abonnement Unibet Coolblue
pi_156464645
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Omdat er tussen de regels door zo'n "ohw god weer zo'n know not die komt zeuren" er vanaf druipt, daarom...

[..]

^^ Dat dus, ik kloot 20+ jaar met windows, nu een dik jaar met OS X en wilde wat tijd verdrijven met Linux, en er nu 4 dagen verder mee en alles wat het doet is vastlopen, constant in de command line moeten kutten om shit aan t werk te krijgen, chipsets die niet ondersteund worden etc etc,
Begrijp je niet dat hier de "Alles aan linux is kut en klote en wat jullie ook zeggen ik ga me er toch niet in verdiepen lalalalala" vanaf druipt? Met dit soort posts kan niemand je helpen. Stel een gerichte vraag als er iets mis gaat of je snapt iets niet, en we helpen je met alle liefde verder.
quote:
tuurlijk, op een beest van een machine zal t vlot draaien, net als W10 en OS X, ik zocht juist een lichte distro om op een oud gebakje mee te experimenteren, ergens is ooit blijven hangen dat Linux juist op oude computers zo lekker vlot kan draaien, nou tot nu toe niet dus, vraag je dat hier, krijg je deels antwoord en deels de hautaine air van :"wij linux gebruikers"over je heen, en deels zo'n flikker je oude bak maar weg antwoord, prima, dan blijf ik uit dit topic wel weg. :{
We hebben je een paar lichtgewicht distro's gewezen (Mint wat je al geprobeerd had is iig sowieso niet lichtgewicht, die andere ken ik niet), dus dat kan al wat helpen. Maar dat neemt niet weg dat tijden gewoon veranderen, iets simpels als webbrowsing is anno 2015 enkele ordegroottes zwaarder dan in 2004 toen die Semprons populair waren. En dat kan linux niet magisch veranderen. Als dat is wat je gehoopt had, zul je dat toch als een mythe moeten beschouwen.

En sja, wat je tegenwoordig voor 15 euro aan hardware koopt is gewoon krachtiger dan zo'n oud sempron systeem. Dat is ook gewoon de realiteit.
pi_156469048
:o ;)
quote:
Microsoft kiest Ubuntu als distro voor HDInsight op Azure
Microsoft kiest Ubuntu op zijn Azure-platform om zijn eerste Linux-clouddienst aan te bieden. Het op Hadoop gebaseerde HDInsight gaat draaien op Ubuntu en Hortonworks. Microsoft zegt dat zijn doel is big data naar de massa te brengen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:42:47 #253
131603 Afwazig
Serious business
pi_156469527
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet zwaarder dan Elementary hoor. :P
Oh. Naar mijn idee was Elementary een stuk lichter dan Xubuntu :P.
pi_156498224
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 10:55 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Android in vmware?
Idee is leuk, maar ik krijg het niet werkende :(
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_156514998
Bij de Android SDK zit een Android emulator, maar daar zomaar een spel in werkend krijgen is misschien niet al te makkelijk. Zie of je een apk kunt downloaden (volgens mij zijn er sites waar zo goed als alles van de Play store heen lekt?) en die erop kunt installeren met adb.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156635445
quote:
Linux Kernel Dev Sarah Sharp Quits, Citing 'Brutal' Communications Style
A prominent Linux kernel developer announced today in a blog post that she would step down from her direct work in the kernel community. “My current work on userspace graphics enabling may require me to send an occasional quirks kernel patch, but I know I will spend at least a day dreading the potential toxic background radiation of interacting with the kernel community before I send anything,” Sharp wrote. Back in July, 2013 Sarah made a push to make the Linux Kernel Development Mailing List a more civil place.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_156635956
En toch kan ik altijd wel lachen om Linus die Lennart afblaft. Al ben ik over het algemeen wel een voorstander van het uitroeien van verzuring en "testosteron" in de community...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156638320
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_156646383
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Omdat er tussen de regels door zo'n "ohw god weer zo'n know not die komt zeuren" er vanaf druipt, daarom...

[..]

^^ Dat dus, ik kloot 20+ jaar met windows, nu een dik jaar met OS X en wilde wat tijd verdrijven met Linux, ben er nu 4 dagen verder mee en alles wat het doet is vastlopen, constant in de command line moeten kutten om shit aan t werk te krijgen, chipsets die niet ondersteund worden etc etc, tuurlijk, op een beest van een machine zal t vlot draaien, net als W10 en OS X, ik zocht juist een lichte distro om op een oud gebakje mee te experimenteren, ergens is ooit blijven hangen dat Linux juist op oude computers zo lekker vlot kan draaien, nou tot nu toe niet dus, vraag je dat hier, krijg je deels antwoord en deels de hautaine air van :"wij linux gebruikers"over je heen, en deels zo'n flikker je oude bak maar weg antwoord, prima, dan blijf ik uit dit topic wel weg. :{
Een beetje weerstand van een gebruiker terwijl jezelf nog geen 5 minuten hebt lopen googelen? Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.
pi_156660305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.
Ja, eigenlijk wel. We bijten ook naar het schijnt ;(
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:07:14 #262
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_156661176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Een beetje weerstand van een gebruiker terwijl jezelf nog geen 5 minuten hebt lopen googelen? Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren hier, maar vooruit, het was gewoon een vraag, een die deels beantwoord werd en waarvoor ik dank je wel heb gezegd en de andere antwoorden die nogal zuur waren, maar voor ik een vraag stel duik ik eerst google in en zoek ik voor zover ik het kan zelf wel uit, vandaar ook dat ik zowel met Mint als met Kali heb lopen experimenteren en nu lubuntu op een notebookje heb draaien wat na m'n eerste post werd aangeraden.
De AMD machine heb ik terug in de kast gezet, de videochip erin werd niet door linux ondersteund en dat zorgde voor een proc belasting van 100% dus feitelijk was alles daarmee onwerkbaar.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_156661382
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren hier, maar vooruit, het was gewoon een vraag, een die deels beantwoord werd en waarvoor ik dank je wel heb gezegd en de andere antwoorden die nogal zuur waren, maar voor ik een vraag stel duik ik eerst google in en zoek ik voor zover ik het kan zelf wel uit, vandaar ook dat ik zowel met Mint als met Kali heb lopen experimenteren en nu lubuntu op een notebookje heb draaien wat na m'n eerste post werd aangeraden.
De AMD machine heb ik terug in de kast gezet, de videochip erin werd niet door linux ondersteund en dat zorgde voor een proc belasting van 100% dus feitelijk was alles daarmee onwerkbaar.
Geen probleem maar ik vind het wat kort door de bocht om alle Linux-gebruikers hier weg te zetten als zuur omdat ze een paar zure reacties krijgt.
pi_156661500
quote:
Matthew Garrett Forks the Linux Kernel
Just like Sarah Sharp, Linux developer Matthew Garrett has gotten fed up with the unprofessional development culture surrounding the kernel.

"I remember having to deal with interminable arguments over the naming of an interface because Linus has an undying hatred of BSD securelevel, or having my name forever associated with the deepthroating of Microsoft because Linus couldn't be bothered asking questions about the reasoning behind a design before trashing it," Garrett writes.

He has chosen to go his own way, and has forked the Linux kernel and added patches that implement a BSD-style securelevel interface. Over time it is expected to pick up some of the power management code that Garrett is working on, and we shall see where it goes from there.
http://mjg59.dreamwidth.org/38136.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:29:38 #265
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_156661504
Net zo kort door de bocht als er vanuit gaan dat elke user die hier iets vraagt te lui is om zelf te googelen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_156661784
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:29 schreef YuckFou het volgende:
Net zo kort door de bocht als er vanuit gaan dat elke user die hier iets vraagt te lui is om zelf te googelen
Overigens denk ik dat het advies van de milieustraat wel vrij reëel was. Vroeger dacht men graag dat Linux geweldig was op ouwe hardware: Ja, het was best geschikt voor simpele dingen zoals een routertje en misschien een webservertje ofzo. En dat ongetwijfeld nog steeds.

Maar de standaard desktopomgevingen zijn inmiddels geen haar beter dan Windows geloof ik, als het om prestaties op oudere hardware gaat. En een AMD Duron is idd peanuts vgl met een Raspberry Pi terwijl 'ie stroom zuipt als een wilde. En Raspberry Pi's worden juist enorm goed ondersteund door alle distro's. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156686348
Zijn er mensen die nog whatsapp gebruiken dan?
pi_156686687
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Zijn er mensen die nog whatsapp gebruiken dan?
Helaas. :'( Anders verval ik in sociaal isolement.
pi_156686965
Ik hang nog een beetje in 1 of 2 groepsgesprekken in Whatsapp, voor de rest praat iedereen via Telegram.
pi_156687159
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik hang nog een beetje in 1 of 2 groepsgesprekken in Whatsapp, voor de rest praat iedereen via Telegram.
Nja. Telegram vertrouw ik ook niet echt eerlijk gezegd. Hun crypto is ook niet fool-proof. ;(

Er is helaas geen goed alternatief. TextSecure kan ik niet gebruiken omdat ik geen Play Store heb. Telegram is wel vrije software, maar ik vind de netwerkdingetjes dubieus en waaah. :'(

WhatsApp is echter helemaal proprietary. :r Blaaaaarrgh
pi_156687199
Ik vouw alvast een aluminium hoedje voor iedereen hier
pi_156687229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nja. Telegram vertrouw ik ook niet echt eerlijk gezegd. Hun crypto is ook niet fool-proof. ;(

Er is helaas geen goed alternatief. TextSecure kan ik niet gebruiken omdat ik geen Play Store heb. Telegram is wel vrije software, maar ik vind de netwerkdingetjes dubieus en waaah. :'(

WhatsApp is echter helemaal proprietary. :r Blaaaaarrgh
Als het je daarom gaat is het allemaal lood om oud ijzer. Telegram wordt iig niet in Amerika gehost, dat is misschien een pré.

Maar dat het gewoon op je tablet en computer en overal op werkt (er is zelfs een CLI implementatie waar je tegenaan kunt scripten op je linux bak) is wel fucking relaxed.
pi_156687253
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als het je daarom gaat is het allemaal lood om oud ijzer. Telegram wordt iig niet in Amerika gehost, dat is misschien een pré.

Maar dat het gewoon op je tablet en computer en overal op werkt (er is zelfs een CLI implementatie waar je tegenaan kunt scripten op je linux bak) is wel fucking relaxed.
Ja, dat is wel chill inderdaad..

Maar ik ben principieel echt een groot voorstander van encryptie en goede crypto. Plus Telegram ligt er de laatste tijd vaker uit. ;( Ik weet niet bro, het is lastig voor mijn hoofd.
pi_156687298
Nog nooit meegemaakt dat Telegram het niet deed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')