abonnement Unibet Coolblue
pi_157173002
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Net van mijn horlogemaker ontvangen. Work in progress. O+
Ziet er goed uit.
Gewoon preventieve service?
pi_157173219
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:56 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Gewoon preventieve service?
Ja, hij komt van een juwelier uit Berlijn, die aangaf dat in april een service was uitgevoerd. Ik heb slechte ervaringen met verkopers die zeggen dat er een service is uitgevoerd. O.a. bij Juwelier Burger liet dat nogal te wensen over. Daarom laat ik al mijn wat duurdere horloges preventief nakijken.

Gelukkig ook maar, want deze was niet op Rolex-standaard geserviced. Aftermarket pakkingen (waarom zou je daar nou op besparen?), centrumrad niet goed afgesteld en teveel wijzerfrictie (risico op harde slijtage raderwerk en wijzerverstelling). Ook liep het 24-uursrad (GMT-wijzer) niet helemaal 100%. Toch waardeloos dat verkopers aangeven dat een service is gegeven, en dat blijkt dat je je horloge stuk zou hebben gedragen als je er een jaar of 5-7 niet meer naar had laten kijken.

Gelukkig heb ik een tophorlogemaker met zeer veel ervaring met Rolexen die hier uitgebreid de tijd voor neemt, foto's maakt en tekst en uitleg geeft. Ik had de servicebeurt bij aanschaf dan ook al ingecalculeerd (hoewel je nooit precies weet wat je tegenkomt).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:27:39 #278
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157177182
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb dat model gehad in staal goud icm een zilveren plaat. De blauwe plaat is wel beter afleesbaar. Heb je de andere modellen met andere kleur plaat ook om gepast?
Nee, ik moet eigenlijk even langs een tent waar ze allemaal liggen. Waar heb jij hem destijds vandaan?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157179675
Godver, het saffierglas blijkt niet origineel (althans, hij past niet helemaal goed) en moet worden vervangen. Mijn horlogemaker kan 'm sourcen maar dat kost 300E. Iemand hier een alternatief adres voor een origineel saffierglas met loepje voor een Exp II 16570?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157182212
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:27 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee, ik moet eigenlijk even langs een tent waar ze allemaal liggen. Waar heb jij hem destijds vandaan?
Ik had hem destijds van Eugene van Baal vandaan.
Die hebben denk ik wel een grote collectie liggen als officiele dealer.

quote:
15s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef Skv het volgende:
Godver, het saffierglas blijkt niet origineel (althans, hij past niet helemaal goed) en moet worden vervangen. Mijn horlogemaker kan 'm sourcen maar dat kost 300E. Iemand hier een alternatief adres voor een origineel saffierglas met loepje voor een Exp II 16570?
Dat is balen zeg. Die prijzen van die glaasjes zijn ook wel erg gestegen zo te zien. Een paar jaar geleden waren ze nog onder de 100 euro.
Mag ik vragen welke horlogemaker je deze dienst laat verlenen? Ben ik wel benieuwd naar.

Nade van de exp2 is dat de lunette eraf moet om een nieuwe te monteren. Dit kan ook nog altijd achteraf na de service natuurlijk.
pi_157182590
quote:
15s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef Skv het volgende:
Godver, het saffierglas blijkt niet origineel (althans, hij past niet helemaal goed) en moet worden vervangen. Mijn horlogemaker kan 'm sourcen maar dat kost 300E. Iemand hier een alternatief adres voor een origineel saffierglas met loepje voor een Exp II 16570?
Heetman even bellen?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:25:24 #282
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157182693
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:56 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik had hem destijds van Eugene van Baal vandaan.
Die hebben denk ik wel een grote collectie liggen als officiele dealer.
In Nijmegen? Lijkt nu op de website geen dealer meer te zijn van ML.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157183378
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heetman even bellen?
Heetman vraag 350-400; Wessels & Vreeken ook rond die prijs.

Hmm.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157183661
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Heetman vraag 350-400; Wessels & Vreeken ook rond die prijs.

Hmm.
Inclusief montage? Als het alleen het glaasje is, is het overdreven duur. Inclusief montage trouwens ook. Missschien in Duitsland proberen?
pi_157185546
Ik zat net nog even te googlen. Een glaasje kostte anno 2008 nog geen 100 euro inclusief montage. De prijzen zijn dus flink gestegen voor de onderdelen.

Ik heb trouwens een leuk speeltje gekocht, een
Timegrapher 1900. Leuk om mee te spelen.
pi_157185975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:25 schreef Fisherman het volgende:
Ik zat net nog even te googlen. Een glaasje kostte anno 2008 nog geen 100 euro inclusief montage. De prijzen zijn dus flink gestegen voor de onderdelen.

Ik heb trouwens een leuk speeltje gekocht, een
Timegrapher 1900. Leuk om mee te spelen.
Kolere zeg :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157187935
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Kolere zeg :{
Probeer klokken ubels eens. Die heeft veel op voorraad.
pi_157219905
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Probeer klokken ubels eens. Die heeft veel op voorraad.
Ook 300 Euro. Rolex heeft de kosten aardig opgevoerd. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:09:43 #289
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157221304
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ook 300 Euro. Rolex heeft de kosten aardig opgevoerd. :{
Heb je je Rolex bij een juwelier gekocht? Ik vind het niet kunnen dat je een klok van die prijs koopt en dat er dat geen origineel glaasje in zit en dat het er nu niet meer in past.

Vind het overigens wel vreemd dat ie in eerste instantie wel paste maar je horloge maker em nu niet meer passend kan krijgen.
pi_157225279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:09 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Heb je je Rolex bij een juwelier gekocht? Ik vind het niet kunnen dat je een klok van die prijs koopt en dat er dat geen origineel glaasje in zit en dat het er nu niet meer in past.

Vind het overigens wel vreemd dat ie in eerste instantie wel paste maar je horloge maker em nu niet meer passend kan krijgen.
Hij paste wel, maar sluit niet strak genoeg. Horlogemaker zegt dat ie nu wel waterdicht is, maar dat dat niet te garanderen is voor de langere termijn. Het is gelukkig simpel te verhelpen, maar treurig dat de verkoper gewoon zegt dat ie in orde was. :')

Hij kan hem nu terugzetten maar dan zit ie dus even los als toen ik hem kreeg.

Wel erg vervelend dat mensen hun horloges zo goedkoop mogelijk servicen. Mijn Datejust die ik inmiddels weer heb verkocht had ook allemaal aftermarket onderdelen, waaronder de lager van de rotor, plexiglas, pakkingen.. erger was nog dat de balans zeer slecht was geserviced dus er een nieuwe in moest a 500E. Rolex plexiglass heb je voor 3 of 4 tientjes. Was in totaal ook ruim 700 verder. En voor een saffierglas vragen ze dus 300 tegenwoordig..

Voorlopig koop ik dus geen Rolex meer zonder recente factuur van een RSC. :N

[ Bericht 5% gewijzigd door Skv op 31-10-2015 16:57:51 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157225890
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij paste wel, maar sluit niet strak genoeg. Horlogemaker zegt dat ie nu wel waterdicht is, maar dat dat niet te garanderen is voor de langere termijn. Het is gelukkig simpel te verhelpen, maar treurig dat de verkoper gewoon zegt dat ie in orde was. :')

Hij kan hem nu terugzetten maar dan zit ie dus even los als toen ik hem kreeg.

Wel erg vervelend dat mensen hun horloges zo goedkoop mogelijk servicen. Mijn Datejust die ik inmiddels weer heb verkocht had ook allemaal aftermarket onderdelen, waaronder de lager van de rotor, plexiglas, pakkingen.. erger was nog dat de balans zeer slecht was geserviced dus er een nieuwe in moest a 500E. Rolex plexiglass heb je voor 3 of 4 tientjes. Was in totaal ook ruim 700 verder. En voor een saffierglas vragen ze dus 300 tegenwoordig..

Voorlopig koop ik dus geen Rolex meer zonder recente factuur van een RSC. :N
Dat is wel zuur zeg. Dan kan je nog beter exemplaar zonder service kopen.
Een vrij recente service van een RSC zal inderdaad meer zekerheid geven.
Het feit dat meerdere adressen een prijs van rond de 300 euro opgeven voor een glaasje zal inderdaad betekenen dat deze duurder geworden zijn. Hopelijk ben je alsnog goedkoper uit dan een modern exemplaar, anders had je die misschien beter kunnen kopen als je die ook mooi vindt.
pi_157226596
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dat is wel zuur zeg. Dan kan je nog beter exemplaar zonder service kopen.
Een vrij recente service van een RSC zal inderdaad meer zekerheid geven.
Het feit dat meerdere adressen een prijs van rond de 300 euro opgeven voor een glaasje zal inderdaad betekenen dat deze duurder geworden zijn. Hopelijk ben je alsnog goedkoper uit dan een modern exemplaar, anders had je die misschien beter kunnen kopen als je die ook mooi vindt.
Ik baal er vooral van dat ik nu zo'n 500 kwijt ben voor een service. Als ik mijn aankoopbedrag had opgehoogd met 500 Euro zat ik op zo'n 4K, en daar heb je een full set met een ongepolijst horloge voor. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157228054
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik baal er vooral van dat ik nu zo'n 500 kwijt ben voor een service. Als ik mijn aankoopbedrag had opgehoogd met 500 Euro zat ik op zo'n 4K, en daar heb je een full set met een ongepolijst horloge voor. :{
Voor 4150 staat er een hele mooie bij Burger. 2006 met 3186 caliber. Die had je achteraf beter kunnen kopen. Heeft geen lugholes, maar het nieuwe uurwerk compenseert dat weer.
pi_157229713
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Voor 4150 staat er een hele mooie bij Burger. 2006 met 3186 caliber. Die had je achteraf beter kunnen kopen. Heeft geen lugholes, maar het nieuwe uurwerk compenseert dat weer.
Ik koop niks bij burger.. Slechte ervaringen mee. :N

Toch stom, ik had heel precies voor ogen wat ik wil. Een 2000-2003 exemplaar met drilled lugs en SEL-band. Die kwam ik tegen in Duitsland en de site zag er betrouwbaar uit. Communicatie was ook goed (toen nog).. en 3500 voor een zojuist geserviced exemplaar (is wel een keer gepolijst geweest) met originele garantiepapieren leek me een goede deal. :)

Achja, wat ik er van leer is dat je ook bij geservicete exemplaren een euro of 600 extra moet calculeren vanwege het vele gepruts. Ik ben er wel even klaar mee. Mocht ik de mijne weer verkopen dan kan ben ik iig de kosten van het nieuwe glas en service kwijt. Maar kan wel oprecht zeggen dat ie helemaal klopt. Ík wel.. ;)

Ik gooi de naam van de shop nog wel online op de nodige fora. Eikels.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157232418
Ik ben in het bezit van een vintage uurwerk van een keurig merk waarvan helaas onlangs het zijknopje is afgebroken. Nu kan ik heb niet meer op de juiste tijd zetten. Ook zit er een kras in het glas en is het leren bandje aan vervanging toe.. Omdanks dit alles draag ik het horloge nog omdat ik mij naakt voel zonder horloge en omdat dit tevens mijn enige horloge is. Nu is de vraag: Het horloge laten maken en glas en bandje vervangen of een nieuw vintage horloge kopen. Reparatie/vervangingskosten schat ik op ¤50-100,-. Een leuk vintage instapmodelletje is ook wel te koop voor 80-150. Nu ben ik best gehecht geraakt aan mijn oude horloge omdat ik het al zo´n twee jaar draag en het mijn eerste ´serieze´ horloge is. Advies?
paypal.me/taaladvies
pi_157233356
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:40 schreef Taaladvies het volgende:
Ik ben in het bezit van een vintage uurwerk van een keurig merk waarvan helaas onlangs het zijknopje is afgebroken. Nu kan ik heb niet meer op de juiste tijd zetten. Ook zit er een kras in het glas en is het leren bandje aan vervanging toe.. Omdanks dit alles draag ik het horloge nog omdat ik mij naakt voel zonder horloge en omdat dit tevens mijn enige horloge is. Nu is de vraag: Het horloge laten maken en glas en bandje vervangen of een nieuw vintage horloge kopen. Reparatie/vervangingskosten schat ik op ¤50-100,-. Een leuk vintage instapmodelletje is ook wel te koop voor 80-150. Nu ben ik best gehecht geraakt aan mijn oude horloge omdat ik het al zo´n twee jaar draag en het mijn eerste ´serieze´ horloge is. Advies?
Welk horloge heb je nu? Uitgaande van een nieuw plexi, nieuwe kroon, nieuw bandje en service schat ik dat je wel wat meer dan 50-100 kwijt bent. Alleen een service zonder onderdelen kost in de regel al rond de 100-120 Euro.. meer als er complicaties op zitten als automaat, datum, chronograaf etc.

Meer info over je horloge is dus nodig om in te schatten of hij het waard is. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157233487
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Welk horloge heb je nu? Uitgaande van een nieuw plexi, nieuwe kroon, nieuw bandje en service schat ik dat je wel wat meer dan 50-100 kwijt bent. Alleen een service zonder onderdelen kost in de regel al rond de 120 Euro..
Hoeveel kost zo´n draaiknopje aanzetten? Glas vervangen kan volgensmij al voor twee tientjes en een bandje kost toch ook zoiets. Het is een simpel klokje op batterij maar optisch wel geheel mijn smaak.
paypal.me/taaladvies
pi_157233533
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:10 schreef Skv het volgende:
Meer info over je horloge is dus nodig om in te schatten of hij het waard is. :)
In de huidige staat denk ik dat het niets waard is. Gemaakt is het misschien 50 euro waard. Dat kost dan wel meer dan 100 euro maar zoals al gezegd; ik ben er toch wel aan gehecht.
paypal.me/taaladvies
pi_157234296
Ah, ik had niet door dat het een quartz is. Dan is het puur emotionele waarde denk ik. Of is het een Accutron oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157234435
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik koop niks bij burger.. Slechte ervaringen mee. :N

Toch stom, ik had heel precies voor ogen wat ik wil. Een 2000-2003 exemplaar met drilled lugs en SEL-band. Die kwam ik tegen in Duitsland en de site zag er betrouwbaar uit. Communicatie was ook goed (toen nog).. en 3500 voor een zojuist geserviced exemplaar (is wel een keer gepolijst geweest) met originele garantiepapieren leek me een goede deal. :)

Achja, wat ik er van leer is dat je ook bij geservicete exemplaren een euro of 600 extra moet calculeren vanwege het vele gepruts. Ik ben er wel even klaar mee. Mocht ik de mijne weer verkopen dan kan ben ik iig de kosten van het nieuwe glas en service kwijt. Maar kan wel oprecht zeggen dat ie helemaal klopt. Ík wel.. ;)

Ik gooi de naam van de shop nog wel online op de nodige fora. Eikels.
Nooit iets bij Burger gekocht, maar ken zowel goede als minder goede ervaringen.
Aan je verhaal afte leiden gind het om een grijze dealer. Ook die zijn aan hun reputatie gehecht en zullen je tegemoet komen in veel gevallen. In jouw geval lijkt me dit meer dan redelijk aangezien er aftermarket onderdelen gemonteerd zijn. Mochten ze helemaal niets voor je kunnen betekenen, dan verdienen ze de schandpaal en mag je natuurlijk iedereen hiervoor behoeden.

Mocht je in de toekomst weer 2e hands kopen, dan loop je het minste risico bij een klok die te jong is voor zijn eerste service. Er zijn soms nog wel oude versies NOS te krijgen, maar daar betaal je vaak de hoofdprijs voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')