abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:52:03 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_155261506
Hoi,

Ik heb daarnet mijn stufi stopgezet via de duo website. Echter was ik in april eigenlijk al klaar met mijn studie. Ik dacht dat wanneer ik geen inschrijvingen meer had in studielink, dat mijn stufi automatisch zou stoppen.

Krijg ik hiermee nog gezeur? Of had ik sowieso nog recht op stufi t/m augustus?
Aangezien die twee instanties blijkbaar niet met elkaar communiceren.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_155261548
Per wanneer ben je uitgeschreven bij je opleiding?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:57:15 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_155261637
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:53 schreef Franknfurter het volgende:
Per wanneer ben je uitgeschreven bij je opleiding?
Als in wanneer ik mn diploma kreeg? of op studielink?
De "Expected diploma date" op studielink onder previous educations is 4-9-2015.

edit: is dus een engelse notering, is dus 9 april
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:58:55 #4
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_155261678
dubbel
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:03:04 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155261776
Ik heb hetzelfde gehad en mag alles terug betalen.
pi_155265070
quote:
6s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:57 schreef Hyman het volgende:

[..]

Als in wanneer ik mn diploma kreeg? of op studielink?
De "Expected diploma date" op studielink onder previous educations is 4-9-2015.

edit: is dus een engelse notering, is dus 9 april
Dan zul je alles wat je hebt gekregen vanaf april moeten terugbetalen lijkt me zo.
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:36:30 #7
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155296696
quote:
11s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:52 schreef Hyman het volgende:
Hoi,

Ik heb daarnet mijn stufi stopgezet via de duo website. Echter was ik in april eigenlijk al klaar met mijn studie. Ik dacht dat wanneer ik geen inschrijvingen meer had in studielink, dat mijn stufi automatisch zou stoppen.

Krijg ik hiermee nog gezeur? Of had ik sowieso nog recht op stufi t/m augustus?
Aangezien die twee instanties blijkbaar niet met elkaar communiceren.
Als je per 9 april 2015 bent uitgeschreven dan heb je vanaf 1 mei 2015 geen recht meer op studiefinanciering (=ook het studentenreisproduct). Heb je bedragen ontvangen, dan ontvang je een Bericht hoe je dit kunt terugbetalen.

Heb je in dezelfde periode ook een geactiveerd studentenreisproduct in je bezit gehad, dan ontstaat hierover ook een schuld. Bij een uitschrijving van 9 april moest het studentenreisproduct uiterlijk op 8 mei worden stopgezet bij een automaat. Voor elke halve kalendermaand die je te laat bent wordt de schuld verhoogd met ¤ 97,00. Je kunt een betalingsregeling aanvragen wanneer je het bedrag niet ineens kunt betalen.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:53:40 #8
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_155316169
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:36 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Als je per 9 april 2015 bent uitgeschreven dan heb je vanaf 1 mei 2015 geen recht meer op studiefinanciering (=ook het studentenreisproduct). Heb je bedragen ontvangen, dan ontvang je een Bericht hoe je dit kunt terugbetalen.

Heb je in dezelfde periode ook een geactiveerd studentenreisproduct in je bezit gehad, dan ontstaat hierover ook een schuld. Bij een uitschrijving van 9 april moest het studentenreisproduct uiterlijk op 8 mei worden stopgezet bij een automaat. Voor elke halve kalendermaand die je te laat bent wordt de schuld verhoogd met ¤ 97,00. Je kunt een betalingsregeling aanvragen wanneer je het bedrag niet ineens kunt betalen.

^CN
Ik heb het nog even nagekeken, mijn uitschrijfdatum is 31-5 volgens studielink. Dus de stufi vanaf juni moet dan terug worden betaald neem ik aan?

Mijn OV had ik wel al opgezegd.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:39:07 #9
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155317339
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 07:53 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken, mijn uitschrijfdatum is 31-5 volgens studielink. Dus de stufi vanaf juni moet dan terug worden betaald neem ik aan?

Mijn OV had ik wel al opgezegd.
Klopt helemaal :).
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
  zondag 30 augustus 2015 @ 11:34:04 #10
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_155671307
Ah ik heb een brief met de eindscore gekregen. Ik mag ¤750 terugbetalen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_155674108
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:39 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Klopt helemaal :).
Kunnen jullie niet eens wat doen aan de koppeling met studielink?
We weten dat jullie van de overheid zijn maar zo moeilijk moet dat toch ook niet zijn?
De controle wordt toch ook niet handmatig gedaan lijkt mij?

En dat gegevens pas worden verwerkt in het weekend is natuurlijk ook een beetje vreemd...
pi_155700140
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:34 schreef Hyman het volgende:
Ah ik heb een brief met de eindscore gekregen. Ik mag ¤750 terugbetalen.
Pfoe, is dat ook al met volgens mij 80eu per 2 weken studenten-reisproduct niet stopgezet? dat had ik dus ook terwijl ik toen niet eens ov gebruikte :'(
hhhhh
  dinsdag 1 september 2015 @ 16:54:13 #13
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155736063
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Kunnen jullie niet eens wat doen aan de koppeling met studielink?
We weten dat jullie van de overheid zijn maar zo moeilijk moet dat toch ook niet zijn?
De controle wordt toch ook niet handmatig gedaan lijkt mij?

En dat gegevens pas worden verwerkt in het weekend is natuurlijk ook een beetje vreemd...
Wat bedoel je met betrekking tot Studielink?
Studielink is een systeem van de hogescholen en universiteiten zelf.

Waarom we gegevens alleen in het weekend verwerken:

Ons systeem is verouderd. Het dateert uit een periode dat de techniek en de snelheid van de techniek lang zo ver niet was als deze tegenwoordig is.
De achterliggende gedachte is dat wanneer er een fout optreedt met het systeem, er altijd nog een backup is met de gegevens tot en met de vrijdag ervoor. Er was dan maximaal vijf werkdagen aan wijzigingen weg. Een soort van schadebeperking wanneer het echt mis ging.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een nieuw systeem. Zo'n systeem kost veel tijd en wordt gefaseerd ingevoerd. Dit omdat we niet willen dat onze klanten hinder ondervinden bij de overgang naar nieuwe systemen. Hierin is het wel mogeljik om bijvoorbeeld vandaag een wijziging door te voeren die direct dezelfde nacht nog wordt verwerkt.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_155750026
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:54 schreef DUO-Webcare het volgende:
Wat bedoel je met betrekking tot Studielink?
Studielink is een systeem van de hogescholen en universiteiten zelf.
Dank u wel voor de reactie.

Ik dacht dat het van de overheid was, ook omdat je er kan inloggen met DigiD.

En deze informatie op site van studielink doet ook iets anders vermoeden
quote:
http://info.studielink.nl/nl/overstudielink/Pages/Default.aspx:

Via de website van Studielink, www.studielink.nl, regelen studenten zelf hun (her-)inschrijving bij een hogeschool of universiteit in Nederland en hun aanmelding bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Studenten schrijven zich slechts op één plek in, uit of geven een adreswijziging door. Binnen de Stichting Studielink ontwikkelen de hogescholen en universiteiten met elkaar en met DUO een professionele infrastructuur voor het inschrijfproces en de daarbij horende informatie-uitwisseling tussen studenten, hogescholen, universiteiten en DUO. Studenten kunnen informatie invoeren, controleren en daarna steeds opnieuw oproepen en gebruiken. Dat geldt ook voor alle instanties die bij het inschrijfproces betrokken zijn; hogescholen, universiteiten en DUO.

Studielink is waar mogelijk gekoppeld met ‘authentieke bronnen’, zoals de Basisregistratie personen (met persoonsgegevens) en het Basisregister Onderwijsnummer (met examengegevens) van DUO. Dat betekent veel minder ‘papieren’ rompslomp voor studenten en instellingen. Ook neemt de kwaliteit van de informatie-uitwisseling toe: één keer invoeren en één keer controleren geeft minder kans op fouten dan wanneer meerdere instanties dezelfde gegevens invoeren en controleren.
Maar blijkbaar is die koppeling er dus niet helemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door t4rt4rus op 02-09-2015 00:52:09 ]
  woensdag 2 september 2015 @ 13:24:01 #15
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155756796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 00:32 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Dank u wel voor de reactie.

Ik dacht dat het van de overheid was, ook omdat je er kan inloggen met DigiD.

En deze informatie op site van studielink doet ook iets anders vermoeden

[..]

Maar blijkbaar is die koppeling er dus niet helemaal.
Je bent niet de enige die denkt dat DigiD van de overheid zelf is :). Hier zie je alle stichtingen, overheidsinstellingen en verzekeraars die ook gebruik maken van DigiD.

Je vraag is ons nog niet duidelijk. Wat bedoel je met: "Kunnen jullie niet eens wat doen aan de koppeling met studielink?"

Kun je concreet aangeven wat je hiermee bedoelt?

Overigens controleren we de inschrijfgegevens die via Studielink worden geregistreerd. Er is echter wel een verschil tussen een inschrijving en de aanvraag van studiefinanciering. Dit laatste kan niet met Studielink worden gekoppeld. Niet iedereen heeft recht op studiefinanciering.

Een wijziging van het woonadres ontvangen we automatisch van de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_155833032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:24 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die denkt dat DigiD van de overheid zelf is :). Hier zie je alle stichtingen, overheidsinstellingen en verzekeraars die ook gebruik maken van DigiD.

Je vraag is ons nog niet duidelijk. Wat bedoel je met: "Kunnen jullie niet eens wat doen aan de koppeling met studielink?"

Kun je concreet aangeven wat je hiermee bedoelt?

Overigens controleren we de inschrijfgegevens die via Studielink worden geregistreerd. Er is echter wel een verschil tussen een inschrijving en de aanvraag van studiefinanciering. Dit laatste kan niet met Studielink worden gekoppeld. Niet iedereen heeft recht op studiefinanciering.

Een wijziging van het woonadres ontvangen we automatisch van de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).

^CN
IK heb mij een tijd terug ingeschreven voor de master en dat was allemaal rond.
Alleen moest ik blijkbaar ook nog op de site van DUO wijzigen dat ik nu een andere studie doe, terwijl jullie dus wel toegang hebben tot studielink.
En wat ook nog eens op de site van studielink staat, zie vorig bericht.
  maandag 7 september 2015 @ 13:42:00 #17
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155894735
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

IK heb mij een tijd terug ingeschreven voor de master en dat was allemaal rond.
Alleen moest ik blijkbaar ook nog op de site van DUO wijzigen dat ik nu een andere studie doe, terwijl jullie dus wel toegang hebben tot studielink.
En wat ook nog eens op de site van studielink staat, zie vorig bericht.
Zoals in onze vorige post vermeld: er is een verschil tussen een inschrijving en een aanvraag voor studiefinanciering.
We kunnen geen studiefinanciering toekennen wanneer iemand zich inschrijft via Studielink. Studiefinanciering is een keuze en geen verplichting. Daarom moet je zelf de wijzigingen aan ons doorgeven.

De gegevens die via Studielink worden doorgegeven worden door ons gecontroleerd. Vroeger ontving men hiervoor een formulier dat moest worden ingevuld door de onderwijsinstelling. Dit laatste is niet meer nodig (tenzij je in het buitenland studeert en we de gegevens niet kunnen uitwisselen).

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 17:07:24 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_155899357
Hey Duo, ik studeer waarschijnlijk een maand na dat mijn recht op OV vervalt af. Moet je dan ook uitschrijven? En hoe zit het met een lening ontvangen na dat je bent afgestuurd?
  dinsdag 8 september 2015 @ 11:46:20 #19
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155919462
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Momo... het volgende:
Hey Duo, ik studeer waarschijnlijk een maand na dat mijn recht op OV vervalt af. Moet je dan ook uitschrijven? En hoe zit het met een lening ontvangen na dat je bent afgestuurd?
Vragen over in- en uitschrijvingen kun je het beste stellen aan je onderwijsinstelling. We controleren je inschrijving achteraf.
De datum waarop je wordt/bent uitgeschreven als voltijdsstudent moet je via Mijn DUO aan ons doorgeven. Word je per de 1e van de maand uitgeschreven, dan heb je per die maand geen recht meer op studiefinanciering (=ook lenen). Vergeet niet om het studentenreisproduct stop te zetten. Zet je hem te laat stop dan kost dit je ¤97,00 per halve maand.

Behaal je dit jaar je diploma, dan wordt in januari 2016 de prestatiebeurs omgezet in een gift. Tot die tijd blijft de prestatiebeurs op de berichten vermeld staan. Blijft er nog een schuld over omdat je bijvoorbeeld hebt geleend, dan moet je deze terug gaan betalen vanaf januari 2018. Je ontvangt hierover een bericht in januari 2017 en najaar 2017.

Tip: Gebruik je mijn DUO en heb je hier het e-mailadresdat je hebt ontvangen van de onderwijsinstelling gebruikt? Verander dit naar een ander e-mail adres. Anders loop je het risico dat je berichten mist omdat de notificatiemails naar een adres gaan dat je niet meer gebruikt.


^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_170901901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:46 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Vragen over in- en uitschrijvingen kun je het beste stellen aan je onderwijsinstelling. We controleren je inschrijving achteraf.
De datum waarop je wordt/bent uitgeschreven als voltijdsstudent moet je via Mijn DUO aan ons doorgeven. Word je per de 1e van de maand uitgeschreven, dan heb je per die maand geen recht meer op studiefinanciering (=ook lenen). Vergeet niet om het studentenreisproduct stop te zetten. Zet je hem te laat stop dan kost dit je ¤97,00 per halve maand.

Behaal je dit jaar je diploma, dan wordt in januari 2016 de prestatiebeurs omgezet in een gift. Tot die tijd blijft de prestatiebeurs op de berichten vermeld staan. Blijft er nog een schuld over omdat je bijvoorbeeld hebt geleend, dan moet je deze terug gaan betalen vanaf januari 2018. Je ontvangt hierover een bericht in januari 2017 en najaar 2017.

Tip: Gebruik je mijn DUO en heb je hier het e-mailadresdat je hebt ontvangen van de onderwijsinstelling gebruikt? Verander dit naar een ander e-mail adres. Anders loop je het risico dat je berichten mist omdat de notificatiemails naar een adres gaan dat je niet meer gebruikt.


^CN
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:46 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Vragen over in- en uitschrijvingen kun je het beste stellen aan je onderwijsinstelling. We controleren je inschrijving achteraf.
De datum waarop je wordt/bent uitgeschreven als voltijdsstudent moet je via Mijn DUO aan ons doorgeven. Word je per de 1e van de maand uitgeschreven, dan heb je per die maand geen recht meer op studiefinanciering (=ook lenen). Vergeet niet om het studentenreisproduct stop te zetten. Zet je hem te laat stop dan kost dit je ¤97,00 per halve maand.

Behaal je dit jaar je diploma, dan wordt in januari 2016 de prestatiebeurs omgezet in een gift. Tot die tijd blijft de prestatiebeurs op de berichten vermeld staan. Blijft er nog een schuld over omdat je bijvoorbeeld hebt geleend, dan moet je deze terug gaan betalen vanaf januari 2018. Je ontvangt hierover een bericht in januari 2017 en najaar 2017.

Tip: Gebruik je mijn DUO en heb je hier het e-mailadresdat je hebt ontvangen van de onderwijsinstelling gebruikt? Verander dit naar een ander e-mail adres. Anders loop je het risico dat je berichten mist omdat de notificatiemails naar een adres gaan dat je niet meer gebruikt.


^CN
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:46 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Vragen over in- en uitschrijvingen kun je het beste stellen aan je onderwijsinstelling. We controleren je inschrijving achteraf.
De datum waarop je wordt/bent uitgeschreven als voltijdsstudent moet je via Mijn DUO aan ons doorgeven. Word je per de 1e van de maand uitgeschreven, dan heb je per die maand geen recht meer op studiefinanciering (=ook lenen). Vergeet niet om het studentenreisproduct stop te zetten. Zet je hem te laat stop dan kost dit je ¤97,00 per halve maand.

Behaal je dit jaar je diploma, dan wordt in januari 2016 de prestatiebeurs omgezet in een gift. Tot die tijd blijft de prestatiebeurs op de berichten vermeld staan. Blijft er nog een schuld over omdat je bijvoorbeeld hebt geleend, dan moet je deze terug gaan betalen vanaf januari 2018. Je ontvangt hierover een bericht in januari 2017 en najaar 2017.

Tip: Gebruik je mijn DUO en heb je hier het e-mailadresdat je hebt ontvangen van de onderwijsinstelling gebruikt? Verander dit naar een ander e-mail adres. Anders loop je het risico dat je berichten mist omdat de notificatiemails naar een adres gaan dat je niet meer gebruikt.


^CN
Is dit systeem al aangepast en worden uitschrijvingen bij Studielink automatisch doorgevoerd in DUO, of moet ik dit nog handmatig doen?

En waarom controleert DUO achteraf eigenlijk of alles klopt? Lijkt mij toch handig om gelijk te checken of alles klopt en niet pas in Juli ofso alles te gaan controleren. Scheelt boetes denk ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')