Daar hebben we er hier ook een aantal van, eentje als je de snelweg op gaat, daar rijd ik standaard door rood om 05.45 in de ochtend, en eentje op de proviciale weg om een T-splitsing te reguleren, en ook daar vlam ik regelmatig met 100 door rood als ik zie dat er niks aankomt. Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen. De groeten, als er niks voor het licht van links staat, vlamt deze jongen vol gas door roodquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wees blij dat ze nog afgesteld zijn. Gemeente Zaanstad heeft er een handje van om automobilistje te pesten. Een weg, kan je alleen linksaf, waar je dus rustig een rondje rood houdt terwijl het tegemoet komende verkeer wel groen heeft. En regelmatig controle, want door rood is levensgevaarlijk en mag niet, terwijl er geen kruisend verkeer is. De clou? Gemeente Zaanstad wil graag dat alles dat naar Amsterdam moet, via de A9 gaat, in plaats van via de N8/A8.
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bijzonder tegen 'door rood rijden' maar ik begrijp het wel. De gemeente mailen een idee of wordt het per definitie niet aangepast?
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..
En die van 's ochtends heb je een kilometer zicht in tegengestelde richting, die laat je gewoon 3, 4 minuten staan terwijl er niks aan komt, en áls hij op rood staat en je stopt, blijft 'ie zó lang op rood staan dat auto's uit tegenliggende richting die je nog niet zag toen je stopte, gewoon voor gaan
En die laatste is een provincie-installatie; kun je beter moppen gaan tappen tegen een omgevallen boom in het bos; je hebt meer kans dat die terug gaat lullen of in de lach schiet, als dat de provincie daar iets gaat veranderen.
Ik beoordeel de situatie en trek gewoon mijn plan
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Haha echt debiel. Ga ik oprecht duimen dat het cjib geen flitspaal gaat neerplanten in de toekomst
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt..
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef deezler het volgende:
[..]
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?
Ken ook een paar van die stoplichten die steeds op groen staan en pas op oranje springen als je aan komt rijden. Maar als je dan even flink gas geeft, dan kun je nog net met oranje mee. Niet echt zoals het bedoeld was, maar dan moeten ze er ook maar een fatsoenlijk verkeerslicht neerzetten.
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen.
Zo zou het ook eigenlijk moeten imho Of doorgaande autoweg op groen, en bij verkeer van de zijweg wat de autoweg op wil, de lussen aktiveren en dan rood als er iets aankomt. Het is gewoon onzinnig om standaard doorgaand verkeer op een autoweg te laten stoppen terwijl er geen verkeersaanbod is.. Héél af en toe staat ie op groen en blijft ie dat, maar ik denk dat hij 6 van de 10 keer op rood gaat voor JL.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
ook met flitsmeister kan je de eerste zijn
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens danquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:37 schreef ambertje90 het volgende:
Terugkerende irritatie:
Het plaatje in de openingspost waarbij de vluchtstrook onderdeel van de rijbaan is.
Dacht dat ik de enige was. Dit idd!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd ook niet standaard veel te hard ofzo, maar wel regelmatig de max, en het rijdt gewoon relaxter als je niet continu hoeft te scannen naar struikrovers.
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood
Zit er bij Flitsmeister niet een bepaalde weging in dat ie pas bij x aantal 'votes' een flitsmelding er weer af haalt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
[..]
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |