abonnement Unibet Coolblue
pi_157693552
Ik kom ergens niet uit (VBA). Ik heb een kolom met materiaalcodes, waarvan ik de unieke waardes naar een andere kolom kopieer. Deze unieke waardes lees ik in in een Variant array, waarna de array als criteria gebruikt moet worden voor een autofilter op een andere set data.

Lukt allemaal, alleen toont de eindlijst geen gefilterde resultaten. In de kolomheader is wel te zien dat er een filter aan staat maar er worden geen rijen getoond terwijl die er 100% zeker wel zijn.

Wat heb ik allemaal gecontroleerd:
-komen de waarden (1 of meer) die in de array gaan wel voor in de lijst die gefilterd wordt: ja.
-wellicht lag het aan het soort dataveld. Ik zorg nu eerst dat zowel de bronrange naar de array als de te filteren kolom numbers zijn. Helpt ook niet.
-worden er wel data in de array ingeladen? Ja dat heb ik gecontroleerd door ergens 1 van de arraywaarden in een cel te plaatsen (regel 14)
Verder zou ik niet weten wat anders nog te doen...

Dit is de relevante code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Dim uniqueSKUsArray As Variant
lRowTempl_2 = Range("AD" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("AD3:AD" & lRowTempl_2).Select
Selection.NumberFormat = "0"

uniqueSKUsArray = Application.Transpose(Range("AD3:AD" & lRowTempl_2).Value)
Sheets("Risk Temp").Activate
Range("A:A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
lRowRiskTemp = Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Range("C2:C" & lRowRiskTemp).Select
Selection.NumberFormat = "0"
Range("A150").Value = uniqueSKUsArray(5)
Range("A1").Select
Range("A1").AutoFilter Field:=3, Criteria1:=uniqueSKUsArray, Operator:=xlFilterValues
Als ik er stap voor stap doorheen loop, krijg ik dus ook geen foutmeldingen of wat dan ook, maar toch werkt het niet.

Suggesties?
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:23:02 #252
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_157697976
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:56 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Neehoor. Zou ook kunnen dat zijn 00:02:00 als een 'tekst' wordt gezien.
Dat idee krijg ik als ik hoor dat de min en max 0 geven.

Om dat op te lossen: type ergens een 1.
Kopieer die cel.
Selecteer alle tijden > rechtermuis > plakken speciaal > vermenigvuldigen.

Nu zijn al je tijden ook echt tijden en geen 'tekst' meer
Thx als dat zou werken . Tekst-tijden kwamen als rapport vanuit een programma dat overal tijden registreert. Met meer dan 100 deelnemers bleef ik overtypen _O_ _O_ _O_ :{w
pi_157717926
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:15 schreef Modus het volgende:
Ik kom ergens niet uit (VBA). Ik heb een kolom met materiaalcodes, waarvan ik de unieke waardes naar een andere kolom kopieer. Deze unieke waardes lees ik in in een Variant array, waarna de array als criteria gebruikt moet worden voor een autofilter op een andere set data.

Lukt allemaal, alleen toont de eindlijst geen gefilterde resultaten. In de kolomheader is wel te zien dat er een filter aan staat maar er worden geen rijen getoond terwijl die er 100% zeker wel zijn.

Wat heb ik allemaal gecontroleerd:
-komen de waarden (1 of meer) die in de array gaan wel voor in de lijst die gefilterd wordt: ja.
-wellicht lag het aan het soort dataveld. Ik zorg nu eerst dat zowel de bronrange naar de array als de te filteren kolom numbers zijn. Helpt ook niet.
-worden er wel data in de array ingeladen? Ja dat heb ik gecontroleerd door ergens 1 van de arraywaarden in een cel te plaatsen (regel 14)
Verder zou ik niet weten wat anders nog te doen...

Dit is de relevante code:
[ code verwijderd ]

Als ik er stap voor stap doorheen loop, krijg ik dus ook geen foutmeldingen of wat dan ook, maar toch werkt het niet.

Suggesties?
Ik vermoed dat je filter alleen de bovenste regel in de filter neemt.
Selecteer gewoon de hele tabel zoals je dat 3 regels daarboven ook doet.
pi_157719684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:40 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je filter alleen de bovenste regel in de filter neemt.
Selecteer gewoon de hele tabel zoals je dat 3 regels daarboven ook doet.
Thanks maar dat zal het niet zijn. Toen ik van alles zat te testen hiervoor heb ik een vergelijkbaar stukje code gebruikt, met als enige verschil dat ik als Criteria1 hard coded een paar waarden had staan, i.p.v. een Array verwijzing. En dat filter werkte daarmee gewoon zoals het moest.

Dat gezegd hebbende denk ik dat het dus toch op 1 of andere manier aan de format van de data in bronrange en de filterlijst ligt. Die lijkt niet overeen te komen. Dus dat ze bv. als string in de array staan en in de filterlijst als cijfer ofzo.

Daar moet ik eens verder mee pielen.
pi_157918685
Hallo forumleden,

Ik heb eigenlijk twee korte vraagjes,
Is het mogelijk om te verwijzen naar een cel en vervolgens deze cel te verwijderen maar dat het nog wel in de andere cel staat?
Dus bijvoorbeeld in cel A1 zet ik =C2, dan komt wat er in C2 staat ook in A1 maar als ik nu C2 verwijder wordt A1 ook leeg, is het misschien mogelijk om het getal/tekst in A1 vast te zetten en als C2 dan wordt verwijderd, A1 niet naar niks gaat maar hetzelfde blijf?

Ook vraag ik me af of je een cellenbereik kan verplaatsen door middel van een formule,
Ik wil namelijk dat een cellenbereik via een macro naar een bepaalde plek wordt verplaatst, deze plek wil ik dan constant laten varieren met =aselect.
Weet iemand of beide of een van de twee mogelijk is ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.

Hopelijk kan een van jullie me helpen alvast bedankt,
Stijn
  maandag 30 november 2015 @ 12:28:43 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157918890
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:16 schreef Stijnforum het volgende:
Hallo forumleden,

Ik heb eigenlijk twee korte vraagjes,
Is het mogelijk om te verwijzen naar een cel en vervolgens deze cel te verwijderen maar dat het nog wel in de andere cel staat?
Dus bijvoorbeeld in cel A1 zet ik =C2, dan komt wat er in C2 staat ook in A1 maar als ik nu C2 verwijder wordt A1 ook leeg, is het misschien mogelijk om het getal/tekst in A1 vast te zetten en als C2 dan wordt verwijderd, A1 niet naar niks gaat maar hetzelfde blijf?
Dat zou je met een macro kunnen doen
quote:
Ook vraag ik me af of je een cellenbereik kan verplaatsen door middel van een formule,
Ik wil namelijk dat een cellenbereik via een macro naar een bepaalde plek wordt verplaatst, deze plek wil ik dan constant laten varieren met =aselect.
Weet iemand of beide of een van de twee mogelijk is ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.

Hopelijk kan een van jullie me helpen alvast bedankt,
Stijn
met verschuiven() en indirect() moet dit lukken!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_157929859
Nou, dit is er één hoor....

Stel, ik heb een rij getallen. Zeg bijvoorbeeld:

235,50
228,41
59,32
18,85
336,88
36,45
669,52

Nu wil ik weten welke getallen uit deze rij samen optellen tot 283,71

Ik weet dat het moet kunnen met Excel... Maar hoe?
Halp!
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:27:00 #258
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_157945135
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:45 schreef Queller het volgende:
Nou, dit is er één hoor....

Stel, ik heb een rij getallen. Zeg bijvoorbeeld:

235,50
228,41
59,32
18,85
336,88
36,45
669,52

Nu wil ik weten welke getallen uit deze rij samen optellen tot 283,71

Ik weet dat het moet kunnen met Excel... Maar hoe?
Halp!
Dit heb ik geloof ik weleens gedaan met de 'Solver' add-in in Excel, maar weet niet precies meer hoe.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_157945760
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:45 schreef Queller het volgende:
Nou, dit is er één hoor....

Stel, ik heb een rij getallen. Zeg bijvoorbeeld:

235,50
228,41
59,32
18,85
336,88
36,45
669,52

Nu wil ik weten welke getallen uit deze rij samen optellen tot 283,71

Ik weet dat het moet kunnen met Excel... Maar hoe?
Halp!
Bovenstaande rij invullen in A4 t/m A10
C2 = 1,5
D2 = C2+1
copieer dit naar E2 t/m DY2
DY2 = is dan 127,5
B4 t/m B10 is: 1,2,4,8,16,32,64

Dus B4 = 1, B5=2,...... B10 = 64


C4 = +(C13>$B4)*1

Copieer C4 naar C4 t/m DY10

C12 = +C13-C4*$B4

Copieer C12 naar C12 t/m DY18


C19 = C2
copieer C19 naar D19 t/m DY19



C21 = +C4*$A4

Copieer C21 naar C21 t/m DY28

A30 = 283,71

C30 = =SOM(C21:C28)

Copieer C30 naar C30 t/m DY30

C32 = =+(C30=$A$30)*1

Copieer C32 naar C32 t/m DY32

C34 = =+C32*C2

Copieer C34 naar C34 t/m DY34

A34 = =SOM(C34:DY34)

Deze geeft 42,5

Ga zoeken in rij 2 naar 42,5

En je ziet:

De 2e, 4e en 6e in de rij vormen de som.

228,41 plus 18,85 plus 36,45 is samen 283,71

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 01-12-2015 15:16:09 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157945805
Aangezien ik de Solver niet goed genoeg ken zou ik middels VBA gewoon alle combinaties afgaan. :+ Of een spreadsheet maken waarin alle mogelijke combinaties in staan (je input is dan wel redelijk beperkt, anders wordt het een zooitje). :P
pi_157946307
Ik zou sowieso al de getallen die groter als de oplossing zijn niet meenemen. :D
pi_157946380
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:22 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou sowieso al de getallen die groter als de oplossing zijn niet meenemen. :D
Ja, ga bij ieder individueel geval puzzelen.
Het gaat er om dat je een degelijk systeem maakt dat bij een volgend geval ook in 1 keer een oplossing geeft.
Je moet dan een rij nullen en enen hebben die elke mogelijke optelling in zich heeft.
En dat is dan inherent aan 't binaire getallenstelsel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157947902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, ga bij ieder individueel geval puzzelen.
Het gaat er om dat je een degelijk systeem maakt dat bij een volgend geval ook in 1 keer een oplossing geeft.
Je moet dan een rij nullen en enen hebben die elke mogelijke optelling in zich heeft.
En dat is dan inherent aan 't binaire getallenstelsel.
En dan komen er 2 getallen in de rij erbij en opeens moet je binaire matrix van 128 uitgebreid worden naar 512. :D
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:44:24 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157948003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

(knipknip)

Zo'n binaire cellenmatrix maken gaat sneller als je de functies =DEC.N.BIN combineert met de DEEL-functie, denk ik. En volgens mij kun je daarna met SOMPRODUCT vrij snel klaar zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157948074
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan komen er 2 getallen in de rij erbij en opeens moet je binaire matrix van 128 uitgebreid worden naar 512. :D
Dat is niet zo moeilijk. Het aantal rijen is overigens 1.048.576. Dus je kunt tot 2^20.
Dan moet je alleen kolommen en rijen transformeren. En dan kun je de nullen en enen beter via copy paste values "vastzetten". Je kunt ook een macro maken en dan via randomize trial en error bewerkstelligen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157958037
Net thuis. Ik ga morgen even puzzelen met de opties!

Thnx tot zo ver _O_

:*
pi_157960827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo'n binaire cellenmatrix maken gaat sneller als je de functies =DEC.N.BIN combineert met de DEEL-functie, denk ik. En volgens mij kun je daarna met SOMPRODUCT vrij snel klaar zijn.
Deze functie kende ik nog niet. Dat maakt het een stuk gemakkelijker inderdaad.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157962689
Ik heb momenteel in excel een takenlijst staan, hierbij heb ik meerdere kolommen, de eerste is de taak, de tweede is de datum en de derde is de naam van de persoon die dit moet uitvoeren.

Op dit moment heb ik met conditionele opmaak de datumcel gekleurd als het vandaag is, en de naam is per persoon een andere kleur. Dit werkt prima zolang het relatief weinig personen zijn, maar nu er steeds meer mensen bijkomen staan er twintig taken open op vandaag en moet iedereen zoeken welke van hem of haar is. Nu kan ik natuurlijk sorteren, maar eigenlijk wil ik de volgorde van de taken hetzelfde houden.

Wat ik graag zou willen is dat de naam van de persoon alleen kleurt als de actiedatum op die dag is. Dus als er een naam staat, maar dit moet morgen opgepakt worden geen kleur, zodra hij wel op vandaag komt wel een kleur.
Als dit niet mogelijk is zou ik het ook prima vinden als er een extra cel komt waarin een formule staat of die cel aan de criteria is vandaag en is persoon A voldoet en dan een 1 of een 0 genereert, dan kan ik die op dezelfde manier kleuren, maar als het zonder dat zou kunnen zou dat mooi zijn.

Weet iemand of dat mogelijk is?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_157972828
Goedenavond!

Ik heb een excelbestand met 170 rijen en ik ben benieuwd of het mogelijk is om dit bestand op die manier af te drukken dat elke rij op een aparte pagina komt.
Iemand de gouden tip? Google kom ik niet veel verder mee helaas...
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:49:24 #270
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157972964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik heb momenteel in excel een takenlijst staan, hierbij heb ik meerdere kolommen, de eerste is de taak, de tweede is de datum en de derde is de naam van de persoon die dit moet uitvoeren.

Op dit moment heb ik met conditionele opmaak de datumcel gekleurd als het vandaag is, en de naam is per persoon een andere kleur. Dit werkt prima zolang het relatief weinig personen zijn, maar nu er steeds meer mensen bijkomen staan er twintig taken open op vandaag en moet iedereen zoeken welke van hem of haar is. Nu kan ik natuurlijk sorteren, maar eigenlijk wil ik de volgorde van de taken hetzelfde houden.

Wat ik graag zou willen is dat de naam van de persoon alleen kleurt als de actiedatum op die dag is. Dus als er een naam staat, maar dit moet morgen opgepakt worden geen kleur, zodra hij wel op vandaag komt wel een kleur.
Als dit niet mogelijk is zou ik het ook prima vinden als er een extra cel komt waarin een formule staat of die cel aan de criteria is vandaag en is persoon A voldoet en dan een 1 of een 0 genereert, dan kan ik die op dezelfde manier kleuren, maar als het zonder dat zou kunnen zou dat mooi zijn.

Weet iemand of dat mogelijk is?
Ja, voorwaardelijke opmaak laten kijken naar de datum en als die gelijk is aan vandaag, zo ja een kleurtje.

Dus de opmaak voor kolom B kan je doen met voorwaardes uit kolom A
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_157973209
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:44 schreef swarmahoer het volgende:
Goedenavond!

Ik heb een excelbestand met 170 rijen en ik ben benieuwd of het mogelijk is om dit bestand op die manier af te drukken dat elke rij op een aparte pagina komt.
Iemand de gouden tip? Google kom ik niet veel verder mee helaas...
Moeten de rijen ook nog "wrappen", dus dat als de rij te lang wordt dat het dan automatisch naar de tweede kolom (binnen de pagina gaat)?

Indien niet, zou je het kunnen regelen in VBA. Je zult dan een counter moeten hebben die de rijen telt, en dan een page break na elke rij plempt:

http://www.mrexcel.com/fo(...)ic-applications.html
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_157976343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:49 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ja, voorwaardelijke opmaak laten kijken naar de datum en als die gelijk is aan vandaag, zo ja een kleurtje.

Dus de opmaak voor kolom B kan je doen met voorwaardes uit kolom A
Maar hoe krijg ik dan verschillende kleuren per naam? Er zijn twintig dingen die die dag moeten gebeuren, ik wil alleen de blauwe zien,die in dit geval en naam xxx hebben en op vandaag staan. In jou voorbeeld kleuren volgens mij alle namen dezelfde kleur als de datum op vandaag staat.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:45:22 #273
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157976700
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:34 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maar hoe krijg ik dan verschillende kleuren per naam? Er zijn twintig dingen die die dag moeten gebeuren, ik wil alleen de blauwe zien,die in dit geval en naam xxx hebben en op vandaag staan. In jou voorbeeld kleuren volgens mij alle namen dezelfde kleur als de datum op vandaag staat.
Extra check op de naam :) als(B2="Jan";WAAR;ONWAAR)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_157981085
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:34 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maar hoe krijg ik dan verschillende kleuren per naam? Er zijn twintig dingen die die dag moeten gebeuren, ik wil alleen de blauwe zien,die in dit geval en naam xxx hebben en op vandaag staan. In jou voorbeeld kleuren volgens mij alle namen dezelfde kleur als de datum op vandaag staat.
Ipv alle namen verschillende kleuren...
Je kent de filtermogelijkheid? Als je de datum filtert op de datum van vandaag dan heb je alle taken van díe dag bij elkaar. Je haalt je wel een hoop werk op de hals als je alle medewerkers wil associëren met één bepaalde kleur.
Ik ben nooit zo'n liefhebber van die "Mondriaan-schilderijen" die sommige Excel-gebruikers van hun spreadsheet maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 3 december 2015 @ 08:30:21 #275
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_157981516
Ik zit weer met een Excel probleempje. Ik heb een database gecreëerd uit sensorwaardes die in kolom A tellen en kolom B bijhouden of bij een bepaalde telling er 0 of 1 uitkomt. De database komt er dus volledig willekeurig als volgt uit te zien:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A B
1 1
2 1
3 1
4 1
5 1
6 1
7 0
8 0
9 1
10 1
11 1
12 0
13 1

Er komen hier uiteindelijk misschien wel 35000 rijen uit met data. De bedoeling is dat ik alleen de rijen overhoud waar kolom B overschakelt van waarde, met bijbehorend nummer van kolom A. Dus hij moet automatisch maken van bovenstaand verhaal:

1
2
3
4
5
6
A B
1 1
7 0
9 1
12 0
13 1

Ik denk dat ik hier wel een macro voor kan schrijven maar er staat me iets bij dat er een specifieke functie is die dit doet. Weet iemand dat toevallig?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')