abonnement Unibet Coolblue
pi_155195479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:43 schreef _Newman_ het volgende:
Maakt me niet uit of het in een pan is of een houtvuur ik wil weten hoe het gemaakt wordt, dan ga ik het proberen na te doen. En ik weet zeker dat ik dat vlees heb zien liggen in de vriezer bij de toko, het zag er al helemaal voorgesneden en geroosterd uit echt gewoon zoals je dat vlees ook op je bord krijg, maar er zat uiteraard geen saus overheen. Ik wou het een keer kopen maar ik vond het nogal duur. Volgens mij was het 10 euro ofzo voor niet erg l veel vlees, ik denk misschien hooguit 500 gram.
Ik zat een beetje te googlen, vind het namelijk wel een interessante vraag en kwam dit tegen:
quote:
2 kilo spek,
10 tl knoflookpasta,
4 el bbq kruiden,
3 el cognac,
2 ? el babi pangang mix,
zout en peper voor smaak,

Bereidingswijze
Het zwoerd van het buikspek wordt met ruw papier goed schoon gemaakt, waarna het met cognac of whisky wordt ingewreven.
Je maakt een marinade van fijngewreven knoflook, zout, peper, babi panggang kruiden, barbecue kruiden en twee eetlepels cognac of whisky.
U maakt inkepingen in het vlees, wrijft de marinade goed in en laat het vlees enige uren (3 a 4) uur marineren. Hierna wordt het vlees in circa 1 uur gaargeroosterd aan het spit, terwijl u het af en toe met wat kruidensaus bestrijkt.
Dit lijkt me qua bereidingsproces wel kunnen leiden tot het gewenste resultaat
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:27:03 #27
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155195778
Ja, zo doen ze dat in Indonesie vast ook, met bbq-kruiden, cognac en babi pangang mix. Hahahahaha. Oh man oh man oh man. Je blijft lachen hier. :)
pi_155198681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:27 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zo doen ze dat in Indonesie vast ook, met bbq-kruiden, cognac en babi pangang mix. Hahahahaha. Oh man oh man oh man. Je blijft lachen hier. :)
Kom eens met een normale reactie...
Ik vind dat je een enorm goede website hebt, en veel verstand hebt van bepaalde zaken, maar je manier van posten is vaak erg triest. Arrogant en uit de hoogte. Ik kan me niet voorstellen dat je dat in het echt ook doet en dan nog vrienden over houdt.

Vertel op z'n minst wat er mis is of beter kan, als je jezelf zo geweldig vindt.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:09:19 #29
414785 sirdanilot
pi_155199017
Och ik vind de posts van Robin Ook vaak verfrissend, als een lekkere frisse koude regenbui.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155199763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 01:09 schreef sirdanilot het volgende:
Och ik vind de posts van Robin Ook vaak verfrissend, als een lekkere frisse koude regenbui.
Als ze advies geeft vind ik haar posts leuk. Te vaak vind ik ze asociaal en afzeikend, zonder dat het ook maar een toevoeging aan het topic geeft.
Ik kan er niet tegen, van die wijsneuzen die mensen afzeiken zonder zelf een nuttige bijdrage te leveren.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:50:42 #31
231686 budvar
budvar
pi_155199933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:27 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zo doen ze dat in Indonesie vast ook, met bbq-kruiden, cognac en babi pangang mix. Hahahahaha. Oh man oh man oh man. Je blijft lachen hier. :)
Beetje raar ja, volgens mij garen ze het vlees vantevoren en wordt het dan gefrituurd.
Zoals in dit recept: http://www.smulweb.nl/rec(...)zoals-bij-de-chinees

En of je het dan kookt of bakt of whatever moet je lekker zelf weten :*
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:24:48 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155201424
Afzeiken? Ik vind het een enorm vrolijke post! ik heb er zelf in ieder geval enorme schik in.
En wat er mis was met die tip dat schreef ik al, maar zal voor jou wat meer woorden gebruiken: bbq-kruiden, cognac en babi pangang mix zijn geen ingredienten die ze in Indonesie of in een goed Indonesische restaurant zullen gebruiken, dus de kans lijkt me vrij klein dat dit een recept is waar Newman naar op zoek is.

En als ik met geen beter recept kom, dan komt dat omdat ik geen beter recept heb. Ik snap namelijk niet waar Newman naar op zoek is. Ik heb niks met babi pangang. Ik maak het zelf met buikspek en naar recept van kaesberry. Dat lijkt me dus ook niet het recept waar hij naar op zoek is. Ook al denken sommigen dat ik geen spammoment onbenut voorbij laat gaan, met dat recept ga ik hem dus niet lastig vallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 14-08-2015 16:21:24 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:32:07 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_155201441
Hij wil gewoon babi pangang zoals je dat krijgt bij een Chin. Ind. restaurant.

Zo heeeeeeel af en toe vind ik dat ook wel eens lekker, maar ik heb geen enkele behoefte het zelf te maken. Net als met frikadellen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:01:49 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155201582
Volgens mij wil hij dat nu juist niet. :)
(kan ik hem ook niet aan helpen trouwens, dus dat maakt geen verschil)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:05:54 #35
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_155201615
Oh, dat is hoe ik het begreep.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_155202701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:27 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zo doen ze dat in Indonesie vast ook, met bbq-kruiden, cognac en babi pangang mix. Hahahahaha. Oh man oh man oh man. Je blijft lachen hier. :)
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Het ging mij meer om het inkepen, marineren en spitroosteren dan waar ze in marineren.

Ik had trouwens ook begrepen dat Newman het wil maken zoals bij de chinees. Er zijn namelijk honderdduzend recepten te vinden maar eentje waarbij het eindresultaat op de foto's eruit ziet als bij de chinees is niet te vinden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:36 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155205036
Nou, Newman, kom er maar in!!!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:28:07 #38
414785 sirdanilot
pi_155205197
Is babi pangang serieus gefrituurd? Is me nooit opgevallen, dacht altijd dat het uit de oven kwam of zo :o :o
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:29:12 #39
414785 sirdanilot
pi_155205219
Enige 'afhaalchinees' gerecht dat ik wel eens heb gemaakt is foe yong hai want dat is makkelijk te doen en je kunt er in gooien wat je lekker vindt :D
Binnenkort weer eens maken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:30:37 #40
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_155205259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:28 schreef sirdanilot het volgende:
Is babi pangang serieus gefrituurd? Is me nooit opgevallen, dacht altijd dat het uit de oven kwam of zo :o :o
Nee, door het frituren krijg je dat kenmerkende korstje.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_155205850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:32 schreef Isegrim het volgende:
Hij wil gewoon babi pangang zoals je dat krijgt bij een Chin. Ind. restaurant.

Zo heeeeeeel af en toe vind ik dat ook wel eens lekker, maar ik heb geen enkele behoefte het zelf te maken.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, ik heb ook een tijdje gehad dat ik Babi Pangang ontzettend lekker kon vinden. Het is verleidelijk om heel denigrerend te doen over 'de Chinees', maar de een is veel beter dan de ander en sommigen hebben zo'n gerecht precies raak. En dan is ook de gewone Chinees heel erg lekker. Helaas zijn dat niet veel Chinezen, en van die paar heeft dan ook nog vaak de een de hele goede Babi Pangang, en de ander de hele goede Tjap Tjoy.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155209154
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
maar de een is veel beter dan de ander en sommigen hebben zo'n gerecht precies raak. En dan is ook de gewone Chinees heel erg lekker. Helaas zijn dat niet veel Chinezen, en van die paar heeft dan ook nog vaak de een de hele goede Babi Pangang, en de ander de hele goede Tjap Tjoy.
Vind je ja? Ik vind ze altijd overal exact hetzelfde smaken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155209455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Vind je ja? Ik vind ze altijd overal exact hetzelfde smaken.
Het lijkt allemaal wel erg op elkaar, de recepten lijken aardig vast te liggen, zo hoort nr 31 te smaken en daar houden ze zich allemaal aan. Je komt er nooit een tegen die sate maakt zoals bij een Indisch restaurant bijvoorbeeld, ze zullen je nooit verrassen. Maar ik vind dat daar gewoon goede smaakcombinaties tussen zitten, en als de uitvoering dan helemaal goed is kan ik er echt van genieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155209575
Nou ik wil dus babi pangang zoals je dat bij een goede INDONEES krijgt. Ik kan ook wel op koekel gaan kijken of bij de Albert heijn recepten maar dat is dus van amateurs die niet weten waar ze het over hebben en een surrogaat, zelfs bij 24-kitchen lijkt het compleet nergens op wat ze daar in elkaar flansen.

Sowieso als we al over babi-panggang kruiden gaan beginnen zonder te definieren wat dat dan precies inhoud weet ik al genoeg.... Is verder niet erg als je het niet weet maar geef dan geen antwoord als je het nooit gemaakt heb.

Sowieso meeste wat de afhaal chinees verkoopt heeft totaal niets met chinees eten te maken.
Heb jij wel eens een chinees bij de afhaal gezien behalve achter de toonbank? Nee dus. Sowieso is babi pangang dus ook al geen chinees gerecht dus ik wil het zoals de indo het heeft. Ik ga ook niet aan de indo vragen hoe hij char sieuw maakt want dat is dan weer chinees.

[ Bericht 25% gewijzigd door _Newman_ op 14-08-2015 14:20:49 ]
pi_155210029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:11 schreef _Newman_ het volgende:
Nou ik wil dus babi pangang zoals je dat bij een goede INDONEES krijgt. Ik kan ook wel op koekel gaan kijken of bij de Albert heijn recepten maar dat is dus van amateurs die niet weten waar ze het over hebben en een surrogaat, zelfs bij 24-kitchen lijkt het compleet nergens op wat ze daar in elkaar flansen.

Sowieso als we al over babi-panggang kruiden gaan beginnen zonder te definieren wat dat dan precies inhoud weet ik al genoeg.... Is verder niet erg als je het niet weet maar geef dan geen antwoord als je het nooit gemaakt heb.

Sowieso meeste wat de afhaal chinees verkoopt heeft totaal niets met chinees eten te maken.
Heb jij wel eens een chinees bij de afhaal gezien behalve achter de toonbank? Nee dus. Sowieso is babi pangang dus ook al geen chinees gerecht dus ik wil het zoals de indo het heeft. Ik ga ook niet aan de indo vragen hoe hij char sieuw maakt want dat is dan weer chinees.
Deze ziet er wel authentiek uit. Geen zakjes en pakjes en kruidenmengsels. En geroosterd. Het is enkel de "Hollandse" variant die gefrituurd wordt.

http://www.kokkieblanda.n(...)et-in-zoet-zure-saus
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_155210618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:11 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb een vraag aan Piet, mijn zus wil graag een pastamaker en toevallig is die in de reclame bij de AH. Is een pastamaker van 18 euro goed genoeg of moet ie echt voor het dure spul gaan?
Ik forward deze even voor als ie in het offtopic geneuzel (guilty!) verloren is gegaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:53:55 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155210880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:11 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb een vraag aan Piet, mijn zus wil graag een pastamaker en toevallig is die in de reclame bij de AH. Is een pastamaker van 18 euro goed genoeg of moet ie echt voor het dure spul gaan?
Mja, als het voor jezelf was zou ik zeggen, ga naar een winkel waar ze tweedehands verkopen, daar staan er altijd een paar voor een luttel bedrag, iedereen wil zo een ding en dan blijkt het toch lastig en veel werk.
Ik heb een setje wat op mijn kitchenaid en dat is een wereld van verschil. Niet meer zwengelen en je komt niet een hand tekort.
Maar als cadeau voor je zus is het natuurlijk niet leuk met een tweedehands aan te komen, en is een kitchenaid overdreven wellicht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:07:18 #48
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155211265
Zie je wel, niet babi bangang van de Chinees. Zei ik toch.... O-)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:12:17 #49
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_155211413
Zo had ik het toch begrepen, sorry. :'( En eigenlijk dacht ik dat het gewoon een door Chin. Ind. restaurants verzonnen gerecht was. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_155212187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:11 schreef _Newman_ het volgende:
Sowieso is babi pangang dus ook al geen chinees gerecht dus ik wil het zoals de indo het heeft. Ik ga ook niet aan de indo vragen hoe hij char sieuw maakt want dat is dan weer chinees.
je wil het niet aan een chinees vragen omdat je wil weten hoe de indo het maakt. waarom vraag je het dan niet aan de indo? (piet is bij mijn weten geen indo...)

de meeste nederlanders zullen bij babi pangang denken aan de chinees/nederlandse versie. ik heb echt geen flauw idee hoe babi pangang bij een een goede indonees moet smaken, laat staan hoe het wordt bereid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')