abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 21:03:46 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155159522
Wat is diabetes?
Diabetes is een stofwisselingsziekte waarbij de bloedsuikerspiegel niet op peil blijft. Bij mensen met diabetes lukt het de insuline in het lichaam niet om de bloedsuiker (bloedglucose) stabiel te houden. De officiële naam van de ziekte is diabetes mellitus.

Iedereen kan deze chronische stofwisselingsziekte krijgen. Al bij geboorte of later, door bepaalde eigenschappen te ontwikkelen die een verhoogd risico geven.

Er zijn meerdere soorten diabetes:
De meest voorkomende zijn diabetes type 1 en type 2.
Diabetes type 1 (ongeveer 100.000 mensen): het lichaam maakt zelf geen insuline meer aan.
Diabetes type 2 (ongeveer 900.000 mensen): de alvleesklier maakt te weinig insuline aan of de insuline werkt niet goed meer. Type 2 komt met name voor bij ouderen en bij mensen met overgewicht. Helaas komt dit type ook steeds vaker voor bij jonge mensen.
Zwangerschapsdiabetes: sommige vrouwen zonder diabetes ontwikkelen tijdens de zwangerschap diabetes.
Er zijn ook nog andere, minder voorkomende vormen, zoals MODY of LADA.

Hoe herken ik diabetes?
Diabetes is niet altijd makkelijk te herkennen, maar de volgende symptomen kunnen duiden op diabetes. Ga altijd naar de huisarts wanneer u last hebt van een of meerdere van onderstaande klachten:
Veel dorst hebben
Vaak moeten plassen
Een droge mond hebben
Heel moe voelen
Last hebben van oogontsteking of wazig zien

Behandeling van diabetes:
Mensen met diabetes type1 zullen altijd zelf insuline moeten toedienen door middel van injecties of een insulinepomp. Bij mensen met type2 zal er vaak eerst geprobeerd worden om door middel van leefstijlverandering (gezonder eten en meer bewegen) de bloedgluscosewaardes omlaag te krijgen. Mocht dat op deze manier niet lukken dan kan er over worden gegaan op medicijnen die het lichaam gevoeliger maken voor insuline (zoals Metformine of Glimepiride) en de bloedglucosewaarde laat dalen. In sommige gevallen zullen mensen met type2 ook insuline moeten toedienen.

Handige links:
DiabetesVereniging Nederland
Diabetes Fonds
Stichting ééndiabetes
Diabetes Trefpunt
Forum over diabetes
'Bas van de Goor Foundation
Pompnet

[ Bericht 76% gewijzigd door Mylene op 15-08-2015 13:34:04 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 21:04:13 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155159542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Troebel zien (troebeler, alsin: merk dat mijn zicht minder wordt)
Adertjes in het oogwit
Plassen na een glas water (niet instantly maar wel opvallend)
Na een glas cola (eventueel twee) gelijk voelbaar warmer :+
Futlozer

Heb ca. 10 overgewicht en ben wel gaan sporten en gezonder gaan eten, merk op de sportdagen wel dat ik me beter voel :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 21:14:18 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155159905
Wat ik me zo afvraag, welke malle molen ga je door?
Je wordt getest
Moet terugkomen voor eventueel een nuchtere test.

Indien type 2:
Krijgt pillen
Krijgt een dieetist
Krijg je meteen pillen voorgeschreven?
Oogarts afspraak
Podo?

Wat een gedoe :{ ! Daar zie ik misschien nog wel meer tegenop :') !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:28:59 #4
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_155160410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:14 schreef Renesite het volgende:
Wat ik me zo afvraag, welke malle molen ga je door?
Je wordt getest
Moet terugkomen voor eventueel een nuchtere test.

Indien type 2:
Krijgt pillen
Krijgt een dieetist
Krijg je meteen pillen voorgeschreven?
Oogarts afspraak
Podo?

Wat een gedoe :{ ! Daar zie ik misschien nog wel meer tegenop :') !
Toen ik mijn diagnose kreeg (type 2) moest ik om de week op controle komen om te kijken of de medicatie aan zou slaan. Ik heb meteen pillen gekregen (overduidelijk diabetes). Achteraf niet heel rampzalig, maar het wennen aan de pillen was lastig. Ik voelde mij een paar maanden honds beroerd er van.

Inmiddels op minder medicatie gezet, afgevallen etc. En weinig last meer er van. Wel de controles (elk kwartaal). Oogarts 1x per jaar. Mijn voeten controleert de diabetische verpleegkundige zelf.

Diëtist heb ik niet.

Ik had dezelfde 'angst' als dat jij nu hebt. Maar achteraf ben ik er wel beter door geworden. En voel ik mij overigens ook behoorlijk beter.
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2015 @ 22:01:51 #5
22592 crew  Ole
pi_155161630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:14 schreef Renesite het volgende:
Wat ik me zo afvraag, welke malle molen ga je door?
Je wordt getest
Moet terugkomen voor eventueel een nuchtere test.

Indien type 2:
Krijgt pillen
Krijgt een dieetist
Krijg je meteen pillen voorgeschreven?
Oogarts afspraak
Podo?

Wat een gedoe :{ ! Daar zie ik misschien nog wel meer tegenop :') !
ligt aan je waarde.
Als het nog niet heel hoog is krijg je eerst diëtist . En dan over een tijdje weer nuchter controle.
Als waarde dan niet beter is krijg je pillen.

Is het minder goed: pillen en diëtist.

Heel soms moeten mensen al vrij snel spuiten.

Wie weet valt het mee! Sterkte.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155170238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:14 schreef Renesite het volgende:
Wat ik me zo afvraag, welke malle molen ga je door?
Je wordt getest
Moet terugkomen voor eventueel een nuchtere test.

Indien type 2:
Krijgt pillen
Krijgt een dieetist
Krijg je meteen pillen voorgeschreven?
Oogarts afspraak
Podo?

Wat een gedoe :{ ! Daar zie ik misschien nog wel meer tegenop :') !
Ik geb type 1
Toen ik naar mijn huisarts ging moest ik bloed prikken. Dan werd ik maandag wel terug gebeld.(dit was op een vrijdag)
Toen de huisarts vrijdagmiddag terug belde wist ik dat het niet goed was. Dus uiteindelijk op het werk mijn moeder gebeld. Want ik moest naar de eerste hulp om alles nogmaals te laten controleren.

Ik kwam woensdagavond uit het ziekenhuis, heb daar ook leren spuiten en meten en heb het toen best zwaar gehad. Was toen 21 en de rest op kamer was 40, 61, 80...
  donderdag 13 augustus 2015 @ 07:44:23 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155170546
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Ole het volgende:

[..]

Hier ook. Welke medicatie heb jij?
Metformine en nog een pil om de laxerende werking van Metformine tegen te gaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 09:16:26 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155171505
Hmmm, treft me totáál niet om nu drie dagen in het ziekenhuis te gaan :') ! Misschien na het weekend. Straks is het type 1 en zo :') !

Jezus wat ben ik een watje :{ !

Plus ik ben nog nooit naar de podoloog geweest terwijl ik wel doorgezakte voeten heb wegens chaplin-stand.

Meh ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155171680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:16 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, treft me totáál niet om nu drie dagen in het ziekenhuis te gaan :') ! Misschien na het weekend. Straks is het type 1 en zo :') !

Huh, je bent toch nog niet eens naar huisarts geweest?
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 10:04:49 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155172405
Nee, klopt. Maar heb wel genoeg redenen om aan te nemen dat ik een patiënt zal zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155172513
Dan is nu toch het moment om in ieder geval de slechte suikers te vermijden. Mogelijk kan je het nog terugdraaien. Type 1 niet, 2 wel.
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 10:16:39 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155172633
Mee bezig, sporten en gezinder eten. Frisdrank in de ban tenzij het Rivella of Cristal clear is (hooguit een glas) en voornamelijk water en thee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155173219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:04 schreef Renesite het volgende:
Nee, klopt. Maar heb wel genoeg redenen om aan te nemen dat ik een patiënt zal zijn.
Een te hoge suiker is slecht voor je lichaam.
Ga naar de huisarts, want ~sorry dat ik even bot klink~ het excuus van het komt mij van het weekend niet uit, stel dat ik type 1 heb weegt niet op tegen de nadelige gevolgen van een structureel te hoge suiker.

[ Bericht 0% gewijzigd door gridjuh op 13-08-2015 12:33:42 ]
pi_155174026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:04 schreef Renesite het volgende:
Nee, klopt. Maar heb wel genoeg redenen om aan te nemen dat ik een patiënt zal zijn.
Een beetje wazig zien is geen bewijs voor diabetes, en als je type 2 hebt wordt je niet in zks opgenomen.
Ga nu eerst maar eens naar huisarts voordat je voor jezelf een plek op de intensive care reserveert :D
pi_155214808
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:41 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Een te hoge suiker is slecht voor je lichaam.
Ga naar de huisarts, want ~sorry dat ik even bot klink~ het excuus van het komt mij van het weekend niet uit, stel dat ik type 1 heb weegt niet op tegen de nadelige gevolgen van een structureel te hoge suiker.
Ja precies. Wat kan er nu belangrijker dan je gezondheid zijn? Ik zou echt ZSM naar de huisarts gaan hoor!

OT: Ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij de diabetesverpleegkundige en na 4 jaar insuline spuiten mag ik over op de pomp *O* *O* *O*
En dat wordt dan de Medtronic Minimed 640G O+


In het paars natuurlijk O+

Volgende week woensdag naar de oogarts, de week erna op vrijdag naar de diëtiste en dan wachten tot hij geleverd wordt en ik thuis instructie krijg. Dan eerst een week droog oefenen en dan de week erna aangesloten worden. Dus hopelijk is dat met een week of 6 gebeurd *O*
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:01:50 #16
22592 crew  Ole
pi_155214989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Wat kan er nu belangrijker dan je gezondheid zijn? Ik zou echt ZSM naar de huisarts gaan hoor!

OT: Ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij de diabetesverpleegkundige en na 4 jaar insuline spuiten mag ik over op de pomp *O* *O* *O*
En dat wordt dan de Medtronic Minimed 640G O+

[ afbeelding ]
In het paars natuurlijk O+

Volgende week woensdag naar de oogarts, de week erna op vrijdag naar de diëtiste en dan wachten tot hij geleverd wordt en ik thuis instructie krijg. Dan eerst een week droog oefenen en dan de week erna aangesloten worden. Dus hopelijk is dat met een week of 6 gebeurd *O*
spannend! Hoop dat het je gaat bevallen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155216226
Heb nu zo'n 4 jaar type 2, ging per direct aan de Metformine. Deze kon toen het nodig was niet verhoogd worden ivm mijn Colitis. Heb al te vaak diarree hierdoor en dat is nou juist de bijwerking van Metformine. Slik nu Glyclazide erbij en mijn waardes zijn redelijk stabiel.
Nooit hiervoor naar het ziekenhuis geweest. De huisarts en de diabetesverpleegkundige doen 3 maandelijkse controle's incl. voeten.
Voor mijn oogcontrole (fundusfoto's) ga ik 1x per jaar gewoon naar de Pearl.
Voel me best goed alleen mijn ogen zijn de laatste jaren wel achteruit gegaan.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity!
pi_155216536
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:01 schreef Ole het volgende:

[..]

spannend! Hoop dat het je gaat bevallen!
Dankjewel, ik hoop het ook :D
Owja, mn Hba1c was gedaald van 51 naar 43. Maarja, heb dan ook wel veel hypo's gehad de laatste tijd.
pi_155218772
Zo wat een geklets ineens hier :D

Renesite, zoal al eerder gezegd, ik zou niet wachten met naar de dokter gaan. Het hoeft niet perse diabetes te zijn, al heb je wel een aantal kenmerken. En daarbij, diabetes is bij iedereen anders. Dus, hop, naar de huisarts jij!

En Sylvana wat fijn! *O* Krijg je ook een sensor erbij?

Ik wacht al sinds januari op een oproep voor een fundusfoto, de wachtlijst is echt belachelijk lang in ons ziekenhuis -O- nu heb ik nergens last van gelukkig maar toch wel fijn om daar een bevestiging van te krijgen.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155218835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:24 schreef Diconnected het volgende:
Zo wat een geklets ineens hier :D

Renesite, zoal al eerder gezegd, ik zou niet wachten met naar de dokter gaan. Het hoeft niet perse diabetes te zijn, al heb je wel een aantal kenmerken. En daarbij, diabetes is bij iedereen anders. Dus, hop, naar de huisarts jij!

En Sylvana wat fijn! *O* Krijg je ook een sensor erbij?

Ik wacht al sinds januari op een oproep voor een fundusfoto, de wachtlijst is echt belachelijk lang in ons ziekenhuis -O- nu heb ik nergens last van gelukkig maar toch wel fijn om daar een bevestiging van te krijgen.
Nee ik krijg geen sensor, daarvoor kom ik niet in aanmerking
En wow dat is lang zeg :o Normaal moest ik een week of 4-6 wachten voor zo'n foto en nu ik op de pomp overga kan ik volgende week al terecht :o
pi_155218917
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee ik krijg geen sensor, daarvoor kom ik niet in aanmerking
En wow dat is lang zeg :o Normaal moest ik een week of 4-6 wachten voor zo'n foto en nu ik op de pomp overga kan ik volgende week al terecht :o
Nee die zal je waarschijnlijk pas krijgen als je kinderen wilt enzo, dan mag ik hem ook pas :')

Ja echt belachelijk. Mijn vriend was heel lang niet op controle geweest in het ziekenhuis, dus die moest ook fundusfoto laten maken en die kon ook binnen een week terecht. Spoedgevallen mogen dus blijkbaar sneller...
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155219261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:30 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Nee die zal je waarschijnlijk pas krijgen als je kinderen wilt enzo, dan mag ik hem ook pas :')

Ja echt belachelijk. Mijn vriend was heel lang niet op controle geweest in het ziekenhuis, dus die moest ook fundusfoto laten maken en die kon ook binnen een week terecht. Spoedgevallen mogen dus blijkbaar sneller...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155220189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Wat kan er nu belangrijker dan je gezondheid zijn? Ik zou echt ZSM naar de huisarts gaan hoor!

OT: Ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij de diabetesverpleegkundige en na 4 jaar insuline spuiten mag ik over op de pomp *O* *O* *O*
En dat wordt dan de Medtronic Minimed 640G O+

[ afbeelding ]
In het paars natuurlijk O+

Volgende week woensdag naar de oogarts, de week erna op vrijdag naar de diëtiste en dan wachten tot hij geleverd wordt en ik thuis instructie krijg. Dan eerst een week droog oefenen en dan de week erna aangesloten worden. Dus hopelijk is dat met een week of 6 gebeurd *O*
Hoor goede verhalen over die :)
Heb zelf nog de oudere versie, moet geloof ik nog iets meer dan 2 jaar er mee doen.

Ik ben nu echt aan het googelen met mijn insuline gebruik, want op zich gebruik ik nu heel weinig :)
Spuit meer indien nodig op dit moment.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:08:09 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155221860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:24 schreef Diconnected het volgende:
Zo wat een geklets ineens hier :D

Renesite, zoal al eerder gezegd, ik zou niet wachten met naar de dokter gaan. Het hoeft niet perse diabetes te zijn, al heb je wel een aantal kenmerken. En daarbij, diabetes is bij iedereen anders. Dus, hop, naar de huisarts jij!
maandag 15:30 :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155222215
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

maandag 15:30 :)
^O^
pi_155222295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:17 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Hoor goede verhalen over die :)
Heb zelf nog de oudere versie, moet geloof ik nog iets meer dan 2 jaar er mee doen.

Ik ben nu echt aan het googelen met mijn insuline gebruik, want op zich gebruik ik nu heel weinig :)
Spuit meer indien nodig op dit moment.
Wat zijn je basaal standen dan?
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

maandag 15:30 :)
Top!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155224108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:17 schreef Diconnected het volgende:

[..]

_O-

[..]

Wat zijn je basaal standen dan?

[..]

Top!
Basaal sta ik op 2.00
Maar hoef op dit moment zelfs bij het eten niet meer bij te geven. Heb ook niet echt hypos ed.
pi_155233755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Wat kan er nu belangrijker dan je gezondheid zijn? Ik zou echt ZSM naar de huisarts gaan hoor!

OT: Ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij de diabetesverpleegkundige en na 4 jaar insuline spuiten mag ik over op de pomp *O* *O* *O*
En dat wordt dan de Medtronic Minimed 640G O+

[ afbeelding ]
In het paars natuurlijk O+

Volgende week woensdag naar de oogarts, de week erna op vrijdag naar de diëtiste en dan wachten tot hij geleverd wordt en ik thuis instructie krijg. Dan eerst een week droog oefenen en dan de week erna aangesloten worden. Dus hopelijk is dat met een week of 6 gebeurd *O*
Zo een krijgt mijn nichtje ook, de roze :)

Maar het gaat op en af met haar. Ene keer zo hoog dat het apparaat haar bloedsuiker niet kan meten en vannacht was die zelfs 2.nogwat.
Ze is ontzettend dapper, slaapt tijdens het bloedprikken gewoon door.
En piept ook niet als ze weer bloedsuiker moet prikken, of insuline.
pi_155233937
Onze kater Mike heeft ook diabetes.

Hij krijgt elke dag 2 spuitjes met 2,5 eenheden.

Paar maanden geleden heeft hij een keer overgegeven redelijk kort na het eten en daar hadden we eigenlijk niet echt erg in gehad dat zijn suiker wel nog aan het zakken was en bleek later op de avond dat hij veel te laag zat qua waardes. Hij kreeg een aanval helemaal spartelen en alles onder plassen en poepen etc. ;(

Meteen honing in zn bek gesmeerd en met gepaste spoed (lees: als een gek) naar de dierenarts.

In die tijd kreeg hij 3,5 eenheden per dag 2x en toen ging het heel goed. Tot dat moment dus. Daarna bleek dat hij zelf weer insuline aanmaakte en hebben we een tijd helemaal niet hoeven spuiten. Dat komt bij katten wel eens voor. :)

Helaas kwam de suiker weer terug en nu zijn we weer aan het opbouwen/inregelen. Hij zit zoals gezegd nu op 2x per dag 2,5 eenheden. Hij is alweer aardig op aan het knappen :)

Denk dat ie naar 3 moet uiteindelijk en dat ie dan wel weer goed zit.

Als mens kan ik me voorstellen dat suikerziekte hebben best lastig kan zijn met pillen/spuiten/eten op gezette tijden, maar dat zijn dingen die redelijk makkelijk te plannen zijn.

Met een huisdier dat zelf die spuit niet kan zetten is het best een opgave en heeft zoiets redelijk wat impact op je leven.

Als mijn vriendin werken is kan ik bv 's middags niet op een terrasje gaan zitten en me vol gooien met bier; want dan kan ik die spuit niet meer zetten 's avonds.

Vakantie of een hotelovernachting zit er ook niet meer in, want hij moet elke ochtend en elke avond rond 6 uur die spuit hebben. Dus dat is best wel lastig. Zeker aangezien we ook nog eens allebei onregelmatig werken.

Sommige mensen hebben er begrip voor en andere zeggen gewoon laat dat beest toch afspuiten man. }:|

Als je dan zegt als het jouw hond was, zou je die ook laten afspuiten? Nee dan natuurlijk niet! En als het je kind was ook niet waarschijnlijk? Nee ben je gek!

Nou bij ons is het onze kat en als ie komt spelen en knuffelen dan maakt die 2x per dag een spuitje met alle beperkingen die dat met zich meebrengt helemaal niks meer uit O+ :7

Dit was mijn verhaal over suikerziekte :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155234006


8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155234142
voor tips en ervaringsverhalen voor Mike http://forum.suikerkatten.nl/
pi_155234880
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Basaal sta ik op 2.00
Maar hoef op dit moment zelfs bij het eten niet meer bij te geven. Heb ook niet echt hypos ed.
De hele dag op 2.00? Heb je geen verschillende standen? Ik heb 3 basaal standen namelijk. En mijn max is 1.75 en dat is 's nachts. Overdag zit ik op 0.725. Vind 2.0 wel veel namelijk :D, al is dat bij iedere diabeet natuurlijk anders.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155234937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:58 schreef Cici het volgende:

[..]

Zo een krijgt mijn nichtje ook, de roze :)

Maar het gaat op en af met haar. Ene keer zo hoog dat het apparaat haar bloedsuiker niet kan meten en vannacht was die zelfs 2.nogwat.
Ze is ontzettend dapper, slaapt tijdens het bloedprikken gewoon door.
En piept ook niet als ze weer bloedsuiker moet prikken, of insuline.
Ik denk dat bij haar het besef er ook nog niet helemaal is, en dat ze het daarom ook toelaat. Voor de ouders is dit natuurlijk heel erg vervelend, zo'n plotselinge verandering. Maar je kan denk ik beter op een jongere leeftijd diabetes krijgen dan in de puberteit oid. Nu groeit het kindje ermee op en weet ze straks niet beter, wat op den duur alleen maar beter voor haar zal zijn. Mag ik vragen in welke regio zij zitten? Misschien kan ik helpen met wat tips :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155235078
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:30 schreef Diconnected het volgende:

[..]

De hele dag op 2.00? Heb je geen verschillende standen? Ik heb 3 basaal standen namelijk. En mijn max is 1.75 en dat is 's nachts. Overdag zit ik op 0.725. Vind 2.0 wel veel namelijk :D, al is dat bij iedere diabeet natuurlijk anders.
Nope heel de dag op 2.
Moet alleen oppassen met na het werken dat ik gewoon wat eet.
Maar hoef bij maaltijden niets bij te geven
pi_155235362
Is het trouwens een idee als ik een algemene OP maak ipv dat verhaal van mij van 4 jaar geleden?

Dus gewoon algemene info over type1, type2, zwangerschapsdiabetes, mody/lada en linkjes naar andere sites bijvoorbeeld?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:30:08 #36
22592 crew  Ole
pi_155235639
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:06 schreef Sylvana het volgende:
Is het trouwens een idee als ik een algemene OP maak ipv dat verhaal van mij van 4 jaar geleden?

Dus gewoon algemene info over type1, type2, zwangerschapsdiabetes, mody/lada en linkjes naar andere sites bijvoorbeeld?
Goed idee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155235985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:34 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik denk dat bij haar het besef er ook nog niet helemaal is, en dat ze het daarom ook toelaat. Voor de ouders is dit natuurlijk heel erg vervelend, zo'n plotselinge verandering. Maar je kan denk ik beter op een jongere leeftijd diabetes krijgen dan in de puberteit oid. Nu groeit het kindje ermee op en weet ze straks niet beter, wat op den duur alleen maar beter voor haar zal zijn. Mag ik vragen in welke regio zij zitten? Misschien kan ik helpen met wat tips :)
dit zeker ja. Later ben je dan niet anders gewend.

Zelf sinds m'n 3e type 1, nu zo'n 20 jaar later :P 3x per dag insuline, en bloed meten alleen als ik het zelf nodig vind. Niet vaak dus :D
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_155236124
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:45 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nope heel de dag op 2.
Moet alleen oppassen met na het werken dat ik gewoon wat eet.
Maar hoef bij maaltijden niets bij te geven
Oh ok. Nog nooit gehoord dat een basaal zo staat ingesteld :o maar ieder zo z'n ding natuurlijk :) Maar misschien is het een idee om na je werk je basaal op 70-80% te zetten, zodat je niet snel in een hypo schiet?
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 12:06 schreef Sylvana het volgende:
Is het trouwens een idee als ik een algemene OP maak ipv dat verhaal van mij van 4 jaar geleden?

Dus gewoon algemene info over type1, type2, zwangerschapsdiabetes, mody/lada en linkjes naar andere sites bijvoorbeeld?
Ja, dat zat ik me gisteravond ook al te bedenken hehe. Dus goed idee :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155236285
Wat is diabetes?
Diabetes is een stofwisselingsziekte waarbij de bloedsuikerspiegel niet op peil blijft. Bij mensen met diabetes lukt het de insuline in het lichaam niet om de bloedsuiker (bloedglucose) stabiel te houden. De officiële naam van de ziekte is diabetes mellitus.

Iedereen kan deze chronische stofwisselingsziekte krijgen. Al bij geboorte of later, door bepaalde eigenschappen te ontwikkelen die een verhoogd risico geven.

Er zijn meerdere soorten diabetes:
De meest voorkomende zijn diabetes type 1 en type 2.
Diabetes type 1 (ongeveer 100.000 mensen): het lichaam maakt zelf geen insuline meer aan.
Diabetes type 2 (ongeveer 900.000 mensen): de alvleesklier maakt te weinig insuline aan of de insuline werkt niet goed meer. Type 2 komt met name voor bij ouderen en bij mensen met overgewicht. Helaas komt dit type ook steeds vaker voor bij jonge mensen.
Zwangerschapsdiabetes: sommige vrouwen zonder diabetes ontwikkelen tijdens de zwangerschap diabetes.
Er zijn ook nog andere, minder voorkomende vormen, zoals MODY of LADA.

Hoe herken ik diabetes?
Diabetes is niet altijd makkelijk te herkennen, maar de volgende symptomen kunnen duiden op diabetes. Ga altijd naar de huisarts wanneer u last hebt van een of meerdere van onderstaande klachten:
Veel dorst hebben
Vaak moeten plassen
Een droge mond hebben
Heel moe voelen
Last hebben van oogontsteking of wazig zien

Behandeling van diabetes:
Mensen met diabetes type1 zullen altijd zelf insuline moeten toedienen door middel van injecties of een insulinepomp. Bij mensen met type2 zal er vaak eerst geprobeerd worden om door middel van leefstijlverandering (gezonder eten en meer bewegen) de bloedgluscosewaardes omlaag te krijgen. Mocht dat op deze manier niet lukken dan kan er over worden gegaan op medicijnen die het lichaam gevoeliger maken voor insuline (zoals Metformine of Glimepiride) en de bloedglucosewaarde laat dalen. In sommige gevallen zullen mensen met type2 ook insuline moeten toedienen.

Handige links:
DiabetesVereniging Nederland
Diabetes Fonds
Stichting ééndiabetes
Diabetes Trefpunt
Forum over diabetes
'Bas van de Goor Foundation
Pompnet
pi_155236900
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

8-)
O+
Wel mooi kut voor jullie, en Mike.

(Sorry mensen, moest even.)
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:07:19 #41
22592 crew  Ole
pi_155237258
Prachtbeest!

Prikte vannacht na avondje doorzakken. 7.2. Kan niet beter toch?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155237935
Zoals jullie zien hebben we nu een mooie OP ^O^

Ole das idd netjes ja :Y
pi_155238523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:07 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Oh ok. Nog nooit gehoord dat een basaal zo staat ingesteld :o maar ieder zo z'n ding natuurlijk :) Maar misschien is het een idee om na je werk je basaal op 70-80% te zetten, zodat je niet snel in een hypo schiet?

[..]

Ja, dat zat ik me gisteravond ook al te bedenken hehe. Dus goed idee :Y
Zo nu en dan heb ik hypo.
Maar meestal red ik het tot aan ik ga eten :)
In polen heb ik hem wel laag gezet, daar bleef ik van de ene na andere hypo gaan.

Maar ik heb zelf een behoorlijk verstrooid ritme, dus is het fijn dat hij basaal op 1 stand sta.
Want ik ga echt wisselend naar bed, maar ik ga er iedere nacht(behalve zondag) om 3 uur uit om te werken. En dan de ene keer ga ik terug naar bed en de andere x ga ik om 8 door met mijn andere werk. Dus mijn ritme is echt iedere dag anders.

Daarbij raak ik niet beter ingesteld dan ik nu ben. Ik gebruik veel minder insuline als paar jaar terug.
Toen spoot ik 12 - 18 -18 en dan levemir 35/40.
En dat hielp dus geen moer om mijn ochtend waarde onder 10 te krijgen.


En nu 2 basaal en niets voor bij het eten eigenlijk.
Zolang het goed gaat en mijn waarde nu mooi op 48 staat ben ik blij
pi_155241955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:34 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik denk dat bij haar het besef er ook nog niet helemaal is, en dat ze het daarom ook toelaat. Voor de ouders is dit natuurlijk heel erg vervelend, zo'n plotselinge verandering. Maar je kan denk ik beter op een jongere leeftijd diabetes krijgen dan in de puberteit oid. Nu groeit het kindje ermee op en weet ze straks niet beter, wat op den duur alleen maar beter voor haar zal zijn. Mag ik vragen in welke regio zij zitten? Misschien kan ik helpen met wat tips :)
Ja dat klopt, wel fijn dat ze er nu achter zijn gekomen.

Wij zitten in regio Overijssel.
pi_155245060
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:06 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Zo nu en dan heb ik hypo.
Maar meestal red ik het tot aan ik ga eten :)
In polen heb ik hem wel laag gezet, daar bleef ik van de ene na andere hypo gaan.

Maar ik heb zelf een behoorlijk verstrooid ritme, dus is het fijn dat hij basaal op 1 stand sta.
Want ik ga echt wisselend naar bed, maar ik ga er iedere nacht(behalve zondag) om 3 uur uit om te werken. En dan de ene keer ga ik terug naar bed en de andere x ga ik om 8 door met mijn andere werk. Dus mijn ritme is echt iedere dag anders.

Daarbij raak ik niet beter ingesteld dan ik nu ben. Ik gebruik veel minder insuline als paar jaar terug.
Toen spoot ik 12 - 18 -18 en dan levemir 35/40.
En dat hielp dus geen moer om mijn ochtend waarde onder 10 te krijgen.

En nu 2 basaal en niets voor bij het eten eigenlijk.
Zolang het goed gaat en mijn waarde nu mooi op 48 staat ben ik blij
Zolang het voor je werkt is het fijn toch :) wou dat ik zo kon leven qua insulinegebruik haha :P Maar gewoon goed in de gaten houden dan dat je niet te ver door zakt.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155245439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef Cici het volgende:

[..]

Ja dat klopt, wel fijn dat ze er nu achter zijn gekomen.

Wij zitten in regio Overijssel.
Misschien hebben ze hier wat aan:
http://diakidzz.nl/ > die hebben in november een gezinsweekend voor kinderen en ouders waarvan het kind sinds kort diabetes heeft.

http://www.sugarkids.nl/sugarkidsclub > hier ben ik zelf vrijwilliger. We hebben een groot aanbod qua kampen en leuke dagjes uit, ook geschikt voor ouders.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155258111
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:16 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Misschien hebben ze hier wat aan:
http://diakidzz.nl/ > die hebben in november een gezinsweekend voor kinderen en ouders waarvan het kind sinds kort diabetes heeft.

http://www.sugarkids.nl/sugarkidsclub > hier ben ik zelf vrijwilliger. We hebben een groot aanbod qua kampen en leuke dagjes uit, ook geschikt voor ouders.
Dank je wel :)
Ze is alleen nog erg klein, volgende maand wordt ze 2.
Daarbij heeft ze 2 broertjes, 2ling, van 5 maand. Dus de ouders zijn erg druk.

Ze zouden maandag weer naar huis gaan, maar om mijn nichtje niet weer uit haar omgeving te rukken blijven ze nog even. Maandag komt het apparaatje en wordt geïnstalleerd, dan is het nog zoeken naar het hoe en wat. Dosis en dergelijke. Het schommelt nu ook heel erg omdat ze nog zo klein is en nog maar 10 kilo weegt.
Dus ze blijven nog een tijdje in het ziekenhuis.
Maar ik zal ze de linkjes doorsturen :)
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 16:44:50 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155296952
Huisarts zegt: of diabetes. Of het is hooikoorts in conbinatie met het feit dat ik bijna geen suiker meer gebruik (verklaart de moeheid) en een bril nodig. Morgen of donderdag bloedprikken.

We zullen zien :{ :s)
Snap ik alleen meer plassen nog niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155296993
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:44 schreef Renesite het volgende:
Huisarts zegt: of diabetes. Of het is hooikoorts in conbinatie met het feit dat ik bijna geen suiker meer gebruik (verklaart de moeheid) en een bril nodig. Morgen of donderdag bloedprikken.

We zullen zien :{ :s)
Snap ik alleen meer plassen nog niet.
Moe worden doordat je geen suiker gebruikt?
Mokkel met stuntstok
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 16:50:05 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155297118
quote:
5s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:46 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Moe worden doordat je geen suiker gebruikt?
eetpatroon verandert/geen suiker meer in thee en zga geen frisdrank meer. Dat kan monden in schommelingen in dat ritme. Ik ben sceptisch maar ik wacht het af. Morgen buisjes vol en donderdag uitslag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155300337
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:44 schreef Renesite het volgende:
Huisarts zegt: of diabetes. Of het is hooikoorts in conbinatie met het feit dat ik bijna geen suiker meer gebruik (verklaart de moeheid) en een bril nodig. Morgen of donderdag bloedprikken.

We zullen zien :{ :s)
Snap ik alleen meer plassen nog niet.
Hm ja verandering van eetpatroon kan wel een oorzaak zijn dat je je nu zo voelt.. En misschien dat je nu ook meer plast omdat je meer 'puur' drinkt? Zou zomaar kunnen.

En je ogen moet je laten controleren bij een opticien of ook echt bij een oogarts oid?

Succes met bloedprikken :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155300350
Moet je trouwens ook urine inleveren?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155300458
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:44 schreef Renesite het volgende:

Snap ik alleen meer plassen nog niet.
echt niet? vocht verliezen (en dus veel plassen ) is toch een bekende bijwerking van lowcarb/nocarb en afvallen in algemeen?

leesvoer:
https://www.salusi.nl/voc(...)-wel-echt-succesvol/

[ Bericht 8% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-08-2015 18:51:36 ]
pi_155300500
Ik eet geen suiker meer, nu al zes weken niet, en ik heb juist veel meer energie :@
Mokkel met stuntstok
pi_155300592
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:40 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik eet geen suiker meer, nu al zes weken niet, en ik heb juist veel meer energie :@
Het verschilt per persoon hoe je lichaam er op reageert he. :) Maar de tekenen die Rene heeft lijken meer op diabetes. Maar het zou ook wat heel wat anders kunnen zijn.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155300643
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:40 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik eet geen suiker meer, nu al zes weken niet, en ik heb juist veel meer energie :@
fijn voor je, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik heb ooit eens een periode nocarb gedaan en mijn lichaam had daar toch grote moeite mee.
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 18:59:03 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155301157
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:35 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm ja verandering van eetpatroon kan wel een oorzaak zijn dat je je nu zo voelt.. En misschien dat je nu ook meer plast omdat je meer 'puur' drinkt? Zou zomaar kunnen.

En je ogen moet je laten controleren bij een opticien of ook echt bij een oogarts oid?

Succes met bloedprikken :)
Huisarts zei optimetrist. Er zitten er twee in de buurt.
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:35 schreef Diconnected het volgende:
Moet je trouwens ook urine inleveren?
Nee, want ik moet bloedprikken bij een bejaardentehuis ( :') ) waar ze twee ochtenden in de week dat doen.
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

echt niet? vocht verliezen (en dus veel plassen ) is toch een bekende bijwerking van lowcarb/nocarb en afvallen in algemeen?

leesvoer:
https://www.salusi.nl/voc(...)-wel-echt-succesvol/
Zover heb ik geen onderzoek gedaan :) !
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:42 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Het verschilt per persoon hoe je lichaam er op reageert he. :) Maar de tekenen die Rene heeft lijken meer op diabetes. Maar het zou ook wat heel wat anders kunnen zijn.
Klopt. Ik ben van twee klontjes suiker naar geen gegaan. Van twee glazen frisdrank en ranja naar geen/glas cristalclear/rivella . Nadat ik wel een glas cola drink gelijk wat warmer/zweet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155302005
Succes ermee Renesite!

Ik ben begonnen met het hele koolhydraatgebeuren gaan opschrijven. Moet 3 dagen eetlijsten voor de diëtist invullen en ben zelf maar vast lijstjes in een schriftje gaan maken met producten die ik vaak eet. En dan verbaas je je echt soms :o
pi_155305515
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:40 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik eet geen suiker meer, nu al zes weken niet, en ik heb juist veel meer energie :@
De recepten ook al geprobeerd ?
pi_155347281
Zo afspraak bij de oogarts weer gehad en gelukkig weer goedgekeurd ^O^

Elke keer weer verschrikkelijk die oogdruppels. Zit nu een uur later nog met een zonnebril op.

Ziet er ook wel scary uit altijd :o

pi_155347364
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:40 schreef Sylvana het volgende:
Zo afspraak bij de oogarts weer gehad en gelukkig weer goedgekeurd ^O^

Elke keer weer verschrikkelijk die oogdruppels. Zit nu een uur later nog met een zonnebril op.

Ziet er ook wel scary uit altijd :o

[ afbeelding ]
mooi zo :)
irritant ja elk anderhalfjaar :') En maar wachten ertussenin steeds. + Soms werkt het niet goed kan je weer wachten en het opnieuw doen :')
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 10:57:59 #62
22592 crew  Ole
pi_155347586
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:40 schreef Sylvana het volgende:
Zo afspraak bij de oogarts weer gehad en gelukkig weer goedgekeurd ^O^

Elke keer weer verschrikkelijk die oogdruppels. Zit nu een uur later nog met een zonnebril op.

Ziet er ook wel scary uit altijd :o

[ afbeelding ]
Ogen als schoteltjes 8)7
IIrritant gedoe inderdaad.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 10:58:52 #63
22592 crew  Ole
pi_155347610
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

Huisarts zei optimetrist. Er zitten er twee in de buurt.

[..]

Nee, want ik moet bloedprikken bij een bejaardentehuis ( :') ) waar ze twee ochtenden in de week dat doen.

[..]

Zover heb ik geen onderzoek gedaan :) !

[..]

Klopt. Ik ben van twee klontjes suiker naar geen gegaan. Van twee glazen frisdrank en ranja naar geen/glas cristalclear/rivella . Nadat ik wel een glas cola drink gelijk wat warmer/zweet.
Maar hebben ze ook geen vingerprik gedaan?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155347730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:46 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

mooi zo :)
irritant ja elk anderhalfjaar :') En maar wachten ertussenin steeds. + Soms werkt het niet goed kan je weer wachten en het opnieuw doen :')
Ik moet elk jaar. Maar idd eerst deel1 van onderzoek, dan druppelen, kwartier in wachtkamer wachten en dan deel2. En hij liep in begin al kwartier uit, dus was zo een uur zoet. Dat niet goed werkt heb ik gelukkig nog nooit gehad.
Heb ook barstende koppijn nu ;(

@Ole Ja scheelt dat ik zonnebril in bus op had anders dachten ze vast dat ik strak stond van de pillen ofzo :')
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 11:10:29 #65
22592 crew  Ole
pi_155347848
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik moet elk jaar. Maar idd eerst deel1 van onderzoek, dan druppelen, kwartier in wachtkamer wachten en dan deel2. En hij liep in begin al kwartier uit, dus was zo een uur zoet. Dat niet goed werkt heb ik gelukkig nog nooit gehad.
Heb ook barstende koppijn nu ;(

@Ole Ja scheelt dat ik zonnebril in bus op had anders dachten ze vast dat ik strak stond van de pillen ofzo :')
Ik heb het nu 2 keer gehad. Eerste keer had ik geen idee, en kreeg ik spontaan migraine.
Laatste keer gezegd dat ik thuis zou werken die dag. Kon makkelijk maar ik kreeg weer moeilijke blikken van mijn baas.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155347981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik heb het nu 2 keer gehad. Eerste keer had ik geen idee, en kreeg ik spontaan migraine.
Laatste keer gezegd dat ik thuis zou werken die dag. Kon makkelijk maar ik kreeg weer moeilijke blikken van mijn baas.
Echt rot zo'n baas die zo doet.
Ik duik nu ook nog maar ff mn bed in, vanmiddag nog wel andere afspraak. Dus hopelijk gaat dan wat beter.
  Moderator woensdag 19 augustus 2015 @ 11:18:06 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155347993
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:58 schreef Ole het volgende:

[..]

Maar hebben ze ook geen vingerprik gedaan?
Nope, ze wilden de nuchtere staat hebben itt. de status overdag. Ze verwacht het waarschijnlijk niet is mijn opinie. We zullen zien :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 11:18:41 #68
22592 crew  Ole
pi_155348003
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Echt rot zo'n baas die zo doet.
Ik duik nu ook nog maar ff mn bed in, vanmiddag nog wel andere afspraak. Dus hopelijk gaat dan wat beter.
Sterker nog, ze heeft me eruit gewerkt.
Kwam deels omdat ze me niet geloofde.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:09 #69
22592 crew  Ole
pi_155348032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope, ze wilden de nuchtere staat hebben itt. de status overdag. Ze verwacht het waarschijnlijk niet is mijn opinie. We zullen zien :)
Nuchter kunnen ze meer mee inderdaad. Toen ik nog in de voorfase zat moest ik inderdaad altijd nuchter langskomen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:52 #70
22592 crew  Ole
pi_155348052
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Echt rot zo'n baas die zo doet.
Ik duik nu ook nog maar ff mn bed in, vanmiddag nog wel andere afspraak. Dus hopelijk gaat dan wat beter.
Vast wel :)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 09:00:44 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155373075
Waardes zijn goed. Ontstekingswaarden zijn goed. Ik moet een bril en oogdruppen en volhouden met de gezonde levensstyle (it gets better :'))

Ik zal jullie nu weer met rust laten :*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 11:45:12 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155376003
Waardes:
5.4 nuchter
HBA1C is 32
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2015 @ 11:52:45 #73
22592 crew  Ole
pi_155376156
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:45 schreef Renesite het volgende:
Waardes:
5.4 nuchter
HBA1C is 32
prima waardes. Is je bloeddruk ook gemeten?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 11:55:14 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155376212
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:52 schreef Ole het volgende:

[..]

prima waardes. Is je bloeddruk ook gemeten?
Nee, die is niet gemeten. Ze verwachten dus combi met ogen en hooikoorts. Heel maf..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2015 @ 11:58:07 #75
22592 crew  Ole
pi_155376284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:55 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, die is niet gemeten. Ze verwachten dus combi met ogen en hooikoorts. Heel maf..
zou kunnen toch? Maar het is gelukkig geen diabetes.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 12:51:31 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155377547
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef Ole het volgende:

[..]

zou kunnen toch? Maar het is gelukkig geen diabetes.
Klopt.

Wil me wel wat vaker laten testen :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155382027
Fijn dat het geen diabetes is Renesite ^O^
pi_155433670
Gelukkig geen diabetes Renesite :) maar welkom bij de brillenclub *O* :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:09:26 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155589345
Ga het toch vragen ondanks het erg prive is :@
Maar hebben mannen met Type 2 ook soms last van hun toren van pisa?
Volgens mijn huisarts komt het door de diabetes maar het is erg vervelend aangezien het geregeld terug komt en het plassen of er mee spelen pijnlijk maakt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155633726
Pffftttt ik word echt niet goed van die leveringsproblemen bij Roche zeg :(
Pas had ik dus die andere meter gekregen met teststrips, maar die had ik toch niet nodig. Want van de week kon je wel weer testcassettes voor de AC Mobile bestellen. Dus ik die meter en teststrips allemaal teruggestuurd en voor een kwartaal testcassettes voor de AC Mobile besteld. Ze zouden ze gisteravond komen leveren. Samen met 4 doosjes naaldjes. Dus gister komt die bezorger 'om kwart over 6, ik neem doos aan en man gaat weg. Zitten er in die doos alleen naaldjes en geen teststrips :( :( :(

En er was telefonisch natuurlijk niemand meer bereikbaar. Dus ik vanochtend om half 9 meteen maar gebeld. Is er waarschijnlijk in het magazijn met orderpicken al wat fout gegaan. Want waren 2 dozen met dezelfde code, en waarschijnlijk is er dus maar 1 doos ingepakt. En nu zijn die stomme testcassettes niet meer op voorraad :( :( :(
Dus nou krijg ik morgen wéér een andere meter, 1 van Bayer, de Contour Next. Als ik op de pomp overga dan krijg ik de Contour Next Link, maar die hebben ze zelf niet. Maar de teststrips van die zijn wel hetzelfde. Dus nou komen ze morgen als het goed is dan een startpakket met die andere meter brengen. En als de AC Mobile cassettes er weer zijn dan krijg ik als het goed is wel gewoon weer cassettes. Ik heb er toevallig vanmiddag van iemand anders nog 2 gekregen. Een vrouw die ik van het forumoverdiabetes ken die blijkbaar hier 5 minuten vandaan woont. Dus daar gezellig op bezoek geweest en was fijn om eens IRL erover te kunnen praten! :D
Maar wat een gedoe allemaal zeg, heb wel een half uur met Mediq aan de telefoon gehangen vanochtend. Op zo'n moment baal ik echt van mn diabetes en dat je zo afhankelijk van die dingen bent :{
pi_155899741
Pffttt het zit ook echt niet mee hier :(

Er is wat fout gegaan bij aanvragen van insulinepomp want ben niet eens bekend nog bij Medronic. Terwijl andere vrouw week later besteld heeft en hem al binnen heeft. En diabetesverpleegkundige werkt vandaag niet dus die belt morgen hopelijk terug. Schiet weer lekker op dus :(
  Moderator / Miss SHO maandag 7 september 2015 @ 17:55:40 #82
22592 crew  Ole
pi_155900457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef nils7 het volgende:
Ga het toch vragen ondanks het erg prive is :@
Maar hebben mannen met Type 2 ook soms last van hun toren van pisa?
Volgens mijn huisarts komt het door de diabetes maar het is erg vervelend aangezien het geregeld terug komt en het plassen of er mee spelen pijnlijk maakt.
Kan dat niet ook aan de medicatie liggen? Wel kut voor je! (sowwy)
Verder hoop ik voor je dat er een man reageert, ik kan er niet veel over zeggen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 7 september 2015 @ 17:56:31 #83
22592 crew  Ole
pi_155900478
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:22 schreef Sylvana het volgende:
Pffttt het zit ook echt niet mee hier :(

Er is wat fout gegaan bij aanvragen van insulinepomp want ben niet eens bekend nog bij Medronic. Terwijl andere vrouw week later besteld heeft en hem al binnen heeft. En diabetesverpleegkundige werkt vandaag niet dus die belt morgen hopelijk terug. Schiet weer lekker op dus :(
Wat een gedoe weer zeg! Hoop dat het snel goedkomt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155900647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:12 schreef Sylvana het volgende:
Pffftttt ik word echt niet goed van die leveringsproblemen bij Roche zeg :(
Pas had ik dus die andere meter gekregen met teststrips, maar die had ik toch niet nodig. Want van de week kon je wel weer testcassettes voor de AC Mobile bestellen. Dus ik die meter en teststrips allemaal teruggestuurd en voor een kwartaal testcassettes voor de AC Mobile besteld. Ze zouden ze gisteravond komen leveren. Samen met 4 doosjes naaldjes. Dus gister komt die bezorger 'om kwart over 6, ik neem doos aan en man gaat weg. Zitten er in die doos alleen naaldjes en geen teststrips :( :( :(

En er was telefonisch natuurlijk niemand meer bereikbaar. Dus ik vanochtend om half 9 meteen maar gebeld. Is er waarschijnlijk in het magazijn met orderpicken al wat fout gegaan. Want waren 2 dozen met dezelfde code, en waarschijnlijk is er dus maar 1 doos ingepakt. En nu zijn die stomme testcassettes niet meer op voorraad :( :( :(
Dus nou krijg ik morgen wéér een andere meter, 1 van Bayer, de Contour Next. Als ik op de pomp overga dan krijg ik de Contour Next Link, maar die hebben ze zelf niet. Maar de teststrips van die zijn wel hetzelfde. Dus nou komen ze morgen als het goed is dan een startpakket met die andere meter brengen. En als de AC Mobile cassettes er weer zijn dan krijg ik als het goed is wel gewoon weer cassettes. Ik heb er toevallig vanmiddag van iemand anders nog 2 gekregen. Een vrouw die ik van het forumoverdiabetes ken die blijkbaar hier 5 minuten vandaan woont. Dus daar gezellig op bezoek geweest en was fijn om eens IRL erover te kunnen praten! :D
Maar wat een gedoe allemaal zeg, heb wel een half uur met Mediq aan de telefoon gehangen vanochtend. Op zo'n moment baal ik echt van mn diabetes en dat je zo afhankelijk van die dingen bent :{
-O- Jeetje wat een gedoe zeg, hopelijk heb je straks uiteindelijk alle goede spullen binnen. Which reminds me dat ik zelf even wat teststrips moet bestellen want heb er nog maar 50 geloof ik :+
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:22 schreef Sylvana het volgende:
Pffttt het zit ook echt niet mee hier :(

Er is wat fout gegaan bij aanvragen van insulinepomp want ben niet eens bekend nog bij Medronic. Terwijl andere vrouw week later besteld heeft en hem al binnen heeft. En diabetesverpleegkundige werkt vandaag niet dus die belt morgen hopelijk terug. Schiet weer lekker op dus :(
Oh das ook zaad zeg -O- zul je altijd zien he, heb je de dvk nodig, is ze er niet of op vakantie.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155901562
Dankjulliewel :)
Met die teststrips is het uiteindelijk wel goedgekomen. Heb die andere meter met 4 doosjes teststrips EN 7 cassettes voor de Mobile inmiddels. Maar dat was ook een heel gedoe. Maar inmiddels opgelost. Maar nu hier dus weer achteraan. Ben er gewoon zat van dat bij mij altijd misgaat zulke dingen :(
  dinsdag 8 september 2015 @ 07:49:14 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155914994
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:55 schreef Ole het volgende:

[..]

Kan dat niet ook aan de medicatie liggen? Wel kut voor je! (sowwy)
Verder hoop ik voor je dat er een man reageert, ik kan er niet veel over zeggen.
Denk het niet want daardoor ben ik getest op diabetes en die diagnose gekregen, soort van gevolg van de diabetes soms daar last van.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:08:31 #87
22592 crew  Ole
pi_155915981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 07:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Denk het niet want daardoor ben ik getest op diabetes en die diagnose gekregen, soort van gevolg van de diabetes soms daar last van.
Ik geloof je wel hoor! heb je 1 of 2?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155915991
Nou heb de dvk gebeld en die zei dat ik bij Mediq moest zijn. Dus ik die gebeld, maar ook daar is geen pompaanvraag bekend :(
Dus dvk gemaild en die moet het nu opnieuw aanvragen. Schiet echt lekker op dus :(
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:12:56 #89
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_155916041
Hoe krijg je diabetes.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:17:03 #90
22592 crew  Ole
pi_155916121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:12 schreef Daarnaast het volgende:
Hoe krijg je diabetes.
diabetes 1 heb je.
2 is soms erfelijk bepaald. Je kunt de kans verkleinen door goed te eten en te bewegen. Maar is geen zekerheid dat je dat niet krijgt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:17:51 #91
22592 crew  Ole
pi_155916133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:09 schreef Sylvana het volgende:
Nou heb de dvk gebeld en die zei dat ik bij Mediq moest zijn. Dus ik die gebeld, maar ook daar is geen pompaanvraag bekend :(
Dus dvk gemaild en die moet het nu opnieuw aanvragen. Schiet echt lekker op dus :(
Kut zeg :(
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:22:22 #92
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_155916216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:17 schreef Ole het volgende:

[..]

diabetes 1 heb je.
2 is soms erfelijk bepaald. Je kunt de kans verkleinen door goed te eten en te bewegen. Maar is geen zekerheid dat je dat niet krijgt.
Hoe weet je of je het hebt? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis om je te laten controleren?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:24:06 #93
22592 crew  Ole
pi_155916248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:22 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Hoe weet je of je het hebt? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis om je te laten controleren?
Huisarts kan dat ook in eerste instantie zien. Of bloedprikken bij een lab.
Maar hoezo? Maak je je zorgen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:24:19 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155916253
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:08 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik geloof je wel hoor! heb je 1 of 2?
was niet aanvallend bedoeld ;) , heb helaas type 2

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:22 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Hoe weet je of je het hebt? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis om je te laten controleren?
huisarts kan je doorverwijzen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:25:47 #95
22592 crew  Ole
pi_155916285
Ik moest sowieso al laten prikken elk half jaar vanwege schildklier. Daarom ben ik er gelukkig vroeg bij (Type 2)
Maar in eerste instantie is het huisarts.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:27:22 #96
22592 crew  Ole
pi_155916314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:24 schreef nils7 het volgende:

[..]

was niet aanvallend bedoeld ;) , heb helaas type 2

Zo had ik het ook niet opgevat hoor ;)
Maar soms denken mensen dat type 2 'eigen schuld' is. En dat is niet zo hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155916423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:09 schreef Sylvana het volgende:
Nou heb de dvk gebeld en die zei dat ik bij Mediq moest zijn. Dus ik die gebeld, maar ook daar is geen pompaanvraag bekend :(
Dus dvk gemaild en die moet het nu opnieuw aanvragen. Schiet echt lekker op dus :(
Eh wat. :{ Dvk moet hem aanvragen, en Mediq moet daar akkoord mee gaan en die moeten hem dan leveren... Jeetje wat een gedoe zeg meis.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:34:10 #98
22592 crew  Ole
pi_155916457
Even vraagje: volgens dvk krijg ik meetstrippen niet vergoed. Kennis zegt van wel?
Weten jullie dit?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155916514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Zo had ik het ook niet opgevat hoor ;)
Maar soms denken mensen dat type 2 'eigen schuld' is. En dat is niet zo hoor!
Ik heb type 1 en tegen mij werd gezegd Door tante van mijn man, jij hebt last van je suiker omdat je teveel eet... (ik had uur daarvoor hypo gehad en het gevolg daarvan is dat ik daarna vreselijk honger heb en ik dus wat meer eet, , maar goed)
Dat antwoord was tegen mijn verkeerde been dus.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:37:05 #100
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_155916517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:34 schreef Ole het volgende:
Even vraagje: volgens dvk krijg ik meetstrippen niet vergoed. Kennis zegt van wel?
Weten jullie dit?
Bij T2D vaak niet nee, helaas. Tenzij je dvk een speciaal formulier invult geloof ik dat je in de beginnende fase zit en dus vaak moet prikken... Maar zorgverzekeraars gaan er vanuit dat een T2D maar 2x zal meten op een dag, en dan is het dus niet rendabel voor hen om het te vergoeden uit angst dat er dan meer wordt geprikt uiteindelijk...
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:41:01 #101
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_155916599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:24 schreef Ole het volgende:

[..]

Huisarts kan dat ook in eerste instantie zien. Of bloedprikken bij een lab.
Maar hoezo? Maak je je zorgen?
Nee, gewoon puur uit nieuwsgierigheid.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 09:41:33 #102
22592 crew  Ole
pi_155916605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:37 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Bij T2D vaak niet nee, helaas. Tenzij je dvk een speciaal formulier invult geloof ik dat je in de beginnende fase zit en dus vaak moet prikken... Maar zorgverzekeraars gaan er vanuit dat een T2D maar 2x zal meten op een dag, en dan is het dus niet rendabel voor hen om het te vergoeden uit angst dat er dan meer wordt geprikt uiteindelijk...
Heb inderdaad eerste keer vergoed gehad. Heb ik 2 jaar mee gedaan. Dietiste raadde me aan om daarnaar te vragen.
Maar moet nu inderdaad zelf betalen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:53:34 #103
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_155916830
Bij de Blokker (ja serieus :') ) kan je nu ook een meter kopen en stripjes en naaldjes en dergelijke voor een vrij goede prijs. Misschien is dat iets voor je?

http://www.blokker.nl/nl/(...)ucose&resultsCount=1
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 10:18:30 #104
22592 crew  Ole
pi_155917420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:53 schreef Diconnected het volgende:
Bij de Blokker (ja serieus :') ) kan je nu ook een meter kopen en stripjes en naaldjes en dergelijke voor een vrij goede prijs. Misschien is dat iets voor je?

http://www.blokker.nl/nl/(...)ucose&resultsCount=1
dank voor de tip ^O^ Ga even vergelijken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155921306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:32 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Eh wat. :{ Dvk moet hem aanvragen, en Mediq moet daar akkoord mee gaan en die moeten hem dan leveren... Jeetje wat een gedoe zeg meis.
Nouja met dat aanvragen is het dus misgegaan, want kreeg net dit mailtje:

quote:
Dag Sylvana,
Ik heb er over gebeld.
Het blijkt dat ik wel de machtiging heb verstuurd,maar niet apart de aanvraag heb gedaan voor de pomp. Ze hebben net een nieuw bestellingssysteem en ik wist niet dat dat dubbel moest. Ik heb het nu direct gedaan en er is me verzekerd dat er vandaag nog werk van zal worden gemaakt.

Groeten
Fijn iig dat er nu dan vaart achter gezet wordt ^O^
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 16:01:24 #106
22592 crew  Ole
pi_155924757
Dure grap nog die strips zeg :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:05:25 #107
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_155926313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:18 schreef Ole het volgende:

[..]

dank voor de tip ^O^ Ga even vergelijken!
No problem :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef Ole het volgende:
Dure grap nog die strips zeg :{
Strips zijn altijd duur, is volgens mij bij ieder merk wel :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2015 @ 17:23:04 #108
22592 crew  Ole
pi_155926633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:05 schreef Diconnected het volgende:

[..]

No problem :Y

[..]

Strips zijn altijd duur, is volgens mij bij ieder merk wel :Y
Ja. meer dan 60 cent per stuk "{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:29:13 #109
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_155926736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:23 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja. meer dan 60 cent per stuk "{
Ohmy. :o
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_155930946
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:23 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja. meer dan 60 cent per stuk "{
Ik bestel ze altijd hier: http://www.diabetesdesk.nl/
40 ct per stuk.
  Moderator / Miss SHO maandag 21 september 2015 @ 18:33:11 #111
22592 crew  Ole
pi_156276067
Heb een nieuwe meter die meteen de waardes in mijn telefoon inleest. Was gratis incl 25 strips.
Strips zijn ook niet zo duur.

Handig hoor! :Y
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156811898
Ik heb de pomp inmiddels binnen (hij is echt mooi O+ ) en heb vanochtend de pompinstructie van Medtronic gehad. Wat een simpel ding is dat om te bedienen zeg, die vrouw is nog geen uur binnen geweest. Ik snapte het zo ook allemaal wel wat ik moest doen als ik wat moest opzoeken/instellen, zonder de instructies op het blad verder te hoeven lezen hoe ik daar dan via het menu kwam.
Wat ik wel fijn vond was dat ze ook liet zien hoe je het reservoir moet vullen en het infuus moet inschieten. Want dat wist ik nog niet, dus dat was wel fijn om alvast even een keer gezien te hebben.
Nu moet hij helaas weer 3 weken de kast in, want mn dvk heeft pas na haar vakantie, op 5 november tijd voor me :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 13-10-2015 21:06:28 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:13:24 #113
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_156816381
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:33 schreef Ole het volgende:
Heb een nieuwe meter die meteen de waardes in mijn telefoon inleest. Was gratis incl 25 strips.
Strips zijn ook niet zo duur.

Handig hoor! :Y
Ah jij hebt ook de Dario :P

Ik had vanochtend wel problemen ermee, in stopte de meter in m'n telefoon en toen deed ie het niet -O- na de app paar keer opnieuw te hebben opgestart nog steeds niet. Toen maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar toen moest ik dus ook een heel nieuw profiel aanmaken want kon dus niet met m'n oude profiel inloggen }:| Dus ben nu al m'n oude gegevens ook kwijt. Morgen maar eens een mail sturen naar hun of ik toch nog met m'n oude gegevens kan inloggen want vind dit ook kak.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157336264
Mijn DVK is eindelijk terug van vakantie, dus vanmiddag had ik de afspraak! ^O^
We hebben alle stappen nog weer even doorgenomen ( reservoir vullen, infuussetje schieten ( heb hem nu ook echt op mijn buik geschoten) en basaal en boluswizzard etc alvast ingesteld. Ik hoef verder helemaal niet te oefenen met een zoutoplossing ofzo, wat ik eerst dacht.
Zij gaat de bestelling bij Mediq plaatsen voor de eerste tijd ( en bestelt ook meteen een bh-zakje en buikband) en het recept voor de insuline naar de apotheek faxen. Dinsdagochtend om kwart over 10 heb ik weer een afspraak en dan ga ik eindelijk over op de Minimed 640G!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? :s) :s) :s) :s) :s)

Owja en mn laatste Hba1c als spuitjunkie ( :') ) was 46 ^O^
Vorige keer was hij 43, maar toen had ik veel hypo's ivm zomer. Dus dan is dit net iets fijner :)

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 05-11-2015 15:20:20 ]
pi_157348837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:10 schreef Sylvana het volgende:
Mijn DVK is eindelijk terug van vakantie, dus vanmiddag had ik de afspraak! ^O^
We hebben alle stappen nog weer even doorgenomen ( reservoir vullen, infuussetje schieten ( heb hem nu ook echt op mijn buik geschoten) en basaal en boluswizzard etc alvast ingesteld. Ik hoef verder helemaal niet te oefenen met een zoutoplossing ofzo, wat ik eerst dacht.
Zij gaat de bestelling bij Mediq plaatsen voor de eerste tijd ( en bestelt ook meteen een bh-zakje en buikband) en het recept voor de insuline naar de apotheek faxen. Dinsdagochtend om kwart over 10 heb ik weer een afspraak en dan ga ikzelf eindelijk over op de Minimed 640G!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? Is het al dinsdag? :s) :s) :s) :s) :s)

Owja en mn laatste Hba1c als spuitjunkie ( :') ) was 46 ^O^
Vorige keer was hij 43, maar toen had ik veel hypo's ivm zomer. Dus dan is dit net iets fijner :)
Ik moet de 25e naar internist. Het gaat mij deze keer wat slechter af. Ziek geweest, verhuist, stress op werk blablabla.
Had vandaag zware hypo had alleen geen meetspullen bij maar gelukkig wel cola en dextro.
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:23:27 #116
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157364647
Wat fijn Sylvana! *O* Bh zakje vond ik heel irritant, dus ik clip hem als ik een jurkje aan heb tussen de cups van de bh zegmaar.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157451530
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:23 schreef Diconnected het volgende:
Wat fijn Sylvana! *O* Bh zakje vond ik heel irritant, dus ik clip hem als ik een jurkje aan heb tussen de cups van de bh zegmaar.
Dankje en ik heb hem vandaag met sporten in bh-zakje gehad en vond dat verder wel prima zitten :)

Ff copy paste van het diabetesforum haha ;)

Jaaa ik ben aangesloten! *O* *O* *O*
Vanochtend bij de DVK samen het reservoir nog een keer gevuld en de infuusset aangesloten en toen was het zover! *O*
De internist kwam ook nog even langs (wel een andere dan ik normaal heb) en hij vertelde nog over een onderzoek wat ze aan het doen zijn met een medicijn. Dat medicijn zorgt ervoor dat je meer suiker uitplast en daardoor minder insuline nodig hebt en afvalt. Eigenlijk is het voor mensen met Type2 bedoeld, maar ze willen het ook uitproberen bij mensen met Type1 die veel insuline gebruiken, zoals ik. Dus als ik ingesteld ben met de pomp daar maar eens over nadenken of ik dat wil proberen. Maar het klinkt goed iig ^O^

Natuurlijk ook nog allerlei informatie weer meegekregen, over wat te doen bij een hypo en hyper en ketonen nu ( heb alleen nog niks om dat mee te meten, maar ga wel ff een potje met urinestrips bestellen denk ik)
En toen naar huis! Ik vond het best wel spannend of het infuus wel goed zat en de insuline wel aan zou komen.
Vanmiddag voor de lunch zat ik netjes op 4.3 en heb ik voor het eerst gebolust. Wat gaat dat langzaam haha :7

En daarna meteen mijn vuurdoop, want ik had vanmiddag fysio-fitness. Dus pomp in het bh-zakje gedaan ( want geen zak in sportbroek) en ik keek wel gewoon hoe het ging. Mag nog niet teveel klooien meteen van de DVK, dus eerst maar eens kijken hoe het zo ging. En het ging hardstikke goed, want daarna zat ik op 5.8 ^O^
Na het sporten een tussendoortje gegeten en een beetje bijgebolust. Net belde de DVK om te vragen hoe het ging, en toen zat ik nog steeds op 5.8 ^O^
Dus het gaat echt goed en de DVK is ook zeer tevreden hoe het gaat. Dus ze belt morgenochtend om 9 uur pas weer. Vanavond nog bellen vond ze niet nodig.
De komende dagen met avondeten gewoon aardappels eten, en ff geen P-producten, zodat ik goed ingesteld kan worden.
Maar het bevalt nu al goed dus :D
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:47:41 #118
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157456202
Klinkt goed *O*

Maar jeetje wat heb jij nette waardes zeg :o ik zit de afgelopen dagen in een achtbaan, vanochtend en gisterochtend wakker worden met 18 -O- geen idee waardoor het komt. Vanmiddag zat ik netjes op 7, dus ik gooi het maar op stress van tentamens. Gelukkig zijn die nu over dus hopelijk morgen weer normale waardes.

En hoezo geen P's? Ik denk juist dat het handiger is om ook pasta oid te eten, dan weet je gelijk hoe je er op reageert met je pomp. Heb ik toen ook gedaan. En volgens mij kan je bij jouw pomp je insuline toevoer-snelheid (snap je wat ik bedoel? :P ) ook aanpassen dacht ik. Hij zal nu op langzaam staan denk ik. Had ik toen ik ook met mijn pomp, en toen bleek dus dat je dat kon instellen :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157457625
De DVK wil eerst ff kijken of ratio's/basaal goed zijn en dat is makkelijkste zonder P's. En dan daarna experimenteren met P's en dual en square bolus.

Wauw dat is zeker een achtbaan bij jou. Wel fijn dat het verklaarbaar is. Hopelijk morgen idd weer beter.

Ik had met spuiten ook haast nooit boven de 12, waren echt uitzonderingen. (Laatste 2 hba1c's waren 43 en 46)
Maar vandaag met pomp ging ook goed dus! Had alleen voor het eten een hypo van 3.0 en met spuiten nam ik dan 5 dextro. Dat ik nu echt teveel want zat nu 20 minuten later op 8.3 :o
Maar gemiddeld vandaag 6.6, dus ik ben tevreden ^O^
Moet alleen om 4 uur vannacht ook meten, dat is weer minder. Want duurt altijd lang voor ik weer in slaap val als ik 's nachts wakker ben. Hopelijk valt het mee nu :)

En zal ff kijken of ik dat van die insulinesnelheid kan aanpassen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:09:37 #120
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157458509
Ah oke logisch :)

Maar waarom ben je over op de pomp als je al zo goed bent ingesteld? :o :@
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 november 2015 @ 22:13:58 #121
22592 crew  Ole
pi_157458610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:13 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ah jij hebt ook de Dario :P

Ik had vanochtend wel problemen ermee, in stopte de meter in m'n telefoon en toen deed ie het niet -O- na de app paar keer opnieuw te hebben opgestart nog steeds niet. Toen maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar toen moest ik dus ook een heel nieuw profiel aanmaken want kon dus niet met m'n oude profiel inloggen }:| Dus ben nu al m'n oude gegevens ook kwijt. Morgen maar eens een mail sturen naar hun of ik toch nog met m'n oude gegevens kan inloggen want vind dit ook kak.
Had je hem er wel goed ingedaan? Heb al heel wat stripjes verknald omdat ik de meter verkeerd om had :@
Gelukkig hoef ik niet zo vaak te prikken.

Had trouwens HBa1c van 44 :)
Nu weer even cholesterol omlaag en dan is het helemaal goed.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:22:21 #122
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157458857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Ole het volgende:

[..]

Had je hem er wel goed ingedaan? Heb al heel wat stripjes verknald omdat ik de meter verkeerd om had :@
Gelukkig hoef ik niet zo vaak te prikken.

Had trouwens HBa1c van 44 :)
Nu weer even cholesterol omlaag en dan is het helemaal goed.
Nee zat er goed in. Had een software update gehad en dat vond de Dario app niet zo leuk :') ik ga vd week even mailen voor een extra meter. Heb nu helemaal geen extra meter, niet echt handig als deze kapot gaat.

Nette hba1c! *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 november 2015 @ 22:24:36 #123
22592 crew  Ole
pi_157458939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Nee zat er goed in. Had een software update gehad en dat vond de Dario app niet zo leuk :') ik ga vd week even mailen voor een extra meter. Heb nu helemaal geen extra meter, niet echt handig als deze kapot gaat.

Nette hba1c! *O*
Mooi he! Slik meestal maar 1 metformine per dag nog maar *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:26:29 #124
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157458990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:24 schreef Ole het volgende:

[..]

Mooi he! Slik meestal maar 1 metformine per dag nog maar *O*
Ah wat goed zeg. Ik wou dat ik terug kon naar de tijd van 2x per dag spuiten... Is inmiddels 15 jaar geleden :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 november 2015 @ 22:29:06 #125
22592 crew  Ole
pi_157459077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:26 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ah wat goed zeg. Ik wou dat ik terug kon naar de tijd van 2x per dag spuiten... Is inmiddels 15 jaar geleden :P
Moet wel weer even harder aanpakken nu hoor. Motivatie was een beetje weg.
Maar weer even realiseren wat de gevolgen zijn als ik te slordig word.
Gelukkig hoeft het ook weer niet extreem streng (nog)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:45:54 #126
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157459648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:29 schreef Ole het volgende:

[..]

Moet wel weer even harder aanpakken nu hoor. Motivatie was een beetje weg.
Maar weer even realiseren wat de gevolgen zijn als ik te slordig word.
Gelukkig hoeft het ook weer niet extreem streng (nog)
Zolang het binnen de perken blijft ;)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 november 2015 @ 22:46:49 #127
22592 crew  Ole
pi_157459682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:45 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Zolang het binnen de perken blijft ;)
Daarom O-)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_157460089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:09 schreef Diconnected het volgende:
Ah oke logisch :)

Maar waarom ben je over op de pomp als je al zo goed bent ingesteld? :o :@
Omdat het me gewoon makkelijker lijkt :+

Mooi hba1c Ole! ^O^
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:05:29 #129
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157460283
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Omdat het me gewoon makkelijker lijkt :+

Mooi hba1c Ole! ^O^
Fair enough. :P

Wat zijn je basaal standen?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157460536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:05 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Fair enough. :P

Wat zijn je basaal standen?
's Nachts 1.8
Tussen 9-18 uur 2.0
's Avonds 2.2
Ratio 1eh op 3 kh
Gevoeligheid 0.8

(Ja heb veel insuline nodig dus. Al is het met de pomp echt al een stuk minder dan normaal met spuiten)
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:32:53 #131
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157461141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

's Nachts 1.8
Tussen 9-18 uur 2.0
's Avonds 2.2
Ratio 1eh op 3 kh
Gevoeligheid 0.8

(Ja heb veel insuline nodig dus. Al is het met de pomp echt al een stuk minder dan normaal met spuiten)
Oh das aardig wat ja! Ik zit op:
00.00-05.00 - 1.350
05.00-07.30 - 1.750
07.30-00.00 - 0.725

Kh ratio verschilt per dagdeel, 's nachts 15, overdag 4 en na 16.00 op 6.
Mijn gevoeligheid is 1.3 :)

Maar ik had kinderen op kamp in oktober die meer basale insuline dan mij gebruikten :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157463859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:32 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Oh das aardig wat ja! Ik zit op:
00.00-05.00 - 1.350
05.00-07.30 - 1.750
07.30-00.00 - 0.725

Kh ratio verschilt per dagdeel, 's nachts 15, overdag 4 en na 16.00 op 6.
Mijn gevoeligheid is 1.3 :)

Maar ik had kinderen op kamp in oktober die meer basale insuline dan mij gebruikten :P
Haha ja kun je toch zien dat elk lichaam echt verschillend is.
Maar mijne mag 's nachts nog wel minder. Om 2 uur zat ik op 2.7, om 4 uur op 4.3 en om 7 uur op 3.6. Dus weinig slaap gehad :Z
pi_157464615
Oh das rottig ja. -O-
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157467885
Ik gebruik echt gewoon constant hetzelfde.
Wel hoog helaas. 2.00
Maar bij maaltijden bolus ik compleet niet meer.
  † In Memoriam † zondag 6 december 2015 @ 14:05:43 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158055617
quote:
Google heeft een techniek gepatenteerd waarmee bloed kan worden afgenomen zonder naald te gebruiken, bijvoorbeeld voor een bloedsuikermeter.
Google kreeg het patent deze week toegewezen.

De methode werkt aan de hand van gas, dat in een minuscule ruimte vlak tegen de huid wordt gelaten.

Daardoor zou een zeer kleine opening in de huid komen. Door het vacuüm dat ontstaat nadat het gas de opening heeft gemaakt, zou een druppel bloed naar binnen worden gezogen.

Volgens het patent zou de techniek gebruikt kunnen worden voor glucosemeters. Zulke apparaten worden door onder meer diabatici gebruikt om hun suikerspiegel te meten, en werken met een klein naaldje waarmee in de vinger wordt geprikt.

Ook toont het patent dat de techniek in een smartwatch kan worden gebouwd. Zo zou een toekomstig horloge meer kunnen zeggen over de gezondheid van de gebruiker. Momenteel bevatten smartwatches vooral hartslagmeters.

Google werkt al langer aan slimme lenzen, die op termijn ook de bloedsuikerspiegel moeten kunnen meten. Toen Google eerder dit jaar opsplitste in een nieuw moederbedrijf Alphabet, kondigde het al aan meer op medisch gebied te willen doen.

http://www.nu.nl/gadgets/(...)de-bloedprikken.html
Carpe Libertatem
pi_158098942
Even een korte vraag. Bestaat er suikervrije mayonaise of ketchup? De balans ketchup van heinz heeft toch nog suiker er in zitten. Of weten jullie een andere suikervrije saus die lekker op frietjes is?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_158099032
Buikgriep bah
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2015 @ 10:19:07 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158099988
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:47 schreef valentijn101 het volgende:
Even een korte vraag. Bestaat er suikervrije mayonaise of ketchup? De balans ketchup van heinz heeft toch nog suiker er in zitten. Of weten jullie een andere suikervrije saus die lekker op frietjes is?
Mayo is supermakkelijk zelf te maken. Dan kan je zelf de ingredienten bepalen er dus geen suiker in doen. Maarja, het blijven toch aardappels, dus al redelijk wat koolhydraten.
Carpe Libertatem
pi_158114877
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mayo is supermakkelijk zelf te maken. Dan kan je zelf de ingredienten bepalen er dus geen suiker in doen. Maarja, het blijven toch aardappels, dus al redelijk wat koolhydraten.
Oei, mag dat niet?
Een kennis van me heeft sinds kort diabetes. En als ze langs komen zijn ze gek op belgische frietjes. Ze zeiden dat dat nog altijd kon maar dat ze van de suikerhoudende sauzen af moeten blijven :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2015 @ 20:50:47 #140
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158115050
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:46 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oei, mag dat niet?
Een kennis van me heeft sinds kort diabetes. En als ze langs komen zijn ze gek op belgische frietjes. Ze zeiden dat dat nog altijd kon maar dat ze van de suikerhoudende sauzen af moeten blijven :?
Het zijn de koolhydraten die je bloedsuikerspiegel verhogen. Nou is suiker 100% koolhydraten, dus dan schiet het wel op, maar aardappels is ook iets van 40-50 gram/100 gram.

Wellicht heeft die kennis type 2 met alleen pilletjes zodat je pieken van (veel) suiker in sauzen niet zo makkelijk bij kan sturen.

In principe kan een diabeet eten wat diegene wil, mits je maar genoeg insuline in je lichaam toevoegt. Als ik een lekker taartje krijg omdat er iemand jarig is op het werk sla ik die ook niet af. Spuit ik wel wat extra bij de lunch.
Carpe Libertatem
pi_158120222
Ja, ze slikt 1 pilletje per dag bij de hoofdmaaltijd.
Is er iets van een lijst met dingen die ze wel en niet mogen hebben? En kunnen de koekjes van cereal in het suikervrij schap dan wel? (Koffiewafels en cocoskoekjes)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 december 2015 @ 23:11:50 #142
22592 crew  Ole
pi_158120382
Friet mag best hoor. Wel beter als je ook sla erbij maakt. Dan is de maaltijd gevarieerder. Met 1 pilletje per dag zal het wel loslopen. Alleen dan niet ook nog cola drinken
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158122988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:11 schreef Ole het volgende:
Friet mag best hoor. Wel beter als je ook sla erbij maakt. Dan is de maaltijd gevarieerder. Met 1 pilletje per dag zal het wel loslopen. Alleen dan niet ook nog cola drinken
Ik heb light en zero :).
Een biertje of een wijntje mogen vast niet. Toch?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:26:45 #144
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158131856
Alles mag. Als ze er maar rekening mee houdt.

En wbt cereal koekjes, je kan beter gewone koekjes halen hoor. Die van cereal hebben meer koolhydraten dan gewone koekjes.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158132827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:26 schreef Diconnected het volgende:
Alles mag. Als ze er maar rekening mee houdt.

En wbt cereal koekjes, je kan beter gewone koekjes halen hoor. Die van cereal hebben meer koolhydraten dan gewone koekjes.
Maar zit daar dan niet te veel suiker in?

Hmm, ik heb info nodig. Bestaat er een website of zo met: diabetes. Wat wel en niet eten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 9 december 2015 @ 18:32:50 #146
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158133005
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar zit daar dan niet te veel suiker in?

Hmm, ik heb info nodig. Bestaat er een website of zo met: diabetes. Wat wel en niet eten?
Suiker zit helaas in bijna alles :P Maar het gaat bij diabeten ook om de koolhydraten.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/over-eten
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158133082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:32 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Suiker zit helaas in bijna alles :P Maar het gaat bij diabeten ook om de koolhydraten.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/over-eten
Ahh kijk. Hier kan ik iets mee. Recepten :Y) ^O^ Dank je wel.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_158262766
Vandaag extra controle gehad bij de DVK, omdat ik nu 1 maand op de pomp over ben, en ze is echt super tevreden ^O^
Ik heb het goed onder controle, natuurlijk is het soms nog wel een beetje puzzelen met bijvoorbeeld P-producten, maar dat gaat ook steeds beter (vrijdag pizza gegeten en zat gewoon op 7.8 VS :D).
Het koolhydraten tellen valt me ook echt reuze mee, met spuiten deed ik het niet omdat het me altijd zo'n gedoe leek. Maar met behulp van apps, boekjes en schriftje waar ik het veelgebruikte inzet, is het zo gebeurd :D

Omdat het zo goed gaat hoef ik ook niet meer extra op controle te komen, kan ik weer gewoon 1 keer in de 3 maand komen. En ik mag gewoon zelf instellingen (basaal/ratio/gevoeligheid) aanpassen als ik denk dat dat nodig is. Ik hoef niet meer eerst te mailen en ik hoef ook niet meer elke week mijn pomp uit te lezen en de waardes te mailen.

Het instellen is me ook echt super mee gevallen. Ik was echt bang dat ik alle kanten op zou vliegen, maar mijn hoogste waarde die ik de afgelopen 5 weken gehad heb was 13.5 ofzo. En dat was na avondeten met afbakbroodjes (altijd gedoe hier), toetje en taart. Dus in dat licht valt het ook nog wel mee ;)

Wel ben ik gewisseld van infuusset, omdat ik steeds problemen had met de inserter van de Quickset. Nu gebruik ik de gewone MIO ( roze O+ ) en dat gaat een stuk beter ^O^
Voor het inschieten gebruik ik Cavilonspray en na het eruit halen smeer ik het in met Bepanthen creme. Al heb ik nu met de MIO al een stuk minder huidirritatie dan met de Quickset.

Vind het gewoon echt zo super makkelijk om te bolussen in het openbaar ipv. En ook fijn dat als je iets te hoog zit je gewoon ff snel kunt corrigeren. Want met spuiten wachtte ik toch vaak tot de volgende maaltijd, dan ging ik niet 2eh spuiten.
Na ruim een maand dus helemaal blij en tevreden en wil echt niet meer zonder al :D

En nog ff de stats ( dat is nog wel paar keer veranderd na begin natuurlijk)
Basaal: Van 24-18 uur op 1.8, en 's avonds van 18-24 uur op 1.9
Gevoeligheid: Sinds van de week weer op 0.8, want 0.9 was toch te weinig
Ratio: Veranderd naar 1 op 4 ( was 1 op 3)
pi_158262994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:29 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag extra controle gehad bij de DVK, omdat ik nu 1 maand op de pomp over ben, en ze is echt super tevreden ^O^
Ik heb het goed onder controle, natuurlijk is het soms nog wel een beetje puzzelen met bijvoorbeeld P-producten, maar dat gaat ook steeds beter (vrijdag pizza gegeten en zat gewoon op 7.8 VS :D).
Het koolhydraten tellen valt me ook echt reuze mee, met spuiten deed ik het niet omdat het me altijd zo'n gedoe leek. Maar met behulp van apps, boekjes en schriftje waar ik het veelgebruikte inzet, is het zo gebeurd :D

Omdat het zo goed gaat hoef ik ook niet meer extra op controle te komen, kan ik weer gewoon 1 keer in de 3 maand komen. En ik mag gewoon zelf instellingen (basaal/ratio/gevoeligheid) aanpassen als ik denk dat dat nodig is. Ik hoef niet meer eerst te mailen en ik hoef ook niet meer elke week mijn pomp uit te lezen en de waardes te mailen.

Het instellen is me ook echt super mee gevallen. Ik was echt bang dat ik alle kanten op zou vliegen, maar mijn hoogste waarde die ik de afgelopen 5 weken gehad heb was 13.5 ofzo. En dat was na avondeten met afbakbroodjes (altijd gedoe hier), toetje en taart. Dus in dat licht valt het ook nog wel mee ;)

Wel ben ik gewisseld van infuusset, omdat ik steeds problemen had met de inserter van de Quickset. Nu gebruik ik de gewone MIO ( roze O+ ) en dat gaat een stuk beter ^O^
Voor het inschieten gebruik ik Cavilonspray en na het eruit halen smeer ik het in met Bepanthen creme. Al heb ik nu met de MIO al een stuk minder huidirritatie dan met de Quickset.

Vind het gewoon echt zo super makkelijk om te bolussen in het openbaar ipv. En ook fijn dat als je iets te hoog zit je gewoon ff snel kunt corrigeren. Want met spuiten wachtte ik toch vaak tot de volgende maaltijd, dan ging ik niet 2eh spuiten.
Na ruim een maand dus helemaal blij en tevreden en wil echt niet meer zonder al :D

En nog ff de stats ( dat is nog wel paar keer veranderd na begin natuurlijk)
Basaal: Van 24-18 uur op 1.8, en 's avonds van 18-24 uur op 1.9
Gevoeligheid: Sinds van de week weer op 0.8, want 0.9 was toch te weinig
Ratio: Veranderd naar 1 op 4 ( was 1 op 3)
Goed bezig!

Ik moet in januari al terug naar internist aangezien het slecht met mij persoonlijk gaat.
Kom die keer dan niet voor mijn diabetes maar om te praten hoe het met mij gaat.
Heb een internist die mij te goed door had. En dat is maar goed ook.
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:59:38 #150
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158272514
Goede waardes Sylvana! En 13,5 het hoogste, holy shit ik mocht het wensen _O-
Maar gebruik je altijd Cavilon spray om het extra te hechten? Heb je het ook al geprobeerd zonder? Ik gebruik alleen Cavilon in de zomer omdat ik dan meer zweet dan normaal, dan kon ik bijna iedere dag een nieuwe set schieten :')

Ik ben vanmiddag weer langs geweest bij de diettiste. Laatste keer helaas, ze gaat nu alleen maar kinderen doen. Best jammer want het is echt een fijn mens, kent mij als sinds ik diabetes heb (al 16 jaar inmiddels). Maar voorlopig pas een nieuwe afspraak als ik meer duidelijkheid heb voor de operatie van mijn knie. Zolang ik nog gezond ben, mijn waardes en gewicht stabiel blijven is het goed zo. Dus ik ga lekker relaxed de feestdagen in :) gelukkig ken ik mijn eigen grenzen.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158272837
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:43 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Goed bezig!

Ik moet in januari al terug naar internist aangezien het slecht met mij persoonlijk gaat.
Kom die keer dan niet voor mijn diabetes maar om te praten hoe het met mij gaat.
Heb een internist die mij te goed door had. En dat is maar goed ook.
Wat rot dat het zo slecht met je gaat momenteel. Maar wel fijn dan dat je internist je zo goed kent dat hij het doorhad en je nu gewoon zo een gesprek met hem erover kunt hebben. Sterkte :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:59 schreef Diconnected het volgende:
Goede waardes Sylvana! En 13,5 het hoogste, holy shit ik mocht het wensen _O-
Maar gebruik je altijd Cavilon spray om het extra te hechten? Heb je het ook al geprobeerd zonder? Ik gebruik alleen Cavilon in de zomer omdat ik dan meer zweet dan normaal, dan kon ik bijna iedere dag een nieuwe set schieten :')

Ik ben vanmiddag weer langs geweest bij de diettiste. Laatste keer helaas, ze gaat nu alleen maar kinderen doen. Best jammer want het is echt een fijn mens, kent mij als sinds ik diabetes heb (al 16 jaar inmiddels). Maar voorlopig pas een nieuwe afspraak als ik meer duidelijkheid heb voor de operatie van mijn knie. Zolang ik nog gezond ben, mijn waardes en gewicht stabiel blijven is het goed zo. Dus ik ga lekker relaxed de feestdagen in :) gelukkig ken ik mijn eigen grenzen.
Dankje en ja anderen zouden daar echt een moord voor doen, maar voor mij is dat echt hoog :')
En ik gebruik die Cavilonspray niet omdat het niet goed hecht, maar omdat ik anders huidirritatie krijg. De eerste tijd zonder gedaan, maar kreeg steeds hele rode plekken die irriteerden. Sinds ik die spray gebruik, heb ik alleen nog maar een beetje last van het infuusgaatje zeg maar :)

Jammer dat je diëtiste alleen nog maar kinderen gaat doen! Lijkt me idd niet echt fijn als je al zolang bij iemand "loopt". Maar wel fijn dat het verder goed gaat en je voorlopig nog geen nieuwe afspraak hoeft. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wbt die operatie dan!
pi_158273351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat rot dat het zo slecht met je gaat momenteel. Maar wel fijn dan dat je internist je zo goed kent dat hij het doorhad en je nu gewoon zo een gesprek met hem erover kunt hebben. Sterkte :*

[..]

Dankje en ja anderen zouden daar echt een moord voor doen, maar voor mij is dat echt hoog :')
En ik gebruik die Cavilonspray niet omdat het niet goed hecht, maar omdat ik anders huidirritatie krijg. De eerste tijd zonder gedaan, maar kreeg steeds hele rode plekken die irriteerden. Sinds ik die spray gebruik, heb ik alleen nog maar een beetje last van het infuusgaatje zeg maar :)

Jammer dat je diëtiste alleen nog maar kinderen gaat doen! Lijkt me idd niet echt fijn als je al zolang bij iemand "loopt". Maar wel fijn dat het verder goed gaat en je voorlopig nog geen nieuwe afspraak hoeft. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wbt die operatie dan!
Komt wel goed. Maar negeer te veel mijn diabetes of het tegenovergestelde. Dus onder die noemer mag ik naar medisch klinisch psycholoog toe.
Hoewel ik nu nog 3,5 week moet wachten....
pi_158284585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat rot dat het zo slecht met je gaat momenteel. Maar wel fijn dan dat je internist je zo goed kent dat hij het doorhad en je nu gewoon zo een gesprek met hem erover kunt hebben. Sterkte :*

[..]

Dankje en ja anderen zouden daar echt een moord voor doen, maar voor mij is dat echt hoog :')
En ik gebruik die Cavilonspray niet omdat het niet goed hecht, maar omdat ik anders huidirritatie krijg. De eerste tijd zonder gedaan, maar kreeg steeds hele rode plekken die irriteerden. Sinds ik die spray gebruik, heb ik alleen nog maar een beetje last van het infuusgaatje zeg maar :)

Jammer dat je diëtiste alleen nog maar kinderen gaat doen! Lijkt me idd niet echt fijn als je al zolang bij iemand "loopt". Maar wel fijn dat het verder goed gaat en je voorlopig nog geen nieuwe afspraak hoeft. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wbt die operatie dan!
Ahh okay. Ja kan ook. Kan ook zijn dat je allergisch bent voor de canule he.

En ik zit te denken om te kijken of ik een sensor kan krijgen. Ik heb soms onverklaarbare schommelingen. En aangezien ik binnen 2 jaar toch wel zwanger wil worden zijn stabiele waardes dan wel fijn natuurlijk. Dus diëtiste vond dat ook wel een goed idee. Dus nu maar eens mailen met mijn dvk en kijken wat zij ervan vind, want als zij dat ok vind dan krijg ik die sensor vergoed. Dus fingers crossed :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158284762
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:22 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Komt wel goed. Maar negeer te veel mijn diabetes of het tegenovergestelde. Dus onder die noemer mag ik naar medisch klinisch psycholoog toe.
Hoewel ik nu nog 3,5 week moet wachten....
Hmm dat is idd niet goed nee, want hetheeft echt een wisselwerking op elkaar ( zelf ook vaak depressief geweest en dan ging het met mijn diabetesregulatie ook niet goed. Nu gelukkig al 2 jaar wel weer goed) En ja je zit nu net met de feestdagen natuurlijk. Succes met wachten nog ff dan :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:37 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ahh okay. Ja kan ook. Kan ook zijn dat je allergisch bent voor de canule he.

En ik zit te denken om te kijken of ik een sensor kan krijgen. Ik heb soms onverklaarbare schommelingen. En aangezien ik binnen 2 jaar toch wel zwanger wil worden zijn stabiele waardes dan wel fijn natuurlijk. Dus diëtiste vond dat ook wel een goed idee. Dus nu maar eens mailen met mijn dvk en kijken wat zij ervan vind, want als zij dat ok vind dan krijg ik die sensor vergoed. Dus fingers crossed :)
Nee de canule is het niet, die is na een dag wel weer dicht. Is echt die pleister.
Tegenwoordig zijn ze wel strenger met een sensor als je nog niet zwanger bent, maar ik duim voor je dat je hem wel vergoed krijgt! ^O^
pi_158286461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hmm dat is idd niet goed nee, want hetheeft echt een wisselwerking op elkaar ( zelf ook vaak depressief geweest en dan ging het met mijn diabetesregulatie ook niet goed. Nu gelukkig al 2 jaar wel weer goed) En ja je zit nu net met de feestdagen natuurlijk. Succes met wachten nog ff dan :*

[..]

Nee de canule is het niet, die is na een dag wel weer dicht. Is echt die pleister.
Tegenwoordig zijn ze wel strenger met een sensor als je nog niet zwanger bent, maar ik duim voor je dat je hem wel vergoed krijgt! ^O^
Op dit moment is het gewoon teveel bij elkaar en naar huisarts gaan was voor mijn geen optie. Dus vandaar dat we het nu zo doen.
En zolang ik mijn hoofd op andere gedachte breng blijft mijn suiker wel oké en doe ik voor de rest de andere foute dingen ook niet. .
pi_158287024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hmm dat is idd niet goed nee, want hetheeft echt een wisselwerking op elkaar ( zelf ook vaak depressief geweest en dan ging het met mijn diabetesregulatie ook niet goed. Nu gelukkig al 2 jaar wel weer goed) En ja je zit nu net met de feestdagen natuurlijk. Succes met wachten nog ff dan :*

[..]

Nee de canule is het niet, die is na een dag wel weer dicht. Is echt die pleister.
Tegenwoordig zijn ze wel strenger met een sensor als je nog niet zwanger bent, maar ik duim voor je dat je hem wel vergoed krijgt! ^O^
Ja dus ik hoop echt dat ik hem krijg. Begin het vingerprikken na 16 jaar wel zat te worden eigenlijk :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158287039
En veel succes en sterkte gridjuh :*
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 11:01:16 #158
22592 crew  Ole
pi_158325101
Post ik een vraag over alcohol in een Facebookgroep. Zit er eentje die vindt dat als je een keer 2 wijn drinkt je al zwaar alcoholist bent :')
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158326883
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:01 schreef Ole het volgende:
Post ik een vraag over alcohol in een Facebookgroep. Zit er eentje die vindt dat als je een keer 2 wijn drinkt je al zwaar alcoholist bent :')
Ik moet nu eigenlijk best hard lachen....sorry
pi_158326891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:20 schreef Diconnected het volgende:
En veel succes en sterkte gridjuh :*
Dank je
pi_158327220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:01 schreef Ole het volgende:
Post ik een vraag over alcohol in een Facebookgroep. Zit er eentje die vindt dat als je een keer 2 wijn drinkt je al zwaar alcoholist bent :')
Haha ja ik heb screenshots van dat gesprek gezien in onze diabetesapp. Volgens mij is dat mens zelf dronken haha :')
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:52:28 #162
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158328111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:01 schreef Ole het volgende:
Post ik een vraag over alcohol in een Facebookgroep. Zit er eentje die vindt dat als je een keer 2 wijn drinkt je al zwaar alcoholist bent :')
Ah dan weet ik nu wie jij bent :+
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 13:59:03 #163
22592 crew  Ole
pi_158328244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:52 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ah dan weet ik nu wie jij bent :+
Oh jee jij was het toch niet hè :D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 13:59:44 #164
22592 crew  Ole
pi_158328260
Bijna zelfde ui. Van zijn broertje
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 14:00:39 #165
22592 crew  Ole
pi_158328274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Haha ja ik heb screenshots van dat gesprek gezien in onze diabetesapp. Volgens mij is dat mens zelf dronken haha :')
nou inderdaad. Geen touw aan vast te knopen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:02:01 #166
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158328305
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:59 schreef Ole het volgende:

[..]

Oh jee jij was het toch niet hè :D
Nee ik ben niet zo'n zuurpruim _O-
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:08:20 #167
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158328426
Maar om antwoord te geven op je vraag mbt alcohol: drink met mate :P Als ik vroeger ging stappen (nu klink ik echt heel oud, maar ik ga bijna niet meer stappen en ik drink bijna niet meer :') ) dan at ik tussendoor wel iets als ik ook aan het drinken was.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 14:14:33 #168
22592 crew  Ole
pi_158328553
Ben 2 weken geleden hard onderuit gegaan. Niet gegeten 8)7 .
Nog in ziekenhuis geweest voor scan. Out geweest, veel bloed en enorme bult. Ben er met hersenschudding vanaf gekomen. Nog steeds last van
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 14:15:40 #169
22592 crew  Ole
pi_158328582
Ben soms nog beetje laks omdat het meestal goed gaat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:17:54 #170
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158328634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:14 schreef Ole het volgende:
Ben 2 weken geleden hard onderuit gegaan. Niet gegeten 8)7 .
Nog in ziekenhuis geweest voor scan. Out geweest, veel bloed en enorme bult. Ben er met hersenschudding vanaf gekomen. Nog steeds last van
Ai :D nou weer een lesje geleerd dus :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:15 schreef Ole het volgende:
Ben soms nog beetje laks omdat het meestal goed gaat.
Kon je voor je diabetes kreeg al goed tegen alcohol?
Ik heb namelijk een vrij hoge grens. Kan zo 6-8 biertjes op als ik wil en dan voel ik me eigenlijk nog prima.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 14:21:12 #171
22592 crew  Ole
pi_158328716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:17 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ai :D nou weer een lesje geleerd dus :P

[..]

Kon je voor je diabetes kreeg al goed tegen alcohol?
Ik heb namelijk een vrij hoge grens. Kan zo 6-8 biertjes op als ik wil en dan voel ik me eigenlijk nog prima.
Ja. Maar denk soms nog steeds dat ik 20 ben. Drink nu 1 spa per wijn en eet goed. Dat gaat beter!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:22:51 #172
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158328758
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:21 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja. Maar denk soms nog steeds dat ik 20 ben. Drink nu 1 spa per wijn en eet goed. Dat gaat beter!
Ja of drink iets van een jus/appelsap/cola tussendoor. Helpt ook :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 14:27:55 #173
22592 crew  Ole
pi_158328855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:22 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ja of drink iets van een jus/appelsap/cola tussendoor. Helpt ook :)
doe ik ook later op de avond. Heb mensen om me heen gevraagd cola te geven als ze eraan denken en ik het zelf vergeet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158330638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:14 schreef Ole het volgende:
Ben 2 weken geleden hard onderuit gegaan. Niet gegeten 8)7 .
Nog in ziekenhuis geweest voor scan. Out geweest, veel bloed en enorme bult. Ben er met hersenschudding vanaf gekomen. Nog steeds last van
Ik las het. Nu alles weer oké?
Welke Facebookgroep zitten jullie.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 16:54:10 #175
22592 crew  Ole
pi_158332226
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:51 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik las het. Nu alles weer oké?
Welke Facebookgroep zitten jullie.
https://www.facebook.com/groups/570068953054792/?fref=nf

zat eerst bij een andere, maar daar is me het gehalte hyvesplaatjes wat te hoog :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158332339
Ik zit bij deze groep, voor jongvolwassenen met type1

https://www.facebook.com/groups/284367511603784/
pi_158332573
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:54 schreef Ole het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/groups/570068953054792/?fref=nf

zat eerst bij een andere, maar daar is me het gehalte hyvesplaatjes wat te hoog :P
Ah joh heel die groep is grotendeels uit elkaar gevallen joh :p
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 17:12:08 #178
22592 crew  Ole
pi_158332622
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:09 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ah joh heel die groep is grotendeels uit elkaar gevallen joh :p
maar ze hebben wel een meet binnenkort!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158334757
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:12 schreef Ole het volgende:

[..]

maar ze hebben wel een meet binnenkort!
Klopt maar zijn nu 2 of 3 groepen van geworden de helft is daar weg gegaan
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 19:19:50 #180
22592 crew  Ole
pi_158335342
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:53 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Klopt maar zijn nu 2 of 3 groepen van geworden de helft is daar weg gegaan
Vind je het gek :+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158337434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:19 schreef Ole het volgende:

[..]

Vind je het gek :+
Ikke niet
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 december 2015 @ 21:39:52 #182
22592 crew  Ole
pi_158339920
Heb die groep al lang ontvolgd
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_158349805
Ik breek even in met een vraagje als jullie dat goed vinden.
Mijn nichtje die nu 15 is heeft een paar jaar geleden de diagnose suikerziekte gekregen en vooral op die leeftijd beheerst het haar leven enorm.
Ze wil "normaal" zijn, net als de rest van haar klas.
Maar het is nogal ernstig bij haar, het is niet onder controle te krijgen, ook met een pomp niet.

Ze heeft af en toe waardes van dik over de 20 en is ook al een paar keer bewusteloos geraakt 's nachts.
Er is dus besloten om haar op te nemen in een speciale kliniek voor minimaal 4 weken om hopelijk te kunnen bepalen wat er precies de oorzaak van is en wat er eventueel aan te doen is.

Vooral voor een meisje van die leeftijd lijkt me dat erg zwaar, lang van huis en dus niet bij je gezin zijn en tussen vreemden moeten leven.
Haar ouders komen doordeweeks uiteraard wel op bezoek en in de weekeinden mag ze naar huis.
En toch lijkt me dat een behoorlijk zware opgave voor zo'n jonge meid en het lijkt mij dat ze wel wat steun/aandacht kan gebruiken.

Zouden jullie als ervaringsdeskundigen bereid zijn die lieverd een kaartje te sturen om haar mentaal te ondersteunen?

Zelf heb ik er geen ervaring met suikerziekte maar ondertussen begrijp ik wel dat het je leven behoorlijk ondersteboven kan gooien.
Daarom wil ik bij deze iedereen ook veel sterkte wensen.
pi_158352368
Oh dat wil ik wel doen hoor vannelle! Als je even de adresgegevens dm-t (en ook je eigen naam zodat ik daar naar kan verwijzen) stuur ik een kaartje! ^O^
pi_158353170
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 11:19 schreef Sylvana het volgende:
Oh dat wil ik wel doen hoor vannelle! Als je even de adresgegevens dm-t (en ook je eigen naam zodat ik daar naar kan verwijzen) stuur ik een kaartje! ^O^
Lief van je. :D
Ik zal je vanavond het adres sturen, mijn vriendin heeft het en die is er nu natuurlijk niet. :+
Alvast bedankt!
pi_158355912
Ah wat kak vannelle -O-. Midden in de puberteit ook echt. Misschien heeft ze hier ook wat aan: https://www.dvn.nl/dvn/jong-met-diabetes

En PM mij maar ook een adres. Komt er van mij ook een kaartje. :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158357914
Bedankt! Ik zal het linkje doorgeven aan mijn zus, dan mag zij beslissen of het geschikt is voor mijn nichtje. ^O^

En inderdaad, precies in de puberteit. Ze heeft het er daarom ook erg moeilijk mee, ze wil zo graag net als de rest zijn.... :(
Gelukkig is er tijdens haar opname wel de mogelijkheid om schoolwerk te doen dus met een beetje geluk gaat het haar geen heel schooljaar kosten.

Ik pm je vanavond, lief dat je een kaartje wil sturen. :*
pi_158358103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:34 schreef vannelle het volgende:
Bedankt! Ik zal het linkje doorgeven aan mijn zus, dan mag zij beslissen of het geschikt is voor mijn nichtje. ^O^

En inderdaad, precies in de puberteit. Ze heeft het er daarom ook erg moeilijk mee, ze wil zo graag net als de rest zijn.... :(
Gelukkig is er tijdens haar opname wel de mogelijkheid om schoolwerk te doen dus met een beetje geluk gaat het haar geen heel schooljaar kosten.

Ik pm je vanavond, lief dat je een kaartje wil sturen. :*
In welke regio woont ze? Ik wil best een keer met der gaan praten als ze dat zou willen. We PMen wel :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158358162
Ik zal de regio ook per PM doorgeven. :)
pi_158358477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef vannelle het volgende:
Ik zal de regio ook per PM doorgeven. :)
Ik zie het wel verschijnen :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 13:20:41 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158565727
Nou, laat ik mij hier dan ook maar melden. :)

Sinds vorige week maandag heb ik dan ook de diagnose diabetisch type 2, al enige tijd had ik allerlei rare en vage klachten die uiteindelijk niet overgingen naar behandeling met tabletten en zalf e.d. of in ieder geval niet weg bleven.

In overleg met de huisarts besloten om toch maar eens bloed te gaan prikken dan op een hele reeks van algemene zaken.

- Rode bloedcellen bleken goed
- Witte bloedcellen bleken goed
- Bezinking van het bloed was goed
- Ontstekingswaarden waren niet te hoog
- Nierfunctie was goed
- Schildklierfunctie was goed

Alleen de suikerwaarden bleken te hoog; deze bleek 17,2 te zijn. (en moet normaal rond de 8 liggen ?)

Ter bevestiging nog een keer weer wezen bloed prikken; op de langer termijn suikerwaarden.
Toen was de suikerwaarde 16 en de langere termijn waarde iets van 122 te zin (dat mag geloof ik 53 zijn ?).

Nu behandeling met tabletten Metformine 500 mg 2 x per dag, en voor 5 januari een afspraak met de diabetisch verpleegkundige, heb van de huisarts al wel gehoord dat er een verplicht rondje langs de diëtist, oogarts e.d. inzit.
  zondag 27 december 2015 @ 13:35:09 #192
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158566072
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, laat ik mij hier dan ook maar melden. :)

Sinds vorige week maandag heb ik dan ook de diagnose diabetisch type 2, al enige tijd had ik allerlei rare en vage klachten die uiteindelijk niet overgingen naar behandeling met tabletten en zalf e.d. of in ieder geval niet weg bleven.

In overleg met de huisarts besloten om toch maar eens bloed te gaan prikken dan op een hele reeks van algemene zaken.

- Rode bloedcellen bleken goed
- Witte bloedcellen bleken goed
- Bezinking van het bloed was goed
- Ontstekingswaarden waren niet te hoog
- Nierfunctie was goed
- Schildklierfunctie was goed

Alleen de suikerwaarden bleken te hoog; deze bleek 17,2 te zijn. (en moet normaal rond de 8 liggen ?)

Ter bevestiging nog een keer weer wezen bloed prikken; op de langer termijn suikerwaarden.
Toen was de suikerwaarde 16 en de langere termijn waarde iets van 122 te zin (dat mag geloof ik 53 zijn ?).

Nu behandeling met tabletten Metformine 500 mg 2 x per dag, en voor 5 januari een afspraak met de diabetisch verpleegkundige, heb van de huisarts al wel gehoord dat er een verplicht rondje langs de diëtist, oogarts e.d. inzit.
Welkom :)

En balen -O-. Ja een ziekenhuisrondje is vaak verplicht ja. Je gaat door de hele molen heen. Gelukkig zijn je andere waardes en functies wel goed.

Normale hba1c (langere tijd waarde zegmaar) ligt idd rond de 52. Maar nu zit je aan de metformine, dus dat moet wel gaan helpen het te verlagen natuurlijk.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO zondag 27 december 2015 @ 15:38:53 #193
22592 crew  Ole
pi_158570122
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, laat ik mij hier dan ook maar melden. :)

Sinds vorige week maandag heb ik dan ook de diagnose diabetisch type 2, al enige tijd had ik allerlei rare en vage klachten die uiteindelijk niet overgingen naar behandeling met tabletten en zalf e.d. of in ieder geval niet weg bleven.

In overleg met de huisarts besloten om toch maar eens bloed te gaan prikken dan op een hele reeks van algemene zaken.

- Rode bloedcellen bleken goed
- Witte bloedcellen bleken goed
- Bezinking van het bloed was goed
- Ontstekingswaarden waren niet te hoog
- Nierfunctie was goed
- Schildklierfunctie was goed

Alleen de suikerwaarden bleken te hoog; deze bleek 17,2 te zijn. (en moet normaal rond de 8 liggen ?)

Ter bevestiging nog een keer weer wezen bloed prikken; op de langer termijn suikerwaarden.
Toen was de suikerwaarde 16 en de langere termijn waarde iets van 122 te zin (dat mag geloof ik 53 zijn ?).

Nu behandeling met tabletten Metformine 500 mg 2 x per dag, en voor 5 januari een afspraak met de diabetisch verpleegkundige, heb van de huisarts al wel gehoord dat er een verplicht rondje langs de diëtist, oogarts e.d. inzit.
Welkom.
Ik heb ook type 2. Je bent vast een beetje geschrokken! En ja, vanaf nu elke 3 maanden verpleegkundige, op je eten letten, oogarts voor een foto (fundusfoto heet dat) om te kijken of je bloedvaten in je ogen goed zijn. Ze hebben ook een keertje een hartfilmpje gemaakt.
En cholesterol en bloeddruk worden ook gemeten.

Ik had het 'geluk' dat ik elk jaar al bloed moest prikken vanwege schildklier, en dat er dan meteen wat andere dingen werden geprikt. Waaronder suiker. Toen ik begon was mijn waarde 53.

Maar gelukkig kun je in het begin veel bereiken door beter en regelmatiger te eten, te sporten, en de metformine. Vraag ook of ze je vitamine D testen. Het is nog niet 100% aangetoond, maar als je die te weinig hebt kan het ook een rol spelen. Ik slik gewoon kinderpilletjes van de ETOS elke dag.

En vraag om een glucosemeter! Als je nog niet hoeft te spuiten krijg je deze helaas niet standaard. Echter, voor één keer kun je er eentje gratis krijgen + 100 meetstrips. Gewoon aandringen! Zeker in het begin is het handig als je kunt meten als je je raar voelt of zo.
Of af en toe een dagcurve te maken. Zo kun je het effect leren als bijvoorbeeld te weinig eet, of gaat sporten.

Ik weet nu een jaar of 3 dat ik het heb. Zit nog steeds op 1 a 2 metformine per dag en dat is wel te doen. Ik hoop dat jou dat ook lukt!
Ik vond wel alles wat op je afkomt behoorlijk pittig. En ook wel eens tegenstrijdige informatie.

En schrijf je vragen op als je weer een afspraak met de dvk hebt!

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt ;) Veel sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 16:57:44 #194
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158572737
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:35 schreef Diconnected het volgende:
Welkom :)

En balen -O-.
Best wel ! Al heb ik mij er wel bij neer gelegd; het is wat het is, ik kan moeilijk zeggen van ik wil het niet ! ;)

In hoeverre is iets als diabetes eigenlijk erfelijk ? Mijn ouders hebben het allebei niet, maar daar de nodige broers en zussen van weer wel namelijk.

quote:
Ja een ziekenhuisrondje is vaak verplicht ja. Je gaat door de hele molen heen. Gelukkig zijn je andere waardes en functies wel goed.
Pcies, maak mij daar eigenlijk ook niet ongerust over.
Een checkup op ze tijd is ook heus niet verkeerd ;)

quote:
Normale hba1c (langere tijd waarde zegmaar) ligt idd rond de 52. Maar nu zit je aan de metformine, dus dat moet wel gaan helpen het te verlagen natuurlijk.
Daar gaan we gewoon vanuit ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:38 schreef Ole het volgende:

[..]

Welkom.
Ik heb ook type 2. Je bent vast een beetje geschrokken! En ja, vanaf nu elke 3 maanden verpleegkundige, op je eten letten, oogarts voor een foto (fundusfoto heet dat) om te kijken of je bloedvaten in je ogen goed zijn. Ze hebben ook een keertje een hartfilmpje gemaakt.
En cholesterol en bloeddruk worden ook gemeten.
Als het je verteld wordt dan is dat eerst best wel wat onwerkelijk; maar inmiddels ben ik er wel zover mee dat het is wat het is. Het is niet dat ik er nog wat aan veranderen kan ;) :)
Zal allemaal wel los lopen, heb mij al een beetje ingelezen in mijn ziekte/aandoening.

quote:
Ik had het 'geluk' dat ik elk jaar al bloed moest prikken vanwege schildklier, en dat er dan meteen wat andere dingen werden geprikt. Waaronder suiker. Toen ik begon was mijn waarde 53.
Dat is dan nog een geluk bij een ongeluk; hoe leest men zo'n waarde eigenlijk ?
Hoe komt men daaraan en hoe kan het dat zoiets qua historie terug te halen is uit je bloed ? :@

quote:
Maar gelukkig kun je in het begin veel bereiken door beter en regelmatiger te eten, te sporten, en de metformine. Vraag ook of ze je vitamine D testen. Het is nog niet 100% aangetoond, maar als je die te weinig hebt kan het ook een rol spelen. Ik slik gewoon kinderpilletjes van de ETOS elke dag.
Van de vitamine D zou ik eens gaan navragen ^O^

quote:
En vraag om een glucosemeter! Als je nog niet hoeft te spuiten krijg je deze helaas niet standaard. Echter, voor één keer kun je er eentje gratis krijgen + 100 meetstrips. Gewoon aandringen! Zeker in het begin is het handig als je kunt meten als je je raar voelt of zo.
Of af en toe een dagcurve te maken. Zo kun je het effect leren als bijvoorbeeld te weinig eet, of gaat sporten.
Het gekke is, ik merk er helemaal niks van. Het is dat de huisarts mij verteld dat ik diabetis heb anders had ik qua gevoel er niks van vernomen. Wel probeer ik de suikerinname wat te beperken, geen suiker meer in de thee en koffie, minder cola, en probeer ik wat meer etiketten na te pluizen van voedingsmiddelen of er wel of niet heel veel suiker inzit :+ en dat waar mogelijk te beperken.

Mijn schoonvader heeft nog twee van die glucosetesters met toebehoren en strips en naalden in de kast liggen; ongebruikt.

Hij heeft ook diabetis maar krijgt één keer in de x periode gewoon een compleet nieuw apparaat _O-

quote:
Ik weet nu een jaar of 3 dat ik het heb. Zit nog steeds op 1 a 2 metformine per dag en dat is wel te doen. Ik hoop dat jou dat ook lukt!
Ik vond wel alles wat op je afkomt behoorlijk pittig. En ook wel eens tegenstrijdige informatie.

En schrijf je vragen op als je weer een afspraak met de dvk hebt!

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt ;) Veel sterkte!
^O^
pi_158574877
Welkom hier Vonkenboer :W
Wat een slecht nieuws zo vlak voor de feestdagen. Ik heb geen type2, maar type1, dus dat is een wereld van verschil. Maar het verbaasd me echt dat je zegt dat je met zulke waardes (zowel gewoon als je HbA1c) geen klachten hebt. Veelvoorkomende klachten zijn moeheid, een droge mond, veel moeten drinken en plassen, wazig zien. Heb je echt totaal niks hiervan?
Ik hoop dat de Metformine werkt en dat je door leefstijlverandering je diabetes goed onder controle kunt houden.

Als antwoord op je vraag over die waarde van 122 bij jou (die onder de 53 moet zijn): Als je diabetes hebt, wordt af en toe het HbA1c-gehalte in je bloed bepaald. Dat is een soort gemiddelde van de bloedsuikerspiegel in de voorafgaande weken. De afkorting staat voor Hemoglobine A1c. Dat zijn versuikerde cellen van de rode bloedkleurstof. Dus hoe meer die cellen versuikerd zijn, hoe hoger je HbA1c is.

Let er trouwens op dat als je etiketten leest het niet alleen gaat om het "waarvan suiker", maar om koolhydraten in het algemeen. Dus soms staat er bijvoorbeeld op 22 koolhydraten waarvan 6 gram suiker, of 22 gram koolhydraten waarvan 10 gram suiker. Maar het gaat gewoon om die 22 dan, dat heeft effect op je bloedsuikerwaarde, niet alleen het "waarvan suiker" zeg maar.

In ieder geval veel succes en sterkte om dit een plekje in je leven te geven ^O^

Hier de eerste Kerst met mijn insulinepomp goed doorstaan :D Eerste Kerstdag uitgebreid diner gegeten en Tweede Kerstdag gegourmet. Maar gewoon waardes tussen de 4.2 en 8.1 gehad ^O^
  zondag 27 december 2015 @ 21:38:51 #196
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158583151
Zo'n bloedsuiker meter kan je aanvragen bij je diabetesverpleegkundige :). En idd letten op koolhydraten ook, niet alleen naar de (toegevoegde) suikers. Ik probeer ook zoveel mogelijk natuurlijke suikers te eten.

Hier met de kerst 2 dagen op 14 gezeten :') bleef bolussen en bijspuiten maar bleef rond de 14 hangen. Hopelijk vanaf morgen weer beetje fatsoenlijk ritme.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_158800801
Mogelijk kan iemand helpen. Heb Type 1 voor 10 jaar en mń HBA1C is stabiel rond de 6. Over het algemeen ben ik vrij goed ingesteld.

Alleen de laatste paar jaar heb ik last van altijd warm gevoel, spontane vermoeidheid en hoge hartslag/hartkloppingen. Vooral de hartslag kan soms de hele dag door rond de 90 zijn ook in mijn slaap. Ik ben bij de internist getest op schildklierziekte alleen dat zag er goed uit. Toch twijfel ik wel. Dit is toch niet typisch iets diabetisch?
pi_159225939
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:15 schreef cb2013 het volgende:
Mogelijk kan iemand helpen. Heb Type 1 voor 10 jaar en mń HBA1C is stabiel rond de 6. Over het algemeen ben ik vrij goed ingesteld.

Alleen de laatste paar jaar heb ik last van altijd warm gevoel, spontane vermoeidheid en hoge hartslag/hartkloppingen. Vooral de hartslag kan soms de hele dag door rond de 90 zijn ook in mijn slaap. Ik ben bij de internist getest op schildklierziekte alleen dat zag er goed uit. Toch twijfel ik wel. Dit is toch niet typisch iets diabetisch?
Nee niet dat ik weet. Ik heb het iig nog nooit gehoord dat dat ermee samenhangt. Wel vervelend zeg!
pi_159225993
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, laat ik mij hier dan ook maar melden. :)

Sinds vorige week maandag heb ik dan ook de diagnose diabetisch type 2, al enige tijd had ik allerlei rare en vage klachten die uiteindelijk niet overgingen naar behandeling met tabletten en zalf e.d. of in ieder geval niet weg bleven.

In overleg met de huisarts besloten om toch maar eens bloed te gaan prikken dan op een hele reeks van algemene zaken.

- Rode bloedcellen bleken goed
- Witte bloedcellen bleken goed
- Bezinking van het bloed was goed
- Ontstekingswaarden waren niet te hoog
- Nierfunctie was goed
- Schildklierfunctie was goed

Alleen de suikerwaarden bleken te hoog; deze bleek 17,2 te zijn. (en moet normaal rond de 8 liggen ?)

Ter bevestiging nog een keer weer wezen bloed prikken; op de langer termijn suikerwaarden.
Toen was de suikerwaarde 16 en de langere termijn waarde iets van 122 te zin (dat mag geloof ik 53 zijn ?).

Nu behandeling met tabletten Metformine 500 mg 2 x per dag, en voor 5 januari een afspraak met de diabetisch verpleegkundige, heb van de huisarts al wel gehoord dat er een verplicht rondje langs de diëtist, oogarts e.d. inzit.
Hoe gaat het nu? Hoe was het bij de DVK en heb je al andere afspraken gehad?
pi_159226167
.

[ Bericht 50% gewijzigd door _Hestia_ op 19-01-2016 17:59:20 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:51:40 #201
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_159230163
Mijn Hba1c was voor het eerst in 5 jaar ofzo onder de 70 :7

Nu nog volhouden :@
  dinsdag 19 januari 2016 @ 17:27:59 #202
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_159232624
ouderdomsdiabetes is blijkbaar niet erfelijk maar dat wist ik al.

eten jullie ook suikervrije koekjes enz of helemaal geen koekjes?

top dat jullie er zo open over kunnen praten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_159233373
Afvallen met diabetes, Sylvana's stappenplan:

Stap1: Laat je keelamandelen verwijderen
Stap2: Zet je basaal op 80%
Stap3: Drink alleen ijswater
Stap4: Eet de hele week alleen waterijs en na een paar dagen een beetje vla
Stap5: Bolus de hele week daar niet voor
Stap6: Eet bij een hypo een waterijsje en zet basaal voor 2 uur op 20%

In 1 week 3 kg afgevallen :o

PS: Je kunt alleen niets anders dan in bed of op de bank liggen ;)
En ik denk niet dat ik dit dieet zo lang volhoud tot ik al mn overgewicht kwijt ben :')
En van 10 hypo's in 1 week ga je je nog gammeler voelen :X

Wat zal ik toch blij zijn als ik weer normaal kan eten *O*
pi_159233402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:51 schreef JochemP het volgende:
Mijn Hba1c was voor het eerst in 5 jaar ofzo onder de 70 :7

Nu nog volhouden :@
Mooi dat hij onder de 70 zit maar nog is dat wel erg hoog natuurlijk. Hoe komt het dat je zo slecht te reguleren bent? Succes met volhouden ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:27 schreef sararaats het volgende:
ouderdomsdiabetes is blijkbaar niet erfelijk maar dat wist ik al.

eten jullie ook suikervrije koekjes enz of helemaal geen koekjes?

top dat jullie er zo open over kunnen praten.
Tegenwoordig wordt er vooral over type1 en type2 gepraat omdat ouderdomsdiabetes (type2) tegenwoordig niet alleen meer op oudere leeftijd voorkomt.

Ik heb zelf type1 en eet gewoon koekjes, dan geef ik daar gewoon insuline voor.
pi_159233816
type1 en ik eet in principe gewoon alles @Sararaats, behalve dingen die echt zowat volledig uit suiker bestaan :P Maar snacks zijn geen enkel probleem, zolang je het met mate doet.
Suikervrij als kind wel veel gedaan, nu eigenlijk nooit.

mijn manier is eigenlijk al jaren: 's ochtends normaal ontbijten, 's middags lunchen/koek/snacks of wat dan ook en dan avondeten en evt daarna nog snacks/koek/brood iets met koolhydraten mocht het avondeten niet voldoende zijn. En als je dan voor het avondeten kortwerkend inspuit kan je daarin variëren. Als ik 's middags meer wil eten dan er al rekening mee houden om later te avondeten bijvoorbeeld. Of als je later meer wil eten meer kortwerkende voor het avondeten inspuiten. Als je in de middag veel hebt gegeten en niet achterlijk laat wil avondeten gewoon een grotere periode voor het avondeten alvast de kortwerkende spuiten. Alleen weet je dan niet precies wanneer je kan avondeten(omlaag gaat dus) dus dat kan een beetje gokken zijn.

In principe is er voor alles wel wat te bedenken dus :P En met een beetje logisch nadenken kom je al een eind.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Moderator / Miss SHO dinsdag 19 januari 2016 @ 19:44:19 #206
22592 crew  Ole
pi_159236703
Type 2 kan ook (deels) erfelijk zijn hoor.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:48:38 #207
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_159238754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:51 schreef JochemP het volgende:
Mijn Hba1c was voor het eerst in 5 jaar ofzo onder de 70 :7

Nu nog volhouden :@
Awyis *O*. Hier op 64, v/d week bloedprikken. Denk dat ik hetzelfde zit, misschien iets lager.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:27 schreef sararaats het volgende:
ouderdomsdiabetes is blijkbaar niet erfelijk maar dat wist ik al.

eten jullie ook suikervrije koekjes enz of helemaal geen koekjes?

top dat jullie er zo open over kunnen praten.
Type 1 en type 2(ouderdomsdiabetes) kunnen beiden erfelijk zijn.
Ik eet eigenlijk alles. Zolang je er netjes voor corrigeert met je insuline kan dat. Al moet je niet 10 koekjes achter elkaar eten natuurlijk :P maar dat is voor niemand goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:59 schreef Sylvana het volgende:
Afvallen met diabetes, Sylvana's stappenplan:

Stap1: Laat je keelamandelen verwijderen
Stap2: Zet je basaal op 80%
Stap3: Drink alleen ijswater
Stap4: Eet de hele week alleen waterijs en na een paar dagen een beetje vla
Stap5: Bolus de hele week daar niet voor
Stap6: Eet bij een hypo een waterijsje en zet basaal voor 2 uur op 20%

In 1 week 3 kg afgevallen :o

PS: Je kunt alleen niets anders dan in bed of op de bank liggen ;)
En ik denk niet dat ik dit dieet zo lang volhoud tot ik al mn overgewicht kwijt ben :')
En van 10 hypo's in 1 week ga je je nog gammeler voelen :X

Wat zal ik toch blij zijn als ik weer normaal kan eten *O*
Jeetje gaat lekker :o maar niet vol te houden inderdaad. Succes en sterkte met aansterken!
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:52:07 #208
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_159238889
Gisteren ook op controle geweest trouwens, dvk gaat machtiging maken voor extra stripjes want ik krijg er maar 400 per 3 maanden terwijl ik recht al heb sowieso op 450 maar die krijg ik niet eens :'). Ze gaat die nu naar 650 zetten zodat ik wat vaker dagcurves kan maken. Ook gaat zt met m'n internist praten over het hebben van een sensor i.v.m. een zwangerschapswens. Sensor zou voor nu goed inzicht geven op hoe ik direct reageer op alles, dus eten/bewegen/enz. Dus hopelijk krijg ik die *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159238908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:48 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Jeetje gaat lekker :o maar niet vol te houden inderdaad. Succes en sterkte met aansterken!
Dankjewel! Vanavond gelukkig na 1.5 week weer normaal avondeten gehad, wat knapt een mens daar van op :)
Had ook de hele dag al hypo's (zat gemiddeld op 3.5 vandaag :{ ) dus dan is een bord pasta errug fijn om op te hebben :D
pi_159238961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:52 schreef Diconnected het volgende:
Gisteren ook op controle geweest trouwens, dvk gaat machtiging maken voor extra stripjes want ik krijg er maar 400 per 3 maanden terwijl ik recht al heb sowieso op 450 maar die krijg ik niet eens :'). Ze gaat die nu naar 650 zetten zodat ik wat vaker dagcurves kan maken. Ook gaat zt met m'n internist praten over het hebben van een sensor i.v.m. een zwangerschapswens. Sensor zou voor nu goed inzicht geven op hoe ik direct reageer op alles, dus eten/bewegen/enz. Dus hopelijk krijg ik die *O*
Zo'n extra machtiging is erg handig idd! En ik duim voor je dat je een sensor mag! (Ze zijn tegenwoordig wel echt streng helaas)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:10:29 #211
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_159239508
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel! Vanavond gelukkig na 1.5 week weer normaal avondeten gehad, wat knapt een mens daar van op :)
Had ook de hele dag al hypo's (zat gemiddeld op 3.5 vandaag :{ ) dus dan is een bord pasta errug fijn om op te hebben :D
Ik had die pomp allang in de hoek gegooid dan :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2016 @ 23:08:13 #212
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_159243987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:52 schreef Diconnected het volgende:
Gisteren ook op controle geweest trouwens, dvk gaat machtiging maken voor extra stripjes want ik krijg er maar 400 per 3 maanden terwijl ik recht al heb sowieso op 450 maar die krijg ik niet eens :'). Ze gaat die nu naar 650 zetten zodat ik wat vaker dagcurves kan maken. Ook gaat zt met m'n internist praten over het hebben van een sensor i.v.m. een zwangerschapswens. Sensor zou voor nu goed inzicht geven op hoe ik direct reageer op alles, dus eten/bewegen/enz. Dus hopelijk krijg ik die *O*
Ik wou dat ik ook zwanger kon worden zodat ik aan kon geven dat ik een zwangerschapswens had om een sensor te krijgen.
Carpe Libertatem
pi_159246118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:10 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik had die pomp allang in de hoek gegooid dan :P
Haha en nu weer op 3.4 *zucht*
Ik zet hem steeds op 20% voor 2 uur, maar vandaag blijf ik er echt in hangen. 3 hypo's en 1 keer op 4.5 :')
pi_159251182
meer eten dan :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_159253903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:14 schreef poker4lifee het volgende:
meer eten dan :P
Tja das dus het probleem want mn keelamandelen zijn vorige week verwijderd :P
Maar nu pomp ipv op 80% op 60% gezet. Hopelijk helpt dat.
pi_159254458
Hoi!

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, en ik hoop eigenlijk ook van niet - no offence ;) - maar ik ben wel benieuwd of jullie de volgende klachten misschien wat herkennen;

* Regelmatig heb ik doordeweeks dat ik aan het einde van de dag wat slapper wordt, beetje duizelig gevoel, het idee dat ik móet eten anders val ik neer. Ik ben nog nooit neergevallen, maar als ik dan bv thuis kom van het werk moet ik wel ff echt wat eten en vreet ik me helemaal vol. Daarna gaat het vaak weer beter. Dit heb ik gek genoeg alleen doordeweeks terwijl ik het idee heb dat ik in het weekend veel minder, en iig veel minder regelmatig eet. Dus dat zou het dan niet kunnen zijn. Ik doe zittend werk, misschien dat het daarmee te maken heeft. Als ik er een percentage op zou moeten plakken zou het denk ik 1 a 2 van de 5 werkdagen zijn, en weekend dus nooit. Ene keer erger dan de andere keer natuurlijk.

* Constant wat kunnen/willen eten. Dit heb ik al mijn hele leven, maar ik kan wel blijven eten. Vroeger at ik rustig een half uur na het avondeten een zak chips op, en zelfs het laatste jaar/anderhalf jaar waarin ik veel gezonder ben gaan eten, vezelrijk etc, heb ik dat nog steeds na maaltijden, of eigenlijk de hele dag door. Ik snoep eigenlijk niet 's avonds, maar wat chips ofzo is toch wel lekker, stukkie droge worst, wat dan ook. Gewoon altijd zin in wat.

* Vaak plassen. Ik drink eigenlijk alleen maar water, thee, 1 glaasje vruchtensap in de ochtend en verder soms alcohol. Best veel water/thee op een dag ook en is het logisch dat ik veel moet plassen. Maar soms moet ik zoveel, dat klopt niet. Vorige week nog met huisarts gebeld, urine afgeleverd ivm mogelijke blaasontsteking. Kwam niks uit.

* Droge mond heb ik soms er wel bij, maar niet dat ik constant wat moet drinken. Wel zin in, maar denk er ook niet altijd aan. Dus niet acute dorst oid.

* Nachtzweten. Dit heb ik ook af en toe, misschien 1x per week. Gewoon koel op mijn kamer, geen idee hoe dat komt.

Al deze klachten heb ik al jaren, ook al meerdere bloedonderzoeken gedaan, ook nuchter op diabetes, en daar kwam ik nooit wat uit. Heb ik dan sowieso geen diabetes? Wat kan het anders zijn? Iemand die dit herkend/een idee over heeft?

Sport ook iig 3x per week fanatiek, en meestal vaker (voetbal/wielrennen). Eet gezond, drink amper frisdrank, let op suikers, slaap goed, etc. Ook geen last van mijn ogen trouwens, zoals ik hier nog wel vaak las in dit topic. Heb wel lenzen maar dat is al jaaaaren dezelfde sterkte, geen oogontsteking, niks..

Alvast bedankt.
pi_159254523
Aanvulling: ben 190 en ca 80 kilo, volgens mij is dat ook aardig steady, merk iig geen duidelijke verschillen daarin. Kon ook altijd alles eten, kwam nooit aan. Nu word ik iets ouder en merk ik wel wat verschil, zeker het onderbuikje sluimert wat aan de oppervlakte, maar verder nergens dik ofzo.
  Moderator / Miss SHO woensdag 20 januari 2016 @ 15:34:46 #218
22592 crew  Ole
pi_159256369
Ontbijt je wel goed? Goed ontbijten en lunchen kan helpen om je aan het eind van de middag beter te voelen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_159256757
Ik heb een hele tijd met kwark en muesli ontbeten, nu doe ik het meestal gewoon met 2 sneetjes volkorenbrood en wat beleg. Dat is rond half 8 en dan vaak rond half 10/10 uur een banaan oid, en zoals vandaag om 11u een halve omelet met groenten van gister O+. Nu wel weer een beetje slap aan het einde van de werkdag.

Maar in het weekend ontbijt ik meestal later/uitgebreider omdat het dan uurtje of half 10 is ofzo, dan semi-brunch ik meteen met flink belegde broodjes of salade of wat dan ook.. Zou daar aan kunnen liggen ja.
  Moderator / Miss SHO woensdag 20 januari 2016 @ 15:56:05 #220
22592 crew  Ole
pi_159257092
Het valt te proberen toch!

Op werkdagen is het goed om
-ontbijt
-rond 11 iets tussendoor. Appel, banaan
- lunch met minimaal 3 boterhammen
-uurtje of 3 een stevig tussendoortje. Bijvoorbeeld fruit en yoghurt, of een boterham, of iets anders (niet alleen komkommer of zo)

Als je dat doet heb je minder last van een middagdip. Bij mij werkt dat.
En inderdaad, als je vrij hebt en minder actief heb je vaak ook wat minder nodig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_159257208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:56 schreef Ole het volgende:
Het valt te proberen toch!

Op werkdagen is het goed om
-ontbijt
-rond 11 iets tussendoor. Appel, banaan
- lunch met minimaal 3 boterhammen
-uurtje of 3 een stevig tussendoortje. Bijvoorbeeld fruit en yoghurt, of een boterham, of iets anders (niet alleen komkommer of zo)

Als je dat doet heb je minder last van een middagdip. Bij mij werkt dat.
En inderdaad, als je vrij hebt en minder actief heb je vaak ook wat minder nodig.
Mja, het probleem is een beetje dat ik dat eigenlijk al doe, en vaak ook in grotere hoeveelheden ;( en zeker in het weekend heb ik fanatiek sport, en zou ik dus juist meer moeten gebruiken lijkt me.. dat zittende baantje van me kost niet zoveel energie denk ik dan.
  Moderator / Miss SHO woensdag 20 januari 2016 @ 16:02:19 #222
22592 crew  Ole
pi_159257242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:00 schreef Reljem het volgende:

[..]

Mja, het probleem is een beetje dat ik dat eigenlijk al doe, en vaak ook in grotere hoeveelheden ;( en zeker in het weekend heb ik fanatiek sport, en zou ik dus juist meer moeten gebruiken lijkt me.. dat zittende baantje van me kost niet zoveel energie denk ik dan.
En je gewicht is zo te zien ook prima.
Eet je wel volkorenbrood?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_159258402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:02 schreef Ole het volgende:

[..]

En je gewicht is zo te zien ook prima.
Eet je wel volkorenbrood?
Yes! Eigenlijk voel ik me ook topfit, ik eet gezond, ik sport, ik heb geen grote klachten.. maar toch sluimert dit al vrij lang, maar na verschillende onderzoeken en bloedtesten - juist op diabetes - komt er ook niks uit. Het blijft zo vaag ;(
pi_159497897
Gisteravond ben ik naar een bijeenkomst geweest "Diabetes, op weg naar de toekomst"

De bijeenkomst was erg interessant! Het was echt superdruk, er waren meer dan 450 mensen!!!

Er waren 4 sessies met lezingen, als eerste vertelde mijn eigen internist wat over de geschiedenis van diabetes en hoe het in het ziekenhuis georganiseerd is en aan welke onderzoeken ze mee doen etc. Daarna was er een lezing van de JDRF, een stichting die zich echt focust op Diabetes type1 onderzoek. Zij hebben een "5 oplossingspaden" -plan om diabetes te genezen. Zo werken ze aan een kunstmatige alvleesklier, aan glucosegevoelige insuline, waardoor je maar 1 keer per jaar insuline hoeft toe te dienen, willen ze van stamcellen goede betacellen gaan implanteren en willen ze uiteindelijk dus zorgen voor regeneratie (volledig herstel van het beschadigde orgaan) zodat er alleen nog preventie nodig is (hoe voorkom je dat je diabetes krijgt). Dus dat was wel erg interessant

Na de pauze was er een lezing van Medtronic, de fabrikant van mijn insulinepomp, die vertelde over de ontwikkeling qua pompen en sensoren. Ik heb geen sensor, maar als je die wel hebt dan meet de sensor dus constant je bloedsuikerspiegel en als je dan bijvoorbeeld te laag komt, dan stopt je pomp (640G) automatisch met insuline geven. De ontwikkeling die er aan komt is dat het ook andersom werkt, dat als je te hoog komt de pomp automatisch extra insuline gaat geven. Dat noemen ze de zogenaamde "closed loop" , dat de pomp dat dus zelf doet en je daar minder handelingen zelf voor hoeft te doen. Maarja, ik heb geen sensor, dus voor mij heeft het geen invloed verder. Maar het is wel handig dat het straks kan dus! ^O^

En tenslotte was er nog een lezing van een professor die in het LUMC werkt en daar doen ze veel transplantaties van volledige alvleesklieren en Eilandjes van Langerhans ( het gedeelte van de alvleesklier dat zorgt voor de insulineproductie)
Ik ken 1 iemand die vorig jaar dus een dubbele transplantie heeft gekregen, zowel een nieuwe alvleesklier als een nieuwe nier ( want die werkte door complicaties niet meer) En zij heeft nu dus gewoon geen diabetes meer! Dat is echt zo bizar! :o
Maarja, het is helaas niet mogelijk om iedereen ff een nieuwe alvleesklier te geven, want er zijn 2000 mensen per jaar die diabetes krijgen, en er zijn maar 60 donor-alvleesklieren per jaar. Maar voor de mensen voor wie het echt nodig is, is het echt wel super natuurlijk dat dit kan!

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 29-01-2016 19:55:47 ]
pi_159498234
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:18 schreef Sylvana het volgende:

Maarja, het is helaas niet mogelijk om iedereen ff een nieuwe alvleesklier te geven, want er zijn 2000 mensen per jaar die diabetes krijgen, en er zijn maar 60 donor-alvleesklieren per jaar. Maar voor de mensen voor wie het echt nodig is, is het echt wel super natuurlijk dat dit kan!
eigenlijk zou je net als bij lever en nier als levende donor een donatie moeten kunnen doen van wat eilandjes van Langernogwat
pi_159498277
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

eigenlijk zou je net als bij lever en nier als levende donor een donatie moeten kunnen doen van wat eilandjes van Langernogwat
Langerhans ;) Maar ja dat zou wel handig zijn! Al zijn ze nu dus in het lab bezig met kunstmatige eilandjes produceren die ze dan inspuiten. Dan moet je 1x in de 5 jaar zo'n beetje die eilandjes laten inspuiten.
pi_159500133
jammer dat het altijd van die mega lange termijn dingen zijn. om de 5 jaar weer hoop met iets, en elke keer leidt het in ieder geval voor deze generatie nog tot niks :'(
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:06:59 #228
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_159513179
Tegenwoordig zijn ze ook met 3D printers organen aan het namaken dus wie weet kan het ook voor een alvleesklier :D dat zou ook al veel helpen denk ik.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159514705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:54 schreef poker4lifee het volgende:
jammer dat het altijd van die mega lange termijn dingen zijn. om de 5 jaar weer hoop met iets, en elke keer leidt het in ieder geval voor deze generatie nog tot niks :'(
Ja dat is idd jammer :(

quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:06 schreef Diconnected het volgende:
Tegenwoordig zijn ze ook met 3D printers organen aan het namaken dus wie weet kan het ook voor een alvleesklier :D dat zou ook al veel helpen denk ik.
Dat zou helemaal gaaf zijn ja :D
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 12:15:44 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159647271
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Hoe was het bij de DVK en heb je al andere afspraken gehad?
Vandaag ben ik voor mijn Fundus foto even langs de plaatselijke polikliniek geweest, stond binnen 20 minuten weer buiten; die druppels in je ogen is wat onaangenaam, maar uiteindelijk stelt het niks voor.

Laatste keer dat ik bij de dvk ben geweest was mijn suiker (nuchter) tien; zei wou direct het aantal tabletten opvoeren om de suiker nog meer te laten zakken. Maar we zijn nu pas een maand of twee onderweg en het daalde uiteindelijk nog steeds.

Ik ben begonnen met een waarde van 17 en die was binnen drie weken al gedaald naar 13, alles heeft uiteindelijk ook gewoon zijn tijd nodig (ik ga dus gewoon door met 3 pilletjes dagelijks) heb nu een afspraak bij haar voor 6 april voor de algemene grootte apk ;)

Verder was mijn bloeddruk wat aan de hoge kant; maar dat zal de stress wel een beetje zijn.

Ben bij de diëtist geweest, heel voedingsadvies meegekregen; zijn wel wat kleine dingen die ik probeer aan te passen, maar ze was niet heel erg negatief over mijn voedingspatroon :P
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 februari 2016 @ 12:23:41 #231
22592 crew  Ole
pi_159647477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vandaag ben ik voor mijn Fundus foto even langs de plaatselijke polikliniek geweest, stond binnen 20 minuten weer buiten; die druppels in je ogen is wat onaangenaam, maar uiteindelijk stelt het niks voor.

Laatste keer dat ik bij de dvk ben geweest was mijn suiker (nuchter) tien; zei wou direct het aantal tabletten opvoeren om de suiker nog meer te laten zakken. Maar we zijn nu pas een maand of twee onderweg en het daalde uiteindelijk nog steeds.

Ik ben begonnen met een waarde van 17 en die was binnen drie weken al gedaald naar 13, alles heeft uiteindelijk ook gewoon zijn tijd nodig (ik ga dus gewoon door met 3 pilletjes dagelijks) heb nu een afspraak bij haar voor 6 april voor de algemene grootte apk ;)

Verder was mijn bloeddruk wat aan de hoge kant; maar dat zal de stress wel een beetje zijn.

Ben bij de diëtist geweest, heel voedingsadvies meegekregen; zijn wel wat kleine dingen die ik probeer aan te passen, maar ze was niet heel erg negatief over mijn voedingspatroon :P
Hoe zit je met sporten? Hielp bij mij ook enorm om het omlaag te krijgen.

En hebben ze je vitamine D gemeten? Het is (nog) niet aangetoond, maar er zijn sterke aanwijzingen dat het helpt om vitamine D bij te slikken. Zeker als je laag zit. Ik neem gewoon van die kinder- kauwpilletjes van Etos.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 12:43:17 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159648065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:23 schreef Ole het volgende:
Hoe zit je met sporten? Hielp bij mij ook enorm om het omlaag te krijgen.
Ooit in een ver verleden een blauwe maandag gevolleybald, verder nooit echt gesport; ook geen behoefte aan eigenlijk.

Het scheelt wel veel dat ik niet een zittend beroep heb; als elektromonteur ben je toch nog veel in beweging.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:23 schreef Ole het volgende:
En hebben ze je vitamine D gemeten? Het is (nog) niet aangetoond, maar er zijn sterke aanwijzingen dat het helpt om vitamine D bij te slikken. Zeker als je laag zit. Ik neem gewoon van die kinder- kauwpilletjes van Etos.
Geen idee, geloof niet dat ze dat gemeten hebben; maar je bloedsuiker zou daar van dalen ?
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 februari 2016 @ 12:47:55 #233
22592 crew  Ole
pi_159648175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ooit in een ver verleden een blauwe maandag gevolleybald, verder nooit echt gesport; ook geen behoefte aan eigenlijk.

Het scheelt wel veel dat ik niet een zittend beroep heb; als elektromonteur ben je toch nog veel in beweging.

[..]

Geen idee, geloof niet dat ze dat gemeten hebben; maar je bloedsuiker zou daar van dalen ?
ja zou kunnen. Zeker als je te laag zit.

Ik doe krachttraining. Als je spieren harder werken kan dat de opname van insuline verbeteren.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 12:52:10 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159648294
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:47 schreef Ole het volgende:
ja zou kunnen. Zeker als je te laag zit.
Maar ik heb het juist nog aan de te hoge kant :P

quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:47 schreef Ole het volgende:
Ik doe krachttraining. Als je spieren harder werken kan dat de opname van insuline verbeteren.
Ik zie mijzelf niet in de sportschool in ons dorp staan; dat publiek wat daar komt pas ik echt niet tussen. En het sporten moet vooral ook leuk zijn denk ik, anders heb ik het idee dat ik het toch vroegtijdig afhaak :+

Ben je in jou werk lichamelijk bezig ? :@
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 februari 2016 @ 12:54:38 #235
22592 crew  Ole
pi_159648365
Ik bedoel te lage vitamine d ;)

Ik studeer nu dus krijg daar geen beweging van.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_159652193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar ik heb het juist nog aan de te hoge kant :P

[..]

Ik zie mijzelf niet in de sportschool in ons dorp staan; dat publiek wat daar komt pas ik echt niet tussen. En het sporten moet vooral ook leuk zijn denk ik, anders heb ik het idee dat ik het toch vroegtijdig afhaak :+

Ben je in jou werk lichamelijk bezig ? :@
wandelen is ook beweging
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 16:01:25 #237
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159653640
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

wandelen is ook beweging
*kuch*

Heb je het weer gezien buiten ? ;)
Maar ik snap wat je bedoeld hoor.
pi_159881080
Heeft iemand van jullie (al) ervaring met het FreeStyle Libre (wat een naam :P) systeem? Op www.nooitmeerprikken.nl staat de info. *edit, niet dus Het ziet er op zich wel handig uit. Maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen. www.freestylelibre.nl
pi_159881122
nietmeerprikken.nl was het :{ goed bezig :')
pi_159881146
Ik heb hem zelf niet maar ik ken wel meerdere mensen die hem gebruiken. Het is echt super ideaal. Alleen hij wordt niet vergoed dus het is nog wel een prijzig verhaal. Een startpakket kost 160 euro geloof ik en daarna is het 120 euro per maand (je hebt 2 sensors per maand nodig)
pi_159881198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb hem zelf niet maar ik ken wel meerdere mensen die hem gebruiken. Het is echt super ideaal. Alleen hij wordt niet vergoed dus het is nog wel een prijzig verhaal. Een startpakket kost 160 euro geloof ik en daarna is het 120 euro per maand (je hebt 2 sensors per maand nodig)
Super dat je zo snel reageert :) het leek me ook al een uitkomst. Kga 'm voor m'n moeder bestellen dan. Onkosten kom ik wel overheen. Ze meet nu te weinig omdat ze het gedoe vindt. En de diabetesexpert van de dok heeft haar weer een metformine erbij gegeven. Met zo'n ding kan ze op elk moment van de dag meten dan. Ideaal. Bedankt voor je info *O*
pi_159881684
Ik krijg misschien de Freestyle Libre vergoed :D gisteren bij m'n internist geweest en toen begon ze zelf over dat de Libre wel wat voor mij was. Dus ze gaat met de zorgverzekering in overleg of ik hem vergoed krijg. Zou wel echt ideaal zijn *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159881756
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:25 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Super dat je zo snel reageert :) het leek me ook al een uitkomst. Kga 'm voor m'n moeder bestellen dan. Onkosten kom ik wel overheen. Ze meet nu te weinig omdat ze het gedoe vindt. En de diabetesexpert van de dok heeft haar weer een metformine erbij gegeven. Met zo'n ding kan ze op elk moment van de dag meten dan. Ideaal. Bedankt voor je info *O*
Ja dan is het zeker een uitkomst. Alleen ff de scanner er langs halen en klaar ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:02 schreef Diconnected het volgende:
Ik krijg misschien de Freestyle Libre vergoed :D gisteren bij m'n internist geweest en toen begon ze zelf over dat de Libre wel wat voor mij was. Dus ze gaat met de zorgverzekering in overleg of ik hem vergoed krijg. Zou wel echt ideaal zijn *O*
Nu dat zou echt heel ideaal zijn want ik ken echt niemand waarbij de zorgverzekering het vergoedt nl. Ik weet alleen dat Zilveren Kruis er een proef mee doet en zij willen op termijn voor bepaalde groepen (zelfde eisen als nu voor sensor) het gaan vergoeden. Maar nu nog niet. Dus ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was ;)
pi_159881842
Fijne webshop wel :') wil ik afrekenen, geeft ie een foutmelding dat de pagina niet bestaat. Nog voordat ie uberhaupt je bank kon selecteren met iDeal. Ga ik terug, zegt ie: je kunt niet binnen 14 dagen dezelfde artikelen opnieuw bestellen. Grrrr |:( en nergens een mailadres te vinden. Heb me maar voor de nieuwsbrief ingeschreven, in de hoop daar op te kunnen replyen.
Zal nog even verder zoeken naar 'contact'.

Je kunt 1 startpakket bestellen, 6 sensoren max. en 1 losse reader. Ik wilde voor een ander familielid ook een pakket bestellen.
pi_159881865
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dan is het zeker een uitkomst. Alleen ff de scanner er langs halen en klaar ^O^

[..]

Nu dat zou echt heel ideaal zijn want ik ken echt niemand waarbij de zorgverzekering het vergoedt nl. Ik weet alleen dat Zilveren Kruis er een proef mee doet en zij willen op termijn voor bepaalde groepen (zelfde eisen als nu voor sensor) het gaan vergoeden. Maar nu nog niet. Dus ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was ;)
Ja ik weet dat ie bijna niet vergoed wordt, maar ik heb ook een kinderwens. En mijn internist gaf aan dat het dan voor de zorgverzekering het overwegen waard is om groen licht te geven. Maar als ik de Libre niet mag dan krijg ik de sensor. Maar als je gaat kijken qua kosten is de Libre goedkoper op den duur aangezien je dus alleen die Libre hebt en geen stripjes en naaldjes voor regulier meten. Met een sensor moet je alsnog een paar keer per dag meten.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159881885
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:11 schreef empa1010 het volgende:
Fijne webshop wel :') wil ik afrekenen, geeft ie een foutmelding dat de pagina niet bestaat. Nog voordat ie uberhaupt je bank kon selecteren met iDeal. Ga ik terug, zegt ie: je kunt niet binnen 14 dagen dezelfde artikelen opnieuw bestellen. Grrrr |:( en nergens een mailadres te vinden. Heb me maar voor de nieuwsbrief ingeschreven, in de hoop daar op te kunnen replyen.
Zal nog even verder zoeken naar 'contact'.

Je kunt 1 startpakket bestellen, 6 sensoren max. en 1 losse reader. Ik wilde voor een ander familielid ook een pakket bestellen.
Oh handig :') kan je niet bij een andere hulpmiddelen site bestellen? Bij bosman of boerenmedical?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159881900
O dat zal ik vanmiddag even bekijken. Ik moet nu helaas als de brandweer weg, maar ik ben straks op een andere locatie en ga het nogmaals proberen. Loopt ie weer vast dan heb ik iig een klantenservice nummer gevonden, bel dan maandagochtend gelijk.

Geen idee of ze 'm elders verkopen maar dat ga ik later op de dag zeker proberen. Bedankt voor de tip! :)
pi_159881912
En ik zal ff voor je duimen dat jij 'm vergoed krijgt ^O^
pi_159881977
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:11 schreef empa1010 het volgende:
Fijne webshop wel :') wil ik afrekenen, geeft ie een foutmelding dat de pagina niet bestaat. Nog voordat ie uberhaupt je bank kon selecteren met iDeal. Ga ik terug, zegt ie: je kunt niet binnen 14 dagen dezelfde artikelen opnieuw bestellen. Grrrr |:( en nergens een mailadres te vinden. Heb me maar voor de nieuwsbrief ingeschreven, in de hoop daar op te kunnen replyen.
Zal nog even verder zoeken naar 'contact'.

Je kunt 1 startpakket bestellen, 6 sensoren max. en 1 losse reader. Ik wilde voor een ander familielid ook een pakket bestellen.
Ja dat is pas veranderd. Eerst was er een wachtlijst van een jaar en mocht je max 2 sensoren bestellen. Maar ze hebben nu de productie opgeschroefd. Geen wachtlijst meer en max 6 sensoren bestellen nu. Maar dan moet je geen foutmelding krijgen idd ;) Volgens mij is het niet mogelijk ergens anders te bestellen.

Disana oké ik ga voor je duimen dan ^O^
pi_159889131
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat is pas veranderd. Eerst was er een wachtlijst van een jaar en mocht je max 2 sensoren bestellen. Maar ze hebben nu de productie opgeschroefd. Geen wachtlijst meer en max 6 sensoren bestellen nu. Maar dan moet je geen foutmelding krijgen idd ;) Volgens mij is het niet mogelijk ergens anders te bestellen.

Disana oké ik ga voor je duimen dan ^O^
Het is gelukt *O* wat ik niet begrijp is dat ze niet zorgen dat ze genoeg kunnen leveren. Je hebt iets unieks ontwikkeld dus je kunt daar flink mee cashen zou je denken.
pi_159891446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:52 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Het is gelukt *O* wat ik niet begrijp is dat ze niet zorgen dat ze genoeg kunnen leveren. Je hebt iets unieks ontwikkeld dus je kunt daar flink mee cashen zou je denken.
Mooi dat het gelukt is *O*
En tja geen idee waarom dat eerst zo ging, misschien dat ze het toch onderschat hebben hoeveel vraag er naar kwam.
  maandag 15 februari 2016 @ 22:47:15 #252
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_159951320
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_159956469
Ik had het gezien ja. Erg fijn ook dat ze eronder in die infogram zetten dat type1 niks met leefstijl of overgewicht te maken heeft ^O^
Eindelijk een keer een bericht wat volledig is.
Het zou mooi zijn als hij vergoed wordt. Alleen ben ik bang dat er dan net als bij de sensor allerlei voorwaarden aan gesteld worden waardoor ik er nog geen recht op heb omdat ik zo goed ben ingesteld.
pi_160013112
Ik meld me even voorzichtig hier aan ;)
Volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te checken of ik diabetes heb. Waarschijnlijk type 2 want het zit in de familie en ik ben niet de slankste :')

De reden waarom ik het wil checken: ik heb al een paar weken (maanden..) last van mn oog. Er zweven zwarte punten door mn blijkveld die meebewegen als ik mn oog beweeg. Een soort dode pixels. Nu weet ik dat je met diabetes ook oogklachten kunt hebben. Misschien niet specifiek deze klacht, maar toch...
Daarnaast werd ik gister ineens onwel. Ik was boven aan het Fokken, en ineens werd ik licht in mn hoofd, mn handen trilden, mn armen werden zwaar. Ik ben naar beneden gegaan maar het was echt moeilijk om rechtop te blijven. Ik moest ook vrij veel eten voordta ik me weer goed voelde. Ik heb wel vaker dat ik ga trillen en licht in mn hoofd wordt, maar meestal lost dat op als ik een cracker eet. Dit duurde echt heel lang.

Echt veel meer drinken doe ik niet denk ik... ik drink sowieso al heel slecht :') Maar ik kan nu wel een glas spa rood achter elkaar drinken terwijl ik dat normaal niet met prik kan.

Kortom: ik vind het allemaal dubieus en ik wil dat ernaar gekeken wordt :P Kan iemand me vertellen hoe zo'n traject eruit ziet? Prikken ze een paar keer en is het dan meteen duidelijk?
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 februari 2016 @ 11:58:59 #255
22592 crew  Ole
pi_160013662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:35 schreef Elvi het volgende:
Ik meld me even voorzichtig hier aan ;)
Volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te checken of ik diabetes heb. Waarschijnlijk type 2 want het zit in de familie en ik ben niet de slankste :')

De reden waarom ik het wil checken: ik heb al een paar weken (maanden..) last van mn oog. Er zweven zwarte punten door mn blijkveld die meebewegen als ik mn oog beweeg. Een soort dode pixels. Nu weet ik dat je met diabetes ook oogklachten kunt hebben. Misschien niet specifiek deze klacht, maar toch...
Daarnaast werd ik gister ineens onwel. Ik was boven aan het Fokken, en ineens werd ik licht in mn hoofd, mn handen trilden, mn armen werden zwaar. Ik ben naar beneden gegaan maar het was echt moeilijk om rechtop te blijven. Ik moest ook vrij veel eten voordta ik me weer goed voelde. Ik heb wel vaker dat ik ga trillen en licht in mn hoofd wordt, maar meestal lost dat op als ik een cracker eet. Dit duurde echt heel lang.

Echt veel meer drinken doe ik niet denk ik... ik drink sowieso al heel slecht :') Maar ik kan nu wel een glas spa rood achter elkaar drinken terwijl ik dat normaal niet met prik kan.

Kortom: ik vind het allemaal dubieus en ik wil dat ernaar gekeken wordt :P Kan iemand me vertellen hoe zo'n traject eruit ziet? Prikken ze een paar keer en is het dan meteen duidelijk?
ga je nuchter? Dan prikken ze nuchter, en waarschijnlijk meteen je Hb1AC. Dat tweede moet misschien bij het lab. Daaraan kunnen ze zien of je suiker over de laatste weken te hoog is geweest. Als dat zo is krijg je, afhankelijk van de hoogte dieet of meteen ook medicijnen. Sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_160013931
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:58 schreef Ole het volgende:

[..]

ga je nuchter? Dan prikken ze nuchter, en waarschijnlijk meteen je Hb1AC. Dat tweede moet misschien bij het lab. Daaraan kunnen ze zien of je suiker over de laatste weken te hoog is geweest. Als dat zo is krijg je, afhankelijk van de hoogte dieet of meteen ook medicijnen. Sterkte!
Nee ik heb een afspraak om half 4 in de middag dus ik ga zeker niet nuchter :P Ik denk dat ze het bloed dan wel bij het lab laten checken.
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 februari 2016 @ 18:20:12 #257
22592 crew  Ole
pi_160021865
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee ik heb een afspraak om half 4 in de middag dus ik ga zeker niet nuchter :P Ik denk dat ze het bloed dan wel bij het lab laten checken.
En ze kunnen dan ook wel checken wat je glucose op dat moment is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 18:52:25 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_160022637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee ik heb een afspraak om half 4 in de middag dus ik ga zeker niet nuchter :P Ik denk dat ze het bloed dan wel bij het lab laten checken.
Dan eens afwachten wat daar uit komt :)

Ik zelf moet begin april voor de algehele grote apk ;), foto van mijn ogen zijn al gemaakt daar heb ik niks bijzonders overgehoord en neem voor het gemak maar even aan dat ze als ze iets gezien zouden hebben, ze vast niet wachten tot begin april. :P
pi_160169611
Even een heel domme vraag: momenteel ben ik psychiatrisch opgenomen omdat ik enorme wisselingen heb in mijn stemming. Ongeveer een half/driekwartier na mijn ontbijt kreeg ik uit het niets een enorme woede aanval. Een verpleegkundige vond me naar acerton ruiken en besloot mijn suiker te prikken (3.1) en besloot dat ik gelijk chocomelk voor de snelle suikers en volkolkeren boterham met kaas moest eten voor de trage suikers (en nu ongelooflijke dorst)

Daarnaast heb ik allerlei vage klachten en dingen waar ik nooit aandacht aan heb geschonken (wazig zien soms, veel drinken en plassen, altijd dorst, vaak moe, duizelig, hoofdpijn, hangerig/raar voelen).

Ze willen nu dus een dagcurve bij me gaan prikken, wat moet ik hierbij voorstellen? Hoe ziet die er normaal/abnormaal uit?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_161026764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een heel domme vraag: momenteel ben ik psychiatrisch opgenomen omdat ik enorme wisselingen heb in mijn stemming. Ongeveer een half/driekwartier na mijn ontbijt kreeg ik uit het niets een enorme woede aanval. Een verpleegkundige vond me naar acerton ruiken en besloot mijn suiker te prikken (3.1) en besloot dat ik gelijk chocomelk voor de snelle suikers en volkolkeren boterham met kaas moest eten voor de trage suikers (en nu ongelooflijke dorst)

Daarnaast heb ik allerlei vage klachten en dingen waar ik nooit aandacht aan heb geschonken (wazig zien soms, veel drinken en plassen, altijd dorst, vaak moe, duizelig, hoofdpijn, hangerig/raar voelen).

Ze willen nu dus een dagcurve bij me gaan prikken, wat moet ik hierbij voorstellen? Hoe ziet die er normaal/abnormaal uit?
Sorry ik was het topic een beetje kwijtgeraakt. Wat naar zeg dat dat toen gebeurd is. Is die dagcurve inmiddels geprikt en heb je inmiddels al de diagnose gekregen? ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee ik heb een afspraak om half 4 in de middag dus ik ga zeker niet nuchter :P Ik denk dat ze het bloed dan wel bij het lab laten checken.
En hoe is het bij jou afgelopen?

Ik ben vandaag 2 uur aan het klooien geweest met Carelink, maar het lukte niet om mijn pomp uit te lezen :(
Eerst kon ik wel inloggen maar niet uitlezen en later kon ik niet eens meer inloggen :(
En ik moest dus vanmiddag voor het eerst sinds ik de pomp heb op controle naar de DVK, dus ik was aardig gefrustreerd.
Maar mn DVK kon met haar programma gelukkig wel mn pomp uitlezen ^O^
Alle instellingen (Basaal, KH-ratio, Insulinegevoeligheid etc) werken goed dus hoef niks te veranderen. Hba1c was 50, vorige keer (laatste keer dat ik nog spoot) 46, maar toen had ik ook veel hypo's gehad. Ik zit al jaren tussen de 43 en 51, dus daar past deze ook mooi tussen ^O^
Bloeddruk en voetcontrole was ook goed, dus DVK en ik zijn tevreden over hoe het gaat met de pomp *O*

Toevallig iemand de aflevering van "De kennis van nu" gezien vorige week donderdag die ging over doorbraken in Diabetes? Ik vond het erg interessant iig!
Je kunt het hier terugkijken: http://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/24-03-2016/VPWON_1251912
pi_161027759
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sorry ik was het topic een beetje kwijtgeraakt. Wat naar zeg dat dat toen gebeurd is. Is die dagcurve inmiddels geprikt en heb je inmiddels al de diagnose gekregen? ;(

Nee, wel geprikt. Ik zat de hele dag rond de 3,1~3.3
Dus niks mis zei de vpk :) en geen arts ingeschakeld
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_161028740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, wel geprikt. Ik zat de hele dag rond de 3,1~3.3
Dus niks mis zei de vpk :) en geen arts ingeschakeld
Nou dat is wel erg laag iig. Normaal moet je tussen de 4 en de 6.5 zitten zo'n beetje als je geen diabetes hebt. Verder niet meer gehad ook dan?
pi_161032319
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nou dat is wel erg laag iig. Normaal moet je tussen de 4 en de 6.5 zitten zo'n beetje als je geen diabetes hebt. Verder niet meer gehad ook dan?
misschien niet in NL? Je kan meten in mmol/L of mg/dL
pi_161033044
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien niet in NL? Je kan meten in mmol/L of mg/dL
Nee die laatste is juist 9x de waarde wat in NL is geloof ik. Maar kan best zijn dat ze een dagje die hypo's had en daarna niet meer. Mijn vriend zit ook wel eens laag en is dan ook prikkelbaarder.

Het is net trouwens EINDELIJK gelukt om zelf ook mijn pomp uit te lezen ^O^
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 22:12:37 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161361990
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan eens afwachten wat daar uit komt :)

Ik zelf moet begin april voor de algehele grote apk ;), foto van mijn ogen zijn al gemaakt daar heb ik niks bijzonders overgehoord en neem voor het gemak maar even aan dat ze als ze iets gezien zouden hebben, ze vast niet wachten tot begin april. :P
Nou, vorige week woensdag dan mijn algemene apk gehad, en heel veel positiefs viel er eigenlijk niet te melden. Ligt misschien ook wel een beetje aan de hypocriete kut die we hier bij de huisarts als diabetus muts hebben :{

Om dan maar even positief te beginnen, de fundes foto's was niks bijzonders op te zien en die waren dus gewoon goed. Ook was mijn gewicht goed, en de controle van de voeten bracht ook niks bijzonders aan het licht. Ingeleverde urine was ook goed.

En mijn HbA1c waarde laat een daling zien van 112 naar 83; dat is in ieder geval niet genoeg dus is er besloten om er dagelijks 1 tablet bij te nemen.
Dat brengt het op vier stuks per dag. -O-

Op zich verdraag ik die tabletten wel goed; heb geen klachten eigenlijk.

En om het negatief af te sluiten ; mijn cholesterol was te hoog, toen ik vroeg hoe hoog kwam er een uitspraak in de trend van "gewoon, te hoog voor iemand met diabetis" :') en mijn bloeddruk was niet goed (maar heb meer het idee dat dit komt door het "witte jassen syndroom") en dat ik een pleuris hekel heb aan de vrouw in kwestie helpt ook niet. Ik kan gewoon niet normaal met dat mens praten.

Ben nu 3 maand diabetis patient en zei wil eigenlijk gewoon "met geweld" in één keer alle waarden die er zijn precies volgens het boekje en lijsten e.d. perfect hebben.
Want o wheej als er ook maar iets ook maar iets afwijkt !

Heb het idee dat ze mij ook gewoon geen tijd geeft; alsof je ineens alles goed kunt hebben }:| :|W
Moet eind april iig weer komen, dit maal bij de doktersassistente.
pi_161362815
Ik neem aan dat je niet zit te wachten op een hartaanval, Vonkenboer. Ze heeft geen slechte bedoelingen maar doet haar werk om jou zo gezond mogelijk te houden/krijgen.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 22:32:29 #267
22592 crew  Ole
pi_161362937
Ik vind dat cholesterolverhaal ook een lastige. Het is sowieso nogal onder vuur op het moment, en als diabetespatient moet je lager zitten dan mensen die geen diabetes hebben.

Bovendien zijn die medicijnen ook nogal vervelend. Ik heb het in elk geval nog uit kunnen stellen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 22:33:24 #268
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161362969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:29 schreef computergirl het volgende:
Ik neem aan dat je niet zit te wachten op een hartaanval, Vonkenboer. Ze heeft geen slechte bedoelingen maar doet haar werk om jou zo gezond mogelijk te houden/krijgen.
Als je vraagt hoe hoog, dan krijg je zo'n antwoord van te hoog :')
Vraag je wat kun je je er aan doen ?

Je zou je levens-stijl en je voeding kunnen aanpassen; terwijl de diëtist daar de laatste keer al geen mogelijkheden in zag.

Ze is zo lekker inconsequent, wel zeggen wat er min of meer niet goed is maar wat je dan zou kunnen gaan doen. Dan krijg je niks concreets :{

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:32 schreef Ole het volgende:
Ik vind dat cholesterolverhaal ook een lastige. Het is sowieso nogal onder vuur op het moment, en als diabetespatient moet je lager zitten dan mensen die geen diabetes hebben.

Bovendien zijn die medicijnen ook nogal vervelend. Ik heb het in elk geval nog uit kunnen stellen.
Behalve meer bewegen is er volgens mij weinig wat je er aan kunt doen.
Las laatst al wat over Becel Pro-actief dat spul schijnt ook niet helemaal goed te zijn.
Tenminste ook dat schijnt dubieus spul te zijn :{
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 22:36:23 #269
22592 crew  Ole
pi_161363074
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Behalve meer bewegen is er volgens mij weinig wat je er aan kunt doen.
Las laatst al wat over Becel Pro-actief dat spul schijnt ook niet helemaal goed te zijn.
Tenminste ook dat schijnt dubieus spul te zijn :{
Mijn dietist zegt bewegen, veel groente en noten en peulvruchten. Maar goed, dat zal wel even duren voordat het effect daarvan meetbaar is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_161363133
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als je vraagt hoe hoog, dan krijg je zo'n antwoord van te hoog :')
Vraag je wat kun je je er aan doen ?

Je zou je levens-stijl en je voeding kunnen aanpassen; terwijl de diëtist daar de laatste keer al geen mogelijkheden in zag.

dietisten zijn soms heel ouderwets. Heb je wel eens gedacht aan low carb of intermittent fasting?
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 22:42:25 #271
22592 crew  Ole
pi_161363342
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

dietisten zijn soms heel ouderwets. Heb je wel eens gedacht aan low carb of intermittent fasting?
Met vasten ga ik out hoor. Low carb werkt bij sommigen. Die doen dan "grip op koolhydraten" d
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 22:44:35 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161363425
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

dietisten zijn soms heel ouderwets. Heb je wel eens gedacht aan low carb of intermittent fasting?
Als ik het ontbijt over zou slaan dan red ik het echt niet tot de middag; dan gaat het lampje bij meneer Vonkenboer gewoon uit :+
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 22:48:15 #273
22592 crew  Ole
pi_161363530
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als ik het ontbijt over zou slaan dan red ik het echt niet tot de middag; dan gaat het lampje bij meneer Vonkenboer gewoon uit :+
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als ik het ontbijt over zou slaan dan red ik het echt niet tot de middag; dan gaat het lampje bij meneer Vonkenboer gewoon uit :+
Niet aan te raden bij diabetes. Regelmatig eten is juist belangrijk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_161363606
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:42 schreef Ole het volgende:

[..]

Met vasten ga ik out hoor. Low carb werkt bij sommigen. Die doen dan "grip op koolhydraten" d
vasten betekent niet langdurige hongerstaking :D er zijn mensen die heel goed reageren qua cholesterol en bloedsuiker als ze de calorieen per dag in beperkt aantal uren eten. Of 2 dagen per week maar 500 kcal te eten en rest van de week gewoon.
Mannen kunnen beter tegen low-carb en no-carb dan vrouwen trouwens, hormonen dingetje geloof ik
https://authoritynutrition.com/6-ways-to-do-intermittent-fasting/
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 22:52:54 #275
22592 crew  Ole
pi_161363706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

vasten betekent niet langdurige hongerstaking :D er zijn mensen die heel goed reageren qua cholesterol en bloedsuiker als ze de calorieen per dag in beperkt aantal uren eten. Of 2 dagen per week maar 500 kcal te eten en rest van de week gewoon.
Mannen kunnen beter tegen low-carb en no-carb dan vrouwen trouwens, hormonen dingetje geloof ik
https://authoritynutrition.com/6-ways-to-do-intermittent-fasting/
Ja maar hoe reageert je bloedsuiker op vasten? Je hebt dan toch meer kans op een hypo?

En dat mannenverhaal ken ik uit ervaring. Sowieso vallen mannen makkelijker af.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_161364260
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:52 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja maar hoe reageert je bloedsuiker op vasten? Je hebt dan toch meer kans op een hypo?

En dat mannenverhaal ken ik uit ervaring. Sowieso vallen mannen makkelijker af.
misschien is daar online wat over te vinden, maar als je geen insuline gebruikt is een hypo niet zo voor de hand liggend dacht ik? Zal wel dom zijn van mij, maar ik dacht dat je lichaam de ondergrens beter bewaakt dan de bovengrens. Je lichaam kan zelf glucose maken van eiwitten
Cold turkey moet je ook misschien niet je dieet rigoureus omgooien, maar langzaam aanpassen en proberen of je iets positiefs merkt.
Hier nog een andere tip: ontbijten met meer eiwitten
http://munews.missouri.ed(...)otein-for-breakfast/
pi_161841160
Pfftt wat een kutnacht :'(
Werd om kwart over 4 wakker met een droge mond en zat op 15.8. Dus ik gecorrigeerd met de pomp en weer gaan slapen. Was ik gestegen naar 16.7 :o
Echt geen idee hoe het kan want heb geen patat oid met langwerkende koolhydraten gehad. En voor het slapen zat ik op 10.

Dus nu voor het eerst sinds ik de pomp heb toch maar weer met de pen bijgespoten :o
En natuurlijk nieuw infuusje gezet. Hopelijk daal ik snel weer want ik ga vanmiddag met mn broertje naar Ajax-Twente en daarna met hem bij mijn zusje eten.

Zul je ook altijd zien dat zoiets gebeurd als je een drukke dag gepland hebt :(
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 11:32:39 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161842346
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:51 schreef Sylvana het volgende:
Pfftt wat een kutnacht :'(
Werd om kwart over 4 wakker met een droge mond en zat op 15.8. Dus ik gecorrigeerd met de pomp en weer gaan slapen. Was ik gestegen naar 16.7 :o
Echt geen idee hoe het kan want heb geen patat oid met langwerkende koolhydraten gehad. En voor het slapen zat ik op 10.

Dus nu voor het eerst sinds ik de pomp heb toch maar weer met de pen bijgespoten :o
En natuurlijk nieuw infuusje gezet. Hopelijk daal ik snel weer want ik ga vanmiddag met mn broertje naar Ajax-Twente en daarna met hem bij mijn zusje eten.

Zul je ook altijd zien dat zoiets gebeurd als je een drukke dag gepland hebt :(
Pfff, niet prettig ! :{
pi_161842408
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:32 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pfff, niet prettig ! :{
Nee idd :{
Inmiddels wel gedaald naar 11.5 dus het gaat de goede kant weer op. Heb nog niet gegeten trouwens. Ik denk dat er luchtbelletjes in mn slang zaten en ik daarom geen insuline binnenkreeg. Want in mn reservoir zaten ook luchtbelletjes :? (voor ik reservoir in pomp doe tik ik ze er altijd uit)
  Moderator / Miss SHO zondag 1 mei 2016 @ 13:17:17 #280
22592 crew  Ole
pi_161843995
Heb een heftige antibioticakuur gehad. Nu zit ik 's ochtends al boven de 11. :{
Heb daardoor ook last van een schimmelinfectie :X

Ik neem dus maar wat extra metformine. Hoopt dat dat helpt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_161844016
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:17 schreef Ole het volgende:
Heb een heftige antibioticakuur gehad. Nu zit ik 's ochtends al boven de 11. :{
Heb daardoor ook last van een schimmelinfectie :X

Ik neem dus maar wat extra metformine. Hoopt dat dat helpt
Oh dat is echt kut! Sterkte ermee!

Ik zat net op 7.5 dus eindelijk gegeten woehoe *O*
Wel mooi gedaald dus na dat bijspuiten met de pen ^O^
  Moderator / Miss SHO zondag 1 mei 2016 @ 14:51:35 #282
22592 crew  Ole
pi_161846326
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oh dat is echt kut! Sterkte ermee!

Ik zat net op 7.5 dus eindelijk gegeten woehoe *O*
Wel mooi gedaald dus na dat bijspuiten met de pen ^O^
Goed zo w/
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:43:06 #283
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_161994106
Ik ben nooit blij met dit weer, lekker schommelende suikers constant -O-

Maarrrrrr ik krijg begin juni een sensor *O* *O* wel op proef, maar hopelijk mag ik hem houden :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_161994154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:43 schreef Diconnected het volgende:
Ik ben nooit blij met dit weer, lekker schommelende suikers constant -O-

Maarrrrrr ik krijg begin juni een sensor *O* *O* wel op proef, maar hopelijk mag ik hem houden :)
Oh ik ben juist heel blij met dit weer, zit altijd mooi laag dan :D

Wel fijn dat je de sensor op proef krijgt en idd hopen dat ze daarna vinden dat het noodzakelijk is om hem te houden. Ik duim voor je!
pi_162676129
Vanavond pasta gegeten en normaal verspreid ik de bolus dan over 4 uur omdat ik pas later stijg door de langzaamwerkende koolhydraten. Nu per ongeluk alles in 1 keer gebolust -O-

HAP gebeld en moet elk kwartier meten en terugbellen als ik onder de 4 kom. Ben net in een kwartier van 6 naar 4.9 gedaald. Maar straks natuurlijk weer stijgen als die pasta begint in te werken. En geen idee hoe ik het dan met insuline moet doen... Stressen dit -O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:43:52 #286
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_162676583
Als je onder de 4 dreigt te komen kun je beter even wat druivesuiker nemen, dat doet het snel stijgen.
In dit geval beter om de hypo te voorkomen en straks nadat je pasta er in komt bij te spuiten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_162677387
Ik begin gelukkig alweer te stijgen zonder dat ik een hypo heb gehad ^O^
Nu alleen opletten dat ik niet teveel doorstijg, dus blijven meten. En als ik te hoog uitkom corrigeren.
Had ik nu maar een Freestyle Libre ;)
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:25:27 #288
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_162678000
De FSL werkt maar matig bij (dreigende) hypo's!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_162678405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
De FSL werkt maar matig bij (dreigende) hypo's!
Hmm oke. Ik daal nu toch weer... -O-
pi_162679151
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hmm oke. Ik daal nu toch weer... -O-
wat is de stand?
pi_162760269
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat is de stand?
Uiteindelijk is het die avond wel goed gegaan en heb ik net geen hypo gehad. De dag erna wel 2, maar die kon ik zelf opvangen ^O^
Eind goed al goed dus gelukkig :)
  Moderator zondag 5 juni 2016 @ 13:06:58 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162760735
Morgen weer bloed prikken voor een algemene grootte apk.
Week daarop afspraak bij de dvk; heb nu al het vermoeden dat ze de resultaten toch niet goed genoeg gaat vinden maar dat horen we dan wel weer }:|
pi_162763271
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Morgen weer bloed prikken voor een algemene grootte apk.
Week daarop afspraak bij de dvk; heb nu al het vermoeden dat ze de resultaten toch niet goed genoeg gaat vinden maar dat horen we dan wel weer }:|
maar hoe voel je je?
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juni 2016 @ 15:20:33 #294
22592 crew  Ole
pi_162763399
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Morgen weer bloed prikken voor een algemene grootte apk.
Week daarop afspraak bij de dvk; heb nu al het vermoeden dat ze de resultaten toch niet goed genoeg gaat vinden maar dat horen we dan wel weer }:|
Kun je zelf ook meten?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_162764302
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Morgen weer bloed prikken voor een algemene grootte apk.
Week daarop afspraak bij de dvk; heb nu al het vermoeden dat ze de resultaten toch niet goed genoeg gaat vinden maar dat horen we dan wel weer }:|
Maar hoe vind je het zelf gaan en hoe voel je je? En wat zou je zelf willen om je beter te voelen anders?
  Moderator zondag 5 juni 2016 @ 20:01:56 #296
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162768710
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar hoe voel je je?
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Maar hoe vind je het zelf gaan en hoe voel je je? En wat zou je zelf willen om je beter te voelen anders?
Ik voel mij best goed er onder eigenlijk; maar toen heel aan het begin mijn suiker op 13 zat voelde ik mij ook eigenlijk niet anders dan anders :@

Kan nu wel merken dat ik meer energie heb dan pak hem beet 4 maanden terug; verder voel ik eigenlijk weinig. Behalve gewoon "gewoon :) ".

quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:20 schreef Ole het volgende:

[..]

Kun je zelf ook meten?
Nee, dat kan ik niet.
Was volgens haar ook niet nodig :')
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juni 2016 @ 20:10:17 #297
22592 crew  Ole
pi_162768953
Mijn dietiste raadde het toch aan. Je kunt éénmalig een pakket krijgen van de verzekering als type 2.
Kun je een paar keer een dagcurve maken en prikken als je denkt dat je niet goed zit.

Meten is weten in dit geval. Gewoon even aandringen :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 17 juni 2016 @ 18:43:28 #298
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163093139
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:10 schreef Ole het volgende:
Mijn dietiste raadde het toch aan. Je kunt éénmalig een pakket krijgen van de verzekering als type 2.
Kun je een paar keer een dagcurve maken en prikken als je denkt dat je niet goed zit.

Meten is weten in dit geval. Gewoon even aandringen :P
Heb er afgelopen dinsdag ochtend ook al (weer) op aangedrongen; maar zij vind het niet nodig 8)7. Als ik mijn medicatie maar neem dan moet het volgens haar goed zijn !
Het is gewoon zo'n hopeloos stom irritant kutwijf.

Afgelopen dinsdag uitslag opgehaald, en weer is mijn suikerwaarde nuchter te hoog, deze keer was hij 11; de keer daarvoor 7,5. Mijn hba1 waarde daalt wel redelijk gestaag van 83 naar 69.

Gaat niet snel genoeg volgens haar, heb er voor 15 dagen medicatie bijgekregen om uit te proberen, dus naast de vier metformine die ik dagelijks gebruik neem ik ook één keer daags nu ochtens Gliclazide 30 mg.

Heeft er iemand hier ervaring met Gliclazide ? Heb er momenteel (nog) geen klachten van oid. maar vroeg het mij af hoe het anderen bevalt.

Wel begin ik te twijfelen aan de (be)handelswijze van mijn dvk; heb totaal niet het gevoel dat ik begrepen wordt en kan eigenlijk vrij weinig met de in mijn ogen nietszeggende adviezen die zij verder geeft. Ben er ook nog geen enkele keer geweest (in het driekwart jaar dat ik nu diabetes patiënt ben) dat er überhaupt iets in haar ogen goed was en heb veelal het gevoel dat ik lastig ben voor haar. Kun je überhaupt overstappen van dvk ? Of zit je voorgoed aan zo'n iemand vast ? :?

Ook ben ik nog op zoek naar een goed adres voor een bloedsuiker meter; iemand een adresje op internet of een bepaald merk en type dat goed bevalt ? Of moet je zoiets aanschaffen via je zorgverzekeraar ?

Het is nog een heel verhaal geworden; veel vragen :X maar hoop dat iemand mij hier kan helpen !
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 juni 2016 @ 18:51:28 #299
22592 crew  Ole
pi_163093328
Bloedsuikermeter die ik zelf heb gekocht heb ik van Dario. Stripjes zijn redelijk goedkoop. Je moet wel een ssmartphone hebben. Wel handig want alles wordt in app opgeslagen.

Ben je ook doorverwezen naar een diëtist? Dit wordt namelijk ook vergoed als je t2 hebt. Tevens kan die aandringen om een meter te krijgen van de dvk.

Hoort jouw dvk bij de praktijk van je huisarts? Anders zou ik via de huisarts een andere vragen. Het gaat om je gezondheid!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 juni 2016 @ 18:54:01 #300
22592 crew  Ole
pi_163093389
En die nuchtere waardes zijn momentopname. Daarom is het handig als je een tijdje zelf elke ochtend kunt meten. Dat geeft veel meer informatie. Anders zou ik een afsrpaak maken met je huisarts dat je je bij deze dvk niet pretteig voelt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Ole op 17-06-2016 19:37:42 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zondag 19 juni 2016 @ 12:51:02 #301
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163135170
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Bloedsuikermeter die ik zelf heb gekocht heb ik van Dario. Stripjes zijn redelijk goedkoop. Je moet wel een ssmartphone hebben. Wel handig want alles wordt in app opgeslagen.
Lijkt mij een uiterst handig apparaat; helaas word in ieder geval mijn smartphone niet ondersteund.
Ik heb geen iphone, wel een samsung galaxy maar die staat in ieder geval niet bij hun op de website.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Ben je ook doorverwezen naar een diëtist? Dit wordt namelijk ook vergoed als je t2 hebt. Tevens kan die aandringen om een meter te krijgen van de dvk.
Jup, ook al geweest; een keer of drie.
Maar inmiddels zijn we daar zover dat er moeilijk nog zaken te veranderen zijn. Ik volg het dieet grotendeels. Voor mijn gevoel voel ik mij in ieder geval beter dan drie maanden terug ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Hoort jouw dvk bij de praktijk van je huisarts? Anders zou ik via de huisarts een andere vragen. Het gaat om je gezondheid!
Ja, zij hoort bij de huisartsenpraktijk. Helaas hebben we er maar één; maar qua persoonlijkheid past zij totaal niet bij mij. Wil dit met de nieuwe combinatie van tabletten even afwachten, kijken wat daar uit komt. Mijn vrouw gaat de 28ste mee naar de dvk kan ze het ook eens uithoren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')