abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2015 @ 11:47:16 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155348588
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 03:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm in de communicatie naar buiten toe. Misschien heb ik het alleen, maar het CBR komt op mij over als een grote black box. Er is nul transparantie.
Je vergeet eigenwijze. Het is een grote, eigenwijze black box die zelf regeltjes lijkt te maken en graag op de stoel van aanklager, rechter en beul tegelijk gaat zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155349922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je vergeet eigenwijze. Het is een grote, eigenwijze black box die zelf regeltjes lijkt te maken en graag op de stoel van aanklager, rechter en beul tegelijk gaat zitten.
Helemaal gelijk in, maar ik wilde het wat objectief houden. Het CBR zou zich alleen met theorie- en praktijkexamens moeten bezighouden, en niet met bestuurlijke maatregelen, zoals alcoholsloten of vorderen van rijbewijzen. Zelfs de eigen verklaring zou extern geregeld moeten worden. Zet het onder het verklaring omtrent gedrag en je hebt een prima controle. Volgens mij zelfs beter, want dan zijn de rotte appels veel makkelijker er tussenuit te plukken. Rijbewijzen zijn dan alleen voor gezonde personen zonder aantekening bij justitie
Het rijbewijsregister is alleen ondergebracht bij het RDW omdat een dergelijk register alleen door de overheid mag worden bijgehouden, anders zou die database ook door het CBR beheerd worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 13:22:05 #78
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_155350927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:16 schreef altootje86 het volgende:
Ik ben ook geslaagd *O*
Voor wat
pi_155354400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ben ik het ergens wel en ergens niet mee eens. Ingreep = ingreep en zakken. Period.
Het spijt me maar dat is niet waar.
Een ingreep betekent niet automatisch dat je gezakt bent.
Als de ingreep is omdat de veiligheid anders in gevaar komt ben je uiteraard gezakt. Maar een ingreep kan ook om iets onbenulligs gaan, tijdens het parkeren bijvoorbeeld met de velg langs de stoeprand dreigen te schuren.
Een beetje toffe examinator zal dan de kandidaat even corrigeren om de rijschoolhouder schade te besparen.
Maar daar zit dus geen veiligheidsrisico aan, op zoiets zak je echt niet ondanks dat het een ingreep is.
pi_155354622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Helemaal gelijk in, maar ik wilde het wat objectief houden. Het CBR zou zich alleen met theorie- en praktijkexamens moeten bezighouden, en niet met bestuurlijke maatregelen, zoals alcoholsloten of vorderen van rijbewijzen. Zelfs de eigen verklaring zou extern geregeld moeten worden. Zet het onder het verklaring omtrent gedrag en je hebt een prima controle. Volgens mij zelfs beter, want dan zijn de rotte appels veel makkelijker er tussenuit te plukken. Rijbewijzen zijn dan alleen voor gezonde personen zonder aantekening bij justitie
Het rijbewijsregister is alleen ondergebracht bij het RDW omdat een dergelijk register alleen door de overheid mag worden bijgehouden, anders zou die database ook door het CBR beheerd worden.
Zoals ik eerder al typte was er een paar jaar geleden sprake van dat het CBR een concurrent zou krijgen maar dat is helaas niet door gegaan, de reden weet ik niet.
Vind dat nog steeds jammer, ik ben van mening dat een instantie die zo enorm veel invloed uit kan oefenen niet het alleenrecht zou moeten hebben want dan kijkt arrogantie en machtswellust al snel om de hoek.
Naar mijn mening heeft het CBR te veel macht.
Gedragscursussen bijvoorbeeld worden ook door hun verzorgd terwijl ze wat mij betreft alleen maar moeten testen of iemand een rijvaardigheidsbewijs kan krijgen.
Ook op andere vlakken is het gewoon een slager die zijn eigen vlees keurt. Wij van WC-eend adviseren.......

Maar dat is dus de instantie zelf, dat zegt niks over de examinatoren.
Ik heb als instructeur mijn meningsverschillen wel gehad maar dat is vrij normaal.
Waar het mij om gaat is dat mijn ervaring is dat die mensen dus wél objectief zijn.
Al is de 1 wat strenger dan de andere.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:46:11 #81
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155354901
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Rijden met een categorie voertuig waarvoor je geen rijbevoegdheid hebt. Om niet te spreken over je verzekering dat niet uit zal keren op grond van de tekst in de beruchte "kleine lettertjes".

Dat moet vast erg relaxed rijden... :')
Gvd niemand die mij gewoon wil helpen
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2015 @ 15:47:12 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155354924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:36 schreef vannelle het volgende:
Al is de 1 wat strenger dan de andere.
En dat zou dus ook niet mogelijk moeten zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155356992
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:46 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

Gvd niemand die mij gewoon wil helpen
Nee! Zolang jij zonder rijbewijs zelf achter het stuur kruipt van een niet-les-auto waar geen instructeur naast zit!
Dat doe je gewoon niet. Punt!
pi_155358390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee! Zolang jij zonder rijbewijs zelf achter het stuur kruipt van een niet-les-auto waar geen instructeur naast zit!
Dat doe je gewoon niet. Punt!
Ach joh, dat is toch lekker zijn probleem..

Ik heb ook weleens op een scooter gereden toen ik geen rijbewijs had. Het is wat.. :')
pi_155361589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:16 schreef altootje86 het volgende:
Ik ben ook geslaagd *O*
Gefeliciteerd *O* !
pi_155367140
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:46 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

Gvd niemand die mij gewoon wil helpen
bestaat er eigenlijk ook een 2marcelfilms?
pi_155373328
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:08 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ach joh, dat is toch lekker zijn probleem..

Ik heb ook weleens op een scooter gereden toen ik geen rijbewijs had. Het is wat.. :')
Totdat 'ie iemand aan gort rijdt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155374930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Totdat 'ie iemand aan gort rijdt.
Dat kan iedereen overkomen met een rijbewijs of geen rijbewijs. Zijn gasten die 30 jaar zonder rijden en geen boetes, ongeluk of wat. Dan heb je gasten met een rijbewijs die na 1 jaar al aan een cursus mogen.

Het is sowieso al een feit dat mensen zonder juist 10x beter opletten, dus dat hij iemand naar de kolere rijd is nogal een grote uitspraak. :)
pi_155375080
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat kan iedereen overkomen met een rijbewijs of geen rijbewijs. Zijn gasten die 30 jaar zonder rijden en geen boetes, ongeluk of wat. Dan heb je gasten met een rijbewijs die na 1 jaar al aan een cursus mogen.
Gasten met een rijbewijs zijn verzekerd voor dat soort grapjes. Als jij in een rolstoel beland omdat je aangereden bent door iemand zonder rijbewijs moet je maar hopen dat diegene genoeg geld heeft om jou schade te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken, en verzekering doet daar niets aan uit betalen...
pi_155377660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Gasten met een rijbewijs zijn verzekerd voor dat soort grapjes. Als jij in een rolstoel beland omdat je aangereden bent door iemand zonder rijbewijs moet je maar hopen dat diegene genoeg geld heeft om jou schade te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken, en verzekering doet daar niets aan uit betalen...
Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.
pi_155378144
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.
Je snapt mijn punt niet.
Ik zeg alleen dat ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt, zonder pasje in je bezit, dat iedereen dan een veel groter probleem heeft dan ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt met pasje in je bezit.

Ik heb nergens gezegd dat de kans groter is met/zonder pasje dat je iemand het ziekenhuis in rijdt.
Het gaat mij puur om het feit dat je onverzekerd rond rijdt.

Dat heeft ook gevolgen voor ongelukken die niet jou schuld zijn! Als jij (rondrijdend zonder rijbewijs) aangereden wordt door een andere auto die duidelijk de schuldige is, dan nog heb jij een probleem en zal de verzekering van de tegenpartij waarschijnlijk van jou geld willen zien!
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 13:45:32 #92
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155378820
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames enzovoort enzovoort bla bla.
Euhm, en dat hij alleen een "blokje om" rijdt of een parkeerplaatsje opzoekt is ook een aanname, die je nu zelf doet he.
Wie zegt dat ie niet gewoon de snelweg op gaat en weet ik veel wat? Hij beweert gewoon een auto te hebben, als in; bezitten. Dan geloof ik echt niet dat ie daar alleen sporadisch op een afgesloten parkeerterrein een blokje mee doet.

Maar goed, begin sws gevoel te krijgen dat die gast of keihard loopt te trollen of het iq van een pindarots heeft (of beiden) dus ik ga er verder niet meer op in :s)
pi_155378930
Je mag toch helemaal geen auto op je naam zetten als je geen rijbewijs hebt of wel?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 13:52:58 #94
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155379047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef delano.888 het volgende:
Je mag toch helemaal geen auto op je naam zetten als je geen rijbewijs hebt of wel?
Jawel, officieel kan dat indien je een uittreksel vd gemeente waar je woont meeneemt, geloof ik....

En anders kan je natuurlijk ook de auto op naam van vriend/familie/whatever zetten en er dan mee gaan rijden.
pi_155379632
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet.
Ik zeg alleen dat ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt, zonder pasje in je bezit, dat iedereen dan een veel groter probleem heeft dan ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt met pasje in je bezit.

Ik heb nergens gezegd dat de kans groter is met/zonder pasje dat je iemand het ziekenhuis in rijdt.
Het gaat mij puur om het feit dat je onverzekerd rond rijdt.

Dat heeft ook gevolgen voor ongelukken die niet jou schuld zijn! Als jij (rondrijdend zonder rijbewijs) aangereden wordt door een andere auto die duidelijk de schuldige is, dan nog heb jij een probleem en zal de verzekering van de tegenpartij waarschijnlijk van jou geld willen zien!
Je hoeft me de regels niet uit te leggen, zoals ik al zei die ken ik allemaal wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Euhm, en dat hij alleen een "blokje om" rijdt of een parkeerplaatsje opzoekt is ook een aanname, die je nu zelf doet he.
Wie zegt dat ie niet gewoon de snelweg op gaat en weet ik veel wat? Hij beweert gewoon een auto te hebben, als in; bezitten. Dan geloof ik echt niet dat ie daar alleen sporadisch op een afgesloten parkeerterrein een blokje mee doet.

Maar goed, begin sws gevoel te krijgen dat die gast of keihard loopt te trollen of het iq van een pindarots heeft (of beiden) dus ik ga er verder niet meer op in :s)
Klopt maar als je dat doet dan vraag je er ook om, de snelweg oprijden of de stad in is nogal wat riskanter maar ik zie ZELF geen probleem als iemand even een parkeerplaatsje opzoekt hoor, deed ik destijds ook, met een benzine auto de koppeling onder controle krijgen. Scheelde me behoorlijk wat kosten qua lessen uiteindelijk.
pi_155379816
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.
Jij stelt dat het bezit van een rijbewijs niet uit moet maken. Dus we gaan honderd jaar terug in de tijd, waarbij je een rijbewijs kon afhalen, of misschien terug naar 1983, waar je gewoon E bij B kreeg. Om maar bij de laatste groep te blijven, heb jij wel eens een gemiddelde 50+er zien rijden met iets achter hun auto geknoopt?
Het bezit van een rijbewijs is misschien niet altijd het bewijs van een goede rijvaardigheid, maar het helpt wel. Dat het rijbewijs zo is geëvolueerd is gewoon vanwege de ervaringen in het verleden.
Ja, ik vind ook niet altijd alles even zinnig, maar een rijbewijs vertegenwoordigt wel een bepaalde waarde, zowel aan technische rijvaardigheid als in psychisch opzicht, anders kunnen we allemaal net zo goed dit hele systeem afschaffen. Zou je daar een voorstander van willen zijn? Dat je roze kaart gewoon helemaal geen waarde meer heeft?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155380163
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij stelt dat het bezit van een rijbewijs niet uit moet maken. Dus we gaan honderd jaar terug in de tijd, waarbij je een rijbewijs kon afhalen, of misschien terug naar 1983, waar je gewoon E bij B kreeg. Om maar bij de laatste groep te blijven, heb jij wel eens een gemiddelde 50+er zien rijden met iets achter hun auto geknoopt?
Het bezit van een rijbewijs is misschien niet altijd het bewijs van een goede rijvaardigheid, maar het helpt wel. Dat het rijbewijs zo is geëvolueerd is gewoon vanwege de ervaringen in het verleden.
Ja, ik vind ook niet altijd alles even zinnig, maar een rijbewijs vertegenwoordigt wel een bepaalde waarde, zowel aan technische rijvaardigheid als in psychisch opzicht, anders kunnen we allemaal net zo goed dit hele systeem afschaffen. Zou je daar een voorstander van willen zijn? Dat je roze kaart gewoon helemaal geen waarde meer heeft?
Zullen we er anders Kamervragen van maken?
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 14:49:12 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155380282
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Het bezit van een rijbewijs is misschien niet altijd het bewijs van een goede rijvaardigheid, maar het helpt wel. Dat het rijbewijs zo is geëvolueerd is gewoon vanwege de ervaringen in het verleden.
Amen. Aanhanger is daar wel een mooi voorbeeld van, ik heb BE en mijn moeder heeft het ook. Ik heb hem apart moeten halen, mijn moeder kreeg hem erbij. In theorie zou je verwachten dat het niveau rijvaardigheid met aanhangers gelijk is, in praktijk gaat dat je zeer tegenvallen. Mijn moeder rijdt er niet mee.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155380312
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zullen we er anders Kamervragen van maken?
Ik hoopte dat je er in ieder geval iets zinnigs over mijn stukje ging zeggen, maar anders beschouw ik dit antwoord als: "je hebt helemaal gelijk"
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155399585
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

...
verzekering doet daar niets aan uit betalen...
Meestal betaalt een verzekering wel uit (mits de auto gewoon verzekerd is), maar wordt de schade verhaald op de bestuurder.

Er is dus een kans dat slachtoffer echt de sjaak is, maar ik mag hopen dat bestuurder zonder rijbewijs niet onverzekerd rondrijdt, los van of het verstandig is dat 'ie überhaupt rond rijdt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')