abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:25:39 #1
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_155222628







Speelschema 2015/2016
SPOILER: Speelschema Roda JC TOT de winterstop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Speelschema Roda JC VANAF de winterstop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



25zh1jq.jpg
Kn0x: West 8

56727.jpg
TheGHunter: West 14

fokicon.jpg
planethugo:West 3


Professional: West 12

dharma.gif
SuzukiSwift: Theo Pickee Tribune, Vak 13

destroot.jpg
Mandéra: West, onderaan bij de vlaggen

Biertjuhhhh: West 12
De-Hamster: West 8
DerRabbit Af en toe op West te vinden.
LeonH: Noord 11
LucVanDijk: Noord 4
RD4: West 3
Robjuhhh: West, overal & nergens
Schimpie: West, overal & nergens
ZoneKill:Theo Pickee Tribune, Vak 18


Topicreeks: Roda JC
De Topicreeks Roda JC


VBL / Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
VBL / Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
VBL / Dankbetuiging Roda JC
VBL / Theo Pickée overleden


Roda JC
West Side Ultras
Roda World
Koempel's Pleasure Dome
Fanproject '98
Rodafans Helden


• ...

De op vind je hier

[ Bericht 2% gewijzigd door KingRoland op 28-09-2015 17:09:57 ]
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:28:18 #2
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_155222737
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:21 schreef ChillTuup het volgende:
Van Leer sterke wedstrijd!
Daar zat ik net ook aan te denken! Hij doet goed zijn best om Verbist uit het doel te houden, al is de reden dat Verbist niet het seizoen opende voor mij nog altijd een beetje verwarrend :?
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_155222874
Ja dit is balen, doei...
Live Chill
pi_155231541
Vitesse-uit is toch geen hier-moet-je-punten-pakken-duel. Elf tegen elf had je waarschijnlijk ook gewoon verloren, wees blij dat dit je niet in een te winnen wedstrijd overkomt. Volgende is AZ? Dat is ook eentje voor bonuspunten.
pi_155728737
en die bonuspunten uit alkmaar zijn binnen :Y

en hopelijk kunnen we over anderhalve week genieten van onze nieuwe voorhoede. Jammer dat Janssen weg is. Heeft het toch niet helemaal laten zien helaas, vind hem een klasse speler en had gehoopt dat ie in de eredivisie zich goed zou laten zien. Maar blijkbaar is de turkse 2de divisie aantrekkelijker.

Maar Boakye is zo te zien op youtube een sterke en snelle kerel en Juric schijnt ook fysiek sterk en redelijk snel te zijn dus ik ben zeer, zeer benieuwd. Al kan het dan normaal gesproken alleen maar tegenvallen.

Hoe dan ook heb ik Roda jaren niet meer zo fit gezien, complimenten aan Kalezic en zijn conditietrainer, er staat een echte vechtmachine _O_
pi_155729343
Enorm positief begin, ik heb sowieso vertrouwen in Kalezic, maar ook de mannen achter de schermen Berger, Collard, Caanen, Schrouff en Hessel Meijer. Zonder hen waren deze aankopen zeker niet mogelijk geweest. Ik ben toch maar wat blij, dat Faber niet wilde komen. Kalezic komt over als een slimme en tactisch sterke kerel.

Ben benieuwd wat de geruchten met het stadion te betekenen hebben. Zou mooi nieuws kunnen zijn.

Btw, is het niet eens tijd om de hele OP eens te updaten? Oude info/niet meer werkende plaatjes.
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:39:33 #7
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155729643
Ik denk dat jullie je niet meer druk hoeven te maken om degradatievoetbal. En niet eens vanwege de prima start van Roda, maar vooral omdat er duidelijk een aantal teams behoorlijk zwak zijn. Zelfs als het nog volkomen instort in Kerkrade blijf je die nog de baas.
pi_155729720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:25 schreef De-Hamster het volgende:
Enorm positief begin, ik heb sowieso vertrouwen in Kalezic, maar ook de mannen achter de schermen Berger, Collard, Caanen, Schrouff en Hessel Meijer. Zonder hen waren deze aankopen zeker niet mogelijk geweest. Ik ben toch maar wat blij, dat Faber niet wilde komen. Kalezic komt over als een slimme en tactisch sterke kerel.

Ben benieuwd wat de geruchten met het stadion te betekenen hebben. Zou mooi nieuws kunnen zijn.

Btw, is het niet eens tijd om de hele OP eens te updaten? Oude info/niet meer werkende plaatjes.
geruchten van het stadion? Helemaal niks van meegekregen, dus meer info graag :P

achter de schermen is men goed bezig geweest, het scheelt ook dat een Han Berger dat nu regelt ipv Collard. Ton Caanen mengt zich daar blijkbaar prima in, het is een beetje een gladjakker maar inmiddels heeft ie bij zoveel clubs en landen gezeten zodat ie wel van meerwaarde kan zijn. Hoe meer voetbalkennis hoe beter, en als ze ook samen door 1 deur kunnen is dat perfect.

Als ik Faber bij Nec hoor praten dan ben ik idd blij dat niet hij maar Kalezic bij ons getekend heeft. Hopelijk denken we daar over een half jaar nog zo over :P
pi_155731166
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:42 schreef planethugo het volgende:

[..]

geruchten van het stadion? Helemaal niks van meegekregen, dus meer info graag :P

achter de schermen is men goed bezig geweest, het scheelt ook dat een Han Berger dat nu regelt ipv Collard. Ton Caanen mengt zich daar blijkbaar prima in, het is een beetje een gladjakker maar inmiddels heeft ie bij zoveel clubs en landen gezeten zodat ie wel van meerwaarde kan zijn. Hoe meer voetbalkennis hoe beter, en als ze ook samen door 1 deur kunnen is dat perfect.

Als ik Faber bij Nec hoor praten dan ben ik idd blij dat niet hij maar Kalezic bij ons getekend heeft. Hopelijk denken we daar over een half jaar nog zo over :P
Geruchten dat Wijckerveste/Meijer het stadion wil kopen en zodoende met het Pleasure Dome en het stadion flink wat exploitatiemogelijkheden heeft. Ook is een huurverlaging dan mogelijk aangezien hij zelf in de RvC zit. Geruchten gingen dat hij en Gemeente in gesprek waren hierover. Kan zijn dat het nog speelt, dat het nooit gespeeld heeft of dat het al afgekapt is. Geen idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:39 schreef FritzWepper het volgende:
Ik denk dat jullie je niet meer druk hoeven te maken om degradatievoetbal. En niet eens vanwege de prima start van Roda, maar vooral omdat er duidelijk een aantal teams behoorlijk zwak zijn. Zelfs als het nog volkomen instort in Kerkrade blijf je die nog de baas.
Mwa, we hebben met Heracles en De Graafschap twee keer prima de punten gepakt tegen ploegen waar dat van ons verwacht werd. Heracles begon daarna pas met draaien, AZ kwamen wij denk ik tegen op het perfecte moment. Ik wil het nog eens een paar wedstrijden zien, dit kunnen teveel randsituaties zijn. Ik ben met je eens dat doelstelling 11-15 zou kunnen zijn. Mits, de aankopen gaan draaien, dan speel je zo 11-13 idd.
- Met zuidelijke groet -
pi_155756466
zou mooi zijn als wyckerveste dat kan kopen en daarmee eventueel schulden bij de gemeente weg zijn. Meijer is op de achtergrond steeds meer bezig en dat is denk ik een goede zaak. Roda fan, geslaagd zakenman. Heeft iemand een idee wat zijn vermogen is? Daarbij lijkt Nol me maar een kleine speler
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:23:05 #11
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155923982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:53 schreef De-Hamster het volgende:
Mwa, we hebben met Heracles en De Graafschap twee keer prima de punten gepakt tegen ploegen waar dat van ons verwacht werd. Heracles begon daarna pas met draaien, AZ kwamen wij denk ik tegen op het perfecte moment. Ik wil het nog eens een paar wedstrijden zien, dit kunnen teveel randsituaties zijn. Ik ben met je eens dat doelstelling 11-15 zou kunnen zijn. Mits, de aankopen gaan draaien, dan speel je zo 11-13 idd.
Tsja, okay, maar het is punten pakken tegen de Heraclesen en Graafschappen waarmee je erin blijft. Ik heb even gekeken, over de afgelopen tien seizoenen had de nr. 15 na 34 duels gemiddeld 33 punten (laagste 30, hoogste 37). Dat is dit seizoen in eigen huis winnen van het rechterrijtje en je bent er. En voor een promovendus is rechtstreekse handhaving gewoon het doel. Zeker voor een club als Roda die al jaren het noodlot heeft zitten tarten daar onderin.
pi_155924526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Tsja, okay, maar het is punten pakken tegen de Heraclesen en Graafschappen waarmee je erin blijft. Ik heb even gekeken, over de afgelopen tien seizoenen had de nr. 15 na 34 duels gemiddeld 33 punten (laagste 30, hoogste 37). Dat is dit seizoen in eigen huis winnen van het rechterrijtje en je bent er. En voor een promovendus is rechtstreekse handhaving gewoon het doel. Zeker voor een club als Roda die al jaren het noodlot heeft zitten tarten daar onderin.
we hadden er altijd een handje aan om van de kleinere clubs te verliezen en van de toppers te winnen, vaak nog in dezelfde week. Hopelijk blijven we nu de wedstrijden winnen die je moet winnen zoals je zegt, te beginnen met zaterdag tegen NEC. Ben erg benieuwd waar we tegen onze mede promovendus staan!
pi_155924677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Tsja, okay, maar het is punten pakken tegen de Heraclesen en Graafschappen waarmee je erin blijft. Ik heb even gekeken, over de afgelopen tien seizoenen had de nr. 15 na 34 duels gemiddeld 33 punten (laagste 30, hoogste 37). Dat is dit seizoen in eigen huis winnen van het rechterrijtje en je bent er. En voor een promovendus is rechtstreekse handhaving gewoon het doel. Zeker voor een club als Roda die al jaren het noodlot heeft zitten tarten daar onderin.
Lijkt mij makkelijker gezegd, dan gedaan. Ik wil nog even een wedstrijd of vier/vijf afwachten voor wij een fatsoenlijk beeld hebben van onze mogelijkheden. Vooral ook omdat wij nog nieuwe spelers willen gaan inpassen.
Komende zes wedstrijden:
NEC thuis
Feyenoord thuis
FC Twente uit
Cambuur Thuis
FC Utrecht uit
Excelsior thuis

Wedstrijden van NEC, Cambuur, Excelsior moet je winnen. Alledrie concurrenten en alledrie thuis. Wellicht als FC Twente nog niet draait dat je daar 1 punt pakt. Tegen FC Utrecht uit en Feyenoord thuis heb je bonuspunten. Na deze wedstrijd krijg je 6 (sub)toppers tot Willem II uit vlak voor de winter.

Na 10 wedstrijden op 17/19 punten zou natuurlijk perfect zijn, maar als ik het dan zo zie moet je van die 33 punten het grootste deel al voor de winter halen. We hebben dan Heracles, de Graafschap, NEC, Cambuur, Excelsior allemaal al thuis gehad. Elk puntje die we kunnen halen tegen de (sub)top moeten we zeker pakken. Ik verwacht dat wij voor de winter meer punten gaan pakken dan na de winter.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:05 schreef planethugo het volgende:
zou mooi zijn als wyckerveste dat kan kopen en daarmee eventueel schulden bij de gemeente weg zijn. Meijer is op de achtergrond steeds meer bezig en dat is denk ik een goede zaak. Roda fan, geslaagd zakenman. Heeft iemand een idee wat zijn vermogen is? Daarbij lijkt Nol me maar een kleine speler
Ik heb geen idee, ze staan beiden niet in de Quote 500 dus is eigenlijk lastig inschatten. Ik denk dat Nol nu niet meer op zijn hoogste punt staat, dat niet meer. Ik denk dat al langzamerhand veel verdeeld is in huizen, over de familie etc. Nol is namelijk ook al behoorlijk op leeftijd.

Is er iemand naar de open avond van het Platform geweest gisteren? Met Collard, Caanen en Kalezic?
- Met zuidelijke groet -
pi_156007536


Sorry voor de dubbelpost, maar deze vind ik echt schitterend!
- Met zuidelijke groet -
pi_156200549


En ook Boakye is speelgerechtigd. Juric is redelijk hersteld maar heeft een deel vd training met de hersteltrainer afgewerkt dus ik verwacht dat ie op de bank begint. Mag Boakye tegen Feyenoord meteen laten zien wat ie waard is :P
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:07:47 #16
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156201397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:21 schreef De-Hamster het volgende:
[ afbeelding ]

Sorry voor de dubbelpost, maar deze vind ik echt schitterend!
Zo'n sponsorloos shirt is toch pas schitterend? Retro _O_ En Robey heeft me sowieso verrast met mooie shirts.

Maar ja, money money money. Zelfs Barcelona gaf toe :'(

Of je moet al Brand, of nog mooier, Alfa ofzo op zo'n shirt krijgen _O_
pi_156268064
prima wedstrijd gisteren, kansen aan beide kanten en een terechte uitslag. Als Boakye wat minder de oogkleppen op had aan het eind dan hadden we nog kunnen winnen, aan de andere kant had Feyenoord ook nog wat kansjes tegen het eind.

Maar Boakye is een prima aankoop, fysiek sterk, redelijk snel en technisch ook aardig. En Juric deed maar kort mee maar je zag wel dat hij ook wel zijn mannetje kan staan. Kortom, heb vertrouwen in de rest van het seizoen :Y
  maandag 21 september 2015 @ 17:22:19 #18
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_156274525
Wel een aardig luxeprobleem heeft Roda voorin met Boakye, Juric en een Gyasi in vorm.
pi_156293065
Zou zometeen nog wel eens kunnen opgelost worden als Boakye echt een schorsing krijgt voor een 'vermeende elleboog'. Verder vind ik Gyasi echt een wereld van verschil met vorig jaar en daarnaast had Boakye ook een goed debuut. Ik laat me verrassen.
- Met zuidelijke groet -
pi_156295307
wtf niemand heeft een elleboog gezien of gemeld, en dan komen ze nu opeens met een onderzoek. Als er bij elia al geen bewijs is dan ga ik ervanuit dat hier nog minder bewijs voor is. Maargoed de knvb kennende vinden ze toch weer een stok om ons te slaan
pi_156296818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:41 schreef planethugo het volgende:
wtf niemand heeft een elleboog gezien of gemeld, en dan komen ze nu opeens met een onderzoek. Als er bij elia al geen bewijs is dan ga ik ervanuit dat hier nog minder bewijs voor is. Maargoed de knvb kennende vinden ze toch weer een stok om ons te slaan
Het was op fox gewoon te zien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156297518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Het was op fox gewoon te zien.
ik zat in het stadion, alleen samenvatting (zowel nos als fox) gezien en daar niks te zien. Was het volgens jou rede voor een onderzoek?
pi_156297540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik zat in het stadion, alleen samenvatting (zowel nos als fox) gezien en daar niks te zien. Was het volgens jou rede voor een onderzoek?
Het was een heel licht elleboogje, maar wel een bewuste.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156297596
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Het was een heel licht elleboogje, maar wel een bewuste.
ok, ben benieuwd wanneer de beelden ergens opduiken.
pi_156298294
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:36 schreef planethugo het volgende:

[..]

ok, ben benieuwd wanneer de beelden ergens opduiken.
Vanaf 2:40.

Het was gewoon in de samenvatting te zien.
- Met zuidelijke groet -
pi_156299330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:03 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Vanaf 2:40.

Het was gewoon in de samenvatting te zien.
dan heb ik die van fox niet gezien :D
hij doet iets wat niet mag maar zo erg is t nu ook weer niet om daar een schorsing voor te geven. Er gebeuren ergere dingen die compleet genegeerd worden iig
pi_156316584
Twee wedstrijden schorsing zijn geaccepteerd door Roda.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156317301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:42 schreef Caland het volgende:
Twee wedstrijden schorsing zijn geaccepteerd door Roda.
ik vermoed dat dat alleen zo snel gebeurd is omdat er vanavond een bekerwedstrijd tegen de treffers op het programma staat. De schorsing is zondag na Twente alweer voorbij. Om dan in beroep te gaan heeft dan ook weinig zin.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:02:43 #29
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_156319246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik vermoed dat dat alleen zo snel gebeurd is omdat er vanavond een bekerwedstrijd tegen de treffers op het programma staat. De schorsing is zondag na Twente alweer voorbij. Om dan in beroep te gaan heeft dan ook weinig zin.
Die schorsing zou sowieso wel over het weekend heen getild worden ivm de bekerwedstrijden en de aankomende speelronden. Heeft helemaal geen nut om in beroep te gaan hierin.

De vrije trap waar de 1-1 uit voort kwam blijft schitterend om te zien btw.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_156324877
Onze OP verdient wel een opfrisbeurtje, zal vanavond eens kijken.
- Met zuidelijke groet -
pi_157807590
Roda JC kan weer bouwen aan een gezonde toekomst
quote:
Roda JC Kerkrade is met Frits Schrouff een intentieverklaring overeengekomen om de aandelen van de club over te nemen. Roda JC kan hierdoor onder meer de in het verleden opgebouwde schulden afbetalen en in alle rust werken aan een gezonde toekomst van de club. De aandelen zullen worden ondergebracht in een nog nader vorm te geven entiteit, waarin Frits Schrouff de initiator zal zijn.
Frits Schrouff: “Vanuit mijn clubliefde voor Roda JC en mijn maatschappelijke gedrevenheid heb ik deze weloverwogen keuze gemaakt. Ik vind het belangrijk voor de identiteit, de verbinding en de voetbalknowhow in de regio dat Roda JC financieel een stabiele club vormt en weer een structurele plek inneemt in de eredivisie. Daarnaast is de maatschappelijke rol die de club vertolkt in de regio van grote waarde en vind ik het enorm belangrijk dat de clubcultuur van Roda JC wordt gewaarborgd. Ik heb het volledige vertrouwen in de huidige Raad van Commissarissen en directie van Roda JC, hetgeen van doorslaggevend belang is geweest om te komen tot dit besluit."

Algemeen Directeur Wim Collard van Roda JC: “Vanzelfsprekend zijn wij zeer verheugd over dit fantastische nieuws, hetgeen van onschatbare waarde is voor onze club. Dankzij deze financiële injectie kunnen we straks een kerngezonde club worden met mooie toekomstperspectieven voor onze ambities. Het is daarnaast ook zeer belangrijk voor de rust binnen en rondom de club. Het is geweldig dat we nu ook een oplossing hebben gevonden voor het negatieve eigen vermogen waar we al jarenlang mee te kampen hebben".

De getekende intentieverklaring wordt volledig ondersteund door de STAK, de Raad van Commissarissen en de directie van Roda JC. De verdere formalisering zal nog dit kalenderjaar plaatsvinden.

Het bedrijf Heuschen & Schrouff Foods Group staat volledig buiten deze overname van aandelen. Het bedrijf dankt haar oprichter Frits Schrouff voor zijn inzet en waardeert zijn maatschappelijke betrokkenheid.
Rodajc.nl

Dit klinkt als perfect nieuws, wat dit precies gaat inhouden blijft afwachten.
- Met zuidelijke groet -
pi_157809902
ben toch al sinds dit nieuws in een lichtelijke euforische stemming :)

maar inderdaad afwachten wat het precies inhoudt. Dat we (waarschijnlijk) schuldenvrij verder kunnen is in ieder geval iets waar voorlopig niemand op gerekend had. Verder zal het geen flinke injectie zijn lijkt me maar er kan weer gebouwd worden!
pi_157810814
Nee, als we al schuldenvrij zijn is het al top. Dan zou zelfs een degradatie ons niet in één klap failissement kunnen kosten.
- Met zuidelijke groet -
pi_157815119
Jeu..Limbo's...blij nu jullie schijnbaar worden overgenomen door een miljonair/miljardair?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 17:49:56 ]
pi_157830413
quote:
Van bami-busje tot Roda-held

Als molenaarszoon uit Schaesberg trok hij in de jaren zestig met een busje naar de haven van Rotterdam, om oosters voedsel in te kopen. Ruim een halve eeuw later hoopt Frits Schrouff (75) met zijn vergaarde fortuin - volgens Quote 40 miljoen - Roda JC uit het moeras te trekken.

door Roel Wiche

Waar een beetje weldoener op Planeet Voetbal een eigen luxe skybox heeft, met liefst nog wat lakeien, blijft de Redder van Roda verknocht aan zijn eenvoudige, gele kuipstoeltje. Op de dag waarop bekend wordt dat Frits Schrouff de wankelende Kerkraadse club met een miljoeneninjectie een nieuwe horizon biedt, neemt hij symbolisch plaats op zijn vaste stek in het Parkstad Limburg Stadion.

Uiterste hoekje van vak N8, op de hoofdtribune, niet ver van de middellijn. Zo zit hij hier elke wedstrijd, vrij anoniem, af en toe wat roepend met een schuurpapieren stem die is gevormd door een leven lang hard werken.

Frits Schrouff behoort tot de rijkste en succesvolste ondernemers van Limburg, maar gruwt van borstklopperij of uiterlijk vertoon. De multimiljonair uit Landgraaf mijdt het liefst zoveel mogelijk de schijnwerpers. Interviews geeft hij zelden. Op het bedrijf dat hij als zijn levenswerk beschouwt, het Aziatisch voedselimperium Heuschen & Schrouff in Landgraaf, kent hij
vrijwel alle tweehonderd werknemers bij naam. Hij wordt geroemd als meelevend en betrokken. Met zijn stichting ondersteunt hij sociale projecten in Azië, waarvoor hij in 2009 benoemd werd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Toen hij in maart 75 jaar werd kreeg hij een bijzonder cadeau van zijn personeel: de voetballers van Roda JC, zijn grote liefde, speelden tegen De Graafschap in een shirt met zijn naam.

Handelsgeest

Amper twintig jaar was de molenaarszoon uit Schaesberg toen hij zijn handelsgeest begon te ontplooien. Schrouff reed met een busje naar de Rotterdamse haven, waar hij Aziatisch voedsel insloeg. Dat verkocht hij in het zuiden aan Indische toko's. Hij startte vervolgens met een bedrijf dat zich in Europa ontpopte tot een van de marktleiders in oosterse producten.
Het fortuin dat hij daarmee vergaarde wordt door zakenblad Quote geschat op veertig miljoen euro.

Schrouff, die zelf verdienstelijk voetbalde bij RKONS en Langeberg, raakte nauw betrokken bij Roda via vriend en huidig Roda-directeur Wim Collard. Die betrokkenheid groeide de afgelopen jaren uit tot een onmisbare helpende hand. De bescheiden zakenman hield de wankelende Kerkraadse club mede op de been met financiële steun, zoals het voorschieten van salarissen.
In totaal zou hij meerdere miljoenen in Roda hebben gepompt. Ook is hij met acht ton op jaarbasis de animator van de jeugdopleiding. Nu staat hij op als de grote redder, door in één klap 99,8 procent van de aandelen over te nemen en de schuld van negen miljoen te saneren.

Geelzwarte hart

Schrouff laat vooral zijn geelzwarte hart spreken, zegt hij. „Als je zo lang steun verleent, kom je terecht in een kolk die niet meer te stoppen is. Het is bekend dat Roda al tijden niet in formidabel weer zit. Ik wil meebouwen aan een toekomst die rooskleuriger is.”
De Landgraafse miljonair bezweert dat hij niet ŕ la Abramovich de macht naar zich toe wil trekken. Liever trekt hij een vergelijking met Frans van Seumeren, de weldoener van FC Utrecht die na een schuldsanering op handen gedragen wordt door de fans. „Er moet een ommekeer komen bij Roda, dat is de intentie. Ik zal geregeld op het stadion komen, maar ga niet op de stoel van de clubleiding zitten. Ik ga toezicht houden op zaken, zal waar nodig mijn stem laten horen. Maar ik laat de huidige directie en commissarissen hun werk doen.”

Passie

Het oude, rookspuwende Volkswagen- busje waarmee hij ooit bami, rijst en ketjap van deur tot deur bracht, is al lang naar de schroot. Voor het geld hoeft Frits Schrouff niet meer te werken, maar uit pure passie voor zijn bedrijf loopt hij nog elke dag binnen op het enorme complex van Heuschen & Schrouff in Landgraaf. Met diezelfde toewijding wil hij nu zijn krachten, zolang hij gezond blijft, aan de Roda Juliana Combinatie schenken.

Zolang hij maar op zaterdagavond kan zitten op zijn stoeltje in vak N8, in de luwte, met zicht op de middellijn. „Ik heb veel aan deze streek te danken. Nu kan ik iets aan de mensen teruggeven.”
http://www.limburger.nl/a(...)-busje_tot_Roda-held
pi_157830493
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:49 schreef Iwanius het volgende:
Jeu..Limbo's...blij nu jullie schijnbaar worden overgenomen door een miljonair/miljardair?
zeker, dit is niet iemand die toevallig komt aanwaaien maar al jaren betrokken is bij de club en ook vaker bijgesprongen heeft waar nodig. Hij betaald de schulden af, is bevriend met de directeur en niet iemand die op de voorgrond hoeft te treden. Jammer dat ie dit pas doet terwijl ie al 75 jaar is. Hij doet dit niet voor de winst of weet ik wat maar puur uit clubliefde. Beter kan je het niet hebben lijkt me na jaren van financiële kommer en kwel.
pi_157833921
Er komen nu toch steeds meer berichten die 'iets' duidelijk maken. Hij koopt naar verluidt de 99,8% van de aandelen voor ~10 miljoen euro. Roda JC kan met deze 10 miljoen alle schulden afbetalen zodat men in de zomer een positief eigen vermogen heeft. Hierna hou je nog iets over. Geen van Seumeren/Jordania met regelmatige injecties, gewoon eenmalig om weer een goede basis te hebben. De huidige begroting van 9 miljoen die nog steeds 5 ton tot 1 miljoen winst moet inhouden wordt nog steeds aangehouden. Geen nieuwe spelers, investeringen in allerlei rare zaken.

Wat wél opengehouden is wat Schrouff met zijn 99,8% aandelen gaat doen. De verwachting is, dat er een deel gekocht wordt door Hessel Meijer, zodat hij het stadion kan kopen en in beheer kan houden. Dan kan Meijer het gehele stadion gaan exploiteren naast dat hij al zowat de hele Roda Boulevard bezit (Leisure Dome, Mixx Events, AH, Burger King etc.). En dan heeft Meijer toch zijn zo felbegeerde stadion, waar hij wellicht goedkoper mee uit is dan het te kopen van de gemeente.
- Met zuidelijke groet -
pi_157834268
Hoe kan Meijer dan het stadion kopen via aandelen van Roda aangezien Roda zelf geen aandelen meer heeft van het stadion?
pi_157837322
Hij kan aandelen kopen van Schrouff die dan contractueel het stadion vertegenwoordigen lijkt mij? In die 99,8% zal toch ook het stadion zitten?
- Met zuidelijke groet -
pi_157856103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:53 schreef De-Hamster het volgende:
Hij kan aandelen kopen van Schrouff die dan contractueel het stadion vertegenwoordigen lijkt mij? In die 99,8% zal toch ook het stadion zitten?
mijn punt is, roda is geen eigenaar van het stadion maar betaalt gewoon huur aan de gemeente. De aandelen die Schrouff gekocht heeft hebben dus niets met het stadion te maken (lijkt me)
  zondag 29 november 2015 @ 22:30:55 #41
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_157911802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:59 schreef planethugo het volgende:

[..]

mijn punt is, roda is geen eigenaar van het stadion maar betaalt gewoon huur aan de gemeente. De aandelen die Schrouff gekocht heeft hebben dus niets met het stadion te maken (lijkt me)
Het stadion blijft gewoon eigendom van de gemeente, wel zou de achterstallige huur betaald worden van circa 1 miljoen.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_159006769
In:
- Jordy Buijs
- Rydell Poepon
- Ugur Inceman
- Kristoffer Peterson
- Marcos Gullón

Uit:
- Gibrill Sankoh
- Richmond Boakye

Wat vinden we ervan? Gaan we plek 14-15 halen met deze selectie? Ik ben bang dat we teveel nieuwe jongens hebben gehaald. Een beetje zoals NAC dit vorig jaar deed. Erg lastig om zo een team van te maken.

Hopelijk gaan we nu
4-2-3-1 spelen.
Centraal in de spits: Juric/Poepon
Nr. 10: Paulissen/van Hyfte/De Silva. Rechtsvoor: Gyasi/Peterson
Links: Van Hyfte/Peterson

Centraal blok: Faik/Griffiths/Inceman/Rutjes
- Met zuidelijke groet -
pi_159010669
Gullon is gehaald als verdediger dus dan heb je iets vooor Buijs achter de hand, opzich prima.
Inceman als verdedigende middenvelder? Als backup voor Griffiths dan lijkt me. Ken hem verder niet maar is meer een vechter dan een technische speler. En daar hebben we er eigenlijk wel al genoeg van...
Poepon altijd een aardige speler gevonden, maakte normaal tegen ons altijd de meest prachtige goals. Maar is niet constant genoeg, anders had ie nu niet bij ons gespeeld. Maar opzich prima speler voor ons. Peterson ken ik niet goed genoeg, maar we hebben nu in ieder geval wat meer alternatieven voor Juric, die alweer geblesseerd is geraakt.

Veel nieuwe spelers en dat kan inderdaad gevaarlijk zijn, maar positief is wel dat ze allemaal nu al binnen zijn ipv eind januari.
En het lijkt erop dat er ook financieel weer wat mogelijk is :) Forza Schrouff :P
pi_159010694
ik had trouwens liever gezien ipv 2 verdedigende middenvelders dat er 1 nr 10 bijgekomen was want dat was juist het probleem: te weinig creativiteit
pi_159011400
Volgens mij is die Peterson wel een technische speler. Kan zowel met links als rechts uit de voeten en als ik filmpjes op YouTube moet vertrouwen dan ziet het er wel technisch uit. Ik verwacht dat hij ook gehaald is voor de toevoer.

Poepon zie ik ook nog wel zijn doelpunten meepakken als hij veel aan spelen toekomt. Als we met 1 spits spelen en hij het alternatief voor Juric, dan wordt het lastig. Samen met Juric zou het heel goed kunnen uitpakken.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 1 februari 2016 @ 16:47:37 #46
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_159572110
Het was wel weer een mooie zondag met een 2-2 tegen Ajax. Verdiende uitslag, vooral als je naar de tweede helft kijkt. Enige minpuntje was de 0-2 die gepakt had moeten worden door van Leer. Maar goed, een puntje overhouden aan Ajax is niet verkeerd.

Ook jammer dat Feyenoord aan zo een belabberde reeks bezig is. Anders hadden we op gelijke hoogte gestaan met ADO. :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_159575756
Iemand bepaalde verwachtingen voor de wedstrijd tegen Feyenoord?

Van Duinen erbij.
- Met zuidelijke groet -
pi_159577205
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:04 schreef De-Hamster het volgende:
Iemand bepaalde verwachtingen voor de wedstrijd tegen Feyenoord?

Van Duinen erbij.
winst natuurlijk :P
maar alle aankopen zijn stuk voor stuk versterkingen gebleken. Alleen Peterson is wat wispelturig en teveel voor zichzelf het voetballen maar je ziet wel dat die jongen talent heeft. Inceman is de grote verrassing, wat een geweldige speler _O_ Gullon kan me ook bekoren en Poepon doet het ook prima. Kalezic mag Zhukov wel op nr 10 zetten, tegen Utrecht zag je in de 2de helft dat hij daar perfect voor is. En Milec deed het gisteren ook heel behoorlijk, meteen bij de eerste actie er vol in en de bal hebben. En dan Jordy Buijs waar ik vooraf niet goed wist wat ik ervan moest denken maar dat is echt een speler die bij RJC past, Sankoh heb ik geen moment gemist. Dat hij maar lekker een voorbeeld voor vluchtelingen in China is :')

En dan krijgen we nu ook nog als klap op de vuurpijl van Duinen erbij :D
Goede spits en een paar weken geleden hoopte ik dat hij zou tekenen, maar in principe is hij niet meer nodig nu ook Ngombo zich goed profileert en straks Juric terugkomt. Maargoed dat soort luxeproblemen konden we een maand geleden alleen maar van dromen.

Hoe dan ook, de credits voor Ton Caanen en Kalezic. Er staat in korte tijd een compleet ander en veel beter Roda
pi_159588885
Wat een transformatie van ons team is het allemaal. Ik vind het vooral jammer voor Paulissen. Ik maak mij een beetje zorgen over centraal achterin. Werker, Biemans en Sankoh is weg en eigenlijk alleen Buijs ervoor teruggehaald.
- Met zuidelijke groet -
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 februari 2016 @ 09:41:14 #50
186611 Haags
pi_159589641
Hopen op een mooie pot zaterdag, waarbij de punten uiteraard in Den Haag blijven.
Zonder wrijving geen glans
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')