abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 december 2015 @ 01:54:42 #201
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_158533675
Ik snap het wel hoor, dat je er helemaal klaar mee bent. Ik weet ook niet wat ik zelf zou doen. Het is gewoon heel fucked up allemaal. :(

Je zou nog voor jezelf kunnen beslissen om bijvoorbeeld over een half jaar of een jaar weer iets te proberen? Zou me kunnen voorstellen dat dat een mate van rust zou kunnen geven?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_158534101
:'( Toto. Wat moeten we er nog van zeggen. Het is zwaar klote en ik snap de moedeloosheid. Of je nog wil laten opereren of zoals Isegrim zegt het een tijdje te laten rusten kan alleen jij beslissen.

Sterkte in ieder geval!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158535268
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 01:46 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ze willen gaan opereren met Fenol, een toxisch goedje. Dat luistert nogal nauw geloof ik, dus ja, als daar iets mis mee gaat kan het wel slechter worden. Ik ben er gewoon klaar mee na 8 operaties, en ik weet dat 99% in dit topic gaat zeggen: ja maar dit is ook niks (mee eens), waarom wil je dan niet opereren? dat is eigenwijs
Maar ik heb al zo veel geprobeerd, ik heb amper nog een reet over zoals op de foto te zien is :X
Wij hebben makkelijk lullen natuurlijk, jij zit met de opname, de nasleep, yada-yada.
pi_158539383
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 01:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap het wel hoor, dat je er helemaal klaar mee bent. Ik weet ook niet wat ik zelf zou doen. Het is gewoon heel fucked up allemaal. :(

Je zou nog voor jezelf kunnen beslissen om bijvoorbeeld over een half jaar of een jaar weer iets te proberen? Zou me kunnen voorstellen dat dat een mate van rust zou kunnen geven?
Jep, natuurlijk moet ik nadenken over hoe verder. Het zou al helpen als ze me fatsoenlijk behandelen en verzorgen. Wildvlees moet ook weer behandeld worden bijvoorbeeld
pi_158539403
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 02:17 schreef komrad het volgende:
:'( Toto. Wat moeten we er nog van zeggen. Het is zwaar klote en ik snap de moedeloosheid. Of je nog wil laten opereren of zoals Isegrim zegt het een tijdje te laten rusten kan alleen jij beslissen.

Sterkte in ieder geval!
Thanks komrad. Het is inderdaad moedeloos te noemen op dat gebied. Je wilt verder, maar wordt hierdoor steeds tegengehouden. Ik had hoop dat de vac therapie etc het zou verhelpen, maar zelfs dat niet.
pi_158540998
Jeetje toto dat ziet er idd niet goed uit -O-
Ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het leek ff beter te gaan en dan nu toch weer zulke grote gaten :'(
En ik snap dat je niet weer op een operatie zit te wachten. Misschien dat je het idd maar ff moet laten rusten en over een tijd weer kijken. Het is echt kiezen tussen 2 kwaden want dit is idd ook niks. Ik hoop echt dat er ooit een echte oplossing voor komt.
Sterkte :*
pi_158541544
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 01:51 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Scheelt niet veel nee. Ik durf niet te zeggen hoeveel cm. Maar niet veel.
Komt er ook wel eens ontlasting in met afvegen, of valt dat wel mee?
pi_158546364
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:44 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje toto dat ziet er idd niet goed uit -O-
Ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het leek ff beter te gaan en dan nu toch weer zulke grote gaten :'(
En ik snap dat je niet weer op een operatie zit te wachten. Misschien dat je het idd maar ff moet laten rusten en over een tijd weer kijken. Het is echt kiezen tussen 2 kwaden want dit is idd ook niks. Ik hoop echt dat er ooit een echte oplossing voor komt.
Sterkte :*
thnx :*
pi_158546370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:07 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Komt er ook wel eens ontlasting in met afvegen, of valt dat wel mee?
Ik spoel sowieso altijd na de ontlasting dus dat scheelt enorm. Hoop dus van niet.
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:20:58 #210
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158546594
Kusje voor Toots :*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158546631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:20 schreef Maraca het volgende:
Kusje voor Toots :*
Mars :*
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 december 2015 @ 19:52:03 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158547292
Shit man is dit nog steeds bezig! Zo te zien is het alleen maar slechter geworden :{

Maar is het eigenlijk een beetje begrepen waarom het niet geneest? Of hebben ze geen idee?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158547397
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:52 schreef SeLang het volgende:
Shit man is dit nog steeds bezig! Zo te zien is het alleen maar slechter geworden :{

Maar is het eigenlijk een beetje begrepen waarom het niet geneest? Of hebben ze geen idee?
Jep ;( is het bij jou toen weer helemaal mooi genezen, de wond op je voet?

Hmm, nja, die sinussen komen steeds terug, en daarom gaat het steeds weer open. En ik ben daar nogal overbehaard. En wildvlees is ook niet best voor wondgenezing. Meerdere factoren dus...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 december 2015 @ 20:25:56 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158548349
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Jep ;( is het bij jou toen weer helemaal mooi genezen, de wond op je voet?
Op m'n enkel. Ja dat is bijna 3 maanden open geweest maar dat bleek duidelijk een gevalletje infectie te zijn want toen ik antibiotica kreeg was het bijna direct dicht. Het is prachtig genezen, al is de huid op die plek nu wel wat dunner en gevoeliger.

quote:
Hmm, nja, die sinussen komen steeds terug, en daarom gaat het steeds weer open. En ik ben daar nogal overbehaard. En wildvlees is ook niet best voor wondgenezing. Meerdere factoren dus...
Ja, maar toch raar dat er kennelijk helemaal geen vooruitgang is. Je bent toch geen stap verder dan je een jaar geleden was? Wat zeggen de artsen daarvan? Dat ze het niet weten? Of hebben ze wel een verklaring maar kunnen ze er weinig aan doen behalve een beetje proberen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158548557
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Op m'n enkel. Ja dat is bijna 3 maanden open geweest maar dat bleek duidelijk een gevalletje infectie te zijn want toen ik antibiotica kreeg was het bijna direct dicht. Het is prachtig genezen, al is de huid op die plek nu wel wat dunner en gevoeliger.

[..]

Ja, maar toch raar dat er kennelijk helemaal geen vooruitgang is. Je bent toch geen stap verder dan je een jaar geleden was? Wat zeggen de artsen daarvan? Dat ze het niet weten? Of hebben ze wel een verklaring maar kunnen ze er weinig aan doen behalve een beetje proberen?
Mooi dat het goed genezen is :) ik wil je reisverslagen nog niet missen _O_

Hun verklaring is dat dit probleem super lastig op te lossen is. Zo heeft Dolfijntje90 ook al 24 operaties gehad :X ze proberen meerdere technieken maar op den duur houdt het min of meer op.
pi_158618284
Verschrikkelijk dat je er nog steeds mee loopt man. Heb het zo met je te doen. Zo balen ook dat het chronische sinussen waardoor de genezing stagneert! Beslissing om te opereren of niet is ook lastig. Wat een kut situatie. Ik vind het toch knap dat je je leven de afgelopen tijd hebt opgepakt.
pi_158618307
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik spoel sowieso altijd na de ontlasting dus dat scheelt enorm. Hoop dus van niet.
Maar zou dat niet een oorzaak kunnen zijn van het niet willen dichtgaan van de wonden?
pi_158618484
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Maar zou dat niet een oorzaak kunnen zijn van het niet willen dichtgaan van de wonden?
de risico's van de ontlasting-open wond lijken mij problematischer
pi_158619038
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

de risico's van de ontlasting-open wond lijken mij problematischer
Schoon laten maken, dichtplakken, repeat twee dagelijks. Bij mijn wond was het, toen de thuiszorg daar eenmaal mee begonnen was, in een paar weken helemaal dicht. Maar ja een Sinus Pilonidalis is een veel lastiger wond...
pi_158619090
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Maar zou dat niet een oorzaak kunnen zijn van het niet willen dichtgaan van de wonden?
Nee. Spoelen is juist noodzakelijk en belemmert niet het dichtgroeien.
pi_158619769
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef easy-t het volgende:
Verschrikkelijk dat je er nog steeds mee loopt man. Heb het zo met je te doen. Zo balen ook dat het chronische sinussen waardoor de genezing stagneert! Beslissing om te opereren of niet is ook lastig. Wat een kut situatie. Ik vind het toch knap dat je je leven de afgelopen tijd hebt opgepakt.
Ja, het blijft bijzonder klote :(... ben op t moment ook geveld door een flinke griep en dan erger ik me nog meer :')
Ik zie een operatie niet meer zo zitten, maar dat wildvlees moet sowieso weg want dat is hetgeen dat zo gigantisch bloedt.
pi_158619788
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Maar zou dat niet een oorzaak kunnen zijn van het niet willen dichtgaan van de wonden?
het spoelen? Als ik niet spoel komt het ook niet goed denk ik... :X
En dat de wonden niet dichtgaan komt weer door de nieuwe sinussen en het wilde vlees, zover ik weet..
pi_158619832
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:24 schreef easy-t het volgende:

[..]

Nee. Spoelen is juist noodzakelijk en belemmert niet het dichtgroeien.
De vraag is echter of je het met spoelen echt goed schoon krijgt. Sterker nog, als je een douchekop erop zet, spoel je dan niet juist vuil erin?

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in eerlijk gezegd; laten schoonmaken leverde bij mij veel meer op.
pi_158626841
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:43 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De vraag is echter of je het met spoelen echt goed schoon krijgt. Sterker nog, als je een douchekop erop zet, spoel je dan niet juist vuil erin?

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in eerlijk gezegd; laten schoonmaken leverde bij mij veel meer op.
Wat ik deed was zelf spoelen en dan de thuiszorg laten controleren,desinfecteren en verband op leggen. Alleen bij mij was het niet chronisch alleen dat laatste kut stukje wilde niet dicht. Enigste lichtpuntje bij Toto is is dat de wond vrij boven in van de bilnaad zit en niet bij de anus zoals bij mij was bv. Dus je kunt er iets beter bij.
pi_158631569
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:42 schreef Toto69 het volgende:

[..]

het spoelen? Als ik niet spoel komt het ook niet goed denk ik... :X
En dat de wonden niet dichtgaan komt weer door de nieuwe sinussen en het wilde vlees, zover ik weet..
Nee, eventuele ontlasting die in de al open wonden terechtkomt?
pi_158804432
Bij mij is de situatie ook 1x per maand naar het ziekenhuis voor controle. Wil ik er vanaf is een operatie de enige optie. Maar de kans dat het juist verslechterd of dat je weer met dezelfde situatie eindigt is er ook. Momenteel is het leefbaar, dus laat ik me niet opereren.

Hoewel... de week voor kerst begon het gebied pijn te doen. Met kerst kwam er een enorme lading pus uit. Dat was eigenlijk hoe het voor alle operaties ook was: een soort cyclus van ontsteking, pus, en dan weer een paar weken niks aan de hand.

Dan is er natuurlijk ook weer het risico dat het zich van binnen verder aan het graven is en dat het probleem alleen maar groter wordt.

Donderdag weer naar het ziekenhuis. Ik vrees continu voor een nieuwe operatie... droom daar ook regelmatig over. Wat een nachtmerrie is het eigenlijk ook. ;( Maar daar sta ik niet teveel bij stil.
pi_158814494
Phoe phoe... het zit ons allemaal niet mee he. Ik heb een mri gehad waar weer vocht op te zien is. Dus dat is niet goed, maar wel een reden waarom ik al deze tijd nog gewoon koorts heb. Dus over vier weken weer even om tafel gaan en weer een plan de campagne te maken. Want opereren ligt idd weer op de loer.
Ik denk dat het pure toeval is wanneer het op houdt, het maakt niet uit wie het doet, welke techniek, het stopt als het wil stoppen, helaas.

Iedereen nog wel de beste wensen voor 2016!
pi_158814667
Wat een ellende allemaal -O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 12:49:47 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158814997
Het is eigenlijk een soort vagina dus ik zou bij vrouwen informeren hoe je dit het best schoon kunt houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158815108
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:49 schreef SeLang het volgende:
Het is eigenlijk een soort vagina dus ik zou bij vrouwen informeren hoe je dit het best schoon kunt houden.
nee joh, want moeder natuur zorgt ervoor dat die vanzelf schoon blijft
pi_158912325
Ik vertelde de chirurg van de ontsteking. Hij: 'Oh, dat was zeker wel schrikken?!' Ik: 'Mwah...' Hij: 'Je bent het zeker wel gewend inmiddels...' Jup...

Er was inderdaad een nieuw gaatje te zien. Hij heeft erin geprikt en het was 'maar' twee centimeter diep. Dus ik hoop dat het daarbij blijft en dat er nog een kans is dat het dichtgroeit.

Chirurg vroeg of ik het al zat ben, maar hij zei er meteen achteraan dat het dan wel een grote operatie wordt, waarbij alles weggesneden wordt. Dus zolang het niet écht nodig is en ik het leefbaar vind, kijken we het nog maar even aan.
pi_158912792
En hmm, ik moet dit toch even ergens kwijt... Had een paar jaar terug een glucosemeter gekocht, omdat ik last had van hongeraanvallen en ik wilde weten of dat met laag bloedsuiker te maken had. Werd natuurlijk niet serieus genomen door de huisarts... Vandaag dook dat ding ineens op (ben een tijdje terug verhuisd en vond 'm in een doos) dus ik dacht: haha grappig, even mijn bloedsuiker meten. Was het 23,6. :{ Dat was voor het avondeten.

Toen dacht ik: ja haha, dat kan natuurlijk niet. Dus toen heb ik het even netjes gedaan: handen gewassen, dieper geprikt, grote druppel bloed... zelfde meting.

1,5 uur na het avondeten nog eens gemeten: 25,8. :X

Ik ben bijna bang om te gaan slapen straks...

Nou waren de naaldjes en de stripjes wel 4 jaar oud en er staat dat je ze maar 90 dagen mag gebruiken. Dus ik heb nieuwe besteld en ik ga het de komende tijd maar een beetje bijhouden. Volgens mij zit er ook geheugen in die meter, dus ik kan metingen opslaan en dan ermee naar de huisarts als er dit soort metingen blijven komen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:28:58 #233
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_158912900
Eh, ga jij eens HEEL SNEL naar de huisarts met deze info!
Als jij min of meer nuchter bent (vóór het eten) hoor je geen glucose boven de 8 (mM) te hebben eigenlijk!

Een sterke aanwijzing op diabetes! Dat is ook slecht voor wondgenezing.
Heel vervelend nieuws, het kán in theorie wel iets verschillen als je stripjes oud zijn, maar het is absoluut noodzakelijk dat je je uitgebreider laat testen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_158912958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:25 schreef Aspergermeisje het volgende:
En hmm, ik moet dit toch even ergens kwijt... Had een paar jaar terug een glucosemeter gekocht, omdat ik last had van hongeraanvallen en ik wilde weten of dat met laag bloedsuiker te maken had. Werd natuurlijk niet serieus genomen door de huisarts... Vandaag dook dat ding ineens op (ben een tijdje terug verhuisd en vond 'm in een doos) dus ik dacht: haha grappig, even mijn bloedsuiker meten. Was het 23,6. :{ Dat was voor het avondeten.

Toen dacht ik: ja haha, dat kan natuurlijk niet. Dus toen heb ik het even netjes gedaan: handen gewassen, dieper geprikt, grote druppel bloed... zelfde meting.

1,5 uur na het avondeten nog eens gemeten: 25,8. :X

Ik ben bijna bang om te gaan slapen straks...

Nou waren de naaldjes en de stripjes wel 4 jaar oud en er staat dat je ze maar 90 dagen mag gebruiken. Dus ik heb nieuwe besteld en ik ga het de komende tijd maar een beetje bijhouden. Volgens mij zit er ook geheugen in die meter, dus ik kan metingen opslaan en dan ermee naar de huisarts als er dit soort metingen blijven komen.
poppedijn, als hij serieus 25 is dan is het spoed. Heb je klachten zoals dorst en veel plassen?
pi_158913053
25.8... ga naar de dokter alsjeblieft :X
in 2012 is het ooit nuchter gemeten bij mij rond de 6 of zo dacht ik
pi_158913076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Eh, ga jij eens HEEL SNEL naar de huisarts met deze info!
Als jij min of meer nuchter bent (vóór het eten) hoor je geen glucose boven de 8 (mM) te hebben eigenlijk!

Een sterke aanwijzing op diabetes! Dat is ook slecht voor wondgenezing.
Heel vervelend nieuws, het kán in theorie wel iets verschillen als je stripjes oud zijn, maar het is absoluut noodzakelijk dat je je uitgebreider laat testen.
Dit idd. Ik heb zelf diabetes en een waarde van 25 is echt veeeeeel te hoog. Ik zou meteen morgen nog naar de huisarts gaan hoor!
pi_158913083
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

poppedijn, als hij serieus 25 is dan is het spoed. Heb je klachten zoals dorst en veel plassen?
Neuh, nergens last van. Behalve enorm moe, maar dat kan ook komen doordat ik vanmorgen voor het eerst in een week weer migraine had, terwijl ik normaal gesproken 3 aanvallen heb.

En ik denk: als er nu zulke waardes uitkomen dan heb ik daar vast al langer mee rondgelopen en ik ben nog niet flauwgevallen o.i.d. dus dan zal het de komende dagen ook wel goed komen.
pi_158913131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:33 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Neuh, nergens last van. Behalve enorm moe, maar dat kan ook komen doordat ik vanmorgen voor het eerst in een week weer migraine had, terwijl ik normaal gesproken 3 aanvallen heb.

En ik denk: als er nu zulke waardes uitkomen dan heb ik daar vast al langer mee rondgelopen en ik ben nog niet flauwgevallen o.i.d. dus dan zal het de komende dagen ook wel goed komen.
Enorm moe is wel echt logisch bij zo'n waarde hoor!
En neem jezelf alsjeblieft serieus en ga wel naar de huisarts.
Dit is echt heel slecht voor je lichaam om mee te blijven rondlopen.
En hoe langer je te hoog zit hoe meer kans op complicaties je hebt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:41:47 #239
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_158913395
Het is niet zodanig ernstig dat je NU ACUUT 112 hoeft te bellen, nee.
Maar: maak morgen een afspraak bij je huisarts. Vanavond zal wel loslopen, maar nog een week doorlopen is onnodig risicovol.

Overigens zijn migraine-aanvallen ook mogelijk te triggeren bij diabetes. Het helpt sowieso niet!
Maar juist bij je haarnestcyste en niet genezende wonden: dát is een duidelijk iets waar diabetes negatief aan bijdraagt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_158913459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Enorm moe is wel echt logisch bij zo'n waarde hoor!
En neem jezelf alsjeblieft serieus en ga wel naar de huisarts.
Dit is echt heel slecht voor je lichaam om mee te blijven rondlopen.
En hoe langer je te hoog zit hoe meer kans op complicaties je hebt.
De huisarts ziet me aankomen... Maar daarom wil ik morgen even afwachten, zodat ik geen vals alarm sla. Misschien is dit eenmalig.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:44:35 #241
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_158913528
Éénmalig 25 (mM) is óók veel te hoog.
Een gezond persoon hoort nooit, zelfs in een glucosetolerantietest, boven de 12 te komen... en dan kortstondig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_158913542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

De huisarts ziet me aankomen... Maar daarom wil ik morgen even afwachten, zodat ik geen vals alarm sla. Misschien is dit eenmalig.
Nou, morgen nog even nuchter prikken en als hij weer zo hoog is zou ik toch echt een afspraak maken hoor. Eenmalig 25 is gewoon al veel te hoog voor een gezond mens. Niks van "de huisarts ziet me aankomen" Als hij dit niet serieus neemt zou ik een andere huisarts nemen.
pi_158916209
Tja 25 is inderdaad veel te hoog; dat is, zonder twijfel, gewoonweg diabetes. Echter, 25 is een zeer hoge waarde, maar je hoeft je niet al te druk te maken.

Als diabeet meet ik dat een enkele keer ook gewoon bij mezelf.

Aan de andere kant kan het wel invloed hebben op je genezing van je wonden.; dat is dus wel aardig klote...

En dat eenmalig is inderdaad geen mogelijkheid als je geen diabetes zou hebben helaas.
pi_158921298
Blijft boven de 20 aangeven. Ik hoop zo dat dat apparaat kapot is hè... Zal zo de assistente bellen om te vragen of zij het willen controleren. Kijken wat er dan uitkomt.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 08:00:48 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_158921326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 07:57 schreef Aspergermeisje het volgende:
Blijft boven de 20 aangeven. Ik hoop zo dat dat apparaat kapot is hè... Zal zo de assistente bellen om te vragen of zij het willen controleren. Kijken wat er dan uitkomt.
Dat gewoon even doen inderdaad. Die assistente heeft het zo gecheckt voor je. En als er dan ook een rare waarde uit blijft komen, kun je altijd nog een afspraak met de arts maken :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158921344
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 07:57 schreef Aspergermeisje het volgende:
Blijft boven de 20 aangeven. Ik hoop zo dat dat apparaat kapot is hè... Zal zo de assistente bellen om te vragen of zij het willen controleren. Kijken wat er dan uitkomt.
goed plan.
pi_158921387
Kan 9.30 uur terecht.
pi_158921412
Sterkte, hopelijk issie idd kapot
pi_158921647
Misschien al gevraagd of een domme vraag maar kunnen ze niet wat aan die overbeharing op die plek doen? Laseren of weet ik veel
Whaaaat???? No money?
pi_158922693
Pfieuw, 6,9 bij de huisarts. Meter is dus onbetrouwbaar verklaard. :)

Nu denkt de huisarts alleen wel nog meer dat ik een hypochonder ben waarschijnlijk. }:| Assistente ging het aan de huisarts doorgeven namelijk dat ze deze meting uitgevoerd had.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 10:00:06 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_158922718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pfieuw, 6,9 bij de huisarts. Meter is dus onbetrouwbaar verklaard. :)

Nu denkt de huisarts alleen wel nog meer dat ik een hypochonder ben waarschijnlijk. }:| Assistente ging het aan de huisarts doorgeven namelijk dat ze deze meting uitgevoerd had.
Ik vind het nog wel meevallen en logisch dat je het even laat nakijken. Zeker ook gezien je situatie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158924264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pfieuw, 6,9 bij de huisarts. Meter is dus onbetrouwbaar verklaard. :)

Nu denkt de huisarts alleen wel nog meer dat ik een hypochonder ben waarschijnlijk. }:| Assistente ging het aan de huisarts doorgeven namelijk dat ze deze meting uitgevoerd had.
Fijn dat het daar wel goed was. En beter dit laten controleren dat er niks uit komt dan er wel mee doorlopen als er wel wat aan de hand is. Enne NIVEA, niet invullen voor een ander ;)
Zeker gezien je situatie echt niet verkeerd om het ff te laten meten hoor.
pi_158924819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

Nu denkt de huisarts alleen wel nog meer dat ik een hypochonder ben waarschijnlijk. }:|
nee, want je bent heel moe en je hebt terugkerende ontstekingen.
Fijn dat de waarde stuk normaler was
pi_158926398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:36 schreef Johnny-V het volgende:
Misschien al gevraagd of een domme vraag maar kunnen ze niet wat aan die overbeharing op die plek doen? Laseren of weet ik veel
Alleen als de wond dichtzit. En dat gebeurt nooit :X
pi_158926416
Gelukkig aspergermeisje. En maak je niet druk, dokters zijn er om je te helpen he.
pi_158931780
Mja, de huisarts verwart 'bang zijn dat er iets aan de hand is' met 'willen weten wat er aan de hand is, zodat er eventueel iets aan gedaan kan worden'. En dan val ik dus onder die laatste categorie.

Bij mij kan laseren niet, omdat er niet genoeg haar zit. :|W
pi_158935334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
Mja, de huisarts verwart 'bang zijn dat er iets aan de hand is' met 'willen weten wat er aan de hand is, zodat er eventueel iets aan gedaan kan worden'. En dan val ik dus onder die laatste categorie.

Bij mij kan laseren niet, omdat er niet genoeg haar zit. :|W
Dan zou ik van huisarts veranderen tbh, maar goed.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 19:11:10 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_158936600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
Mja, de huisarts verwart 'bang zijn dat er iets aan de hand is' met 'willen weten wat er aan de hand is, zodat er eventueel iets aan gedaan kan worden'. En dan val ik dus onder die laatste categorie.
"Kijken of m'n bloedsuiker-meter wel werkt" lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe... Huisarts heeft er niet eens werk aan gehad, dus hij/zij moet niet zo piepen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158940854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

"Kijken of m'n bloedsuiker-meter wel werkt" lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe... Huisarts heeft er niet eens werk aan gehad, dus hij/zij moet niet zo piepen.
De huisarts piept ook niet, het enige wat gezegd is, is dat de assistent het doorgeeft aan de arts. Lijkt me volstrekt normaal dat als er een bloedsuiker gemeten wordt dit ook daadwerkelijk in je dossier komt te staan, al is het alleen maar omdat er een behandeling heeft plaatsgevonden.

Bovendien lijkt het me alleen maar goed; voor hetzelfde geld wil men het weten. Diabetes en wondgenezing zijn namelijk niet bepaald een gelukkig huwelijk en daarmee is een moeizame genezing dan ook een indicator van diabetes. Deze heb je nu in ieder geval getackled...
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 09:28:47 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_158952463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:23 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De huisarts piept ook niet, het enige wat gezegd is, is dat de assistent het doorgeeft aan de arts. Lijkt me volstrekt normaal dat als er een bloedsuiker gemeten wordt dit ook daadwerkelijk in je dossier komt te staan, al is het alleen maar omdat er een behandeling heeft plaatsgevonden.

Bovendien lijkt het me alleen maar goed; voor hetzelfde geld wil men het weten. Diabetes en wondgenezing zijn namelijk niet bepaald een gelukkig huwelijk en daarmee is een moeizame genezing dan ook een indicator van diabetes. Deze heb je nu in ieder geval getackled...
Nee, maar aspergemeisje ervaart dat wel zo. Het lijkt mij ook volstrekt normaal, dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ze zich geen zorgen moet maken. Net als jij dus eigenlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159121106
Ik ga voor het eerst sinds, mwah, eind november of zo? Weer eens naar het ziekenhuis nu. Ben benieuwd of ze me doorsturen naar de wondpoli voor een fatsoenlijke wondzorg, aanstippen v.h. wildvlees en haren weghalen. Doen ze geen van alle (vraag er wel om uiteraard) en gaan ze weer alleen lopen emmeren over snijden snijden operaties dan hoef iker ook niet meer heen. :')
pi_159122364
succes Toot, laat ons weten hoe het ging!
Gek? kan je dat eten?
pi_159122795
Dat waren weer 2 leerzame minuten, weer geen haar weggehaald of wildvlees aangestipt (ik gaf nog aan dat het er zit). Het enige dat ik meekrijg is een doorverwijzing naar een plastisch chirurg, omdat het veel te uitgebreid is voor chirurgie en ze maar weer een flap of vac therapie moeten verzinnen aldus de dokter. Ja daaag. :(
pi_159182669
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:41 schreef Toto69 het volgende:
Dat waren weer 2 leerzame minuten, weer geen haar weggehaald of wildvlees aangestipt (ik gaf nog aan dat het er zit). Het enige dat ik meekrijg is een doorverwijzing naar een plastisch chirurg, omdat het veel te uitgebreid is voor chirurgie en ze maar weer een flap of vac therapie moeten verzinnen aldus de dokter. Ja daaag. :(
Hoe gaat het nu met jou zelf dan, heb je veel last of is het leefbaar. Want dan snap ik dat je niet zo op afspraken en operaties zit te wachten.
Met mij zelf gaat het helaas ook niet top, voor de kerstdagen mri gemaakt en daar is iets op te zien. In eerste instantie werd aan het ergste gedacht, aan vocht, omdat ik ook meer pijn had, dus operatie was alvast gepland, voor het geval dat. Maar beide artsen hebben me bekeken, en eigenlijk is er aan het gebied weinig te zien. Ik heb een klein gaatje, kleiner dan een speldenknopje, en naar boven was een klein wondje ontstaan om wat viezigheid te kunnen lozen, maar die is verder rustig. Het kan ook zijn dat er wat oplosbare hechtingen zijn, die moeilijk doen. Want bij de laatste operatie is het in laagjes gesloten en op 5 levels zitten hechtingen. Dus het kan zijn dat wat we op de MRI zien, irritatie/inflamatie is van die hechtingen.
We moeten nu even kijken hoe ik me voel en dan weer een MRI maken, om te kijken of het minder is geworden (dus wss die hechtingen), of meer (dus wss vocht en niet goed). Laatste geval betekend helaas wss wel opereren. Maar we zijn voorzichtig dus we zullen zien.

Toto heb jij toevallig nog mijn email gehad?
pi_159182928
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:36 schreef Dolfijntje90 het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou zelf dan, heb je veel last of is het leefbaar. Want dan snap ik dat je niet zo op afspraken en operaties zit te wachten.
Met mij zelf gaat het helaas ook niet top, voor de kerstdagen mri gemaakt en daar is iets op te zien. In eerste instantie werd aan het ergste gedacht, aan vocht, omdat ik ook meer pijn had, dus operatie was alvast gepland, voor het geval dat. Maar beide artsen hebben me bekeken, en eigenlijk is er aan het gebied weinig te zien. Ik heb een klein gaatje, kleiner dan een speldenknopje, en naar boven was een klein wondje ontstaan om wat viezigheid te kunnen lozen, maar die is verder rustig. Het kan ook zijn dat er wat oplosbare hechtingen zijn, die moeilijk doen. Want bij de laatste operatie is het in laagjes gesloten en op 5 levels zitten hechtingen. Dus het kan zijn dat wat we op de MRI zien, irritatie/inflamatie is van die hechtingen.
We moeten nu even kijken hoe ik me voel en dan weer een MRI maken, om te kijken of het minder is geworden (dus wss die hechtingen), of meer (dus wss vocht en niet goed). Laatste geval betekend helaas wss wel opereren. Maar we zijn voorzichtig dus we zullen zien.

Toto heb jij toevallig nog mijn email gehad?
Mwah, het is niet heel erg leefbaar, maar ik zie het niet zo zitten om maar door te blijven gaan met (dezelfde) operaties. Op het verwijsbriefje staat ook min of meer dat die plastisch chirurg maar een nieuwe operatie moet doen, hetzij weer vac therapie (dwz dat ik dan niet eens meer mezelf kan aankleden etc. hoe ga ik dat doen? :') ) of een flap (zelfde verhaal). En als ik naar de resultaten kijk; een rechterbil waarin ik amper gevoel heb, en nog steeds een grote wond. Dus ja...

Vervelend dat het bij jou nog steeds zo beroerd gaat Dolfijn. Ben je al gewend aan die stoma? En ik duim voor je dat het hechtingen zijn en geen vocht.

Geen idee, ik heb laatst mn mail opgeschoond :@ dus kan zijn dat ik hem wel gehad heb, maar nog niet gezien of zo
pi_159183217
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mwah, het is niet heel erg leefbaar, maar ik zie het niet zo zitten om maar door te blijven gaan met (dezelfde) operaties. Op het verwijsbriefje staat ook min of meer dat die plastisch chirurg maar een nieuwe operatie moet doen, hetzij weer vac therapie (dwz dat ik dan niet eens meer mezelf kan aankleden etc. hoe ga ik dat doen? :') ) of een flap (zelfde verhaal). En als ik naar de resultaten kijk; een rechterbil waarin ik amper gevoel heb, en nog steeds een grote wond. Dus ja...

Vervelend dat het bij jou nog steeds zo beroerd gaat Dolfijn. Ben je al gewend aan die stoma? En ik duim voor je dat het hechtingen zijn en geen vocht.

Geen idee, ik heb laatst mn mail opgeschoond :@ dus kan zijn dat ik hem wel gehad heb, maar nog niet gezien of zo
Ja begrijp ik, maar als het niet leefbaar is, wat moet je dan..? En vac, niet zelf kunnen aankleden? ik kon dat wel, prima van alles mee. Over je rechterbil, het duurt bij littekens altijd voor ze zichzelf helemaal vormen en dergelijke he, dat kan soms wel langer dan een jaar duren en dan nog voelt het nooit meer als normaal.

Oh jaa de stoma gaat echt prima, daar ben ik heel gauw aan gewend geraakt. Ja we zullen zien wat het is, ik voel me de laatste dagen niet top, dus dat is ook geen goed teken helaas.

Ik heb je de mail op 21-12 gestuurd ;)
pi_159183985
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mwah, het is niet heel erg leefbaar, maar ik zie het niet zo zitten om maar door te blijven gaan met (dezelfde) operaties. Op het verwijsbriefje staat ook min of meer dat die plastisch chirurg maar een nieuwe operatie moet doen, hetzij weer vac therapie (dwz dat ik dan niet eens meer mezelf kan aankleden etc. hoe ga ik dat doen? :') ) of een flap (zelfde verhaal). En als ik naar de resultaten kijk; een rechterbil waarin ik amper gevoel heb, en nog steeds een grote wond. Dus ja...

Vervelend dat het bij jou nog steeds zo beroerd gaat Dolfijn. Ben je al gewend aan die stoma? En ik duim voor je dat het hechtingen zijn en geen vocht.

Geen idee, ik heb laatst mn mail opgeschoond :@ dus kan zijn dat ik hem wel gehad heb, maar nog niet gezien of zo
Maar zonder operaties en shit wordt het waarschijnlijk sowieso niet beter? Ik begrijp heel goed dat zo'n operatie heel veel inpact heeft op je (dagelijks) leven, maar veel slechter dan dit nu kan het toch ook niet worden?
pi_159184779
Met operaties ook niet zouden we nu toch inmiddels moeten kunnen concluderen
pi_159186470
Tot nu toe hebben de operaties en behandelmethoden niets/niet veel uitgehaald, maar je kunt toch eigenlijk ook niet de handdoek in de ring gooien? -O- want dan blijf je dus zitten in deze situatie die naar eigen zeggen niet leefbaar is
pi_159188741
quote:
15s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:25 schreef Negentiendertig het volgende:
Tot nu toe hebben de operaties en behandelmethoden niets/niet veel uitgehaald, maar je kunt toch eigenlijk ook niet de handdoek in de ring gooien? -O- want dan blijf je dus zitten in deze situatie die naar eigen zeggen niet leefbaar is
Exact mijn punt
pi_159190408
Snap het punt wel, en straks na 30 operaties zitten we nog precies op hetzelfde punt. En na 40, 50 en 60 ook. Tot er geen kont meer over is :')
pi_159190499
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Toto69 het volgende:
Snap het punt wel, en straks na 30 operaties zitten we nog precies op hetzelfde punt. En na 40, 50 en 60 ook. Tot er geen kont meer over is :')
Dan heb ik nog wel wat kont voor jou hoor, ik heb zat!
pi_159190563
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:00 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Dan heb ik nog wel wat kont voor jou hoor, ik heb zat!
Dat zal wel meevallen :+

Mja, op den duur is het gewoon roeien met de riemen die je hebt toch. Niet te veel klagen en gewoon het beste ervan proberen te maken. Zodra ze een techniek hebben die het probleem verhelpt ga ik daar gelijk in mee, maar goed
pi_159190704
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Toto69 het volgende:
Snap het punt wel, en straks na 30 operaties zitten we nog precies op hetzelfde punt. En na 40, 50 en 60 ook. Tot er geen kont meer over is :')
Dat weet je helemaal niet.

En die techniek die je verwacht, het wondermiddel, dat is er niet. Gaat er niet komen ook, waarschijnlijk. Het is trial and error, tot het goed gaat.
pi_159190740
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet.

En die techniek die je verwacht, het wondermiddel, dat is er niet. Gaat er niet komen ook, waarschijnlijk. Het is trial and error, tot het goed gaat.
Dus als ik het goed begrijp zou ik maar moeten blijven laten snijden, net zo lang tot het een keer lukt - als het al lukt -?
pi_159190756
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen :+

Mja, op den duur is het gewoon roeien met de riemen die je hebt toch. Niet te veel klagen en gewoon het beste ervan proberen te maken. Zodra ze een techniek hebben die het probleem verhelpt ga ik daar gelijk in mee, maar goed
Ik heb echt geen enkele tip voor jullie verder, maar jullie situatie lijkt me zo vervelend, en ook nog allemaal zo jong -O-
pi_159190852
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zou ik maar moeten blijven laten snijden, net zo lang tot het een keer lukt - als het al lukt -?
Niet in het wild nee, maar wat je in ieder geval niet moet doen is nu opgeven en maar accepteren dat het zo blijft, als het medische team nog wat wil proberen. Ze snijden niet in je voor hun lol. En als je de artsen in het ziekenhuis waar je nu zit niet vertrouwt, ga je naar een ander toe. En ja, dat heb je allemaal al eens gedaan, maar de wond zit er nog. Dat betekent niet dat je op moet geven, maar gewoon door moet blijven zoeken. Is kut, maar is de enige weg, lijkt me. Of je moet nog een goede 60 jaar met een open wond willen leven, omdat het gevoel in je kont niet terug is.
pi_160263435
Ben benieuwd hoe het met Toto (en de rest) gaat, tijdje niets gehoord!

Nog ontwikkelingen? Positief, negatief?
Koel en donker bewaren
pi_160263860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:48 schreef Guanabana het volgende:
Ben benieuwd hoe het met Toto (en de rest) gaat, tijdje niets gehoord!

Nog ontwikkelingen? Positief, negatief?
Geen ontwikkeling hier, wond blijft lastig maar we doen ons best.
Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat ja.
pi_160264077
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Geen ontwikkeling hier, wond blijft lastig maar we doen ons best.
Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat ja.
Ga je toch niet meer naar Belfast trouwens? Omdat je ondertitel en avatar veranderd zijn?
pi_160264305
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ga je toch niet meer naar Belfast trouwens? Omdat je ondertitel en avatar veranderd zijn?
Jawel :)
pi_160264509
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:26 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Jawel :)
Oké gelukkig :) Was bang dat niet meer doorging.
pi_161092177
Ben benieuwd hoe het met Toto (en de rest) gaat, tijdje niets gehoord!

Nog ontwikkelingen? Positief, negatief?
pi_161109024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:49 schreef hebikweer het volgende:
Ben benieuwd hoe het met Toto (en de rest) gaat, tijdje niets gehoord!

Nog ontwikkelingen? Positief, negatief?
Thanks for asking :)

1) Vorige week vrijdag naar het zkh geweest in Enschede, daar heel wat wildvlees weggehaald waardoor ik nu met een behoorlijk groot gat rondloop, wat niet zo was en er weer veel meer bloed en pijn is

2) Ik vraag me ook af hoe het met de rest is

3) KAA / Toto in Noord-Ierland
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:35:40 #285
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161109219
Weet je wat ik zat te denken laatst? Je hebt toch soms last van nogal onaangename geur door die wond?

Je hebt tegenwoordig onderbroeken voor mensen die door ziekte veel last hebben van flatulentie. Zou zoiets een uitkomst kunnen zijn?

Zomaar een gedachte die bij me opkwam.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161109359
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:35 schreef Isegrim het volgende:
Weet je wat ik zat te denken laatst? Je hebt toch soms last van nogal onaangename geur door die wond?

Je hebt tegenwoordig onderbroeken voor mensen die door ziekte veel last hebben van flatulentie. Zou zoiets een uitkomst kunnen zijn?

Zomaar een gedachte die bij me opkwam.
Klopt.
En nog niet van gehoord, ik ga eens googelen, thnks :)
pi_161737836
Ik ben een tijdje in de negeermodus geweest. Wilde gewoon verder met mijn leven en dat gaat ook redelijk. Mijn moeder zit nog tot augustus in de chemokuren dus tot die tijd wil ik me ook niet laten opereren, omdat ik wil kunnen bijspringen als dat nodig is en niet nog beperkter zijn dan haar.

De wond blijft wel opengaan en er valt dan gewoon een gat in, waarvan je de bodem niet kunt zien. Er zit dus duidelijk nog een holte onder. Komt ook steeds meer pus uit bij elke keer dat hij opengaat. Alleen elke keer als ik in het ziekenhuis kom is het natuurlijk dicht en vinden ze het er wel goed uitzien. Vorige keer begon zo'n co-assistentje over zelf ontharen. Ik zeg: 'Hoe dan? De huid is zo kwetsbaar en ik kan er moeilijk ontharingscrème op gaan smeren. Hij: 'Joah, ontharingscrème kan wel hoor.' |:( Dus ondertussen gaat hij epileren. Aan het einde geef ik hem een hand en zeg: 'Ok, dus ik ga het zelf een keer proberen te ontharen in de tussentijd.' Hij: 'Nou, doe dat maar niet. De huid is nog zo kwetsbaar.' :|W

Maar het is lastig om een gesprek te beginnen met mijn chirurg. Hij bekijkt het, zegt dat het er wel goed uitziet voor de omstandigheden, epileert het en is weer weg. Ik weet dat de situatie zonder operatie niet zal verbeteren, maar met operatie weet ik dat ook niet, dus vandaar dat ik het tot nu toe niet heb laten doen. Maar ik ben wel bang dat onderhuids het probleem nog steeds groter wordt.

Hoe heet die operatie die jij hebt gehad, Toto? Waarbij ze de huid verleggen en hechten? Ik zie het namelijk echt niet zitten om nog eens 6-12 maanden met een enorme open wond rond te lopen (want zo lang zal het herstel duren volgens de chirurg, als het al herstelt). En waar in Nederland voeren ze die operatie uit?

Ik word gewoon naar als ik aan die operatie en het herstel denk. Wil niet. :'(
pi_161738070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:39 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik ben een tijdje in de negeermodus geweest. Wilde gewoon verder met mijn leven en dat gaat ook redelijk. Mijn moeder zit nog tot augustus in de chemokuren dus tot die tijd wil ik me ook niet laten opereren, omdat ik wil kunnen bijspringen als dat nodig is en niet nog beperkter zijn dan haar.

De wond blijft wel opengaan en er valt dan gewoon een gat in, waarvan je de bodem niet kunt zien. Er zit dus duidelijk nog een holte onder. Komt ook steeds meer pus uit bij elke keer dat hij opengaat. Alleen elke keer als ik in het ziekenhuis kom is het natuurlijk dicht en vinden ze het er wel goed uitzien. Vorige keer begon zo'n co-assistentje over zelf ontharen. Ik zeg: 'Hoe dan? De huid is zo kwetsbaar en ik kan er moeilijk ontharingscrème op gaan smeren. Hij: 'Joah, ontharingscrème kan wel hoor.' |:( Dus ondertussen gaat hij epileren. Aan het einde geef ik hem een hand en zeg: 'Ok, dus ik ga het zelf een keer proberen te ontharen in de tussentijd.' Hij: 'Nou, doe dat maar niet. De huid is nog zo kwetsbaar.' :|W

Maar het is lastig om een gesprek te beginnen met mijn chirurg. Hij bekijkt het, zegt dat het er wel goed uitziet voor de omstandigheden, epileert het en is weer weg. Ik weet dat de situatie zonder operatie niet zal verbeteren, maar met operatie weet ik dat ook niet, dus vandaar dat ik het tot nu toe niet heb laten doen. Maar ik ben wel bang dat onderhuids het probleem nog steeds groter wordt.

Hoe heet die operatie die jij hebt gehad, Toto? Waarbij ze de huid verleggen en hechten? Ik zie het namelijk echt niet zitten om nog eens 6-12 maanden met een enorme open wond rond te lopen (want zo lang zal het herstel duren volgens de chirurg, als het al herstelt). En waar in Nederland voeren ze die operatie uit?

Ik word gewoon naar als ik aan die operatie en het herstel denk. Wil niet. :'(
Veel sterkte met alles allereerst.
Ik ben net zo ignoring, de wond is belemmerend maar wat moet je dan. Klaar met de operaties.

Die operatie heet een wondverlegging / z-plastiek / limberg-plastiek geloof ik
pi_161738313
Dank je. Jij ook sterkte. Mja, ik ken het gevoel. Wat is bij jou de status nu?

Op zich gaat het bij mij een maand wel goed. Aan de belemmeringen (niet op mijn rug kunnen liggen, niet onderuit gezakt kunnen zitten, soms pijn met fietsen, dagelijks spoelen) ben ik wel gewend. Maar als het open is, zoals nu, zijn er wel wat meer ongemakken. En dat fortuin dat ik uitgeef aan gaas ben ik inmiddels ook wel zat moet ik zeggen. Zit al een tijdje op het randje van blut, vanwege de hoge zorgkosten en de tegemoetkomingen die weggevallen zijn.

Ok, dank je, dan ga ik daar eens wat meer over opzoeken. En donderdag, als ik de kans krijg, vragen of ze die operatie ook in het ziekenhuis doen waar ik zit.
pi_161738449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:52 schreef Aspergermeisje het volgende:
Dank je. Jij ook sterkte. Mja, ik ken het gevoel. Wat is bij jou de status nu?

Op zich gaat het bij mij een maand wel goed. Aan de belemmeringen (niet op mijn rug kunnen liggen, niet onderuit gezakt kunnen zitten, soms pijn met fietsen, dagelijks spoelen) ben ik wel gewend. Maar als het open is, zoals nu, zijn er wel wat meer ongemakken. En dat fortuin dat ik uitgeef aan gaas ben ik inmiddels ook wel zat moet ik zeggen. Zit al een tijdje op het randje van blut, vanwege de hoge zorgkosten en de tegemoetkomingen die weggevallen zijn.

Ok, dank je, dan ga ik daar eens wat meer over opzoeken. En donderdag, als ik de kans krijg, vragen of ze die operatie ook in het ziekenhuis doen waar ik zit.
Ik spoelde niet lang geleden 3x per dag (!)Toen ze net weer wildvlees weggehaald hadden. Fietsen.. ik kan het niet eens :{ jij wel gelukkig dan. Fortuin herken ik ook. Geld draineert snel zo..

Vast wel. Welk zkh?
pi_161746982
Mijn man heeft ook zo'n verlegging operatie gehad, die heeft wel enigzins geholpen *afklopt*. Hij is geopereerd in het Erasmus in Rotterdam bij plastische chirurgie. Veel sterkte allemaal!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_161752648
Dat klinkt een stuk beperkter inderdaad, met 3x per dag spoelen en niet kunnen fietsen. Dan drukt het echt een stempel op je leven, wat bij mij nu niet heel erg het geval is.

Ik zit nu bij het Diakonessenhuis in Utrecht. Heb ze nog nooit over die operatie gehoord, dus ik vraag het me af.
pi_161757914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:52 schreef Bamba het volgende:
Mijn man heeft ook zo'n verlegging operatie gehad, die heeft wel enigzins geholpen *afklopt*. Hij is geopereerd in het Erasmus in Rotterdam bij plastische chirurgie. Veel sterkte allemaal!
Gelukkig hielp het!
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:26 schreef Aspergermeisje het volgende:
Dat klinkt een stuk beperkter inderdaad, met 3x per dag spoelen en niet kunnen fietsen. Dan drukt het echt een stempel op je leven, wat bij mij nu niet heel erg het geval is.

Ik zit nu bij het Diakonessenhuis in Utrecht. Heb ze nog nooit over die operatie gehoord, dus ik vraag het me af.
Gelukkig is dat bij jou niet zo, houden zo :)
Ah. Gewoon vragen en anders evt UMC
pi_161758062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:26 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik zit nu bij het Diakonessenhuis in Utrecht. Heb ze nog nooit over die operatie gehoord, dus ik vraag het me af.
Het diak ben ik ook geopereerd voor mijn abces vorig jaar. Wat betreft wondherstel vond ik ze niet heel erg goed, maar ik heb wel een tip voor wondverzorging voor je in de regio Utrecht. Toen zijn eenmaal aan de gang gingen waas het bij mij in no-time dicht. Goed dat was en abces en geen andere aandoening, maar een wereld van verschil met het ziekenhuis...
pi_161777393
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Het diak ben ik ook geopereerd voor mijn abces vorig jaar. Wat betreft wondherstel vond ik ze niet heel erg goed, maar ik heb wel een tip voor wondverzorging voor je in de regio Utrecht. Toen zijn eenmaal aan de gang gingen waas het bij mij in no-time dicht. Goed dat was en abces en geen andere aandoening, maar een wereld van verschil met het ziekenhuis...
Heb niet het idee dat ze heel gespecialiseerd zijn in wondherstel inderdaad. Veel verder dan spoelen gingen de adviezen niet.

Chirurg vroeg zelf of ik er bepaalde gedachten over had dat de wond nu weer open was. Dus ik zei dat ik weet dat ik ooit weer geopereerd zal moeten worden en dat ik gehoord had over wondverlegging. Toen zei hij: 'Ja, dat kan en dat zou ik zelfs adviseren in jouw geval.' Dus wanneer ik wil kan ik een afspraak met hem en de plastisch chirurg maken om het erover te hebben. :)

Dus ik ga de voor- en nadelen maar eens uitzoeken de komende tijd en ik zou eigenlijk ook graag wat willen afvallen, want hoe fitter ik ben en hoe minder overgewicht ik heb, hoe groter de kans op herstel natuurlijk.
pi_161926563
Aspergermeisje, Ik weet niet of het al eerder besproken is maar is homeopathie iets? Ik heb echt wonderen gezien bij zon behandeling. Het is nooit 100% garantie natuurlijk maar je kunt het eens proberen/overwegen. Je hebt niks te verliezen.

Deze maand alweer 2 jaar geleden dat mijn wond is dicht gegaan. En nog altijd gevoelig en sporten en fietsen is nog steeds niet mogelijk. Maar god wat denk ik vaak aan jullie en dat die klote wond nog steeds niet geneest. Ik vind het daarom mooi om te lezen dat jullie wel jullie leven weer oppakken i.p.v in de put te zitten.
pi_161926732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:12 schreef easy-t het volgende:
Aspergermeisje, Ik weet niet of het al eerder besproken is maar is homeopathie iets? Ik heb echt wonderen gezien bij zon behandeling. Het is nooit 100% garantie natuurlijk maar je kunt het eens proberen/overwegen. Je hebt niks te verliezen(ja misschien op financieel gebied)

Deze maand alweer 2 jaar geleden dat mijn wond is dicht gegaan. En nog altijd gevoelig en sporten en fietsen is nog steeds niet mogelijk. Maar god wat denk ik vaak aan jullie en dat die klote wond nog steeds niet geneest. Ik vind het daarom mooi om te lezen dat jullie wel jullie leven weer oppakken i.p.v in de put te zitten.
pi_161927061
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:12 schreef easy-t het volgende:
Aspergermeisje, Ik weet niet of het al eerder besproken is maar is homeopathie iets? Ik heb echt wonderen gezien bij zon behandeling. Het is nooit 100% garantie natuurlijk maar je kunt het eens proberen/overwegen. Je hebt niks te verliezen.

Deze maand alweer 2 jaar geleden dat mijn wond is dicht gegaan. En nog altijd gevoelig en sporten en fietsen is nog steeds niet mogelijk. Maar god wat denk ik vaak aan jullie en dat die klote wond nog steeds niet geneest. Ik vind het daarom mooi om te lezen dat jullie wel jullie leven weer oppakken i.p.v in de put te zitten.
2 jaar _O_ mooi man, blij dat het nog steeds goed met je gaat.
jammer van het sporten/fietsen wel.. sporten doe ik dan weer wel :@ en vrij fanatiek
maar of dat verstandig is is dan weer een ander verhaal...
pi_162007772
Hmm, homeopathie... ik heb het weleens geprobeerd hoor, een paar jaar terug. Toen ik echt wanhopig was ivm maagklachten waar de reguliere geneeskunde geen antwoord op had. Maar het heeft me niks opgeleverd toen.

Ik las op een Engelstalig forum iets over de negatieve invloed van Diclofenac op wondgenezing. Nou gebruik ik dat 2x per week voor migraine (wat op zich niet zoveel is natuurlijk, maar wel op langdurige basis). Iemand die iets weet over dat verband?
pi_162095272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:31 schreef Toto69 het volgende:

[..]

2 jaar _O_ mooi man, blij dat het nog steeds goed met je gaat.
jammer van het sporten/fietsen wel.. sporten doe ik dan weer wel :@ en vrij fanatiek
maar of dat verstandig is is dan weer een ander verhaal...
Ik denk dat bewegen toch wel heel goed voor je is als je maar niet tê veel spanning hebt. Hoest in Ierland?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')