de gedachte dat een nieuw stadion de problemen van Cambuur gaat oplossen. Daar geloof ikzelf namelijk niks van.

Ten eerste is de grotere (duurdere) businessruimte bovenin nog niet vol. En ik zou ook niet weten welke andere grote bedrijven in Leeuwarden e.o. nog 'miljoenen' sponsorinkomsten kunnen gaan genereren.
Als je ziet hoe groot de problemen bij andere clubs structueel zijn met hun normale begroting, zoals SC Heerenveen en ADO Den Haag, dan zou ik niet gaan als optie voor ene nieuw stadion verweg van de volksbuurten waardoor Cambuur nu zo groot is geworden.
Maak dan de gewoon Oosttribune dan wat groter en hoger, volgens mij is dat vrij simpel met weinig middelen te realiseren, en je creeert dan gemakkellijk 1000 tot 2000 plaatsen extra.

SC Heerenveen heeft structureel een tekort van drie tot vier miljoen vanwege de hoge stadionhuur van hetzelfde bedrag. Ze denken daar dat het ligt aan terugvallende sponsorinkomsten, maar SC Heerenveen heeft achteraf jarenlang te hoge sponsorinkomsten van het lokale bedrijfsleven gehad. Ik bedoel het is een paar jaar vol te houden door die bedrijven, maar de koek bij die bedrijven is ook letterlijk op.
ADO Den Haag betaalt maar een schijntje voor het Kyocera stadion, maar kan ondanks de bijna twee miljoen euro die Hui Wang begin 2015 extra in de club stopte, nog steeds niet zelfstandig of met lokale Haagse sponsors de broek niet zelf ophouden. Dus hier werkt een nieuw stadion ook niet.
NEC betaalt bijna ook geen drol voor de stadionhuur, maar durft desondanks dan nog eens bij de gemeente weer aan te kloppen om nog meer gunstiger voorwaarden m.b.t. het stadion.


Ik denk dat Cambuur misschien de vuurwerkgooier wel dankbaar moet zijn, dat hierdoor eventueel de plannen voor een nieuw stadion weer in de ijskast gaan belanden.
Gewoon even afwachten totdat de andere clubs ook hun jaarlijkse begroting echt neerwaarts moeten bijstellen. Dan kan Cambuur gemakkelijk meeconcurreren in de toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 31-01-2016 08:42:24 ]
pi_159534804
Deel van het interview uit het AD

quote:
Foppe de Haan: ,,Jawel. Binnen de mogelijkheden die ze hebben vind ik dat Cambuur het heel goed heeft gedaan de laatste jaren. Cambuur was vroeger de ploeg die van de gemeente subsidie kreeg. Wij kregen niks. Ze waren ook echt beter dan wij. Tot Riemer van der Velde zei: 'We gaan het zelf doen'. Toen is er gebeurd wat er is gebeurd. Het Cambuur-stadion ligt op een prachtige plek. Het heeft een fantastische sfeer. Ik ben weleens in Engeland geweest, dan heb je hetzelfde gevoel. Moest je door van die steegjes naar het stadion. Café er vlakbij. Het is echt van de mensen."
  zondag 31 januari 2016 @ 13:00:04 #161
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_159537907
quote:
Spits Van Veen volgt Ogbeche op bij Cambuur

SC Cambuur heeft de opvolger van Bartholomew Ogbeche binnen. Kevin van Veen wordt voor een half seizoen gehuurd van het Engelse Scunthorpe United. Dat heeft de spits bevestigd tegenover het Brabants Dagblad. "Cambuur is een echte volksclub en ze spelen in de eredivisie, een mooie stap."
Ogbeche stapte vorige week over van Cambuur naar Willem II. Een dag voor het verstrijken van de transferdeadline is de zoektocht van de club uit Leeuwarden naar een nieuwe spits geslaagd.

De 24-jarige Van Veen speelde in de jeugd bij PSV en Helmond Sport. Bij die laatste club debuteerde hij in het betaald voetbal. Bij Helmond Sport speelde hij slechts zes wedstrijden, waarna hij bij de amateurs van Dijkse Boys ging spelen.

Via UDI'19 en JVC Cuijk kwam hij bij FC Oss terecht. Na zestien doelpunten in twintig wedstrijden verdiende hij een transfer naar Scunthorpe United, dat uitkomt in de League One, het derde niveau in Engeland.
  Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 16:26:48 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159544928
Dit soort wedstrijden blijven verliezen.. tsja. :{ Dan mag je het volgend jaar een niveautje lager proberen zou ik toch gaan zeggen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 31 januari 2016 @ 17:20:48 #163
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_159546615
Scorend vermogen is er niet echt. Vooral de vleugelspelers maken nooit een goal.
Bedankt Hans.
  User die overal opduikt 2022 zondag 31 januari 2016 @ 17:26:46 #164
186611 Haags
pi_159546773
Gaat lastig worden nu voor jullie.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 31 januari 2016 @ 17:31:53 #165
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_159546907
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat lastig worden nu voor jullie.
De Graafschap onder ons houden en hopelijk via de nacompetitie erin blijven. Dat zal nog lastig genoeg worden.
Bedankt Hans.
pi_159546966
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:31 schreef bascross het volgende:

[..]

De Graafschap onder ons houden en hopelijk via de nacompetitie erin blijven. Dat zal nog lastig genoeg worden.
Die optie had ik al in mijn achterhoofd, toen ik in het begin van de competitie Cambuur zwaar thuis zag verliezen van Heracles.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:31:08 #167
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_159776688
quote:
HENK DE JONG STAPT OP ALS HOOFDTRAINER VAN SC CAMBUUR

Henk de Jong heeft vanochtend besloten zijn taken als hoofdtrainer van SC Cambuur per direct neer te leggen. De oefenmeester vindt zichzelf naar eigen zeggen niet de juiste persoon om SC Cambuur de komende belangrijke maanden naar handhaving te loodsen.

Henk de Jong: “Ondanks de steun die ik nog steeds voel van de club, bestuur, directie en supporters heb ik het gevoel dat er iets moet veranderen en dat dit het juiste moment is om op te stappen. Met pijn in het hart neem ik afscheid, maar dit is wel het beste voor Cambuur. Iedereen bij deze fantastische club wens ik het allerbeste.”

Algemeen Directeur Ard de Graaf: “Als clubleiding zijn we verrast door het besluit van Henk, maar we kunnen niks anders dan dit respecteren. Henk heeft een fantastische staat van dienst bij deze club en de stappen die we de afgelopen jaren hebben kunnen zetten zijn ook voor een groot gedeelte aan hem te danken. De deur bij SC Cambuur zal dan ook altijd open staan en we wensen hem alle goeds voor de toekomst. We gaan een passend moment zoeken waarop Henk afscheid kan nemen van de supporters en andersom. ”

De taken van De Jong worden voorlopig waargenomen door zijn assistenten Sipke Hulshoff, Jan Bruin en Arne Slot.

Henk de Jong maakte eind 2010 de overstap van Harkemase Boys naar SC Cambuur als assistent van Alfons Arts. In maart 2013 nam hij het roer als interim-trainer over en werd met SC Cambuur direct kampioen van de Jupiler League. Na een jaar als assistent van Dwight Lodeweges verbrak hij vorig seizoen als hoofdtrainer het puntenrecord van SC Cambuur in de Eredivisie.
pi_159776885
Lodeweges weer terug naar Cambuur :+
Children of the night. What music they make.
pi_159882330
Marcel Keizer is de nieuwe hoofdtrainer. Snel losgeweekt bij FC Emmen terwijl hij al gesprekken had over een langer verblijf daar.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:45:37 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_159884195
Goede keus denk ik. Kent de club goed en lijkt mij ook een prima trainer als we volgend jaar in de Jupiler moeten spelen.
Bedankt Hans.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 15:30:03 #171
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_159886215
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Marcel Keizer is de nieuwe hoofdtrainer. Snel losgeweekt bij FC Emmen terwijl hij al gesprekken had over een langer verblijf daar.
Een man die de Jupiler League van dichtbij kent, verstandig.
pi_159886962
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een man die de Jupiler League van dichtbij kent, verstandig.
Vandaar dat we gisteren alvast weer op vrijdagavond speelden.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 17:01:06 #173
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_159888084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:08 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Vandaar dat we gisteren alvast weer op vrijdagavond speelden.
Ik was vorige week toevallig al weer eens in IJmuiden, het waait daar nog steeds.
  Redactie Sport zondag 21 februari 2016 @ 14:03:25 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160090744
Zo, het is klaar. Volgend jaar weer genieten in de JL. Die 18e plaats wordt niet meer verlaten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160111362
Henk de Jong heeft nu al spijt van zijn opzegging als trainer van Cambuur .
Eerst gaat hij in een ondoordachte opwelling van ´s nachts vier uur zijn eigen stoelpoten afzagen. En nu geeft hij Foeke Booij daar de schuld van.
Ik denk dat Henk zichzelf vorige week overspannen heeft gepraat.
Foeke gaf gewoon zijn mening als analist. Ik had gelijk met het zelf ingediende ontslag van Henk hetzelfde gevoel als Foeke.

Uit de Telegraaf van gisteren
quote:
zo 21 feb 2016, 11:52

De Jong slaat terug richting Booy
Van onze Telesportredactie


Henk de Jong heeft in niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt wat hij van Foeke Booy vindt. Booy uitte zich nogal kritisch over het besluit van De Jong om op te stappen bij Cambuur. En wie de bal kaatst...


"Ik heb me er wel aan lopen ergeren hoor", zei een emotioneel ogende Booy bij FOX Sports over het media-optreden van De Jong na zijn vertrek. "Cambuur is een zinkend schip en de kapitein vertrekt. En dan daarna als martelaar optreden. Of blijf zitten, of was in de winterstop weggegaan. Dan kan iemand anders nog wat doen. Maar twaalf wedstrijden voor het einde... Hij heeft het fantastisch gedaan hier hoor, maar om te vertrekken op het moment dat het er op aankomt. Dat is toch veel te makkelijk. Ik kom hier vandaan, ben hier opgegroeid."

'Fantastich toneelspel'

"Dit is fantastich toneelspel", reageerde De Jong met een glimlach bij De tafel van Kees. "Hij heeft weken geprobeerd mijn baan te krijgen, zat aan mijn stoelpoten te zagen. Dan hoort hij dat hij die niet krijgt en dan gooit hij dit er in. Ik gun hem het beste. Maar hij moet niet gaan vertrellen dat hij een Cambuur-man of een Leeuwarder is, want dat is hij niet. Als bekend wordt waarom hij niet de trainer van Cambuur wordt, hoeft hij nooit meer in het stadion te komen. Hij beschadigt zichzelf hier alleen maar mee."


[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 22-02-2016 10:04:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')