abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:35:42 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155413634
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:46 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat ik wel vind is dat VOPs geregeld slecht zichtbaar zijn van een afstand voor automobilisten, en dat er vaak zichtbelemmering is om de wachtende/aankomende mensen te zien. Vooral 's avonds en in "groene" gebieden. Dan zie je op het laatste moment pas het zebrapad (geen bord, middenheuvel of oplichtende lampjes) of dat iemand wil oversteken door zichtbelemmerend struikgewas, en dan moet je dus behoorlijk op je rem. Daar ligt in mijn ogen wel een taak voor gemeenten om dat beter voor elkaar te krijgen. Wat overigens niks afdoet aan wat je zegt hoor, obviously.
Zoals in Walonië, felle lampen erop, hekje ervoor zodat mensen ook even bezig zijn om over te steken, ipv blind de weg op te lopen. Oversteek in het dorp zie je al van ver erbuiten, evenals de overstekers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155414934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"

Terwijl ik zo'n actie ook gewoon gevaarlijk vind, en dan mag je claxonneren.
Heb vergelijkbaar iets gehad toen mn vriendin achter t stuur zat paar maanden geleden.
Wij reden links ong. 130 en er kwam een bosmongool vanaf de invoegstrook nota bene en die stuurde direct door naar de linkerbaan terwijl hij 90 ofzo reed :X 8)7 :|W

Gevolg, wij moesten echt heel hard op de rem om niet in zijn kofferbak te belanden, ging nog maar net goed.
Maar vriendinnetjelief toeterde niet, want zij is een vrij braaf persoontje die dat gewoon niet doet :')
Is bij mij inmiddels al niet meer bij 1x gebleven. Vanaf de invoegstrook gelijk helemaal naar links en dan moest ik vol in de ankers. Blijft me verbazen dat sommigen denken dat het gepast is om anderen zo hard te laten remmen.

Nu wat anders. Gisteren reed ik op de snelweg. Pijlwagen op de vluchtstrook gaf aan dat er geritst moest worden, er was verder nog niks afgezet. De afzettingen lagen in de middenberm klaar om op de weg geschoven te worden. Verder niks bijzonders maar er werd verder totaal 0,0 gebruik gemaakt van de beschikbare matrixborden boven de weg. Iets wat mij nogal verbaasde. Toen de afzettingen welke in de middenberm ophielden en lege matrixbord nummer 2 gepasseerd was vond ik het wel prima en ben ik als eerste uit de rij gegaan. Verder ook nergens een eindeverklaring gezien.

Eigenlijk best slecht voor de duidelijkheid & veiligheid bij wegwerkzaamheden.
pi_155414992
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was :P
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.

Voor m'n werk heb ik wel een gele jas met rws-strepen, maargoed, dan ben ik toch aan het werk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155418396
Ik moest vandaag weg met een Sprinter van de baas. Helemaal naar Friesland. Eigenlijk maar twee echte irritante medeweggebruikers gehad. Een idioot die rechts inhaalde en hem er voor mij tussen propte in een gaatje dat eigenlijk te klein was, waardoor ik flink moest remmen.

Tweede was er eentje die me inhaalde op een stuk waar net de maximum snelheid omhoog ging van 80 naar 100. Ik was dus aan het versnellen. Degene die me inhaalde vond 80 blijkbaar snel genoeg. Ging daarom vlak voor me naar rechts (zat echt geen meter meer tussen) en begon toen nog meer snelheid te minderen.
Reed gelukkig niemand naast me, dus kon hem nog naar links gooien.

Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:29:00 #280
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155428746
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.
pi_155431066
Grootste irritatie: oude lijken die net aan 70 gaan rijden op een provinciale weg waar 80 is toegestaan en het net druk genoeg is om niet te kunnen inhalen. :r.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_155431295
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was :P
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Goed dat de politie dit doet! ^O^ Het is een grote angst van mij om een mede-hardloper aan te rijden. Heb al een paar keer gehad dat er ineens eentje overstak, in het zwart, zonder lichtjes... Of dat ze midden op de autoweg of het fietspad lopen. Die stomme lampjes kosten een paar euro en gezond verstand is gratis denk ik dan :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_155432521
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
Grootste irritatie: oude lijken die net aan 70 gaan rijden op een provinciale weg waar 80 is toegestaan en het net druk genoeg is om niet te kunnen inhalen. :r.
Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.

Misschien rijdt ik ook wel 70 als ik 70 ben.

En hoeveel tijd scheelt het nu echt?
.
pi_155433218
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.

Voor m'n werk heb ik wel een gele jas met rws-strepen, maargoed, dan ben ik toch aan het werk.
Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom. :N
Doe gewoon een lampje op. En dan graag wel eentje met enig vermogen, want sommige van die lampjes zie je amper.
Professioneel gifmenger.
pi_155433424
Zelfs zo,n lampje om de schouder slingert maar heen en weer, dat zie je ook niet altijd even goed.

Die gele streep van de politie over de volle breedtje valt wel lekker op.
.
pi_155433456
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:27 schreef Fer het volgende:
Zelfs zo,n lampje om de schouder slingert maar heen en weer, dat zie je ook niet altijd even goed.

Die gele streep van de politie over de volle breedtje valt wel lekker op.
Je hebt armbandjes met ingebouwde ledjes. En armbandjes met erop geklikte lampjes.
Professioneel gifmenger.
pi_155444755
De zondagrijders waren vandaag met het mooie weer massaal uitgerukt. Overal treintjes met een slome duikelaar ervoor, er was er zelf een die 40 reed op een 80 weg :?
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:25:05 #288
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155444983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
:D Wat een aap!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:28:48 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155445119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:00:33 #290
66083 Platina
78th Element
pi_155446203
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.

Misschien rijdt ik ook wel 70 als ik 70 ben.

En hoeveel tijd scheelt het nu echt?
Ik erger mijn daar ook op. Niet vanwege de mogelijke tijdsbesparing maar meer omdat ik graag lekker door wil rijden.

Bovendien zijn dat ook de figuren die constant van snelheid wisselen en niet soepel afremmen voor rotondes maar in diverse stappen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:04:14 #291
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155446337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:00 schreef Platina het volgende:

[..]
Bovendien zijn dat ook de figuren die constant van snelheid wisselen en niet soepel afremmen voor rotondes maar in diverse stappen.
Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.
pi_155451396
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.
Hand naar de pook ook ja. Iedere keer als ik stil stond. |:(

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden O+
Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:21:53 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155451773
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden O+
ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijden _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:27:38 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155451993
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijden _O_
Een dikkere automaat. Een Pheaton V10? :P

Automaat kan fijn rijen maar dan moet het wel een 'doordachte' bak zijn met minstens 5 versnellingen.
Mijn ouders hebben een Corsa uit 2009 met automaat. Maar 4 v versnellingen en schakelt pas laat over en ook terug schakelen voor acceleren gaat niet bepaald subtiel.

Maar ik rij ook wel es in een G350 van een paar jaar oud. Die 7 traps automaat is heel wat soepeler en schakelt lekker vlot door.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155452188
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom. :N
Doe gewoon een lampje op. En dan graag wel eentje met enig vermogen, want sommige van die lampjes zie je amper.
Als je de streepjes op mijn trainingspak niet kunt zien ben je óf blind, óf je lichten werken voor geen meter. Ik ga niet als een of andere discobol op straat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:54:57 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155453023
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een dikkere automaat. Een Pheaton V10? :P

Automaat kan fijn rijen maar dan moet het wel een 'doordachte' bak zijn met minstens 5 versnellingen.
Mijn ouders hebben een Corsa uit 2009 met automaat. Maar 4 v versnellingen en schakelt pas laat over en ook terug schakelen voor acceleren gaat niet bepaald subtiel.

Maar ik rij ook wel es in een G350 van een paar jaar oud. Die 7 traps automaat is heel wat soepeler en schakelt lekker vlot door.
Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 01:00:48 #297
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155455172
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.
Is een CLS diesel niet haalbaar? Zit je in ieder geval goed qua luxe. 3 liter V6 op diesel, 7 traps automaat. Ja, het is een zware bak, maar als je toch voor een 320CDI wil gaan, geen schokkend grote verschillen meer (een CLS 320 CDI zit ergens tegen de 1720, een C220CDI combi zit boven de 1550, C320CDI sedan zit (beide W204) zit op 1700 rond) met een normale C. En, in ieder geval op autoscout24, worden de CLS 320CDI's meer aangeboden. Wellicht dus meer ruimte voor onderhandeling?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 augustus 2015 @ 01:56:02 #298
66083 Platina
78th Element
pi_155456312
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.
Nee, ik bedoel op N-wegen. Komen ze aan met 70, remmen af en dan komen ze erachter dat de rotonde toch iets verder weg is dus remmen ze nog eens en op het laatst remmen ze nog eens om vervolgens op hun gemak rond td kijken of de rotonde vrij is (wat normale mensen 200 meter geleden al waargenomen hebben).
pi_155464015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De zondagrijders waren vandaag met het mooie weer massaal uitgerukt. Overal treintjes met een slome duikelaar ervoor, er was er zelf een die 40 reed op een 80 weg :?
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
wacht wat _O-

Ik kan de denkwijze nog begrijpen als je geen IQ hebt bij een kruising ofzo.. Maar rij gewoon nog een rondje? :')

edit: oh wacht, niet gelezen dat het een turborotonde was :'), dan is het iets lastiger :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 14:41:09 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 14:50:41 #300
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155464297
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:10 schreef deezler het volgende:

[..]

Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.
Het is gewoon gewenning. In oude auto's en ondergemotoriseerde vehikels rij ik ook liever handgeschakeld, dan schakelt zo'n automaat vaak niet wanneer jij het wil. Echter, in moderne auto's met een beetje meer vermogen en een fatsoenlijke 6-8 traps automaat, man, wat een zaligheid. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')