abonnement Unibet Coolblue
pi_155142374


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden :)
pi_155142488
Ja ik kan hem naar links schuiven zoals ik in voorbeelden zie maar daarna niet naar voren halen. In ieder geval niet zonder veel kracht te zetten. Zal het nog wel eens proberen vandaag, als ik weet dat het zo moet zal hij misschien wel wat vast gedingest zitten, is al behoorlijk lang niet vervangen en in onze badkamer is het vanzelfsprekend vrij vochtig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:59:08 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155143280
Je moet die dingen er toch indraaien & klikken? :@
Beetje a la TL.
Of heb ik nu het verkeerde halogeenlampje voor ogen?
Ik denk trouwens dat het een 150w halogeen staaflampje is.

Edit: Nope! En er is op Fok! eerder iemand geweest met de uitdaging ;)
K&W / Halogeenlampje (R7S) vervangen
pi_155194231
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:43:37 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155201487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Stevigheid moet geen probleem zijn.

Kun je hem niet buiten aansluiten op de hemelwaterafvoer?
pi_155207520
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:43 schreef Barrah het volgende:

[..]

Stevigheid moet geen probleem zijn.

Kun je hem niet buiten aansluiten op de hemelwaterafvoer?
Er is hier dus geen riool buiten. De regenpijp loopt direct de grond in ben ik gister dus achter gekomen. Zat overigens helemaal verstopt met wortel... :P
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:02:51 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155207548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Dat moet geen probleem zijn :)
pi_155207829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:02 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat moet geen probleem zijn :)
Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:26:14 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155208193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:12 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?
pi_155208327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh... :P
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:41:44 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155208647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Een gatenzaag neem ik aan?
een kolomboormachine heet zoiets.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:04:35 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155209393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh... :P
Gaatje kun je boren met een diamantboormachine; wel te huur bij Boels.
http://www.boels.nl/huren/boren-breken/diamantboren

e.a. is afhankelijk van de dikte van de stenen waar je door heen moet.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:03:26 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155219803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155241899
Het is trouwens een enkelsteen wandje. Het zit er vooral om de kruipruimte af te sluiten van de buitenwereld.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:51:31 #15
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155241945
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?
Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.
Share your talent, move the world.
pi_155258369
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
  zondag 16 augustus 2015 @ 09:49:19 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155258413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is trouwens een enkelsteen wandje. Het zit er vooral om de kruipruimte af te sluiten van de buitenwereld.
Het is klamp, halfsteens, steens of spouw. Halfsteens hier dus.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Dat dus in dit geval, niet te moeilijk doen ;)
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 10:43:38 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155259118
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.
Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155260380
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Ow dat is een goed idee. Bedankt!

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.
Nouja de put zelf is inderdaad een stukje groter, maar de aansluiting is waarschijnlijk maar 40 of 50 mm, dus het is nogal zinloos om het dan met dikke leidingen aan te zeggen na de put. Het is sowieso alleen maar bedoelt om af en toe een emmertje sop buiten kwijt te kunnen.
Ik twijfel er nog over om dikke leiding aan te leggen als buffer, want dat is ook weer een voordeel. Maar de aansluiting is voor zover ik weet niet geschikt voor groter dan 50 mm.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_155264259
Heb je al gekeken naar infiltratieputten ?
Die hoef je niet op riool/HWA aan te sluiten, het water wat in de put komt wordt vanzelf geinfiltreerd in de grond.
https://www.pvckopen.nl/p(...)put-aco-self-26x26cm
pi_155310766
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb je al gekeken naar infiltratieputten ?
Die hoef je niet op riool/HWA aan te sluiten, het water wat in de put komt wordt vanzelf geinfiltreerd in de grond.
https://www.pvckopen.nl/p(...)put-aco-self-26x26cm
Is veel te ingewikkeld en duur wat mij betreft. Alsnog bedankt voor het idee.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_155311569
Ingewikkeld :?
Je spit een gat waar die put in past, het liefst een beetje dieper zodat je er nog wat grind in kan gooien en daar die put op.

Volgens mij aardig simpeler, sneller en goedkoper dan een gat door je funderings muur boren en dan aansluiten op je bestaande riolering in je kruipruimte.
Ik heb ook een putje onder mijn buitenkraan, die is dan wel aangesloten op de hemelwaterafvoer.
Maar dat heb ik alleen maar gedaan omdat die 125mm HWA pijp er recht onder liep, dat was alleen een T-stuk en een stukje rechte pijp.
Anders had ik wel voor zoiets gekozen.
pi_155331259
Hoe kan ik hier makkelijk een lamp ophangen , In beide grijze blokjes zitten 2 zwarte draden ?


picture sharing
pi_155332001
Lijkt erop dat die zwarte draden voor een wisselschakeling zijn, en dat er nu geen lamp kan worden aangesloten tenzij er nieuwe draden worden getrokken. Is er niet nog een 3e zwarte draad in de doos aanwezig?
pi_155332325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:47 schreef corus het volgende:
Hoe kan ik hier makkelijk een lamp ophangen , In beide grijze blokjes zitten 2 zwarte draden ?

[ link | afbeelding ]
picture sharing
Waarschijnlijk horen beide sets draden bij 2 aparte schakelaars. Nieuwe lasklemmen erop met voldoende ruimte en dan bij de gewenste schakeldraden een zwarte draad erbij prikken en deze samen met een blauwe draad op je lamp aansluiten.
(dus ook een stukje blauw bijprikken, eventueel hier ook een nieuwe lasklem voor pakken als de bestaande ook al vol zit)

c_/

Edit:
foto is wat wazig maar die twee grijze klemmen zijn reguliere lasklemmen toch? Er zouden dan dus 4 zwarte draden uit de doos vertrekken??
met een koekje
pi_155333014
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:04 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Is veel te ingewikkeld en duur wat mij betreft. Alsnog bedankt voor het idee.
Je zou ook zelf een grindput kunnen maken:

Een grindput kan eenvoudig zelf gemaakt worden. Graaf een gat van b.v. 40 x 60 x 70 cm. Breng een laag grind aan op de bodem van de put. Maak op deze laag grind een bekisting van 4 betontegels van 40 x 60 cm (plaats de tegels op een korte zijde). Vul de bekisting tot circa 5 cm van de bovenzijde van de tegels met grind. De de regenpijp kan nu met een 45° bocht een paar cm's boven het grind gemonteerd worden en klaar is de afvoer.

Van http://www.tuinhuisjes-bl(...)hemelwaterafvoer.php

(en dan iets kleiner)
pi_155333181
Het zijn doorlusklemmen.

Edit : Lamp werkt.
1 zwarte draad uit een klemmetje gehaald en geprobeerd tot het werkte.

[ Bericht 69% gewijzigd door corus op 19-08-2015 19:44:24 ]
pi_155354089
Ehm, ja, ik ben dus nogal een kluns. Ik heb een thermostatische douchekraan gekocht, maar dacht dat die aansluitingen allemaal hetzelfde waren dus niet naar gekeken. In mijn muur zit al een s-koppeling dus ik wilde hem gewoon op de oude s-koppeling hangen. Nu blijkt alleen dat de aansluiting van de kraan veel groter is dan de s-koppeling die uit de muur steekt. Ik heb het even nagemeten, uit de muur komt er een met een binnen diameter van 15 mm, dus dat zou dan schroefdraad 3/8 moeten zijn. De aansluiting van de kraan is 1/2.
Ik kan de kraan niet meer ruilen want uit verpakking geweest en zo (kwam er pas achter toen ik al 5 minuten die kraan op de muur probeerde te draaien en het maar niet lukte..). Dus: zijn er simpele verloopringen oid die ik hiervoor kan kopen zodat het toch past? Ik heb al wel e.e.a. gevonden met Google, maar moet ik dan ook letten op het materiaal? Messing of ijzer bv? In verband met roesten of zo, dat wil ik natuurlijk niet..
pi_155354966
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ehm, ja, ik ben dus nogal een kluns. Ik heb een thermostatische douchekraan gekocht, maar dacht dat die aansluitingen allemaal hetzelfde waren dus niet naar gekeken. In mijn muur zit al een s-koppeling dus ik wilde hem gewoon op de oude s-koppeling hangen. Nu blijkt alleen dat de aansluiting van de kraan veel groter is dan de s-koppeling die uit de muur steekt. Ik heb het even nagemeten, uit de muur komt er een met een binnen diameter van 15 mm, dus dat zou dan schroefdraad 3/8 moeten zijn. De aansluiting van de kraan is 1/2.
Ik kan de kraan niet meer ruilen want uit verpakking geweest en zo (kwam er pas achter toen ik al 5 minuten die kraan op de muur probeerde te draaien en het maar niet lukte..). Dus: zijn er simpele verloopringen oid die ik hiervoor kan kopen zodat het toch past? Ik heb al wel e.e.a. gevonden met Google, maar moet ik dan ook letten op het materiaal? Messing of ijzer bv? In verband met roesten of zo, dat wil ik natuurlijk niet..
Kan je niet beter gewoon de oude S-koppelingen eruit halen en er nieuwe S-koppelingen met de juiste maat in draaien? Bij onze kraan kregen we de S-koppelingen er bij.
pi_155355218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:49 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Kan je niet beter gewoon de oude S-koppelingen eruit halen en er nieuwe S-koppelingen met de juiste maat in draaien? Bij onze kraan kregen we de S-koppelingen er bij.
Ik heb er wel s koppelingen bij gekregen, maar de s koppelingen van nu zitten in de muur. Afgekit en tussen tegeltjes. Dus dan zou ik de kit en de tegeltjes er af moeten halen, s koppelingen eraf, nieuwe s koppelingen erop, opnieuw tegelen en opnieuw kitten. Aangezien ik huur via een woningbouwvereniging moet ik als ik ga verhuizen dan de oorspronkelijke kraan er weer op zetten, dan zou ik dat dus allemaal nog een keer moeten doen. Vandaar dat ik een oplossing zoek waarbij ik de s koppelingen die er al in zitten, kan gebruiken :). (Daarnaast vind ik ook als de kraan kan blijven zitten dat wel erg veel werk als er ook een oplossing is met een verloop ring oid, en kan ik dat tegelen etc ook niet zelf).
pi_155386145
Ik ben op zoek naar iets om een heel simpele flexibele lage afscheiding rond mijn geveltuin te maken. Niet boren, niet zagen, dat is de moeite niet waard.

Ik weet dat er van dat groene gaas met boogjes aan de bovenkant bestaat. Heeft iemand een idee waar ik dat kan vinden of uberhaupt hoe het heet? Een ander idee is ook goed ;)

Edit: door het typen van dit bericht bedacht ik dat ik niet op 'boogjes' had gezocht en voila, het spul heet boogjesgaas:
http://www.giga-gaas.nl/t(...)aas-40cm-x-10m-groen

[ Bericht 26% gewijzigd door Lucky_Strike op 20-08-2015 19:17:30 ]
Spoilers!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 19:19:15 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155386468
Schapennet zou evt ook kunnen?
KuikenGuppy
pi_155386682
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:19 schreef Burdie het volgende:
Schapennet zou evt ook kunnen?
Thanks, dat is zo te zien wel een stuk duurder en ik ben on a budget ;) Lagere varianten heten trouwens konijnennet of pluimveenet. Handig om te weten.
Spoilers!
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 20:06:51 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155387995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:19 schreef Burdie het volgende:
Schapennet zou evt ook kunnen?
dat lelijke oranje spul is dat toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:38:55 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155389312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

dat lelijke oranje spul is dat toch?
Klopt, maar er zijn ook andere kleuren. Ik wist overigens niet dat het zo duur was :o.
KuikenGuppy
pi_155390633
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn ook andere kleuren. Ik wist overigens niet dat het zo duur was :o.
Ik schrok ook van de prijzen.

Ik ga zaterdag en maandag naar tuincentra. Als ze daar geen goedkoop boogjesgaas hebben, bestel ik het bij bovenstaande site.
Spoilers!
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 21:55:06 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155391814
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik schrok ook van de prijzen.

Ik ga zaterdag en maandag naar tuincentra. Als ze daar geen goedkoop boogjesgaas hebben, bestel ik het bij bovenstaande site.
Halve tank benzine erbij door omdat na het bezoeken van dertig tiencentra de derde het goedkoopste blijkt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155391978
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Halve tank benzine erbij door omdat na het bezoeken van dertig tiencentra de derde het goedkoopste blijkt.
Nee joh :D Ik heb toevallig al afspraken staan om naar tuincentra te gaan. En ik rij niet :+
Spoilers!
pi_155491737
Is er een verschil in kwaliteit tussen een Jung dimmer van de TU, of dezelfde dimmer bij een onlineshop/bouwmarkt? (aangezien dat bij Grohe kranen wel zo is, bouwmarktmodellen). We hebben de lampen nog niet, dus willen de dimmer later halen maar dan is het wel zo makkelijk als we tzt dat 'even snel' kunnen bestellen :+.
  Moderator maandag 24 augustus 2015 @ 12:31:43 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155493346
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:22 schreef Chicolade het volgende:
Is er een verschil in kwaliteit tussen een Jung dimmer van de TU, of dezelfde dimmer bij een onlineshop/bouwmarkt? (aangezien dat bij Grohe kranen wel zo is, bouwmarktmodellen). We hebben de lampen nog niet, dus willen de dimmer later halen maar dan is het wel zo makkelijk als we tzt dat 'even snel' kunnen bestellen :+.
Zou in principe niet mogen; als het artikelnummer of EAN nr gelijk aan elkaar is dan kun je er eigenlijk voor 99,9% van uitgaan dat het dezelfde dimmer is :)
pi_155493599
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zou in principe niet mogen; als het artikelnummer of EAN nr gelijk aan elkaar is dan kun je er eigenlijk voor 99,9% van uitgaan dat het dezelfde dimmer is :)
^O^ Duidelijk, dankje!
pi_155508465
In onze woning die we dit voorjaar hebben gekocht gaat de regendouche ons steeds meer tegenstaat. De temperatuurknop is tijdens het douchen alleen warmer te zetten. Hier al eens bijgeweest en het ging een tijd beter, maar nu is het genoeg :p. Ik wil er een eenvoudige Grohe kraam+douchekop monteren.

En daar komt mijn probleem. Het was ons al op meer plaatsen opgevallen, maar meneer Haas is niet zo van de afwerking. Omdat de regendouche een bak was viel dit niet op, maar onderstaand is het geval:



Er is simpelweg vanaf de zijkant in de tegel geslepen (grijze stuk). Op deze plek, tussen aansluitingen in het geel, zit helemaal niets. Een gat van een paar cm diep.

Heeft iemand ideeën hoe dit net af te werken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de bestaande tegels die op de muur zitten iets verder uit te slijpen en een nieuwe tegel in het centrum om de aansluitingen te zetten?
  Moderator maandag 24 augustus 2015 @ 20:46:14 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155509352
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:27 schreef jappas het volgende:
In onze woning die we dit voorjaar hebben gekocht gaat de regendouche ons steeds meer tegenstaat. De temperatuurknop is tijdens het douchen alleen warmer te zetten. Hier al eens bijgeweest en het ging een tijd beter, maar nu is het genoeg :p. Ik wil er een eenvoudige Grohe kraam+douchekop monteren.

En daar komt mijn probleem. Het was ons al op meer plaatsen opgevallen, maar meneer Haas is niet zo van de afwerking. Omdat de regendouche een bak was viel dit niet op, maar onderstaand is het geval:

[ afbeelding ]

Er is simpelweg vanaf de zijkant in de tegel geslepen (grijze stuk). Op deze plek, tussen aansluitingen in het geel, zit helemaal niets. Een gat van een paar cm diep.

Heeft iemand ideeën hoe dit net af te werken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de bestaande tegels die op de muur zitten iets verder uit te slijpen en een nieuwe tegel in het centrum om de aansluitingen te zetten?
Is de afstand tussen de leidingen dan wel een standaard maat van 12 of 15 cm hart op hart ? :?
pi_155509528
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is de afstand tussen de leidingen dan wel een standaard maat van 12 of 15 cm hart op hart ? :?
Dat heb ik nog niet kunnen bekijken. Stond met die zware bak in mijn handen toen ik dat zag :P. Zal er straks eens naar kijken :).

Edit: Ja, dat gelukkig wel (12 cm). Uit de muur komt verzonken tweemaal een binnendraad waarop een knie-koppeling is gemonteerd. Maten kan ik zo niet beoordelen. Ze leken me trouwens vrij diep in de muur te liggen. Zal me ook niks verbazen als deze tegels over de vorige heen zijn geplakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door jappas op 24-08-2015 21:25:35 ]
pi_155519613
Foto's zeggen meer dan een plaatje en woorden:

  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:56:55 #46
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155520039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef jappas het volgende:
Foto's zeggen meer dan een plaatje en woorden:

[ afbeelding ]
Poeh, dat is wel een strijd om dat überhaupt mooi te krijgen.
Heeft de vorige bewoner nog tegels achter gelaten ?

Wil je dan een normale thermostaatkraan met een hart op hart van 12 cm plaatsen ?
pi_155520387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef jappas het volgende:
Foto's zeggen meer dan een plaatje en woorden:

[ afbeelding ]
Die 12 hoh beperkt je wel in de mogelijkheden. Zou dat 15 cm zijn dan had je een hansgrohe ecostat select kraan kunnen monteren.. mss dat er iets soortgelijks in 12 hoh te vinden is?
pi_155520404


Deze zit nl strak tegen de wand
pi_155520644
Ik zal eens op zolder moeten kruipen, daar heb ik wel wat tegels zien liggen. Een collega van mij kwam al met de suggestie om eventueel een RVS plaat ervoor te monteren en strak af te kitten.

Ik zal ook eens op zoek gaan naar het voorbeeld dat bbtb77 geeft :).

Bedankt voor de ideeën zover.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:45:31 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155520754
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef jappas het volgende:
Ik zal eens op zolder moeten kruipen, daar heb ik wel wat tegels zien liggen. Een collega van mij kwam al met de suggestie om eventueel een RVS plaat ervoor te monteren en strak af te kitten.

Ik zal ook eens op zoek gaan naar het voorbeeld dat bbtb77 geeft :).

Bedankt voor de ideeën zover.
Dat is mijn eerste idee ook.. RVS plaatje, desnoods laten maken als er al niet ergens zoiets te koop is, dan heb je een mooie basis om een kraan tegenaan te zetten. Tegel erin gaan werken zou ook kunnen, maar iets zegt me dat dat nooit een schoonheidsprijs gaat winnen.

Klussen is leuk, en prima te doen, maar de afwerking is wat het resultaat maakt. Een mooie dure houten vloer met scheve- en slecht in verstek gezaagde plinten is lelijk, ook al kostte de vloer een godsvermogen. Mensen die niet kunnen afwerken, zouden niet moeten klussen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:49:25 #51
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155553922
Korte vraag:

Is er iemand die ervaring heeft met 150 grams en 200 grams glasvlies (let op: vlies) behang? Groot merkbaar verschil tussen beide?
pi_155581324
We zijn druk bezig om een nieuwbouw huis te kopen en de makelaar adviseerde ons ook een opleveringskeuring af te nemen bij de vereniging eigen huis wanneer het huis er staat.

Is dit verstandig?

Ik lees ook dat een bouwkundige keuring niet hoeft bij nieuwbouwhuizen?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 07:49:33 #53
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155581611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:32 schreef Isane het volgende:
We zijn druk bezig om een nieuwbouw huis te kopen en de makelaar adviseerde ons ook een opleveringskeuring af te nemen bij de vereniging eigen huis wanneer het huis er staat.

Is dit verstandig?

Ik lees ook dat een bouwkundige keuring niet hoeft bij nieuwbouwhuizen?
Bijstand van VEH tijdens de oplevering is zeker aan te raden.

Kost je een paar centen, maar die verdien je al terug als deze meneer twee a drie dingen ziet die jij niet ziet. En aangezien een nieuwbouwwoning bij oplevering gemiddeld 20 verbeterpunten/gebreken kent zit je hier zo aan. Daarbij zal hij je adviseren over diverse zaken en kan hij als professional je bijstaan als de bouwer niet gelijk wil meegaan met bepaalde zaken. Ons gaf het ook veel rust tijdens en na de oplevering dat er een kundig iemand bij was die dit dagelijks doet.

Bouwkundige keuring is inderdaad niet verplicht. Als er geen gebreken in het ontwerp van de woning zelf zitten, zou er eigenlijk alleen bekeken hoeven te worden of de bouwer goed werk heeft geleverd.
pi_155581631
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:32 schreef Isane het volgende:
We zijn druk bezig om een nieuwbouw huis te kopen en de makelaar adviseerde ons ook een opleveringskeuring af te nemen bij de vereniging eigen huis wanneer het huis er staat.

Is dit verstandig?

Ik lees ook dat een bouwkundige keuring niet hoeft bij nieuwbouwhuizen?
Van wat ik hier gelezen heb; het voorkomt dat de aannemer dingen zoals slechte afwerking onder 'dit hoort zo'/'dit gaat altijd zo' kan schuiven. Zo'n inspecteur weet hoe het opgeleverd hoort te worden, en wat Barrah zegt, als ze er al maar 2 extra dingetjes uit plukken heb je het vaak al terugverdiend.
pi_155595435
Ik heb een vraag over lakken. Een tijd terug had ik iets hoogglans gelakt, maar toen heb ik de fout gemaakt door daar op een paar plekjes met de roller door de al drogende lak heen te gaan. Vermoedelijk is het dat wat een paar doffe plekken heeft opgeleverd.

Kan ik die plekken gewoon even opschuren en er een nieuwe laagje overheen doen, of moet het helemaal nog een keer geschuurd en gelakt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155596809
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb een vraag over lakken. Een tijd terug had ik iets hoogglans gelakt, maar toen heb ik de fout gemaakt door daar op een paar plekjes met de roller door de al drogende lak heen te gaan. Vermoedelijk is het dat wat een paar doffe plekken heeft opgeleverd.

Kan ik die plekken gewoon even opschuren en er een nieuwe laagje overheen doen, of moet het helemaal nog een keer geschuurd en gelakt?
Plaatselijk ga je blijven zien. Beter het hele vlak nog een keer doen..
pi_155597519
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:32 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Plaatselijk ga je blijven zien. Beter het hele vlak nog een keer doen..
Ok, dank je, al is het niet wat ik wilde horen. Zou ik ook de twee planken helemaal kunnen doen met verdunde lak, zodat het niet donkerder wordt dan de overige planken met onverdunde lak? Anders wordt het namelijk een klus die te groot is voor de geplande datum.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155598567
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ok, dank je, al is het niet wat ik wilde horen. Zou ik ook de twee planken helemaal kunnen doen met verdunde lak, zodat het niet donkerder wordt dan de overige planken met onverdunde lak? Anders wordt het namelijk een klus die te groot is voor de geplande datum.
Aah.. je hebt een transparante lak gebruikt.. ff klein potje hoogglans blanke lak kopen en daar de twee planken mee doen!!
pi_155598741
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:17 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Aah.. je hebt een transparante lak gebruikt.. ff klein potje hoogglans blanke lak kopen en daar de twee planken mee doen!!
Ja, maar wel gekleurde transparante lak en vrij donkere, op licht hout. Als ik het opschuur wordt het wel weer een stuk lichter, dat zie ik met blanke lak niet zomaar goedkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155599142
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar wel gekleurde transparante lak en vrij donkere, op licht hout. Als ik het opschuur wordt het wel weer een stuk lichter, dat zie ik met blanke lak niet zomaar goedkomen.
Ff heel licht met een heel fijn schuurpapiertje aaien. Niet kaalschuren ;)
pi_155599671
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:30 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ff heel licht met een heel fijn schuurpapiertje aaien. Niet kaalschuren ;)
Met de hand dus, en moet de korrel ook nog kleiner dan 180?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155599740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met de hand dus, en moet de korrel ook nog kleiner dan 180?
320 is zat. Gaat puur om de hechting. Ervaring is dat verdunde lak stukken minder glanst..
pi_155600402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

320 is zat. Gaat puur om de hechting. Ervaring is dat verdunde lak stukken minder glanst..
Ja, ik had ook nog iets anders gedaan met dezelfde lak, en dat had ik verdund omdat het anders te donker zou worden, maar nou glanst het niet goed. Daardoor is de kleur wel lichter, maar de hoek veel donkerder. Kan ik dat gewoon licht opschuren en met onverdunde lak een extra laag geven, of zou ik het dan flink moeten opschuren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155601513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, ik had ook nog iets anders gedaan met dezelfde lak, en dat had ik verdund omdat het anders te donker zou worden, maar nou glanst het niet goed. Daardoor is de kleur wel lichter, maar de hoek veel donkerder. Kan ik dat gewoon licht opschuren en met onverdunde lak een extra laag geven, of zou ik het dan flink moeten opschuren?
Tricky.. zou'm eerst maar eens licht opschuren. Als je het dan nat maakt zie je hetzelfde resultaat als na de blanke lak. Dan verder kijken.
pi_155602503
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:25 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Tricky.. zou'm eerst maar eens licht opschuren. Als je het dan nat maakt zie je hetzelfde resultaat als na de blanke lak. Dan verder kijken.
Ok, dank je. Ik vind het trouwens niet zo erg als het wat donkerder wordt dus ik kan het ook met de gekleurde lak doen. Het is belangrijker dat het spiegelend wordt omdat die hoek van de kamer dan lichter wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:02:08 #66
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155603146
Bewijst maar weer eens dat mooi en gelijkmatig lakwerk eigenlijk rotwerk is.
pi_155641991
Ik wil mijn gasleiding in zijn geheel gaan vernieuwen, de ketel (CW3) staat op de begane grond. De afstand door de kruipruimte tussen meter en ketel is max 10 meter incl. gasaansluiting kookstel, dan moet 20mm meerlagenbuis toch voldoende zijn? En kan ik daarmee in de toekomst evt. ook nog naar een CW4 ketel, mocht dat nodig blijken? :)
pi_155642228
Geen idee qua maat maar weet goed dat je er een mantel omheen moet leggen die open uitkomt aan beide zijdes. Dit is zodat er niet ongemerkt gas lekt in Je kruipruimte en je een flink probleem kan krijgen.
pi_155649177
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:17 schreef Randy_S het volgende:
Geen idee qua maat maar weet goed dat je er een mantel omheen moet leggen die open uitkomt aan beide zijdes. Dit is zodat er niet ongemerkt gas lekt in Je kruipruimte en je een flink probleem kan krijgen.
Ja dat was mij bekend, je kunt het volgens mij ook alleen in mantel op rol krijgen. Het 'probleem' is alleen dat je het spul koopt per lengte van 5 meter, of meteen 50/75 meter op rol.

Als ik nou weet dat 20mm voldoende is, dan kan ik kijken of ik zo'n restant van een rol via mp kan krijgen om de rest dan ook weer door te verkopen. :)
pi_155649206
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:08 schreef Tom_ het volgende: dan moet 20mm meerlagenbuis toch voldoende zijn? En kan ik daarmee in de toekomst evt. ook nog naar een CW4 ketel, mocht dat nodig blijken? :)
Ik zou zeggen ja hoor! Ik heb een meter of 8-9 getrokken in 20*2 met 3 koppelingen en 4-5 bochten. Hier hangt een CW5 ketel aan. Werkt als een tiet.
Laat die handjes wapperen!
pi_155649800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef Barrah het volgende:
Bewijst maar weer eens dat mooi en gelijkmatig lakwerk eigenlijk rotwerk is.
Klopt, zeker als het om een plafond gaat en je met een Festo van 10 kilo boven je hoofd moet schuren. Vandaar dat ik liever wat plekjes bijwerk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155649917
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:01 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ja hoor! Ik heb een meter of 8-9 getrokken in 20*2 met 3 koppelingen en 4-5 bochten. Hier hangt een CW5 ketel aan. Werkt als een tiet.
Thanks, dan kan ik gaan zoeken! ^O^
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:11:27 #73
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155650516
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ja dat was mij bekend, je kunt het volgens mij ook alleen in mantel op rol krijgen. Het 'probleem' is alleen dat je het spul koopt per lengte van 5 meter, of meteen 50/75 meter op rol.

Als ik nou weet dat 20mm voldoende is, dan kan ik kijken of ik zo'n restant van een rol via mp kan krijgen om de rest dan ook weer door te verkopen. :)
Zal geen probleem opleveren. Uitgaande van 25 mbar leveringsdruk, zal het drukverlies zo'n 1,5 mbar zijn. Minimale druk bij een toestel is 22,5 mbar, gemeten waneer het toestel op vollast brandt.
Share your talent, move the world.
pi_155654078
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:37 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Thanks, dan kan ik gaan zoeken! ^O^
En een klein uur later had ik al een rol Uponor buis met mantel thuis liggen. :+

Weet niet of iemand het kan inschatten, maar ik meet ongeveer een omtrek van 3 meter, 20 buizen dik. Zou dit 60 meter kunnen zijn? De verkopende partij wist het niet zeker, maar het lag flink in de weg.

Dat zou betekenen dat ik voor zo'n ¤0,60 per meter een gemantelde gasleiding heb. 8-)
pi_155654194
Er staan meters op gedrukt ;)
pi_155658421
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef Barrah het volgende:

[..]

Bijstand van VEH tijdens de oplevering is zeker aan te raden.

Kost je een paar centen, maar die verdien je al terug als deze meneer twee a drie dingen ziet die jij niet ziet. En aangezien een nieuwbouwwoning bij oplevering gemiddeld 20 verbeterpunten/gebreken kent zit je hier zo aan. Daarbij zal hij je adviseren over diverse zaken en kan hij als professional je bijstaan als de bouwer niet gelijk wil meegaan met bepaalde zaken. Ons gaf het ook veel rust tijdens en na de oplevering dat er een kundig iemand bij was die dit dagelijks doet.

Bouwkundige keuring is inderdaad niet verplicht. Als er geen gebreken in het ontwerp van de woning zelf zitten, zou er eigenlijk alleen bekeken hoeven te worden of de bouwer goed werk heeft geleverd.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Van wat ik hier gelezen heb; het voorkomt dat de aannemer dingen zoals slechte afwerking onder 'dit hoort zo'/'dit gaat altijd zo' kan schuiven. Zo'n inspecteur weet hoe het opgeleverd hoort te worden, en wat Barrah zegt, als ze er al maar 2 extra dingetjes uit plukken heb je het vaak al terugverdiend.
Bedankt! Dan gaan we dat zeker doen
pi_155659252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:49 schreef RedFever007 het volgende:
Korte vraag:

Is er iemand die ervaring heeft met 150 grams en 200 grams glasvlies (let op: vlies) behang? Groot merkbaar verschil tussen beide?
Ja. Maar dit is zeker niet meer relevant.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:42:03 #78
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155670528
Ik heb 3 ramen in de voordeur zitten. Nu is die deur ruim 60 jaar oud en lekken de ramen als het heel erg regent. Kan ik de latjes er 1 voor 1 aftikken en dan de boel dicht kitten met silicone kit en dan weer latje terug zetten? En maakt het dan nog uit dat het witte silicone kit is?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155671068
Daar is siliconenkit niet voor gemaakt. Beglazingskit is daarvoor.

Natuurlijk krijg je het ermee dicht maar ja...
Laat die handjes wapperen!
  zondag 30 augustus 2015 @ 12:25:02 #80
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155672241
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:21 schreef Gieliovd het volgende:
Daar is siliconenkit niet voor gemaakt. Beglazingskit is daarvoor.

Natuurlijk krijg je het ermee dicht maar ja...
Ah oke geen idee dat het bestond. Maar dan inderdaad beglazingskit. Latje er af, nieuwe kit en weer een latje terug.

Dank u :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155672282
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:25 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ah oke geen idee dat het bestond. Maar dan inderdaad beglazingskit. Latje er af, nieuwe kit en weer een latje terug.

Dank u :)
Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?
pi_155676065
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:27 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:22:43 #83
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155680106
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:27 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?
Natuurlijk, ik heb het getest met een tuinslang en als er buiten veel water op het raam staat komt het binnen via de onderkant er uit in de hoekjes. En ik vermoed dat daar ook de scheuren vandaan komen.



Wat ik dacht te doen is de deur helemaal schuren. Scheuren en putjes opvullen en dan opnieuw schuren, grondlaag en dan verflaag er overheen. Aan de buitenkant van de deur zijn geen scheuren bij het raam te zien in de deur. Maar wel bij de latjes een kleine ruimte waar het water door naar binnen komt onder het raam door.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155686143
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:22 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb het getest met een tuinslang en als er buiten veel water op het raam staat komt het binnen via de onderkant er uit in de hoekjes. En ik vermoed dat daar ook de scheuren vandaan komen.

[ afbeelding ]

Wat ik dacht te doen is de deur helemaal schuren. Scheuren en putjes opvullen en dan opnieuw schuren, grondlaag en dan verflaag er overheen. Aan de buitenkant van de deur zijn geen scheuren bij het raam te zien in de deur. Maar wel bij de latjes een kleine ruimte waar het water door naar binnen komt onder het raam door.
Zitten aan de andere kant ook glaslatten of is dat een vaste sponning?
pi_155689989
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:22 schreef ook_gek het volgende:
Aan de buitenkant van de deur zijn geen scheuren bij het raam te zien in de deur. Maar wel bij de latjes een kleine ruimte waar het water door naar binnen komt onder het raam door.
Dan moet je het glas aan de buitenkant afkitten. Anders rot die deur gewoon weg.
pi_155690284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:13 schreef Makrolon het volgende:
Er staan meters op gedrukt ;)
Heb idd een rol van 16mm liggen waarop staat hoeveel lengte er overblijft, maar bij deze gasleiding staan er echt geen meters op, iig niet op de mantel. Misschien hierbij ook wel op de buis zelf, maar dat zou niet echt handig zijn. :P
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:08:11 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155700089
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:14 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Zitten aan de andere kant ook glaslatten of is dat een vaste sponning?
Nee daar zitten ook glaslatten

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dan moet je het glas aan de buitenkant afkitten. Anders rot die deur gewoon weg.
Nou dat was inderdaad mijn volgende vraag.
Kan ik niet beter gewoon aan de voorkant het glas een nieuwe kitlaag geven ipv de glaslatjes verwijderen en er onder kitten?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155700326
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nee daar zitten ook glaslatten

[..]

Nou dat was inderdaad mijn volgende vraag.
Kan ik niet beter gewoon aan de voorkant het glas een nieuwe kitlaag geven ipv de glaslatjes verwijderen en er onder kitten?
Een laag kit heeft niet zo veel zin. Gaat op den duur problemen geven. Omdat het kleine ruitjes zijn kun je deze prima in de kit plaatsen:




Eventueel in combinatie met nieuwe glaslatten.
pi_155703822
Toch ook even resultaat laten zien met een slechte foto. Nieuwe kraan geplaatst (15 cm hoh), na wat gekloot met lekken. Uitsparing dichtgekit.



Todo: Plaatje laten maken om kit uit het zicht weg te werken + afdekplaatje kraan richting muur plaatsen zoals op: http://www.grohe.nl/nl_nl(...)gkraan-34469001.html

Bedankt voor de suggesties nog :).
pi_155704075
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:28 schreef jappas het volgende:
Toch ook even resultaat laten zien met een slechte foto. Nieuwe kraan geplaatst (15 cm hoh), na wat gekloot met lekken. Uitsparing dichtgekit.

[ afbeelding ]

Todo: Plaatje laten maken om kit uit het zicht weg te werken + afdekplaatje kraan richting muur plaatsen zoals op: http://www.grohe.nl/nl_nl(...)gkraan-34469001.html

Bedankt voor de suggesties nog :).
Zie ik nou goed dat je er geen rozetten op hebt zitten? Want dat afdekplaatje 'rust' op je rozetten en ik vraag me af of dat zonder rozetten blijft zitten (ik heb hem zelf ook, incl. planchet :+ ).
pi_155704222
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:42 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Zie ik nou goed dat je er geen rozetten op hebt zitten? Want dat afdekplaatje 'rust' op je rozetten en ik vraag me af of dat zonder rozetten blijft zitten (ik heb hem zelf ook, incl. planchet :+ ).
Die zitten er nog niet op nee, goed gezien. De kraan moet er ook nog weer een keer af. In K&W / Korte Klus Kwesties deel 8 - voor al uw kleine klusvraagjes kun je beter zien hoe het eruit zag. Deze holte zit vol met kit, maar vind ik nog niet mooi.

Ik wil hier nog een afdekplaatje voorzetten, maar daar moet de kraan er eerst vooraf. Daarna ga ik de rozetten + plankje erop zetten.
pi_155872144
Ik heb hier thuis een onhandig geplaatste afvoerbuis vanaf de douche die ik voor 2 meter wil omleggen en heb bij de een karwei 40mm niet verlijmbare buis gehaald die perfect bij de koppelingen van Martens past wat dus bijna foute boel was. Nu zie ik bij de gamma ook afvoerbuizen van Martens link maar weet echter niet zeker of die wel verlijmbaar is. Als iemand mij dit duidelijke kan maken graag :)
  zondag 6 september 2015 @ 18:51:57 #93
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155872241
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:49 schreef gunpowder het volgende:
Ik heb hier thuis een onhandig geplaatste afvoerbuis vanaf de douche die ik voor 2 meter wil omleggen en heb bij de een karwei 40mm niet verlijmbare buis gehaald die perfect bij de koppelingen van Martens past wat dus bijna foute boel was. Nu zie ik bij de gamma ook afvoerbuizen van Martens link maar weet echter niet zeker of die wel verlijmbaar is. Als iemand mij dit duidelijke kan maken graag :)
Kijk even wat op de buis staat. PVC is verlijmbaar, PP en PE niet.
Share your talent, move the world.
pi_155872542
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:51 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Kijk even wat op de buis staat. PVC is verlijmbaar, PP en PE niet.
Oke PVC is dus goed dan gaat het verder zo lukken bedankt.
  zondag 6 september 2015 @ 19:07:42 #95
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155872920
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:59 schreef gunpowder het volgende:

[..]

Oke PVC is dus goed dan gaat het verder zo lukken bedankt.
De te verlijmen delen even opschuren, dan hecht de lijm beter.
Share your talent, move the world.
pi_155873448
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 19:07 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

De te verlijmen delen even opschuren, dan hecht de lijm beter.
Dat was het plan :)
  zondag 6 september 2015 @ 19:25:40 #97
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155873759
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:19 schreef gunpowder het volgende:

[..]

Dat was het plan :)
^O^
Share your talent, move the world.
  zondag 6 september 2015 @ 19:51:13 #98
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155875116
Iemand enig idee waar deze muurplaten te vinden zijn?


Ik zoek ze voor 1 inch gaspijp met draadfitting liefst onbehandeld ijzer.
Dergelijke muurplaten krijg ik tot nu toe alleen gevonden met een zij-ingang -O- .
  zondag 6 september 2015 @ 20:01:25 #99
76312 sh4dow
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_155875612
Ik heb op een muur een regelwerk geplaatst met steenwol platen als isolatie. Nu moet er nog een folie overheen.

Ik heb nog een rol PE folie liggen wat gebruikt is als vochtscherm onder laminaat. Kan ik deze folie ook als dampdichte folie op het regelwerk gebruiken of moet ik daar echt miofol voor gebruiken?
pi_155875703
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:51 schreef bleiblei het volgende:
Iemand enig idee waar deze muurplaten te vinden zijn?
[ afbeelding ]

Ik zoek ze voor 1 inch gaspijp met draadfitting liefst onbehandeld ijzer.
Dergelijke muurplaten krijg ik tot nu toe alleen gevonden met een zij-ingang -O- .
Dat is een draadflens, magazijn bij mij op werk hebben we ze in vele maten liggen....
Te koop bij Wildkamp http://www.wildkamp.nl/Dr(...)r_696383_cat_2010410

Deze webshop lijkt goedkoper http://www.uwfittingspeci(...)2.html?cPath=201_207
:7 8-)
  zondag 6 september 2015 @ 20:04:38 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155875744
Ah kijk! Dat is de term waar ik op moet zoeken. Dank je!
pi_155875792
Die links van mij zijn van gegalvaniseerde :@ , voor de "onbehandelde" moet je even verder kijken op die pagina`s
  zondag 6 september 2015 @ 20:07:01 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155875827
Ja, heb ze al onbehandeld gevonden voor 4 euro minder. Scheelt weer :P .
pi_155877478
Ik ben druk bezig om een huis te kopen. Nu moeten we bij de hypotheekadviseur een meerwerk lijst in leveren. Ik heb het volgende al:

3x loze leidingen
Schutting
Betegeling tuin
Schrobput
Kraan achtergevel
WCD buiten
Bedekking van de vloer
Spacken/behangen

Badkamer + keuken is ook al meegenomen. Bekabelen van loze leidingen doe ik zelf.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
pi_155877739
Dat is niet te beoordelen zonder meer informatie ;)
pi_155877890
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:50 schreef Puala het volgende:
Dat is niet te beoordelen zonder meer informatie ;)
Hmm .. begrijpelijk nu je het zo zegt. Dan laat maar eventjes :) iig bedankt voor je reactie
  PR/Manusje van alles zondag 6 september 2015 @ 21:06:05 #107
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_155878433
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Isane het volgende:
Ik ben druk bezig om een huis te kopen. Nu moeten we bij de hypotheekadviseur een meerwerk lijst in leveren. Ik heb het volgende al:

3x loze leidingen
Schutting
Betegeling tuin
Schrobput
Kraan achtergevel
WCD buiten
Bedekking van de vloer
Spacken/behangen

Badkamer + keuken is ook al meegenomen. Bekabelen van loze leidingen doe ik zelf.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
buitenkraan!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_155878552
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

buitenkraan!
thnx!

Staat al op de kaart :7 (kraan achtergevel).
Voor is niet nodig :Y
pi_155878685
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Isane het volgende:
Ik ben druk bezig om een huis te kopen. Nu moeten we bij de hypotheekadviseur een meerwerk lijst in leveren. Ik heb het volgende al:

3x loze leidingen
Schutting
Betegeling tuin
Schrobput
Kraan achtergevel
WCD buiten
Bedekking van de vloer
Spacken/behangen

Badkamer + keuken is ook al meegenomen. Bekabelen van loze leidingen doe ik zelf.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
loze leiding naar zolder voor zonnepanelen ooit?
pi_155878851
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:

[..]

loze leiding naar zolder voor zonnepanelen ooit?
Zitten er al op :@
Alle kamers zijn voorzien van 2x utp
pi_155995098
Ik moet gaten in hout maken voor hole wand dozen welke maat boor/zaag heb ik dan nodig
pi_155996108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:02 schreef Nico987 het volgende:
Ik moet gaten in hout maken voor hole wand dozen welke maat boor/zaag heb ik dan nodig
68mm.
pi_156015627
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:48 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

68mm.
Dank je wel.
pi_156029482
Ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouwwoning en ik laat dus ook enkele loze leidingen plaatsen. Wat zijn de standaard maten voor inbouwdozen?
pi_156029598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:36 schreef Isane het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouwwoning en ik laat dus ook enkele loze leidingen plaatsen. Wat zijn de standaard maten voor inbouwdozen?
68mm
Zie ook 1 post boven je :+
pi_156029923
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:43 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

68mm
Zie ook 1 post boven je :+
ja ik zag het inderdaad. Ik twijfelde al hehe ;) thnx
pi_156030331
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:43 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

68mm
Zie ook 1 post boven je :+
De doos in de muur is dus 68 mm. Maar hoe groot is de plaat wat erop gaat?

Want ik wil graag weten of dit erop gaat passen.
pi_156030488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:15 schreef Isane het volgende:

[..]

De doos in de muur is dus 68 mm. Maar hoe groot is de plaat wat erop gaat?

Want ik wil graag weten of dit erop gaat passen.
De inbouwdozen hebben twee schroefjes waar, in principe, alle inbouw-dingen op geschroefd kunnen worden.

Op deze manier: .
Het sier-/zichtbare deel wordt daar weer op geschroefd.
pi_156030813
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:20 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

De inbouwdozen hebben twee schroefjes waar, in principe, alle inbouw-dingen op geschroefd kunnen worden.

Op deze manier: [ afbeelding ].
Het sier-/zichtbare deel wordt daar weer op geschroefd.

oke thnx :) dus het zou moeten passen.
bedankt.
  zondag 13 september 2015 @ 18:30:38 #120
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156054404
Hi. Ik ga mijn ouderwetse Bosch koelkast een nieuw kleurtje geven. De laklaag die er nu op zit is dermate beschadigd dat het gewoon niet meer mooi is en bovendien ben ik wel voor een nieuwe kleur.

Het is zo'n grote metalen koelkast. Ik heb echter geen ervaring met het schuren of afbijten van verf van metaal. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Het is zo'n koelkast:
O+
  zondag 13 september 2015 @ 19:11:20 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156055610
Zandstralen :)
  zondag 13 september 2015 @ 19:15:59 #122
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156055745
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:11 schreef bleiblei het volgende:
Zandstralen :)
Daar heb ik geen centjes voor ;(
O+
pi_156055980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:33 schreef Isane het volgende:

[..]

oke thnx :) dus het zou moeten passen.
bedankt.
Ik geef geen garantie ;) want ervaring met die luidsprekerversie heb ik niet maar volgens mij is het een Internationale standaardmaat. Dus dan moet het goed komen.
  zondag 13 september 2015 @ 19:56:58 #124
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156057110
Bestaat er ook afbijt wat alleen de alkyd verf eraf haalt en niet degene op waterbasis?
Dat zou namelijk betekenen dat ik de grondlaag die eronder zit nog gewoon kan gebruiken O-)

/edit zou het werken als ik er in thinner doordrenkte lappen op leg?
/edit 2 ik ga het gewoon testen :7

[ Bericht 13% gewijzigd door Saisai op 13-09-2015 20:05:02 ]
O+
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:07:18 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156057432
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:56 schreef Saisai het volgende:
Bestaat er ook afbijt wat alleen de alkyd verf eraf haalt en niet degene op waterbasis?
Dat zou namelijk betekenen dat ik de grondlaag die eronder zit nog gewoon kan gebruiken O-)

/edit zou het werken als ik er in thinner doordrenkte lappen op leg?
Volgens mij tast thinner ook acrylverf aan
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2015 @ 20:13:11 #126
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156057629
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij tast thinner ook acrylverf aan
Hmm, ik kom erachter dat ik geen thinner meer heb, maar wel terpentine. Daarvan heb ik er nu een plasje opgegooid. Het is echter autolak, dus ik denk dat ik tóch thinner moet hebben. Morgen maar ff een flesje halen.

/edit: terpentine doet helemaal niets met de verf, dus het is op thinnerbasis.

[ Bericht 4% gewijzigd door Saisai op 13-09-2015 20:25:23 ]
O+
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:51:52 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156059069
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:13 schreef Saisai het volgende:

[..]

Hmm, ik kom erachter dat ik geen thinner meer heb, maar wel terpentine. Daarvan heb ik er nu een plasje opgegooid. Het is echter autolak, dus ik denk dat ik tóch thinner moet hebben. Morgen maar ff een flesje halen.

/edit: terpentine doet helemaal niets met de verf, dus het is op thinnerbasis.
Terpentine doet toch ook niets met gedroogde acrylaadverf? Dus op basis daarvan de conclusie trekken dat het op thinnrrbasis is kan toch niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2015 @ 20:55:57 #128
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156059248
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Terpentine doet toch ook niets met gedroogde acrylaadverf? Dus op basis daarvan de conclusie trekken dat het op thinnrrbasis is kan toch niet?
Het is autolak. Lijkt me niet dat dat op waterbasis wordt gemaakt. Bij nader inzien waarschijnlijk ook niet van alcydverf aangezien dat kan verkleuren in de zon :{

Jeetje wat een rotnamen die verfsoorten. Kunnen ze het niet gewoon plastic-, water- en thinnerverf noemen }:|
O+
  zondag 13 september 2015 @ 21:42:36 #129
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156061321
Autolak kan je toch prima schuren?
Zou ik dat doen :) .
  zondag 13 september 2015 @ 21:55:02 #130
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156062036
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef bleiblei het volgende:
Autolak kan je toch prima schuren?
Zou ik dat doen :) .
Zou kunnen hoor, maar volgens mij gaat het er vrij gemakkelijk vanaf als je het even laat weken in thinner. Ik heb namelijk wel eens een thinner plek gezien op autolak (althans, ik ga er nu vanuit dat het thinner was). De autolak was er helemaal vanaf en je keek direct tegen de grondverf aan. Het zou mooi zijn als ik het op zo'n manier kan doen. Ik heb namelijk alleen maar een schuurmuisje voor handen, dat zie ik niet echt gebeuren op metaal + autolak.

Ach, en anders schuur ik het gewoon licht op en spuit ik daarover heen.
O+
pi_156064193
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Saisai het volgende:

[..]

Zou kunnen hoor, maar volgens mij gaat het er vrij gemakkelijk vanaf als je het even laat weken in thinner. Ik heb namelijk wel eens een thinner plek gezien op autolak (althans, ik ga er nu vanuit dat het thinner was). De autolak was er helemaal vanaf en je keek direct tegen de grondverf aan. Het zou mooi zijn als ik het op zo'n manier kan doen. Ik heb namelijk alleen maar een schuurmuisje voor handen, dat zie ik niet echt gebeuren op metaal + autolak.

Ach, en anders schuur ik het gewoon licht op en spuit ik daarover heen.
Zo zou ik het ook doen.
Ontvetten. Opschuren/glad schuren met hele fijne korrel (eventueel met groffer papier de ergste oneffenheden weg schuren). En dan lekker spuiten
pi_156070057
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen.
Ontvetten. Opschuren/glad schuren met hele fijne korrel (eventueel met groffer papier de ergste oneffenheden weg schuren). En dan lekker spuiten
Precies. Helemaal kaal halen lijkt mij zonde van je tijd. Wel een leuke koelkast trouwens :)
  maandag 14 september 2015 @ 08:12:38 #133
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156070180
Thanks :)
O+
pi_156072414
Bij zo'n ding zou ik meteen denken dat hij geëmailleerd is, maar hij is modern, dus zal niet.

//edit:
van wikipedia
quote:
Bij moderne toepassingen van email komt dit nauwelijks meer voor doordat de emaillelaag met zeer gelijkmatige dikte wordt aangebracht en email wordt gebruikt met een uitzettingscoëfficiënt die past bij het gebruikte metaal.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  maandag 14 september 2015 @ 11:12:15 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156073066
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef Saisai het volgende:

[..]

Het is autolak. Lijkt me niet dat dat op waterbasis wordt gemaakt. Bij nader inzien waarschijnlijk ook niet van alcydverf aangezien dat kan verkleuren in de zon :{

Jeetje wat een rotnamen die verfsoorten. Kunnen ze het niet gewoon plastic-, water- en thinnerverf noemen }:|
autolak is wel op waterbasis.

Het kan ook zijn dat het geheel gepoedercoat is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 september 2015 @ 11:12:55 #136
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156073081
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

autolak is wel op waterbasis.
Maar dan zou terpentine toch iets moeten doen of niet?
O+
  maandag 14 september 2015 @ 11:14:25 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156073109
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Saisai het volgende:

[..]

Maar dan zou terpentine toch iets moeten doen of niet?
nee, dat werkt natuurlijk alleen met lak op terpentinebasis
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 september 2015 @ 11:14:27 #138
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156073113
Ik heb er geen verstand van, maar je kunt voor een auto toch geen watergedragen verf gebruiken, dat lijkt me zo vreselijk onlogisch.
O+
  maandag 14 september 2015 @ 11:15:24 #139
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156073140
* Saisai pakt een plens spiritus.
O+
  maandag 14 september 2015 @ 11:20:54 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156073262
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:14 schreef Saisai het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar je kunt voor een auto toch geen watergedragen verf gebruiken, dat lijkt me zo vreselijk onlogisch.
stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.

En spiritus gaat het hooguit goed ontvetten, of ga je de ramen zemen? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 september 2015 @ 11:21:51 #141
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156073290
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.

En spiritus gaat het hooguit goed ontvetten, of ga je de ramen zemen? :?
nee, daar wordt het plakkerig van als het watergedragen verf is (heb ik gisteren gelezen). dus dat test ik nu.
O+
pi_156073514
Voor onze nieuwe ketel moet ik de rioolafvoer helaas buitenshuis aansluiten op de HWA. De boel moet dus geïsoleerd gaan worden om het tegen bevriezing in de winter te beschermen.
Hoe zouden jullie dit doen? Alleen met een thermolint? Of alleen isoleren? Eventueel een combinatie van?

Huidige situatie is dat er nu een pijpje 32mm uit de gevel steekt, en het weinige water van de VR ketel op het dak drupt. Voor onze nieuwe HR ketel heb ik liever dat dit (zure?, en veel meer) water niet direct op het bitumen lekt, maar gewoon direct in de regenpijp verdwijnt. Die pijp verlengen is niet zo'n probleem, maar ben dus bang dat hij bevriest in een beetje goede winter. Hoe dit aan te pakken?

En nee, binnenshuis de boel verleggen is geen optie helaas, er zit nergens een rioolbuis in de buurt van de huidige pijp.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 14 september 2015 @ 11:38:36 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156073699
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:30 schreef Asschen_sukar het volgende:
Voor onze nieuwe ketel moet ik de rioolafvoer helaas buitenshuis aansluiten op de HWA. De boel moet dus geïsoleerd gaan worden om het tegen bevriezing in de winter te beschermen.
Hoe zouden jullie dit doen? Alleen met een thermolint? Of alleen isoleren? Eventueel een combinatie van?

Huidige situatie is dat er nu een pijpje 32mm uit de gevel steekt, en het weinige water van de VR ketel op het dak drupt. Voor onze nieuwe HR ketel heb ik liever dat dit (zure?, en veel meer) water niet direct op het bitumen lekt, maar gewoon direct in de regenpijp verdwijnt. Die pijp verlengen is niet zo'n probleem, maar ben dus bang dat hij bevriest in een beetje goede winter. Hoe dit aan te pakken?

En nee, binnenshuis de boel verleggen is geen optie helaas, er zit nergens een rioolbuis in de buurt van de huidige pijp.
waarom is dat water zuur? :?

Gewoon op het dak laten lopen. Daken zijn ervoor gemaakt om water op te vangen en af te voeren. Ik zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156073724
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

waarom is dat water zuur? :?

Gewoon op het dak laten lopen. Daken zijn ervoor gemaakt om water op te vangen en af te voeren. Ik zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd.
Ik heb begrepen dat condenswater uit de ketel zeer zuur zou zijn, en dus slecht voor het bitumen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_156073786
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:01 schreef sh4dow het volgende:
Ik heb op een muur een regelwerk geplaatst met steenwol platen als isolatie. Nu moet er nog een folie overheen.

Ik heb nog een rol PE folie liggen wat gebruikt is als vochtscherm onder laminaat. Kan ik deze folie ook als dampdichte folie op het regelwerk gebruiken of moet ik daar echt miofol voor gebruiken?
PE folie is prima te gebruiken als dampdichte folie. Bouwplastic kan ook nog, zelfs boterhammenzakjes plastic, als het maar dampdicht is.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 14 september 2015 @ 11:51:56 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156073984
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:39 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat condenswater uit de ketel zeer zuur zou zijn, en dus slecht voor het bitumen
heb ik nog nooit van gehoord, maar zou kunnen, misschien dat cvboer het weet. Wat ik wel weet, is dat bitumen best wel wat kan hebben, zolang het maar geen oplosmiddelen zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 september 2015 @ 13:30:59 #147
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156076433
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.

En spiritus gaat het hooguit goed ontvetten, of ga je de ramen zemen? :?
Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).
Weet jij hoe dat komt?
O+
pi_156081843
Ik heb een kleine lekkage, en om even te kijken/waar het vandaan komt een aftimmer schot los geschroefd.
De hele bovenverdieping is verbouwd, dat wist ik, maar zoals hier op de foto's ze hebben een deel van het dak gewoon gestut plus nieuwe zolder! :D



De vraag is waarom ligt die onderste balk die de zolder steunt (waar de handdoek op ligt)niet in zo een steun als die andere?

Toen werd ik natuurlijk nieuwsgierig andere plaat aan de andere kant ook los geschroefd, zelfde


Weer die dikke balk die oa het dak stut plus een dikke balk eronder (onder die cv leidingen) ook zonder dat ijzeren ding.
Hangt de hele zolder en dak aan die 2 balken in het ijzer?

Je zou toch zeggen eerst die 2 onderste in de ijzers, zolder der op dan die bovenste balken in die ijzeren houders ?
Iets meer overzicht( ja rotzooi )
Zie je de handdoek links nog liggen om die balken gaat het



[ Bericht 8% gewijzigd door Geerd op 14-09-2015 16:54:10 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_156082263
Ik zie niets geks? De balken over de breedte zijn mooi met een profieltje in de muur vastgemaakt. Het punt waar je handdoek ligt zijn toch gewoon de rachels van je gipsplaten plafond?

Hierbij ook gelijk mijn vraag. Ik heb een uitbouw waar de wasmachine staat. Is dit reden genoeg om Hydro-gipsplaten te gebruiken, of kan ik hier normale platen gebruiken? Er hebben reeds van 1973 tot nu normale gipsplaten gezeten en ik zag eerlijk gezegd niets geks. Ik zie zelf ook geen reden om nu wel opeens hydro gipsplaten toe te passen. Hydro geeft weer meer verf-werk gezien ze groen zijn.
pi_156082533
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:55 schreef ufopiloot het volgende:
Ik zie niets geks? De balken over de breedte zijn mooi met een profieltje in de muur vastgemaakt. Het punt waar je handdoek ligt zijn toch gewoon de rachels van je gipsplaten plafond?

Hierbij ook gelijk mijn vraag. Ik heb een uitbouw waar de wasmachine staat. Is dit reden genoeg om Hydro-gipsplaten te gebruiken, of kan ik hier normale platen gebruiken? Er hebben reeds van 1973 tot nu normale gipsplaten gezeten en ik zag eerlijk gezegd niets geks. Ik zie zelf ook geen reden om nu wel opeens hydro gipsplaten toe te passen. Hydro geeft weer meer verf-werk gezien ze groen zijn.
Waar die handdoek op ligt is net zo een grote balk(die lichte) maar die zit dus niet in een profiel maar daar hangt de zolder wel aan/op zelfde geldt voor de andere kant die foto met de cv buizen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_156082609
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:55 schreef ufopiloot het volgende:
Hierbij ook gelijk mijn vraag. Ik heb een uitbouw waar de wasmachine staat. Is dit reden genoeg om Hydro-gipsplaten te gebruiken, of kan ik hier normale platen gebruiken? Er hebben reeds van 1973 tot nu normale gipsplaten gezeten en ik zag eerlijk gezegd niets geks. Ik zie zelf ook geen reden om nu wel opeens hydro gipsplaten toe te passen. Hydro geeft weer meer verf-werk gezien ze groen zijn.
Wasmachine zal waarschijnlijk niet heel veel vocht produceren in de ruimte zelf, dus je zou het met gewone gipsplaten af moeten kunnen. Mocht je er ooit een condensdroger bij willen zetten zou je misschien hydro platen kunnen gebruiken, maar zelfs dan is de extra vocht in de ruimte nihil.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 14 september 2015 @ 17:33:37 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156083122
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:30 schreef Saisai het volgende:

[..]

Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).
Weet jij hoe dat komt?
Nee, heb 2 keer gekeken en ook nog effe geschud tussendoor, maar mijn glazen bol blijft helemaal mat ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156083552
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:30 schreef Saisai het volgende:

[..]

Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).
Weet jij hoe dat komt?
Zoals ik al zei, zal dan wel geëmailleerd zijn,
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  maandag 14 september 2015 @ 17:52:53 #154
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156083574
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 17:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, heb 2 keer gekeken en ook nog effe geschud tussendoor, maar mijn glazen bol blijft helemaal mat ;(
o noes ;(
O+
  maandag 14 september 2015 @ 17:53:13 #155
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156083576
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:51 schreef dedodo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zal dan wel geëmailleerd zijn,
Ah, nog nooit van gehoord! :')
O+
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 18:03:13 #156
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156113643
Kan ik deze natuursteen "band" gewoon met standaard tegellijm op het betonnen muurtje vastmaken?



En mag dat ook met dit weer, of zelf nog kouder?
Ik vind het bandje erg glad aan de onderkant, dus ik ben bang dat 't niet stevig gaat hechten... hoe zit dat?

Iemand? _O_ thanks!!!
pi_156115475
^leuke schutting!

Ander vraagje: ik heb een metalen bad, geemailieerd als het goed is. Op een plek zit een beschadiging in het witte emaille. Hoe kun je dit herstellen?
pi_156117976
tsss kijk hem eens patsen met zijn bolglas :7
Een beetje bouwvakker lurkt zo uit de fles o|O
pi_156118676
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:03 schreef Atmoz het volgende:
Kan ik deze natuursteen "band" gewoon met standaard tegellijm op het betonnen muurtje vastmaken?
Voor natuursteen heb je volgens mij aparte soort tegellijm, omdat het het natuursteen kan aantasten of niet plakt (oid :P)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:57 schreef Dzjonka het volgende:
Ander vraagje: ik heb een metalen bad, geemailieerd als het goed is. Op een plek zit een beschadiging in het witte emaille. Hoe kun je dit herstellen?
Misschien kun je koud emaille proberen?
http://www.koudemaille.nl/
http://www.proffill.nl/emaille_reparatie.htm
pi_156120018
Wij deden hardsteen als ik het me goed herinner met tec7 kitten, was namelijk ook vorstbestendig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 15 september 2015 @ 20:45:50 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156120647



Zo ziet mijn kruipruimte er nu uit. Ze zijn hier in de wijk bezig met de riolering en na een flinke hoosbui van net kwarm er eerst gegorchel uit mijn WC. Die heb ik toen even doorgetrokken, maar die liep helemaal niet door.
Na een half uurtje begon het raar te ruiken dus boven en beneden even alle kranen laten lopen en de WC's doorgetrokken. De WC beneden trok meteen al het water er doorheen en boven heb ik daarna alleen het kleine knopje gebruikt.

Wat nu? De stank is alles behalve prettig. Voor 1 avond is het wel prima maar ik heb geen zin in herhaling. En kan het kwaad dat er zo'n laag water in m'n kruipruimte staat? Die buis die je ziet lopen hangt normaal 5 cm ofzo (heb het huis nog niet zo lang) boven het zand.....

[ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 15-09-2015 20:52:49 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156120941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Wat nu? De stank is alles behalve prettig. Voor 1 avond is het wel prima maar ik heb geen zin in herhaling. En kan het kwaad dat er zo'n laag water in m'n kruipruimte staat? Die buis die je ziet lopen hangt normaal 5 cm ofzo (heb het huis nog niet zo lang) boven het zand.....
Heb je een houten huis of een betonnen huis? wat voor vloer?
  dinsdag 15 september 2015 @ 20:52:14 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156120975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:51 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Heb je een houten huis of een betonnen huis? wat voor vloer?
Betonnen huis. Net nieuw opgeleverde nieuwbouw.
Vloer is dus ook beton. Dit is in mijn kruipruimte he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156121078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
Betonnen huis. Net nieuw opgeleverde nieuwbouw.
Vloer is dus ook beton. Dit is in mijn kruipruimte he?
Dat snap ik ;)
Maar het is wadegelijk van invloed of het water kwaad kan. Water bij een betonnen huis is (afgezien van de ongemakken) niet zo'n probleem voor het huis zelf. Wel bij hout, dan krijg je snel houtrout e.d.
Je riool zou er niet onder mogen lijden.

Mijn kruipruimte staan ook een hoop plassen in, ik heb alles goed afgedicht. (leidingdoorvoeren afkitten, tochtband bij het kruipluik, kruipluik van kunsstof zonder gat erin) en ik ruik geen muffe lucht meer.
  dinsdag 15 september 2015 @ 20:59:32 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156121340
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:54 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Dat snap ik ;)
Maar het is wadegelijk van invloed of het water kwaad kan. Water bij een betonnen huis is (afgezien van de ongemakken) niet zo'n probleem voor het huis zelf. Wel bij hout, dan krijg je snel houtrout e.d.
Je riool zou er niet onder mogen lijden.

Mijn kruipruimte staan ook een hoop plassen in, ik heb alles goed afgedicht. (leidingdoorvoeren afkitten, tochtband bij het kruipluik, kruipluik van kunsstof zonder gat erin) en ik ruik geen muffe lucht meer.
Tochtband ga ik inderdaad maar even aanbrengen. Toch raar dat het zo omhoog komt want er ligt ook nog eens een mat op (met 40 cm overlap rondom het kruipruimtegat) dus een luchtstroom is niet echt mogelijk lijkt me. Of het moet ergens anders vandaan komen, maar dat lijkt me ook niet.
[sub]Nu bedenk ik me dat er in de keuken ook een gat zit (waar die staande pijp door gaat). Die ga ik als het droog is maar eens dichtpurren om stank te voorkomen[sub]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156121689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tochtband ga ik inderdaad maar even aanbrengen. Toch raar dat het zo omhoog komt want er ligt ook nog eens een mat op (met 40 cm overlap rondom het kruipruimtegat) dus een luchtstroom is niet echt mogelijk lijkt me. Of het moet ergens anders vandaan komen, maar dat lijkt me ook niet.
[sub]Nu bedenk ik me dat er in de keuken ook een gat zit (waar die staande pijp door gaat). Die ga ik als het droog is maar eens dichtpurren om stank te voorkomen[sub]
Ik had er ook altijd last van, volgens mij is het een combinatie van condensatie en capilaire werking. Heb je een houten kruipluik met zo'n gat erin om hem om te tillen?
Mijne was gaan schimmellen en half gebroken. Ik heb hem vervangen met een een 20mm dikke HPL plaat (kunsstof) met een luikring erop. Ook de randjes rond de randprofielen van luik heb ik dichtgekit.
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:10:45 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156122076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:04 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik had er ook altijd last van, volgens mij is het een combinatie van condensatie en capilaire werking. Heb je een houten kruipluik met zo'n gat erin om hem om te tillen?
Mijne was gaan schimmellen en half gebroken. Ik heb hem vervangen met een een 20mm dikke HPL plaat (kunsstof) met een luikring erop. Ook de randjes rond de randprofielen van luik heb ik dichtgekit.
Wel hout, maar meer iets als betonplex. Er zit wel een ring in maar die is verzonken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156122293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wel hout, maar meer iets als betonplex. Er zit wel een ring in maar die is verzonken.
Dat is al een stuk beter dan ik had, (stukje multiplex met en gat erin geboord zodat je hem kon optillen)
Ik denk als je is goed gaat kitten en purren en met tochtband aan de slag dat het al een hoop minder word.
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:19:25 #169
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156126148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:57 schreef Dzjonka het volgende:
^leuke schutting!

Dankjewel :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:52 schreef bluemoon23 het volgende:
tsss kijk hem eens patsen met zijn bolglas :7
Een beetje bouwvakker lurkt zo uit de fles o|O
Lol, toch geen speciaalbier :) (ja oke, soms toch wel ;))

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Nixxor het volgende:

Voor natuursteen heb je volgens mij aparte soort tegellijm, omdat het het natuursteen kan aantasten of niet plakt (oid :P)

Hmzz, dus beter maar eens navragen bij de natuursteenboer...

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:34 schreef densmee het volgende:
Wij deden hardsteen als ik het me goed herinner met tec7 kitten, was namelijk ook vorstbestendig
Kan ik me idd wel iets bij voorstellen, Tec7 hecht volgens mij vrij aardig op dat hard/natuursteen. Op beton ook super goed? (Daar lijkt me tegellijm of cement weer beter...)
pi_156126325
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:19 schreef Atmoz het volgende:

Kan ik me idd wel iets bij voorstellen, Tec7 hecht volgens mij vrij aardig op dat hard/natuursteen. Op beton ook super goed? (Daar lijkt me tegellijm of cement weer beter...)
Betonbiels plakten we daar ook mee aan elkaar, maar die zijn wel redelijk vlak dus de lijmlaag hoeft niet heel dik te zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:31:43 #171
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156126932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:22 schreef densmee het volgende:

Betonbiels plakten we daar ook mee aan elkaar, maar die zijn wel redelijk vlak dus de lijmlaag hoeft niet heel dik te zijn
Hmzz, nu je het zegt... Ik moet juist wel (op sommige plekken) redelijk wat ruimte overbruggen.... Dan is die Tec7 weer niet heel handig. Of dan eerst daar een hoopje cement "storten", afvlakken, en dan Tec7 erop?!
pi_156127007
Dan lijkt het me handiger om ze in de specie te stellen, natuursteen aanbranden door een cementpapje erop te smeren met een handveger en dan in de specie stellen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:59:55 #173
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156128429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:32 schreef densmee het volgende:
Dan lijkt het me handiger om ze in de specie te stellen, natuursteen aanbranden door een cementpapje erop te smeren met een handveger en dan in de specie stellen
Thanks voor de tips!
Wat moet ik me bij dat "aanbranden" precies voorstellen?
Dat je het ruw maakt met iets?
pi_156128698
Ja je maakt zeg maar stelspecie, beetje dikkere zandcement. En je brandt het natuursteen aan met dunne cement met alleen water, hierdoor hecht de specie veel beter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_156228127


Weet iemand of er een inbouw oplossing is voor de tv/radio/internet splitter? Deze opbouw is al een tijdje een door in het oog. Ik wil graag een inbouw oplossing, zodat het netjes afgewerkt kan worden.
pi_156228914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:54 schreef koentjuh18 het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand of er een inbouw oplossing is voor de tv/radio/internet splitter? Deze opbouw is al een tijdje een door in het oog. Ik wil graag een inbouw oplossing, zodat het netjes afgewerkt kan worden.
Trek de kap er eens af en maak een foto!
pi_156229525
Daaronder zit 1 kabel aansluiting. Die wordt met de opbouw splitter verdeelt in radio, tv en internet. Ik zou dat graag voor een inbouw exemplaar vervangen, maar Google kan mij vooralsnog niet helpen.
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 23:14:34 #178
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156232269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef koentjuh18 het volgende:
Daaronder zit 1 kabel aansluiting. Die wordt met de opbouw splitter verdeelt in radio, tv en internet. Ik zou dat graag voor een inbouw exemplaar vervangen, maar Google kan mij vooralsnog niet helpen.
Volgens mij bestaan die niet :{
pi_156233437
Volgens mij is dit iets wat alleen ziggo gebruikt.
pi_156237278
Zonde, maar bedankt!
pi_156240758
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef koentjuh18 het volgende:
Daaronder zit 1 kabel aansluiting. Die wordt met de opbouw splitter verdeelt in radio, tv en internet. Ik zou dat graag voor een inbouw exemplaar vervangen, maar Google kan mij vooralsnog niet helpen.
Kun je zelf niet wat knutselen?
Binnenwerk uit de bestaande slopen, in een inbouwdoos drukken en zo'n mooi raampje er op met tv/radio connector en zelf ingebouwd i-net blokje ofzo?
pi_156290456
Ik heb een stapelbed op het oog op marktplaats. Maar wil het dan laten spuiten. Ik heb alleen totaal geen idee aan wat voor prijs ik moet denken dan. Offerte vraag ik natuurlijk nog wel op, maar voordat ik ga bieden... iemand een indicatie over aan wat voor bedrag ik moet denken?

Met een meidenkwartet
pi_156295611
Stucen over tegels.. Weet iemand of dit kan?
pi_156295773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:57 schreef purplenarcis het volgende:
Stucen over tegels.. Weet iemand of dit kan?
Ik zou het persoonlijk niet willen. Laag over laag.
pi_156296263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:57 schreef purplenarcis het volgende:
Stucen over tegels.. Weet iemand of dit kan?
Met de juiste voorstrijk kan het zeker. Hebben het hier in de badkamer ook laten doen, zit er al jaren prima tegenaan.

Wel even kijken of je tegels goed vast zitten overigens, anders valt het er met tegel en al vanaf
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_156310106
Niet helemaal ot, maar om een nieuw topic te openen.
Zilvervisjes !!

Heel af en toe zie ik er een op zolder wegrennen als ik de was op haal/hang.
Ik heb op zolder geen raampje en was is nat natuurlijk.

Boven heb ik altijd wel alle ramen open als het even kan (als het niet regent)
Zouden die beestjes er zitten door het vocht uit de was??
Ik zwaai naar dieren.
pi_156311370
Wat is de luchtvochtigheid op zolder ?
Anders zo,n cheap weerstationnetje daar neer zetten, hebben ze vaak ook wel bij Aldi of Lidl.

Die beestjes houden van een hoge luchtvochtigheid.
pi_156322111
Kort electra vraagje.
Door een lekkage is de huidige groepenkast wat aan het roesten en moet dus vervangen worden. Ik heb nu 1 fase, 8 groepen (waarvan 1 voor 4000Wp aan zonnepanelen) en een kookgroep. Dit zal binnenkort moeten worden uitgebreid ivm een grotere keuken, electra in de tuin en warmte pomp.

Is het dan nu verstandig om nu vast een 1/3 fase groepenkast aan te schaffen zodat ik straks niet de boel opnieuw hoef te vervangen?

Bijvoorbeeld:

ABB groepenkast HAD343432-222F+H44
1/3-fase groepenkast 220x330mm
3 aardlekschak. 2-P 30mA 40A
10 groepen B16A 1P+N
1 hoofdschakelaar 4-P 40A
1 fornuisgroep 2x230V
pi_156323287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:40 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een stapelbed op het oog op marktplaats. Maar wil het dan laten spuiten. Ik heb alleen totaal geen idee aan wat voor prijs ik moet denken dan. Offerte vraag ik natuurlijk nog wel op, maar voordat ik ga bieden... iemand een indicatie over aan wat voor bedrag ik moet denken?

[ afbeelding ]
Hout laten spuiten? Kun je het niet gewoon (laten) verven of lakken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156323342
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of t toegestaan is om een 3 fase kast op een 1 fase aansluiting te gebruiken (hoofdschakelaar aan de onderkant doorgelust)
pi_156324482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hout laten spuiten? Kun je het niet gewoon (laten) verven of lakken?
Ik ben normaal wel van het zelf doen, maar heb er geen tijd voor. Zou iemand kunnen zoeken die dat voor me kan doen... Eens denken.
Met een meidenkwartet
pi_156326327
Als je geld over hebt zou je ook zelf een verfspuit kunnen kopen, en aan de slag gaan :P
Hier bijvoorbeeld:
http://www.powertoolshop.nl/product/137439/powerplus-powx350.html
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 24 september 2015 @ 12:41:12 #193
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156347299
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:40 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een stapelbed op het oog op marktplaats. Maar wil het dan laten spuiten. Ik heb alleen totaal geen idee aan wat voor prijs ik moet denken dan. Offerte vraag ik natuurlijk nog wel op, maar voordat ik ga bieden... iemand een indicatie over aan wat voor bedrag ik moet denken?

[ afbeelding ]
Ik denk dat de meeste tijd in het schuren van het hout gaat zitten. Spuiten is dan sneller dan het met de kwast en roller doen. Heb alleen werkelijk geen idee wat het kost.
Ik denk dat je een klein (5-6uur) dagje aan het klussen bent voor het schuren en het schilderen ervan.
pi_156347716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:58 schreef Macci het volgende:
Kort electra vraagje.
Door een lekkage is de huidige groepenkast wat aan het roesten en moet dus vervangen worden. Ik heb nu 1 fase, 8 groepen (waarvan 1 voor 4000Wp aan zonnepanelen) en een kookgroep. Dit zal binnenkort moeten worden uitgebreid ivm een grotere keuken, electra in de tuin en warmte pomp.

Is het dan nu verstandig om nu vast een 1/3 fase groepenkast aan te schaffen zodat ik straks niet de boel opnieuw hoef te vervangen?

Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
ABB groepenkast HAD343432-222F+H44
1/3-fase groepenkast 220x330mm
3 aardlekschak. 2-P 30mA 40A
10 groepen B16A 1P+N
1 hoofdschakelaar 4-P 40A
1 fornuisgroep 2x230V
Volgens mij moet dat kunnen, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen aangezien ik geen expert ben op dit gebied. Ik zou persoonlijk wel liever voor een Hager kast kiezen, die hebben schroefautomaten in plaats van klemcontacten zoals ABB kasten, voelt toch net wat veiliger.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 18:30:07 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156354053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:48 schreef Makrolon het volgende:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of t toegestaan is om een 3 fase kast op een 1 fase aansluiting te gebruiken (hoofdschakelaar aan de onderkant doorgelust)
Dat is gewoon toegestaan :)
pi_156354350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is gewoon toegestaan :)
Top! Heb die kast al liggen, dan kan ik wachten met 3fase aan vragen tot ik t echt nodig heb. Wil t liefst mn oude meter houden maar dat zal wel niet gaan. :p
pi_156359725
Ik heb een Ikea gaskookplaat waarvan twee van de vier pitten het niet meer doen.

Hij heeft een elektrische ontsteker die het bij beide pitten niet doet. Echter, bij een van de twee kan ik wel een lucifer houden om de pit aan te krijgen. De andere is niet aan te krijgen.

Het stomme is dat bij mijn vorige gasplaat ook al pitten er spontaan mee ophielden.

Kan ik hier iets aan doen?
Spoilers!
pi_156423865
Ik dacht gister even makkelijk een kozijn af te kitten, zodat we vandaag de muren kunnen verven. Nu is de Den Braaven anti-crack acrylaatkit dus alsnog gecrackt }:|. Daar kwam ik achter toen ik het af wilde gaan plakken voor het verven. Ja de kit zelf, over de hele lengte, we hebben er dus nog niet overheen geverfd. Kan ik er nu gewoon een extra laagje kit overheen smeren en hopen dat het niet weer scheurt?
pi_156425145
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 16:26 schreef Chicolade het volgende:
Ik dacht gister even makkelijk een kozijn af te kitten, zodat we vandaag de muren kunnen verven. Nu is de Den Braaven anti-crack acrylaatkit dus alsnog gecrackt }:|. Daar kwam ik achter toen ik het af wilde gaan plakken voor het verven. Ja de kit zelf, over de hele lengte, we hebben er dus nog niet overheen geverfd. Kan ik er nu gewoon een extra laagje kit overheen smeren en hopen dat het niet weer scheurt?
Gewoon proberen, de kit wel wat dikker opzetten, dan heb je meer rek en is de kans op scheuren kleiner.
  zondag 27 september 2015 @ 18:16:24 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156426638
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een Ikea gaskookplaat waarvan twee van de vier pitten het niet meer doen.

Hij heeft een elektrische ontsteker die het bij beide pitten niet doet. Echter, bij een van de twee kan ik wel een lucifer houden om de pit aan te krijgen. De andere is niet aan te krijgen.

Het stomme is dat bij mijn vorige gasplaat ook al pitten er spontaan mee ophielden.

Kan ik hier iets aan doen?
Als je de pit erafhaalt komt er, neem ik aan, wel gewoon gas uit de aanvoer?

Elektronische ontstekinkjes zijn vaak nogal fragiel, en van schoonmaken gaan ze oxideren, of als de boel overkookt komt er vuil op.. als je erbij kunt kun je proberen om met een fijn schuurpapiertje de elektrode iets op te poetsen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 september 2015 @ 18:17:53 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156426673
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 16:26 schreef Chicolade het volgende:
Ik dacht gister even makkelijk een kozijn af te kitten, zodat we vandaag de muren kunnen verven. Nu is de Den Braaven anti-crack acrylaatkit dus alsnog gecrackt }:|. Daar kwam ik achter toen ik het af wilde gaan plakken voor het verven. Ja de kit zelf, over de hele lengte, we hebben er dus nog niet overheen geverfd. Kan ik er nu gewoon een extra laagje kit overheen smeren en hopen dat het niet weer scheurt?
Ik zou hem wegsnijden en opnieuw kitten.. eroverheen baggeren wordt het meestal niet mooier van.. als er íets lelijk is, is het wel dikke kitnaden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 28 september 2015 @ 13:12:56 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156446919
Jahoi. Ik wil dus een kamer splitsen in twee kleine kamertjes. Ivm de indeling van de kamers en het huis, zal je door de ene kamer heen moeten om in de andere kamer te komen ('t is niet anders). Ik dacht om de kamertjes van elkaar te scheiden dmv een vouwdeur, want ruimtebesparing etc. Ik vind alleen geen info over de stevigheid daavan? Kan het bijvoorbeeld tegen een kind die boos een tik op de deur geeft? En bestaat er een minder lelijke oplossing? :').
KuikenGuppy
pi_156446961
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:12 schreef Burdie het volgende:
Jahoi. Ik wil dus een kamer splitsen in twee kleine kamertjes. Ivm de indeling van de kamers en het huis, zal je door de ene kamer heen moeten om in de andere kamer te komen ('t is niet anders). Ik dacht om de kamertjes van elkaar te scheiden dmv een vouwdeur, want ruimtebesparing etc. Ik vind alleen geen info over de stevigheid daavan? Kan het bijvoorbeeld tegen een kind die boos een tik op de deur geeft? En bestaat er een minder lelijke oplossing? :').
Een schuifdeur geen optie? :)

Met 1x goed schoppen sloopte ik die van mij er uit vorig jaar in elk geval :P
  maandag 28 september 2015 @ 13:16:07 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156447006
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Een schuifdeur geen optie? :)
Hmmm. Ik dacht dat een schuifdeur geen optie was, omdat het plafond een stukje schuin loopt, maar als ik een wat lagere schuifdeur maak, die precies onder de dakkapel past, zou het misschien moeten kunnen werken. Ik ga even meten, bedankt :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 28-09-2015 13:25:24 ]
KuikenGuppy
pi_156447013
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Een schuifdeur geen optie? :)

Met 1x goed schoppen sloopte ik die van mij er uit vorig jaar in elk geval :P
Dit hoewel een kind zo'n vouwdeur ook niet direct gesloopt krijgt tenzij ze het als een stuk speelgoed zien.
pi_156447047
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hmmm. Ik dacht dat een schuifdeur geen optie was, omdat het plavond een stukje schuin loopt, maar als ik een wat lagere schuifdeur maak, die precies onder de dakkapel past, zou het misschien moeten kunnen werken. Ik ga even meten, bedankt :).
Zelf maken kan ook, maar ik weet niet of je dat ziet zitten. Ik heb zelf deze linkjes opgeslagen voor "ooit"

http://acupoflife.nl/hoe-(...)voor-minder-dan-e50/
http://acupoflife.nl/diy-schuifdeur-rolsysteem-follow-up/
  maandag 28 september 2015 @ 13:20:08 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156447091
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Zelf maken kan ook, maar ik weet niet of je dat ziet zitten. Ik heb zelf deze linkjes opgeslagen voor "ooit"

http://acupoflife.nl/hoe-(...)voor-minder-dan-e50/
http://acupoflife.nl/diy-schuifdeur-rolsysteem-follow-up/
Dat systeem past sowieso niet, het plafond onder de dakkapel is 209cm hoog (net even opgemeten). Ik denk dat daar best een schuifdeur in zou passen, zou je die ook zo kunnen monteren dat de schuifdeur zegmaar de muur *in* schuift? Dus dat je aan geen van de twee kanten een stuk muur hoeft in te leveren waar de schuifdeur naartoe schuift als 'ie open gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 28-09-2015 13:25:12 ]
KuikenGuppy
pi_156447096
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 18:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je de pit erafhaalt komt er, neem ik aan, wel gewoon gas uit de aanvoer?

Elektronische ontstekinkjes zijn vaak nogal fragiel, en van schoonmaken gaan ze oxideren, of als de boel overkookt komt er vuil op.. als je erbij kunt kun je proberen om met een fijn schuurpapiertje de elektrode iets op te poetsen.
Dank je, hier ga ik zeer binnenkort mee aan de slag.
Spoilers!
pi_156447127
Weet iemand trouwens hoe ik het best duizenden blokjes hout met afmetingen van 4*4*4 cm of soortgelijke formaten kan maken en wat voor gereedschap ik daar het best voor kan aanschaffen?
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 13:25:59 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156447211
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 13:21 schreef gunpowder het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het best duizenden blokjes hout met afmetingen van 4*4*4 cm of soortgelijke formaten kan maken en wat voor gereedschap ik daar het best voor kan aanschaffen?
Een zaagtafel is dan het makkelijkste denk ik. Wat moet je met duizenden van die blokjes? Wat is er mis met Lego?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156447241
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat systeem past sowieso niet, het plafond onder de dakkapel is 209cm hoog (net even opgemeten). Ik denk dat daar best een schuifdeur in zou passen, zou je die ook zo kunnen monteren dat de schuifdeur zegmaar de muur *in* schuift? Dus dat je aan geen van de twee kanten een stuk muur hoeft in te leveren waar de schuifdeur naartoe schuift als 'ie open gaat?
Ja dat soort systemen bestaan wel :Y
Volgens mij hornbach. Maar dan moet je een deur kwijt in je muur, dus word in verhouding je muur wel dikker volgens mij.
pi_156447353
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een zaagtafel is dan het makkelijkste denk ik. Wat moet je met duizenden van die blokjes? Wat is er mis met Lego?
O shit dat gaat gaat flink zagen worden dan. Ik heb het nodig voor een project waarvan ik het eindresultaat zeker even kom showen. Ik had al gekeken of ik gewoon houten blokjes kan kopen ergens maar kan niets vinden. ;(
  maandag 28 september 2015 @ 13:36:06 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156447389
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:33 schreef gunpowder het volgende:

[..]

O shit dat gaat gaat flink zagen worden dan. Ik heb het nodig voor een project waarvan ik het eindresultaat zeker even kom showen. Ik had al gekeken of ik gewoon houten blokjes kan kopen ergens maar kan niets vinden. ;(
Kan je geen (vuren)houten lat van 40x40mm nemen, bijv. 2100mm lang en dan steeds met een zaagtafel op 40mm afzagen? Dat lijkt me het snelst. Of je zet er een kluspool op :P.
KuikenGuppy
  maandag 28 september 2015 @ 13:37:33 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156447417
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja dat soort systemen bestaan wel :Y
Volgens mij hornbach. Maar dan moet je een deur kwijt in je muur, dus word in verhouding je muur wel dikker volgens mij.
Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte :P Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn :Y. En anders vraag ik het onze klusjesman :P. Ik kom er tzt nog op terug!
KuikenGuppy
pi_156447712
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte :P Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn :Y. En anders vraag ik het onze klusjesman :P. Ik kom er tzt nog op terug!
een custom kasten schuifdeur system?
het is niet echt bedoeld om geluid tegen te houden maar het kan precies op maat gemaakt worden. wij hebben dat hier in gebruik, kost wat heb je ook wat.
  maandag 28 september 2015 @ 13:58:28 #216
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156447828
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte :P Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn :Y. En anders vraag ik het onze klusjesman :P. Ik kom er tzt nog op terug!
Met wat hout, gipsplaten, schuifdeurrails en een plaat multiplex zou ik een heel eind komen. :P
  maandag 28 september 2015 @ 13:59:14 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156447843
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:58 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Met wat hout, gipsplaten, schuifdeurrails en een plaat multiplex zou ik een heel eind komen. :P
Dat denk ik ook ;).
KuikenGuppy
pi_156451303
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

heb ik nog nooit van gehoord, maar zou kunnen, misschien dat cvboer het weet. Wat ik wel weet, is dat bitumen best wel wat kan hebben, zolang het maar geen oplosmiddelen zijn.
ja condenswater van een cv ketel is erg zuur. Daarom is de rookgasafvoer (waar de condensatie optreedt) gemaakt van dikwandig aluminium anders vreet het er zo doorheen.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_156461590
Crosspost:

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.







Geen idee hoe we dit moeten fixen, hebben al een nieuwe knelring gepakt, maar de buis is ondertussen ook beschadigd en kan niet nog korter. Buis is ook nog eens megascheef afgezaagd, want weinig ruimte onder het fonteintje, geen idee of dat van invloed is? En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet? Iemand nog goede ideeën?

Dit geeft denk ik wel prima weer waarom ik liever niet met water werk, het gaat elke keer weer mis :').
Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken? Buis alsnog recht afzagen (voor zover mogelijk), loctite oid erin spuiten of wandje eruit breken en nieuwe buis erin? :+ De knelring knelt iig niet echt, die rolt er elke keer zo weer vanaf ...
pi_156461739
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:36 schreef Chicolade het volgende:
Crosspost:

[..]

Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken? Buis alsnog recht afzagen (voor zover mogelijk), loctite oid erin spuiten of wandje eruit breken en nieuwe buis erin? :+ De knelring knelt iig niet echt, die rolt er elke keer zo weer vanaf ...
Crossantwoord: harder aandraaien. Met 2 sleutels...
pi_156461788
Draai m eerst eens zo strak aan als je kan, anders een goeie knelring vam vsh oid er in, t liefst met de buis een stukje ingekort dat je weer op een nieiw stukje knelt. Dan moet ie echt dicht zijn.
pi_156461967
Je hebt er nu niks meer aan.
Maar een muurplaat met inwendig draad, in plaats van een stukje pijp uit de muur laten komen was misschien makkelijker geweest.
Dan had je ook makkelijk een hoekstopkraantje kunnen monteren.
pi_156462258
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Je hebt er nu niks meer aan.
Maar een muurplaat met inwendig draad, in plaats van een stukje pijp uit de muur laten komen was misschien makkelijker geweest.
Dan had je ook makkelijk een hoekstopkraantje kunnen monteren.
De muur was er nog niet toen de waterleiding werd aangelegd :+.

Maar het lijkt gelukt te zijn met brute kracht (lees: nog strakker aandraaien dan mogelijk leek). *O*
pi_156479198
Elke avond als ik mijn verlichting aan staat, trilt mijn verlichting een paar seconden en dan brandt het weer normaal.

Zit aangesloten op KaKu systeem. Heb al geprobeerd om stekkers om te draaien, maar dat maakt niet uit.

Weet iemand hoe dit kan/opgelost kan worden?
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 23:57:11 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156488225
Wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken bij het plaatsen van een extra radiator? Mijn ouders willen een plaatsen in de hal.

T-stuk plaatsen tussen aan en afvoer. Vanaf daar naar de plaats waar de radiator komt dan een leiding? Wat voor leiding moet je gebruiken? Wat nu gebruikt is verzinkte buis. Waar ie door de vloer gaat lijkt een PVC mantel te zitten om die buis? Of zit dat waarschijnlijk om de hele buis? Dikte van de buis met mantel is 20mm. Moet je dan een gat boren van 20 of iets groter?

Wat voor speciaal gereedschap ben je echt nodig? Enige wat ik kan bedenken is pijpensnijder? Klemkoppelingen kun je met een bacho doen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156492795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef derLudolf het volgende:
Wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken bij het plaatsen van een extra radiator? Mijn ouders willen een plaatsen in de hal.

T-stuk plaatsen tussen aan en afvoer. Vanaf daar naar de plaats waar de radiator komt dan een leiding? Wat voor leiding moet je gebruiken? Wat nu gebruikt is verzinkte buis. Waar ie door de vloer gaat lijkt een PVC mantel te zitten om die buis? Of zit dat waarschijnlijk om de hele buis? Dikte van de buis met mantel is 20mm. Moet je dan een gat boren van 20 of iets groter?

Wat voor speciaal gereedschap ben je echt nodig? Enige wat ik kan bedenken is pijpensnijder? Klemkoppelingen kun je met een bacho doen toch?
Gewoon stalen buis pakken ja, 15 mm. als het in het zicht komt dan, anders beter flexibele buis maar daar heb je ook weer een perstang voor nodig.

Buigijzer heb je nodig, pijpensnijder (eventueel een kleintje om de bestaande buizen door te kunnen snijden, met een grote kom je tegen de muur aan) klemkoppelingen kan je wel met een bahco of waterpomptang doen.

Haal je knelkoppelingen even bij warmteservice oid. Zelfde prijs als bij gamma alleen krijg je dan goeie ipv die rommel vd gamma. dichten veel beter af.

Gaten 20 mm boren, heeft de buis wat bewegingsvrijheid, mantelbuisje is niet echt nodig volgens mij, mantelbuis is volgens mij meer voor als het beton er omheen gestort word. Maar dit weet ik niet helemaal zeker.
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 14:23:38 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156497298
Ik was sowieso van plan naar de Wildkamp oid te gaan en niet naar de GPK ;)

Dank voor de uitleg in elk geval. Enige wat me eng lijkt is het aansluiten op de bestaande leiding, maar dat kan vast iemand 's avonds een keertje regelen :P

Mooie site trouwens van Warmteservice, overal staan prijzen bij :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 15:09:44 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156498388
Maar wat ik dus moet aanschaffen:

*Radiator (met bevestigingsmateriaal bedoelen ze dat die beugels al meegeleverd zijn?)
*Voetventiel (haaks, richting de vloer)
*Thermostaatkraan haaks en bijpassende knop

Kun je ipv een buigijzer te gebruiken ook knietjes toepassen?

Wordt in de kruipruimte ook cvbuis gebruikt of koper?

Als de invoer van de verwarming rechtsboven is dan is uitvoer linksonder? Afsluiters voor de andere 2 gaten worden geleverd?

Opzichte niet zo moeilijk volgens mij, alleen min pa en ma nog overhalen dat dit wel een leuk zondagklusje voor mij is ipv iemand ervoor laten komen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156500141
Je haalt dingen door elkaar, nu ff geen mogelijkheid voor uitgebreid antwoord. Dit gaat niet werken als je dat haalt.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 18:34:38 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156502659
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:32 schreef Gieliovd het volgende:
Je haalt dingen door elkaar, nu ff geen mogelijkheid voor uitgebreid antwoord. Dit gaat niet werken als je dat haalt.
ik ben benieuwd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 30 september 2015 @ 18:44:36 #231
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156502889
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik ben benieuwd
ik ook.
Share your talent, move the world.
pi_156503792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:44 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

ik ook.
Ik ook.
pi_156504115
Kan ik voorstrijkmiddel ook OP glasweefselbehang smeren, zodat de verf minder in het behang en de muur zuigt?

Ik wilde in al mijn klusenthousiasme één kamer in mijn huis alvast gewoon af hebben. De woningbouwvereniging heeft de muren voorzien van een dun stuclaagje, vervolgens heb ik er glasweefselbehang op geplakt en ben daarna gaan verven. Maar voor een stukje van 20m2 heb ik verf voor 50m2 verbruikt. Dus ik ben op zoek naar een oplossing voor de andere muren :)
  woensdag 30 september 2015 @ 19:42:08 #234
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156504384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef fh101 het volgende:
Kan ik voorstrijkmiddel ook OP glasweefselbehang smeren, zodat de verf minder in het behang en de muur zuigt?

Ik wilde in al mijn klusenthousiasme één kamer in mijn huis alvast gewoon af hebben. De woningbouwvereniging heeft de muren voorzien van een dun stuclaagje, vervolgens heb ik er glasweefselbehang op geplakt en ben daarna gaan verven. Maar voor een stukje van 20m2 heb ik verf voor 50m2 verbruikt. Dus ik ben op zoek naar een oplossing voor de andere muren :)
Heb je niet toevallig nog wat lijm over?
pi_156504435
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig nog wat lijm over?
Dat ook. Kan ik dat dan op het behang smeren?
pi_156508041
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik ben benieuwd
Excuus in mijn enthousiasme verkeerd gelezen... Haastige spoed... ;(

Klinkt goed. Bevestigingsbeugel zit er meestal bij ja, J console ofzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_156515165
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.

Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.

Ik dacht ff met een natte doek afnemen.

Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??

Nieuw kozijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_156516873
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.

Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.

Ik dacht ff met een natte doek afnemen.

Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??

Nieuw kozijn
Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:19:28 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156518090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.

Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.

Ik dacht ff met een natte doek afnemen.

Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??

Nieuw kozijn
Je zou ook kunnen schoonmaken met St-Marc (of ammoniak) en een schuurpad



Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156520997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:32 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.
We gaan aan de slag eerst maar is schuren en gronden vandaag :P Kijken hoe ver we komen thanks !
Ik zwaai naar dieren.
pi_156521412
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Ik zwaai naar dieren.
pi_156522367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Uitgraven dan!
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 15:16:59 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156522967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156524036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.
Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 16:25:25 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156524452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.
Was je het alweer vergeten mr. Korsakov :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156524458
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Was je het alweer vergeten mr. Korsakov :P
:@
Ik zwaai naar dieren.
pi_156532744
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:33:23 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156533080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Wij ook niet. Meet het oppervlakte van een trede en vermenigvuldig dit met het aantal treden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156533198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Je zou zeggen dat een litertje wel genoeg moet zijn, maar het is altijd kut als je wat tekort komt. Hangt er ook vanaf hoeveel lagen je gaat doen natuurlijk. Maar als de trap goed gegrond is zou ik lekker een laag doen.
pi_156533515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Liter is zat voor 2 lagen met een roller.
pi_156545442
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn oO<, en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:24:00 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156546170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn oO<, en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
Anodiseren "zie" je het aluminium er nog door zeg maar en bij poedercoaten zit er echt een verflaag op.
Met een goede 2 componenten primer zijn geanodiseerde kozijnen prima te schilderen hoor.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:49:09 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156556899
Heeft Sjakie het gras al gemaaid überduitser? Aangezien jullie twee zondagen hebben dit weekend.

Shitzooi, wou morgen aan het werk :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156580753
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis! *O*
  zondag 4 oktober 2015 @ 08:52:00 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156587342
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Sjakie het gras al gemaaid überduitser? Aangezien jullie twee zondagen hebben dit weekend.

Shitzooi, wou morgen aan het werk :(
Dat heeft ie gewoon zaterdag gedaan. Het is geen gristelijke feestdag hè.
pi_156587465
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Ik zou het wel doen. Geen idee wat er over 10 jaar voor kabel in elk vertrek hoort te zijn.

Qua vloer verwarming is het vooral comfort. Lekker met de blote voetjes op een warme vloer. Een radiator neemt wel weer wat ruimte in. Wat voor jou beter is zal ook van je budget afhangen
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:40:52 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_156588082
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis! *O*
Dat klinkt juist als een heel leuk project voor een eigen topic ^O^
Spoilers!
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 10:55:42 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156588262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis! *O*
Zou haast zeggen, waarom open je geen eigen topic :)
pi_156589064
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:06:54 #260
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589146
Aardlek er ook uit misschien?
Laat die handjes wapperen!
pi_156589216
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:06 schreef Gieliovd het volgende:
Aardlek er ook uit misschien?
Ja, die was er ook uit. Maar nu staat alles weer aan. Alleesn de verlichting en stopcontacten die op die ene groep zitten werken dus niet meer. Terwijl de groep wel aan staat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:15:36 #262
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589270
Ik zou hem nog eens aan een uit zetten. Anders wordt het toch lastiger, dan wordt het storingszoeken.
Laat die handjes wapperen!
pi_156589403
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:15 schreef Gieliovd het volgende:
Ik zou hem nog eens aan een uit zetten. Anders wordt het toch lastiger, dan wordt het storingszoeken.
Nope, geen verschil. ;( Op zoek naar een vakman dan maar.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_156589784
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_156589823
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:40 schreef De_Melkboer het volgende:

[..]

Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.
Het is belgisch electra. Daar snap ik echt niets van. Zo onlogisch. :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:45:13 #266
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589880
Balen.. Centraaldoos of aan de automaat zelf. Zet de automaat maar uit een laat er iemand naar kijken.

Misschien een Fok!er in de buurt, waar woon je?
Laat die handjes wapperen!
pi_156590178
Ik woon ik belgisch limburg. In de buurt van genk, maasmechelen, maaseik. Dus mocht iemand een betrouwbaar bedrijf weten dan is dat welkom :)

[ Bericht 52% gewijzigd door valentijn101 op 04-10-2015 13:53:35 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_156604958
Ander vraagje dan; in mijn houten schuurtje zit 1 deur (zonder glas). Nu is het zo dat het nogal lastig is de motor in/uit rijden is, dus ik zou er graag dubbele deuren van maken.

Probleem is, die kan ik nergens vinden muv achterdeuren (met glas).
Iemand een idee waar ik zo'n set kan aanschaffen?
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:19:13 #269
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156605227
Het is een beetje een long shot zonder informatie over budget, de gewenste stijl van de deur en afmetingen maar zoiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Of zoiets?
http://www.tebi.nl/index.php?page=product-details&product_id=2831

Dubbele garagedeuren zijn ook in vele soorten en maten te vinden, maar zijn wel flink groter.
pi_156609437
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:19 schreef bleiblei het volgende:
Het is een beetje een long shot zonder informatie over budget, de gewenste stijl van de deur en afmetingen maar zoiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Of zoiets?
http://www.tebi.nl/index.php?page=product-details&product_id=2831

Dubbele garagedeuren zijn ook in vele soorten en maten te vinden, maar zijn wel flink groter.
Thanks :9. Minimum breedte toch wel 160cm. Budget; paar honderd euro.

De stijl is een beetje zoals dit.
pi_156609581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn oO<, en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
Is dat niet koud allu kozijnen?

Lijkt mij niks
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:21:21 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609645
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is dat niet koud allu kozijnen?

Lijkt mij niks
Vroeger in de jaren 70 ja...
pi_156609690
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Vroeger in de jaren 70 ja...
Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:25:49 #274
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609749
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/
Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.
pi_156609826
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.
Naja daar ging mijn vraag juist om, of dat niet koud was/tocht ondanks cv etc aan.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:32:38 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609925
Nee alu kozijnen zijn niet koud, tenzij oud.
pi_156609930
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is dat niet koud allu kozijnen?

Lijkt mij niks
Neuh, is gewoon dubbelglas, hebben de kachel pas 1x aan gehad dit jaar (aan de noordkant, paar weken terug toen het steeds zo regende). Ik kom uit een huis met enkelglas (en houten kozijnen), dat is pas koud :+. En ik kan er weinig aan veranderen, ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo ;). Geloof dat de kozijnen uit de 90's stammen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:34:35 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609976
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo ;)
Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?
pi_156610000
Enkelglas vertel mij wat _O- had 1 groot raam in de kamer nou je kon de cv op 30C zetten het was nog koud.

En boven ook op de slaapkamer ijs stond aan de binnenkant van het raam _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_156610016
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?
Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw. Als het aan mij lag zou ik er anders allang nieuwe kozijnen in geknald hebben :P. Of dat op zn minst overwogen hebben.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:37:32 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156610053
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:36 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw.
Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?
pi_156610117
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?
Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is :P.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:43:15 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156610207
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:39 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is :P.
Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.
pi_156618668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

1) buiten UTP denk ik nog aan COAX en/of telefoniekabel (hoewel dat laatste nauwelijks nog voorkomt) en je kan denken aan bedrading voor een eventueel alarm (bewegingssensors etc).

2) vloerverwarming in een badkamer is erg zinvol, dan sta je niet met je blote poten op die koude plavuizen en de vloer wordt sneller droog.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_156621743
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.




Kozijn is nog wel een beetje viezig, nog niet echt zin gehad om dat schoon te maken aangezien we daar ook nog moeten stucen enzo :+. Die vegen in de tweede foto zitten niet in het oppervlak, daar moet gewoon een doekje overheen O-).
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:42:45 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156621798
Dit is gepoedercoat.
pi_156623355
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:42 schreef ueberduitser het volgende:
Dit is gepoedercoat.
Dat scheelt, dankje!
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:56:30 #288
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156624757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
Zou in ieder geval een loze leiding naar bijvoorbeeld de zolder of de garage leggen; dan kun je altijd eenvoudig straks een groep creëren voor zonnepanelen o.i.d.

Loze leidingen kun je natuurlijk voor van alles gebruiken; aparte groepen, utp, telefonie, coax, luidsprekers of tegenwoordig zelfs voor je glasvezelverbinding; zoals ik op de elektrotechniek beurs in Utrecht gezien heb http://www.attema.com/nl_(...)-huis-goed-internet/
pi_156649788
Ik wil begin volgend jaar mijn huis te koop aanbieden. Dat betekent dat ik deze maanden wil gebruiken om het huis verkoopklaar te maken.

Er hoeft hier niet veel te gebeuren (behalve opruimen ;) ). Het appartement is 7,5jr oud, ben eerste bewoner.
1 muur zal geschilderd moeten worden. Op sommige plekken moet de tape nog verwijderd worden :@ , er ligt een laminaatvloer die op 1 plek een flink 'gat/deuk' heeft en op 1 plek een plank wat omhoog komt. Hebben jullie tips wat ik hiermee kan doen?
Daarnaast zitten er krassen op de deur van de combi-magnetron... Is zo een deur (makkelijk) te vervangen?
En het plafond laat 'los' in de badkamer waardoor die opnieuw gedaan moet worden.
pi_156683026
Sinds de cv ketel gemaakt is geeft de thermostaat rond de 2 graden warmer aan.
Is hier nog een logische verklaring voor?
pi_156684670
Goedemorgen!

Een verf vraagje: Ik heb een hoekje in de keuken dat geschilderd moet worden. ene stukje is afgesmeerd met fix&finish, andere stuk is een mdf ombouw. Ik wil ze graag in dezelfde kleur verven. Is er een manier om dat met dezelfde verf te doen? muurverf/latex wil wel op de ene, maar op het MDF niet denk ik. zeker niet in een keuken waar het nog wel eens gepoetst moet worden. Maar acryl/alkydverf wil weer niet op de muur.. Is er een primer voor MDF waarmee ik dat kan oplossen, of hebben jullie nog een ander idee?
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 11:54:08 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156686309
Glasweefselbehang op het MDF plakken? Is die muur met F&F ook glad? Dan zou ik het dat daar ook op plakken. Over dat behang kun je dan weer sauzen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:00:29 #293
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156686421
Dat stuk MDF zou ik eerst gewoon in de watergedragen grondverf zetten. Sauzen over grondverf is mij eerder goed bevallen op een zolder. Als er nog een laag glasweefsel overheen gaat moet het ook voor een keuken wel goed genoeg worden.
Als je speciale MDF-grondverf gebruikt, moet één laag voldoende zijn. Eventuele kopse kanten wel extra behandelen (ik doe meestal in de houtlijm zetten en dan vlakschuren).

Ik sluit me aan bij derLudolf dat je het mooiste resultaat krijgt als je alle muren voorziet van glasweefsel. Dan zie je aan het eindresultaat geen verschil meer.
pi_156687675
Ik vind glasvezel echt een goede optie! Bedankt!
pi_156740385
Vraagje, hoe groot moet een ruimte zijn voordat er standaard een lichtpunt gemaakt wordt?

Dit omdat ik druk bezig ben met een nieuwbouwwoning.

Ik heb al in het bouwbesluit gebladerd en ook al wat gezocht op internet maar kan niks vinden...
pi_156741220
In wat voor hokje wil je een lamp hebben dan ?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:18:34 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156741416
Ik zou wil een lamp in de wc hangen, of het nou verplicht is of niet :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156741538
Ik denk iedere verblijfsruimte. Staan daar geen maten bij ?
pi_156743221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
In wat voor hokje wil je een lamp hebben dan ?
We hebben boven een berging en op de begane een voorraadkast zonder lichtpunten (op de tekening dan)
pi_156747226
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
Het is opgelost *O*
Het was een bug.. Een echte...
In de zekering van de krachtstroom zat een soort cocon en die zorgde voor sluiting. Daardoor was de hoofdschakelaar ,waar ook de natte kring (de groep waar ik het probleem had) op zit,er uit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_156753313
Hoe bewaren jullie je kitspuit zo dat ie niet verstopt raakt? Was Gister weer langer bezig met dat ding open krijgen dan met het kitten zelf..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')