abonnement Unibet Coolblue
pi_155268221
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.

Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer. :')
pi_155268899
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:31 schreef deezler het volgende:

[..]

[..]

Beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet waar jullie auto rijden, maar ik zie toch regelmatig mensen rijden die niet veel harder gaan dan 100-110. Soms zijn dat senioren. Soms zijn het mensen met een auto waarmee het niet verstandig is of prettig rijden is met 130 km per uur.
Niet harder gaan, of een auto rijden waarbij het haast niet mogelik is. is iets anders dan niet durven.
Als je niet harder gaat omdat je een zondagsrijder bent en van de omgeving wil genieten, prima, maar geef ff wat gas bij als je je op de linkerbaan begeeft. Anders ben je gewoon een lul eerste klas.
Als je niet harder gaat omdat je niet durft ben je niet geschikt om auto te rijden en moet je gewoon je rijbewijs inleveren en nooit meer achter het stuur kruipen.

Ik rij regelmatig het stuk tussen Almelo en Hoogeveen. Alleen maar 100 km wegen met nauwelijks mogelijkheid om in te halen. Ik heb er dan geen probleem mee om 80-90 te rijden achter een vrachtwagen of auto met aanhanger. Die mogen nou eenmaal niet harder. Maar als ik daar 80-90 moet rijden omdat er weer eens een echtpaar met grijs haar in een middenklasser met een fietsenrek achterop onderweg is, dan word ik kwaad. Ga dan lekker een weg opzoeken waar je anderen niet zo lastig valt.
A mind with a heart of it's own
pi_155269289
Ik maak me gewoon niet zo druk in het verkeer :)
Tap tap tap
pi_155269533
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.

Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer. :')
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_155269789
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.

Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer. :')
Had 'ie dan wel een bel? En verlichting? En hield deze wielrenner zich wel altijd aan de verkeersregels?

Wielrenners... :N
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155270167
Mensen die zich op een lange 50 weg helemaal gaan ergeren aan iemand die onnodig links rijdt. _O-

Ja OK, is niet goed of zo, maar het is zo'n weg waar je toch geen tijdswinst boekt door harder te rijden, je komt toch telkens met hetzelfde clubje bij het stoplicht stil te staan.

Bij een andere kruising moet na de oversteek rechterstrook op linkerstrook invoegen, omdat het naar 1 strook gaat. Is heel wat ruimte voor en ritsen kan precies volgens het boekje doordat bij het optrekken groot genoege gaten ontstaan.

Sta als enige rechts en twee auto's links. Ontstaat mooi ruimte achter de eerste auto. Rijdt die tweede het gaatje expres dicht :'). Ja echt boeiend die paar meter.

Bij een langere rij gaat het door dat soort figuren al gelijk niet zo vloeiend meer..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 18:04:51 ]
pi_155271176
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Had 'ie dan wel een bel? En verlichting? En hield deze wielrenner zich wel altijd aan de verkeersregels?

Wielrenners... :N
schijnt hier een agent te zijn die zich zo gedraagt. Zal wel weer een staartje krijgen...
pi_155271232
quote:
13s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Niet harder gaan, of een auto rijden waarbij het haast niet mogelik is. is iets anders dan niet durven.
Als je niet harder gaat omdat je een zondagsrijder bent en van de omgeving wil genieten, prima, maar geef ff wat gas bij als je je op de linkerbaan begeeft. Anders ben je gewoon een lul eerste klas.
Als je niet harder gaat omdat je niet durft ben je niet geschikt om auto te rijden en moet je gewoon je rijbewijs inleveren en nooit meer achter het stuur kruipen.

Ik rij regelmatig het stuk tussen Almelo en Hoogeveen. Alleen maar 100 km wegen met nauwelijks mogelijkheid om in te halen. Ik heb er dan geen probleem mee om 80-90 te rijden achter een vrachtwagen of auto met aanhanger. Die mogen nou eenmaal niet harder. Maar als ik daar 80-90 moet rijden omdat er weer eens een echtpaar met grijs haar in een middenklasser met een fietsenrek achterop onderweg is, dan word ik kwaad. Ga dan lekker een weg opzoeken waar je anderen niet zo lastig valt.
En met 110 een rijtje vrachtwagens inhalen waar je 130 mag, waar dan van achteren vanuit de verte iemand nadert die 130 rijdt, en die dus even vaart moet minderen, is ook iets anders dan hem ineens naar links gooien terwijl er een hoop sneller verkeer al op de linkerbaan zit. Maar volgens de redenering waarop ik reageerde hier, zouden die mensen alleen de weg op mogen als ze zich constant aan de maximum snelheid van 130 houden alsof het een minimum snelheid was.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 20:22:51 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155273665
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:48 schreef deezler het volgende:
En met 110 een rijtje vrachtwagens inhalen waar je 130 mag, waar dan van achteren vanuit de verte iemand nadert die 130 rijdt, en die dus even vaart moet minderen, is ook iets anders dan hem ineens naar links gooien terwijl er een hoop sneller verkeer al op de linkerbaan zit. Maar volgens de redenering waarop ik reageerde hier, zouden die mensen alleen de weg op mogen als ze zich constant aan de maximum snelheid van 130 houden alsof het een minimum snelheid was.
Letterlijk de regels volgend zou je ook daarop uitkomen. Als mensen de maximale snelheid rijden en hun rijgedrag aan moeten passen omdat iemand van rechts naar links gaat, is het, strikt volgens de regels, het niet verlenen van voorrang aan al het overige verkeer.
Goed, is onwenselijk dus we zijn er soepel mee, maar net als ik van een ander moet accepteren dat ik mijn snelheid eruit moet halen, vind ik het niet meer dan redelijk dat die ander ook wat gas bij geeft. Want bleeft het maar bij 120 op een 130 weg, vaak mag je al blij zijn als ze 100 halen. En met 130 richting 100 is een gat best snel dichtgereden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155274541
Eergister nog, ging het van 100 naar 130. Ik rij achter een auto die 100 bleef rijden dus ik wilde erlangs, maar eerst werd ik ingehaald door een bestelbusje. Gewacht tot bestelbusje mij had ingehaald, ga ik naar links om mijn voorganger in te halen die nog steeds 100 reed... Gaat het bestelbusje ook 100 rijden en bleef hij net naast die ander rijden. Dus daar zat ik achter. Vervolgens komt er een Audi aan, ook op de linkerbaan, die wel 130 reed, of meer, en die hing toen achter mij. Goed, ik weer naar rechts, mocht die Audi het bestelbusje opzij duwen, en ja hoor, bestelbusje werd wakker, gaf gas en haalde eindelijk in en ging weer naar rechts.
Jammer voor de Audi, moest ie zomaar remmen ;( Het was niet logisch van het bestelbusje dat hij ineens zo langzaam links ging rijden, want hij kwam er aanvankelijk rap aanrijden. Maar goed, er zijn geen doden gevallen, de wereld blijft draaien, en ik ben heelhuids thuisgekomen, daar draait het om :P
Tap tap tap
pi_155275209
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar jouw stelling ging niet over vaart versus stilstaan, maar over 120 versus 130 km/uur.
Klopt maar ik gaf dit gechargeerde voorbeeld omdat dit voor iedereen te begrijpen is. Zo zijn de gevolgen bij een verhoging van 10 kn per uur marginaal, ik zal hier eens vragen hoe groot.
pi_155275298
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.

Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer. :')
Heerlijke posting!
pi_155275942
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Letterlijk de regels volgend zou je ook daarop uitkomen. Als mensen de maximale snelheid rijden en hun rijgedrag aan moeten passen omdat iemand van rechts naar links gaat, is het, strikt volgens de regels, het niet verlenen van voorrang aan al het overige verkeer.
Je moet voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Als je eenmaal op de nieuwe rijstrook zit, is het aan het andere verkeer daar om een juiste volgafstand te bewaren. En voorrang verlenen wil dus zeggen dat je voldoende ruimte achter je hebt dat de auto's achter je niet meteen op je bumper zitten.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 21:24:40 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155276103
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:19 schreef Light het volgende:
Je moet voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Als je eenmaal op de nieuwe rijstrook zit, is het aan het andere verkeer daar om een juiste volgafstand te bewaren. En voorrang verlenen wil dus zeggen dat je voldoende ruimte achter je hebt dat de auto's achter je niet meteen op je bumper zitten.
En er is ook nog iets als het overige verkeer niet hinderen. Mijn punt is niet dat ik iets van het gas af moet, maar dat dit soort mensen een hele rare rijder is. 60 op een 80 weg en vervolgens ook gewoon 60 blijven rijden bij een school in de buurt, dat soort rare acties. Mensen die harder rijden worden egoïstisch genoemd, maar juist het type mens dat hier beschreven wordt, is de egoïst. Het zijn veelal ook dit soort mensen die onnodig links hangen, voorrang nemen waar ze het niet hebben, bij het eerste blokje van de invoegstrook met 60 naar links gaan, etc. "Maar ik rij toch niet te hard" is het standaard antwoord. "Nee, koekwaus, maar je lapt wel alle andere verkeersregels aan je laars!" Maar dat krijg je er toch niet in.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:58:23 #115
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155279735
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:35 schreef deezler het volgende:

[..]

Niemand had het over een remmende kettingreactie. Het is gewoon een onzinnige en ook egoistische eis dat iedereen op de linkerbaan perse 130 zou moeten rijden waar dat de maximum snelheid is.
Maar ik wel. Want dat is vaak het gevolg in een land waar het de hele dag semi-spits is en in de spits overvol-spits, en waar je blij bent als je lekker de V-max kan rijden naar je bestemming. Ik vind het een onzinnige en egoïstische eis dat de mensen die de V-max willen rijden moeten wachten op iemand die z'n persoonlijke voorkeur voor 110 km/h graag in de praktijk brengt op de linkerstrook. Hoe moeilijk is het om even te versnellen naar 125-130, als het kan met een aanloopje, in te halen en vervolgens weer rechts 110 te gaan rijden? Je hoeft zelfs niet van je CC af, gas bij, gas los, pakt automatisch weer op. Eitje. Durf je niet harder, lever dan z.s.m. je rijbewijs in. Kan je niet harder, prima, dan kun je dat 9/10 keer zien (volle bestelbus, aanhanger, oldtimer, whatever, iedere normale auto/motor haalt tegenwoordig fluitend 130 op de teller) en maakt niemand er een probleem van als je even inhaalt en weer naar rechts gaat erna. Wil je niet harder, dan ben jij de egoïst. Niet ik. Los van dat de regels theoretisch gezien niet helemaal in je voordeel zijn is het in de praktijk ook vervelend.
  Spellchecker maandag 17 augustus 2015 @ 00:52:58 #116
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155282445
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijk
Als het maar genoeg geld oplevert kan er ineens best veel, maak je daar vooral geen zorgen over.
Tevens -purist.
  maandag 17 augustus 2015 @ 03:54:39 #117
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155284349
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.

Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer. :')
Heel normaal toch? Als gans Nederland op wielrenners wil kankeren dan moet je ook niet zuur doen als je zelf op je gedrag gewezen wordt. Kom op, een beetje ruggengraat, mensen... :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155286509
Als je bij een lange parkeerstrook, zonder vakverdeling het laatste plekje inneemt, waarom laat je aan de voorzijde nog 2m over?

Nu past er voor net geen smart en erachter een Aygo die goed kan sturen.
.
pi_155286996
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Maar ik wel. Want dat is vaak het gevolg in een land waar het de hele dag semi-spits is en in de spits overvol-spits, en waar je blij bent als je lekker de V-max kan rijden naar je bestemming. Ik vind het een onzinnige en egoïstische eis dat de mensen die de V-max willen rijden moeten wachten op iemand die z'n persoonlijke voorkeur voor 110 km/h graag in de praktijk brengt op de linkerstrook. Hoe moeilijk is het om even te versnellen naar 125-130, als het kan met een aanloopje, in te halen en vervolgens weer rechts 110 te gaan rijden? Je hoeft zelfs niet van je CC af, gas bij, gas los, pakt automatisch weer op. Eitje. Durf je niet harder, lever dan z.s.m. je rijbewijs in. Kan je niet harder, prima, dan kun je dat 9/10 keer zien (volle bestelbus, aanhanger, oldtimer, whatever, iedere normale auto/motor haalt tegenwoordig fluitend 130 op de teller) en maakt niemand er een probleem van als je even inhaalt en weer naar rechts gaat erna. Wil je niet harder, dan ben jij de egoïst. Niet ik. Los van dat de regels theoretisch gezien niet helemaal in je voordeel zijn is het in de praktijk ook vervelend.
Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?
Wat maakt het uit of een oldtimer 100 rijdt of dat dat een auto is die wel harder kan (maar dat alleen niet doet)? Het enige verschil is het uiterlijk van de auto die voor je rijdt (en schijnbaar jou stress-level).

Als je bang bent te laat te komen ben je te laat weg gegaan! Je zult toch ook rekening moeten houden met de mogelijkheid tot file, ongelukken buiten jou schuld om etc. Daar maakt een stukje 110 ipv 130 rijden echt niet voor uit.

Als je je gaat ergeren aan mensen die geen 130 rijden terwijl ze (volgens jou redenering) dat prima kunnen moet je misschien toch even een parkeerplaats opzoeken en een paar keer diep in en uit ademen.
Je kunt niet altijd alles voor een ander beter weten. Er kunnen zat redenen zijn om niet 130 te rijden. Er is ook geen enkele wet die zegt dat je 130 MOET rijden.

Je begint over de spits, en vervolgens heb je het er nog steeds over dat je vindt dat je 130 moet kunnen rijden. Welkom in Nederland! Dat lukt je in de spits sowieso vrijwel nergens meer! Hallo! Wordt eens wakker!

Echt, ik geloof dat ik deze topicreeks maar eens ga verlaten, ik erger me tegenwoordig meer aan de gebruikers hier dan dat ik me aan de meeste weggebruikers om me heen erger.

sorry voor de wat minder objectieve bewoording hierboven, maar dit is ondertussen mijn grootste irritatie
pi_155287618
Gisteren afrit Veenendaal de A12 af, daar heb je twee banen linksaf. De rechterbaan gaat na de bocht over in een afrit naar rechts, de linkerbaan gaat rechtdoor. Ik moest rechtdoor, dus ik ga links staan. Stoplicht gaat op groen, ik trek op, wordt vervolgens rechts (Buitenom) ingehaald door een Jaguar, die vervolgens voor het stoplicht na de bocht mij afsnijdt omdat hij blijkbaar ook rechtdoor moest, en vervolgens vol op de rem voor het rode stoplicht gaat.... :(

Oude kerel in een Renault Modus vanochtend, in de lichte regen met amper 40 km/h en de ruitenwissers vol aan, geeft eerst geen voorrang aan een moeder met kind bij een zebrapad, vervolgens ook niet aan een oude man met rollator bij het volgende zebrapad, keert 50 meter verder op en is precies op tijd om diezelfde oude man met rollator wéér bijna van het zebrapad te rijden..
pi_155287798
quote:
9s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?
Wat maakt het uit of een oldtimer 100 rijdt of dat dat een auto is die wel harder kan (maar dat alleen niet doet)? Het enige verschil is het uiterlijk van de auto die voor je rijdt (en schijnbaar jou stress-level).

Als je bang bent te laat te komen ben je te laat weg gegaan! Je zult toch ook rekening moeten houden met de mogelijkheid tot file, ongelukken buiten jou schuld om etc. Daar maakt een stukje 110 ipv 130 rijden echt niet voor uit.

Als je je gaat ergeren aan mensen die geen 130 rijden terwijl ze (volgens jou redenering) dat prima kunnen moet je misschien toch even een parkeerplaats opzoeken en een paar keer diep in en uit ademen.
Je kunt niet altijd alles voor een ander beter weten. Er kunnen zat redenen zijn om niet 130 te rijden. Er is ook geen enkele wet die zegt dat je 130 MOET rijden.

Je begint over de spits, en vervolgens heb je het er nog steeds over dat je vindt dat je 130 moet kunnen rijden. Welkom in Nederland! Dat lukt je in de spits sowieso vrijwel nergens meer! Hallo! Wordt eens wakker!

Echt, ik geloof dat ik deze topicreeks maar eens ga verlaten, ik erger me tegenwoordig meer aan de gebruikers hier dan dat ik me aan de meeste weggebruikers om me heen erger.

sorry voor de wat minder objectieve bewoording hierboven, maar dit is ondertussen mijn grootste irritatie
Amen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_155288360
Ik kan mij de irritatie van bigsmurf wel voorstellen. Zo reed ik vroeger ook, maar met de jaren komt het besef dat de anderen echt niet vlotter gaan rijden, het is alleen maar drukker geworden.

Ik ben blij, dat ik ontdekt heb, dat door zelf iets rustiger te rijden een hoop minder ergernis oplevert.
.
pi_155288844
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:56 schreef Fer het volgende:
Ik kan mij de irritatie van bigsmurf wel voorstellen. Zo reed ik vroeger ook, maar met de jaren komt het besef dat de anderen echt niet vlotter gaan rijden, het is alleen maar drukker geworden.

Ik ben blij, dat ik ontdekt heb, dat door zelf iets rustiger te rijden een hoop minder ergernis oplevert.
Check. ^O^
Op een gegeven moment realiseer je dat er altijd mede-weggebruikers zijn die dingen doen op een andere manier dan jij zou doen. Dat voorkom je niet, nooit, dus kun je er maar beter mee leren leven!

Ik verbaas me af en toe over het gedrag van mijn mede-weggebruikers, maar me er aan ergeren, dat heb ik me grootendeels wel afgeleerd.
pi_155289477
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Check. ^O^
Op een gegeven moment realiseer je dat er altijd mede-weggebruikers zijn die dingen doen op een andere manier dan jij zou doen. Dat voorkom je niet, nooit, dus kun je er maar beter mee leren leven!

Ik verbaas me af en toe over het gedrag van mijn mede-weggebruikers, maar me er aan ergeren, dat heb ik me grootendeels wel afgeleerd.
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)

http://www.dumpert.nl/med(...)ge_automobilist.html

arme automobilist op de meest rechtse rijstrook die geramd wordt ;(
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:04:41 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155289914
Kan er weinig anders over zeggen dan dat dat soort mensen hun rijbewijs minimaal 5 jaar kwijt moeten zijn. In de tussentijd mogen ze nadenken over waarom dat soort acties uit den boze zijn en, indien nodig, gelijk een paar uurtjes bij de psycholoog langs voor anger management.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')