abonnement Unibet Coolblue
pi_155256243
Hoi :D

Gister en vandaag waren de eerste twee dagen van het Internationaal Vuurwerk Festival in Scheveningen. Omdat dit bij mij in mijn achtertuin is ben ik natuurlijk van de partij.

Ik heb nu twee foto's dusdanig nabewerkt dat ik denk dat ze klaar zijn voor kritiek :D
Dus kom maar op!



People assume too much.
  zondag 16 augustus 2015 @ 02:59:27 #2
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_155256509
Mooie kleuren, nice.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_155256528
Mooi gedaan
blablablabla
pi_155256574
*Like*
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 16 augustus 2015 @ 15:41:54 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155266246
In beide opnamen is nog mooi wat omgeving te zien, in de eerste zie je door de afmetingen van het publiek hoe groot en hoog dat vuurwerk is, op de tweede lijkt dat piertje wel erg klein.

Goei spul dus :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155276591
Tweede vind ik een prachtige foto.
Mede omdat daar de pier een goed beeld geeft van de omgeving en met name de grote van het vuurwerk.

De mensen met witte accenten in een kleding geven verder naar mijn mening een mooi contrast in het donkere gedeelte :)!
pi_155329221
Ziet er goed uit :) wel iets te kleurrijk in mijn optiek ;)

Ik was er ook en heb hele andere soort foto's.. Welke instellingen heb je gebruikt of zit er een sausje photoshop door?
pi_155343642
dank u voor de hartverwarmende commentaren :)

@Thrilled: het is wel een combi foto...de omgeving is alvast geschoten voor het vuurwerk begon en het vuurwerk zelf is ook een beetje aangepakt. Ze schoten wat je hier ziet niet allemaal tegelijk af, dus zie het een beetje als een soort timelapse samengevoegd in 1 foto :)

Ben nu wel benieuwd naar jouw foto's ;)

Overigens hier een paar van de losse foto's die ik gemaakt heb. Ik probeerde een beetje een soort bloemen effect te krijgen door te spelen met de focus, maar dat is best lastig aangezien je in het donker in een seconde precies van onscherp naar vlijmscherp moet focussen, en nog goede timing nodig hebt ook. Maar ik heb nog twee dagen om het te proberen, dus ik ben er komend weekend gewoon weer :)

People assume too much.
pi_155343773
Wauw mooie foto's!
Moeten zij weten
pi_155354548
Oooohhhh dat wil ik ook een keer zien :o O+
pi_155367116
Met welke instellingen fotografeer je het vuurwerk?
pi_155372545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:03 schreef very het volgende:
dank u voor de hartverwarmende commentaren :)

@Thrilled: het is wel een combi foto...de omgeving is alvast geschoten voor het vuurwerk begon en het vuurwerk zelf is ook een beetje aangepakt. Ze schoten wat je hier ziet niet allemaal tegelijk af, dus zie het een beetje als een soort timelapse samengevoegd in 1 foto :)

Ben nu wel benieuwd naar jouw foto's ;)

Overigens hier een paar van de losse foto's die ik gemaakt heb. Ik probeerde een beetje een soort bloemen effect te krijgen door te spelen met de focus, maar dat is best lastig aangezien je in het donker in een seconde precies van onscherp naar vlijmscherp moet focussen, en nog goede timing nodig hebt ook. Maar ik heb nog twee dagen om het te proberen, dus ik ben er komend weekend gewoon weer :)
Dat verklaart wel het e.e.a. ;) Leuk effect! Het was mijn eerste keer vuurwerk fotograferen dus ik heb niet stil gestaan bij andere soort effecten.. wilde het er gewoon mooi en scherp op krijgen :P

Dit is één van de besten uit mijn reeks, ben met circa 300 foto's naar huis gegaan geloof ik :P

pi_155578904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat verklaart wel het e.e.a. ;) Leuk effect! Het was mijn eerste keer vuurwerk fotograferen dus ik heb niet stil gestaan bij andere soort effecten.. wilde het er gewoon mooi en scherp op krijgen :P

Dit is één van de besten uit mijn reeks, ben met circa 300 foto's naar huis gegaan geloof ik :P

[ link | afbeelding ]
Oh, die is ook lekker zeg. Heb je geflitst?

Zelf afgelopen zaterdag ook nog een fotootje gemaakt.


Vrijdag helaas niet gegaan, want Jazz in de Gracht :)
People assume too much.
pi_155592549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:08 schreef very het volgende:

[..]

Oh, die is ook lekker zeg. Heb je geflitst?

Zelf afgelopen zaterdag ook nog een fotootje gemaakt.
[ afbeelding ]

Vrijdag helaas niet gegaan, want Jazz in de Gracht :)
Nee ik gebruik eigenlijk de flitser nooit. Dit is puur omgevingslicht en licht van t vuurwerk
pi_155592586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee ik gebruik eigenlijk de flitser nooit. Dit is puur omgevingslicht en licht van t vuurwerk
Hoe komt het licht op hun rug dan? :?
People assume too much.
pi_155609672
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:13 schreef very het volgende:

[..]

Hoe komt het licht op hun rug dan? :?
Je bent er ook geweest toch :P Niet opgevallen hoe veel licht er brandt op de boulevard, de pier, de lantaarnpalen et cetera? Heb verder alleen wat exposure/brightness getweaked, maar echt niet geflitst hoor :P
pi_155610684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Je bent er ook geweest toch :P Niet opgevallen hoe veel licht er brandt op de boulevard, de pier, de lantaarnpalen et cetera? Heb verder alleen wat exposure/brightness getweaked, maar echt niet geflitst hoor :P
Ik geloof je wel hoor ;)
Maar ik vroeg het me oprecht af. Ik weet niet precies waar je stond, maar het strand is best diep, dus vandaar dat ik het licht niet goed kon plaatsen. Zie mijn tweede foto...lang niet zoveel licht. Nu bedenk ik me dat je waarschijnlijk vlak bij de pier gestaan zal hebben dan?
People assume too much.
pi_155663837
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:45 schreef very het volgende:

[..]

Ik geloof je wel hoor ;)
Maar ik vroeg het me oprecht af. Ik weet niet precies waar je stond, maar het strand is best diep, dus vandaar dat ik het licht niet goed kon plaatsen. Zie mijn tweede foto...lang niet zoveel licht. Nu bedenk ik me dat je waarschijnlijk vlak bij de pier gestaan zal hebben dan?
Ja dat sowieso, ik had wel meer licht dan jij zo te zien.. hier is het origineel:



Zoals ik zei, wel wat gespeeld met exposures her en der :P

ik zag in het 'beoordeel-je-voorganger' topic dat je kritiek wilde op jouw 2e vuurwerkfoto uit de OP.. het énige dat ik erop kan verzinnen is dat de meest rechtse groene explosie too much is. Hij lijkt uit verhouding en past daardoor niet echt bij de rest, ook omdat hij voor de boot lijkt te ontploffen in plaats van er boven.. verder een hele nette plaat i.v.m. de pier in de compositie. Ik wilde hem eigenlijk ook zo nemen maar had de positie van het ponton zwaar onderschat, en toen hadden we al een zitkuil gegraven :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')