abonnement Unibet Coolblue
pi_159305039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:31 schreef livelink het volgende:
Een overdekte ren lijkt me dan een must, douche-eendje. Ik heb in mijn ren ook nog een overdekt schuilhokje staan waar ze in geval van nood in kunnen. Dus dan kunnen ze of naar dat schuilhokje of naar hun hok vluchten. Maar ja, tegen marters helpt dat natuurlijk weinig. Die komen ook overal waar het konijn kan komen. Als je zelf niet thuis bent, zou ik ze daarom in hun hok houden en niet in de ren laten.
Ivm de mogelijke marters gaan we denk ik nertsengaas gebruiken. Heeft een maas van 1x1 cm en is veel sterker dan normaal gaas.
pi_159678328
Het lijkt ons leuk om, voor zowel onszelf als onze kinderen een huisdier aan te schaffen.
Gezien de aaibaarheidsfactor, gezelligheid en redelijk gemak dachten we aan een konijn.
Ik heb mezelf al redelijk ingelezen, maar wellicht hebben jullie nog goede tips.

Ik heb al gelezen dat je het beste meer dan één konijn kunt nemen en dat de combinatie van een (gecastreerd) mannetje en een vrouwtje het handigste is.
Onze kinderen zijn jong (5 en 7), maar wel rustig. Ik ga er vanuit dat ze na een tijdje minder
aandacht voor de beestjes zullen krijgen, dus we doen het niet voor hen alleen.

Als ras dachten wij aan een Nederlandse Dwerghangoor. Ik heb gelezen dat deze (over het algemeen) een rustig karakter hebben en goed met kinderen samen kunnen.

Wel kijken we naar de mogelijkheden van de huisvesting. Doen we een hok buiten of een hok binnen of alletwee. Aangezien we twee konijnen willen en ze wel de ruimte moeten hebben wordt een hok binnen wel erg groot.
Onze kamer is daarentegen wel geschikt om los te kopen, dus daar krijgen ze wel de ruimte.

Met een buitenhok moet je weer rekening houden met de overgangstemperatuur en lees ik dat de konijnen minder snel wennen aan menselijk contact.

Hebben jullie nog tips of andere zaken waar we op moeten letten?
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 20:43:25 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_159686541
Kun je je kinderen al goed duidelijk maken dat de konijnen geen speelgoed zijn? Konijnen houden er, ondanks hun pluizige en aaibare uiterlijk, niet van om opgetild te worden en velen houden er ook niet van om op schoot te zitten.

Als je dan een konijn opgetild, moet je dat op een goede en veilige methode doen. Kinderen van jonge leeftijd kunnen dat meestal nog niet goed. Een konijn kan dan gaan spartelen en vallen, met alle gevolgen van dien (ze breken dan makkelijk hun rug).

Begrijp me niet verkeer, konijnen zijn superleuke huisdieren! Maar met kinderen vergt het een beetje voorbereiding, met name naar de kinderen toe ;) Natuurlijk vinden de konijnen het wel superleuk om op de grond geaaid te worden, een stukje wortel te krijgen en te spelen in een dozenkasteel wat de kinderen geknutseld hebben.

Binnen of buiten maakt niet zoveel uit, als de ruimte maar goed is. En buiten moeten er voldoende schuilmogelijkheden zijn. Wat je zegt klopt, konijnen moeten kunnen wennen aan de overgang van binnen naar buiten en vice versa. Nu kan het bijvoorbeeld niet. Dus dat moment moet je goed kiezen.
Ook heb je gelijk met dat buitenkonijnen wellicht iets minder mensgericht zullen worden. Maar goed, op zo'n dag als vandaag zullen jij en je kinderen ook niet snel lekker een uurtje met de konijnen gaan zitten spelen ;)

Maar vandaar dat het ook beter is om een koppeltje te nemen inderdaad, zijn ze niet alleen. Je kunt het beste konijnen bij een konijnenopvang of asiel 'halen'. Voordeel is dat je daarmee twee konijnen een fijn huisje geeft, de koppeling heb je al gehad, en het mannetje is door het asiel al gecastreerd. Kans daarmee is wel dat je misschien niet precies met de twee Dwerghangoortjes thuiskomt die je nu in je hoofd hebt. Maar is dat heel erg?

Ter illustratie een paar fotootjes van ons monster




:')


Oh, en bereid je kinderen voor op dit :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:16:57 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159687532
Mijn kinderen hebben eigenlijk nooit iets aan de konijnen gevonden. Leuk om af en toe iets lekkers aan te geven en prima om de tuin mee te delen, maar meer is het niet. Van de katten hebben mijn kinderen veel meer plezier.
Ik vind konijnen echt geweldig leuk, maar het zijn niet de makkelijkste huisdieren. Ik maak me echt veel vaker zorgen over mijn konijnen dan over mijn katten.

En verder wat Guppyfriend zegt. Probeer een koppeltje te halen bij een konijnenopvang. Dat scheelt je de stress van het koppelen. Daar kunnen ze ook kijken welke koppeltje het best bij jullie past. Ze kennen de konijnen en hun karakters en daar maken ze een goede inschatting, is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159688466
Eens met gup en livelink. En als je ze uit een opvang gaat halen, vraag eerst eens na bij de opvang wat de eisen zijn aan hok. De opvang waar ik vrijwilliger ben plaatst in principe namelijk alleen buiten.
pi_159688937
Goed advies hierboven.

Buiten is het makkelijker om ze meer (voldoende) ruimte te geven. Ik had een koppeltje in de achtertuin en knuffelen met mij wilden ze niet. Ze kwamen alleen als ik eten (en dan bij voorkeur munt of peterselie ;) ) bij me had. Maar des te leuker was het om te zien hoe ze met elkaar speelden en bij elkaar lagen.
Ter illustratie *;

pi_159691588
Ik heb een konijn dat in de woonkamer woont, en daardoor zeer mensgericht is. Hij is zelfs zindelijk, wil op schoot zitten en heeft geen problemen met optillen. Je kunt ze best wat leren, als je ze van jongs af aan hebt. Hiervoor als kind een buitenkonijn gehad, daar vond ik niet veel aan.

Nu wil ik niet zeggen dat je er geen uit het asiel moet halen, alleen dat het ook aan de opvoeding en karakter van het konijn ligt,en dat het binnen makkelijker is om een band te krijgen met een huisdier :). Moet je wel het hok vaak genoeg schoonmaken anders is binnen ook niet leuk ;).
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 07:37:48 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_159696776
Er zijn er die het wel leuk vinden hoor, maar het merendeel niet... Wel iets om rekening mee te houden als je valt op de aaibaarheidsfactor ;)

Overigens pleit een hok buiten je niet vrij van minder schoonmaken. Ook buiten moet je dat regelmatig doen, om vliegenmaden te voorkomen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159720143
Zwieber:
Tessa en Pinky;

https://knaagdierencentru(...)n/knaagdier/17/98475

Donsje en pluisje


https://knaagdierencentru(...)n/knaagdier/17/99959

Zijn op zoek naar een huisje. Mocht je naar Noord-Holland willen komen of er toevallig al wonen. Zijn 2 superleuke koppels, vriendelijke en nieuwsgierige konijnen die graag geaaid worden. En hangoren ;)

En zonder hangoren zijn Boots en Noor ook leuk. Zijn wel wat oudere konijnen (6 jaar) maar ze zijn ó zo leuk. Ze staan los op de foto wat wel een uitzondering is, want deze 2 zijn eigenlijk 1 konijn. Ze liggen altijd samen.



Gewoon zomaar wat zielige asielbeestjes op zoek naar een huis. Kleine selectie van leuke koppels die ik ken.

[ Bericht 22% gewijzigd door douche-eendje op 07-02-2016 12:51:45 ]
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 12:29:04 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_160280456
Hier wordt vandaag elk zonnestraaltje benut :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 28 februari 2016 @ 12:36:33 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160280657
O+ Guppyfriend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 14:39:36 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_160283830
Zwaar leven hoor! Maar echt!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 april 2016 @ 17:50:33 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161172363
Lang niet gepost hier. Ik vroeg me af of hier mensen waren die al ervaring hebben met de extra inenting tegen het RHD2-virus. Mijn konijntjes hebben deze inenting net gekregen, maar het schijnt wel wat bijwerkingen te kunnen geven. Ervaringen hier? Waar moet ik op letten en waar kan ik rekening mee houden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 19:47:04 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_161175125
Geen idee nog... we hebben Molly er nog niet tegen laten inenten. Kan de DA wel eens bellen om te horen of ze de vaccinatie inmiddels beschikbaar hebben, toen Mol geënt moest worden, was ie er nog niet.

Wij hebben een lekbak van de wasmachine op het balkon gezet, met potgrond erin. Het is een hit :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 april 2016 @ 21:09:22 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161178438
Dat ziet er ook wel lekker uit, ja. Alleen krijgt ze wel vieze pootjes (weet ik uit ervaring).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 21:13:38 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_161178617
Ze moet d'r voeten maar vegen als ze weer binnenkomt ;)

Tot nu toe merken we er nog niet zoveel van. Dus voorlopig mag ze lekker in de potgrond modderen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 19:29:15 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_161632563
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161648474


2 weken geleden zijn we verhuisd. Nu is aaf de achtertuin aan het ontdekken O+ voor nu woont ze nog gezellig in de woonkamer, maar met mooi weer kan dit wel :)
  Moderator zaterdag 23 april 2016 @ 19:33:34 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_161655296
Dat is een mooi stuk tuin voor Aaf! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 april 2016 @ 11:26:55 #121
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161669026
Als ik een vraagje zou mogen stellen:

Ik heb in het verleden al dwergkonijntjes gehad, heel oud geworden en helaas vorig jaar snel na elkaar overleden op 11-jarige leeftijd. Daarom heb ik er nu terug 2 gekocht, eentje laat nog op zich wachten maar het andere, een mannetje wat de naam Muffin heeft meegekregen van 9 weken oud, heeft gisteren z'n nieuwe thuis al mogen ontdekken. Ik heb hem gekozen omdat hij heel vrolijk en ondernemend leek. Nu leek hij gisteren ook tevreden met z'n nieuwe hok, maar vandaag is hij allesbehalve actief meer en zit hij enkel stil en verstopt zich als er iemand gaat kijken. Ook drinkt en eet (stapeltje hooi) hij niets. Verder ziet hij er wel gezond uit.

Iemand die weet of dit "normaal" of eerder alarmerend gedrag is? Zou het kunnen dat hij zich zo snel al eenzaam voelt en dat een vrouwtje erbij zetten zal helpen - de bedoeling is om haar er morgen bij te zetten?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator zondag 24 april 2016 @ 11:40:22 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_161669353
'Eet en drinkt niks' is voor een konijn altijd alarmerend. Als ze niks eten en drinken gaan de darmen stilliggen en dat krijg je niet zomaar meer op gang.

Waar heb je hem gekocht? Weet je zeker dat je konijntje 9 weken oud is?
Heb je hetzelfde voer als dat hij in zijn vorige huis kreeg? Als je te snel overschakelt op een nieuw soort voer, heb je kans op buikpijn, diarree en allerlei narigheid. Hetzelfde geldt voor groente, hier moeten ze langzaam aan wennen.
Heeft hij helemaal nog niks gegeten of gedronken sinds hij bij je is? Heeft ie wel gekeuteld? Is ie schoon aan de onderkant (geen plakpoep)?

Met name bij jonge dieren moet je hier voorzichtig zijn, ze kunnen heel snel achteruit gaan. Ik wil je niet bang maken, maar houd dit heel goed in de gaten. Als er nog helemaal niks gegeten of gekeuteld is, DA bellen.

Voor je er een vrouwtje bij kunt zetten, moet je zorgen dat je ram gecastreerd is. En echt, regel dat eerst. Want het zijn konijnen, en je zult niet de eerste zijn met *oeps* een nestje. Heb je hier rekening mee gehouden? Omdat je aangeeft dat je al een vrouwtje gekocht hebt ook?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 april 2016 @ 12:21:49 #123
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161670134
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
'Eet en drinkt niks' is voor een konijn altijd alarmerend. Als ze niks eten en drinken gaan de darmen stilliggen en dat krijg je niet zomaar meer op gang.

Waar heb je hem gekocht? Weet je zeker dat je konijntje 9 weken oud is?
Heb je hetzelfde voer als dat hij in zijn vorige huis kreeg? Als je te snel overschakelt op een nieuw soort voer, heb je kans op buikpijn, diarree en allerlei narigheid. Hetzelfde geldt voor groente, hier moeten ze langzaam aan wennen.
Heeft hij helemaal nog niks gegeten of gedronken sinds hij bij je is? Heeft ie wel gekeuteld? Is ie schoon aan de onderkant (geen plakpoep)?

Met name bij jonge dieren moet je hier voorzichtig zijn, ze kunnen heel snel achteruit gaan. Ik wil je niet bang maken, maar houd dit heel goed in de gaten. Als er nog helemaal niks gegeten of gekeuteld is, DA bellen.

Voor je er een vrouwtje bij kunt zetten, moet je zorgen dat je ram gecastreerd is. En echt, regel dat eerst. Want het zijn konijnen, en je zult niet de eerste zijn met *oeps* een nestje. Heb je hier rekening mee gehouden? Omdat je aangeeft dat je al een vrouwtje gekocht hebt ook?
Ik weet dat dat alarmerend is, daarom maak ik me ook zorgen.

Ik heb hem bij AVEVE (Belgisch) gekocht, aangezien zij een proper trackrecord hebben m.b.t. het verkopen van dieren. Hij heeft een certificaat (bewijs) van inenting voor RHD en myxomatose en met z'n exacte geboortedatum (24 februari 2016).

Degene die me het konijntje verkocht heeft raadde me aan om eerst enkel hooi te geven en een beetje van het droogvoer wat hij sinds dat hij droogvoer eet gekregen heeft. En na een week of 2 langzaam aan ander voer er door heen te mengen om zo langzaam aan over te gaan op het gewone voer, aangezien hij nu zogenaamd kweekvoer kreeg. Hij heeft een heel klein beetje gedronken uit de drinkfles en lijkt ook wel een beetje hooi te knabbelen. Van het voer blijft hij af. Er liggen ook een paar keuteltjes in z'n hok al. En hij is helemaal schoon, oortjes staan recht, hij ziet er goed uit maar ik weet inderdaad dat het snel kan gaan dus vandaar...

En ik was van plan om hem te laten castreren, maar men zei mij dat ze tot juli nog niet geslachtsrijp zouden zijn :{. Men raadde me aan om hem te castreren bij een leeftijd van ongeveer 4-5 maanden.

Het betreft overigens een kruising, van een Pool met een niet-rasdier. Een foto van gisteren:

Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator zondag 24 april 2016 @ 13:38:36 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_161671941
quote:
15s.gif Op zondag 24 april 2016 12:21 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik weet dat dat alarmerend is, daarom maak ik me ook zorgen.

Ik heb hem bij AVEVE (Belgisch) gekocht, aangezien zij een proper trackrecord hebben m.b.t. het verkopen van dieren. Hij heeft een certificaat (bewijs) van inenting voor RHD en myxomatose en met z'n exacte geboortedatum (24 februari 2016).

Degene die me het konijntje verkocht heeft raadde me aan om eerst enkel hooi te geven en een beetje van het droogvoer wat hij sinds dat hij droogvoer eet gekregen heeft. En na een week of 2 langzaam aan ander voer er door heen te mengen om zo langzaam aan over te gaan op het gewone voer, aangezien hij nu zogenaamd kweekvoer kreeg. Hij heeft een heel klein beetje gedronken uit de drinkfles en lijkt ook wel een beetje hooi te knabbelen. Van het voer blijft hij af. Er liggen ook een paar keuteltjes in z'n hok al. En hij is helemaal schoon, oortjes staan recht, hij ziet er goed uit maar ik weet inderdaad dat het snel kan gaan dus vandaar...

Dat is op zich wel een goed teken. Zorg ervoor dat je, aan de hand van de keuteltjes, in ieder geval kunt monitoren dat z'n darmen op gang blijven.

quote:
En ik was van plan om hem te laten castreren, maar men zei mij dat ze tot juli nog niet geslachtsrijp zouden zijn :{. Men raadde me aan om hem te castreren bij een leeftijd van ongeveer 4-5 maanden.

Het is bij konijnen natuurlijk net zoals bij mensen. Waar de een al op d'r elfde kinderen kan krijgen, wordt de ander pas op haar zeventiende voor het eerst ongesteld... Er is dus niet echt een aanwijsbare datum te noemen, slechts een richtlijn.
Wat ik probeer te zeggen is dat een nestje iets is wat je koste wat kost wilt voorkomen. Zeker wanneer je voedster ongeveer even oud is als je ram, zij is dan nog veel te jong om al jonkies te krijgen (ondanks dat het wel zou kunnen, fysiek gezien).
De winkel heeft wel gelijk in dat je je ram ook niet te vroeg moet castreren. Wat dat betreft een lastig pakket. Hoe dan ook, zorg dat je de mogelijkheid hebt om de twee apart te houden. Al is het maar voor de weken na de castratie, ook na de castratie blijft je ram nog even vruchtbaar.

quote:
Het betreft overigens een kruising, van een Pool met een niet-rasdier. Een foto van gisteren:

[ afbeelding ]
Het is een schatje om te zien! Ik moet bekenen dat ik geen ervaring heb met jonge konijnen, al mijn konijnen die ik heb gehad, kwamen uit een asiel en waren al volwassen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 april 2016 @ 13:52:18 #125
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161672271
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 13:38 schreef Guppyfriend het volgende:

Dat is op zich wel een goed teken. Zorg ervoor dat je, aan de hand van de keuteltjes, in ieder geval kunt monitoren dat z'n darmen op gang blijven.
Ik zal het goed in de gaten houden! Bedankt voor de tips. Mijn vorige koppeltje heeft nooit problemen gehad, dus nooit heel erg op gelet, vandaar.

quote:
Het is bij konijnen natuurlijk net zoals bij mensen. Waar de een al op d'r elfde kinderen kan krijgen, wordt de ander pas op haar zeventiende voor het eerst ongesteld... Er is dus niet echt een aanwijsbare datum te noemen, slechts een richtlijn.
Wat ik probeer te zeggen is dat een nestje iets is wat je koste wat kost wilt voorkomen. Zeker wanneer je voedster ongeveer even oud is als je ram, zij is dan nog veel te jong om al jonkies te krijgen (ondanks dat het wel zou kunnen, fysiek gezien).
De winkel heeft wel gelijk in dat je je ram ook niet te vroeg moet castreren. Wat dat betreft een lastig pakket. Hoe dan ook, zorg dat je de mogelijkheid hebt om de twee apart te houden. Al is het maar voor de weken na de castratie, ook na de castratie blijft je ram nog even vruchtbaar.
Goed, gelukkig heb ik een reusachtig hok (wil graag dat ze ook als ze niet in de buitenren kunnen altijd veel plaats hebben) dus kan ze wel uit elkaar houden. Goed als waarschuwing want ik wil sowieso al geen nestje, laat staan als de konijntjes zelf nog amper de "baby-fase" ontgroeid zijn. Is het ook belangrijk om de voedster te steriliseren of heeft dat geen meerwaarde als de ram al onvruchtbaar is?

quote:
Het is een schatje om te zien! Ik moet bekenen dat ik geen ervaring heb met jonge konijnen, al mijn konijnen die ik heb gehad, kwamen uit een asiel en waren al volwassen.
Ja ik was er meteen al helemaal weg van O+. Mijn vorige konijnen waren ook al volwassen (iets meer dan een jaar oud) en kwamen uit een asiel dus ook nieuw voor mij. Laat ik maar hopen dat alles goed blijft gaan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator zondag 24 april 2016 @ 14:01:19 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_161672477
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 13:52 schreef Lothiriel het volgende:

Ik zal het goed in de gaten houden! Bedankt voor de tips. Mijn vorige koppeltje heeft nooit problemen gehad, dus nooit heel erg op gelet, vandaar.

Keutels zijn een goede indicator ;) In plaats van constant te kijken of je konijn wel eet, kun je dus beter af en toe kijken of er keutels bijkomen. je weet hoe ze eruit moeten zien, dus dat moet goedkomen. Al zul je op een gegeven moment ook wel eet-momenten moeten kunnen gaan zien. Wat bij ons altijd goed werkt, is kruidenhooi.

quote:
Goed, gelukkig heb ik een reusachtig hok (wil graag dat ze ook als ze niet in de buitenren kunnen altijd veel plaats hebben) dus kan ze wel uit elkaar houden. Goed als waarschuwing want ik wil sowieso al geen nestje, laat staan als de konijntjes zelf nog amper de "baby-fase" ontgroeid zijn. Is het ook belangrijk om de voedster te steriliseren of heeft dat geen meerwaarde als de ram al onvruchtbaar is?

Als het je gaat om de vruchtbaarheid, heeft het geen meerwaarde om ook je voedster te castreren. Als je ram gecastreerd is, komen er geen kleintjes meer. Onze voedster is wel gecastreerd, omdat zij heel erg territoriaal was. Dat uitte ze met name door te sproeien. Dat vond ik niet zo tof, in de woonkamer. Na de castratie is dat gelukkig gestopt :D inmiddels heeft ze geen maatje meer. We hebben diverse asielkonijnen aan haar geprobeerd te koppelen, maar ze vecht ze allemaal haar domein uit. Territoriaal is ze dus nog steeds, maar ze sproeit er niet meer bij.

Overigens hebben wij met het asiel besloten dat ze dan alleen mag blijven, want elke keer die koppeling (stress, vechten, stress enz) was ook niet fijn. En nu is ze helemaal het dametje, she owns the room!

Trouwens, gecastreerde voedster + ongecastreerde ram is geen optie, dan blijf je eindelijke paringen houden. Weliswaar zonder kleintjes, maar ook niet echt een optimale situatie ;)

quote:
Ja ik was er meteen al helemaal weg van O+. Mijn vorige konijnen waren ook al volwassen (iets meer dan een jaar oud) en kwamen uit een asiel dus ook nieuw voor mij. Laat ik maar hopen dat alles goed blijft gaan.
Houd het vooral goed in de gaten. Bij twijfel kun je altijd nog even bellen met een dienstdoende DA voor advies.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 april 2016 @ 14:36:21 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_161673160
@ sterilisatie voedster, ik heb aafje laten steriliseren toen ze voor de 2e keer een baarmoederontsteking had. Ze is absoluut niet territoriaal ingesteld, maar het was wel nodig. Ook is de kans op tumoren nu een stuk minder en zal ze niet schijnzwanger kunnen worden
  maandag 25 april 2016 @ 17:18:10 #128
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161705588
Het lijkt helemaal goed te zitten nu, Muffin drinkt veel water en eet nu ook al meer. En hij ziet er heel gezond en actief uit, en legt zo te zien gezonde keuteltjes.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 18:57:57 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_161707860
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2016 17:18 schreef Lothiriel het volgende:
Het lijkt helemaal goed te zitten nu, Muffin drinkt veel water en eet nu ook al meer. En hij ziet er heel gezond en actief uit, en legt zo te zien gezonde keuteltjes.
Goed om te horen, en gelukkig maar ^O^ kennelijk was het toch ook allemaal een beetje spannend
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:24:23 #130
38920 dutchdevil
Bunny phone home
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 19:55:14 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_161806410
Damn... Eens opzoeken of er inmiddels al meer bekend is over de vaccinatie. Mol wil toch eigenlijk wel lekker op het balkon huppen straks.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161818140
Maar dat is de 'gewone' RHD toch?

Ik heb de nijntjes hier nu laten enten tegen RHD2 met cunipravac variant (over 6 wkn booster, en helaas maar 6 maanden werkzaam) maar dat kwam vooal omdat we zelf in de praktijk nog entstof over hadden. Ik wilde eigenlijk wachten op Filavac, maar die leveringsdatum wordt elke maand weer verschoven -O-
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:05:15 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161818338
Ik heb die van mij ook laten inenten met die cunipravac variant. Binnenkort moeten ze weer voor hun 2e shot. Ik denk niet dat ze extreem veel risico liepen, maar het zijn wel buitenkonijnen en ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik ze op deze manier zou verliezen. Ze hebben trouwens geen last gehad van bijwerkingen, gelukkig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161818469
Gisteravond nog naar de dierenarts geweest. Ik was ergens wezen drinken en reed naar huis. Rij ik m'n straat in en zie ik links op de stoep een konijn liggen. Kat zat erbij op ongeveer twee meter afstand. Konijn leek wel veel op m'n Quinn. Vriend meteen gebeld, dat als ze weg mocht lopen dat vangen met tweeën sneller gaat.

Maar mevrouw bleef liggen. Beestje helemaal in shock. Dus op naar de dierenarts. Gelukkig geen wonden. Ook niet inwendig. Maar mevrouw heeft vannacht niet gegeten of gekeuteld. Heb haar toch bij haar mannetje gezet, misschien dat zij zich dan veiliger voelt.

Mag m'n vriend d'r in de loop van de ochtend even apart nemen om te kijken of ze wel eet en keutelt en anders dwangvoeding.
pi_161820032
Hou het inderdaad maar goed in de gaten, en als ze de hele nacht niet gegeten heeft zou ik niet te lang wachten met dwangvoederen hoor. Als de darmen helemaal stil komen te liggen dan ben je verder van huis.

(Hoe kwam ze op de straat terecht?)
pi_161822754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:20 schreef Candaasje het volgende:
Hou het inderdaad maar goed in de gaten, en als ze de hele nacht niet gegeten heeft zou ik niet te lang wachten met dwangvoederen hoor. Als de darmen helemaal stil komen te liggen dan ben je verder van huis.

(Hoe kwam ze op de straat terecht?)
Blijkbaar hok niet goed afgesloten en is er een kat in de tuin gekomen. Volgend vriend heeft de kat d'r meegenomen in zijn bek. Maar dat weet ik dus niet.
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 14:46:22 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_161823389
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:12 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Blijkbaar hok niet goed afgesloten en is er een kat in de tuin gekomen. Volgend vriend heeft de kat d'r meegenomen in zijn bek. Maar dat weet ik dus niet.
Dan zou je toch wel wondjes moeten kunnen vinden... En daar moet je wel voorzichtig mee zijn, kattenbeten zijn behoorlijk nasty :X

Gaat het al beter met haar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161823656
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dan zou je toch wel wondjes moeten kunnen vinden... En daar moet je wel voorzichtig mee zijn, kattenbeten zijn behoorlijk nasty :X

Gaat het al beter met haar?
Verbazingwekkend waren er geen wondjes of wat dan ook. Ze lag alleen in shock. Het kan ook zijn dat de kat maar de wacht hield. Toen ik langsreed zat ie ook maar stil.

Maar ik ben zelf werken. Vriend en zus hebben de wacht, maar hebben nog niks laten weten. Baal dat ik er niet bij kan zijn.
pi_161846340
Quinn is vannacht overleden. Steve, d'r vriend, was er bij. :'(
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 19:32:25 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_161853289
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 mei 2016 @ 14:09:45 #141
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162007540


Ik hoop zo dat het gaat lukken O+
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 15:42:53 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_162009994
Die linkse! Een Molly! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 mei 2016 @ 15:44:40 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162010080
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Die linkse! Een Molly! O+
De mannelijke kopie :+
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 15:45:55 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_162010149
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De mannelijke kopie :+
Wat een eigenwijs koppie zit erop! Hoe heet ie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 mei 2016 @ 18:00:47 #145
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162015249
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een eigenwijs koppie zit erop! Hoe heet ie?
Vanuit de opvang Kareltje. We gaan voor een andere naam :7
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 18:19:03 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_162015715
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vanuit de opvang Kareltje. We gaan voor een andere naam :7
Echt? Ik vind het zo handig dat ze in de opvang al namen krijgen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 mei 2016 @ 21:39:43 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162022887
Ik ben ook te gemakzuchtig om mijn konijnen een andere naam te geven dan ze in opvang hadden. Daarom heb ik nu een konijn die Gregory heet. Ik zou er nooit opgekomen zijn, maar ik vind het wel een grappige naam. Vooral als je bedenkt dat het echt een heel klein konijntje is. En dan zo'n 'grote' naam.

Ik hoop ook dat het gaat lukken, douche-eendje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 mei 2016 @ 21:48:19 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162023213
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Echt? Ik vind het zo handig dat ze in de opvang al namen krijgen :')
MrEend vind de naam stom dus hij mag met een betere komen :7

Ik hoop het ook livelink. Ze zijn via draad al erg leuk naar elkaar toe.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:36:09 #149
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162046962

Vanaf 35 seconden: blije kareltje buiten O+
  maandag 9 mei 2016 @ 21:41:18 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162047212
Leuk he O+
Daarom ben ik ook zo dol op mijn konijnen. Gewoon dat ik ze lekker zie genieten. Elke ochtend word ik op dit soort sprongen getrakteerd als ik ze weer los laat.

En natuurlijk ook elke avond op gestamp als ik ze weer opsluit :{w
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 21:48:33 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_162047526
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:36 schreef douche-eendje het volgende:

Vanaf 35 seconden: blije kareltje buiten O+
Wat is ie LEUK O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 mei 2016 @ 22:06:31 #152
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162048337
Ja livelink, herkenbaar. Aafje heeft ook haar nukken maar ze is zo leuk O+ Vooral veel aaien, dan is ze gelukkig. En anders bedelt ze wel om aandacht, dat gaat zo:


En kareltje, zo heerlijk om naar te kijken. Heel nieuwsgierig, vrolijk en zo'n leuk dier.

Ja hè gup O+ is mollie ook zo? ;)
pi_162162457
Hi allemaal

Ik maak me sinds vanavond half 8 zorgen om mijn konijnenmans, hij wilde zijn biks niet eten waar hij normaal gesproken erg dol op is.
Ook zijn favoriet gedroogde rode biet eet hij ook niet op, hij heeft wel een gedeelte van zijn verse groente opgegeten (waar overigens niks nieuws oid tussen zat)
Zijn grootste favoriet banaan wilde hij wel eten, dus ik denk in 1e instantie aan zijn kiezen?

Hij laat zich op zich wel aaien maar ik heb het idee liever niet..
Hij reageert ook een stuk minder alert dan anders als ik naar hem toe loop of als er geluiden zijn.

Wat zal ik doen, gelijk dwangvoer starten of daar nog een half dagje mee wachten?
Ook heb ik nog motilium staan van de DA
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_162170257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:46 schreef 010P het volgende:
Hi allemaal

Ik maak me sinds vanavond half 8 zorgen om mijn konijnenmans, hij wilde zijn biks niet eten waar hij normaal gesproken erg dol op is.
Ook zijn favoriet gedroogde rode biet eet hij ook niet op, hij heeft wel een gedeelte van zijn verse groente opgegeten (waar overigens niks nieuws oid tussen zat)
Zijn grootste favoriet banaan wilde hij wel eten, dus ik denk in 1e instantie aan zijn kiezen?

Hij laat zich op zich wel aaien maar ik heb het idee liever niet..
Hij reageert ook een stuk minder alert dan anders als ik naar hem toe loop of als er geluiden zijn.

Wat zal ik doen, gelijk dwangvoer starten of daar nog een half dagje mee wachten?
Ook heb ik nog motilium staan van de DA
Hoe gaat het nu met je konijn?
pi_162170815
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:36 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je konijn?
Ik denk dat het even een momentje was, rond half 10 viel hij zijn biks ineens aan en at ze in een keer op allemaal.

Moet toch met hem naar de DA voor zijn nagels en controle dus zal even aangeven dat ze ook even in zijn bekkie kijkt :Y
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_162172463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 01:06 schreef 010P het volgende:

[..]

Ik denk dat het even een momentje was, rond half 10 viel hij zijn biks ineens aan en at ze in een keer op allemaal.

Moet toch met hem naar de DA voor zijn nagels en controle dus zal even aangeven dat ze ook even in zijn bekkie kijkt :Y
Oh super :D
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 09:22:52 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_162173198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 01:06 schreef 010P het volgende:

[..]

Ik denk dat het even een momentje was, rond half 10 viel hij zijn biks ineens aan en at ze in een keer op allemaal.

Moet toch met hem naar de DA voor zijn nagels en controle dus zal even aangeven dat ze ook even in zijn bekkie kijkt :Y
Molly heeft ook wel eens van die 'momentjes'. Ik hou daar nooit zo van :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef douche-eendje het volgende:

Ja hè gup O+ is mollie ook zo? ;)
Mol doet dat ook ja O+ zo nu en dan, zeker. We beginnen wel te merken dat ze een dame op leeftijd begint te worden, maar dat geeft ook niet. Binkies zien we nog steeds wel :)

Hoe is de koppeling tot nu toe gegaan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2016 @ 19:35:13 #158
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162225745
Hallo FOK!'ers,

Ik heb sinds januari 2015 twee super leuke konijnen die ik dan ook met super veel genoegen verzorg. Het is heel leuk om te zien wat voor verschillende karakters ze hebben. Ze hebben veel ruimte voor zichzelf beschikbaar en eigenlijk hebben ze de hele schuur geclaimd. :7 Allebei de konijnen gedragen zich gewoon goed actief (ook al is de witte wel rustiger dan de bruine) en eten ook gewoon goed.

Toch schrok ik net toen ik toevallig de anus van het witte konijn (Ze heet Pip) zag en die zag er wel gewoon roze uit maar heel groot. Een stuk groter van Bolt (het bruine konijn), die ik voor de gelegenheid ook meer even had gecontroleerd...Het is niet zo dat er poepresten zitten of dat het heel vies/onverzorgd is maar het ziet er uit alsof het een soort gemuteerde anus is :'( . Weet iemand of dit sowieso slecht is of hebben sommige konijnen gewoon een 'lelijke' anus?

  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 19:41:10 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_162225887
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:35 schreef sonnyspek het volgende:
Hallo FOK!'ers,

Ik heb sinds januari 2015 twee super leuke konijnen die ik dan ook met super veel genoegen verzorg. Het is heel leuk om te zien wat voor verschillende karakters ze hebben. Ze hebben veel ruimte voor zichzelf beschikbaar en eigenlijk hebben ze de hele schuur geclaimd. :7 Allebei de konijnen gedragen zich gewoon goed actief (ook al is de witte wel rustiger dan de bruine) en eten ook gewoon goed.

Toch schrok ik net toen ik toevallig de anus van het witte konijn (Ze heet Pip) zag en die zag er wel gewoon roze uit maar heel groot. Een stuk groter van Bolt (het bruine konijn), die ik voor de gelegenheid ook meer even had gecontroleerd...Het is niet zo dat er poepresten zitten of dat het heel vies/onverzorgd is maar het ziet er uit alsof het een soort gemuteerde anus is :'( . Weet iemand of dit sowieso slecht is of hebben sommige konijnen gewoon een 'lelijke' anus? [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een schatjes!

Ik verwachtte eigenlijk wel een foto, want nu heb ik geen idee wat groot is en hoe het eruit ziet :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 15-05-2016 19:49:21 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2016 @ 19:57:38 #160
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162226272
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een schatjes!

Ik verwachtte eigenlijk wel een foto, want nu heb ik geen idee wat groot is en hoe het eruit ziet :@

Ik ga gelijk proberen een foto te maken! Hopelijk is het niks...
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 20:03:00 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_162226401
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:57 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik ga gelijk proberen een foto te maken! Hopelijk is het niks...
Maak je niet teveel zorgen. Als ze nog eten, drinkt en actief is, is de basis in ieder geval nog goed.

Ik heb Molly even gepest en een foto van haar onderkant gemaakt. Dan heb je vergelijkingsmateriaal ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162226977
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een schatjes!

Ik verwachtte eigenlijk wel een foto, want nu heb ik geen idee wat groot is en hoe het eruit ziet :@

Dat had ik nou ook :P
  zondag 15 mei 2016 @ 20:40:59 #163
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162227440
Pfff...Was net nog even goed ervoor gaan zitten maar het zag er echt een stuk slechter uit dan ik eigenlijk dacht gezien te hebben. Er zaten wel wat poepresten en dat is denk ik gaan ontsteken? Ik heb haar zojuist gelijk laten weken in water en nu zit die poep wat losser maar ik krijg het er niet af. :'( :'( :'( Had hier echt niet over nagedacht afgelopen tijd.

Wat zal ik doen? Even wachten of het nu beter wordt nu het schoon is? Of toch gelijk dierenarts?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 21:29:02 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_162229052
Ach, het arme dier...

Ik zou even in de gaten houden. Je hebt het nu goed schoongemaakt. Afgaande op je verhaal (eet/drinkt en is actief), vind ik het niet direct zo alarmerend dat ik direct de spoedarts zou bellen voor een afspraak (mag natuurlijk wel voor advies).

Morgen dus even goed in de gaten houden, of ze blijft eten, drinken én keutelen. Daarnaast zorgen dat ze schoon is en blijft van onderen en dan kijken of het minder geïrriteerd wordt. Wordt het niet minder of blijft ze plakpoep houden, dan zou ik dinsdag of woensdag toch even een afspraakje maken bij de DA.

Overigens is plakpoep niet opgegeten darmkeutels. Hoofdreden van niet opeten is dat ze er geen zin in hebben, omdat ze te veel brokken krijgen. Dus veel hooi geven en weinig brokken :) andere reden is dat ze er niet bij kunnen, omdat ze te dik zijn. Ook hier geldt, veel hooi geven en weinig brokken.

Van de zomer kan het sowieso geen kwaad om regelmatig je konijnen van onderen te controleren. Dit soort dingen zijn een broeiplaats voor maden (en myasis :r )

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 15-05-2016 21:40:13 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2016 @ 21:33:44 #165
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162229318
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Ach, het arme dier...

Ik zou even in de gaten houden. Je hebt het nu goed schoongemaakt. Afgaande op je verhaal (eet/drinkt en is actief), vind ik het niet direct zo alarmerend dat ik direct de spoedarts zou bellen voor advies (mag natuurlijk wel voor advies).

Morgen dus even goed in de gaten houden, of ze blijft eten, drinken én keutelen. Daarnaast zorgen dat ze schoon is en blijft van onderen en dan kijken of het minder geïrriteerd wordt. Wordt het niet minder of blijft ze plakpoep houden, dan zou ik dinsdag of woensdag toch even een afspraakje maken bij de DA.

Overigens is plakpoep niet opgegeten darmkeutels. Hoofdreden van niet opeten is dat ze er geen zin in hebben, omdat ze te veel brokken krijgen. Dus veel hooi geven en weinig brokken :) andere reden is dat ze er niet bij kunnen, omdat ze te dik zijn. Ook hier geldt, veel hooi geven en weinig brokken.

Van de zomer kan het sowieso geen kwaad om regelmatig je konijnen van onderen te controleren. Dit soort dingen zijn een broeiplaats voor maden (en myasis :r )
Top dankje voor de hulp. :) Ik zit nu midden in mijn examens voor mijn diploma dus dit is niet fijn om erbij te hebben. Heb jij toevallig tips hoe ik de poep kan weghalen die echt is vastgekoekt aan de huid van de anus?
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 21:38:54 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_162229607
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:33 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Top dankje voor de hulp. :) Ik zit nu midden in mijn examens voor mijn diploma dus dit is niet fijn om erbij te hebben. Heb jij toevallig tips hoe ik de poep kan weghalen die echt is vastgekoekt aan de huid van de anus?
Eigenlijk is wat je nu al gedaan hebt al behoorlijk goed. Weken in water en afvegen. Wat ook nog wel wil werken is om het zachter te maken met een nat lauw washandje of een stukje keukenpapier. Op de foto's lijkt dat je haar aardig schoon hebt gekregen. Omdat het vast even schrikken is geweest voor d'r, zou ik het morgenochtend nog even proberen.

Zorg wel dat ze goed droog gemaakt wordt als je klaar bent!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2016 @ 22:21:13 #167
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162231606
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Eigenlijk is wat je nu al gedaan hebt al behoorlijk goed. Weken in water en afvegen. Wat ook nog wel wil werken is om het zachter te maken met een nat lauw washandje of een stukje keukenpapier. Op de foto's lijkt dat je haar aardig schoon hebt gekregen. Omdat het vast even schrikken is geweest voor d'r, zou ik het morgenochtend nog even proberen.

Zorg wel dat ze goed droog gemaakt wordt als je klaar bent!
Dankje we gaan er naar kijken en houden het goed in de gaten! :)

Vindt het toch een beetje zielig. Ga je je gelijk afvragen hoelang het er al zit enzo. -O-
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 09:35:15 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_162237847
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:21 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dankje we gaan er naar kijken en houden het goed in de gaten! :)

Vindt het toch een beetje zielig. Ga je je gelijk afvragen hoelang het er al zit enzo. -O-
Herkenbaar, je voelt je waarschijnlijk ook schuldig en alles :@

Hoe doet ze het vandaag?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 mei 2016 @ 10:28:25 #169
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162238513
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Herkenbaar, je voelt je waarschijnlijk ook schuldig en alles :@

Hoe doet ze het vandaag?
Goed hoor! Naja, gewoon zoals altijd haha. Lekker rustig knuffelen met de ander en beetje liggen. :+
  maandag 16 mei 2016 @ 19:26:37 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162251223



Zo, de koppeling ging goed. Dit weekend hebben we een ren gemaakt en nu kunnen ze lekker buiten rennen. Panelenren is voor als we thuis zijn :)
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 19:41:45 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_162277173
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:26 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Zo, de koppeling ging goed. Dit weekend hebben we een ren gemaakt en nu kunnen ze lekker buiten rennen. Panelenren is voor als we thuis zijn :)
Oh, dat wilde ik nog vragen! *G* voor de gelukte koppeling!!

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:28 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Goed hoor! Naja, gewoon zoals altijd haha. Lekker rustig knuffelen met de ander en beetje liggen. :+
En zie je ook al verbetering aan de onderkant? :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:48:30 #172
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162277406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, dat wilde ik nog vragen! *G* voor de gelukte koppeling!!

[..]

En zie je ook al verbetering aan de onderkant? :+
Het ziet er al wat schoner en misschien zelf iets kleiner uit! Maar misschien is mijn verbeelding. :)

Ik vroeg mij nog iets af. Af en toe schoppen mijn konijnen als ik ze even heb opgepakt of ze op een irritante plek (wat zij niet leuk vinden maar echt niet erg) heb geaaid. Hebben jullie weleens gehad dat ze jullie ook doelbewust wilden raken met dat schoppen? Bij mij lopen ze altijd een eind weg en lijken mij niet te willen raken. :P
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 19:54:34 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_162277645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:48 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Het ziet er al wat schoner en misschien zelf iets kleiner uit! Maar misschien is mijn verbeelding. :)

Goed dat je een foto hebt gemaakt, kun je het over een paar dagen vergelijken :) belangrijk is dat je het goed in de gaten houdt, zeker nu het weer warmer wordt. Je wilt koste wat het kost voorkomen dat vliegen er eitjes in leggen :X

quote:
Ik vroeg mij nog iets af. Af en toe schoppen mijn konijnen als ik ze even heb opgepakt of ze op een irritante plek (wat zij niet leuk vinden maar echt niet erg) heb geaaid. Hebben jullie weleens gehad dat ze jullie ook doelbewust wilden raken met dat schoppen? Bij mij lopen ze altijd een eind weg en lijken mij niet te willen raken. :P
Dat doet Molly ook. Even de irritatie van zich afschoppen :+ inderdaad als ik d'r opgepakt heb, of als ze het aaien zat is (of als ik te ver onder d'r buik aai of zo :D ). *kick*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:56:24 #174
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162277714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Goed dat je een foto hebt gemaakt, kun je het over een paar dagen vergelijken :) belangrijk is dat je het goed in de gaten houdt, zeker nu het weer warmer wordt. Je wilt koste wat het kost voorkomen dat vliegen er eitjes in leggen :X

[..]

Dat doet Molly ook. Even de irritatie van zich afschoppen :+ inderdaad als ik d'r opgepakt heb, of als ze het aaien zat is (of als ik te ver onder d'r buik aai of zo :D ). *kick*
Ja haha zo grappig. Net alsof ze willen zeggen: ik vind je erg leuk maar je moet nu wel een beetje uitkijken. *;
  woensdag 18 mei 2016 @ 08:04:31 #175
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162287389
Het is zo tof om weer 2 konijnen te hebben. En dit ook trouwens:
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 08:35:25 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_162287575
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:03:40 #177
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_162319036
Heb even advies nodig. We hebben al jaren konijnen, eigenlijk sinds dat we samen zijn gaan wonen (2003). Inmiddels hebben we sinds 2009 konijn nummer 4 (Hummel) en sinds 2011 (na overlijden konijn nummer 3) konijn nummer 5 (Gommie). Het zijn binnenkonijnen en ze konden altijd al vrij veel rondlopen. Als we thuis zijn ('s ochtends, 's avonds en in het weekend en sinds 2 jaar op donderdag en vrijdag als ik thuis werk) kunnen ze altijd vrij rondlopen. Zowel woonkamer, gang als boven op de overloop. En als het goed weer is ook af en toe lekker naar buiten. Dit ging altijd zonder problemen. Knuffelkonijntjes zijn het nooit geweest maar dat is ook niet erg. Ze hebben elkaar en dat is ook het belangrijkste. Hummel is inmiddels 7 jaar oud en Gommie wordt in juli 5.

Sinds maart zijn we verhuisd naar een grotere woning. Heel fijn natuurlijk. Konijnen hebben een mooie nieuwe plek gekregen. Alleen hoe "makkelijk" ze voorheen waren, des te vervelend zijn ze nu. De nieuwe plinten moeten er aan geloven, speelgoed van onze dochter (19 maanden) is niet meer veilig en het is ook een hobby geworden om, als we even niet in de buurt zijn, om op de bank te springen en daar in te gaan lopen bijten (was al een keer flink gesloopt door Hummel nadat we vergeten waren het hok een keer 's nachts dicht te doen :X en staat ook op de planning om een nieuwe bank te kopen maar aangezien we nog niet exact weten wat we willen laat dat nog even op zich wachten, gelukkig maar in dit geval).

Mijn man is er een beetje klaar mee en doet ze het liefst weg. Ik merk zelf dat onze dochter de konijnen erg leuk vind. En ik vind het ook nog wel leuk en gezellig. En daarnaast hebben we ook altijd gezegd dat als je huisdieren neemt, je er ook gewoon voor moet zorgen en niet zomaar weg moet doen omdat ze je "ineens niet meer bevallen". Maar goed, manlief heeft er al genoeg van en ik krijg er ook steeds meer de balen van.

Dus hierom jullie advies nodig:
1. Ik heb het idee dat het misschien uit "verveling" is dat ze gaan lopen knagen aan plinten etc. Maar ze hebben van alles en nog wat om mee te spelen/aan te knagen: dozen, toiletrolletjes, stokjes, haycookies, houten blok noem maar op. Dus wat kunnen we er verder nog aan doen om "verveling" tegen te gaan?

2. We hebben nu een grotere tuin. Is het nog een optie, gezien de leeftijd van Hummel en Gommie, om ze naar buiten te verplaatsen en ze daar een mooi groot hok en ren te geven?

3. Indien 1 niet gaat werken en 2 geen mogelijkheid is en we ze toch weg moeten/gaan doen (in het uiterste geval, liever niet natuurlijk): hoe zouden we dit dan aan moeten pakken? Het liefst willen we natuurlijk dat ze bij elkaar blijven als koppel en bij iemand komen die ze de ruimte en aandacht kan geven..
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 12:07:37 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_162320587
Mijn eerste ingeving zou de tuin zijn. Mooi groot hok met ren en als het weer straks gegarandeerd ook 's avonds zacht is, gewoon lekker naar buiten doen :) dat kan mijns inziens best, ook op hun leeftijd

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 19-05-2016 13:05:16 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:53:05 #179
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162321664
Wij zijn recent voor je 2e optie gegaan, mn binnenkonijn woont sinds maandag met een vriendje buiten in de tuin. Aafje is ook de jongste niet meer, maar dat is geen probleem. Mooi hok gekocht, zelf een ren gemaakt. Geen zooi meer in huis en 2 blije konijnen waar we vanaf de bank naar kunnen kijken. Heerlijk O+
  donderdag 19 mei 2016 @ 18:19:37 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162329624
Ik zou ook proberen om ze naar buiten te krijgen, dutchdevil. In het voorjaar is eigenlijk de beste tijd om dat te doen. Als ze de ruimte krijgen en het hok is beschut tegen de wind en volle zon, dan moet het vast goed gaan.

Zelf heb ik ze ook buiten zitten en ik vind het heel gezellig om ze daar te zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 mei 2016 @ 19:52:55 #181
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_162332385
Ik kijk en lees graag mee over jullie pluizig kroost! O+

Helaas woont sinds vorige week mijnheer Snuggles niet meer bij mij. Oh oh wat mis ik mijn sulletje die zo lief is geworden sinds hij bij ons kwam wonen. Zelfs mijn dochter van nu 2, kon hem met gemak uit de hand laten eten. :)

Helaas bleek zij allergisch (veel en heftige uitslag) voor hem, en dan is de keuze helaas snel gemaakt.. Maar pffff..

Ik heb ze nog wel afscheid van elkaar laten nemen, maar echt mijn hartje brak.. Ze zat maar.. Daaaaag Nijn! :'(

Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 19:55:29 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_162332481
Ach, wat zielig ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162346095
Onze konijnen die we sinds februari hebben gaan binnenkort voor het eerst naar buiten.
We hebben al een hok aangeschaft, maar moeten nog een afzetting hebben om ze buiten te laten lopen.

Hoeveel ruimte hebben twee middelgrote konijnen nodig?
Ik zie op internet veel overdekte, maar ook niet overdekte buitenspeelplaatsen. Waarom zou ik het overdekken?

Graag zouden wij een flexibele oplossing hebben. Heeft iemand tips voor een betaalbaar, goed, flexibel hek?
pi_162347141
Minimaal voor twee middelgrote konijnen is toch wel 4m2 (dubbele verdiepingen van een hok NIET meegerekend). Maar dat is wel echt het minimale wat mij betreft hoor. :)

Ik heb de konijnen zelf binnen en hier gebruikt 1 konijn zo'n 15-20m2 (meer taalt ie niet echt naar) en het andere konijn gebruikt ongeveer zo'n 30-40m2. Die gebruikt die extra ruimte om regelmatig heen en weer te crossen. Met iets minder zouden ze het ook prima overleven hoor, maar dit is wat ze zelf graag tot hun beschikking hebben ;)

Overigens; een ren van 4m2 die 24/7 toegankelijk is met bijvoorbeeld een flexibele ren eraan vast om het oppervlak te vergroten wanneer je zelf thuis bent (zoals douche-eendje heeft) is natuurlijk ook een optie. :)

@Overdekken: het hangt er ook wel een beetje aan in wat voor gebied je woont, maar konijnen zijn prooidieren en kunnen gegrepen worden door roofvogels, marters, vossen, honden en ook katten. (om enkele voorbeelden te noemen). Dat kan een goede reden zijn om je ren van boven af te dichten.

Nog een goede reden is dat konijnen zelf erg vindingrijk zijn in het bedenken van manieren om de wijde wereld te verkennen. Er zijn genoeg konijnen die kunnen klimmen (!!). En als je wilde konijnen in de buurt hebt, kunnen die ook bij jou in de ren terecht komen als deze niet overdekt is. (Wilde konijnen zijn vaak nog iets handiger...) Dat kan leiden tot gevechten, een gedekte voedster (als deze niet geholpen is) en ook overdracht van ziekten.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 10:36:09 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_162585146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:48 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Het ziet er al wat schoner en misschien zelf iets kleiner uit! Maar misschien is mijn verbeelding. :)

Hoe gaat het inmiddels met deze dame? :)

quote:
15s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:03 schreef dutchdevil het volgende:
Heb even advies nodig.
En Hummel en Gommie? Wonen ze inmiddels in een ruime villa in de tuin?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 mei 2016 @ 18:40:00 #186
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162598285
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hoe gaat het inmiddels met deze dame? :)

[..]

En Hummel en Gommie? Wonen ze inmiddels in een ruime villa in de tuin?
Weekje naar Rome geweest en toen ik terugkwam was het helemaal weg. :) Top!
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 18:41:21 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_162598318
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:40 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Weekje naar Rome geweest en toen ik terugkwam was het helemaal weg. :) Top!
Goed nieuws ^O^ waarschijnlijk dus gewoon een beetje geïrriteerd geweest door de plakpoep. Goed in de gaten houden de komende (warme) tijd en dan is ze weer good to go :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 mei 2016 @ 18:43:34 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162598382
Ik heb mijn ren niet overdekt, maar rondom de tuin staat wel een hoge schutting. Dus mochten mijn konijnen ontsnappen, dan komen ze in ieder geval niet uit de tuin. Ze hebben overigens nog nooit pogingen gedaan om uit de ren te springen of te klimmen en 's nachts gaan ze sowieso naar binnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 mei 2016 @ 19:16:23 #189
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162599146
@ ren overdekken, ik woon op 5 minuten wandelen bij de duinen vandaan. Afgelopen weken meerdere meldingen uit de wijk van opgegeten kippen en konijnen.... -O-

Maar mijn duo zit in een ren met supersonisch nertsengaas :7. Veiligheid voor alles.

Afgelopen donderdag leek het mij een goed idee om de konijnen even de poten te laten strekken in de hele tuin, want wat kan er nou gebeuren? :'). Midas (aka kareltje, , nieuwe naam is eindelijk gevonden) liep binnen 10 minuten heerlijk in de tuin van de buren. Dat doe ik dus ook geen 2e keer meer :'). Een deze dagen nog een 2e panelenren kopen dus.
  zondag 29 mei 2016 @ 20:11:36 #190
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_162600785
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Goed nieuws ^O^ waarschijnlijk dus gewoon een beetje geïrriteerd geweest door de plakpoep. Goed in de gaten houden de komende (warme) tijd en dan is ze weer good to go :)
Precies, gaan we doen! :)
  zaterdag 11 juni 2016 @ 07:31:42 #191
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162909287
Vhd2 meldingen in mn regio -O-
  Moderator zaterdag 11 juni 2016 @ 08:10:09 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_162909422
Oh jakkes...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 juni 2016 @ 08:15:33 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162909445
welke regio is dat, douche-eendje? Ik heb mijn konijnen laten enten, maar ik heb het gevoel dat die enting zich nog moet bewijzen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162911299
Waar ik Steve heb laten trimmen en waar ik Pam als adoptiekonijn heb meegekregen, had een tijdje geleden een mailtje gestuurd. Ze kreeg van veel mensen een belletje dat hun konijn plots dood was.
In brabant komt het dus ook vaker voor.

Ik moet mijn konijnen nog inenten. Maar ik twijfel erover of het wel goed werkt idd.Paar dagen geleden heeft een collega haar konijn ertegen ingeënt, maar die is een dag later overleden.Was voor de rest, zover ik weet, gewoon gezond.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 11:29:34 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162911509
mijn konijnen hebben geen last gehad van bijwerkingen. Daar had de arts me wel voor gewaarschuwd en gezegd dat ik direct moest komen als ik het niet vertrouwde. Maar zowel na de 1e enting als na de 6-weken boost hebben ze geen last gehad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162936316


Ruim twaalf jaar oud deze baas nu. Helaas nadert hij wel het einde, alles is versleten van binnen enzo. Achterlijf is er mee opgehouden (verlamd) maar hij eet, drinkt en beweegt nog wel.

Twaalf jaar lijkt me een mooie leeftijd.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:24:40 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162936580
Ach, wat een lieverd. Mijn eerste konijn is 11 jaar geworden en was op het einde ook verlamd aan zijn achterlijf. Het was toen wel een groot probleem dat hij zichzelf toen ook niet meer kon wassen daar. Heeft jouw konijn daar geen last van?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_162936596
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:24 schreef livelink het volgende:
Ach, wat een lieverd. Mijn eerste konijn is 11 jaar geworden en was op het einde ook verlamd aan zijn achterlijf. Het was toen wel een groot probleem dat hij zichzelf toen ook niet meer kon wassen daar. Heeft jouw konijn daar geen last van?
Het is pas sinds een weekje maar dat wassen lijkt wel al een probleem te worden ja.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:27:39 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162936615
Ja, ik heb hem toen zelf moeten wassen en fohnen, maar dat heeft niet lang geduurd. Hij is vrij snel gestorven daarna.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:55:46 #200
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162936960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:15 schreef livelink het volgende:
welke regio is dat, douche-eendje? Ik heb mijn konijnen laten enten, maar ik heb het gevoel dat die enting zich nog moet bewijzen.
Castricum.

Mijne staan op de wachtlijst :/
  zondag 12 juni 2016 @ 14:37:57 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_162943151
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Castricum.

Mijne staan op de wachtlijst :/
Wachtlijst ?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 10:09:37 #202
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163182198
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Wachtlijst ?
Ja, entstofpotje is voor 10 konijnen (cunipravac, filavac is 1 dosis maar momenteel niet voorradig) en er is niet heel veel entstof in Nederland beschikbaar, dus gaat men er spaarzaam mee om. Komende vrijdag mogen ze :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')