abonnement Unibet Coolblue
pi_155189115


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
pi_155189185
Het achterlaten van het huis waar je baby geboren is, dat is niet altijd makkelijk!

Verder ging het over wel of niet een verhuisbedrijf inschakelen?
En dat je spullen opruimen en inpakken ook een hele verhelderende bezigheid kunnen zijn :D
pi_155189504
Ik heb gister de eerste verhuisdozen ingepakt :o. Maar waar laat ik die dozen in de tussentijd, kamer stond al vol voordat ik de kasten leeg wilde halen en alles in dozen ging doen :'). Denk dat ik de rest pas een dag voor de verhuizing in ga pakken.
pi_155190346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:44 schreef Chicolade het volgende:
Ik heb gister de eerste verhuisdozen ingepakt :o. Maar waar laat ik die dozen in de tussentijd, kamer stond al vol voordat ik de kasten leeg wilde halen en alles in dozen ging doen :'). Denk dat ik de rest pas een dag voor de verhuizing in ga pakken.
Stapelen... Heel netjes...
Als een kast leeg is desnoods in diezelfde kast.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155192820
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stapelen... Heel netjes...
Als een kast leeg is desnoods in diezelfde kast.
Mja dat is een deel van het probleem, die dozen passen niet in een ladenkast of boekenkast (of onder het bed) :+. Dozen staan nu op het bureau, anders kom ik niet meer bij het bed :').
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:19:26 #6
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155193387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:36 schreef elamanilo het volgende:
Het achterlaten van het huis waar je baby geboren is, dat is niet altijd makkelijk!

Verder ging het over wel of niet een verhuisbedrijf inschakelen?
En dat je spullen opruimen en inpakken ook een hele verhelderende bezigheid kunnen zijn :D
Dat vind ik ook lastig hier, onze pruts heeft hier zijn eerste stapjes gezet, zijn eerste woordjes..
Ik heb alles nog eens goed op de foto gezet voor later.
We gaan er enorm op vooruit in onze nieuwe woning, maar toch zal dat me altijd aan dit huis binden.

Ik vind het inpakken wel lekker opruimen.. ben al 2x naar het stort gereden met spul dat we wel bewaarden maar echt nooit meer gaan gebruiken.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:58:09 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155203330
Ik ben in de tussentijd al wat 'gratis af te halen' dingen van Marktplaats gaan scoren en ik heb de eerste vier of vijf dozen ingepakt. Het begint ineens heel echt te worden dat ik over drie maandjes de sleutel van mijn nieuwe huisje krijg :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155204766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:19 schreef LadyPayton het volgende:

[..]

Dat vind ik ook lastig hier, onze pruts heeft hier zijn eerste stapjes gezet, zijn eerste woordjes..
Ik heb alles nog eens goed op de foto gezet voor later.
We gaan er enorm op vooruit in onze nieuwe woning, maar toch zal dat me altijd aan dit huis binden.

Ik vind het inpakken wel lekker opruimen.. ben al 2x naar het stort gereden met spul dat we wel bewaarden maar echt nooit meer gaan gebruiken.
Goed dat je dit noemt, het herinnert me er aan dat ik dat ook nog even wil doen (foto's maken)! Nu kan het nog een beetje om de verhuisdozen heen :)

En heerlijk he, dat opruimen en al die spullen uitzoeken, ik vind het echt verlichtend aanvoelen :D
pi_155204798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:05 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Mja dat is een deel van het probleem, die dozen passen niet in een ladenkast of boekenkast (of onder het bed) :+. Dozen staan nu op het bureau, anders kom ik niet meer bij het bed :').
Kun je kasten alvast uit elkaar halen? En dan langs de wand de dozen opstapelen en de kast onder het bed schuiven bijv? Of in de woonkamer, de bank 40cm naar voren en daar achter een muur van dozen maken bijvoorbeeld. Wij bouwen hier midden in de kamer een muur :') Maar er liggen ook een stapel dozen nu opgestapeld midden in de slaapkamer inderdaad :D
pi_155204869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:07 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Kun je kasten alvast uit elkaar halen? En dan langs de wand de dozen opstapelen en de kast onder het bed schuiven bijv? Of in de woonkamer, de bank 40cm naar voren en daar achter een muur van dozen maken bijvoorbeeld. Wij bouwen hier midden in de kamer een muur :') Maar er liggen ook een stapel dozen nu opgestapeld midden in de slaapkamer inderdaad :D
Ik woon in een studentenhuis, maar ik ga mijn huisgenoten inderdaad lief aankijken en vragen of ik dozen in de woonkamer mag stallen :P. Lege meubels alvast demonteren is ook wel een goede inderdaad. Probleem blijft dat 11 m2 niet heel veel ruimte is, ook niet als je stapelt :+
pi_155204887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik woon in een studentenhuis, maar ik ga mijn huisgenoten inderdaad lief aankijken en vragen of ik dozen in de woonkamer mag stallen :P. Lege meubels alvast demonteren is ook wel een goede inderdaad. Probleem blijft dat 11 m2 niet heel veel ruimte is, ook niet als je stapelt :+
Het wordt dus langzaam tijd om telkens een doosje mee te gaan nemen naar je toffe nieuwe huis! Want dat gaat ook echt al een kant op zo te zien!
pi_155205287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:11 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Het wordt dus langzaam tijd om telkens een doosje mee te gaan nemen naar je toffe nieuwe huis! Want dat gaat ook echt al een kant op zo te zien!
Op de fiets zeker? oO< Het is maar 3,5 km, maar op de fiets verhuizen gaat zelfs mij te ver :+. Hoop komende week inderdaad een keer een auto te lenen, nadat ik de zolder van het nieuwe huis weer een beetje leeggehaald heb, want in een verbouwing kan je ook geen verhuisdozen kwijt :P.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:09:25 #13
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155213327
Lees ik nou goed dat de prijs van hellofresh nu al wat omlaag gaat.. :D Go AH
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:10:50 #14
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155213375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:09 schreef LadyPayton het volgende:
Lees ik nou goed dat de prijs van hellofresh nu al wat omlaag gaat.. :D Go AH
Dat is al snel!

Maar verkeerd topic of niet? Haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155213381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:09 schreef LadyPayton het volgende:
Lees ik nou goed dat de prijs van hellofresh nu al wat omlaag gaat.. :D Go AH
Uh?

Oké leuk _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:09:40 #16
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155215206
Oops.. ja, verkeerd topic.. ik steek het op slaaptekort #peutertroubles
  Redactie Frontpage vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:59:44 #17
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155216651
Koopcontract getekend *O* nu duimen dat de verkopers ook snel tekenen en dat het begin volgende week naar de hypotheekverstrekker kan want we hebben tot 4 september :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155217317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:59 schreef Etcetera het volgende:
Koopcontract getekend *O* nu duimen dat de verkopers ook snel tekenen en dat het begin volgende week naar de hypotheekverstrekker kan want we hebben tot 4 september :P
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:56:34 #19
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155219607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:59 schreef Etcetera het volgende:
Koopcontract getekend *O* nu duimen dat de verkopers ook snel tekenen en dat het begin volgende week naar de hypotheekverstrekker kan want we hebben tot 4 september :P
Proficiat :D
pi_155225921
Eindelijk durf ik me hier te melden! Onze kopers hebben de financiering rond, na een bizarre soap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben inmiddels onder voorbehoud een klushuis gekocht van veertig jaar oud. Ook al wel dingen uitgezocht, maar echt blij word je er niet van als de verkoop van je eigen huis steeds aan een zijden draadje hangt. Nu kunnen we echt los! Maar ik ga eerst een weekend slapen, ik slaap al maanden ronduit beroerd. We moeten veel dingen doen in ons nieuwe huis, moet weer fit worden.
pi_155226046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef _Arual_ het volgende:
Eindelijk durf ik me hier te melden! Onze kopers hebben de financiering rond, na een bizarre soap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben inmiddels onder voorbehoud een klushuis gekocht van veertig jaar oud. Ook al wel dingen uitgezocht, maar echt blij word je er niet van als de verkoop van je eigen huis steeds aan een zijden draadje hangt. Nu kunnen we echt los! Maar ik ga eerst een weekend slapen, ik slaap al maanden ronduit beroerd. We moeten veel dingen doen in ons nieuwe huis, moet weer fit worden.
Wauw dat je het toch nog met hun aangedurfd hebt
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155226275
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wauw dat je het toch nog met hun aangedurfd hebt
Veel keus hadden we niet want het liep bepaald geen storm. We zitten in een nieuwbouwwijk waar spotgoedkope huizen als paddenstoelen uit de grond schieten, volgend jaar gaan er geloof ik weer 500 in de verkoop.
pi_155226893
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Veel keus hadden we niet want het liep bepaald geen storm. We zitten in een nieuwbouwwijk waar spotgoedkope huizen als paddenstoelen uit de grond schieten, volgend jaar gaan er geloof ik weer 500 in de verkoop.
Ah dan is het lastig verkopen Ja.en really 500 :o
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:18:48 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155226966
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Veel keus hadden we niet want het liep bepaald geen storm. We zitten in een nieuwbouwwijk waar spotgoedkope huizen als paddenstoelen uit de grond schieten, volgend jaar gaan er geloof ik weer 500 in de verkoop.
Vanwaar de stap? Wilden jullie weg uit de buurt of graag een project of...?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155227602
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah dan is het lastig verkopen Ja.en really 500 :o
Ja, dan was het helemaal lastig geworden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vanwaar de stap? Wilden jullie weg uit de buurt of graag een project of...?
We kunnen niet goed aarden hier. Zonder kinderen heb je hier niks te zoeken. Toen we het kochten, wisten we dat ergens al. Idee was toen om het huis tegen de tijd dat ik een vaste baan :X had, met dikke winst :X te verkopen.

Huizen in het dorp waar we wilden wonen waren te duur. Prijs daarvan is gelukkig ook gekelderd.

Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Ik ben echt doodmoe.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:42:53 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155227798
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:36 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, dan was het helemaal lastig geworden.

[..]

We kunnen niet goed aarden hier. Zonder kinderen heb je hier niks te zoeken. Toen we het kochten, wisten we dat ergens al. Idee was toen om het huis tegen de tijd dat ik een vaste baan :X had, met dikke winst :X te verkopen.

Huizen in het dorp waar we wilden wonen waren te duur. Prijs daarvan is gelukkig ook gekelderd.

Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Ik ben echt doodmoe.
Ga slapen, dan! :*

Vertel en andere keer dan maar wat uitgebreider. :)
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:43:37 #27
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_155233607
Begin rustig aan plannen te maken om 't huis uit te gaan, en een eigen huis te kopen. Stiekem al een beetje op funda aan het rondneuzen geweest. Maar welke stappen moet ik verder ondernemen voor de hypotheek? Welke hypotheekadviseurs zijn aan te raden? Is bij eentje langsgaan genoeg of meerdere vergelijken?
Hoe moet ik mij z'n eerste gesprek voorstellen? En hoe snel kan ik terecht voor een eerste gesprek?
pi_155233787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:43 schreef Schild het volgende:
Begin rustig aan plannen te maken om 't huis uit te gaan, en een eigen huis te kopen. Stiekem al een beetje op funda aan het rondneuzen geweest. Maar welke stappen moet ik verder ondernemen voor de hypotheek? Welke hypotheekadviseurs zijn aan te raden? Is bij eentje langsgaan genoeg of meerdere vergelijken?
Hoe moet ik mij z'n eerste gesprek voorstellen? En hoe snel kan ik terecht voor een eerste gesprek?
Hoi!

Wat leuk huisjes kijken O+

Ik zou meerdere hypotheek adviseurs bezoeken. Ik weet niet waar je woont maar misschien kunnen mensen hier je nog tips geven.
Vaak kun je best snel terecht. Wij hebben nooit langer dan een week hoeven wachten.

Bij zo'n eerste gesprek krijg je een indicatie van hoeveel je ongeveer zou kunnen lenen. Handig is om alvast een loonstrookje enzo mee te nemen maar dat vertellen ze je meestal wel en anders moet je er even naar vragen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155233846
Wij hebben maar 1 (onafhankelijke) adviseur bezocht - op aanraden / via via. Vooraf hadden wij al loonstrookjes gemaild, dus bij het eerste gesprek wisten we hoe / wat / etc
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155233859
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoi!

Wat leuk huisjes kijken O+

Ik zou meerdere hypotheek adviseurs bezoeken. Ik weet niet waar je woont maar misschien kunnen mensen hier je nog tips geven.
Vaak kun je best snel terecht. Wij hebben nooit langer dan een week hoeven wachten.

Bij zo'n eerste gesprek krijg je een indicatie van hoeveel je ongeveer zou kunnen lenen. Handig is om alvast een loonstrookje enzo mee te nemen maar dat vertellen ze je meestal wel en anders moet je er even naar vragen :)
Ik ben hetzelfde aan het doen als Schild. Maar zie tot nou toe weinig toegevoegde waarde aan het bezoeken van de hypotheekadviseurs.
Ik heb verschillende berekeningen gedaan op internet en weet dus al wat ik kan lenen en wat mijn maandelijkse kosten zijn. Wanneer ik een huis heb gevonden ga ik vervolgens naar de goedkoopste aanbieder toe (Allianz voor zover ik nu kan zien) en regel dan mijn hypotheek.

Heb het idee dat als je zelf inleest op het internet dat een hypotheekadviseur voornamelijk zaken zal herhalen. Of zie ik iets over het hoofd? :)
pi_155233873
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:05 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben maar 1 (onafhankelijke) adviseur bezocht - op aanraden / via via. Vooraf hadden wij al loonstrookjes gemaild, dus bij het eerste gesprek wisten we hoe / wat / etc
Wij hebben er 3 bezocht tot diegene met wie we in zee zijn gegaan ons aangeraden werd. Dus tja iemand moet je er maar net een aanraden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155233882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:05 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben maar 1 (onafhankelijke) adviseur bezocht - op aanraden / via via. Vooraf hadden wij al loonstrookjes gemaild, dus bij het eerste gesprek wisten we hoe / wat / etc
Kun je misschien toelichten wat die adviseur je allemaal heeft verteld wat je nog niet wist?
Of zoekt hij alleen de goedkoopste hypotheek voor je?
pi_155233902
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:06 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik ben hetzelfde aan het doen als Schild. Maar zie tot nou toe weinig toegevoegde waarde aan het bezoeken van de hypotheekadviseurs.
Ik heb verschillende berekeningen gedaan op internet en weet dus al wat ik kan lenen en wat mijn maandelijkse kosten zijn. Wanneer ik een huis heb gevonden ga ik vervolgens naar de goedkoopste aanbieder toe (Allianz voor zover ik nu kan zien) en regel dan mijn hypotheek.

Heb het idee dat als je zelf inleest op het internet dat een hypotheekadviseur voornamelijk zaken zal herhalen. Of zie ik iets over het hoofd? :)
Onze hypotheek adviseur heeft er bij ons nog een paar 0, zoveel procenten af gekregen. Dat lijkt de moeite niet maar scheelt nogal snel op twee ton aan rente ;)

Verder bleek dat wij een veel hogere hypotheek konden krijgen dan wat die internet berekeningen ons vertelde,
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155233949
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze hypotheek adviseur heeft er bij ons nog een paar 0, zoveel procenten af gekregen. Dat lijkt de moeite niet maar scheelt nogal snel op twee ton aan rente ;)

Verder bleek dat wij een veel hogere hypotheek konden krijgen dan wat die internet berekeningen ons vertelde,
Aha, een paar procent scheelt inderdaad wel wat :) Opvallend dat het kan want dat betekent dus dat de oorspronkelijke rente te hoog was ingezet.

Maar je hebt dus een onafhankelijke ingeschakeld die onderhandeld heeft over de voorwaarden? Daarna liep alles via de adviseur van de bank of was die onafhankelijke nog betrokken daarna?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:14:35 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155233973
Internet berekeningen zijn maar schattingen. Ik zou zeker minimaal 1x het gesprek aan gaan om alles op een rijtje te laten zetten en betrouwbare cijfers te krijgen.
Ze kunnen ook aan de hand van JOUW situatie de HRA ed berekenen ipv een internet tooltje dat gemiddeldes neemt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155233994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:12 schreef Platina het volgende:

[..]

Aha, een paar procent scheelt inderdaad wel wat :) Opvallend dat het kan want dat betekent dus dat de oorspronkelijke rente te hoog was ingezet.

Maar je hebt dus een onafhankelijke ingeschakeld die onderhandeld heeft over de voorwaarden? Daarna liep alles via de adviseur van de bank of was die onafhankelijke nog betrokken daarna?
Wij hadden een onafhankelijke en die heeft alles geregeld. Wij hebben alleen wat handtekeningen gezet en wat documenten aangeleverd.

Maar nu schijnt het wel weer te verschillen van adviseur. Wij hadden niet bepaald een goedkope maar die man werkte echt hard en heeft ons er mooi voor 1 januari doorheen geloosd zodat we nog wat meer mochten mee financieren (nieuwbouw)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234071
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze hypotheek adviseur heeft er bij ons nog een paar 0, zoveel procenten af gekregen. Dat lijkt de moeite niet maar scheelt nogal snel op twee ton aan rente ;)

Verder bleek dat wij een veel hogere hypotheek konden krijgen dan wat die internet berekeningen ons vertelde,
Dat hadden wij ook. En onze hypotheek adviseur berekende dat we met 3 uur extra werken per week een halve ton extra hypotheek konden krijgen.
pi_155234079
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:14 schreef laziness het volgende:
Internet berekeningen zijn maar schattingen. Ik zou zeker minimaal 1x het gesprek aan gaan om alles op een rijtje te laten zetten en betrouwbare cijfers te krijgen.
Ze kunnen ook aan de hand van JOUW situatie de HRA ed berekenen ipv een internet tooltje dat gemiddeldes neemt.
Misschien toch maar eens doen. 1ste gesprek is toch gratis :+
pi_155234095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hadden een onafhankelijke en die heeft alles geregeld. Wij hebben alleen wat handtekeningen gezet en wat documenten aangeleverd.

Maar nu schijnt het wel weer te verschillen van adviseur. Wij hadden niet bepaald een goedkope maar die man werkte echt hard en heeft ons er mooi voor 1 januari doorheen geloosd zodat we nog wat meer mochten mee financieren (nieuwbouw)
Mjah, het heeft natuurlijk zijn voordelen. Ik persoonlijk regel alles het liefste zelf maar dat zal natuurlijk de nodige kopzorgen opleveren :P

Nog 1 vraagje dan, heeft de hypotheekadviseur jullie een hypotheekgever aangeraden of hadden jullie er zelf al eentje uitgekozen?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:27:56 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155234129
De adviseur heeft een paar verstrekkers aangeraden obv onze situatie en daar offertes opgevraagd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155234168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:24 schreef Platina het volgende:

[..]

Mjah, het heeft natuurlijk zijn voordelen. Ik persoonlijk regel alles het liefste zelf maar dat zal natuurlijk de nodige kopzorgen opleveren :P

Nog 1 vraagje dan, heeft de hypotheekadviseur jullie een hypotheekgever aangeraden of hadden jullie er zelf al eentje uitgekozen?
Onze hypotheek adviseur kwam met de beste keuzes. Onze beste optie was toen aegon en daar hebben we onze hypotheek toen ook bij afgesloten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234180
Bij ons was het inderdaad ook zo dat we via de adviseur en hogere hypotheek konden krijgen. En ook bij ons heeft de adviseur nog wat 0.procent van de rente afgekregen. Daarnaast konden wij dankzij de adviseur op het nippertje nog net een hypotheek volgens de oude (van voor 1 juli) NHG-regels krijgen :) Met andere woorden voor ons was de financieel adviseur echt wel een toegevoegde waarde ^O^
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:32:33 #43
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155234193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:43 schreef Schild het volgende:
Begin rustig aan plannen te maken om 't huis uit te gaan, en een eigen huis te kopen. Stiekem al een beetje op funda aan het rondneuzen geweest. Maar welke stappen moet ik verder ondernemen voor de hypotheek? Welke hypotheekadviseurs zijn aan te raden? Is bij eentje langsgaan genoeg of meerdere vergelijken?
Hoe moet ik mij z'n eerste gesprek voorstellen? En hoe snel kan ik terecht voor een eerste gesprek?
Als je situatie niet gecompliceerd is kun je ook overwegen om het execution only te doen. Dat is wat meer werk maar scheelt je de kosten van een f.a.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:32:51 #44
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_155234201
Hoeveel verschilde bij jullie de online berekeningen met wat jullie daadwerkelijk konden krijgen? Als ik zelf z'n online berekening doe is het om te huilen wat ik kan lenen. :'(
pi_155234221
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:32 schreef Schild het volgende:
Hoeveel verschilde bij jullie de online berekeningen met wat jullie daadwerkelijk konden krijgen? Als ik zelf z'n online berekening doe is het om te huilen wat ik kan lenen. :'(
Zo'n 30.000. Heeft er ook weer mee te maken dat hij het voor een lagere rente kon enzo.

Maar hoe dat zit? Daar hadden wij de adviseur voor _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:32 schreef LadyPayton het volgende:

[..]

Als je situatie niet gecompliceerd is kun je ook overwegen om het execution only te doen. Dat is wat meer werk maar scheelt je de kosten van een f.a.
Die kosten van de FA moet je je ook niet teveel op blind staren. Die hebben wij bijvoorbeeld makkelijk terugverdiend met de lagere rente.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:32 schreef Schild het volgende:
Hoeveel verschilde bij jullie de online berekeningen met wat jullie daadwerkelijk konden krijgen? Als ik zelf z'n online berekening doe is het om te huilen wat ik kan lenen. :'(
Bij ons ook iets van 30.000. Die online berekeningen spelen op safe en via een FA kun je een lagere rente krijgen dus automatisch ook meer lenen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155234324
Ik vind het z'n rare gedachte dat een adviseur dan met verschillende hypotheekverstrekkers komt aanzetten.

Ik denk gewoon heel simpel. Ik wil een huis dat X kost en daar wil ik Z voor lenen, verder weet ik ook de looptijd Y en de hypotheekvorm die ik wil Q. Dan is het toch gewoon een kwestie van de hypotheek met de laagste rente uitzoeken? Dan kan alleen het percentage aan boetevrij aflossen een rol spelen.

Of misschien is mijn situatie wel te simpel omdat ik een starter ben en een hypotheek wil welke lager is dan wat ik max. kan lenen.
pi_155234394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:43 schreef Platina het volgende:
Ik vind het z'n rare gedachte dat een adviseur dan met verschillende hypotheekverstrekkers komt aanzetten.

Ik denk gewoon heel simpel. Ik wil een huis dat X kost en daar wil ik Z voor lenen, verder weet ik ook de looptijd Y en de hypotheekvorm die ik wil Q. Dan is het toch gewoon een kwestie van de hypotheek met de laagste rente uitzoeken? Dan kan alleen het percentage aan boetevrij aflossen een rol spelen.

Of misschien is mijn situatie wel te simpel omdat ik een starter ben en een hypotheek wil welke lager is dan wat ik max. kan lenen.
Hoi hier ook een starter en onze hypotheek ligt ook lager dan wat we maximaal konden lenen.

Zo vreemd is het niet.

Gezien je voor (als voorbeeld) 10 en 20 jaar kan vastzetten kan dat al verschillend zijn per bank.

Voor 10 jaar was namelijk een andere bank voordeliger voor ons dan bij 20 jaar.

Dus Hoezo vreemd?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234408
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:43 schreef Platina het volgende:
Ik vind het z'n rare gedachte dat een adviseur dan met verschillende hypotheekverstrekkers komt aanzetten.

Ik denk gewoon heel simpel. Ik wil een huis dat X kost en daar wil ik Z voor lenen, verder weet ik ook de looptijd Y en de hypotheekvorm die ik wil Q. Dan is het toch gewoon een kwestie van de hypotheek met de laagste rente uitzoeken? Dan kan alleen het percentage aan boetevrij aflossen een rol spelen.

Of misschien is mijn situatie wel te simpel omdat ik een starter ben en een hypotheek wil welke lager is dan wat ik max. kan lenen.
Bij ons kwam de FA uiteindelijk met twee hypotheekoffertes aanzetten: één voor 10 jaar rentevast en één voor 20 jaar vast. Dat waren wel twee verschillende hypotheekverstrekkers maar dan dus wel de goedkoopste voor de betreffende rentevast periode.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155234409
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:42 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Die kosten van de FA moet je je ook niet teveel op blind staren. Die hebben wij bijvoorbeeld makkelijk terugverdiend met de lagere rente.

[..]

Bij ons ook iets van 30.000. Die online berekeningen spelen op safe en via een FA kun je een lagere rente krijgen dus automatisch ook meer lenen.
Onze hypotheek adviseur hebben we ook dik terug verdiend met een lagere rente idd :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234415
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:50 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Bij ons kwam de FA uiteindelijk met twee hypotheekoffertes aanzetten: één voor 10 jaar rentevast en één voor 20 jaar vast. Dat waren wel twee verschillende hypotheekverstrekkers maar dan dus wel de goedkoopste voor de betreffende rentevast periode.
Whaha onze situatie komt wel heel erg overeen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234422
Oh en wij zijn inderdaad ook starter. We zaten wel tegen de max NHG-hypotheek aan, maar niet de max hypotheek die zonder NHG mogelijk zou zijn.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155234446
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoi hier ook een starter en onze hypotheek ligt ook lager dan wat we maximaal konden lenen.

Zo vreemd is het niet.

Gezien je voor (als voorbeeld) 10 en 20 jaar kan vastzetten kan dat al verschillend zijn per bank.

Voor 10 jaar was namelijk een andere bank voordeliger voor ons dan bij 20 jaar.

Dus Hoezo vreemd?
Jij had waarschijnlijk geen harde eis voor de rentevasteperiode. Ik wil per se 30 jaar dus heb geen 'gezeik' met 10 of 20 jaar vast zetten.

Stel, ik weet nu dat ik 200.000 wil lenen, 30 jaar vast en lineair aflossen, boetevrijaflossen laat ik buiten beschouwing. Dan is het toch een kwestie van de goedkoopste aanbieder kiezen, daar heb je toch geen adviseur voor nodig. Dan gebruik ik wel een vergelijkingssite of vraag ik zelf offertes op.

Dan is de toegevoegde waarde van een adviseur het kunnen bedingen van een lager rentepercentage.
pi_155234452
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Whaha onze situatie komt wel heel erg overeen _O-
Ja :P Het is dat ik weet dat mijn vrouw niet op FOK! post _O-
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155234482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:54 schreef Platina het volgende:

[..]

Jij had waarschijnlijk geen harde eis voor de rentevasteperiode.

Stel, ik weet nu dat ik 200.000 wil lenen, 30 jaar vast en lineair aflossen, boetevrijaflossen laat ik buiten beschouwing. Dan is het toch een kwestie van de goedkoopste aanbieder kiezen, daar heb je toch geen adviseur voor nodig. Dan gebruik ik wel een vergelijkingssite of vraag ik zelf offertes op.

Dan is de toegevoegde waarde van een adviseur het kunnen bedingen van een lager rentepercentage.
Nee klopt dat maakte voor ons toen niet zoveel uit.

Onze hypotheek adviseur heeft er nog 0,3 procent af gekregen. reken dat maar uit op jaarbasis voor 2 ton.

Maar niemand zegt hier dat jij naar een fa moet hé. Moet je helemaal zelf weten. Maar meeste mensen hebben het hier zo te zien wel gedaan en zijn aardig tevreden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234493
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:54 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja :P Het is dat ik weet dat mijn vrouw niet op FOK! post _O-
Haha ja en mijn vriend ook niet.

Maar onze hypotheek is al afgesloten in december dus wees gerust _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:54 schreef Platina het volgende:

[..]

Jij had waarschijnlijk geen harde eis voor de rentevasteperiode. Ik wil per se 30 jaar dus heb geen 'gezeik' met 10 of 20 jaar vast zetten.

Stel, ik weet nu dat ik 200.000 wil lenen, 30 jaar vast en lineair aflossen, boetevrijaflossen laat ik buiten beschouwing. Dan is het toch een kwestie van de goedkoopste aanbieder kiezen, daar heb je toch geen adviseur voor nodig. Dan gebruik ik wel een vergelijkingssite of vraag ik zelf offertes op.

Dan is de toegevoegde waarde van een adviseur het kunnen bedingen van een lager rentepercentage.
In zo'n geval kan de FA inderdaad met één aanbieder aankomen. Maar waarom zo'n harde eis?

Overigens is alleen de lagere rente volgens mij al de moeite waard :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155234557
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee klopt dat maakte voor ons toen niet zoveel uit.

Onze hypotheek adviseur heeft er nog 0,3 procent af gekregen. reken dat maar uit op jaarbasis voor 2 ton.

Maar niemand zegt hier dat jij naar een fa moet hé. Moet je helemaal zelf weten. Maar meeste mensen hebben het hier zo te zien wel gedaan en zijn aardig tevreden.
Oh nee, begrijp me niet verkeerd he. Ik probeer alleen te begrijpen waarom mensen voor een FA kiezen. Als ik van mening ben dat het voordelen heeft dan zal ik er zeker gebruik van maken en anders niet.

Alleen ik was uitgegaan van mijn eigen situatie dat ik per se 30 jaar wil, terwijl jij en andere daar geen harde eis voor hebben. Dan wordt het al gelijk een stuk overzichtelijker en dan is een FA wel handig :)

Zeker als die 3 procentpunt eraf weet te halen :P
pi_155234595
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:03 schreef Platina het volgende:

[..]

Oh nee, begrijp me niet verkeerd he. Ik probeer alleen te begrijpen waarom mensen voor een FA kiezen. Als ik van mening ben dat het voordelen heeft dan zal ik er zeker gebruik van maken en anders niet.

Alleen ik was uitgegaan van mijn eigen situatie dat ik per se 30 jaar wil, terwijl jij en andere daar geen harde eis voor hebben. Dan wordt het al gelijk een stuk overzichtelijker en dan is een FA wel handig :)

Zeker als die 3 procentpunt eraf weet te halen :P
Dat van die 30 jaar kun je gewoon aangeven hé. Dan zal hij daarop bepalen. Welke het beste in jouw geval is.


Wij hebben hem uiteindelijk voor 20 jaar vast gezet.

Ga in ieder geval het gesprek aan. Eerste gesprek is bij de meeste toch gratis :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155234617
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:58 schreef Rockfire het volgende:

[..]

In zo'n geval kan de FA inderdaad met één aanbieder aankomen. Maar waarom zo'n harde eis?

Overigens is alleen de lagere rente volgens mij al de moeite waard :P
Tussen 10 en 30 jaar zal zich wel iets van 6,5 procentpunt schelen en tussen 20 en 30 iets van 5 procentpunt.
Toegegeven, ik moet nog precies uitrekenen hoeveel mij dit kan kosten/schelen wanneer ik voor de laatste 10 jaar uitga van een hogere rente (al is dit puur gokken).

Echter, ik vertrouw erop dat de rente niet meer verder daalt en verder zal stijgen. Vandaar 30 jaar, maar als ik straks van 20 jaar uitga zal daar 1 aanbieder als goedkoopste uitkomen.

Misschien beredeneer ik anders door eerst de rentevasteperiode te bepalen en daar mijn hypotheek op uit te zoeken ipv geen harde eis aan de rentevasteperiode te stellen.
pi_155235295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:07 schreef Platina het volgende:

[..]

Kun je misschien toelichten wat die adviseur je allemaal heeft verteld wat je nog niet wist?
Of zoekt hij alleen de goedkoopste hypotheek voor je?
Hij legde uit wat de opties zijn, hoe ze aan het bedrag komen, wat er nog bij komt (bijv. Overlijdensrisico verzekering). Tussendoor mochten wij mailen als er een huis zagen. Dan maakte hij de berekening (wat moet je zelf bij betalen, wat worden je maandlasten, met/zonder hypotheek rente aftrek). Wij hadden er weinig verstand van. Op internet vind je gewoon té veel informatie, dus wij waren blij met zijn uitleg.

Wij waren er vrij snel uit dat we 20jr vast wilde ivm lage rente. Hij heeft ons ook andere alternatieven laten zien. Uiteindelijk bleven Munt en Aegon over. Ons maakte het allemaal weinig uit, maar hij kon goed het uitleggen (bijv. als er wijzigingen zijn of als je extra wil aflossen. Toen hebben we voor Aegon gekozen.

30jaar kon ook, maar dan konden we veel minder lenen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155235560
Als je inderdaad starter bent, geen schulden hebt of een vorig huis, vast contract en leent onder je max zou ik zeker geen adviseur aanraden. Zeker als je je al verdiept hebt in de soorten hypotheken en weet wat je wilt (annuitair, 30 jr vast) etc zou ik het lekker zelf doen. Je krijgt vanzelf een lijstje van de geldverstrekker met de documenten die je moet aanleveren, de FA vertraagt alleen maar dat proces (en in mijn case: doet het slordig/langzaam in mijn ogen :') )

Nu ik weet wat er allemaal bij komt kijken heb ik achteraf zoiets van: Had ik het maar zelf gedaan.

maar ik ben dan ook zo'n nerd die alles 20x opzoekt op internet, allerlei cases en opties opzoekt en alles beter denkt te weten :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:36:44 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155235729
Een FA weet doorgaans welke verstrekker welke eisen heeft.
Ik moest zelf als flexwerker aangemerkt worden wegens contract voor bepaalde tijd en dan kan je sommige aanbieders al skippen omdat anderen je gewoon een offerte geven zonder aanvullende vragen.
En dat geldt bijvoorbeeld ook met restschulden of startersleningen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155235743
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:23 schreef Thrilled het volgende:
Als je inderdaad starter bent, geen schulden hebt of een vorig huis, vast contract en leent onder je max zou ik zeker geen adviseur aanraden. Zeker als je je al verdiept hebt in de soorten hypotheken en weet wat je wilt (annuitair, 30 jr vast) etc zou ik het lekker zelf doen. Je krijgt vanzelf een lijstje van de geldverstrekker met de documenten die je moet aanleveren, de FA vertraagt alleen maar dat proces (en in mijn case: doet het slordig/langzaam in mijn ogen :') )

Nu ik weet wat er allemaal bij komt kijken heb ik achteraf zoiets van: Had ik het maar zelf gedaan.

maar ik ben dan ook zo'n nerd die alles 20x opzoekt op internet, allerlei cases en opties opzoekt en alles beter denkt te weten :')
Je had dus ook gewoon een slechte FA... Mijn FA is juist enorm pro-actief, zat achter mij aan om alles snel aan te leveren en dacht heel erg mee.

Maar goed ik had deze FA al voor het afsluiten van een lijfrenterekening en (bijna) al mijn verzekeringen. Als ik hem niet al had gehad weet ik niet of ik het had gedaan, maar ik heb dus achteraf juist zoiets van: fijn dat ik een FA heb! (Alleen al vanwege de korting op de rente, maar ook omdat hij alles goed in de gaten houd en ons ook alles enorm duidelijk uitlegt)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155235883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:37 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Je had dus ook gewoon een slechte FA... Mijn FA is juist enorm pro-actief, zat achter mij aan om alles snel aan te leveren en dacht heel erg mee.

Maar goed ik had deze FA al voor het afsluiten van een lijfrenterekening en (bijna) al mijn verzekeringen. Als ik hem niet al had gehad weet ik niet of ik het had gedaan, maar ik heb dus achteraf juist zoiets van: fijn dat ik een FA heb! (Alleen al vanwege de korting op de rente, maar ook omdat hij alles goed in de gaten houd en ons ook alles enorm duidelijk uitlegt)
Zo kan je het ook concluderen, maar daar kom je pas achter als je aan de gang gaat :P
pi_155236088
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zo kan je het ook concluderen, maar daar kom je pas achter als je aan de gang gaat :P
Jup denk dat het bij jou meer aan je fa ligt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155239806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jup denk dat het bij jou meer aan je fa ligt.
Ja inderdaad. Ik ben ook blij dat wij er eentje hebben en dat hij ook actief is. Bij ons was er gedoe met de ORV en ook daarin waren ze lekker 'stalkerig' naar de Dela haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155240344
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hij legde uit wat de opties zijn, hoe ze aan het bedrag komen, wat er nog bij komt (bijv. Overlijdensrisico verzekering). Tussendoor mochten wij mailen als er een huis zagen. Dan maakte hij de berekening (wat moet je zelf bij betalen, wat worden je maandlasten, met/zonder hypotheek rente aftrek). Wij hadden er weinig verstand van. Op internet vind je gewoon té veel informatie, dus wij waren blij met zijn uitleg.

Wij waren er vrij snel uit dat we 20jr vast wilde ivm lage rente. Hij heeft ons ook andere alternatieven laten zien. Uiteindelijk bleven Munt en Aegon over. Ons maakte het allemaal weinig uit, maar hij kon goed het uitleggen (bijv. als er wijzigingen zijn of als je extra wil aflossen. Toen hebben we voor Aegon gekozen.

30jaar kon ook, maar dan konden we veel minder lenen.
bedankt voor je reactie. Mooi dat jullie er wat aan hadden :) ik ga nog eens goed kijken wat een FA voor me kan betekenen.
pi_155241113
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:09 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ik ben ook blij dat wij er eentje hebben en dat hij ook actief is. Bij ons was er gedoe met de ORV en ook daarin waren ze lekker 'stalkerig' naar de Dela haha.
Haha ja onze fa belde op een gegeven moment gewoon twee keer per dag de bank toen het echt lang begon te duren _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:54:30 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155259278
Mijn FA heeft meteen ook de woonlastenverzekering geregeld, de orv, al het contact met de verkopend makelaar gedaan enz. Ik heb daar 1500 voor betaald. Vond ik de moeite waard :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155278299
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:54 schreef Tink89 het volgende:
Mijn FA heeft meteen ook de woonlastenverzekering geregeld, de orv, al het contact met de verkopend makelaar gedaan enz. Ik heb daar 1500 voor betaald. Vond ik de moeite waard :)
Ik vind, voor het werk dat ze verricht hebben, 1750 veel te veel geld. Ik had het achteraf gezien ook makkelijk zelf kunnen doen. Zeker omdat wij ook starter zijn.

Btw... Morgen gaan is de bouwvak over en gaan ze weer verder met bouwen. Eindelijk!!
...en waarom?
pi_155278399
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:18 schreef younesel het volgende:

[..]

Ik vind, voor het werk dat ze verricht hebben, 1750 veel te veel geld. Ik had het achteraf gezien ook makkelijk zelf kunnen doen. Zeker omdat wij ook starter zijn.

Btw... Morgen gaan is de bouwvak over en gaan ze weer verder met bouwen. Eindelijk!!
Wij hebben er nog eens 1000 euro meer voor betaald maar die man heeft zichzelf al lang terug verdiend.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155278543
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben er nog eens 1000 euro meer voor betaald maar die man heeft zichzelf al lang terug verdiend.
Liever inderdaad 1000 euro meer betalen en iemand die alles regelt en waar je alles aan kan vragen en die de tijd voor je neemt, dan zo'n slappe zak die eigenlijk alleen maar de aanvraag heeft ingediend. Ik moest 'm zelf achter z'n broek aan zitten. Sterker nog. Onze aanvraag bleef bij de hypotheekversterker hangen, omdat ze nog vragen hadden. Dat wist ik, omdat ik zelf had gebeld. Zij hebben normaal gesproken alleen maar contact met de FA en wisten niet dat ik eigenlijk de klant was. Ik heb de vragen die ze hadden, beantwoord en mijn hypotheek was op die manier rond gekomen :) Ik had die hele man dus eigenlijk niet nodig...
...en waarom?
pi_155278696
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:24 schreef younesel het volgende:

[..]

Liever inderdaad 1000 euro meer betalen en iemand die alles regelt en waar je alles aan kan vragen en die de tijd voor je neemt, dan zo'n slappe zak die eigenlijk alleen maar de aanvraag heeft ingediend. Ik moest 'm zelf achter z'n broek aan zitten. Sterker nog. Onze aanvraag bleef bij de hypotheekversterker hangen, omdat ze nog vragen hadden. Dat wist ik, omdat ik zelf had gebeld. Zij hebben normaal gesproken alleen maar contact met de FA en wisten niet dat ik eigenlijk de klant was. Ik heb de vragen die ze hadden, beantwoord en mijn hypotheek was op die manier rond gekomen :) Ik had die hele man dus eigenlijk niet nodig...
Dat is wel echt balen zeg. Mag hopen dat je niet alles betaald heb aan hem :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155278774
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is wel echt balen zeg. Mag hopen dat je niet alles betaald heb aan hem :o
De kosten voor een FA mag je eenmalig aftrekken dus daar krijgen we 42% van terug. FA hebben we ook niet meer direct nodig. De financiering is rond en de bouw is allang begonnen. We zullen het maar een wijze les noemen :)
...en waarom?
pi_155278798
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is wel echt balen zeg. Mag hopen dat je niet alles betaald heb aan hem :o
Ik heb nog meer betaald en toen ik na afloop mijn klachten uitte kreeg ik ook geen gehoor. Het betalen is via de notaris gegaan en ik had niet geweten hoe ik dat tegen had moeten houden..
pi_155278881
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb nog meer betaald en toen ik na afloop mijn klachten uitte kreeg ik ook geen gehoor. Het betalen is via de notaris gegaan en ik had niet geweten hoe ik dat tegen had moeten houden..
Hm dat is wel echt heel erg zuur. Er is hier al vaker gebleken dat de ene fa de andere niet is.

Mocht iemand in de buurt van Eindhoven er nog een zoeken stuur maar een berichtje :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:35:07 #78
66083 Platina
78th Element
pi_155278966
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:18 schreef younesel het volgende:

[..]

Ik vind, voor het werk dat ze verricht hebben, 1750 veel te veel geld. Ik had het achteraf gezien ook makkelijk zelf kunnen doen. Zeker omdat wij ook starter zijn.

Btw... Morgen gaan is de bouwvak over en gaan ze weer verder met bouwen. Eindelijk!!
Ja heb het idee dat het aan de hoge kant is.
Maar zie nu bij bepaalde hhpotheekverstrekkers dat ze alleen via een FA werken :/
Maarja nog altijd goedkoper dan de extra rente bij duurdere verstrekkers.
pi_155278979
Hier anders ¤3000 bij de hypotheker.

Wellicht (te) veel, maar is ons eerste koophuis dus kan me er niet te druk om maken. Krijgt er ook weer 40% oid van terug.

Was eigenlijk ook de enige optie ivm offerte mogelijkheid voor 1 juli nog.
pi_155279214
Ja precies niet vergeten mensen gedeelte van fa en notaris krijg je terug van de belastingdienst O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155280443
De hypptheker rekent standaard vaak 2500 vlgs mij. Voor hetzelfde bedrag hadden wij een FA die ons er vlekkeloos en snel doorheen geloodst heeft, incl een niet te dure ORV voor mij als morbide obese koper, en echt goed advies heeft gegeven. De man van de hypotheker/hypotheekshop praatte bij het eerste gratis advies al allerlei onzin...blij dat we verder gekeken hebben.
Kwak
pi_155285138
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:19 schreef kwakz0r het volgende:
De hypptheker rekent standaard vaak 2500 vlgs mij. Voor hetzelfde bedrag hadden wij een FA die ons er vlekkeloos en snel doorheen geloodst heeft, incl een niet te dure ORV voor mij als morbide obese koper, en echt goed advies heeft gegeven. De man van de hypotheker/hypotheekshop praatte bij het eerste gratis advies al allerlei onzin...blij dat we verder gekeken hebben.
Die ervaring hadden wij idd ook. Waren ook bij de hypotheker en de hypotheek shop enzo geweest is alweer even terug was nog met een ander huis. Maar we hadden beide na 5 minuten al zo iets van mwehhh dit gaat hem niet worden
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:38:29 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155286011
Ik ook, De hypotheker kwam met een maximaal bedrag dat ik nooit had kunnen betalen en waar ik ook de financiering niet voor gekregen had. Ze rekenden met het allergunstigste scenario.

Mijn FA is iig goud waard, zeker omdat hij ook meedenkt over 'wat gebeurt er als ik arbeidsongeschikt of werkloos raak?', hoe zit het met de orv als je geen partner hebt en het huis dus in principe verkocht kan worden als ik kom te overlijden, welke verzekeraars hebben gunstige (of geen) kleine lettertjes enz.

Ik had een deel best zelf kunnen doen, maar ik kwam nu bij een hypotheekverstrekker uit die ik zelf waarschijnlijk niet meegenomen had in de vergelijking, omdat ik er simpelweg nog nooit van gehoord had. Die man heeft zijn ¤ 1.500 ruim verdiend en daar krijg ik idd nog 42% van terug.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155286125
Ik vind het toch ook belangrijk als er een "klik" is met de fa. Bij de hypotheekshop was die totaal niet, vreemde man. Hypotheker klikte prima.

Ook bij de hypotheker analyses gekregen van arbeidsongeschiktheid en wat als de rente na 10 jaar... Of als ik overlijd.

Maar laten we eerlijk zijn, als 23 jarige maak ik me nu (terecht of onterecht) niet druk over arbeidsongeschiktheid, overlijden (minimale bedrag 10% verzekerd) of een hogere rente na 10 jaar (groeiperspectief salaris).
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:29:50 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155286795
Ik ben 26 en heb in mijn eentje een huis gekocht. Als ik wel arbeidsongeschikt zou raken, zou ik het heel, heel zuur vinden om m'n huis te verkopen. Dus maar verzekerd.

Zelfde geldt voor overlijden: het verschil in premie per maand was ¤ 2 voor 30% of 100% van het openstaande hypotheekbedrag. Dat zijn precies de verschillen waarvan ik het fijn vind dat de fa me er even op wijst.

Hogere rente heb ik me ook niet om gemaakt. 10 jaar vast en daarna woon ik samen en dragen we iets hogere netto maandlasten met meer inkomen. Dat vond ik dus niet zo spannend. Vond een hogere maximale aankoopsom nu belangrijker dan rente over 10 jaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155287416
Nou die klik had ik dus wel met m'n FA en daarom zijn we er ook voor gegaan. Nu hij dus inhoudelijk zijn werk moet doen vind ik dat hij hier en daar wat steken laat vallen. Echter zijn we al zo ver in het proces dat ik nu echt niet meer ga switchen van FA.

Tevens: Krijg je de kosten ook terug als je het niet uit je hypotheek betaalt? Ik wil mijn FA, de notariskosten en het meerwerk uit eigen zak betalen en juist alleen de rente / dubbele lasten uit de hypotheek.
  Redactie Frontpage maandag 17 augustus 2015 @ 11:13:32 #87
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155287489
Wij hebben ook een FA, die kon een veel scherpere rente bieden dan de bank. De extra kosten die we nu hebben zouden we niet bij de bank hebben gehad, maar de lager rente is het meer dan waard. Nog geen minuut spijt van, hoop dat dat zo blijft :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:13:46 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155287497
Ja hoe je het betaalt maakt niks uit volgens mij.
Zolang het maar daadwerkelijk tot een hypotheek geleid heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155288176
http://www.belastingdiens(...)ig_aftrekbare_kosten

Wordt inderdaad niets gezegd of het uit de hypotheek komt of uit eigen zak :)

Heeft iemand al ervaring met de hoeveelheid van de teruggave? :P

Uitgaande van 2500 hypotheek advies, 1000 notaris, bouwrente á 5000 euro?
pi_155288320
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Thrilled het volgende:
http://www.belastingdiens(...)ig_aftrekbare_kosten

Wordt inderdaad niets gezegd of het uit de hypotheek komt of uit eigen zak :)

Heeft iemand al ervaring met de hoeveelheid van de teruggave? :P

Uitgaande van 2500 hypotheek advies, 1000 notaris, bouwrente á 5000 euro?
Kan je zelf berekenen met het softwarepakket van de blastingdienst. Als je maar niet verzend met je account is alles goed.
pi_155290713
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik vind het toch ook belangrijk als er een "klik" is met de fa. Bij de hypotheekshop was die totaal niet, vreemde man. Hypotheker klikte prima.

Ook bij de hypotheker analyses gekregen van arbeidsongeschiktheid en wat als de rente na 10 jaar... Of als ik overlijd.

Maar laten we eerlijk zijn, als 23 jarige maak ik me nu (terecht of onterecht) niet druk over arbeidsongeschiktheid, overlijden (minimale bedrag 10% verzekerd) of een hogere rente na 10 jaar (groeiperspectief salaris).
Wij wonen samen.. Heel fijn dat je niet zomaar dood neer kan vallen als je begin 20 bent. Maar er kan ook wat gebeuren onderweg naar werk enz. Ons huis is voor ons allebei 100% afgedicht en dat kost voor ons samen een tientje per maand, daar ga ik niet moeilijk over doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:56:49 #92
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155291334
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Thrilled het volgende:
http://www.belastingdiens(...)ig_aftrekbare_kosten

Wordt inderdaad niets gezegd of het uit de hypotheek komt of uit eigen zak :)

Heeft iemand al ervaring met de hoeveelheid van de teruggave? :P

Uitgaande van 2500 hypotheek advies, 1000 notaris, bouwrente á 5000 euro?
Dat is afhankelijk van je salaris.
Wij hebben het wel uitgerekend maar het totaal is incl je totale HRA en bijvoorbeeld andere kortingen die wij krijgen.
Ik heb geen uitgesplitst bedrag voor puur de eenmalige extra kosten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155296743
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga slapen, dan! :*

Vertel en andere keer dan maar wat uitgebreider. :)
Nou, oké, opnieuw.

Tien jaar terug wilden wij een huis kopen. Liefst in dorp A, maar dat was net iets te prijzig voor twee guppies. In dorp B kreeg je véél meer huis voor je geld. Voorzieningen waren er nog niet echt (vinex), maar die zouden massaal komen. Dus we besloten het erop te wagen, op dorp B.

• Eerste plan: het gewoon tof vinden in dorp B en daar blijven wonen.
• Tweede plan: eerst een paar jaar in dorp B wonen, totdat we beiden een vast contract zouden hebben. Dan het huis verkopen met dikke winst en in ons geliefde dorp A gaan wonen.

Plan één faalde dus jammerlijk. De eerste jaren was het leuk, totdat in een blok van 6 huizen 4 vrouwen zwanger waren. Nummer 5 had al kinderen. Allemaal heel aardige mensen hoor, maar vanaf dat moment pasten we er gewoon niet meer bij! En er waren voorzieningen voor jonge mensen beloofd. Wat was ik naīef ... Ik dacht aan horeca, een goede drogist, een sportschool. Na een jaar of 6 kwamen ze dan, de voorzieningen voor jonge mensen: onder meer een pretechostudio, 6 basisscholen, een kindertandarts en zwangerschapsgymnastiek. Het hele jongegezinnetjes-reservaat ging me ontzettend tegenstaan. Als je je eenmaal ergert, dan is het einde zoek. Het ligt ook echt niet aan het dorp maar aan ons.

Plan twee, het verhuizen kwam maar niet van de grond. Want ik kreeg maar geen vaste baan. Vorig jaar kreeg ik ein-de-lijk een vast contract aangeboden en toen hebben we het meteen te koop gezet. Maar ja, toen zat de markt al compleet op slot.

En leuk dat me een vast contract was toegezegd, maar letterlijk op de dag dat het te koop-bord in de tuin werd geplant, was er spoedberaad op het werk: herorganisatie. Dat is toen natuurlijk verkeerd afgelopen voor mij. De dag dat er voor het eerst een bod werd gedaan op ons huis, kreeg ik te horen dat ik geen werk meer had. We hebben toen de verkoop tķch doorgezet, daarna volgde de soap met onze kopers. Maar nu lijkt het eindelijk goed te komen en wonen we vanaf volgende maand in dorp A, op fietsafstand van mijn nieuwe baan! *O*

Werkelijk alles was verkeerd kon gaan tijdens een verkoop is ook verkeerd gegaan. Dus ik vrees nog een beetje voor het passeren bij de notaris. Ook al is de waarborgsom voor ons huis inmiddels overgemaakt. Kan iemand me zeggen dat het nu gewoon goedkomt? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 17-08-2015 16:44:28 ]
pi_155296781
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:08 schreef Thrilled het volgende:
Nou die klik had ik dus wel met m'n FA en daarom zijn we er ook voor gegaan. Nu hij dus inhoudelijk zijn werk moet doen vind ik dat hij hier en daar wat steken laat vallen. Echter zijn we al zo ver in het proces dat ik nu echt niet meer ga switchen van FA.

Tevens: Krijg je de kosten ook terug als je het niet uit je hypotheek betaalt? Ik wil mijn FA, de notariskosten en het meerwerk uit eigen zak betalen en juist alleen de rente / dubbele lasten uit de hypotheek.
Let wel op, dat de kosten die je uit eigen zak betaald aftrekbaar zijn als je ze meeneemt in je hypotheek. De rente die je betaald over het financieren van het renteverlies tijdens de bouw is niet aftrekbaar.

Ik heb geen idee hoe dat er onder de streep uit zal zien. Wij hebben er voor gekozen om het renteverlies zelf te financieren.

Update:

Inmiddels zijn ze alweer een week aan het bouwen, nu exclusief bouwvak ongeveer 2,5 week. Het schiet al aardig op. Ik denk dat er vandaag al 2 - 3 woningen bijgebouwd zijn. Ik probeer elke dag een foto te maken om een timelapse van de bouw te maken ^O^ .



Ik heb via via vernomen dat ze verwachten dat de daken er over drie weken op zitten :o .

Badkamertegels:


In dit patroon:


Deze douche:
pi_155296919
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:39 schreef P4tje het volgende:

[..]

Let wel op, dat de kosten die je uit eigen zak betaald aftrekbaar zijn als je ze meeneemt in je hypotheek. De rente die je betaald over het financieren van het renteverlies tijdens de bouw is niet aftrekbaar.

Ik heb geen idee hoe dat er onder de streep uit zal zien. Wij hebben er voor gekozen om het renteverlies zelf te financieren.

Update:

Inmiddels zijn ze alweer een week aan het bouwen, nu exclusief bouwvak ongeveer 2,5 week. Het schiet al aardig op. Ik denk dat er vandaag al 2 - 3 woningen bijgebouwd zijn. Ik probeer elke dag een foto te maken om een timelapse van de bouw te maken ^O^ .

[ afbeelding ]

Ik heb via via vernomen dat ze verwachten dat de daken er over drie weken op zitten :o .

Badkamertegels:
[ afbeelding ]

In dit patroon:
[ afbeelding ]

Deze douche:
[ afbeelding ]
Dak er in 3 weken er al op wauw en ik maar denken dat het bij ons vlot gaat.

Wat bedoel je met renteverlies?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155297285
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dak er in 3 weken er al op wauw en ik maar denken dat het bij ons vlot gaat.

Wat bedoel je met renteverlies?
De rente die je tijdens de bouw betaald over het verschil tussen je hypotheek en het saldo van het bouwdepot.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen van het meefinancieren van het renteverlies, omdat wij het niet doen heb ik me er niet echt in verdiept.
pi_155297340
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef P4tje het volgende:

[..]

De rente die je tijdens de bouw betaald over het verschil tussen je hypotheek en het saldo van het bouwdepot.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen van het meefinancieren van het renteverlies, omdat wij het niet doen heb ik me er niet echt in verdiept.
Ik heb geen idee wat je bedoeld maar heb er ook nog nooit iemand over gehoord dus denk dat wij dat dan ook niet hebben ofzo?

Bedoel jij bouwrente?

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 17-08-2015 17:05:27 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155297523
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je bedoeld maar heb er ook nog nooit iemand over gehoord dus denk dat wij dat dan ook niet hebben ofzo?
Volgens mij gaat het om het volgende (ik ben ook maar een leek dus weet het niet 100% zeker):

Stel je huis wordt opgeleverd op 1 juli 2016, maar ze beginnen op 1 september 2015 al met de bouw. Dan zul je vanaf 1 september al een deel moeten betalen (bijvoorbeeld de grond), zo moet je stapsgewijs naarmate de bouw vordert steeds meer delen moeten betalen.
Stel dus dat je op 1 september al 100.000 euro voor de grond moet betalen, dan gaat dit uit je hypotheek. Je hebt dan twee keuzes: vanaf dat moment al rente gaan betalen over het bedrag wat al is opgenomen uit de hypotheek ķf je betaalt echt pas vanaf 1 juli 2016 iets aan je hypotheek. In dat laatste geval financier je de rente die je van 1 september tot en met 1 juli moet betalen mee in je hypotheek. De rente over die rente is niet aftrekbaar van de belastingen.

Hopelijk dat het zo duidelijk is :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155297658
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:03 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om het volgende (ik ben ook maar een leek dus weet het niet 100% zeker):

Stel je huis wordt opgeleverd op 1 juli 2016, maar ze beginnen op 1 september 2015 al met de bouw. Dan zul je vanaf 1 september al een deel moeten betalen (bijvoorbeeld de grond), zo moet je stapsgewijs naarmate de bouw vordert steeds meer delen moeten betalen.
Stel dus dat je op 1 september al 100.000 euro voor de grond moet betalen, dan gaat dit uit je hypotheek. Je hebt dan twee keuzes: vanaf dat moment al rente gaan betalen over het bedrag wat al is opgenomen uit de hypotheek ķf je betaalt echt pas vanaf 1 juli 2016 iets aan je hypotheek. In dat laatste geval financier je de rente die je van 1 september tot en met 1 juli moet betalen mee in je hypotheek. De rente over die rente is niet aftrekbaar van de belastingen.

Hopelijk dat het zo duidelijk is :P
Ha ik wijzigde net mijn bericht haha.

Ik snap wat je bedoeld idd. Wij hebben weer een iets andere constructie. De rente betalen wij nu uit een rente depot. En de de aflossing betalen we zelf.

Maar volgens mij mogen we daar idd ook geen rente over terug vragen. Moet dat eens navragen hoe dat zit aan mijn vriend
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:49:12 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155298874
Dat is inderdaad allemaal niet aftrekbaar en daarom kan je inderdaad beter die rente zelf betalen en je meerwerk ed vanuit je hypotheek betalen.
Tel al die bedragen uit eigen zak op en je hebt best wel wat maanden je rente te pakken tijdens de bouw. Vooral omdat die rente heel geleidelijk op loopt.
Ik verwacht dat als het huis klaar is ik nog niet eens de FA kosten aan rente betaald heb gedurende de bouw.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155299109
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:49 schreef laziness het volgende:
Dat is inderdaad allemaal niet aftrekbaar en daarom kan je inderdaad beter die rente zelf betalen en je meerwerk ed vanuit je hypotheek betalen.
Tel al die bedragen uit eigen zak op en je hebt best wel wat maanden je rente te pakken tijdens de bouw. Vooral omdat die rente heel geleidelijk op loopt.
Ik verwacht dat als het huis klaar is ik nog niet eens de FA kosten aan rente betaald heb gedurende de bouw.
ik zou dat best willen maar zou niet weten waar het geld vandaan te halen om zowel huur en verzekeringen voor dit huis te betalen, de hypotheek voor het huis wat gebouwd wordt te betalen, spaargeld over te houden voor straks als de vloeren, gordijnen enz komen, wij hebben dat gewoon niet :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:00:21 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155299259
Dat kan natuurlijk TP!
Maar Thrilled gaat FA en meerwerk uit eigen zak betalen en neemt ¤5000 renteverlies tijdens bouw op in de hypotheek zegt hij.
Ik zou dat andersom doen en snap niet dat zijn FA dat niet gemeld heeft eigenlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155299311
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:00 schreef laziness het volgende:
Dat kan natuurlijk TP!
Maar Thrilled gaat FA en meerwerk uit eigen zak betalen en neemt ¤5000 renteverlies tijdens bouw op in de hypotheek zegt hij.
Ik zou dat andersom doen en snap niet dat zijn FA dat niet gemeld heeft eigenlijk.
Ik zou dat ook omdraaien idd.

Heb mijn vriend is gevraagd. Het gaat bij ons maar om een klein bedrag. 1200 euro. En daarvan heeft hij idd geen rente aftrek aangevraagd. Ik schrok al.. Dacht damn straks alles terug betalen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:07:13 #104
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155299490
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

ik zou dat best willen maar zou niet weten waar het geld vandaan te halen om zowel huur en verzekeringen voor dit huis te betalen, de hypotheek voor het huis wat gebouwd wordt te betalen, spaargeld over te houden voor straks als de vloeren, gordijnen enz komen, wij hebben dat gewoon niet :)
Een kennis van mij heeft daar ook geen moeite mee, met dubbele lasten. Ze hebben allebeide een inkomen, geen kinderen en in het verleden zuinig geleefd. Dus onmogelijk is het niet. :)
Share your talent, move the world.
pi_155299633
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:07 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Een kennis van mij heeft daar ook geen moeite mee, met dubbele lasten. Ze hebben allebeide een inkomen, geen kinderen en in het verleden zuinig geleefd. Dus onmogelijk is het niet. :)
Ik zie mezelf nergens zeggen dat het onmogelijk is.. Alleen dat ik/wij dat niet kunnen?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:45:53 #106
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155300686
Waarschijnlijk gaan we de 28e aan het begin van de middag passeren *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155300981
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:45 schreef automatic_ het volgende:
Waarschijnlijk gaan we de 28e aan het begin van de middag passeren *O*
Ohhh bijna *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155312163
Gefeliciteerd automatic_!

Gaat hier lekker rap :7 .
pi_155318311
Terugkomend op de 'busje huren of laten verhuizen' discussie: ik heb voor 45 euro (incl btw) een dag een Ford Transit kunnen huren, met ruim voldoende laadruimte om al onze meubels in 1-2x te vervoeren. Op een zondag, binnen de ring in Amsterdam :o. En de helft van de verhuisdozen staan al in de berging van het nieuwe huis ... Ik begin wel een beetje de kriebels te krijgen, nog maar anderhalve week voordat we verhuizen! :X

Gister wel een kleine blunder, had voor het eerst sinds tijden weer tijd om wat uitgebreider te koken dus wilde een ovenschotel maken. Alle ingrediënten laten halen door mijn huisgenootje en ik wil beginnen met koken, maar trek even de oven open om een ovenschaal te pakken ... ja die was dus net verhuisd :').
pi_155323682
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:39 schreef P4tje het volgende:

[..]

Let wel op, dat de kosten die je uit eigen zak betaald aftrekbaar zijn als je ze meeneemt in je hypotheek. De rente die je betaald over het financieren van het renteverlies tijdens de bouw is niet aftrekbaar.

Ik heb geen idee hoe dat er onder de streep uit zal zien. Wij hebben er voor gekozen om het renteverlies zelf te financieren.
Niet om eigenwijs te zijn, maar waarom staat dit dan niet expliciet vermeld op de site van de belastingdienst?

quote:
Dan mag u een aantal financieringskosten eenmalig aftrekken. Ook mag u deze kosten meefinancieren in uw hypotheek.
Door het woordje "ook" ga ik er vanuit dat het dus een optie is, maar in beide gevallen zijn de kosten aftrekbaar. Niet iedereen neemt namelijk een hypotheek hoger dan de waarde van het huis en er worden dus vaker kosten uit eigen zak betaalt.

quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:00 schreef laziness het volgende:
Dat kan natuurlijk TP!
Maar Thrilled gaat FA en meerwerk uit eigen zak betalen en neemt ¤5000 renteverlies tijdens bouw op in de hypotheek zegt hij.
Ik zou dat andersom doen en snap niet dat zijn FA dat niet gemeld heeft eigenlijk.
Mijn FA gaf aan dat het eigenlijk niet uitmaakte welke kosten ik zelf zou betalen en welke in de hypotheek kwamen. Het woordje belastingdienst is maar 1x gevallen in een ander gesprek, maar meer in algemene zin dat we nog het e.e.a. konden terug krijgen.

Als ik wat google zie ik genoeg kosten die wel of niet aftrekbaar zijn, maar geen enkel resultaat dat het afhangt van het feit of je iets mee financiert of niet.

Ik zal eens een mailtje richting mijn FA doen ;)

Tevens wil ik de rente financieren omdat ik dan zekerheid heb over de variabele kosten (ze worden immers betaald uit de hypotheek). Omdat we op dit moment net niet genoeg spaargeld hebben voor alle meerwerken creeert dit voor ons genoeg tijd (circa 8 maanden) om even door te sparen voor het totale meerwerk, maar ondertussen wel de zekerheid hebben dat de hypotheek gewoon betaald wordt aangezien we geen dubbele lasten hebben.
pi_155324645
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Niet om eigenwijs te zijn, maar waarom staat dit dan niet expliciet vermeld op de site van de belastingdienst?

[..]

Door het woordje "ook" ga ik er vanuit dat het dus een optie is, maar in beide gevallen zijn de kosten aftrekbaar. Niet iedereen neemt namelijk een hypotheek hoger dan de waarde van het huis en er worden dus vaker kosten uit eigen zak betaalt.

[..]

Mijn FA gaf aan dat het eigenlijk niet uitmaakte welke kosten ik zelf zou betalen en welke in de hypotheek kwamen. Het woordje belastingdienst is maar 1x gevallen in een ander gesprek, maar meer in algemene zin dat we nog het e.e.a. konden terug krijgen.

Als ik wat google zie ik genoeg kosten die wel of niet aftrekbaar zijn, maar geen enkel resultaat dat het afhangt van het feit of je iets mee financiert of niet.

Ik zal eens een mailtje richting mijn FA doen ;)

Tevens wil ik de rente financieren omdat ik dan zekerheid heb over de variabele kosten (ze worden immers betaald uit de hypotheek). Omdat we op dit moment net niet genoeg spaargeld hebben voor alle meerwerken creeert dit voor ons genoeg tijd (circa 8 maanden) om even door te sparen voor het totale meerwerk, maar ondertussen wel de zekerheid hebben dat de hypotheek gewoon betaald wordt aangezien we geen dubbele lasten hebben.
http://www.medior.nu/diensten/renteverlies-tijdens-de-bouw/
http://www.rijksoverheid.(...)igenwoningrente.html bij 3.4.1

Volgens mij is het dus zoals ik het uitgelegd had. De rente die je betaald over het renteverlies is niet aftrekbaar. Dat zal onder de streep misschien tussen de ¤100 en ¤200 duurder zijn, afhankelijk van het bedrag dat je aan rente betaald en de looptijd van de bouw.

De dag dat bij ons de eerste heipaal de grond in ging lag meteen de eerste rekening op de mat. De ruwe begane grondvloer is nu al een paar dagen af, maar nog steeds geen rekening gezien :9 . Scheelt weer een paar euro aan rente over 20% :P.
pi_155324910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:55 schreef P4tje het volgende:

[..]

http://www.medior.nu/diensten/renteverlies-tijdens-de-bouw/
http://www.rijksoverheid.(...)igenwoningrente.html bij 3.4.1

Volgens mij is het dus zoals ik het uitgelegd had. De rente die je betaald over het renteverlies is niet aftrekbaar. Dat zal onder de streep misschien tussen de ¤100 en ¤200 duurder zijn, afhankelijk van het bedrag dat je aan rente betaald en de looptijd van de bouw.

De dag dat bij ons de eerste heipaal de grond in ging lag meteen de eerste rekening op de mat. De ruwe begane grondvloer is nu al een paar dagen af, maar nog steeds geen rekening gezien :9 . Scheelt weer een paar euro aan rente over 20% :P.
Oh dat is wel fijn. Bij ons ligt die rekening er altijd een dag later _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:11:01 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155325027
Haha herkenbaar.
Ik vond het niet de allergrootste ramp dat de dakpannen er pas na de bouwvak op gaan ipv ze snel er voor nog even op te knallen want dat scheelt me 20% extra betalen :P

Rente over renteverlies tijdens bouw is inderdaad niet aftrekbaar. Het zijn geen schokkende bedragen maar het is wel jammer als je het ook anders in had kunnen richten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155325053
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:11 schreef laziness het volgende:
Haha herkenbaar.
Ik vond het niet de allergrootste ramp dat de dakpannen er pas na de bouwvak op gaan ipv ze snel er voor nog even op te knallen want dat scheelt me 20% extra betalen :P

Rente over renteverlies tijdens bouw is inderdaad niet aftrekbaar. Het zijn geen schokkende bedragen maar het is wel jammer als je het ook anders in had kunnen richten.
Gelukkig wel twee weken de tijd om te betalen wat ik dan ook stug doe :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155325178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:55 schreef P4tje het volgende:

[..]

http://www.medior.nu/diensten/renteverlies-tijdens-de-bouw/
http://www.rijksoverheid.(...)igenwoningrente.html bij 3.4.1

Volgens mij is het dus zoals ik het uitgelegd had. De rente die je betaald over het renteverlies is niet aftrekbaar. Dat zal onder de streep misschien tussen de ¤100 en ¤200 duurder zijn, afhankelijk van het bedrag dat je aan rente betaald en de looptijd van de bouw.

De dag dat bij ons de eerste heipaal de grond in ging lag meteen de eerste rekening op de mat. De ruwe begane grondvloer is nu al een paar dagen af, maar nog steeds geen rekening gezien :9 . Scheelt weer een paar euro aan rente over 20% :P.
Ok, lijkt erop dat je gelijk hebt voor de rente, maar je zei eerst dat alles wat uit eigen zak kwam niet aftrekbaar was :P
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:54:00 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155327746
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gelukkig wel twee weken de tijd om te betalen wat ik dan ook stug doe :@
Yep ook herkenbaar. Zo laat mogelijk uit het depot trekken want dat scheelt weer een aantal dagen rente :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155328940
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Yep ook herkenbaar. Zo laat mogelijk uit het depot trekken want dat scheelt weer een aantal dagen rente :D
Hoeveel bespaar je dan per dag?
pi_155329681
Voor een bedrag van ¤20.000,- bij een rente van 2,7% ongeveer ¤1,50 per dag bruto :+ .

Ik heb eigenlijk geen idee hoe zit met het aftrekken van de rente die je na oplevering over het potje voor je renteverlies moet betalen.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:52:21 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155331443
Ach als je in 1x 40k want termijn van 20% moet betalen dan kan dat op twee weken zo tegen de 50 euro uitmaken.
Mijn HRA heb ik niet vooraf terug gevraagd dus die 50 euro is netto momenteel.

En al is het maar een paar euro, ik ben er niet om de bank te spekken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 19 augustus 2015 @ 12:11:22 #120
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155349132
:% Ik had het deze week niet meer verwacht, maar zojuist een getekend koopcontract ontvangen in de mail. Direct doorgestuurd richting de hypotheekverstrekker!
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155351225
serieus.. mailtje van de adviseur dat de geldverstrekker een nieuwe offerte opgesteld heeft omdat er foutieve gegevens instonden (koopsom zou niet juist zijn, de pandakte zou een kleine wijziging bevatten en er stond 'zelfbouw' ipv 'projectbouw')..

Offerte doorgelezen, alles was nog exact hetzelfde als de vorige offerte, geen bijlage van de pandakte en nergens het woordje 'zelfbouw' of 'projectbouw' zien staan.. :{ Ook geen omschrijving wat de wijziging dan was of wat het voor gevolgen heeft..

Of we hem wilden tekenen en inleveren, wat een prutsers, werkelijk waar..
pi_155355834
Alles is geregeld. We kunnen nu gaan passeren bij de notaris zodra de aannemer zo ver is. Helaas kan het misschien nog wel 2 maandjes duren voordat we kunnen passeren.

Maar gelukkig is alles nu definitief rond mbt hypotheken :)
pi_155356287
Heb je eindelijk een vast contract.. Ben je te kort in dienst om een lening te krijgen. En te jong. En alleenstaand. Dus :')
pi_155356703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:36 schreef Puala het volgende:
Heb je eindelijk een vast contract.. Ben je te kort in dienst om een lening te krijgen. En te jong. En alleenstaand. Dus :')
Voor je uitbouw? Dat is zuur
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155356788
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor je uitbouw? Dat is zuur
4 afwijzingen, 1 offerte..
pi_155356811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:54 schreef Puala het volgende:

[..]

4 afwijzingen, 1 offerte..
Proberen bij die ene offerte dan maar. Duim duim duim
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155356827
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Proberen bij die ene offerte dan maar. Duim duim duim
7,2% rente. Ik weet niet of ik dat er voor over heb hoor. Moet er nog maar eens heel goed over nadenken.
pi_155356884
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:55 schreef Puala het volgende:

[..]

7,2% rente. Ik weet niet of ik dat er voor over heb hoor. Moet er nog maar eens heel goed over nadenken.
Oh dat is wel hoog Ja
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:03:48 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155359421
Vrijdag 28-08 om 14.00 passeren bij de notaris *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:45:54 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155372878
Oef Puala, dat valt niet mee... -O- Hoezo te kort in dienst? Het is toch niet alsof je nog in je proeftijd zit ofzo? Ik werk hier ook pas een dik jaar, maar kreeg gewoon een hypotheek als 26-jarige alleenstaande.

Balen joh. Geen familie ofzo waar je tegen een gunstiger tarief kunt lenen?

En ik pak intussen rustig verder in :O
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155373251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Oef Puala, dat valt niet mee... -O- Hoezo te kort in dienst? Het is toch niet alsof je nog in je proeftijd zit ofzo? Ik werk hier ook pas een dik jaar, maar kreeg gewoon een hypotheek als 26-jarige alleenstaande.

Balen joh. Geen familie ofzo waar je tegen een gunstiger tarief kunt lenen?

En ik pak intussen rustig verder in :O
Ik ben 1 mei begonnen, 1 juli proeftijd door. Dus ja, dat is kort. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat dat in mijn nadeel kon werken. In mijn hoofd had ik eindelijk een vast contract en was dat zaligmakend. Niet dus. Was even een domper gister, maar ik heb nog wat opties open staan gelukkig.

Nee, familie is niet zo rijk :P
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2015 @ 10:55:01 #132
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155375092
Ik ben ineens blij dat ik wettelijk een vast contract moest begin dit jaar en zo de detachering in ben gevallen. Niet dat de detachering me heel erg trekt, maar inkomen = inkomen en dat contract voor onbepaalde tijd was wel een factor om nu een huis te willen en kunnen kopen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155375741
Zojuist bericht gehad dat we 16 september de sleutels krijgen *O* *O*
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_155376106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben 1 mei begonnen, 1 juli proeftijd door. Dus ja, dat is kort. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat dat in mijn nadeel kon werken. In mijn hoofd had ik eindelijk een vast contract en was dat zaligmakend. Niet dus. Was even een domper gister, maar ik heb nog wat opties open staan gelukkig.

Nee, familie is niet zo rijk :P
Maar zou het over een jaar bijv. makkelijker zijn om financiering te krijgen? Je huis rent niet weg en je lijf zal je dankbaar zijn als je een jaar wat rustiger aan doet :+.
pi_155376471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Maar zou het over een jaar bijv. makkelijker zijn om financiering te krijgen? Je huis rent niet weg en je lijf zal je dankbaar zijn als je een jaar wat rustiger aan doet :+.
Met alle strenger wordende regels enz. durf ik eigenlijk die gok niet zo te nemen :@
pi_155376745
Wordt alleen maar moeilijker hoor. Maximale hypotheek wordt nog steeds ieder jaar aangescherpt.
pi_155377222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Wordt alleen maar moeilijker hoor. Maximale hypotheek wordt nog steeds ieder jaar aangescherpt.
Vast, maar als je het zo doortrekt naar (laten we zeggen) 5 of 10 jaar, dan kan niemand meer een hypo nemen. Denk je dat de economie daar blij van wordt? Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Daarnaast zal je vast iets meer verdienen en als het een beetje lukt bij je huidige baan, Puala, dan zal je tegen die tijd wel een vast contract krijgen. Glas is half vol of half leeg he ;)
...en waarom?
pi_155377275
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:38 schreef younesel het volgende:

[..]

Vast, maar als je het zo doortrekt naar (laten we zeggen) 5 of 10 jaar, dan kan niemand meer een hypo nemen. Denk je dat de economie daar blij van wordt? Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Daarnaast zal je vast iets meer verdienen en als het een beetje lukt bij je huidige baan, Puala, dan zal je tegen die tijd wel een vast contract krijgen. Glas is half vol of half leeg he ;)
Dat vaste contract heeft ze volgens mij al.
pi_155377340
quote:
3s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat vaste contract heeft ze volgens mij al.
Jup vaste contract heeft ze. Ging er om dat ze er te kort werkte.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155377354
quote:
3s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat vaste contract heeft ze volgens mij al.
-O-

Check mijn usericon
...en waarom?
pi_155377465
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:38 schreef younesel het volgende:

[..]

Vast, maar als je het zo doortrekt naar (laten we zeggen) 5 of 10 jaar, dan kan niemand meer een hypo nemen. Denk je dat de economie daar blij van wordt? Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Daarnaast zal je vast iets meer verdienen en als het een beetje lukt bij je huidige baan, Puala, dan zal je tegen die tijd wel een vast contract krijgen. Glas is half vol of half leeg he ;)
Dat vaste contract heb ik, zoals gezegd al. Het verschil is dat ik naast mijn reeds een jaar lopende hypotheek nog een lening wil afsluiten. Een lening die ik al in meerwaarde heb gecreëerd in mijn huis, dus financieel geen risico is voor mezelf. Maar dat zien ze naast de hypotheek als risico, want is het verstandig enzo.

Dus dan gaan ze zekerheden zoeken:
- partner om op terug te vallen is er niet
- vast contract. Ja dat is er, maar pas kort
- leeftijd, ik ben te jong (24)

Ze vergeten even:
- de meerwaarde van het huis die er al is
- dat ik een inkomensstijging heb gehad van 15% afgelopen jaar

Maar dat alles maakt dat ik of word afgewezen of in een hoge risico categorie word ingedeeld wat weer meer rente/hoger maandbedrag betekend. Dus ik begrijp het volledig dat ze afwijzen, maar het is wel even een best wel zware dobber en bedenken wat nu slim is.
pi_155377528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:20 schreef Snoepje5 het volgende:
Alles is geregeld. We kunnen nu gaan passeren bij de notaris zodra de aannemer zo ver is. Helaas kan het misschien nog wel 2 maandjes duren voordat we kunnen passeren.

Maar gelukkig is alles nu definitief rond mbt hypotheken :)
Als je een nieuwbouw woning hebt gekocht, dan zou ik het passeren zo lang mogelijk uitstellen, want je begint vanaf die dag met betalen.
...en waarom?
pi_155377614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:50 schreef younesel het volgende:

[..]

Als je een nieuwbouw woning hebt gekocht, dan zou ik het passeren zo lang mogelijk uitstellen, want je begint vanaf die dag met betalen.
Dit inderdaad. Wij zijn ook zo laat mogelijk gegaan
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155378353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:50 schreef younesel het volgende:

[..]

Als je een nieuwbouw woning hebt gekocht, dan zou ik het passeren zo lang mogelijk uitstellen, want je begint vanaf die dag met betalen.
Maar als ik langer dan 2 maanden wacht en de rente stijgt, ga ik ook ¤400 per maand extra betalen voor de verlenging van de offerte.
pi_155379763
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:28 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Maar als ik langer dan 2 maanden wacht en de rente stijgt, ga ik ook ¤400 per maand extra betalen voor de verlenging van de offerte.
Als je gaat passeren, dan heb je de hypotheek al rond toch? Dat was bij mij althans het geval.
...en waarom?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:38:33 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155380046
Ja, maar als de rente in de tussentijd stijgt (er zit dan te lang tussen het aanvragen van de offerte en de passeerdatum) betaal je ķf bereidstellingsprovisie of de hogere rente. Zo was het bij mij in ieder geval.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155412862
Huis bekeken en waarschijnlijk maandag hypotheekboer bellen en kijken of ik een bod kan doen :)
A mind with a heart of it's own
pi_155416141
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:01 schreef DrMarten het volgende:
Huis bekeken en waarschijnlijk maandag hypotheekboer bellen en kijken of ik een bod kan doen :)
^O^
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155416329
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:28 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Maar als ik langer dan 2 maanden wacht en de rente stijgt, ga ik ook ¤400 per maand extra betalen voor de verlenging van de offerte.
Wij hebben de hypotheek voor 27 maart geregeld bij Rabo. Passeren was 1 juli.

Daar was de offerte namelijk een jaar geldig en daalde de rente nog 3 maanden mee (of bleef gelijk aan wat op de offerte stond. Hij is nog 0,3 procentpunt gedaald).

10 jaar vast voor 2,4%

Mede daarom voor Rabo gekozen (en onze rekeningen liepen daar al).

En bijkomend voordeel: hypotheek woedt achteraf de maand afgeschreven en pas vanaf de tweede maand aflossing naast rente (annuiteiten hypotheek). We hadden dus ondanks overlap van een maand tussen de twee huizen (komennuit huurhuis) geen dubbele woonlasten en de eerste maand maar de helft van de lasten ongeveer.
Kwak
pi_155418120
Tja, ik had ook wel de rabo kunnen kiezen, met een jaar offertegeldigheid. Maar dan betaal ik wel 0.4 procentpunt rente meer (ergens in die richting).
pi_155418571
We hebben een beneden verdieping *O*



pi_155418770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Tja, ik had ook wel de rabo kunnen kiezen, met een jaar offertegeldigheid. Maar dan betaal ik wel 0.4 procentpunt rente meer (ergens in die richting).
Mwah, onze hypotheekvorm met NHG vind ik momenteel maar een handje vol aanbieders met lager tarief dan wij hebben en dan heb ik het over 2,25-2,35% ipv 2,40%

De grote banken ontlopen elkaar nauwelijks en ik wilde geen vage internetaanbieder.
Kwak
pi_155418876
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mwah, onze hypotheekvorm met NHG vind ik momenteel maar een handje vol aanbieders met lager tarief dan wij hebben en dan heb ik het over 2,25-2,35% ipv 2,40%

De grote banken ontlopen elkaar nauwelijks en ik wilde geen vage internetaanbieder.
Geef je groot gelijk hoor. Zo'n vage aanbieder lijkt me ook niks.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155419670
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mwah, onze hypotheekvorm met NHG vind ik momenteel maar een handje vol aanbieders met lager tarief dan wij hebben en dan heb ik het over 2,25-2,35% ipv 2,40%

De grote banken ontlopen elkaar nauwelijks en ik wilde geen vage internetaanbieder.
Ohja, maar je had in maart de offerte al toch? de rabo is een maand of 2 geleden nog fors gestegen.

ThinkPinkk; tja vage aanbieders. zijn die er? Argenta, munt, lloyds, de goedkoopste volgens mij maar weinig vaags aan. Gewoon de voorwaarden goed doornemen.
pi_155419740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:18 schreef P4tje het volgende:
We hebben een beneden verdieping *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof, gaat wel snel nu zeker. Over een paar weken al verdieping 1 erop?
pi_155421987
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:47 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ohja, maar je had in maart de offerte al toch? de rabo is een maand of 2 geleden nog fors gestegen.

ThinkPinkk; tja vage aanbieders. zijn die er? Argenta, munt, lloyds, de goedkoopste volgens mij maar weinig vaags aan. Gewoon de voorwaarden goed doornemen.
Staat nu op 2,5 ;) offerte was 2,7, gedaald tot 2,4 (in juni), 1 juli passage gehad.

Let wel, dit is NHG met volledige aflossing, annuiteitenhypotheek, 10 jaar vast, incl alle procentpuntjes korting voor het hebben van een betaalrekening daar en NHG.
Kwak
  zondag 23 augustus 2015 @ 17:26:49 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155469396
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mwah, onze hypotheekvorm met NHG vind ik momenteel maar een handje vol aanbieders met lager tarief dan wij hebben en dan heb ik het over 2,25-2,35% ipv 2,40%

De grote banken ontlopen elkaar nauwelijks en ik wilde geen vage internetaanbieder.
Ik heb geen vage internetaanbieder hoor en betaal 2,3%. Wel bereidstellingsprovisie nu, maar dan nog haal ik dat procentpunt er wel uit. Rente is bij mijn aanbieder inmiddels gestegen naar 2,55%. Blij dat ik nog geregeld heb voor 2,3.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155519342
Van het weekend langs gegaan, er zitten al wat heipalen in van de bergingen :D Even aankomend weekend foto's maken, hopen dat ze het huizenblok erin hebben zitten :)

en hopen dat vandaag de bank wat laat horen
  donderdag 27 augustus 2015 @ 17:28:48 #159
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_155594649
Zit beetje te kijken naar voormalige huurhuizen die in de verkoop staan. Enige nadeel is dat ze echt compleet gestript zijn van binnen. Niks meer op de vloer, de keuken is alleen nog 3 keukenkastjes zonder gaspitten, de badkamer is alleen nog een mengkraan met doucheslang eraan (zonder douchecabine eromheen).

Aan wat voor bedragen moet ik denken om het weer 'leefbaar' te maken? Heb hier echt even geen idee van. Muren verfen, laminaatvloer erin (+/-80m2), nieuwe keuken erin, badkamer compleet nieuw, overige 'kleine' zaken zoals gordijnen etc.
pi_155594777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:28 schreef Schild het volgende:
Zit beetje te kijken naar voormalige huurhuizen die in de verkoop staan. Enige nadeel is dat ze echt compleet gestript zijn van binnen. Niks meer op de vloer, de keuken is alleen nog 3 keukenkastjes zonder gaspitten, de badkamer is alleen nog een mengkraan met doucheslang eraan (zonder douchecabine eromheen).

Aan wat voor bedragen moet ik denken om het weer 'leefbaar' te maken? Heb hier echt even geen idee van. Muren verfen, laminaatvloer erin (+/-80m2), nieuwe keuken erin, badkamer compleet nieuw, overige 'kleine' zaken zoals gordijnen etc.
uh zo krijg je je huurwoning ook meestal of je moet in het duurdere segment huren

Als wij straks uit dit huis gaan moet de vloer enzo er allemaal uit. Gasfornuis is ook van onszelf. Ik ken het niet anders eigenlijk.

En het is maar net hoe duur je het wilt maken.

Laminaat is niet zo duur bij de Kwantum begint bij 7,50 bij de vierkante meter geloof ik.

Keuken ligt er aan hoe handig je zelf bent en hoe duur je het wilt maken. Wil je ikea en zelf plaatsen of bruynzeel en laten plaatsen enzo. Badkamer idem dito.

Beetje fatsoenlijke gordijnen lopen ook al snel op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155596707
Als je het goedkoop wilt doen en je doet het zelf (badkamer en keuken) dan ben je denk ik wel voor ¤9.000 - ¤13.000 klaar.

Maar de beste tip die ik je kan geven is om het eens allemaal op te schrijven wat je denkt nodig te hebben zoals m2 verf, m2 vloer, keuken, badkamer etc.
Wat Think Pink ook al zegt, je keuken heb je voor ¤2000 maar er zijn ook 'goedkope' keukens van ¤8000.

Wellicht ook niet onbelangrijk is, heb je zelf al een inboedel?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 18:54:57 #162
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_155597668
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Wellicht ook niet onbelangrijk is, heb je zelf al een inboedel?
Inboedel heb ik nog niet. Hoopte eigenlijk op een lijstje van iemand die soortgelijke klussen heeft gedaan, omdat ik eigenlijk verwacht dat het altijd duurder uitkomt dan verwacht. Ook dingen waar ik nu nog helemaal niet aan denk die gedaan moeten worden.
pi_155597822
Als je een lijstje maakt willen we altijd aanvullen :Y
pi_155597883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:54 schreef Schild het volgende:

[..]

Inboedel heb ik nog niet. Hoopte eigenlijk op een lijstje van iemand die soortgelijke klussen heeft gedaan, omdat ik eigenlijk verwacht dat het altijd duurder uitkomt dan verwacht. Ook dingen waar ik nu nog helemaal niet aan denk die gedaan moeten worden.
Je vloer het aantal meters plus 10 procent pakken. Gezien snij afval enzo. Daar komen plinten bij.

Gordijnen ligt er aan wat je wil. Of je een moeder hebt die ze in kan korten ofzo. Ga gewoon eens kijken wat je wilt en laat ze een offerte opmaken.

Verf is lastig afhankelijk hoe de muren eraan toe zijn en hoeveel lagen je moet voor het dekkend is.

Keuken is niet te zeggen. Offertes aanvragen en onderhandelen over de prijs.

Badkamer is ook een behoorlijke kostenpost maar ook daar kun je offertes aanvragen.

Meubels je hebt tegenwoordig voor 2500-3000 euro hele leuke sets (zit vaak geen bank bij) eventueel mocht je daar van houden en anders is er altijd ikea, kringloop enz.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155609973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:28 schreef Schild het volgende:
Zit beetje te kijken naar voormalige huurhuizen die in de verkoop staan. Enige nadeel is dat ze echt compleet gestript zijn van binnen. Niks meer op de vloer, de keuken is alleen nog 3 keukenkastjes zonder gaspitten, de badkamer is alleen nog een mengkraan met doucheslang eraan (zonder douchecabine eromheen).

Aan wat voor bedragen moet ik denken om het weer 'leefbaar' te maken? Heb hier echt even geen idee van. Muren verfen, laminaatvloer erin (+/-80m2), nieuwe keuken erin, badkamer compleet nieuw, overige 'kleine' zaken zoals gordijnen etc.
Ik had ook een vloertje van 80 m˛ in m'n nieuwbouw appartement.. inclusief ondervloer was ik zo'n 1300 euro kwijt, maar dat was ook omdat de vloer 35% korting had.. bij een grote bouwmarkt is er regelmatig korting of een actie, dus zoek daar naar :P Nu hadden we wel een iets betere laminaatvloer uitgezocht omdat we hem mee willen nemen bij de verhuizing, dus dat kan drie keer zo goed koop als je wilt, maar dan heb je ook mindere kwaliteit laminaat..

Gordijnen bij de ikea gehaald en op maat laten maken.. de kosten van de gordijnen zelf waren maar een paar tientjes, viel reuze mee.. echter het op maat laten maken kostte me 150 euro voor 6 stukken stof.
pi_155615320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:54 schreef Schild het volgende:

[..]

Inboedel heb ik nog niet. Hoopte eigenlijk op een lijstje van iemand die soortgelijke klussen heeft gedaan, omdat ik eigenlijk verwacht dat het altijd duurder uitkomt dan verwacht. Ook dingen waar ik nu nog helemaal niet aan denk die gedaan moeten worden.
Wij hebben 4 jaar geleden een ex-huurhuis gekocht. Rijtjeshuis, 126 M2. Wij hadden al een inboedel, maar een aantal dingen moesten hieruit vervangen worden. Keuken zat er net 4 maanden in, dus deze is niet vervangen.

• Buitenom laten schilderen: 700 euro
• Plafonds en schuine wanden laten spacken: 600 euro
• Raambekleding: 750 euro
• Zonwering: 550 euro
• Glasvliesbehang, lijm en muurverf: 1400 euro
• 20 M2 Tegels: 650 euro
• 90 M2 laminaat, ondervloer en plinten: 2300 euro
• Hang- en sluitwerk: 300 euro
• Losse dingen (zoals verplaatsen wasmachine aansluiting): 750 euro
• Zonnepanelen + installatie: 6000 euro
• Apparatuur vervangen: 1000 euro
• Meubels vervangen: 3500 euro

Nog te doen:
• 10 nieuwe binnendeuren
• Traprenovatie
• Binnenboel schilderen

Heb je hier iets aan? Wij hebben met zin niet de goedkoopste opties genomen, omdat dit niet hoefde. We hebben deze punten uit onze eigen middelen betaald, niet uit de hypotheek.

EDIT: Ik heb het schakelmateriaal vergeten mee te rekenen, maar geen idee meer wat dat gekost heeft. We zijn toen voor Busch Jaeger gegaan omdat dit er ook in zat en dat makkelijker te vervangen is dan goedkoper spul (hadden we gehoord).

[ Bericht 3% gewijzigd door Angelfrouk op 28-08-2015 09:23:34 ]
pi_155616878
Niet te veel bezuinigen op laminaat! De genoemde ¤1300 klinkt wel realistisch voor laminaat van een goede kwaliteit.

Bij Pronto / Profijt hebben ze redelijk goedkoop een mooie bank. Wij zijn er erg tevreden over ^O^ .
http://www.prontowonen.nl/banken/hoekbank-acedo-9103.html

De kans dat in een huurwoning de muren oververfbaar zijn lijkt mij klein, denk aan ¤1000,- voor voorgeschilderd vliesbehang, goede latex, voorstrijk en benodigdheden.

De bedragen erg uiteen, het is helemaal afhankelijk van wat jij wilt en wat je zelf kan doen. En reken ruim, het wordt altijd duurder dan dat je denkt.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:54:21 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155621155
Bezichtiging gehad, nu op het terras lunchen (in de zon O+) en om 14.00 zijn we bij de notaris voor de overdracht *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155621313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef automatic_ het volgende:
Bezichtiging gehad, nu op het terras lunchen (in de zon O+) en om 14.00 zijn we bij de notaris voor de overdracht *O*
Jaaaaaaaaaaaaaaa O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155622253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef automatic_ het volgende:
Bezichtiging gehad, nu op het terras lunchen (in de zon O+) en om 14.00 zijn we bij de notaris voor de overdracht *O*
jeej :D

Wij hebben zojuist telefonisch gehoord dat ons dossier finaal akkoord heeft gekregen, nu snel een afspraak maken met de notaris *O* *O* *O*

minpuntje is wel dat een meerwerkoptie bijna 2000,- kost in plaats van de 330,- in de brochure ;(
pi_155622448
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:34 schreef Thrilled het volgende:

[..]

jeej :D

Wij hebben zojuist telefonisch gehoord dat ons dossier finaal akkoord heeft gekregen, nu snel een afspraak maken met de notaris *O* *O* *O*

minpuntje is wel dat een meerwerkoptie bijna 2000,- kost in plaats van de 330,- in de brochure ;(
Zo'n grapje hadden wij ook. Wat voor optie wil je?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155622674
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zo'n grapje hadden wij ook. Wat voor optie wil je?
Aan de voorzijde zit een kozijn met vaste delen, daar willen we openslaande deuren in hebben. Aannemer zegt dat het kozijn al in productie is (heipalen zitten net in de grond..) en dat het daarom 1920,- kost.. Ik vind dat het alleen een administratieve wijziging is, geloof niet dat ze al aan t produceren zijn.
pi_155622943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:44 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Aan de voorzijde zit een kozijn met vaste delen, daar willen we openslaande deuren in hebben. Aannemer zegt dat het kozijn al in productie is (heipalen zitten net in de grond..) en dat het daarom 1920,- kost.. Ik vind dat het alleen een administratieve wijziging is, geloof niet dat ze al aan t produceren zijn.
Tja wij kregen eerst een offerte met 175 euro voor dubbele deuren. Later Mailtje oops foutje is 875... Hebben we toen maar lekker laten zitten. Hadden zich natuurlijk helemaal in gedekt voor dit soort fouten }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155623213
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Tja wij kregen eerst een offerte met 175 euro voor dubbele deuren. Later Mailtje oops foutje is 875... Hebben we toen maar lekker laten zitten. Hadden zich natuurlijk helemaal in gedekt voor dit soort fouten }:|
tsja, ik zal waarschijnlijk ook wel weer aan het kortste eind trekken.. zijn woord tegen het mijne, met het verschil dat hij niks te verliezen heeft.
pi_155626951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:59 schreef Thrilled het volgende:

[..]

tsja, ik zal waarschijnlijk ook wel weer aan het kortste eind trekken.. zijn woord tegen het mijne, met het verschil dat hij niks te verliezen heeft.
Het bestellen gaat sneller dan je denkt. Wij konden voor de eerste paal al niets meer wijzigen aan het kozijn, omdat die al besteld en in "productie" waren.

En die aannemer heeft iets van take it or leave it. Jullie hebben het huis toch al gekocht.

Vergis je niet, hier zit er netto drie / vier weken tussen de eerste paal en het plaatsen van de kozijnen. Door de "lean" werkwijze zijn deze allang besteld en in productie, ze willen absoluut geen vertraging in de levering van materialen.
pi_155627380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef P4tje het volgende:

[..]

Het bestellen gaat sneller dan je denkt. Wij konden voor de eerste paal al niets meer wijzigen aan het kozijn, omdat die al besteld en in "productie" waren.

En die aannemer heeft iets van take it or leave it. Jullie hebben het huis toch al gekocht.

Vergis je niet, hier zit er netto drie / vier weken tussen de eerste paal en het plaatsen van de kozijnen. Door de "lean" werkwijze zijn deze allang besteld en in productie, ze willen absoluut geen vertraging in de levering van materialen.
LEAN is juist geen voorraad, maar alles just in time bestellen, produceren en leveren.. Ik snap het wel... wij plukken ook alleen maar een paar vruchten van die methodiek mee en laten andere middelen weer links liggen. Week 40 gaan ze hier al de tunnelbekisting plaatsen, de kopgevel wordt hsb, maar juist omdat de sparingsmaat hetzelfde blijft heb ik er zo'n moeite mee dat dit zo veel geld moet kosten :P
pi_155670866
Wachten duurt zo lang ;( we hebben de eerste hypotheek rond, verder is de SVN ook akkoord en wachten we op bevestiging zodat ze alles naar de notaris sturen.

Wel echt enorm zin in klussen :D 11 september is het dan zo ver.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155672819
Dinsdag hypotheekofferte tekenen! 1 okt de sleutel!!!
pi_155673724
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:08 schreef Koopsie het volgende:
Wachten duurt zo lang ;( we hebben de eerste hypotheek rond, verder is de SVN ook akkoord en wachten we op bevestiging zodat ze alles naar de notaris sturen.

Wel echt enorm zin in klussen :D 11 september is het dan zo ver.
Zodra de svn akkoord is sturen ze toch ook de stukken direct naar de notaris? Meen dat dat bij mij wel het geval was.
pi_155675295
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:35 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Zodra de svn akkoord is sturen ze toch ook de stukken direct naar de notaris? Meen dat dat bij mij wel het geval was.
Je hebt gelijk idd ;) duurde wel lang allemaal zeg ;( nog nooit zoveel stress gehad ook.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155675811
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:33 schreef Koopsie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk idd ;) duurde wel lang allemaal zeg ;( nog nooit zoveel stress gehad ook.
Hier redelijk vlot. Enige probleem met de svn die ik heb gehad was snel door de hypotheekadviseur opgelost. Volgens de svn zou mijn overleidensrisicoverzekering 3 jaar langer moeten gelden en had ik meer eigen vermogen nodig. Uiteindelijk was dat allemaal dus niet nodig.
pi_155676054
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hier redelijk vlot. Enige probleem met de svn die ik heb gehad was snel door de hypotheekadviseur opgelost. Volgens de svn zou mijn overleidensrisicoverzekering 3 jaar langer moeten gelden en had ik meer eigen vermogen nodig. Uiteindelijk was dat allemaal dus niet nodig.
Bij ons deden ze moeilijk dat we (volgens de svn) minder hypotheek mochten krijgen dan wat onze eerste hypotheekverstrekker zei.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155754450
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:52 schreef Pollewoppie het volgende:
Dinsdag hypotheekofferte tekenen! 1 okt de sleutel!!!
gefeliciteerd :) Maar is dat niet wat snel allemaal?

Lijkt mij best een uitdaging om binnen 4 weken de bank de hypotheek te laten regelen, de stukken naar de notaris te versturen en dan een afspraak maken bij de notaris. Wij kregen afgelopen donderdag (27/8) akkoord van de bank en we kunnen 10 september pas bij de notaris tekenen.
  woensdag 2 september 2015 @ 12:19:02 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155755633
Je kan met een sleutelverklaring werken...
Bij ons wilde de koopster ook binnen een maand passeren en zelf had ze geen hypotheek nodig maar wij moesten wel de hypotheek incl spaardeel helemaal afronden bij de bank en zagen dat niet binnen een maand goed komen dus twee weken er bij en een sleutelverklaring zodat ze alvast kon beginnen.
Moet je juridisch wel goed afdekken dus een uitgebreide verklaring is essentieel maar het is mogelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155756391
Bij mij zat er 6 weken tussen de eerste afspraak bij de bank en passeren bij de notaris. Toen de offerte eenmaal rond was (en goedgekeurd door de bank), zelfde dag bij de bank getekend en een week later dus bij de notaris. Kan best snel gaan, er zaten zelfs nog feestdagen tussen en het was een drukke periode (historisch lage rente) :).
pi_155771791
Hoppa, eerste 4 facturen liggen al op de mat :P

Vandaag ook het meerwerklijstje doorgegeven aan de bouwer, toch maar de openslaande deuren aan de voorzijde laten vervallen ( ;( ). De aannemer wilde helaas niet meewerken in de prijs, dus offers moeten maken.

Van het weekend naar de keukenboer om de keuken te bestellen en maar weer eens langs de bouwplaats :9
pi_155771964
Bij ons zijn vandaag wat balken geplaatst voor het dak. Volgende zullen de knieschotten wel worden denk ik :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 2 september 2015 @ 22:06:24 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155772205
Wij zijn als de donder alles aan het finetunen en bestellen nu het misschien al in oktober opgeleverd wordt.
17 september is er ook een inmeet- en kijkmoment *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 10:12:13 #189
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_155780502
Hoi! :) Wij hebben net een huurwoning toegewezen gekregen. Deze woning is nog niet helemaal af en we hebben dus nog wat te zeggen over de keuken. Er zijn eigenlijk vier opties:

1. 'Gewoon' een keuken met fornuis, koelkast en kastjes, etc.
2. Diezelfde keuken met vaatwasser voor 875 euro.
3. Diezelfde keuken met combimagnetron voor 995 euro.
4. Diezelfde keuken met vaatwasser, combimagnetron en twee extra groepen voor 1870 euro.

Nu is het zo dat wij de prijzen best wel hoog vinden. Volgensmij is een vaatwasser met zijn tweeën een beetje overbodig en een combimagnetron zou je ook los kunnen krijgen voor veel minder. Nu lijkt het alsof we de beslissing allang hebben genomen, maar was toch wel benieuwd wat anderen ervan denken.

*Misschien ook interessant om te vertellen is dat we niet het idee hebben dat we hier nog 10 jaar wonen, omdat we later een huis willen gaan kopen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_155780593
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef DeLuna het volgende:
Hoi! :) Wij hebben net een huurwoning toegewezen gekregen. Deze woning is nog niet helemaal af en we hebben dus nog wat te zeggen over de keuken. Er zijn eigenlijk vier opties:

1. 'Gewoon' een keuken met fornuis, koelkast en kastjes, etc.
2. Diezelfde keuken met vaatwasser voor 875 euro.
3. Diezelfde keuken met combimagnetron voor 995 euro.
4. Diezelfde keuken met vaatwasser, combimagnetron en twee extra groepen voor 1870 euro.

Nu is het zo dat wij de prijzen best wel hoog vinden. Volgensmij is een vaatwasser met zijn tweeën een beetje overbodig en een combimagnetron zou je ook los kunnen krijgen voor veel minder. Nu lijkt het alsof we de beslissing allang hebben genomen, maar was toch wel benieuwd wat anderen ervan denken.

*Misschien ook interessant om te vertellen is dat we niet het idee hebben dat we hier nog 10 jaar wonen, omdat we later een huis willen gaan kopen.
Zeker gezien het laatste wat je zegt zou ik de standaard keuken doen.

Ik vind voor de rest dat ze er nogal wat voor durven te vragen trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155780682
Je kan er zelf prima achteraf als je het wilt een vaatwasser of een combi in zetten als je er de ruimte voor hebt. :Y

Maar zeker als je straks allebei werkt is een vaatwasser wel prettig. En een magnetron om even iets op te piepen, ontdooien of wat dan ook is ook fijn. En als ze de rest inbouwen.. tsja ik vind t wel mooi om dan alles passend te hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Puala op 03-09-2015 10:25:57 ]
pi_155780701
Ik zou de vaatwasser variant kiezen, tenzij je ook zelf achteraf nog een vaatwasser er in kan zetten, dan koop je er een voor ¤400.
pi_155780755
Eens nadenken over hoelang je er wilt blijven wonen?
Als je er een jaar gaat wonen en dan dat geld uitgeven is zonde.
Maar als je er 5 jaar woont is het (naar mijn mening) wel weer een optie.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155781002
Ik zou voor de standaard keuken gaan. Als je toch een vaatwasser en/of combimagnetron wilt dan kun je dat prima zelf voor veel minder geld.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155781112
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef DeLuna het volgende:
Hoi! :) Wij hebben net een huurwoning toegewezen gekregen. Deze woning is nog niet helemaal af en we hebben dus nog wat te zeggen over de keuken. Er zijn eigenlijk vier opties:

1. 'Gewoon' een keuken met fornuis, koelkast en kastjes, etc.
2. Diezelfde keuken met vaatwasser voor 875 euro.
3. Diezelfde keuken met combimagnetron voor 995 euro.
4. Diezelfde keuken met vaatwasser, combimagnetron en twee extra groepen voor 1870 euro.

Nu is het zo dat wij de prijzen best wel hoog vinden. Volgensmij is een vaatwasser met zijn tweeën een beetje overbodig en een combimagnetron zou je ook los kunnen krijgen voor veel minder. Nu lijkt het alsof we de beslissing allang hebben genomen, maar was toch wel benieuwd wat anderen ervan denken.

*Misschien ook interessant om te vertellen is dat we niet het idee hebben dat we hier nog 10 jaar wonen, omdat we later een huis willen gaan kopen.
Worden de apparaten dan ook jouw eigendom, of betaal je nu meer dan aanschafwaarde en moet je het bij verhuizing ook nog eens achterlaten?
  donderdag 3 september 2015 @ 11:20:40 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155781748
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:20 schreef Puala het volgende:
Je kan er zelf prima achteraf als je het wilt een vaatwasser of een combi in zetten als je er de ruimte voor hebt. :Y

Maar zeker als je straks allebei werkt is een vaatwasser wel prettig. En een magnetron om even iets op te piepen, ontdooien of wat dan ook is ook fijn. En als ze de rest inbouwen.. tsja ik vind t wel mooi om dan alles passend te hebben.
Klopt, maar als je dan de aansluiting (en de eventuele extra groep) voor de vaatwasser nog moet gaan regelen, ben je dit geld snel kwijt.

Wat gebeurt er met de apparatuur als jullie weggaan? Neem je het dan mee?

En ik zou echt niet zonder vaatwasser kunnen, maar heb dan weer geen moeite met een losse combimagnetron :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155781870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klopt, maar als je dan de aansluiting (en de eventuele extra groep) voor de vaatwasser nog moet gaan regelen, ben je dit geld snel kwijt.

Wat gebeurt er met de apparatuur als jullie weggaan? Neem je het dan mee?

En ik zou echt niet zonder vaatwasser kunnen, maar heb dan weer geen moeite met een losse combimagnetron :)
Ik heb nooit extra groepen aangelegd voor die apparaten in vorige huizen :@
pi_155781892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klopt, maar als je dan de aansluiting (en de eventuele extra groep) voor de vaatwasser nog moet gaan regelen, ben je dit geld snel kwijt.
Een vaatwasser heb je al voor 300 euro. Een aansluiting laten maken heb ik een paar jaar geleden al eens laten doen, daar was ik zo'n 150 euro aan kwijt. Met andere woorden voor ongeveer de helft van het bedrag wat ze er voor willen rekenen kun je het zelf (laten) doen en dan mag je de vaatwasser ook nog eens zeker meenemen als je ooit vertrekt...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 3 september 2015 @ 12:00:56 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155782734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 11:27 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Een vaatwasser heb je al voor 300 euro. Een aansluiting laten maken heb ik een paar jaar geleden al eens laten doen, daar was ik zo'n 150 euro aan kwijt. Met andere woorden voor ongeveer de helft van het bedrag wat ze er voor willen rekenen kun je het zelf (laten) doen en dan mag je de vaatwasser ook nog eens zeker meenemen als je ooit vertrekt...
Dat ligt er ontzettend aan wat voor vaatwasser je wilt. Ik ben niet heel kieskeurig, maar wil bijv. wel een besteklade, een stil apparaat en een apparaat dat energiezuinig is. Was al snel ¤ 600 kwijt voor iets waar ik blij van werd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155782956
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat ligt er ontzettend aan wat voor vaatwasser je wilt. Ik ben niet heel kieskeurig, maar wil bijv. wel een besteklade, een stil apparaat en een apparaat dat energiezuinig is. Was al snel ¤ 600 kwijt voor iets waar ik blij van werd.
600 + 150 is nog altijd minder dan 875 en dan heb je dus een apparaat wat je helemaal zelf hebt kunnen uitzoeken én kunt meenemen als je vertrekt ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 12:18:12 #201
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_155783157
Bedankt voor de reacties in ieder geval. De apparaten gaan dus niet mee bij eventuele verhuizing. Dat staat mij ook het meest tegen, dat je wel iets koopt, maar het eigenlijk niet van jou wordt. Dan koop ik het liever los zodat we het mee kunnen nemen naar een volgend huis.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 3 september 2015 @ 12:25:16 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155783292
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:18 schreef DeLuna het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. De apparaten gaan dus niet mee bij eventuele verhuizing. Dat staat mij ook het meest tegen, dat je wel iets koopt, maar het eigenlijk niet van jou wordt. Dan koop ik het liever los zodat we het mee kunnen nemen naar een volgend huis.
Zit de aansluiting voor de vaatwasser er wel al?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 3 september 2015 @ 12:31:29 #203
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_155783427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zit de aansluiting voor de vaatwasser er wel al?
Water of stroom? Water wel (afgedopt, als ik de brochure mag geloven), elektra niet.
Extra groep maken zit bij de prijs in.
  donderdag 3 september 2015 @ 12:37:18 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155783560
Als de wateraansluiting er al zit, zou ik ook zelf een vaatwasser kopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155783976
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:18 schreef DeLuna het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. De apparaten gaan dus niet mee bij eventuele verhuizing. Dat staat mij ook het meest tegen, dat je wel iets koopt, maar het eigenlijk niet van jou wordt. Dan koop ik het liever los zodat we het mee kunnen nemen naar een volgend huis.
Zelf de touwtjes in handen nemen dus.
pi_155790862
Vergeet niet dat je de keuken in oorspronkelijke staat moet opleveren als je weg gaat, dus als je geen plek hebt voor een losse vaatwasser en de keuken onherstelbaar moet slopen om een vaatwasser erin te plaatsen wordt het al ingewikkeld. Vaatwasser heeft een ander front, behoeft extra aansluitingen en een er moet een keukenkast voor worden opgeofferd. Die extra kosten zijn dus niet zo gek.

Daarbij zal je echt geen machine van 300 euro krijgen, die gaan sneller / vaker kapot en dat kost de woningbouw dan in onderhoud uiteindelijk meer dan een kwalitatieve machine.
pi_155809608
Gisteren een hartverzakking gekregen van de FA.. factuurtje van 2995,- ... echt hoe halen ze het in hun hoofd! Bloed begint te koken als ik er weer aan denk :') Blijkbaar zit die factuur gekoppeld aan de notariele leveringen dus kwam er pas achter toen de notaris de stukken doorstuurde.
pi_155809848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:45 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren een hartverzakking gekregen van de FA.. factuurtje van 2995,- ... echt hoe halen ze het in hun hoofd! Bloed begint te koken als ik er weer aan denk :') Blijkbaar zit die factuur gekoppeld aan de notariele leveringen dus kwam er pas achter toen de notaris de stukken doorstuurde.
Je hebt een heel FA adviestraject doorlopen zonder vooraf te vragen wat de kosten zijn?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_155810119
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:59 schreef Essebes het volgende:

[..]

Je hebt een heel FA adviestraject doorlopen zonder vooraf te vragen wat de kosten zijn?
Dit dus.. dat weet je toch van tevoren? Heb je nooit een dienstverleningsdocument gekregen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155810229
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:12 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dit dus.. dat weet je toch van tevoren? Heb je nooit een dienstverleningsdocument gekregen?
Als je dat niet getekend hebt zijn ze wel heel dom bezig geweest :o
pi_155810275
Werken jullie allemaal met een vooraf vastgesteld plafondbedrag dan? Wij hebben dat document inderdaad gekregen, gelezen en ondertekent. Wij hadden de keuze voor een plafondbedrag of op basis van uurtarief. Ik heb hem gevraagd of hij alvast uit kon splitsen wat zijn werkzaamheden aan uren gingen worden, maar dat kon hij niet inschatten. Wel dat er een plafondbedrag was van 2995,- maar dat we dat bij langena niet zouden halen met ons dossier en dat we hem er op mochten aanspreken als dat bedrag wel zo hoog zou zijn :')

Maar ik heb alles uiteraard netjes bijgehouden, ik heb in totaal 2 uur met hem gepraat omdat we vorig jaar al een keer een adviestraject met hem hebben doorlopen á ¤1000,-. Daardoor waren de contactmomenten nu veel korter.. Nog maar niet te praten over alle fuckups die zijn administratie heeft zitten maken, dus ik eis nu dat hier nog flink wat geld vanaf moet voordat ik hem betaal
pi_155810331
Ik heb helemaal niks betaald aan mijn FA. Ik werk er namelijk O-)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155810387
Maar het is wel een beetje vreemd. Ik zou in ieder geval om een goede verklaring van dit bedrag gaan vragen :). Het is natuurlijk wel zo dat de contacturen maar een fractie zijn van het aantal uur dat je bezig bent met het regelen. Wel een hoog plafondbedrag zeg!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155810990
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:25 schreef Kirb het volgende:
Maar het is wel een beetje vreemd. Ik zou in ieder geval om een goede verklaring van dit bedrag gaan vragen :). Het is natuurlijk wel zo dat de contacturen maar een fractie zijn van het aantal uur dat je bezig bent met het regelen. Wel een hoog plafondbedrag zeg!
Gisteravond is er ook gelijk een klachtenmail van anderhalf A4-tje de deur uit gegaan ;) Heb alles netjes bijgehouden dus ben benieuwd..

Maar als je er werkt, leg mij eens uit wat een FA achter de schermen daadwerkelijk doet (zonder te oordelen, even voorop gesteld. Werkelijk geīnteresseerd wat er gaande is).

In mijn optiek hebben ze werk aan het verwerken van onze documenten in het systeem, doorsturen van alle documenten naar de bank, doorsturen van stukken naar ons, doorsturen van stukken naar de notaris.

Zeker gezien de fouten die in de documenten zaten geloof ik niet dat ze inhoudelijk hebben gekeken naar de volledigheid of juistheid van de stukken, dus ik betaal voor een brievenbus?

Ja daar zit al een bepaald oordeel van mij in :P Maar ik hoor graag een neutrale kant van het verhaal

ons dossier is: allebei nieuw op de huizenmarkt, geen vorige woningen of rare toestanden. Gewoon basis hypotheekje voor een nieuwbouwwoning, 10 jaar vast, zonder NHG, annuitarair afgesloten bij de goedkoopste aanbieder
pi_155811013
Onze fa had gewoon een vaste prijs.

Advies gesprek wat we eerder hadden was gewoon gratis trouwens.

Al zal dat ergens vast wel meegerekend zijn. Maar als we nooit meer iets hadden laten horen. Hadden we dat nooit hoeven te betalen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:02:19 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155811080
Die van ons had drie pakketten waaruit je kon kiezen en dat was dus een vaste prijs :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155811410
Het verschilt natuurlijk per adviseur wat ze allemaal doen. Maar het gaat dan om vergelijken van banken (ook in voorwaarden, niet alleen prijs/rente), aanvragen hypotheek incl aanleveren stukken, bespreken offerte, schrijven adviesrapport, berekenen en uitschrijven risico's van arbeidsongeschiktheid en overlijden, hier de verzekeringen evt. voor aanvragen, taxatie regelen, meestal 2 a 3 gespreken van anderhalf uur met client (incl. eerste (gratis) adviesgesprek).. zo vergeet ik vast nog wat dingen maar zonder "extra's" zit er zo 10/15 uur in.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155812869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:17 schreef Kirb het volgende:
Het verschilt natuurlijk per adviseur wat ze allemaal doen. Maar het gaat dan om vergelijken van banken (ook in voorwaarden, niet alleen prijs/rente), aanvragen hypotheek incl aanleveren stukken, bespreken offerte, schrijven adviesrapport, berekenen en uitschrijven risico's van arbeidsongeschiktheid en overlijden, hier de verzekeringen evt. voor aanvragen, taxatie regelen, meestal 2 a 3 gespreken van anderhalf uur met client (incl. eerste (gratis) adviesgesprek).. zo vergeet ik vast nog wat dingen maar zonder "extra's" zit er zo 10/15 uur in.
taxatie was niet nodig i.v.m. nieuwbouw ;) Adviesrapport heb ik nooit gehad, evenals een berekening of het uitschrijven van de risico's van arbeidsongeschiktheid en overlijden :') offerte bespreken + tekenen was in 45 minuten gepiept..

Wat een drama FA heb ik gehad zeg :')
pi_155814294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

taxatie was niet nodig i.v.m. nieuwbouw ;) Adviesrapport heb ik nooit gehad, evenals een berekening of het uitschrijven van de risico's van arbeidsongeschiktheid en overlijden :') offerte bespreken + tekenen was in 45 minuten gepiept..

Wat een drama FA heb ik gehad zeg :')
Wel vreemd dat risico van overlijden niet is doorgerekend? Heb je ook geen ORV afgesloten dan? Is niet verplicht natuurlijk (zonder NHG)...
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155816047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:29 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wel vreemd dat risico van overlijden niet is doorgerekend? Heb je ook geen ORV afgesloten dan? Is niet verplicht natuurlijk (zonder NHG)...
Wat versta je daar precies onder dan? We hebben wel een OVR voor een gedeelte van het hypotheekbedrag, maar is verder niks bijzonders toch?
pi_155816504
Nee een ORV is niks bijzonders inderdaad, de meeste mensen sluiten er wel een in combinatie met de hypotheek. Het doorrekenen ervan houdt rekening met inkomen partner, ook weer in combinatie met bijvoorbeeld kinderen of kinderwens (<-- minder werken in de toekomst) e.d..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155836417
Bericht gekregen dat alles binnen is bij de notaris :D Vrijdag sleuteloverdracht *O*
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155837217
Wij hebben gisteren getekend bij de notaris. Terwijl het oorspronkelijk een harde eis was van de koper dat dat in juli al kon. Wat ons betreft geen vuiltje aan de lucht, zij hebben alle vertraging zelf veroorzaakt en de makelaar noemde het een hoofdpijndossier. Grote opluchting dus! En nu verder.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 september 2015 @ 12:12:52 #224
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155837470
Wij zouden 1 oktober tekenen, of we het gaan halen is een tweede ... Dossier ligt in elk geval bij de hypotheekverstrekker per deze week, maar ze hebben het druk en de doorlooptijd is ongeveer 2 weken. In theorie haalbaar :P Eerste verlenging van financiering hebben we al gekregen, die loopt tot 11 september maar volgende week kan ik zeker weten nummer twee aanvragen :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 5 september 2015 @ 18:59:14 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155846620
Zo! Wij zijn over :)
Gaan nu het busje terugbrengen, eten en de katten inladen haha. Dan rijden we terug naar huis en ploffen we op de bank denk ik _O- Of eerst even de tv aansluiten 8-)

Moeten alleen nog wat dozen uitzoeken en mijn vriend moet de douche nog fiksen haha. Gelukkig kunnen we ook in bad O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155847757
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 18:59 schreef automatic_ het volgende:
Zo! Wij zijn over :)
Gaan nu het busje terugbrengen, eten en de katten inladen haha. Dan rijden we terug naar huis en ploffen we op de bank denk ik _O- Of eerst even de tv aansluiten 8-)

Moeten alleen nog wat dozen uitzoeken en mijn vriend moet de douche nog fiksen haha. Gelukkig kunnen we ook in bad O+
Wat fijn eindelijk is het zover!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155848357
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 18:59 schreef automatic_ het volgende:
Zo! Wij zijn over :)
Gaan nu het busje terugbrengen, eten en de katten inladen haha. Dan rijden we terug naar huis en ploffen we op de bank denk ik _O- Of eerst even de tv aansluiten 8-)

Moeten alleen nog wat dozen uitzoeken en mijn vriend moet de douche nog fiksen haha. Gelukkig kunnen we ook in bad O+
Gefeliciteerd! Toppie. Lekker genieten. Wij zitten nu in de bouwpuin :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155848687
Jaaa! Ook wij hebben ons huis (eindelijk!) verkocht!

Vorige week een nieuwbouw woning gekocht waarvan ik in het vorige deel al wat voorbij zag komen :).
Naar verwachting gaan ze in november starten!

Ik vind het nu al zo leuk, maar dat inpakken voor nu vind ik toch zo'n vooruit schuifklus :')
♥ J & S
  zondag 6 september 2015 @ 00:16:10 #229
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_155856599
Komende maandag gaan ik en mijn vriendin voor de 3e keer kijken bij een huisje, nu ook met onze makelaar erbij. Als alles meezit gaan we een bod doen!
  zondag 6 september 2015 @ 00:31:13 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155856987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:14 schreef klaprooss het volgende:
Jaaa! Ook wij hebben ons huis (eindelijk!) verkocht!

Vorige week een nieuwbouw woning gekocht waarvan ik in het vorige deel al wat voorbij zag komen :).
Naar verwachting gaan ze in november starten!

Ik vind het nu al zo leuk, maar dat inpakken voor nu vind ik toch zo'n vooruit schuifklus :')
Tof klap!
Welk project hebben jullie gekocht? En waar ga je in de tussentijd heen?
Stond het al lang te koop dat je zegt eindelijk?
Dat van ons stond ook 31 maanden te koop :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155858154
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Tof klap!
Welk project hebben jullie gekocht? En waar ga je in de tussentijd heen?
Stond het al lang te koop dat je zegt eindelijk?
Dat van ons stond ook 31 maanden te koop :'(
Net geen 2 jaar, niets met jullie 31 maanden! Wow!

We hebben een woning van het meerhage project gekocht.
November moeten we uit onze huidige woning, dan gaan we inwonen :') :X en hopen we november 2016 in het nieuwe huis te wonen!
♥ J & S
  zondag 6 september 2015 @ 08:21:22 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155859685
Ik woon sinds april bij mijn schoonouders. Gelukkig bouwen ze sneller dan gedacht :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155867039
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:25 schreef Isane het volgende:

[..]

Zeker!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Energielabel A++ met zonnepanelen en op de BG vloerverwarming!

Ik hoop dat ze bij de makelaar een 3d video hebben want ik vind het best moeilijk in schatten hoe het er uit komt te zien.
Koopcontract is getekend. Nu de details nog met de hypotheekadviseur. :P
pi_155892212
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 01:29 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Net geen 2 jaar, niets met jullie 31 maanden! Wow!

We hebben een woning van het meerhage project gekocht.
November moeten we uit onze huidige woning, dan gaan we inwonen :') :X en hopen we november 2016 in het nieuwe huis te wonen!
Hey leuk! Ik zag dat ze er daar ook al een grote bouwvlakte van gemaakt hebben :) Dus we worden mede-dorpsbewoners :D Welk bouwnummer heb je? Wij hadden destijds nr. 36 in optie
pi_155903333
Pas nieuwe satellietfoto's gemaakt door Google van Nijmegen-Lent. Een paar weken geleden zag het er dus nog zo uit. Kan niet wachten..

pi_155917512
Voortgang *O* . Momenteel ben ik bij een vriend aan het klussen, als je ziet wat daar allemaal gedaan moet worden ben ik wel blij met nieuwbouw :+ .





Voor aanvang van de bouw was de planning om in december op te leveren, maar met dit tempo zal het mij niet verbazen als het eerder is.
pi_155917605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:21 schreef P4tje het volgende:
Voortgang *O* . Momenteel ben ik bij een vriend aan het klussen, als je ziet wat daar allemaal gedaan moet worden ben ik wel blij met nieuwbouw :+ .

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Voor aanvang van de bouw was de planning om in december op te leveren, maar met dit tempo zal het mij niet verbazen als het eerder is.
Wanneer zijn ze bij jullie begonnen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155917657
9 juli zat de eerste paal er in, tussendoor uiteraard nog 3 weken bouwvak.
pi_155918041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:27 schreef P4tje het volgende:
9 juli zat de eerste paal er in, tussendoor uiteraard nog 3 weken bouwvak.
Zo dan gaan ze echt enorm snel ja! Bij ons gaat het laaaaaannngggzaaaaammmmm

Hoeveel huizen bouwen ze bij jullie op?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155918109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zo dan gaan ze echt enorm snel ja! Bij ons gaat het laaaaaannngggzaaaaammmmm

Hoeveel huizen bouwen ze bij jullie op?
Het zijn er maar 7 :+ . Ons huis (Bij de laatste drie) loopt een paar dagen achter, doordat de fundering pas na de bouwvak is gestort.
pi_155918296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:46 schreef P4tje het volgende:

[..]

Het zijn er maar 7 :+ . Ons huis (Bij de laatste drie) loopt een paar dagen achter, doordat de fundering pas na de bouwvak is gestort.
Ah ja bij ons worden er 3 keer zoveel in eens gebouwd. maar hoop dat ze het snel afhebben voor je :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:03:29 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155919804
Als er meerdere blokken zijn maakt het eerste en laatste blok echt uit.
Bij ons zijn het 8 blokken en wij uit het eerste kunnen er zo 3 maanden eerder in dan het laatste blok.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155920803
Over een week na 9 maanden ein-de-lijk sleuteloverdracht :D
Bleuh.
pi_155921277
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:03 schreef laziness het volgende:
Als er meerdere blokken zijn maakt het eerste en laatste blok echt uit.
Bij ons zijn het 8 blokken en wij uit het eerste kunnen er zo 3 maanden eerder in dan het laatste blok.
Dat is wel geluk hebben ^O^ . Scheelt toch weer wat rente :7 .
pi_155932190
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Hey leuk! Ik zag dat ze er daar ook al een grote bouwvlakte van gemaakt hebben :) Dus we worden mede-dorpsbewoners :D Welk bouwnummer heb je? Wij hadden destijds nr. 36 in optie
Tof! Jullie zijn er uiteindelijk dus niet voor gegaan? Wel een ander nieuw project in hetzelfde dorp :)?
We hebben bouwnummer 55, een woning met 3 hele woonlagen dus met plat dak. Wel het minst 'mooi' maar wel voor ons het meest praktisch!

Vandaag wel een uitnodiging gehad om naar de showroom te komen voor het sanitair. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat allemaal via deze partij willen aankopen of dat we het één en ander zelf ergens op de kop tikken.
Heeft iemand daar ervaring mee, om het standaard sanitair te laten leveren en dan later bijvoorbeeld een bad elders aan te schaffen?
♥ J & S
pi_155932242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:57 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Tof! Jullie zijn er uiteindelijk dus niet voor gegaan? Wel een ander nieuw project in hetzelfde dorp :)?
We hebben bouwnummer 55, een woning met 3 hele woonlagen dus met plat dak. Wel het minst 'mooi' maar wel voor ons het meest praktisch!

Vandaag wel een uitnodiging gehad om naar de showroom te komen voor het sanitair. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat allemaal via deze partij willen aankopen of dat we het één en ander zelf ergens op de kop tikken.
Heeft iemand daar ervaring mee, om het standaard sanitair te laten leveren en dan later bijvoorbeeld een bad elders aan te schaffen?
Ik laat de wasbak standaard leveren en schaf het badkamer meubel zelf aan. vroegen ze echt belachelijk veel voor bij onze leverancier.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155932294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik laat de wasbak standaard leveren en schaf het badkamer meubel zelf aan. vroegen ze echt belachelijk veel voor bij onze leverancier.
Ja precies daar ben ik ook wel bang voor, toch nog maar even flink wat rondkijken voordat we daar naar toe gaan :)
♥ J & S
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:03:04 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155932344
Ga vooral kijken wat het standaard inhoudt want wij werden er nogal ongelukkig van ;(
Kijk ook of de buizen standaard in de muur worden verwerkt of dat je een lelijke buis vanonder je wastafel naar de grond krijgt.
Die muurbuis is een leuke meerwerkoptie vaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155932355
Gewoo
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:01 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja precies daar ben ik ook wel bang voor, toch nog maar even flink wat rondkijken voordat we daar naar toe gaan :)
Ja precies. Wij waren ook bij een andere badkamer bedrijf geweest. Waar we ook de tegels voor beneden hebben gehaald en die vertelde ons meteen dat ze het onmogelijk voor hetzelfde geld konden doen. Omdat er bij hun nog extra man uren bij zouden komen enzo. Omdat wij sommige dingen ook verplaatst wilde hebben enzo :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 08-09-2015 21:13:17 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155932887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:03 schreef laziness het volgende:

Die muurbuis is een leuke meerwerkoptie vaak.
Das een goeie ja! Dat is net wat mooier!
Nemen we mee!
♥ J & S
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2015 @ 21:26:10 #251
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155932959
Morgen ga ik de makelaar maar weer eens benaderen, en nu 2 weken uitstel vragen :P doorlooptijd is ongeveer 2 weken, in theorie kunnen we 1 oktober halen.
Mijn vriend ziet dat niet gebeuren, en bedoeld dat niet pessimistisch maar realistisch.
(ik houd hoop :+ )
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155940182
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:57 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Tof! Jullie zijn er uiteindelijk dus niet voor gegaan? Wel een ander nieuw project in hetzelfde dorp :)?
We hebben bouwnummer 55, een woning met 3 hele woonlagen dus met plat dak. Wel het minst 'mooi' maar wel voor ons het meest praktisch!

Vandaag wel een uitnodiging gehad om naar de showroom te komen voor het sanitair. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat allemaal via deze partij willen aankopen of dat we het één en ander zelf ergens op de kop tikken.
Heeft iemand daar ervaring mee, om het standaard sanitair te laten leveren en dan later bijvoorbeeld een bad elders aan te schaffen?
Haha nee, ik weet niet of je mijn twijfel-verhaal had gelezen, maar de woningen waren niet helemaal mijn smaak qua look/bakstenen. Verder qua ruimte en indeling allemaal niets mis mee, zag er keurig uit hoor..ruim en groot ook! Vooral die met de "geīntegreerde dakkapel" zoals ik het noem, volgens mij heb jij die :P Of is het echt zoals een appartementengebouwtje met drie volledige bouwlagen? Die had je ook namelijk?

Ik geloof dat ik een dag van te voren onze optie had ingetrokken.. Te veel mensen om mij heen gingen zeggen "als je twijfelt is dat een reden om het niet te doen.." en inderdaad, toen we besloten hadden om toch maar niet voor dat project te gaan was er bij ons veel meer een opgelucht gevoel. Dat kwam ook meer omdat we ineens een optie hadden op een woning die veel meer onze smaak was waardoor we ons op die woning gingen richten.. (inderdaad ook een nieuwbouwproject, zelfde dorp, maar dan precies aan de andere kant, bij de brandweerkazerne). Donderdag na het tekenen bij de notaris open ik er een topic over :9

Wij laten verder gewoon het standaard sanitair leveren van plieger, het wastafelmeubel doen we zelf wel een keer kopen en plaatsen, de afvoer werken we daar in weg. Verder kiezen we boven ook voor een inbouwtoilet en moeten we nog rondshoppen voor een douchewand met deur. Zaterdag naar de tegelleverancier om daar nog wat andere tegels uit te zoeken en dan hebben we een mooie basic badkamer die we de komende jaren kunnen uitbreiden en 'verluxeren' :P Beneden gewoon het standaard sanitair (inbouwtoilet), het wasbakje koop ik wel een keer bij hornbach of marktplaats, is voor ons niet zo'n prioriteit :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thrilled op 09-09-2015 07:35:14 ]
pi_155967999
Morgen het dak er op *O* , over twee weken het openingsfeestje voor de eerste paal :').
pi_155968057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:24 schreef P4tje het volgende:
Morgen het dak er op *O* , over twee weken het openingsfeestje voor de eerste paal :').
over het algemeen doe je eerst de eerste paal en dan maanden later het dak toch? :')
pi_155968599
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

over het algemeen doe je eerst de eerste paal en dan maanden later het dak toch? :')
Die zitten er gelukkig al een paar maanden in :+ . Het is een project vanuit de gemeente :P .
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2015 @ 11:41:10 #256
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155969547
*O* *O* *O*
Hypotheek is goedgekeurd

*O* *O* *O*
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155969581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:41 schreef Etcetera het volgende:
*O* *O* *O*
Hypotheek is goedgekeurd

*O* *O* *O*
Gefeliciteerd :D *O*
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2015 @ 11:47:31 #258
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155969697
Dit is echt volslagen onverwachts _O- er was gezegd dat er een doorlooptijd van 2 weken is, dus we gingen uit van eind september :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155969708
Gefeliciteerd *O*
pi_155969741
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155972012
Bij ons zit het dak er sinds vorige week op en zijn ze begonnen rond half april. Eerste kijkmoment is uitgesteld naar begin oktober, omdat de woningen nog in de steigers zouden staan. Volgens mij is dat een inidicatie dat ze vertraging hebben opgelopen. Jammer...
...en waarom?
pi_155978557
Jeeuj getekend bij de notaris, no way back!! :D

En tijd voor een topique!!
K&W / Thrilled's nieuwbouw tuinwoning!
pi_155978891
1 oktober mogen we in ons huis kijken. Heb er zo'n zin in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155979441
Morgen tekenen bij de notaris! Dan diezelfde dag nog beginnen met klussen. Ik ben zenuwachtig ;(
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155979517
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:56 schreef Koopsie het volgende:
Morgen tekenen bij de notaris! Dan diezelfde dag nog beginnen met klussen. Ik ben zenuwachtig ;(
Hoeft niet hoor je zult zien is zo gepiept. Dat tekenen dan hé ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155979941
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:11 schreef Thrilled het volgende:
Jeeuj getekend bij de notaris, no way back!! :D

En tijd voor een topique!!
K&W / Thrilled's nieuwbouw tuinwoning!
Da's vlot! Waren ze al begonnen toen je nog de optie nam?
pi_155980119
Goed topic, ik lees en schrijf mee! *O*

Zaterdag voor 2e keer kijken bij een huis, ik zit er toch wel beetje mee in mijn maag. In 2006 heeft de huidige eigenaar het huis gekocht voor 245.000 en in januari heeft hij het voor 245.000 te koop gezet. In april is hij gezakt naar 239.500 en daar staat het tot op heden nog voor te koop. Afgelopen week heeft de eigenaar, die inmiddels al ergens anders woont, de muren laten stucen omdat er een kijkavond aan zat te komen. Wij waren daar aanwezig, enthousiast over het huis (jaren 30) maar nog wel paar puntjes waar we tegen aan lopen. We willen graag een uitbouw doen die ons ongeveer 20.000 zou kosten, na taxatie zou het volgens taxateur 240.000 waard zijn. Ik weet gewoon niet met wat voor bod we serieus in onderhandeling kunnen gaan -O- Persoonlijk wil ik niet boven de 210 uitkomen maar dan moet hij 30.000 zakken, dat lijkt me wat veel gevraagd. Iemand advies? O+
Dat zou jij wel willen weten.
pi_155980236
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor je zult zien is zo gepiept. Dat tekenen dan hé ^^
Heb er wel enorm zin in, kijken er al zo lang naar uit :) wel enorm veel te verbouwen maar kan wat moois worden.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_155980376
Niks mis met een bod van 10% onder de vraagprijs.
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2015 @ 19:44:34 #270
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_155981063
Wij zaten zelfs nog lager qua vraag prijs dan 10% eronder. Het stond voor 175k te koop en we zijn begonnen met een startbod van 150k :)

Wat bij ons heel erg scheelde was dat we allebei dachten 'ja het is leuk als dit huis het wordt, maar als dat niet zo is, dan is het ook goed en zoeken we verder'. En daardoor stonden we vrij stevig in onze schoenen. Met ons laatste bod hebben ze nog geprobeerd om hoger te gaan, toen hebben wij aangegeven dat we dat niet wilden. Dit was het laatste bod, take it or leave it.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_155984406
Wat heb ik toch een hekel aan van die meubel verkopers met hun te overduidelijke poging tot gladde praatjes brrr
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155987946
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Da's vlot! Waren ze al begonnen toen je nog de optie nam?
Soort van.. de grond was bouwrijp gemaakt toen we de optie hadden.. We hebben veel kunnen doen tijdens de bouwvak en na de bouwvak zijn ze gestart met heien.. ik denk dat ze nu 2 á 3 weken echt bezig zijn..
pi_156003008
Gefeliciteerd Etcetera! *O*

Roguee, ik zou gewoon laag inzetten dan! Omhoog kun je altijd nog, naar beneden niet meer. Al lijkt het me wel een redelijk wonder als je het echt voor 210 zou kunnen kopen, maar wie niet waagt wie niet wint!

Wij wonen inmiddels alweer ruim 9 maanden in ons nieuwe huis O+ en nog steeds zo goed naar ons zin! We hebben inmiddels een paar verbouwingen achter de rug (openslaande deuren naar de tuin, nieuwe keuken) en volgende week wordt de keuken nog gestuct en wordt er op de eerste verdieping dubbel glas geplaatst. Dan komt er toch echt een eind aan de grote klussen :s).
En mijn God, ik was vergeten hoe duur gordijnen zijn ;(. Nog maar goed verder zoeken naar een goede deal...
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156003027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:26 schreef Kirb het volgende:
Gefeliciteerd Etcetera! *O*

Roguee, ik zou gewoon laag inzetten dan! Omhoog kun je altijd nog, naar beneden niet meer. Al lijkt het me wel een redelijk wonder als je het echt voor 210 zou kunnen kopen, maar wie niet waagt wie niet wint!

Wij wonen inmiddels alweer ruim 9 maanden in ons nieuwe huis O+ en nog steeds zo goed naar ons zin! We hebben inmiddels een paar verbouwingen achter de rug (openslaande deuren naar de tuin, nieuwe keuken) en volgende week wordt de keuken nog gestuct en wordt er op de eerste verdieping dubbel glas geplaatst. Dan komt er toch echt een eind aan de grote klussen :s).
En mijn God, ik was vergeten hoe duur gordijnen zijn ;(. Nog maar goed verder zoeken naar een goede deal...
Ja schrik je van he. Laagste wat ik nu heb gevonden zit ik zo rond de 2000 Euro. Allthans volgens de website dan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156003063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja schrik je van he. Laagste wat ik nu heb gevonden zit ik zo rond de 2000 Euro. Allthans volgens de website dan.
Ik wil gordijnen voor de openslaande deuren en houten jaloezieën aan de voorkant en het raam in de keuken, tik maar even ¤1400 af 8)7. Dat moet gewoon voordeliger kunnen (met behoud van kwailiteit).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:28:54 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156003073
Volgens mij kan dat echt wel goedkoper :o

Ik heb toen ik nog single was voor vijf plekken in huis bij de Hema toen gordijnen laten maken en dat was ¤500.

Dus een middenweg tussen ¤500 en ¤2000 zou toch moeten kunnen lijkt me.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156003114
Ik heb alles uitgerekend via veneta.nl

Wil ze laten komen inmeten maar goed dan kan het nooit heel veel meer worden dan wat we zelf bedacht hadden natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 11-09-2015 17:56:00 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:51:27 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156003620
Ook in de gordijnenbranche zal je verschillende segmenten hebben en moet je zoeken naar iets dat bij jou maar ook je budget past.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156007143
Zo onze meubels zijn ook in de bestelling gezet. Dat ook weer geregeld.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156011265
Ha, wat een leuk topic! Ik zit middenin de aankoop van een bouwval drive-in woning in Amsterdam. Dingen die ik moet renoveren zijn de badkamer, WC's, keuken, gehele CV installatie, riolering, plat dak, kozijnen, trap-treden, alle muren en inpandige deuren, en nog veel meer.

Koopcontract is getekend maar financiering blijkt moeilijker dan ik had verwacht omdat ik de (enorme) renovatie kosten wil mee-financieren. Afgelopen maandag afkeur gehad van hypotheker vanwege missen bouwkundig rapport. Die nu ingediend, dus nu opnieuw met spanning afwachten.....!

Ondertussen ben ik in gesprek met diverse aannemers en het is me behoorlijk tegengevallen hoe bereidwillig ze zijn. Alle aannemers die ik tot nu toe heb gesproken zitten vol voor komende 3 tot 6 maanden. Alleen al de offerte aanvraag duurt al maanden. Sinds februari gestart met zoeken van aannemer en nog steeds niet nu iemand waarvan ik denk, die wordt het!

Ook gemeente vergunningen aan het aanvragen voor het aanpassen van de kozijnen. Tuinkant vergunning is geslaagd maar straatkant wordt herhaaldelijk afgewezen. Ze (de welstand commissie) willen niet kozijnen van kunststof maar hout (zoals het nu ook is). Ondanks dat er buren zijn die wel kunststof kozijnen hebben. Ik neig steeds meer om de huidige kozijnen, die veel houtrot heeft, te laten renoveren door een gespecialiseerd bedrijf zodoende ik geen vergunning hoef aan te vragen. Misschien is dat ook wel goedkoper.

Voor de tuinkant kozijnen heb ik al een leuke firma gevonden, die hebben echt hele mooie schuif-puien. Ik moet -vind ik van mijzelf- nog meerdere offertes opvragen hoewel ik soms daar geen zin in heb omdat het met deze firma echt lekker loopt qua communicatie, vriendelijkheid en uitstraling kozijnen. Maar, of de prijs reel is, dat weet ik niet omdat ik niets te vergelijken heb.

Zo dat was het wel een beetje *O*
pi_156011660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:05 schreef peterselieplukkker het volgende:
Ha, wat een leuk topic! Ik zit middenin de aankoop van een bouwval drive-in woning in Amsterdam. Dingen die ik moet renoveren zijn de badkamer, WC's, keuken, gehele CV installatie, riolering, plat dak, kozijnen, trap-treden, alle muren en inpandige deuren, en nog veel meer.

Koopcontract is getekend maar financiering blijkt moeilijker dan ik had verwacht omdat ik de (enorme) renovatie kosten wil mee-financieren. Afgelopen maandag afkeur gehad van hypotheker vanwege missen bouwkundig rapport. Die nu ingediend, dus nu opnieuw met spanning afwachten.....!

Ondertussen ben ik in gesprek met diverse aannemers en het is me behoorlijk tegengevallen hoe bereidwillig ze zijn. Alle aannemers die ik tot nu toe heb gesproken zitten vol voor komende 3 tot 6 maanden. Alleen al de offerte aanvraag duurt al maanden. Sinds februari gestart met zoeken van aannemer en nog steeds niet nu iemand waarvan ik denk, die wordt het!

Ook gemeente vergunningen aan het aanvragen voor het aanpassen van de kozijnen. Tuinkant vergunning is geslaagd maar straatkant wordt herhaaldelijk afgewezen. Ze (de welstand commissie) willen niet kozijnen van kunststof maar hout (zoals het nu ook is). Ondanks dat er buren zijn die wel kunststof kozijnen hebben. Ik neig steeds meer om de huidige kozijnen, die veel houtrot heeft, te laten renoveren door een gespecialiseerd bedrijf zodoende ik geen vergunning hoef aan te vragen. Misschien is dat ook wel goedkoper.

Voor de tuinkant kozijnen heb ik al een leuke firma gevonden, die hebben echt hele mooie schuif-puien. Ik moet -vind ik van mijzelf- nog meerdere offertes opvragen hoewel ik soms daar geen zin in heb omdat het met deze firma echt lekker loopt qua communicatie, vriendelijkheid en uitstraling kozijnen. Maar, of de prijs reel is, dat weet ik niet omdat ik niets te vergelijken heb.

Zo dat was het wel een beetje *O*
Aardig project wat je op je genomen hebt. Heel veel succes met alle rompslomp!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156011748
¤1400 voor gordijnen en houten jaloezieen valt toch wel reuze mee? Ja kan ook voor de helft als je het bij de bouwmarkt haalt.

Wat voor merk heb je voor die prijs vanhouten jalozieen?
pi_156011877
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:16 schreef Snoepje5 het volgende:
¤1400 voor gordijnen en houten jaloezieen valt toch wel reuze mee? Ja kan ook voor de helft als je het bij de bouwmarkt haalt.

Wat voor merk heb je voor die prijs vanhouten jalozieen?
Voor sommige mensen is dat nou eenmaal veel geld.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156018629
Zeker, vooral als je pas begint en wellicht over 5 jaar weer elders woont. Maar zo'n prijs hangt ook erg af van het formaat van de ramen bij houten jalozieen. Ik heb ze voor een normaal raam gezien voor ¤100-200 maar een raam dat dan weer tot de grond zou lopen was wel 4 maal zo duur.
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:09:21 #285
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_156019305
Ik kom mij ook eens even melden in dit topic *O*

Gisteren de koopovereenkomst voor ons eerste koophuis getekend, dus nu gaat het verdere circus beginnen. Hopelijk gaat dat allemaal een beetje rap *O*
.
  zaterdag 12 september 2015 @ 11:02:38 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156019913
Gefeliciteerd alle nieuwen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156037994
Zo, bod gedaan op een woning en hopelijk is het binnenkort dan zo ver. Nu was ik bij de hypotheekverstrekker van mijn keuze de voorwaarden aan het doorlezen en helaas komt de tekst een beetje dubbelzinnig over op mij. Hoe lezen jullie onderstaande (dit zijn de voorwaarden van Lloyds bank):

quote:
Meedalen met de rente
Mocht op de datum waarop de hypotheekakte door de
notaris wordt gepasseerd het rentepercentage voor
soortgelijke nieuw bij Lloyds Bank te sluiten leningen echter
lager zijn dan de in de offerte vermelde rente, dan wordt de
rente voor uw lening voor de eerste rentevastperiode op dit
lagere rentepercentage vastgesteld.
Deze lagere rente zal veelal niet meer in uw offerte
opgenomen kunnen worden. U ontvangt bij het passeren van
de hypotheekakte via de notaris een opgave van de rente. In
de meeste gevallen zal de in deze renteopgave vermelde
rente dan voor de eerste rentevastperiode van uw lening
gaan gelden.
Mocht tussen de datum, waarop de definitieve
offertegegevens en de renteopgave aan de notaris zijn
verzonden en de feitelijke datum waarop de hypotheekakte
door de notaris wordt gepasseerd de rente voor soortgelijke
nieuwe leningen alsnog een aanpassing ondergaan, dan zal
niet de rente in bovenvermelde renteopgave aan de notaris
gelden maar de rente die op het moment van passering van
uw lening geldt. Nadat de akte is gepasseerd ontvangt u
altijd een opgave van de definitief vastgestelde rente en het
bijbehorende maandelijkse bedrag.
Staat hier nu dat altijd de dagrente op het moment van passeren geldt, ongedacht of deze hoger of lager is dan de rente van de offerte.
Of staat hier gewoon dat de laagste rente (offerte of dagrente) geldt?

De reden waarom ik het vraag is omdat de 2de alinea van de quote onduidelijk overkomt op mij. Waarom staat deze erbij terwijl het in de 1ste alinea al uitgelegd wordt :?
pi_156038110
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:17 schreef Platina het volgende:
Zo, bod gedaan op een woning en hopelijk is het binnenkort dan zo ver. Nu was ik bij de hypotheekverstrekker van mijn keuze de voorwaarden aan het doorlezen en helaas komt de tekst een beetje dubbelzinnig over op mij. Hoe lezen jullie onderstaande (dit zijn de voorwaarden van Lloyds bank):

[..]

Staat hier nu dat altijd de dagrente op het moment van passeren geldt, ongedacht of deze hoger of lager is dan de rente van de offerte.
Of staat hier gewoon dat de laagste rente (offerte of dagrente) geldt?

De reden waarom ik het vraag is omdat de 2de alinea van de quote onduidelijk overkomt op mij. Waarom staat deze erbij terwijl het in de 1ste alinea al uitgelegd wordt :?
ik moet zeggen dat ze het er lekker warrig neer zetten, maar zoals ik hem op vat:

Je krijgt rente X tot het moment van passeren, maar mocht die zakken dan sturen ze een briefje naar de notaris dat je nu rente Y mag krijgen, omdat dat lager is. De tweede alinea zegt volgens mij dat wanneer briefje met rente Y de deur uit is en de rente zakt vervolgens nog een keer, dan moet je akkoord gaan met rente X, je originele rente dus. rente Y lijkt dan niet meer geldig te zijn, wat ik best vreemd vind.. daarom twijfel ik ook of ik hem goed opvat :')
pi_156038330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ze het er lekker warrig neer zetten, maar zoals ik hem op vat:

Je krijgt rente X tot het moment van passeren, maar mocht die zakken dan sturen ze een briefje naar de notaris dat je nu rente Y mag krijgen, omdat dat lager is. De tweede alinea zegt volgens mij dat wanneer briefje met rente Y de deur uit is en de rente zakt vervolgens nog een keer, dan moet je akkoord gaan met rente X, je originele rente dus. rente Y lijkt dan niet meer geldig te zijn, wat ik best vreemd vind.. daarom twijfel ik ook of ik hem goed opvat :')
Hmm, dat klinkt mij ook niet echt logisch :P

Misschien is de 2de alinea gewoon een aanvulling op de eerste. Als ze de definitieve offerte versturen met rente-opgave X en de rente gaat omhoog voordat de offerte passeert dan blijft X geldig. Maar wanneer de rente een aanpassing ondergaat dan zal niet de rente X gelden maar de rente op het moment van passering van mijn lening, rente Y. En die rente Y is dan de laagstgenoemde rente uit alinea 1.

Zou dat het misschien zijn? Ik durft het ook niet te zeggen, ik ga ze maandag eens bellen ;)
pi_156038367
Ja als ik het nog een keer lees krijg je eigenlijk gewoon altijd de laagste rente totdat je punt van je pen het papier raakt? :P Kunnen ze best eens duidelijker neer zetten :')
pi_156039099
Vandaag ook het bankstel in bestelling geplaatst.

Dan is alles wat besteld moet worden voor het huis geregeld.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156147286
Vandaag in de woning in Nijmegen geweest. Top uitzicht.
pi_156147679
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag in de woning in Nijmegen geweest. Top uitzicht.
[ afbeelding ]
Nice!
pi_156147989
We kregen gister te horen dat ze pas in februari beginnen met bouwen ipv oktober. Nu is offerte (inclusief verlenging) geldig t/m 13 februari :X

Dus nu moeten we voor 13 februari een afspraak hebben met de notaris.

Ben bang dat het krap gaat worden :X

Morgen maar even bellen met de aannemer. Wil het wel zwart op wit hebben. Anders kan ik straks een boete betalen
  woensdag 16 september 2015 @ 18:34:45 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156148034
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag in de woning in Nijmegen geweest. Top uitzicht.
[ afbeelding ]
Ik snap het niet helemaal. Wat voor woning is dit?
Het kijkt uit op jullie project?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 september 2015 @ 18:35:55 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156148066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:33 schreef Isane het volgende:
We kregen gister te horen dat ze pas in februari beginnen met bouwen ipv oktober. Nu is offerte (inclusief verlenging) geldig t/m 13 februari :X

Dus nu moeten we voor 13 februari een afspraak hebben met de notaris.

Ben bang dat het krap gaat worden :X

Morgen maar even bellen met de aannemer. Wil het wel zwart op wit hebben. Anders kan ik straks een boete betalen
De opschortende voorwaarden vervallen eerder dan dat ze gaan bouwen.
Balen dat het sowieso langer duurt voordat het klaar is nu!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156148088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:33 schreef Isane het volgende:
We kregen gister te horen dat ze pas in februari beginnen met bouwen ipv oktober. Nu is offerte (inclusief verlenging) geldig t/m 13 februari :X

Dus nu moeten we voor 13 februari een afspraak hebben met de notaris.

Ben bang dat het krap gaat worden :X

Morgen maar even bellen met de aannemer. Wil het wel zwart op wit hebben. Anders kan ik straks een boete betalen
Ben benieuwd of de aannemer dat zwart op wit gaat zeggen. Meestal leggen ze zich niet graag vast op dat soort dingen.

Wel balen van de uitstel
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156149113
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Wat voor woning is dit?
Het kijkt uit op jullie project?
Woning van mijn ouders. ons project zie je net niet, ligt aan de andere kant van de waal op de foto.
pi_156150699
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:35 schreef laziness het volgende:

[..]

De opschortende voorwaarden vervallen eerder dan dat ze gaan bouwen.
Balen dat het sowieso langer duurt voordat het klaar is nu!
Het is niet later klaar. Mja morgen maar ff bellen :Y
pi_156150947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:01 schreef Isane het volgende:

[..]

Het is niet later klaar. Mja morgen maar ff bellen :Y
Hoe krijgt men dat dan voor elkaar om de bouw zo ver naar achter te schuiven, wat is de reden?

Zou je niet al in januari kunnen passeren? Ze hoeven niet persee al direct te bouwen..
pi_156151268
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hoe krijgt men dat dan voor elkaar om de bouw zo ver naar achter te schuiven, wat is de reden?

Zou je niet al in januari kunnen passeren? Ze hoeven niet persee al direct te bouwen..
We kregen 2 maand geleden te horen dat ze in oktober begonnen met de fundering. Dit moest enkele weken uitharden en dan zouden ze na de winter verder bouwen.

Gister gaven ze dus aan dat ze pas in februari beginnen met bouwen.

Mja hopen dat we een gesprek in februari kunnen met de notaris. Morgen maar even bellen met de aannemer dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')