abonnement Unibet Coolblue
pi_155030171
Hallo,

dit is een serieuze vraag waarvoor ik tips/ervaringen zoek. Gelieve niet te reageren als je het niet serieus kan houden.

Ik ben getrouwd maar heb een open relatie waarin we mekaar ruimte geven om onze seksuele fantasietjes te exploreren. Wij vertellen mekaar daar niet over onder het motto "ignorance is bliss". Voor ons werkt dat al meer dan tien jaar.

Mijn probleem gaat over een goeie vriendin van mijn vrouw. Zij is een aantrekkelijke, succesvolle vrouw die sinds een tweetal jaar weer single is. Zij lopen de deur niet plat bij mekaar, maar zien mekaar ongeveer 1 keer per maand. We gaan ook wel eens samen op stap en kunnen het allemaal heel erg goed met mekaar vinden. Ik voel soms ook dat die vriendin mij wel aantrekkelijk vindt... En zij heeft geen seks partners. Fysiek "knettert" het gewoon keihard als we bij mekaar in de buurt zijn en we kunnen ook leuk praten en lachen. Ik zou graag een seksuele relatie met haar beginnen, maar weet niet hoe ik dat moet initiëren... Ik heb het daar met die vriendin ook nog nooit expliciet over gehad en ik vind het geen goed idee om dat ineens open en bloot te bespreken...

Kent iemand een manier om dat wat subtieler aan te pakken? Hoe zouden jullie dat doen?

alvast bedankt!!

ciao, k
pi_155030240
1) bespreek met je vriendin of zij hier goedkeuring voor geeft
2) ga eens een avondje wat drinken met die dame in kwestie en vertel haar dat het dondert en bliksemt achter je gulp als je haar ziet .... hoe zij erover denkt is dan je vraag
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:16:28 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155032952
Als jij al 10 jaar in een open relatie zit dan heb je toch geen tips meer nodig om een vrouw te versieren?

Mijn ervaring is dat vrouwen in een open relatie hun vriendinnen als een no-go area beschouwen voor hun partner.

Ik denk trouwens wel dat je jezelf aantrekkelijker maakt door "elkaar" te typen ipv "mekaar".
So we just called him Fred
pi_155034606
Weet je vriendin ook dat ze een open relatie heeft?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155035246
Ik heb ook een open relatie waarbij we in principe niks vertellen aan elkaar, en bij ons weet dus ook niemand het. Hoe zit dat bij jullie?

Ik zou het in ieder geval wel waarderen als mijn vriend het me zou vertellen als hij van plan was met een vriendin van me in bed te duiken want daarmee brengt hij wel mogelijk mijn vriendschap in gevaar.
pi_155038211
Hey fripsel,

Wij zeggen elkaar niets over onze avontuurtjes.

Wij vinden seks gewoon het leukste dat je als volwassenen kan doen en ontzeggen elkaar op dat vlak niets. We hebben samen ook geweldige seks, maar er zijn natuurlijk dingen die je niet meer bij elkaar kan ervaren als je al lang samen bent.

Ik duik nu ook weer niet ieder weekend met een andere vrouw in bed. Dat is echt eerder uitzonderlijk dat het gebeurt.

Ik snap wat je bedoelt over in gevaar brengen van haar vriendschap. Dat is een heel goed punt.

Bedankt voor je reactie.

K


quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 01:52 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb ook een open relatie waarbij we in principe niks vertellen aan elkaar, en bij ons weet dus ook niemand het. Hoe zit dat bij jullie?

Ik zou het in ieder geval wel waarderen als mijn vriend het me zou vertellen als hij van plan was met een vriendin van me in bed te duiken want daarmee brengt hij wel mogelijk mijn vriendschap in gevaar.
pi_155038243
Hey fred,

Ik ben helemaal geen grote versierder. En het is niet omdat we een open relatie hebben dat we voortdurend met anderen in bed duiken: ik toch alleszins niet. ;-)

Omdat het over de vriendin van mijn vrouw gaat wou ik graag horen hoe anderen dat zien.

Denk ook dat je gelijk hebt en dat haar vriendin off-limits is.

Bedankt voor je reactie!

K


quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:16 schreef FredvZ het volgende:
Als jij al 10 jaar in een open relatie zit dan heb je toch geen tips meer nodig om een vrouw te versieren?

Mijn ervaring is dat vrouwen in een open relatie hun vriendinnen als een no-go area beschouwen voor hun partner.

Ik denk trouwens wel dat je jezelf aantrekkelijker maakt door "elkaar" te typen ipv "mekaar".
pi_155038291
een beetje beste vriendin doet dat gewoon niet.

je beste shot is nog om haar samen met je vrouw het bed in te lullen, triotje.
pi_155039401
Kan ik jouw vriendin een keertje lenen? Pics?
Conscience do cost.
pi_155052942
Hey ems,

Dat is natuurlijk helemaal haar beslissing.

Geen pics, maar ze is supermooi, slank, blond met blauwe ogen, grappig, intelligent, groot libido.

Ik heb superchance dat ik mijn leven met haar kan delen. :-)


quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:34 schreef ems. het volgende:
Kan ik jouw vriendin een keertje lenen? Pics?


[ Bericht 22% gewijzigd door koen778899 op 09-08-2015 19:21:12 ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:16:55 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155053024
Als het knettert tussen jullie moet dat toch niet zo moeilijk zijn. Is je vrouw niet in voor een triotje?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155071994
mekaar is wel een vervelend woord.
Raar dat je zelf niets weet als je al 10 jaar lang (en al die jaren ervoor) vrouwen versiert.
Geen interesse.
pi_155072322
Tja, hier ook open relatie maar achter de beste vriend van mn vriend aan gaat gaat issues geven.. Soms is overleggen tot handiger dan stilhouden
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:00:17 #14
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155072467
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:55 schreef Koettie het volgende:
Tja, hier ook open relatie maar achter de beste vriend van mn vriend aan gaat gaat issues geven.. Soms is overleggen tot handiger dan stilhouden
Ik vind het helemaal stilhouden sowieso wel een aparte afspraak. Maargoed als het werkt voor hun dan werkt het. Binnen vriendschappen kan het wel eens voor problemen zorgen, immers ken je dan samen iemand die ineens aan de afspraak van TS en zijn partner (het stilhouden) moet mee werken, anders is het niet langer don't ask don't tell.

Het lijkt mij verstandig, dat hoe lekker ze ook is, vrienden hier buiten houden beter is voor je relatie.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_155072685
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:00 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal stilhouden sowieso wel een aparte afspraak. Maargoed als het werkt voor hun dan werkt het. Binnen vriendschappen kan het wel eens voor problemen zorgen, immers ken je dan samen iemand die ineens aan de afspraak van TS en zijn partner (het stilhouden) moet mee werken, anders is het niet langer don't ask don't tell.

Het lijkt mij verstandig, dat hoe lekker ze ook is, vrienden hier buiten houden beter is voor je relatie.
Eens.lijkt mij ook niets en doen we ook niet, maar ieder zn ding. Maar als het zo dichtbij komt zou ik het zeker wel bespreken. Better safe then sorry
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:23:24 #16
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_155076927
Niet neuken met vriendinnen, ook niet in een open relatie.
pi_155078229
Waarom helemaal stilhouden eigenlijk? Willen jullie het dan eigenlijk wel, vraag ik me af? Is toch leuk om zo nu en dan te bespreken juist, lijkt mij.

Maar vriendinnen dat lijkt me een no-go.
pi_155078772
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:23 schreef Flogging het volgende:
Niet neuken met vriendinnen, ook niet in een open relatie.
Dit lijkt mij ook. Als je echt twijfelt zou je je eens goed moeten indenken wat het met jou doet als jouw vrouw het met je beste vriend gaat doen.
Geen interesse.
pi_155089402
Wij vinden het veel spannender als je het niet weet van mekaar.

Grappig ook hoe mensen er hier van uitgaan dat je voortdurend anderen aant versieren bent als je een open relatie hebt. Ik alleszins niet.

Maar, bedankt allemaal. Ik zie ook in dat de risico's hoog zijn en de baten laag.

Ciao, k


quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:59 schreef Myrr het volgende:
Waarom helemaal stilhouden eigenlijk? Willen jullie het dan eigenlijk wel, vraag ik me af? Is toch leuk om zo nu en dan te bespreken juist, lijkt mij.

Maar vriendinnen dat lijkt me een no-go.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:09:19 #20
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155092705
mekaar
mekaar
mekaar
mekaar
mekaar
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155093119
Hier nog even een ontopic reactie.

Ik denk niet dat je met de vrienden/vriendinnen van je partner wat moet doen. Althans, zeker niet zolang dat niet overlegd is. Dat kan echt als een knal overkomen. En ik zou het wel gewoon eens bespreken, wat heb je te verliezen? Wellicht zit er zelfs een trio in, of wil je dat niet?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155098587
Ik zou aan vriendinnen van je partner niet beginnen eigenlijk. Ik denk dat heel de vriendschap dan veranderd.

Off limits wat mij betreft :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155106455
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:55 schreef koen778899 het volgende:
Wij vinden het veel spannender als je het niet weet van mekaar.

Grappig ook hoe mensen er hier van uitgaan dat je voortdurend anderen aant versieren bent als je een open relatie hebt. Ik alleszins niet.

Maar, bedankt allemaal. Ik zie ook in dat de risico's hoog zijn en de baten laag.

Ciao, k

[..]

Ik zie niemand hier er vanuit gaan dat je continu anderen versiert, dat vul je zelf een beetje in. Maar okay, ieder zijn eigen regels en dingen in zijn relatie natuurlijk.

Weet je, je kunt het ook altijd nog bespreken met haar. Zo van 'Zeg, schatje… Ik weet dat we dit normaliter niet bespreken, maar nou is mijn oog gevallen op… en hoe zou jij daar in staan?'

Wie niet waagt... Wie weet vloeit er iets heel leuks uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 08:52:40 ]
pi_155115874
Gewoon niet, want goede vriendin en niet van elkaar willen weten gaat niet zo goed samen?
Dit zou ik niet doen zonder het eerst met je partner te overleggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155115994
Weet die vriendin van je vrouw dat jullie een open relatie hebben? Lijkt me nogal belangrijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:02:26 #26
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_155120090
Gewoon zoals je dat bij elke andere vrouw zou doen?

Even het feit daar gelaten dat het wellicht niet slim is zou ik het eerst bespreken met je vriendin, hoe zij erin staat. En dan niet specifiek die vriendin noemen maar hoe ze dat soort dingen zou vinden. (trio/ met iemand ze wellicht kent)
pi_155140111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:00 schreef Konniefeer het volgende:
1) bespreek met je vriendin of zij hier goedkeuring voor geeft
2) ga eens een avondje wat drinken met die dame in kwestie en vertel haar dat het dondert en bliksemt achter je gulp als je haar ziet .... hoe zij erover denkt is dan je vraag
Dit. Het kan zosimpel zijn.

Alleen zou ik goede vriendinnen buiten beschouwing laten. Kan een vriendschap kosten.
pi_155145821
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 07:42 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dit. Het kan zosimpel zijn.

Alleen zou ik goede vriendinnen buiten beschouwing laten. Kan een vriendschap kosten.
Of je relatie :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_155157434
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Of je relatie :D
Of dat inderdaad.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:15:29 #30
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_155245405
ik vraag me af of het een goed idee is om iets met een vriendin van je vrouw te beginnen. Hebben jullie ook besproken of het ook oke is om seks met elkaars vrienden te hebben? Het kan voor je vrouw iig anders zijn dan wanneer je het met een vreemde doet als ze er achter komt en ze regelmatig in 1 kamer met jullie beide zit en gaat letten op hoe jullie op elkaar reageren etc. Wat is de reden dat jullie niet open vertellen met wie jullie iets uitspoken? Is het omdat het niet leuk is om te horen?

En wat als die vriendin van je vrouw ineens verliefd op jou word en meer van je wil dan slechts wat rondseksen. Kan voor spanningen tussen de vrouwen zorgen.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:24:47 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155287706
Zou nooit een vriendin van doen. Veels te dichtbij en gegarandeerd dat het problemen oplevert.

Je zegt niets over elkaar avonturen te willen weten, maar ze zijn vriendinnen, dus de kans bestaat dat ze met elkaar erover gaan hebben. Gewild of ongewild.
Wat als de 1 straks wil stoppen of het niet eenmalig wil houden, dan zou de relatie van je vriendin met haar vriendin ook op spanning kunnen komen te staan.

Zou het niet doen.
pi_155287740
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:16 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk trouwens wel dat je jezelf aantrekkelijker maakt door "elkaar" te typen ipv "mekaar".
Ergerde me er ook aan haha.
pi_155352006
als je het liever niet wilt vragen aan je vrouw, kan je natuurlijk ook even je eigen vrienden vragen hoe goed ze je vrouw kennen
pi_155354546
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef pokkerdepok het volgende:
een beetje beste vriendin doet dat gewoon niet.
O nee?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155355657
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

O nee?
wel?
pi_155356677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:14 schreef pokkerdepok het volgende:

wel?
Ja hoor. Nou zijn er ook best mannen die op dat punt niet te vertrouwen zijn, maar vrouwen hebben kennelijk nog minder moeite hiermee.

Overigens, nooit wat mee gedaan, want het is natuurlijk een recept voor rampspoed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155357019
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 01:52 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb ook een open relatie waarbij we in principe niks vertellen aan elkaar, en bij ons weet dus ook niemand het. Hoe zit dat bij jullie?

Ik zou het in ieder geval wel waarderen als mijn vriend het me zou vertellen als hij van plan was met een vriendin van me in bed te duiken want daarmee brengt hij wel mogelijk mijn vriendschap in gevaar.
gelukkig praat je jezelf niet tegen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_155361706
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja hoor. Nou zijn er ook best mannen die op dat punt niet te vertrouwen zijn, maar vrouwen hebben kennelijk nog minder moeite hiermee.

Overigens, nooit wat mee gedaan, want het is natuurlijk een recept voor rampspoed.
sowieso hebben vrouwen onderling iets meer moeite met echte vriendschap, valt me wel eens op.
pi_155362358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:23 schreef pokkerdepok het volgende:

sowieso hebben vrouwen onderling iets meer moeite met echte vriendschap, valt me wel eens op.
Ja, misschien wel...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155762987
Ben het eens met de meningen in dit topic over of het wel zo'n goed idee is om de beste vriendin/vriendin van je vrouw te willen. Vrouwen zijn toch anders in dat opzicht met vriendschap. Ze zou het wel eens als echt verraad van jullie beiden kunnen beschouwen, ondanks jullie open relatie. Een onbekende is safer.
pi_155763229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:03 schreef Thezappa het volgende:

[..]

gelukkig praat je jezelf niet tegen
In principe staat er ;) er zijn uitzonderingen en die zou een hele goede zijn.
pi_155886440
open relatie, ziet vriendin 1x per maand. dat betekent maar 1 ding: ze neuken mekaar. jouw vriendin/vrouw is biseksueel. of eigenlijk heeft ze meer gevoelens voor vrouwen en wil dat eigenlijk niet zeggen. en het komt ook goed uit want jullie vertellen mekaar niets. die vriendin weet heus wel dat jullie een open relatie hebben. zij wil dat niet omdat ze weet dat het niets is. zij zou haar vriendinnetje kwijt raken. anders had ze je allang wel duidelijk gemaakt dat ze seks met jou wel ziet zitten. en misschien is zij wel lesbisch maar laat dat niet blijken. ze ziet jou als vriend vriend en niet als eventuele neukvriend.
pi_155888416
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

O nee?
Gadverdamme man..
pi_155907931
een open relatie kan best geil zijn op voorwaarde dat er geen kans is om soa"s op te lopen.
pi_155962349
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 01:52 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb ook een open relatie waarbij we in principe niks vertellen aan elkaar, en bij ons weet dus ook niemand het. Hoe zit dat bij jullie?

Ik zou het in ieder geval wel waarderen als mijn vriend het me zou vertellen als hij van plan was met een vriendin van me in bed te duiken want daarmee brengt hij wel mogelijk mijn vriendschap in gevaar.
Dan ga je toch met zijn drieeën naar bed? Nog gezellig ook O-)
  donderdag 10 september 2015 @ 12:57:49 #46
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_155971391
Hoe gewoon is een open relatie? Slaapt dat lekker wetende dat je vrouw een paar uur terug nog een negerlul in heeft gehad?
pi_156018746
Ja hoor, daar maak ik me totaal geen zorgen over.

Lijkt me dat jij je daar blijkbaar wel zorgen over maakt.

En denk je echt dat jouw vrouw zich laat tegenhouden door moraal, als ze lekkere sex wil?


quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:57 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Hoe gewoon is een open relatie? Slaapt dat lekker wetende dat je vrouw een paar uur terug nog een negerlul in heeft gehad?
  zaterdag 12 september 2015 @ 14:43:06 #48
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_156023830
Ik verbaas me steeds dat in dit topic nog niet de vraag gesteld is of je al succes gehad hebt (en of je al weet of je vrouw het ok vindt als je haar vriendin zou doen)

Dus bij deze dan maar :)

En als het nog niet gelukt is: Ik zou niet moeilijk en subtiel doen maar het gewoon aan die vriendin vragen (nadat je je vrouw gepolst hebt). Zeker als ze weet dat jullie elkaar wel eens een avontuurtje gunnen.

Of je laat het je vrouw aan haar vragen :) Wie weet praten ze onderling wel over dit soort dingen.
pi_156024500
Hey,

Zoals gezegd, zie ik na een aantal reacties in dat de baten klein zijn en het risico hoog is...

Ik ga me er dus niet aan wagen.


quote:
99s.gif Op zaterdag 12 september 2015 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik verbaas me steeds dat in dit topic nog niet de vraag gesteld is of je al succes gehad hebt (en of je al weet of je vrouw het ok vindt als je haar vriendin zou doen)

Dus bij deze dan maar :)

En als het nog niet gelukt is: Ik zou niet moeilijk en subtiel doen maar het gewoon aan die vriendin vragen (nadat je je vrouw gepolst hebt). Zeker als ze weet dat jullie elkaar wel eens een avontuurtje gunnen.

Of je laat het je vrouw aan haar vragen :) Wie weet praten ze onderling wel over dit soort dingen.
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:57:01 #50
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_156025395
Ah kijk verstandig besluit :)

Zie nu dat ik dat inderdaad gemist heb.
  zondag 13 september 2015 @ 13:44:18 #51
428251 IfImJamesDean
You're Audrey Hepburn
pi_156046961
Wat hier al eens gezegd werd, vrouwen gaan het daar eens bewust of onbewust over hebben. En daar wil je niet tussenkomen, dat wordt een bitchfight. Je kunt hopen op een trio, op z'n hoogst. Maar voor de rest; te veel risico's ^O^
Op dinsdag 15 september 2015 @ 16:45 schreef Toto69 het volgende;
Er is maar één user hier die nooit werk van IfImJamesDean zou maken en dat is deadprez. Die jongen en werk gaat niet samen
pi_156188288
Waarschijnlijk hebben jouw vrouw en haar vriendin het er allang over gehad :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')