Stevigheid moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Er is hier dus geen riool buiten. De regenpijp loopt direct de grond in ben ik gister dus achter gekomen. Zat overigens helemaal verstopt met wortel...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:43 schreef Barrah het volgende:
[..]
Stevigheid moet geen probleem zijn.
Kun je hem niet buiten aansluiten op de hemelwaterafvoer?
Dat moet geen probleem zijnquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?
Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh...quote:
Gaatje kun je boren met een diamantboormachine; wel te huur bij Boels.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:31 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh...
Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?quote:
Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?
Het is klamp, halfsteens, steens of spouw. Halfsteens hier dus.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is trouwens een enkelsteen wandje. Het zit er vooral om de kruipruimte af te sluiten van de buitenwereld.
Dat dus in dit geval, niet te moeilijk doenquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.
Ow dat is een goed idee. Bedankt!quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Nouja de put zelf is inderdaad een stukje groter, maar de aansluiting is waarschijnlijk maar 40 of 50 mm, dus het is nogal zinloos om het dan met dikke leidingen aan te zeggen na de put. Het is sowieso alleen maar bedoelt om af en toe een emmertje sop buiten kwijt te kunnen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.
Is veel te ingewikkeld en duur wat mij betreft. Alsnog bedankt voor het idee.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb je al gekeken naar infiltratieputten ?
Die hoef je niet op riool/HWA aan te sluiten, het water wat in de put komt wordt vanzelf geinfiltreerd in de grond.
https://www.pvckopen.nl/p(...)put-aco-self-26x26cm
Waarschijnlijk horen beide sets draden bij 2 aparte schakelaars. Nieuwe lasklemmen erop met voldoende ruimte en dan bij de gewenste schakeldraden een zwarte draad erbij prikken en deze samen met een blauwe draad op je lamp aansluiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:47 schreef corus het volgende:
Hoe kan ik hier makkelijk een lamp ophangen , In beide grijze blokjes zitten 2 zwarte draden ?
[ link | afbeelding ]
picture sharing
Je zou ook zelf een grindput kunnen maken:quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:04 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Is veel te ingewikkeld en duur wat mij betreft. Alsnog bedankt voor het idee.
Kan je niet beter gewoon de oude S-koppelingen eruit halen en er nieuwe S-koppelingen met de juiste maat in draaien? Bij onze kraan kregen we de S-koppelingen er bij.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ehm, ja, ik ben dus nogal een kluns. Ik heb een thermostatische douchekraan gekocht, maar dacht dat die aansluitingen allemaal hetzelfde waren dus niet naar gekeken. In mijn muur zit al een s-koppeling dus ik wilde hem gewoon op de oude s-koppeling hangen. Nu blijkt alleen dat de aansluiting van de kraan veel groter is dan de s-koppeling die uit de muur steekt. Ik heb het even nagemeten, uit de muur komt er een met een binnen diameter van 15 mm, dus dat zou dan schroefdraad 3/8 moeten zijn. De aansluiting van de kraan is 1/2.
Ik kan de kraan niet meer ruilen want uit verpakking geweest en zo (kwam er pas achter toen ik al 5 minuten die kraan op de muur probeerde te draaien en het maar niet lukte..). Dus: zijn er simpele verloopringen oid die ik hiervoor kan kopen zodat het toch past? Ik heb al wel e.e.a. gevonden met Google, maar moet ik dan ook letten op het materiaal? Messing of ijzer bv? In verband met roesten of zo, dat wil ik natuurlijk niet..
Ik heb er wel s koppelingen bij gekregen, maar de s koppelingen van nu zitten in de muur. Afgekit en tussen tegeltjes. Dus dan zou ik de kit en de tegeltjes er af moeten halen, s koppelingen eraf, nieuwe s koppelingen erop, opnieuw tegelen en opnieuw kitten. Aangezien ik huur via een woningbouwvereniging moet ik als ik ga verhuizen dan de oorspronkelijke kraan er weer op zetten, dan zou ik dat dus allemaal nog een keer moeten doen. Vandaar dat ik een oplossing zoek waarbij ik de s koppelingen die er al in zitten, kan gebruiken . (Daarnaast vind ik ook als de kraan kan blijven zitten dat wel erg veel werk als er ook een oplossing is met een verloop ring oid, en kan ik dat tegelen etc ook niet zelf).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:49 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan je niet beter gewoon de oude S-koppelingen eruit halen en er nieuwe S-koppelingen met de juiste maat in draaien? Bij onze kraan kregen we de S-koppelingen er bij.
Thanks, dat is zo te zien wel een stuk duurder en ik ben on a budget Lagere varianten heten trouwens konijnennet of pluimveenet. Handig om te weten.quote:
dat lelijke oranje spul is dat toch?quote:
Klopt, maar er zijn ook andere kleuren. Ik wist overigens niet dat het zo duur was .quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
dat lelijke oranje spul is dat toch?
Ik schrok ook van de prijzen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn ook andere kleuren. Ik wist overigens niet dat het zo duur was .
Halve tank benzine erbij door omdat na het bezoeken van dertig tiencentra de derde het goedkoopste blijkt.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik schrok ook van de prijzen.
Ik ga zaterdag en maandag naar tuincentra. Als ze daar geen goedkoop boogjesgaas hebben, bestel ik het bij bovenstaande site.
Nee joh Ik heb toevallig al afspraken staan om naar tuincentra te gaan. En ik rij nietquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Halve tank benzine erbij door omdat na het bezoeken van dertig tiencentra de derde het goedkoopste blijkt.
Zou in principe niet mogen; als het artikelnummer of EAN nr gelijk aan elkaar is dan kun je er eigenlijk voor 99,9% van uitgaan dat het dezelfde dimmer isquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:22 schreef Chicolade het volgende:
Is er een verschil in kwaliteit tussen een Jung dimmer van de TU, of dezelfde dimmer bij een onlineshop/bouwmarkt? (aangezien dat bij Grohe kranen wel zo is, bouwmarktmodellen). We hebben de lampen nog niet, dus willen de dimmer later halen maar dan is het wel zo makkelijk als we tzt dat 'even snel' kunnen bestellen .
Duidelijk, dankje!quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zou in principe niet mogen; als het artikelnummer of EAN nr gelijk aan elkaar is dan kun je er eigenlijk voor 99,9% van uitgaan dat het dezelfde dimmer is
Is de afstand tussen de leidingen dan wel een standaard maat van 12 of 15 cm hart op hart ?quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:27 schreef jappas het volgende:
In onze woning die we dit voorjaar hebben gekocht gaat de regendouche ons steeds meer tegenstaat. De temperatuurknop is tijdens het douchen alleen warmer te zetten. Hier al eens bijgeweest en het ging een tijd beter, maar nu is het genoeg :p. Ik wil er een eenvoudige Grohe kraam+douchekop monteren.
En daar komt mijn probleem. Het was ons al op meer plaatsen opgevallen, maar meneer Haas is niet zo van de afwerking. Omdat de regendouche een bak was viel dit niet op, maar onderstaand is het geval:
[ afbeelding ]
Er is simpelweg vanaf de zijkant in de tegel geslepen (grijze stuk). Op deze plek, tussen aansluitingen in het geel, zit helemaal niets. Een gat van een paar cm diep.
Heeft iemand ideeën hoe dit net af te werken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de bestaande tegels die op de muur zitten iets verder uit te slijpen en een nieuwe tegel in het centrum om de aansluitingen te zetten?
Dat heb ik nog niet kunnen bekijken. Stond met die zware bak in mijn handen toen ik dat zag . Zal er straks eens naar kijken .quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is de afstand tussen de leidingen dan wel een standaard maat van 12 of 15 cm hart op hart ?
Poeh, dat is wel een strijd om dat überhaupt mooi te krijgen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef jappas het volgende:
Foto's zeggen meer dan een plaatje en woorden:
[ afbeelding ]
Die 12 hoh beperkt je wel in de mogelijkheden. Zou dat 15 cm zijn dan had je een hansgrohe ecostat select kraan kunnen monteren.. mss dat er iets soortgelijks in 12 hoh te vinden is?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef jappas het volgende:
Foto's zeggen meer dan een plaatje en woorden:
[ afbeelding ]
Dat is mijn eerste idee ook.. RVS plaatje, desnoods laten maken als er al niet ergens zoiets te koop is, dan heb je een mooie basis om een kraan tegenaan te zetten. Tegel erin gaan werken zou ook kunnen, maar iets zegt me dat dat nooit een schoonheidsprijs gaat winnen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:39 schreef jappas het volgende:
Ik zal eens op zolder moeten kruipen, daar heb ik wel wat tegels zien liggen. Een collega van mij kwam al met de suggestie om eventueel een RVS plaat ervoor te monteren en strak af te kitten.
Ik zal ook eens op zoek gaan naar het voorbeeld dat bbtb77 geeft .
Bedankt voor de ideeën zover.
Bijstand van VEH tijdens de oplevering is zeker aan te raden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 06:32 schreef Isane het volgende:
We zijn druk bezig om een nieuwbouw huis te kopen en de makelaar adviseerde ons ook een opleveringskeuring af te nemen bij de vereniging eigen huis wanneer het huis er staat.
Is dit verstandig?
Ik lees ook dat een bouwkundige keuring niet hoeft bij nieuwbouwhuizen?
Van wat ik hier gelezen heb; het voorkomt dat de aannemer dingen zoals slechte afwerking onder 'dit hoort zo'/'dit gaat altijd zo' kan schuiven. Zo'n inspecteur weet hoe het opgeleverd hoort te worden, en wat Barrah zegt, als ze er al maar 2 extra dingetjes uit plukken heb je het vaak al terugverdiend.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 06:32 schreef Isane het volgende:
We zijn druk bezig om een nieuwbouw huis te kopen en de makelaar adviseerde ons ook een opleveringskeuring af te nemen bij de vereniging eigen huis wanneer het huis er staat.
Is dit verstandig?
Ik lees ook dat een bouwkundige keuring niet hoeft bij nieuwbouwhuizen?
Plaatselijk ga je blijven zien. Beter het hele vlak nog een keer doen..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb een vraag over lakken. Een tijd terug had ik iets hoogglans gelakt, maar toen heb ik de fout gemaakt door daar op een paar plekjes met de roller door de al drogende lak heen te gaan. Vermoedelijk is het dat wat een paar doffe plekken heeft opgeleverd.
Kan ik die plekken gewoon even opschuren en er een nieuwe laagje overheen doen, of moet het helemaal nog een keer geschuurd en gelakt?
Ok, dank je, al is het niet wat ik wilde horen. Zou ik ook de twee planken helemaal kunnen doen met verdunde lak, zodat het niet donkerder wordt dan de overige planken met onverdunde lak? Anders wordt het namelijk een klus die te groot is voor de geplande datum.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:32 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Plaatselijk ga je blijven zien. Beter het hele vlak nog een keer doen..
Aah.. je hebt een transparante lak gebruikt.. ff klein potje hoogglans blanke lak kopen en daar de twee planken mee doen!!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ok, dank je, al is het niet wat ik wilde horen. Zou ik ook de twee planken helemaal kunnen doen met verdunde lak, zodat het niet donkerder wordt dan de overige planken met onverdunde lak? Anders wordt het namelijk een klus die te groot is voor de geplande datum.
Ja, maar wel gekleurde transparante lak en vrij donkere, op licht hout. Als ik het opschuur wordt het wel weer een stuk lichter, dat zie ik met blanke lak niet zomaar goedkomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:17 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Aah.. je hebt een transparante lak gebruikt.. ff klein potje hoogglans blanke lak kopen en daar de twee planken mee doen!!
Ff heel licht met een heel fijn schuurpapiertje aaien. Niet kaalschurenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar wel gekleurde transparante lak en vrij donkere, op licht hout. Als ik het opschuur wordt het wel weer een stuk lichter, dat zie ik met blanke lak niet zomaar goedkomen.
Met de hand dus, en moet de korrel ook nog kleiner dan 180?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:30 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Ff heel licht met een heel fijn schuurpapiertje aaien. Niet kaalschuren
320 is zat. Gaat puur om de hechting. Ervaring is dat verdunde lak stukken minder glanst..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met de hand dus, en moet de korrel ook nog kleiner dan 180?
Ja, ik had ook nog iets anders gedaan met dezelfde lak, en dat had ik verdund omdat het anders te donker zou worden, maar nou glanst het niet goed. Daardoor is de kleur wel lichter, maar de hoek veel donkerder. Kan ik dat gewoon licht opschuren en met onverdunde lak een extra laag geven, of zou ik het dan flink moeten opschuren?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
320 is zat. Gaat puur om de hechting. Ervaring is dat verdunde lak stukken minder glanst..
Tricky.. zou'm eerst maar eens licht opschuren. Als je het dan nat maakt zie je hetzelfde resultaat als na de blanke lak. Dan verder kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, ik had ook nog iets anders gedaan met dezelfde lak, en dat had ik verdund omdat het anders te donker zou worden, maar nou glanst het niet goed. Daardoor is de kleur wel lichter, maar de hoek veel donkerder. Kan ik dat gewoon licht opschuren en met onverdunde lak een extra laag geven, of zou ik het dan flink moeten opschuren?
Ok, dank je. Ik vind het trouwens niet zo erg als het wat donkerder wordt dus ik kan het ook met de gekleurde lak doen. Het is belangrijker dat het spiegelend wordt omdat die hoek van de kamer dan lichter wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:25 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Tricky.. zou'm eerst maar eens licht opschuren. Als je het dan nat maakt zie je hetzelfde resultaat als na de blanke lak. Dan verder kijken.
Ja dat was mij bekend, je kunt het volgens mij ook alleen in mantel op rol krijgen. Het 'probleem' is alleen dat je het spul koopt per lengte van 5 meter, of meteen 50/75 meter op rol.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:17 schreef Randy_S het volgende:
Geen idee qua maat maar weet goed dat je er een mantel omheen moet leggen die open uitkomt aan beide zijdes. Dit is zodat er niet ongemerkt gas lekt in Je kruipruimte en je een flink probleem kan krijgen.
Ik zou zeggen ja hoor! Ik heb een meter of 8-9 getrokken in 20*2 met 3 koppelingen en 4-5 bochten. Hier hangt een CW5 ketel aan. Werkt als een tiet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:08 schreef Tom_ het volgende: dan moet 20mm meerlagenbuis toch voldoende zijn? En kan ik daarmee in de toekomst evt. ook nog naar een CW4 ketel, mocht dat nodig blijken?
Klopt, zeker als het om een plafond gaat en je met een Festo van 10 kilo boven je hoofd moet schuren. Vandaar dat ik liever wat plekjes bijwerk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:02 schreef Barrah het volgende:
Bewijst maar weer eens dat mooi en gelijkmatig lakwerk eigenlijk rotwerk is.
Thanks, dan kan ik gaan zoeken!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:01 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ja hoor! Ik heb een meter of 8-9 getrokken in 20*2 met 3 koppelingen en 4-5 bochten. Hier hangt een CW5 ketel aan. Werkt als een tiet.
Zal geen probleem opleveren. Uitgaande van 25 mbar leveringsdruk, zal het drukverlies zo'n 1,5 mbar zijn. Minimale druk bij een toestel is 22,5 mbar, gemeten waneer het toestel op vollast brandt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ja dat was mij bekend, je kunt het volgens mij ook alleen in mantel op rol krijgen. Het 'probleem' is alleen dat je het spul koopt per lengte van 5 meter, of meteen 50/75 meter op rol.
Als ik nou weet dat 20mm voldoende is, dan kan ik kijken of ik zo'n restant van een rol via mp kan krijgen om de rest dan ook weer door te verkopen.
En een klein uur later had ik al een rol Uponor buis met mantel thuis liggen.quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef Barrah het volgende:
[..]
Bijstand van VEH tijdens de oplevering is zeker aan te raden.
Kost je een paar centen, maar die verdien je al terug als deze meneer twee a drie dingen ziet die jij niet ziet. En aangezien een nieuwbouwwoning bij oplevering gemiddeld 20 verbeterpunten/gebreken kent zit je hier zo aan. Daarbij zal hij je adviseren over diverse zaken en kan hij als professional je bijstaan als de bouwer niet gelijk wil meegaan met bepaalde zaken. Ons gaf het ook veel rust tijdens en na de oplevering dat er een kundig iemand bij was die dit dagelijks doet.
Bouwkundige keuring is inderdaad niet verplicht. Als er geen gebreken in het ontwerp van de woning zelf zitten, zou er eigenlijk alleen bekeken hoeven te worden of de bouwer goed werk heeft geleverd.
Bedankt! Dan gaan we dat zeker doenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:52 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Van wat ik hier gelezen heb; het voorkomt dat de aannemer dingen zoals slechte afwerking onder 'dit hoort zo'/'dit gaat altijd zo' kan schuiven. Zo'n inspecteur weet hoe het opgeleverd hoort te worden, en wat Barrah zegt, als ze er al maar 2 extra dingetjes uit plukken heb je het vaak al terugverdiend.
Ja. Maar dit is zeker niet meer relevant.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:49 schreef RedFever007 het volgende:
Korte vraag:
Is er iemand die ervaring heeft met 150 grams en 200 grams glasvlies (let op: vlies) behang? Groot merkbaar verschil tussen beide?
Ah oke geen idee dat het bestond. Maar dan inderdaad beglazingskit. Latje er af, nieuwe kit en weer een latje terug.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:21 schreef Gieliovd het volgende:
Daar is siliconenkit niet voor gemaakt. Beglazingskit is daarvoor.
Natuurlijk krijg je het ermee dicht maar ja...
Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ah oke geen idee dat het bestond. Maar dan inderdaad beglazingskit. Latje er af, nieuwe kit en weer een latje terug.
Dank u
quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:27 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?
Natuurlijk, ik heb het getest met een tuinslang en als er buiten veel water op het raam staat komt het binnen via de onderkant er uit in de hoekjes. En ik vermoed dat daar ook de scheuren vandaan komen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:27 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Meh.. is natuurlijk niet de manier waarop het hoort. Heb je een foto?
Zitten aan de andere kant ook glaslatten of is dat een vaste sponning?quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:22 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik heb het getest met een tuinslang en als er buiten veel water op het raam staat komt het binnen via de onderkant er uit in de hoekjes. En ik vermoed dat daar ook de scheuren vandaan komen.
[ afbeelding ]
Wat ik dacht te doen is de deur helemaal schuren. Scheuren en putjes opvullen en dan opnieuw schuren, grondlaag en dan verflaag er overheen. Aan de buitenkant van de deur zijn geen scheuren bij het raam te zien in de deur. Maar wel bij de latjes een kleine ruimte waar het water door naar binnen komt onder het raam door.
Dan moet je het glas aan de buitenkant afkitten. Anders rot die deur gewoon weg.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:22 schreef ook_gek het volgende:
Aan de buitenkant van de deur zijn geen scheuren bij het raam te zien in de deur. Maar wel bij de latjes een kleine ruimte waar het water door naar binnen komt onder het raam door.
Heb idd een rol van 16mm liggen waarop staat hoeveel lengte er overblijft, maar bij deze gasleiding staan er echt geen meters op, iig niet op de mantel. Misschien hierbij ook wel op de buis zelf, maar dat zou niet echt handig zijn.quote:
Nee daar zitten ook glaslattenquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:14 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Zitten aan de andere kant ook glaslatten of is dat een vaste sponning?
Nou dat was inderdaad mijn volgende vraag.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dan moet je het glas aan de buitenkant afkitten. Anders rot die deur gewoon weg.
Een laag kit heeft niet zo veel zin. Gaat op den duur problemen geven. Omdat het kleine ruitjes zijn kun je deze prima in de kit plaatsen:quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee daar zitten ook glaslatten
[..]
Nou dat was inderdaad mijn volgende vraag.
Kan ik niet beter gewoon aan de voorkant het glas een nieuwe kitlaag geven ipv de glaslatjes verwijderen en er onder kitten?
Zie ik nou goed dat je er geen rozetten op hebt zitten? Want dat afdekplaatje 'rust' op je rozetten en ik vraag me af of dat zonder rozetten blijft zitten (ik heb hem zelf ook, incl. planchet ).quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:28 schreef jappas het volgende:
Toch ook even resultaat laten zien met een slechte foto. Nieuwe kraan geplaatst (15 cm hoh), na wat gekloot met lekken. Uitsparing dichtgekit.
[ afbeelding ]
Todo: Plaatje laten maken om kit uit het zicht weg te werken + afdekplaatje kraan richting muur plaatsen zoals op: http://www.grohe.nl/nl_nl(...)gkraan-34469001.html
Bedankt voor de suggesties nog .
Die zitten er nog niet op nee, goed gezien. De kraan moet er ook nog weer een keer af. In K&W / Korte Klus Kwesties deel 8 - voor al uw kleine klusvraagjes kun je beter zien hoe het eruit zag. Deze holte zit vol met kit, maar vind ik nog niet mooi.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat je er geen rozetten op hebt zitten? Want dat afdekplaatje 'rust' op je rozetten en ik vraag me af of dat zonder rozetten blijft zitten (ik heb hem zelf ook, incl. planchet ).
Kijk even wat op de buis staat. PVC is verlijmbaar, PP en PE niet.quote:Op zondag 6 september 2015 18:49 schreef gunpowder het volgende:
Ik heb hier thuis een onhandig geplaatste afvoerbuis vanaf de douche die ik voor 2 meter wil omleggen en heb bij de een karwei 40mm niet verlijmbare buis gehaald die perfect bij de koppelingen van Martens past wat dus bijna foute boel was. Nu zie ik bij de gamma ook afvoerbuizen van Martens link maar weet echter niet zeker of die wel verlijmbaar is. Als iemand mij dit duidelijke kan maken graag
Oke PVC is dus goed dan gaat het verder zo lukken bedankt.quote:Op zondag 6 september 2015 18:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Kijk even wat op de buis staat. PVC is verlijmbaar, PP en PE niet.
De te verlijmen delen even opschuren, dan hecht de lijm beter.quote:Op zondag 6 september 2015 18:59 schreef gunpowder het volgende:
[..]
Oke PVC is dus goed dan gaat het verder zo lukken bedankt.
Dat was het planquote:Op zondag 6 september 2015 19:07 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De te verlijmen delen even opschuren, dan hecht de lijm beter.
Dat is een draadflens, magazijn bij mij op werk hebben we ze in vele maten liggen....quote:Op zondag 6 september 2015 19:51 schreef bleiblei het volgende:
Iemand enig idee waar deze muurplaten te vinden zijn?
[ afbeelding ]
Ik zoek ze voor 1 inch gaspijp met draadfitting liefst onbehandeld ijzer.
Dergelijke muurplaten krijg ik tot nu toe alleen gevonden met een zij-ingang .
Hmm .. begrijpelijk nu je het zo zegt. Dan laat maar eventjes iig bedankt voor je reactiequote:Op zondag 6 september 2015 20:50 schreef Puala het volgende:
Dat is niet te beoordelen zonder meer informatie
buitenkraan!quote:Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Isane het volgende:
Ik ben druk bezig om een huis te kopen. Nu moeten we bij de hypotheekadviseur een meerwerk lijst in leveren. Ik heb het volgende al:
3x loze leidingen
Schutting
Betegeling tuin
Schrobput
Kraan achtergevel
WCD buiten
Bedekking van de vloer
Spacken/behangen
Badkamer + keuken is ook al meegenomen. Bekabelen van loze leidingen doe ik zelf.
Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
thnx!quote:
loze leiding naar zolder voor zonnepanelen ooit?quote:Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Isane het volgende:
Ik ben druk bezig om een huis te kopen. Nu moeten we bij de hypotheekadviseur een meerwerk lijst in leveren. Ik heb het volgende al:
3x loze leidingen
Schutting
Betegeling tuin
Schrobput
Kraan achtergevel
WCD buiten
Bedekking van de vloer
Spacken/behangen
Badkamer + keuken is ook al meegenomen. Bekabelen van loze leidingen doe ik zelf.
Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
Zitten er al opquote:Op zondag 6 september 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:
[..]
loze leiding naar zolder voor zonnepanelen ooit?
68mm.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:02 schreef Nico987 het volgende:
Ik moet gaten in hout maken voor hole wand dozen welke maat boor/zaag heb ik dan nodig
68mmquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:36 schreef Isane het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouwwoning en ik laat dus ook enkele loze leidingen plaatsen. Wat zijn de standaard maten voor inbouwdozen?
De doos in de muur is dus 68 mm. Maar hoe groot is de plaat wat erop gaat?quote:
De inbouwdozen hebben twee schroefjes waar, in principe, alle inbouw-dingen op geschroefd kunnen worden.quote:Op zaterdag 12 september 2015 19:15 schreef Isane het volgende:
[..]
De doos in de muur is dus 68 mm. Maar hoe groot is de plaat wat erop gaat?
Want ik wil graag weten of dit erop gaat passen.
oke thnx dus het zou moeten passen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 19:20 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
De inbouwdozen hebben twee schroefjes waar, in principe, alle inbouw-dingen op geschroefd kunnen worden.
Op deze manier: [ afbeelding ].
Het sier-/zichtbare deel wordt daar weer op geschroefd.
Daar heb ik geen centjes voorquote:
Ik geef geen garantie want ervaring met die luidsprekerversie heb ik niet maar volgens mij is het een Internationale standaardmaat. Dus dan moet het goed komen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 19:33 schreef Isane het volgende:
[..]
oke thnx dus het zou moeten passen.
bedankt.
Volgens mij tast thinner ook acrylverf aanquote:Op zondag 13 september 2015 19:56 schreef Saisai het volgende:
Bestaat er ook afbijt wat alleen de alkyd verf eraf haalt en niet degene op waterbasis?
Dat zou namelijk betekenen dat ik de grondlaag die eronder zit nog gewoon kan gebruiken
/edit zou het werken als ik er in thinner doordrenkte lappen op leg?
Hmm, ik kom erachter dat ik geen thinner meer heb, maar wel terpentine. Daarvan heb ik er nu een plasje opgegooid. Het is echter autolak, dus ik denk dat ik tóch thinner moet hebben. Morgen maar ff een flesje halen.quote:Op zondag 13 september 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij tast thinner ook acrylverf aan
Terpentine doet toch ook niets met gedroogde acrylaadverf? Dus op basis daarvan de conclusie trekken dat het op thinnrrbasis is kan toch niet?quote:Op zondag 13 september 2015 20:13 schreef Saisai het volgende:
[..]
Hmm, ik kom erachter dat ik geen thinner meer heb, maar wel terpentine. Daarvan heb ik er nu een plasje opgegooid. Het is echter autolak, dus ik denk dat ik tóch thinner moet hebben. Morgen maar ff een flesje halen.
/edit: terpentine doet helemaal niets met de verf, dus het is op thinnerbasis.
Het is autolak. Lijkt me niet dat dat op waterbasis wordt gemaakt. Bij nader inzien waarschijnlijk ook niet van alcydverf aangezien dat kan verkleuren in de zonquote:Op zondag 13 september 2015 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Terpentine doet toch ook niets met gedroogde acrylaadverf? Dus op basis daarvan de conclusie trekken dat het op thinnrrbasis is kan toch niet?
Zou kunnen hoor, maar volgens mij gaat het er vrij gemakkelijk vanaf als je het even laat weken in thinner. Ik heb namelijk wel eens een thinner plek gezien op autolak (althans, ik ga er nu vanuit dat het thinner was). De autolak was er helemaal vanaf en je keek direct tegen de grondverf aan. Het zou mooi zijn als ik het op zo'n manier kan doen. Ik heb namelijk alleen maar een schuurmuisje voor handen, dat zie ik niet echt gebeuren op metaal + autolak.quote:Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef bleiblei het volgende:
Autolak kan je toch prima schuren?
Zou ik dat doen .
Zo zou ik het ook doen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Saisai het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, maar volgens mij gaat het er vrij gemakkelijk vanaf als je het even laat weken in thinner. Ik heb namelijk wel eens een thinner plek gezien op autolak (althans, ik ga er nu vanuit dat het thinner was). De autolak was er helemaal vanaf en je keek direct tegen de grondverf aan. Het zou mooi zijn als ik het op zo'n manier kan doen. Ik heb namelijk alleen maar een schuurmuisje voor handen, dat zie ik niet echt gebeuren op metaal + autolak.
Ach, en anders schuur ik het gewoon licht op en spuit ik daarover heen.
Precies. Helemaal kaal halen lijkt mij zonde van je tijd. Wel een leuke koelkast trouwensquote:Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook doen.
Ontvetten. Opschuren/glad schuren met hele fijne korrel (eventueel met groffer papier de ergste oneffenheden weg schuren). En dan lekker spuiten
quote:Bij moderne toepassingen van email komt dit nauwelijks meer voor doordat de emaillelaag met zeer gelijkmatige dikte wordt aangebracht en email wordt gebruikt met een uitzettingscoëfficiënt die past bij het gebruikte metaal.
autolak is wel op waterbasis.quote:Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het is autolak. Lijkt me niet dat dat op waterbasis wordt gemaakt. Bij nader inzien waarschijnlijk ook niet van alcydverf aangezien dat kan verkleuren in de zon
Jeetje wat een rotnamen die verfsoorten. Kunnen ze het niet gewoon plastic-, water- en thinnerverf noemen
Maar dan zou terpentine toch iets moeten doen of niet?quote:Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
autolak is wel op waterbasis.
nee, dat werkt natuurlijk alleen met lak op terpentinebasisquote:Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Saisai het volgende:
[..]
Maar dan zou terpentine toch iets moeten doen of niet?
stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.quote:Op maandag 14 september 2015 11:14 schreef Saisai het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar je kunt voor een auto toch geen watergedragen verf gebruiken, dat lijkt me zo vreselijk onlogisch.
nee, daar wordt het plakkerig van als het watergedragen verf is (heb ik gisteren gelezen). dus dat test ik nu.quote:Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.
En spiritus gaat het hooguit goed ontvetten, of ga je de ramen zemen?
waarom is dat water zuur?quote:Op maandag 14 september 2015 11:30 schreef Asschen_sukar het volgende:
Voor onze nieuwe ketel moet ik de rioolafvoer helaas buitenshuis aansluiten op de HWA. De boel moet dus geïsoleerd gaan worden om het tegen bevriezing in de winter te beschermen.
Hoe zouden jullie dit doen? Alleen met een thermolint? Of alleen isoleren? Eventueel een combinatie van?
Huidige situatie is dat er nu een pijpje 32mm uit de gevel steekt, en het weinige water van de VR ketel op het dak drupt. Voor onze nieuwe HR ketel heb ik liever dat dit (zure?, en veel meer) water niet direct op het bitumen lekt, maar gewoon direct in de regenpijp verdwijnt. Die pijp verlengen is niet zo'n probleem, maar ben dus bang dat hij bevriest in een beetje goede winter. Hoe dit aan te pakken?
En nee, binnenshuis de boel verleggen is geen optie helaas, er zit nergens een rioolbuis in de buurt van de huidige pijp.
Ik heb begrepen dat condenswater uit de ketel zeer zuur zou zijn, en dus slecht voor het bitumenquote:Op maandag 14 september 2015 11:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waarom is dat water zuur?
Gewoon op het dak laten lopen. Daken zijn ervoor gemaakt om water op te vangen en af te voeren. Ik zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd.
PE folie is prima te gebruiken als dampdichte folie. Bouwplastic kan ook nog, zelfs boterhammenzakjes plastic, als het maar dampdicht is.quote:Op zondag 6 september 2015 20:01 schreef sh4dow het volgende:
Ik heb op een muur een regelwerk geplaatst met steenwol platen als isolatie. Nu moet er nog een folie overheen.
Ik heb nog een rol PE folie liggen wat gebruikt is als vochtscherm onder laminaat. Kan ik deze folie ook als dampdichte folie op het regelwerk gebruiken of moet ik daar echt miofol voor gebruiken?
heb ik nog nooit van gehoord, maar zou kunnen, misschien dat cvboer het weet. Wat ik wel weet, is dat bitumen best wel wat kan hebben, zolang het maar geen oplosmiddelen zijn.quote:Op maandag 14 september 2015 11:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat condenswater uit de ketel zeer zuur zou zijn, en dus slecht voor het bitumen
Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).quote:Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stuur een mailtje naar de milieu lobby en de ARBO, die leggen ze je wel effe uit.
En spiritus gaat het hooguit goed ontvetten, of ga je de ramen zemen?
Waar die handdoek op ligt is net zo een grote balk(die lichte) maar die zit dus niet in een profiel maar daar hangt de zolder wel aan/op zelfde geldt voor de andere kant die foto met de cv buizen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:55 schreef ufopiloot het volgende:
Ik zie niets geks? De balken over de breedte zijn mooi met een profieltje in de muur vastgemaakt. Het punt waar je handdoek ligt zijn toch gewoon de rachels van je gipsplaten plafond?
Hierbij ook gelijk mijn vraag. Ik heb een uitbouw waar de wasmachine staat. Is dit reden genoeg om Hydro-gipsplaten te gebruiken, of kan ik hier normale platen gebruiken? Er hebben reeds van 1973 tot nu normale gipsplaten gezeten en ik zag eerlijk gezegd niets geks. Ik zie zelf ook geen reden om nu wel opeens hydro gipsplaten toe te passen. Hydro geeft weer meer verf-werk gezien ze groen zijn.
Wasmachine zal waarschijnlijk niet heel veel vocht produceren in de ruimte zelf, dus je zou het met gewone gipsplaten af moeten kunnen. Mocht je er ooit een condensdroger bij willen zetten zou je misschien hydro platen kunnen gebruiken, maar zelfs dan is de extra vocht in de ruimte nihil.quote:Op maandag 14 september 2015 16:55 schreef ufopiloot het volgende:
Hierbij ook gelijk mijn vraag. Ik heb een uitbouw waar de wasmachine staat. Is dit reden genoeg om Hydro-gipsplaten te gebruiken, of kan ik hier normale platen gebruiken? Er hebben reeds van 1973 tot nu normale gipsplaten gezeten en ik zag eerlijk gezegd niets geks. Ik zie zelf ook geen reden om nu wel opeens hydro gipsplaten toe te passen. Hydro geeft weer meer verf-werk gezien ze groen zijn.
Nee, heb 2 keer gekeken en ook nog effe geschud tussendoor, maar mijn glazen bol blijft helemaal matquote:Op maandag 14 september 2015 13:30 schreef Saisai het volgende:
[..]
Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).
Weet jij hoe dat komt?
Zoals ik al zei, zal dan wel geëmailleerd zijn,quote:Op maandag 14 september 2015 13:30 schreef Saisai het volgende:
[..]
Toch thinner, want dat werkt wel. De grondlaag lijkt helemaal niet aangetast (wat ik héél fijn vind).
Weet jij hoe dat komt?
o noesquote:Op maandag 14 september 2015 17:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, heb 2 keer gekeken en ook nog effe geschud tussendoor, maar mijn glazen bol blijft helemaal mat
Ah, nog nooit van gehoord!quote:Op maandag 14 september 2015 17:51 schreef dedodo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zal dan wel geëmailleerd zijn,
Voor natuursteen heb je volgens mij aparte soort tegellijm, omdat het het natuursteen kan aantasten of niet plakt (oid )quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:03 schreef Atmoz het volgende:
Kan ik deze natuursteen "band" gewoon met standaard tegellijm op het betonnen muurtje vastmaken?
Misschien kun je koud emaille proberen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:57 schreef Dzjonka het volgende:
Ander vraagje: ik heb een metalen bad, geemailieerd als het goed is. Op een plek zit een beschadiging in het witte emaille. Hoe kun je dit herstellen?
Heb je een houten huis of een betonnen huis? wat voor vloer?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Wat nu? De stank is alles behalve prettig. Voor 1 avond is het wel prima maar ik heb geen zin in herhaling. En kan het kwaad dat er zo'n laag water in m'n kruipruimte staat? Die buis die je ziet lopen hangt normaal 5 cm ofzo (heb het huis nog niet zo lang) boven het zand.....
Betonnen huis. Net nieuw opgeleverde nieuwbouw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:51 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Heb je een houten huis of een betonnen huis? wat voor vloer?
Dat snap ikquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
Betonnen huis. Net nieuw opgeleverde nieuwbouw.
Vloer is dus ook beton. Dit is in mijn kruipruimte he?
Tochtband ga ik inderdaad maar even aanbrengen. Toch raar dat het zo omhoog komt want er ligt ook nog eens een mat op (met 40 cm overlap rondom het kruipruimtegat) dus een luchtstroom is niet echt mogelijk lijkt me. Of het moet ergens anders vandaan komen, maar dat lijkt me ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:54 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar het is wadegelijk van invloed of het water kwaad kan. Water bij een betonnen huis is (afgezien van de ongemakken) niet zo'n probleem voor het huis zelf. Wel bij hout, dan krijg je snel houtrout e.d.
Je riool zou er niet onder mogen lijden.
Mijn kruipruimte staan ook een hoop plassen in, ik heb alles goed afgedicht. (leidingdoorvoeren afkitten, tochtband bij het kruipluik, kruipluik van kunsstof zonder gat erin) en ik ruik geen muffe lucht meer.
Ik had er ook altijd last van, volgens mij is het een combinatie van condensatie en capilaire werking. Heb je een houten kruipluik met zo'n gat erin om hem om te tillen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tochtband ga ik inderdaad maar even aanbrengen. Toch raar dat het zo omhoog komt want er ligt ook nog eens een mat op (met 40 cm overlap rondom het kruipruimtegat) dus een luchtstroom is niet echt mogelijk lijkt me. Of het moet ergens anders vandaan komen, maar dat lijkt me ook niet.
[sub]Nu bedenk ik me dat er in de keuken ook een gat zit (waar die staande pijp door gaat). Die ga ik als het droog is maar eens dichtpurren om stank te voorkomen[sub]
Wel hout, maar meer iets als betonplex. Er zit wel een ring in maar die is verzonken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:04 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Ik had er ook altijd last van, volgens mij is het een combinatie van condensatie en capilaire werking. Heb je een houten kruipluik met zo'n gat erin om hem om te tillen?
Mijne was gaan schimmellen en half gebroken. Ik heb hem vervangen met een een 20mm dikke HPL plaat (kunsstof) met een luikring erop. Ook de randjes rond de randprofielen van luik heb ik dichtgekit.
Dat is al een stuk beter dan ik had, (stukje multiplex met en gat erin geboord zodat je hem kon optillen)quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel hout, maar meer iets als betonplex. Er zit wel een ring in maar die is verzonken.
Dankjewelquote:
Lol, toch geen speciaalbier (ja oke, soms toch wel )quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:52 schreef bluemoon23 het volgende:
tsss kijk hem eens patsen met zijn bolglas
Een beetje bouwvakker lurkt zo uit de fles
Hmzz, dus beter maar eens navragen bij de natuursteenboer...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Nixxor het volgende:
Voor natuursteen heb je volgens mij aparte soort tegellijm, omdat het het natuursteen kan aantasten of niet plakt (oid )
Kan ik me idd wel iets bij voorstellen, Tec7 hecht volgens mij vrij aardig op dat hard/natuursteen. Op beton ook super goed? (Daar lijkt me tegellijm of cement weer beter...)quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:34 schreef densmee het volgende:
Wij deden hardsteen als ik het me goed herinner met tec7 kitten, was namelijk ook vorstbestendig
Betonbiels plakten we daar ook mee aan elkaar, maar die zijn wel redelijk vlak dus de lijmlaag hoeft niet heel dik te zijnquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:19 schreef Atmoz het volgende:
Kan ik me idd wel iets bij voorstellen, Tec7 hecht volgens mij vrij aardig op dat hard/natuursteen. Op beton ook super goed? (Daar lijkt me tegellijm of cement weer beter...)
Hmzz, nu je het zegt... Ik moet juist wel (op sommige plekken) redelijk wat ruimte overbruggen.... Dan is die Tec7 weer niet heel handig. Of dan eerst daar een hoopje cement "storten", afvlakken, en dan Tec7 erop?!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:22 schreef densmee het volgende:
Betonbiels plakten we daar ook mee aan elkaar, maar die zijn wel redelijk vlak dus de lijmlaag hoeft niet heel dik te zijn
Thanks voor de tips!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:32 schreef densmee het volgende:
Dan lijkt het me handiger om ze in de specie te stellen, natuursteen aanbranden door een cementpapje erop te smeren met een handveger en dan in de specie stellen
Trek de kap er eens af en maak een foto!quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:54 schreef koentjuh18 het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand of er een inbouw oplossing is voor de tv/radio/internet splitter? Deze opbouw is al een tijdje een door in het oog. Ik wil graag een inbouw oplossing, zodat het netjes afgewerkt kan worden.
Volgens mij bestaan die nietquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef koentjuh18 het volgende:
Daaronder zit 1 kabel aansluiting. Die wordt met de opbouw splitter verdeelt in radio, tv en internet. Ik zou dat graag voor een inbouw exemplaar vervangen, maar Google kan mij vooralsnog niet helpen.
Kun je zelf niet wat knutselen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:36 schreef koentjuh18 het volgende:
Daaronder zit 1 kabel aansluiting. Die wordt met de opbouw splitter verdeelt in radio, tv en internet. Ik zou dat graag voor een inbouw exemplaar vervangen, maar Google kan mij vooralsnog niet helpen.
Ik zou het persoonlijk niet willen. Laag over laag.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:57 schreef purplenarcis het volgende:
Stucen over tegels.. Weet iemand of dit kan?
Met de juiste voorstrijk kan het zeker. Hebben het hier in de badkamer ook laten doen, zit er al jaren prima tegenaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:57 schreef purplenarcis het volgende:
Stucen over tegels.. Weet iemand of dit kan?
Hout laten spuiten? Kun je het niet gewoon (laten) verven of lakken?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:40 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een stapelbed op het oog op marktplaats. Maar wil het dan laten spuiten. Ik heb alleen totaal geen idee aan wat voor prijs ik moet denken dan. Offerte vraag ik natuurlijk nog wel op, maar voordat ik ga bieden... iemand een indicatie over aan wat voor bedrag ik moet denken?
[ afbeelding ]
Ik ben normaal wel van het zelf doen, maar heb er geen tijd voor. Zou iemand kunnen zoeken die dat voor me kan doen... Eens denken.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hout laten spuiten? Kun je het niet gewoon (laten) verven of lakken?
Ik denk dat de meeste tijd in het schuren van het hout gaat zitten. Spuiten is dan sneller dan het met de kwast en roller doen. Heb alleen werkelijk geen idee wat het kost.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:40 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een stapelbed op het oog op marktplaats. Maar wil het dan laten spuiten. Ik heb alleen totaal geen idee aan wat voor prijs ik moet denken dan. Offerte vraag ik natuurlijk nog wel op, maar voordat ik ga bieden... iemand een indicatie over aan wat voor bedrag ik moet denken?
[ afbeelding ]
Volgens mij moet dat kunnen, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen aangezien ik geen expert ben op dit gebied. Ik zou persoonlijk wel liever voor een Hager kast kiezen, die hebben schroefautomaten in plaats van klemcontacten zoals ABB kasten, voelt toch net wat veiliger.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:58 schreef Macci het volgende:
Kort electra vraagje.
Door een lekkage is de huidige groepenkast wat aan het roesten en moet dus vervangen worden. Ik heb nu 1 fase, 8 groepen (waarvan 1 voor 4000Wp aan zonnepanelen) en een kookgroep. Dit zal binnenkort moeten worden uitgebreid ivm een grotere keuken, electra in de tuin en warmte pomp.
Is het dan nu verstandig om nu vast een 1/3 fase groepenkast aan te schaffen zodat ik straks niet de boel opnieuw hoef te vervangen?
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
ABB groepenkast HAD343432-222F+H44
1/3-fase groepenkast 220x330mm
3 aardlekschak. 2-P 30mA 40A
10 groepen B16A 1P+N
1 hoofdschakelaar 4-P 40A
1 fornuisgroep 2x230V
Dat is gewoon toegestaanquote:Op woensdag 23 september 2015 15:48 schreef Makrolon het volgende:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of t toegestaan is om een 3 fase kast op een 1 fase aansluiting te gebruiken (hoofdschakelaar aan de onderkant doorgelust)
Top! Heb die kast al liggen, dan kan ik wachten met 3fase aan vragen tot ik t echt nodig heb. Wil t liefst mn oude meter houden maar dat zal wel niet gaan. :pquote:
Gewoon proberen, de kit wel wat dikker opzetten, dan heb je meer rek en is de kans op scheuren kleiner.quote:Op zondag 27 september 2015 16:26 schreef Chicolade het volgende:
Ik dacht gister even makkelijk een kozijn af te kitten, zodat we vandaag de muren kunnen verven. Nu is de Den Braaven anti-crack acrylaatkit dus alsnog gecrackt . Daar kwam ik achter toen ik het af wilde gaan plakken voor het verven. Ja de kit zelf, over de hele lengte, we hebben er dus nog niet overheen geverfd. Kan ik er nu gewoon een extra laagje kit overheen smeren en hopen dat het niet weer scheurt?
Als je de pit erafhaalt komt er, neem ik aan, wel gewoon gas uit de aanvoer?quote:Op donderdag 24 september 2015 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een Ikea gaskookplaat waarvan twee van de vier pitten het niet meer doen.
Hij heeft een elektrische ontsteker die het bij beide pitten niet doet. Echter, bij een van de twee kan ik wel een lucifer houden om de pit aan te krijgen. De andere is niet aan te krijgen.
Het stomme is dat bij mijn vorige gasplaat ook al pitten er spontaan mee ophielden.
Kan ik hier iets aan doen?
Ik zou hem wegsnijden en opnieuw kitten.. eroverheen baggeren wordt het meestal niet mooier van.. als er íets lelijk is, is het wel dikke kitnaden.quote:Op zondag 27 september 2015 16:26 schreef Chicolade het volgende:
Ik dacht gister even makkelijk een kozijn af te kitten, zodat we vandaag de muren kunnen verven. Nu is de Den Braaven anti-crack acrylaatkit dus alsnog gecrackt . Daar kwam ik achter toen ik het af wilde gaan plakken voor het verven. Ja de kit zelf, over de hele lengte, we hebben er dus nog niet overheen geverfd. Kan ik er nu gewoon een extra laagje kit overheen smeren en hopen dat het niet weer scheurt?
Een schuifdeur geen optie?quote:Op maandag 28 september 2015 13:12 schreef Burdie het volgende:
Jahoi. Ik wil dus een kamer splitsen in twee kleine kamertjes. Ivm de indeling van de kamers en het huis, zal je door de ene kamer heen moeten om in de andere kamer te komen ('t is niet anders). Ik dacht om de kamertjes van elkaar te scheiden dmv een vouwdeur, want ruimtebesparing etc. Ik vind alleen geen info over de stevigheid daavan? Kan het bijvoorbeeld tegen een kind die boos een tik op de deur geeft? En bestaat er een minder lelijke oplossing? .
Hmmm. Ik dacht dat een schuifdeur geen optie was, omdat het plafond een stukje schuin loopt, maar als ik een wat lagere schuifdeur maak, die precies onder de dakkapel past, zou het misschien moeten kunnen werken. Ik ga even meten, bedankt .quote:
Dit hoewel een kind zo'n vouwdeur ook niet direct gesloopt krijgt tenzij ze het als een stuk speelgoed zien.quote:Op maandag 28 september 2015 13:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Een schuifdeur geen optie?
Met 1x goed schoppen sloopte ik die van mij er uit vorig jaar in elk geval
Zelf maken kan ook, maar ik weet niet of je dat ziet zitten. Ik heb zelf deze linkjes opgeslagen voor "ooit"quote:Op maandag 28 september 2015 13:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hmmm. Ik dacht dat een schuifdeur geen optie was, omdat het plavond een stukje schuin loopt, maar als ik een wat lagere schuifdeur maak, die precies onder de dakkapel past, zou het misschien moeten kunnen werken. Ik ga even meten, bedankt .
Dat systeem past sowieso niet, het plafond onder de dakkapel is 209cm hoog (net even opgemeten). Ik denk dat daar best een schuifdeur in zou passen, zou je die ook zo kunnen monteren dat de schuifdeur zegmaar de muur *in* schuift? Dus dat je aan geen van de twee kanten een stuk muur hoeft in te leveren waar de schuifdeur naartoe schuift als 'ie open gaat?quote:Op maandag 28 september 2015 13:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Zelf maken kan ook, maar ik weet niet of je dat ziet zitten. Ik heb zelf deze linkjes opgeslagen voor "ooit"
http://acupoflife.nl/hoe-(...)voor-minder-dan-e50/
http://acupoflife.nl/diy-schuifdeur-rolsysteem-follow-up/
Dank je, hier ga ik zeer binnenkort mee aan de slag.quote:Op zondag 27 september 2015 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je de pit erafhaalt komt er, neem ik aan, wel gewoon gas uit de aanvoer?
Elektronische ontstekinkjes zijn vaak nogal fragiel, en van schoonmaken gaan ze oxideren, of als de boel overkookt komt er vuil op.. als je erbij kunt kun je proberen om met een fijn schuurpapiertje de elektrode iets op te poetsen.
Een zaagtafel is dan het makkelijkste denk ik. Wat moet je met duizenden van die blokjes? Wat is er mis met Lego?quote:Op maandag 28 september 2015 13:21 schreef gunpowder het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het best duizenden blokjes hout met afmetingen van 4*4*4 cm of soortgelijke formaten kan maken en wat voor gereedschap ik daar het best voor kan aanschaffen?
Ja dat soort systemen bestaan welquote:Op maandag 28 september 2015 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat systeem past sowieso niet, het plafond onder de dakkapel is 209cm hoog (net even opgemeten). Ik denk dat daar best een schuifdeur in zou passen, zou je die ook zo kunnen monteren dat de schuifdeur zegmaar de muur *in* schuift? Dus dat je aan geen van de twee kanten een stuk muur hoeft in te leveren waar de schuifdeur naartoe schuift als 'ie open gaat?
O shit dat gaat gaat flink zagen worden dan. Ik heb het nodig voor een project waarvan ik het eindresultaat zeker even kom showen. Ik had al gekeken of ik gewoon houten blokjes kan kopen ergens maar kan niets vinden.quote:Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een zaagtafel is dan het makkelijkste denk ik. Wat moet je met duizenden van die blokjes? Wat is er mis met Lego?
Kan je geen (vuren)houten lat van 40x40mm nemen, bijv. 2100mm lang en dan steeds met een zaagtafel op 40mm afzagen? Dat lijkt me het snelst. Of je zet er een kluspool op .quote:Op maandag 28 september 2015 13:33 schreef gunpowder het volgende:
[..]
O shit dat gaat gaat flink zagen worden dan. Ik heb het nodig voor een project waarvan ik het eindresultaat zeker even kom showen. Ik had al gekeken of ik gewoon houten blokjes kan kopen ergens maar kan niets vinden.
Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn . En anders vraag ik het onze klusjesman . Ik kom er tzt nog op terug!quote:Op maandag 28 september 2015 13:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat soort systemen bestaan wel
Volgens mij hornbach. Maar dan moet je een deur kwijt in je muur, dus word in verhouding je muur wel dikker volgens mij.
een custom kasten schuifdeur system?quote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn . En anders vraag ik het onze klusjesman . Ik kom er tzt nog op terug!
Met wat hout, gipsplaten, schuifdeurrails en een plaat multiplex zou ik een heel eind komen.quote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zie dat dit soort systemen best aan de prijs zijn, en meestal ook nog eens 210cm hoog, terwjil we 209cm ruimte hebben qua hoogte Ik denk dat ik eens creatief ga nadenken hoe dat op te lossen, want het moet vast met niet al te veel moeite ook zelf wel te maken zijn . En anders vraag ik het onze klusjesman . Ik kom er tzt nog op terug!
Dat denk ik ook .quote:Op maandag 28 september 2015 13:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Met wat hout, gipsplaten, schuifdeurrails en een plaat multiplex zou ik een heel eind komen.
ja condenswater van een cv ketel is erg zuur. Daarom is de rookgasafvoer (waar de condensatie optreedt) gemaakt van dikwandig aluminium anders vreet het er zo doorheen.quote:Op maandag 14 september 2015 11:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
heb ik nog nooit van gehoord, maar zou kunnen, misschien dat cvboer het weet. Wat ik wel weet, is dat bitumen best wel wat kan hebben, zolang het maar geen oplosmiddelen zijn.
Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken? Buis alsnog recht afzagen (voor zover mogelijk), loctite oid erin spuiten of wandje eruit breken en nieuwe buis erin? De knelring knelt iig niet echt, die rolt er elke keer zo weer vanaf ...quote:Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat . Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.
Geen idee hoe we dit moeten fixen, hebben al een nieuwe knelring gepakt, maar de buis is ondertussen ook beschadigd en kan niet nog korter. Buis is ook nog eens megascheef afgezaagd, want weinig ruimte onder het fonteintje, geen idee of dat van invloed is? En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet? Iemand nog goede ideeën?
Dit geeft denk ik wel prima weer waarom ik liever niet met water werk, het gaat elke keer weer mis .
Crossantwoord: harder aandraaien. Met 2 sleutels...quote:Op maandag 28 september 2015 22:36 schreef Chicolade het volgende:
Crosspost:
[..]
Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken? Buis alsnog recht afzagen (voor zover mogelijk), loctite oid erin spuiten of wandje eruit breken en nieuwe buis erin? De knelring knelt iig niet echt, die rolt er elke keer zo weer vanaf ...
De muur was er nog niet toen de waterleiding werd aangelegd .quote:Op maandag 28 september 2015 22:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Je hebt er nu niks meer aan.
Maar een muurplaat met inwendig draad, in plaats van een stukje pijp uit de muur laten komen was misschien makkelijker geweest.
Dan had je ook makkelijk een hoekstopkraantje kunnen monteren.
Gewoon stalen buis pakken ja, 15 mm. als het in het zicht komt dan, anders beter flexibele buis maar daar heb je ook weer een perstang voor nodig.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef derLudolf het volgende:
Wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken bij het plaatsen van een extra radiator? Mijn ouders willen een plaatsen in de hal.
T-stuk plaatsen tussen aan en afvoer. Vanaf daar naar de plaats waar de radiator komt dan een leiding? Wat voor leiding moet je gebruiken? Wat nu gebruikt is verzinkte buis. Waar ie door de vloer gaat lijkt een PVC mantel te zitten om die buis? Of zit dat waarschijnlijk om de hele buis? Dikte van de buis met mantel is 20mm. Moet je dan een gat boren van 20 of iets groter?
Wat voor speciaal gereedschap ben je echt nodig? Enige wat ik kan bedenken is pijpensnijder? Klemkoppelingen kun je met een bacho doen toch?
ik ben benieuwdquote:Op woensdag 30 september 2015 16:32 schreef Gieliovd het volgende:
Je haalt dingen door elkaar, nu ff geen mogelijkheid voor uitgebreid antwoord. Dit gaat niet werken als je dat haalt.
Heb je niet toevallig nog wat lijm over?quote:Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef fh101 het volgende:
Kan ik voorstrijkmiddel ook OP glasweefselbehang smeren, zodat de verf minder in het behang en de muur zuigt?
Ik wilde in al mijn klusenthousiasme één kamer in mijn huis alvast gewoon af hebben. De woningbouwvereniging heeft de muren voorzien van een dun stuclaagje, vervolgens heb ik er glasweefselbehang op geplakt en ben daarna gaan verven. Maar voor een stukje van 20m2 heb ik verf voor 50m2 verbruikt. Dus ik ben op zoek naar een oplossing voor de andere muren
Dat ook. Kan ik dat dan op het behang smeren?quote:Op woensdag 30 september 2015 19:42 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig nog wat lijm over?
Excuus in mijn enthousiasme verkeerd gelezen... Haastige spoed...quote:
Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.
Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.
Ik dacht ff met een natte doek afnemen.
Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??
Nieuw kozijn
Je zou ook kunnen schoonmaken met St-Marc (of ammoniak) en een schuurpadquote:Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.
Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.
Ik dacht ff met een natte doek afnemen.
Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??
Nieuw kozijn
We gaan aan de slag eerst maar is schuren en gronden vandaag Kijken hoe ver we komen thanks !quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.
Uitgraven dan!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.
Was je het alweer vergeten mr. Korsakovquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Was je het alweer vergeten mr. Korsakov
Wij ook niet. Meet het oppervlakte van een trede en vermenigvuldig dit met het aantal tredenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Je zou zeggen dat een litertje wel genoeg moet zijn, maar het is altijd kut als je wat tekort komt. Hangt er ook vanaf hoeveel lagen je gaat doen natuurlijk. Maar als de trap goed gegrond is zou ik lekker een laag doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Liter is zat voor 2 lagen met een roller.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
Anodiseren "zie" je het aluminium er nog door zeg maar en bij poedercoaten zit er echt een verflaag op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn , en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
Dat heeft ie gewoon zaterdag gedaan. Het is geen gristelijke feestdag hè.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Sjakie het gras al gemaaid überduitser? Aangezien jullie twee zondagen hebben dit weekend.
Shitzooi, wou morgen aan het werk
Ik zou het wel doen. Geen idee wat er over 10 jaar voor kabel in elk vertrek hoort te zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?
Dat klinkt juist als een heel leuk project voor een eigen topicquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?
Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis!
Zou haast zeggen, waarom open je geen eigen topicquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?
Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis!
Ja, die was er ook uit. Maar nu staat alles weer aan. Alleesn de verlichting en stopcontacten die op die ene groep zitten werken dus niet meer. Terwijl de groep wel aan staat.quote:
Nope, geen verschil. Op zoek naar een vakman dan maar.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:15 schreef Gieliovd het volgende:
Ik zou hem nog eens aan een uit zetten. Anders wordt het toch lastiger, dan wordt het storingszoeken.
Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
Het is belgisch electra. Daar snap ik echt niets van. Zo onlogisch.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:40 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.
Thanks . Minimum breedte toch wel 160cm. Budget; paar honderd euro.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:19 schreef bleiblei het volgende:
Het is een beetje een long shot zonder informatie over budget, de gewenste stijl van de deur en afmetingen maar zoiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Of zoiets?
http://www.tebi.nl/index.php?page=product-details&product_id=2831
Dubbele garagedeuren zijn ook in vele soorten en maten te vinden, maar zijn wel flink groter.
Is dat niet koud allu kozijnen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn , en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
Vroeger in de jaren 70 ja...quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is dat niet koud allu kozijnen?
Lijkt mij niks
Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/quote:
Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/
Naja daar ging mijn vraag juist om, of dat niet koud was/tocht ondanks cv etc aan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.
Neuh, is gewoon dubbelglas, hebben de kachel pas 1x aan gehad dit jaar (aan de noordkant, paar weken terug toen het steeds zo regende). Ik kom uit een huis met enkelglas (en houten kozijnen), dat is pas koud . En ik kan er weinig aan veranderen, ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo . Geloof dat de kozijnen uit de 90's stammen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is dat niet koud allu kozijnen?
Lijkt mij niks
Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Chicolade het volgende:
[..]
ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo
Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw. Als het aan mij lag zou ik er anders allang nieuwe kozijnen in geknald hebben . Of dat op zn minst overwogen hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?
Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:36 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw.
Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is .quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?
Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:39 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is .
1) buiten UTP denk ik nog aan COAX en/of telefoniekabel (hoewel dat laatste nauwelijks nog voorkomt) en je kan denken aan bedrading voor een eventueel alarm (bewegingssensors etc).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.
Zou in ieder geval een loze leiding naar bijvoorbeeld de zolder of de garage leggen; dan kun je altijd eenvoudig straks een groep creëren voor zonnepanelen o.i.d.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:
Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?
We hebben boven een berging en op de begane een voorraadkast zonder lichtpunten (op de tekening dan)quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
In wat voor hokje wil je een lamp hebben dan ?
Het is opgelostquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |