abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:36:36 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_154966310
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2015 @ 21:44:11 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154966571
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
Au bain marie lijkt me het beste.
Hoeveel, geen idee? Beginnen met de helft en dan kijken of ie het lust?s
gewoon een flesje in een pannetje heet water zetten dus?

Voor ik me kan herinneren heeft Geert nooit pap gehad, Jan wel, maar dat is inmiddels zes jaar geleden en maakte ik met kunstvoeding :') En hoewel ik Michael wil laten rapleyen, wil ik hem ook van een lepel leren eten (oa voor de mondmotoriek, maar ook omdat met name geert nog steeds gewend is om alles met de hand te willen eten :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_154969545
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tip, bij Prénatal nu 20% korting op kolven. Ze hebben alleen geen mammae.
Vind het wel aantrekkelijke prijzen maar misschien nog een beetje te vroeg voor zo'n uitgave, eerst maar even kijken hoe het gaat.
Awesome! Dankjewel.
Ik was van plan om een tweedehands kolf te kopen (200 euro), maar ga nu toch voor een nieuwe. die 60 euro is dan wel te overbruggen.
Heb ik tenminste garantie mocht hij weer stuk gaan.
Bedankt!

En SQ, u heeft dm! :D
pi_155001696
Awesome.
Ik heb 12 medela flesjes met melk in de vriezer. Wilde gisteren kolven, maar toen waren m'n flesjes op. Ben zo stom geweest om het niet over te gieten in een ander flesje, zoals normaal.
Een difrax fles op m'n medela kolf gezet. Ging prima! Tot ik nattigheid voelde. Lekte alle melk aan de onderkant eruit :'(
Blijkbaar kun je difrax flessen niet uitkoken, want dan krimpt het rubbertje in de binnenkant.

Vanmorgen vluchtig op internet gezocht welke flesjes er ook op zouden passen en toen werden de flessen van Hema, Kruidvat en etos genoemd. Hema had alleen wijde hals-flessen dus ik naar de etos. Zag daar wel smalle hals flessen dus deze gekocht. Gelijk 4 want dan kon ik vooruit.
Ik kolven.. En blij; want eindelijk weer eens > 100 ml en toen klapte het flesje van m'n kolf. :'(
Morgen toch maar echte medela flesjes halen voor m'n apparaat en de melk in de goedkope flesjes overgieten.
Tof hoor.. Echt super.
;(
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:00:46 #5
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155002130
Weet je wat superhandig is? Kolfzakjes! :Y
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_155002436
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:49 schreef faptist het volgende:
Awesome.
Ik heb 12 medela flesjes met melk in de vriezer. Wilde gisteren kolven, maar toen waren m'n flesjes op. Ben zo stom geweest om het niet over te gieten in een ander flesje, zoals normaal.
Een difrax fles op m'n medela kolf gezet. Ging prima! Tot ik nattigheid voelde. Lekte alle melk aan de onderkant eruit :'(
Blijkbaar kun je difrax flessen niet uitkoken, want dan krimpt het rubbertje in de binnenkant.

Vanmorgen vluchtig op internet gezocht welke flesjes er ook op zouden passen en toen werden de flessen van Hema, Kruidvat en etos genoemd. Hema had alleen wijde hals-flessen dus ik naar de etos. Zag daar wel smalle hals flessen dus deze gekocht. Gelijk 4 want dan kon ik vooruit.
Ik kolven.. En blij; want eindelijk weer eens > 100 ml en toen klapte het flesje van m'n kolf. :'(
Morgen toch maar echte medela flesjes halen voor m'n apparaat en de melk in de goedkope flesjes overgieten.
Tof hoor.. Echt super.
;(
Kolfzakjes inderdaad _O_ En ik heb evt wel een paar Medela-flesjes ter overname, heb er een boel (en voorlopig niet nodig ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155002675
Kolfzakjes? *gaat googlen, want ook Medela hier*
pi_155003053
Medela, of (mijn favoriet) Kiinde Twist, of eh... Blue had een budgettip!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:24:19 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155007503
De NUK flessen passen er ook op :Y
KuikenGuppy
pi_155007867
Die Amsel post zijn fijn!
Blijven goed staan en nog geen een lekkend zakje gehad.
In tegenstelling tot die van Elanee waar ik regelmatig bij ontdooien ineens lekkage had.
pi_155009978
Vraagje, één van mijn borsten voelt al anderhalve dag of zo vrij leeg. Maar er komt wel melk uit en ze drinkt er ook wel lang uit. Alleen lijkt het steeds alsof ze na die borst nog niet genoeg heeft. Terwijl de andere borst zich wel beter vult tussen de voedingen. Wat moet ik daar mee?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:18:58 #13
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155011566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:24 schreef JufMariska het volgende:
Kiinde Twist,
Had jij een medela kolf met kindle zakjes? Of begrijp ik het nu verkeerd?

quote:
Deze kun je niet op de kolf aansluiten toch? Wel een mooie prijs zeg!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:21:20 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_155011610
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vraagje, één van mijn borsten voelt al anderhalve dag of zo vrij leeg. Maar er komt wel melk uit en ze drinkt er ook wel lang uit. Alleen lijkt het steeds alsof ze na die borst nog niet genoeg heeft. Terwijl de andere borst zich wel beter vult tussen de voedingen. Wat moet ik daar mee?
je hebt waarschijnlijk een supertiet. Veel vrouwen maken met de ene borst meer melk dan met de andere. Gewoon blijven doen wat je al doet, het kan geen kwaad en kan ook prima nog bijtrekken :)
disclaimer
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:24:32 #15
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155011664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vraagje, één van mijn borsten voelt al anderhalve dag of zo vrij leeg. Maar er komt wel melk uit en ze drinkt er ook wel lang uit. Alleen lijkt het steeds alsof ze na die borst nog niet genoeg heeft. Terwijl de andere borst zich wel beter vult tussen de voedingen. Wat moet ik daar mee?
Mijn kraamverzorgende zei dat je altijd een voorkeurstiet had.
Bij mij is dat bijvoorbeeld links. Die doet het gewoon beter dan rechts.
Als je je er zorgen om maakt kun je je kindje ook wat vaker aan de 'mindere' kant aanleggen.
Hoe meer vraag des te meer er geproduceerd zal worden.

uitleg enzo:
http://www.ouders.nl/vraa(...)dan-de-rechter-4-mnd
pi_155012398
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:18 schreef faptist het volgende:
[..]

Deze kun je niet op de kolf aansluiten toch? Wel een mooie prijs zeg!
Nee klopt, ik kolfde in flesjes en die gooide ik dan leeg in de zakjes en dan gingen de zakjes in de vriezer.

Ik vind deze de fijnste die ik ben tegengekomen ook, lekken niet en hebben ook niet zo'n dubbele sluitstrip die lekken moet voorkomen maar die bij mij er juist altijd voor zorgde dat ik heel veel morste :') En dus ook goedkoop ja! Wel de verzendkosten er nog bij bedenken natuurlijk. Of ophalen bij hun winkel in Amsterdam.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:17:12 #17
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155012877
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:57 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nee klopt, ik kolfde in flesjes en die gooide ik dan leeg in de zakjes en dan gingen de zakjes in de vriezer.

Ik vind deze de fijnste die ik ben tegengekomen ook, lekken niet en hebben ook niet zo'n dubbele sluitstrip die lekken moet voorkomen maar die bij mij er juist altijd voor zorgde dat ik heel veel morste :') En dus ook goedkoop ja! Wel de verzendkosten er nog bij bedenken natuurlijk. Of ophalen bij hun winkel in Amsterdam.
Klinkt inderdaad ideaal.
uiteraard heb ik gisteren na mijn 2e bv fiasco in 2 dagen gelijk 20 beldico flesjes gekocht.. :')
pi_155013101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:18 schreef faptist het volgende:

[..]

Had jij een medela kolf met kindle zakjes? Of begrijp ik het nu verkeerd?

[..]

Deze kun je niet op de kolf aansluiten toch? Wel een mooie prijs zeg!
Klopt! Medela dubbelzijdige kolf, gooide de melk daarna in de Kiinde Twist zakjes, doppie er op, datum en ml er op schrijven en hop: in de vriezert. Draaidop vond ik vooral met ontdooien en overgieten fijner dan sluitstripjes.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:59:39 #19
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155013815
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:27 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Klopt! Medela dubbelzijdige kolf, gooide de melk daarna in de Kiinde Twist zakjes, doppie er op, datum en ml er op schrijven en hop: in de vriezert. Draaidop vond ik vooral met ontdooien en overgieten fijner dan sluitstripjes.
Ik word er niet blij van wanneer ik zie wat je voor die zakjes betaald in de USA en wat het mij dan zou kosten om het hier te krijgen. mompelt iets met oneerlijk.

MAAR! positief nieuws. Ik heb echt een killer deal voor degene die een Mammae bh zoeken. Slechts 39,98!
Weet alleen niet of ik reclame mag maken dus heb het even in de spoiler gezet. Mag het niet? pm me even :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155014125
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:59 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik word er niet blij van wanneer ik zie wat je voor die zakjes betaald in de USA en wat het mij dan zou kosten om het hier te krijgen. mompelt iets met oneerlijk.
Huh..? Ik heb ze gewoon in nl gekocht online, maar ze zijn nu idd niet meer te vinden :? Stom :{w
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155014987
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:27 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Klopt! Medela dubbelzijdige kolf, gooide de melk daarna in de Kiinde Twist zakjes, doppie er op, datum en ml er op schrijven en hop: in de vriezert. Draaidop vond ik vooral met ontdooien en overgieten fijner dan sluitstripjes.
Nou ken ik deze specifieke zakjes niet, maar dat heb ik dus nooit begrepen he. Op de meeste zakjes staan van die maatstreepjes. Dan hoef je het aantal ml er toch niet op te schrijven? Dat kan je dan ingevroren ook aflezen :D

Ik vond de medela zakjes wel aardig werken. Rechtop ontdooien wel, en boven een schaaltje overgieten, want het kan wel wat morsen (en dan verlies je dus niets). Maar vond ze wel prijzig.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:57:00 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155015290
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou ken ik deze specifieke zakjes niet, maar dat heb ik dus nooit begrepen he. Op de meeste zakjes staan van die maatstreepjes. Dan hoef je het aantal ml er toch niet op te schrijven? Dat kan je dan ingevroren ook aflezen :D

Ik vond de medela zakjes wel aardig werken. Rechtop ontdooien wel, en boven een schaaltje overgieten, want het kan wel wat morsen (en dan verlies je dus niets). Maar vond ze wel prijzig.
Nou, bij het invriezen willen de zakjes nog wel eens vervormen en lijkt er meer in te zitten dan er daadwerkelijk in zit. Bij mij tenminste :')
pi_155015333
Ah, ja als ze niet vrij staan gebeurt dat natuurlijk! Of als je ze neerlegt natuurlijk 8)7 :D
(Niet dat ik dat durfde, want was veel te bang dat ze alsnog zouden lekken :P)
pi_155015560
Pcies, ik vertrouwde de ml-aanduiding van mijn flesjes meer. En met die dopjes lekte 't niet :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155016338
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je hebt waarschijnlijk een supertiet. Veel vrouwen maken met de ene borst meer melk dan met de andere. Gewoon blijven doen wat je al doet, het kan geen kwaad en kan ook prima nog bijtrekken :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:24 schreef faptist het volgende:

[..]

Mijn kraamverzorgende zei dat je altijd een voorkeurstiet had.
Bij mij is dat bijvoorbeeld links. Die doet het gewoon beter dan rechts.
Als je je er zorgen om maakt kun je je kindje ook wat vaker aan de 'mindere' kant aanleggen.
Hoe meer vraag des te meer er geproduceerd zal worden.

uitleg enzo:
http://www.ouders.nl/vraa(...)dan-de-rechter-4-mnd
Tnx! Die voorkeurkant klinkt wel aannemelijk ja. De legere borst vind ze altijd lastiger om vast te houden lijkt het, dus daar drinkt ze wat onrustiger.
pi_155026111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:59 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik word er niet blij van wanneer ik zie wat je voor die zakjes betaald in de USA en wat het mij dan zou kosten om het hier te krijgen. mompelt iets met oneerlijk.

MAAR! positief nieuws. Ik heb echt een killer deal voor degene die een Mammae bh zoeken. Slechts 39,98!
Weet alleen niet of ik reclame mag maken dus heb het even in de spoiler gezet. Mag het niet? pm me even :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik helemaal blij erheen klikken: dat zijn de soft bh's. Geen beugel. Muh.
pi_155031136
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik helemaal blij erheen klikken: dat zijn de soft bh's. Geen beugel. Muh.
Bij borstvoeden worden beugels toch sterk afgeraden?
ga nou niet zeggen dat ik die onflatteuze dingen destijds voor niks heb gekocht :{
Professioneel gifmenger.
pi_155032291
Neuh. Als je een passende bh hebt, knellen beugels niks af.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:58:52 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155032415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:59 schreef faptist het volgende:
Ik word er niet blij van wanneer ik zie wat je voor die zakjes betaald in de USA en wat het mij dan zou kosten om het hier te krijgen. mompelt iets met oneerlijk.

stuur MwC even een pm. zij gaat er binnenkort weer heen geloof ik :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155032976
Misschien echt een noob opmerking, maar ik giet mn bv over in diepvrieszakjes (datum+ml erop geschreven) en na het ontdooien/opwarmen knipt mn mam gewoon een puntje van de onderkant af (even schuin houden) en giet het zo in de fles. Of is er iets mis met die zakjes dat jullie speciale kolfzakjes gebruiken?
pi_155038094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

stuur MwC even een pm. zij gaat er binnenkort weer heen geloof ik :)
November pas, maar ik kan wel wat meenemen (heb niet alles gelezen maar bh's passen vast wel in mijn koffer).
pi_155038283
quote:
11s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:17 schreef Mydelirium het volgende:
Misschien echt een noob opmerking, maar ik giet mn bv over in diepvrieszakjes (datum+ml erop geschreven) en na het ontdooien/opwarmen knipt mn mam gewoon een puntje van de onderkant af (even schuin houden) en giet het zo in de fles. Of is er iets mis met die zakjes dat jullie speciale kolfzakjes gebruiken?
De zakjes voor kolven zijn gesteriliseerd en vrij van oplosbare chemicalieen zoals bpa...
Kwak
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 augustus 2015 @ 09:10:21 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155038603
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

November pas, maar ik kan wel wat meenemen (heb niet alles gelezen maar bh's passen vast wel in mijn koffer).
het ging om zakjes om bv in te bewaren geloof ik ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155038775
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

het ging om zakjes om bv in te bewaren geloof ik ;)
Haha dat lukt dan ook nog wel ;)
pi_155039080
Ik draag gewoon een beugel bh hoor. Goed passend inderdaad, knelt niks af.

Vandaag al 5 maanden bv, want Y is 5 maanden. En ze is er superhappy mee. Elke keer weer een feestje bij het aanleggen. *O*
pi_155039190
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 07:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De zakjes voor kolven zijn gesteriliseerd en vrij van oplosbare chemicalieen zoals bpa...
Aha! Maar goed dat alle "complete" voedingen in avent bakjes zitten.
En zoon leeft na dik 5 maanden nogsteeds. Of zou z'n honger naar plastic speeltjes daarvan komen? :9
  zondag 9 augustus 2015 @ 15:51:14 #37
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_155047197
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:15 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Aha! Maar goed dat alle "complete" voedingen in avent bakjes zitten.
En zoon leeft na dik 5 maanden nogsteeds. Of zou z'n honger naar plastic speeltjes daarvan komen? :9
Ik moest lachen :D
.... met gevoel voor drama....
pi_155047417
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:51 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D
Ha!
Misschien dat ik nu wat vaker durf te ontlurken :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 augustus 2015 @ 22:21:48 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155059856
gewoon omdat O+

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:08:09 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155061736
Nohhhhh slaapdronken oogje! O+
pi_155061857
Risu *O* O+ *O*

En DJMO, dat handje ook O+ superlief!
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:34:50 #42
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155064470
quote:
6s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:58 schreef Mydelirium het volgende:

[..]

Ha!
Misschien dat ik nu wat vaker durf te ontlurken :@
Gewoon doen! Leuk!

Ik ben een beetje aan het balen en wellicht is dat helemaal onterecht, maar ik kolf tegenwoordig echt met moeite 100 ml per dag.
Een maandje terug kolfde ik gewoon 150 ml per keer.
Ik word er zo onzeker van.
Zal het aan m'n kolf liggen -nog geen nieuwe, even op salaris wachten-, minder borstvoeding of ben ik gewoon stuk?

-O-

voor mijn gemoedsrust wil ik 3 liter voeding in m'n vriezer hebben liggen voordat ik ga werken (4dagen per week). Ik heb nog 2 weken de tijd om anderhalve liter te kolven. Waarom maak ik mezelf zo gek? Zo onzeker?
pi_155068470
Drie liter? Waarom, stop je met kolven als je gaat werken?
  maandag 10 augustus 2015 @ 07:02:24 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_155068538
Ik denk eerder dat je vraag en aanbod goed is ingeregeld fap ;) en inderdaad, waarom moet er drie liter in de vriezer? Je gaat toch op je werk kolven? Komt echt wel goed hoor :*
disclaimer
pi_155068598
Die drie liter heb je helemaal niet nodig Fap! Je hebt nu anderhalve liter als buffer en daar kom je een heel eind mee.
Als vergelijking: Frits drinkt ongeveer 450 ml op een werkdag en dan ben ik van 5.30 tot 17.30 (ongeveer) weg
Dus relax, het komt goed!!
pi_155069429
Even een vraag van een andere orde: ik heb na bezoek aan sauna een vervelend plekje op mijn voet waar voetschimmel zit. Nu heb ik een middeltje gehaald (met terbinafine) en er staat bij dat je het niet kunt gebruiken bij bv. Maar nu vroeg ik me af: I heeft een ochtendvoeding om 8.00 en drinkt dan pas weer tegen een uur of 17.00. Als ik direct na de ochtendvoeding dat middeltje opsmeer, dan is dat wel weer rond 17.00 weg toch? Ik redeneer dan even volgens het idee van wanneer je een glas wijn of zo neemt. Iemand daar ervaring mee?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 10 augustus 2015 @ 09:15:07 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155069486
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:34 schreef faptist het volgende:

[..]

Gewoon doen! Leuk!

Ik ben een beetje aan het balen en wellicht is dat helemaal onterecht, maar ik kolf tegenwoordig echt met moeite 100 ml per dag.
Een maandje terug kolfde ik gewoon 150 ml per keer.
Ik word er zo onzeker van.
Zal het aan m'n kolf liggen -nog geen nieuwe, even op salaris wachten-, minder borstvoeding of ben ik gewoon stuk?

-O-

voor mijn gemoedsrust wil ik 3 liter voeding in m'n vriezer hebben liggen voordat ik ga werken (4dagen per week). Ik heb nog 2 weken de tijd om anderhalve liter te kolven. Waarom maak ik mezelf zo gek? Zo onzeker?
Ohh, Fap, maak je niet druk! Ik heb echt nooit 3 liter in mijn vriezer gehad hoor echt niet. Ik kolfde op mijn werk wat ik Suus de volgende dag meegaf naar het kdv. Straks kolf je 3x als vervanging van een voeding die je nu live geeft he! Ik kolfde thuis weinig maar op het werk ging het als een eh, tiet. Foto of filmpje van Suus erbij en die flessen stroomden zo vol. Relax :* (want stress helpt al helemaal niet bij kolven ;))
pi_155069607
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 09:10 schreef Franny_G het volgende:
Even een vraag van een andere orde: ik heb na bezoek aan sauna een vervelend plekje op mijn voet waar voetschimmel zit. Nu heb ik een middeltje gehaald (met terbinafine) en er staat bij dat je het niet kunt gebruiken bij bv. Maar nu vroeg ik me af: I heeft een ochtendvoeding om 8.00 en drinkt dan pas weer tegen een uur of 17.00. Als ik direct na de ochtendvoeding dat middeltje opsmeer, dan is dat wel weer rond 17.00 weg toch? Ik redeneer dan even volgens het idee van wanneer je een glas wijn of zo neemt. Iemand daar ervaring mee?
Ligt aan de mate van absorptie, halveringstijd en eliminatie. Hoe heet het middeltje?
pi_155072517
Het is dit spulletje.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155072878
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:01 schreef Franny_G het volgende:
Het is dit spulletje.

[ afbeelding ]
Uit het farmacotherapeutisch kompas:
Overgang in de moedermelk: Ja. De systemische resorptie na lokale toediening is echter gering. Een effect bij het kind is onwaarschijnlijk. Advies: Kan worden gebruikt. Zuigelingen echter niet in aanraking laten komen met de behandelde huid, met name de behandelde huid van de borsten.
pi_155072956
Dankjewel, WupWup, dat stelt me gerust! Er zijn ook wel andere middeltjes, maar deze is volgens mij wel het meest effectief. Ik zal er mijn borsten maar niet mee insmeren verder. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155079190
Ik was aan het opruimen en vond ineens het toegangskaartje terug van Galleria Borghese in Rome van dit jaar. Op die toegangskaartjes staat een schilderij afgebeeld, steeds weer een andere. Op de mijne stond:



Madonna col bambino. Zo herkenbaar (ok ok, ik draag niet zo'n jurk :P ) en mooi. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155079821
Prachtig O+
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:33:58 #54
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155090992
Prachtig Franny!
De -renaissance - schilderkunst zit vol borstvoedende vrouwen O+

En dames, ook namens mijn man, bedankt voor de verhelderende woorden!
Ik kan me soms zo gek maken. Ik dacht echt dat iedereen een overvolle vriezer had. :@

En SQ, Mijn borsten zijn inderdaad super goed afgesteld op haar behoefte. Ik lek ook vrijwel nooit (meer) en ze heeft altijd genoeg.

vanmorgen een handkolf gekocht en daar pompte ik opeens weer 100 ml mee.
Vond het wel een fijne afwisseling.

Mammae bh heeft wel beugels hoor, wupwup. Heb hem nu aan.
Of bestaan er meerdere soorten beugels? Het is namelijk niet zo'n dikke beugel als dat ik gewend ben.
Ik draag soms ook een gewone bh. flap mn tiet er gewoon overheen. Het is natuurlijk niet goed voor mn bh's, maar soms wil ik gewoon eventjes een vavavoom decollete ipv ma flodder borsten.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:37:50 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155094183
Ik had vandaag op het werk ineens een natte plek op mijn shirt :') lekke tet. Echt nog nooooit gehad! Hij was niet eens zo gek vol. Ben maar snel gaan kolven.

Fap hier ook geen volle vriezer hoor :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155095214
Faptist, bij mijn oudste had ik wel een volle vriezer, maar alleen omdat hij toen niet veel meer wilde drinken op het kdv en ik nog wel kolfde. Nu heb ik nog 3 bakjes van ca. 150 ml in de vriezer voor 'je weet maar nooit' (lekkend bakje, avondje weg zonder kolven, bakje omstoten, you name it). De rest kolf ik op werkdagen gewoon.

Ik heb nog een nieuwe Hotmilk bh liggen in 70D. Ongedragen, alleen gepast. Maar was te klein en ik was te laat met retourneren (ondanks 30 dagen de tijd :')). Zal zo foto zoeken. Liefst zou ik het volledige bedrag terugzien (44,95), maar pm/dm gerust. Verzendkosten zijn voor mij.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:59:25 #57
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155095476
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:54 schreef Phaidra het volgende:
Faptist, bij mijn oudste had ik wel een volle vriezer, maar alleen omdat hij toen niet veel meer wilde drinken op het kdv en ik nog wel kolfde. Nu heb ik nog 3 bakjes van ca. 150 ml in de vriezer voor 'je weet maar nooit' (lekkend bakje, avondje weg zonder kolven, bakje omstoten, you name it). De rest kolf ik op werkdagen gewoon.

Ik heb nog een nieuwe Hotmilk bh liggen in 70D. Ongedragen, alleen gepast. Maar was te klein en ik was te laat met retourneren (ondanks 30 dagen de tijd :')). Zal zo foto zoeken. Liefst zou ik het volledige bedrag terugzien (44,95), maar pm/dm gerust. Verzendkosten zijn voor mij.
Heb je toevallig een foto of linkje?
pi_155095783
Poging 2!

Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:04:42 #59
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155121737
Mn baby van 3.5 mnd bijt en hij heeft nog geen eens tanden. Dat wordt strak nog wat -O- :X Het doet nu al pijn ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155121859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:04 schreef Vlindur het volgende:
Mn baby van 3.5 mnd bijt en hij heeft nog geen eens tanden. Dat wordt strak nog wat -O- :X Het doet nu al pijn ;(
R bijt als ze klaar is. ;(
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:27:26 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155122414
Krampaanvallen tijdens de bv zijn ook fantastisch. O+ Hoofd wat keihard alle kanten oo wordt geslagen en krampachtig zuigend aan de tepel, terwijl je harde warme scheten in je hand krijgt. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155122530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:04 schreef Vlindur het volgende:
Mn baby van 3.5 mnd bijt en hij heeft nog geen eens tanden. Dat wordt strak nog wat -O- :X Het doet nu al pijn ;(
Hier stopte het bijten plots toen haar ondertanden een paar weken door waren gekomen.
Succes! Doet pijn :* ;(
pi_155125944
Ik moet afkloppen maar bijten is hier zo mee gevallen! Nu de 6e tand is doorgekomen, heeft hij sporadisch gebeten. Even een positief bericht voor de tandeloze baby's. Was echt bang voor die tanden.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:27:10 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155126719
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:03 schreef Phaidra het volgende:
Poging 2!

[ afbeelding ]
Sorry, zie het nu pas! Roze is niet echt mijn kleur, sorry :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:00:32 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155130174
voor de mensen die niet weten wat ze met hun vriezervoorraad moeten?? http://www.metronieuws.nl(...)-zeep-van-moedermelk

maak er zeep van!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155132058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:27 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Sorry, zie het nu pas! Roze is niet echt mijn kleur, sorry :@
Geen :@ nodig joh! Misschien iemand anders?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155139916
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 07:29:40 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155140053
Room :*
Op borstvoeding.com staat een lijstje.
KuikenGuppy
pi_155140267
Room, de lijst op bv.com is al een paar jaar oud. Ik zou even contact zoeken met La Leche League, zij hebben actuele info :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155140330
Geen extra info maar :* Room, hoe verdrietig ook, goed dat je hulp zoekt. Herkenbare problematiek, pm/fb staat open als je wilt :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155140338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 06:47 schreef Roomsnoes het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de fb groep van de LLL:
quote:
Medicijnvragen kunnen naar vragen@lalecheleague.nl

We hebben dan een aantal gegevens nodig.
Naam medicijn
Werkzamestof
Voorgeschreven dosering
Leeftijd baby
Hoeveel baby drinkt
Gewicht baby
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:53:24 #72
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155140820
Klinkt hoopvol Skittles :)

Och Room, wat klinkt dat naar ;( Ik hoop dat er een alternatief te vinden is waardoor je wel kunt blijven voeden :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:07:40 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155141022
Room, wat naar dat het nodig is... :*

Toen ik eea kreeg, was Aviva al 10 maanden. Dit is ook een overweging geweest om te mogen starten. Met een pasgeborene had het niet gemogen.

Je kan ook een medicijnconsult aanvragen bij Gonneke (eurolac).
Er is meer mogelijk dan je denkt :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155141123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Room, wat naar dat het nodig is... :*

Toen ik eea kreeg, was Aviva al 10 maanden. Dit is ook een overweging geweest om te mogen starten. Met een pasgeborene had het niet gemogen.

Je kan ook een medicijnconsult aanvragen bij Gonneke (eurolac).
Er is meer mogelijk dan je denkt :*
O is een jaar, dus dat scheelt misschien wel dan.

Dikke :* voor Roomsnoes (ja, ik lurk hier nog steeds mee :@)
Kwak
pi_155141821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 06:47 schreef Roomsnoes het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter was 6 maanden toen ik dit gebeuren meemaakte. Er is in Rotterdam een psychiater die hier erg in thuis is. Die heeft de mijne telefonisch geadviseerd. Uiteindelijk mocht het, met veel voorwaarden. Daar ben ik tot op de dag van vandaag dolblij mee.
Mijn geschiedenis staat in oude bv en depressie topics. Eventueel kan ik je per pm meer vertellen. Heb in een bv blad gestaan met mijn verhaal.

Veel, heel veel sterkte. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_155142144
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 06:47 schreef Roomsnoes het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik slik AD en geef borstvoeding. Kan prima samen!

Ik gebruik citalopram ^O^
pi_155142772
Weten jullie of het normaal is met volledige bv (dochter is 3 maanden oud) als ze de ene week 250 gram aankomen en de week erop maar 40 gram?

En ze slaapt de laatste dagen zo 7 uur achter elkaar door 's nachts waardoor ze dus 8 uur zonder voeding zit, kan dat nog kwaad op deze leeftijd? (ze wordt vrijwel altijd vrolijk wakker).

Alvast bedankt voor het meedenken :)
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:38:29 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_155142810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:37 schreef Rawedni het volgende:
Weten jullie of het normaal is met volledige bv (dochter is 3 maanden oud) als ze de ene week 250 gram aankomen en de week erop maar 40 gram?

En ze slaapt de laatste dagen zo 7 uur achter elkaar door 's nachts waardoor ze dus 8 uur zonder voeding zit, kan dat nog kwaad op deze leeftijd? (ze wordt vrijwel altijd vrolijk wakker).

Alvast bedankt voor het meedenken :)
1. Ja. Er zijn veel variabelen die meetellen, maar "net flink geplast" is al een flinke ;) Weeg je nog elke week?
2. Nee. Dat kan geen kwaad. Geniet er van!
disclaimer
pi_155142933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:37 schreef Rawedni het volgende:
Weten jullie of het normaal is met volledige bv (dochter is 3 maanden oud) als ze de ene week 250 gram aankomen en de week erop maar 40 gram?

En ze slaapt de laatste dagen zo 7 uur achter elkaar door 's nachts waardoor ze dus 8 uur zonder voeding zit, kan dat nog kwaad op deze leeftijd? (ze wordt vrijwel altijd vrolijk wakker).

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Mijn eerste vraag zou zijn: waarom weeg je elke week? Na de kraamweek heb ik alleen nog gewogen op cb-afspraken en verder niet. Ik heb daarom dit keer niet zo meegekregen of er grote schommelingen waren per week. Is er een goede reden om wel te wegen (doktersadvies bijvoorbeeld)? Maar volgens mij is het helemaal niet raar, zolang de groei op zich goed gaat en er voldoende plas- en poepluiers zijn.

Rond de 3 maanden ging mijn baby ook een tijdje doorslapen, van 22 uur tot ongeveer 6 uur in de ochtend. Kan zeker! Als ze meer voeding nodig heeft komt ze echt vanzelf wel weer voor een extra voeding. Geniet ervan zolang het kan ;) , het was hier na 2 weken weer over.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155143284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1. Ja. Er zijn veel variabelen die meetellen, maar "net flink geplast" is al een flinke ;) Weeg je nog elke week?
2. Nee. Dat kan geen kwaad. Geniet er van!
Bedankt!

Ja we wegen nog elke week want ze heeft na een vaccinatie een hele slechte periode gehad waar ze 4 weken bijna niet aan is gekomen dus we houden het dus erg goed in de gaten.
pi_155143306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn eerste vraag zou zijn: waarom weeg je elke week? Na de kraamweek heb ik alleen nog gewogen op cb-afspraken en verder niet. Ik heb daarom dit keer niet zo meegekregen of er grote schommelingen waren per week. Is er een goede reden om wel te wegen (doktersadvies bijvoorbeeld)? Maar volgens mij is het helemaal niet raar, zolang de groei op zich goed gaat en er voldoende plas- en poepluiers zijn.

Rond de 3 maanden ging mijn baby ook een tijdje doorslapen, van 22 uur tot ongeveer 6 uur in de ochtend. Kan zeker! Als ze meer voeding nodig heeft komt ze echt vanzelf wel weer voor een extra voeding. Geniet ervan zolang het kan ;) , het was hier na 2 weken weer over.
Jij ook bedankt :) Zie reactie op SQ! Ik hoop dat ze het even volhoudt, hoe heerlijk om elke ochtend uitgeslapen wakker te worden :D
pi_155144127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:59 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Jij ook bedankt :) Zie reactie op SQ! Ik hoop dat ze het even volhoudt, hoe heerlijk om elke ochtend uitgeslapen wakker te worden :D
Ah dan snap ik het inderdaad. Mijn oudste groeide de eerste weken ook niet goed en ik weet nog hoe ontzettend lastig ik het vond om het los te laten toen het eigenlijk wel prima ging. Inderdaad helemaal bij dingen als doorslapen, meer tijd ertussen laten of een keer wat minder gegroeid zijn... Lastig is dat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155146091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah dan snap ik het inderdaad. Mijn oudste groeide de eerste weken ook niet goed en ik weet nog hoe ontzettend lastig ik het vond om het los te laten toen het eigenlijk wel prima ging. Inderdaad helemaal bij dingen als doorslapen, meer tijd ertussen laten of een keer wat minder gegroeid zijn... Lastig is dat.
Phoe heel lastig! Ik lig 's nachts ook soms wakker me heel druk te maken of ze niet in een coma ligt door te lage bloedsuikerspiegel enzo :') En terwijl ze gewoon heerlijk in diepe rust is.
Net weer gewogen en 140 gram in 1 week erbij en 1,5 cm :)
pi_155148645
Ik zoek eigenlijk een simpel zwart hemdje waarvan het bandje los kan voor voedingen, en dat bij voorkeur geen 25 euro kost... Iemand tips?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:36:59 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_155148739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik zoek eigenlijk een simpel zwart hemdje waarvan het bandje los kan voor voedingen, en dat bij voorkeur geen 25 euro kost... Iemand tips?
Lange singlets van H&M. Niet bandje los, maar gewoon onder je bewb flippen! Works like a charm! Bandjes zijn verstelbaar :)
disclaimer
pi_155149353
quote:
Besteld! Tnx!
pi_155149440
Ik heb al wat gepost in het Z&G topic, hier verder (zit mobiel dus kan even niet cross-quoten).

Korte samenvatting:

Beeb is zondag op 18:01 geboren per keizersnede. Lekker 8 pondertje is ze. O+

Dinsdagmiddag kwamen we thuis, aanleggen is mij zelf en ongeveer 15 andere mensen in het ziekenhuis nog niet goed gelukt. De LK daar is het wel 1 keer gelukt. Haar advies: thuis blijven oefenen (leuk, maar wat oefenen? Het aanleggen lukt simpelweg niet).

Ik heb kleine vlakke tepels en beeb valt stil of in slaap als het aanhappen lukt (wat niet vaak lukt). Na veel proberen raakte ze natuurlijk gefrustreerd en over haar toeren.

Ze zit op 8 % gewichtsverlies, heeft uraten in haar urine en dorstkoorts. Vandaag heb ik tegen kraam gezegd te stoppen met het eindeloos proberen aan te leggen. Ze krijg nu KV in een cupje (gewoon voldoende ipv het minimaal bijvoeden van de laatste dagen) en ik ga kolven (heb sinds gister een elektrische Medela gehuurd) om productie op gang te brengen want die is er nu amper. Stuwing is er ook nog niet.

Morgen komt een LK.

Nu even druk, later meer.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:02:21 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155149466
Room geen tips maar wel even een :* hopelijk gaat het snel weer beter met je
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:04:33 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155149529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Lange singlets van H&M. Niet bandje los, maar gewoon onder je bewb flippen! Works like a charm! Bandjes zijn verstelbaar :)
Ja zo doe ik het ook, gaat veel sneller dan die borstvoedingshemdjes. Die had ik na 2 x al aan de kant gegooid. Je blijft aan de gang met dat afstropen en vastklinken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155149626
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja zo doe ik het ook, gaat veel sneller dan die borstvoedingshemdjes. Die had ik na 2 x al aan de kant gegooid. Je blijft aan de gang met dat afstropen en vastklinken.
Mwah, als je hemdjes hebt die vast blijven zitten (moeilijk uit te leggen, de bandjes kunnen dan niet helemaal los en je kan ze dan niet ergens op je rug kwijtraken :') ) ben je net zo snel.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:08:06 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155149632
LuDann volgens mij ben je nu sowieso al heel goed bezig! Goed dat je nu even bent gestopt met aanleggen, kost jullie beiden te veel energie en het moet geen negatieve associatie gaan worden. Hoop dat het snel op gang komt en beter gaat!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155150669
LuDann, gefeliciteerd! Belangrijkste is nu dat ze voldoende binnenkrijgt en liefst van je eigen melken dus met kolven ben je dan op de goede weg. Dus je bent op de goede weg. Zou wel regelmatig proberen aan te leggen. Misschien een tepelhoedje nog een idee? Veel succes!
pi_155151979
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:07 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Mwah, als je hemdjes hebt die vast blijven zitten (moeilijk uit te leggen, de bandjes kunnen dan niet helemaal los en je kan ze dan niet ergens op je rug kwijtraken :') ) ben je net zo snel.
Van die hemdjes waarbij de bandjes loskomen heb ik ook nooit begrepen. Kun je je na het voeden alsnog uitkleden om dat bandje te zoeken. :')
pi_155152509
LuDann, het klinkt als een goed plan om je nu even te focussen op het op gang brengen van de productie en het daadwerkelijke live voeden even los te laten. Ga ondertussen ook lekker veel knuffelen met je beeb, goed voor de oxytocine :)
pi_155152898
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Van die hemdjes waarbij de bandjes loskomen heb ik ook nooit begrepen. Kun je je na het voeden alsnog uitkleden om dat bandje te zoeken. :')
DIT!
Schudden voor gebruik
pi_155153097
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Besteld! Tnx!
Die heb ik ook! Erg fijne dingen met als grote voordeel dat je er geen bh onder aan hoeft door ingebouwd bhtopje :)
pi_155153178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:20 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Die heb ik ook! Erg fijne dingen met als grote voordeel dat je er geen bh onder aan hoeft door ingebouwd bhtopje :)
Geen bh? Ook met mijn F-cup? Dat geloof ik niet :+
pi_155153197
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Geen bh? Ook met mijn F-cup? Dat geloof ik niet :+
Dat weet ik niet :P Ik heb een grote D (en hangboobs :() en heb geen bh nodig! Het topje zit lekker strak ^O^
pi_155153271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:24 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Dat weet ik niet :P Ik heb een grote D (en hangboobs :() en heb geen bh nodig! Het topje zit lekker strak ^O^
Ik zal een review geven als ze er zijn ;)
pi_155153344
Dank voor het meedenken en meeleven. Dat doet me onverwacht erg goed.
Ik ga me eens verdiepen in de medicijnen en LLL contacten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 17:32:40 #102
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155153395
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte lieve Room :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 17:41:55 #103
409579 LuDann
All the way
pi_155153601
Bedankt!

Ik wil wel af en toe aan leggen vandaag (morgen hoop ik een plan te kunnen trekken, dan gaan we dat doen). Maar dat verplichte 8 keer per dag zeg maar, dat doen we nu even niet meer. Raken we allebei alleen maar van over onze toeren, plus ik moet nog herstellen van de KS en ik heb af en toe wat rust nodig.

Vanavond en vannacht minimaal om de 3 uur kolven terwijl manlief KV geeft in een cupje. Morgen weer een dag.

Tepelhoedje helpt trouwens niet helaas, heb twee soorten geprobeerd. Evenals diverse houdingen, maar ben daarin wat beperkt omdat ik mijn buik moet ontzien.

Heel erg bedankt voor de mentale support en de tips! En sorry dat ik verder even niet meelees of inbreng. Dat ga ik later inhalen.
pi_155153632
Wat is dat net een cupje eigenlijk? Moet ze dan likken ofzo?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 17:46:52 #105
409579 LuDann
All the way
pi_155153692
Cupje is een mini bekertje met maat streepjes zeg maar. Ze slurpt daaruit, is een alternatief voor de fles, zodat ze daar niet aan went.
pi_155153854
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:46 schreef LuDann het volgende:
Cupje is een mini bekertje met maat streepjes zeg maar. Ze slurpt daaruit, is een alternatief voor de fles, zodat ze daar niet aan went.
Aah! Wij hadden een spuitje, fingerfeeding O+

(Gelukkig dat die tijd voorbij is hoor, maar toch was het O+ )
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:14:09 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155154278
Nou zeg LuDann :P, niemand hoeft sorry te zeggen voor advies vragen, en al helemaal niet in de kraamweek! :D :* O+.
Hoe laat komt de LK morgen?
KuikenGuppy
pi_155154733
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Dank voor het meedenken en meeleven. Dat doet me onverwacht erg goed.
Ik ga me eens verdiepen in de medicijnen en LLL contacten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn arts was niet onder de indruk van borstvoedingsinformatie. Wel met informatie van andere psychiaters.

Misschien is dit iets:
http://gebu.artsennet.nl/(...)-en-borstvoeding.htm

Of dit:
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/issues/407/articles/2778

Overigens ben ik echt blij dat ik het heb gedaan, het heeft me gered om bv te blijven geven, maar het was heel heftig. Voedingen afkolven en weggooien, dat werk. (Op momenten dat de concentratie medicijnen het hoogste was.) Het is een persoonlijke afweging. Iemand die tegelijk de beslissing moest maken, heeft de andere optie gekozen. Voor ieder is het anders. Doe wel waar je zelf achter staat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:47:04 #109
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155155177
Zo jammer vind ik het dat artsen heel stellig zijn dat het niet kan.
Er zijn meerdere medicijnen die niet eens in de melk kunnen komen en toch roepen artsen dat het onveilig is. En dat vind ik zo jammer.. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155157221
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:41 schreef LuDann het volgende:
Bedankt!

Ik wil wel af en toe aan leggen vandaag (morgen hoop ik een plan te kunnen trekken, dan gaan we dat doen). Maar dat verplichte 8 keer per dag zeg maar, dat doen we nu even niet meer. Raken we allebei alleen maar van over onze toeren, plus ik moet nog herstellen van de KS en ik heb af en toe wat rust nodig.

Vanavond en vannacht minimaal om de 3 uur kolven terwijl manlief KV geeft in een cupje. Morgen weer een dag.

Tepelhoedje helpt trouwens niet helaas, heb twee soorten geprobeerd. Evenals diverse houdingen, maar ben daarin wat beperkt omdat ik mijn buik moet ontzien.

Heel erg bedankt voor de mentale support en de tips! En sorry dat ik verder even niet meelees of inbreng. Dat ga ik later inhalen.
LuDann, heftige bevalling had je volgens mij, en zo'n kraamweek en opstarten bv is ook niet niks, zeker als het dan ook lastig op gang komt en je herstellende bent van de ks. Kortom, je bent een kanjer en goed dat je het per dag bekijkt. Ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken met de bv!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155157249
En Room, veel sterkte. :* . Het zou mooi zijn als de arts toch bereid is wat meer met je mee te denken. Hopelijk krijg je goede informatie en goed advies.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155158924
Wij gebruikten een shotglas! Dat had niet van die scherpe kanten als een cupje :) Heeft nog wat prachtige foto's opgeleverd van een baby van een paar dagen die uit een shotglaasje drinkt :P
pi_155161990
Ik lurk een beetje mee. En nu lees ik over cupjes.

Hier vanmorgen een gesprek gehad met de VPK over mijn "bevalplan".
Omdat ik in het ziekenhuis lig met zwangerschapsvergifteging/hoge bloeddruk is borstvoeding straks waarschijnlijk de eerste dagen geen optie door de medicatie die ik krijg. Mocht ik met een termijn bevallen waarbij de baby zelfstandig kan drinken hadden ze het hier over gewoon voeden met een flesje. Omdat tepel-speenverwarring achterhaald zou zijn.
Hoe denken jullie hierover?

Mijn plan is om wel zo snel mogelijk te starten met kolven zodat zodra mijn voeding gegeven mag worden ik zelf kan proberen te voeden.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155163154
Achterhaald is het niet in die zin dat baby's van nu er geen last meer van hebben. Alleen, er zijn weinig baby's die er daadwerkelijk last van hebben. Er is geen mogelijkheid om van te voren in te schatten of jouw baby er 1 van is. Meestal gaat flessen dus prima, maar het kan ook backfiren. Aan jou de keuze ;)
Wat betreft je medicatie, vaak is veel meer mogelijk dan protocollen en farmaceuten aangeven. Misschien vind je het de moeite om uit te zoeken waar nu echt de grenzen liggen. Zo ja, neem dan even contact op met la leche league.
pi_155167010
Ik had inderdaad een heftige bevalling, voorafgaand aan ontslag uit het ziekenhuis nog een gesprek over gehad met de 2 gyns (wisseldienst) en verloskundige die mijn bevalling gedaan hebben. In het kader van verwerking en aanbieden psychologische begeleiding, dat vond ik erg netjes. Ik ga mijn verhaal nog uittypen. :Y

En dank je wel voor het complimentje, das lief. :@

Ik kwam hier even jompelen omdat stuwing is begonnen en ik mijn beeb net voor de eerste keer ever helemaal zelfstandig aan heb gelegd. :D *O* Het was heel kort, maar het is een begin!
pi_155167072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij gebruikten een shotglas! Dat had niet van die scherpe kanten als een cupje :) Heeft nog wat prachtige foto's opgeleverd van een baby van een paar dagen die uit een shotglaasje drinkt :P
Noh! Goed idee wel. :Y

Succes met het vinden van een oplossing, ik hoop dat je de bv toch nog even vol kunt houden.
pi_155167660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik lurk een beetje mee. En nu lees ik over cupjes.

Hier vanmorgen een gesprek gehad met de VPK over mijn "bevalplan".
Omdat ik in het ziekenhuis lig met zwangerschapsvergifteging/hoge bloeddruk is borstvoeding straks waarschijnlijk de eerste dagen geen optie door de medicatie die ik krijg. Mocht ik met een termijn bevallen waarbij de baby zelfstandig kan drinken hadden ze het hier over gewoon voeden met een flesje. Omdat tepel-speenverwarring achterhaald zou zijn.
Hoe denken jullie hierover?

Mijn plan is om wel zo snel mogelijk te starten met kolven zodat zodra mijn voeding gegeven mag worden ik zelf kan proberen te voeden.
Hier ook gestart met flesjes moedermelk. Pas met 6 weken hele voedingen aan de borst, inmiddels zijn we 2,5 jaar verder.
pi_155170302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:46 schreef LuDann het volgende:
Ik had inderdaad een heftige bevalling, voorafgaand aan ontslag uit het ziekenhuis nog een gesprek over gehad met de 2 gyns (wisseldienst) en verloskundige die mijn bevalling gedaan hebben. In het kader van verwerking en aanbieden psychologische begeleiding, dat vond ik erg netjes. Ik ga mijn verhaal nog uittypen. :Y

En dank je wel voor het complimentje, das lief. :@

Ik kwam hier even jompelen omdat stuwing is begonnen en ik mijn beeb net voor de eerste keer ever helemaal zelfstandig aan heb gelegd. :D *O* Het was heel kort, maar het is een begin!
Wat goed *O*

Ik herken wat dingen uit je verhaal.
Het niet aangelegd krijgen, baby die steeds in slaap valt en dus stopt met drinken, of daar helemaal niet eens aan toe komt...
Geen stuwing, niet voldoende melk, baby die teveel moeite moet doen er wat uit te krijgen en dus in slaap valt, waardoor de productie niet goed op gang komt etc.
Baby groeide niet, integendeel, hij was zo klein en zwak en het was één groot tranendal
Een vreselijke vicieuze cirkel ;(

Onder begeleiding van de lk moest ik toen, na een paar dagen fingerfeeden en aanmodderen aan de borst, per direct stoppen met live proberen te voeden. Het kostte baby en mij teveel energie. Fulltime kolven met een gehuurde Medela Symphony, zoveel mogelijk huid-op-huid contact (ik zat zo ongeveer dag en nacht met ontbloot bovenlijf met baby tegen mijn borsten aan. Baby mocht de eerste 2 weken toch niet naar buiten en ik lekte nog niet eens een mini-druppel melk :{ )
Meerdere malen bv moeten aanvullen met kv omdat ik, ondanks strak kolf-regime, niet altijd voldoende gekolfd kreeg. Uiteindelijk ben ik Domperidon tabletjes gaan gebruiken om de productie op te krikken. Het hielp wel, maar ik had nog steeds geen kind aan de borst

Na 3 weken kwam de lk weer bij me thuis. D-Day: vandaag zouden we proberen baby bij me te laten drinken.
Ze had verschillende maten tepelhoedjes mee, maar die hebben we uiteindelijk helemaal niet nodig gehad. Kleintje hapte aan en drónk! Alsof hij nooit anders gedaan had *O*
Inmiddels is hij al 3 en hij drinkt nog steeds O+

Hopelijk heb je wat aan mijn succesverhaal. Belangrijk is dat jij ook goed rust en herstelt van alles en ik weet heel goed dat het moeilijk is, maar probeer relaxt te zijn en niet al te gefrustreerd te raken. Helaas is het soms nodig om keihard te moeten bikkelen om zoiets natuurlijks als je baby voeden voor elkaar te kunnen boksen. Of het nou je eerste is of zoals in mijn geval je 3e.
Heel veel succes, hopelijk kun jij later ook je succesverhaal hier delen :*
.... met gevoel voor drama....
pi_155170768
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook gestart met flesjes moedermelk. Pas met 6 weken hele voedingen aan de borst, inmiddels zijn we 2,5 jaar verder.
Dat geeft hoop :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155170837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:45 schreef WupWup het volgende:
Achterhaald is het niet in die zin dat baby's van nu er geen last meer van hebben. Alleen, er zijn weinig baby's die er daadwerkelijk last van hebben. Er is geen mogelijkheid om van te voren in te schatten of jouw baby er 1 van is. Meestal gaat flessen dus prima, maar het kan ook backfiren. Aan jou de keuze ;)
Wat betreft je medicatie, vaak is veel meer mogelijk dan protocollen en farmaceuten aangeven. Misschien vind je het de moeite om uit te zoeken waar nu echt de grenzen liggen. Zo ja, neem dan even contact op met la leche league.
Ik slik nu een medicijn voor de bloeddruk wat in hoge dosering wel terecht komt in de borstvoeding en dan niet zo goed is voor de baby. De kinderarts hier ging daar in ieder geval al naar kijken. En zodra het kan wordt dat medicijn ook als eerste afgebouwd.

Zal ook eens contact zoeken met La Leche League. Helaas weet ik pas precies wat ik slik na de bevalling. Omdat er kans is dat er nog andere medicatie bijkomt.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155172469
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:46 schreef LuDann het volgende:

Ik kwam hier even jompelen omdat stuwing is begonnen en ik mijn beeb net voor de eerste keer ever helemaal zelfstandig aan heb gelegd. :D *O* Het was heel kort, maar het is een begin!
*O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155172791
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:26 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik slik nu een medicijn voor de bloeddruk wat in hoge dosering wel terecht komt in de borstvoeding en dan niet zo goed is voor de baby. De kinderarts hier ging daar in ieder geval al naar kijken. En zodra het kan wordt dat medicijn ook als eerste afgebouwd.

Zal ook eens contact zoeken met La Leche League. Helaas weet ik pas precies wat ik slik na de bevalling. Omdat er kans is dat er nog andere medicatie bijkomt.
Zowel aldomet (methyldopa) als adalat (nifedipine) als labetalol is L2 volgens classificatie van Hale. Zie ook hier. Wellicht om mee te nemen in je gesprekken met de kinderarts :)
:)
pi_155173128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zowel aldomet (methyldopa) als adalat (nifedipine) als labetalol is L2 volgens classificatie van Hale. Zie ook hier. Wellicht om mee te nemen in je gesprekken met de kinderarts :)
Maar er zitten wel grenzen aan qua hoeveelheid. In onze protocollen is dat bijv max 600mg labetalol, maar in hoeverre dat terecht is of voorzichtigheidsbeleid, weet ik niet. En dat kan LLL dan weer goed uitzoeken.
pi_155173166
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar er zitten wel grenzen aan qua hoeveelheid. In onze protocollen is dat bijv max 600mg labetalol, maar in hoeverre dat terecht is of voorzichtigheidsbeleid, weet ik niet. En dat kan LLL dan weer goed uitzoeken.
Precies, maar goed daarom dus, om mee te nemen in gesprek met kinderarts enzo. LLL contacteren lijkt me sowieso een goed plan, maar hier in t zh heeft de kinderarts dat boek van Hale gewoon staan (en t wordt nog gebruikt ook :+ )
:)
pi_155173388
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zowel aldomet (methyldopa) als adalat (nifedipine) als labetalol is L2 volgens classificatie van Hale. Zie ook hier. Wellicht om mee te nemen in je gesprekken met de kinderarts :)
Dank je wel. Dit ga ik onthouden :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155173399
Fijn! Hier niet en het heeft op één of andere manier ook totaal geen prioriteit ofzo. Schijtirritant.
pi_155173413
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar er zitten wel grenzen aan qua hoeveelheid. In onze protocollen is dat bijv max 600mg labetalol, maar in hoeverre dat terecht is of voorzichtigheidsbeleid, weet ik niet. En dat kan LLL dan weer goed uitzoeken.
Klopt daar had de arts hier het ook over dat het ligt aan de hoeveelheid.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155173541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:50 schreef WupWup het volgende:
Fijn! Hier niet en het heeft op één of andere manier ook totaal geen prioriteit ofzo. Schijtirritant.
zo zonde :{ maar volgens mij idd wel een standaard probleem helaas.

op de neo in t andere ziekenhuis stond ie ook maar inkijken ho maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:08:55 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155173795
LuDann wat fijn *O*.

Hoe laat komt de LK? Ik hoop voor je dat ze nog meer tips heeft?

Mignonne O+. Ik heb nog een grote aan de borst, maar kan me al weer heel erg verheugen op ooit weer een mini voeden. Mocht het ons een tweede keer gegeven zijn. Bv O+.
KuikenGuppy
pi_155173891
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 06:37 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Wat goed *O*

Ik herken wat dingen uit je verhaal.
Het niet aangelegd krijgen, baby die steeds in slaap valt en dus stopt met drinken, of daar helemaal niet eens aan toe komt...
Geen stuwing, niet voldoende melk, baby die teveel moeite moet doen er wat uit te krijgen en dus in slaap valt, waardoor de productie niet goed op gang komt etc.
Baby groeide niet, integendeel, hij was zo klein en zwak en het was één groot tranendal
Een vreselijke vicieuze cirkel ;(

Onder begeleiding van de lk moest ik toen, na een paar dagen fingerfeeden en aanmodderen aan de borst, per direct stoppen met live proberen te voeden. Het kostte baby en mij teveel energie. Fulltime kolven met een gehuurde Medela Symphony, zoveel mogelijk huid-op-huid contact (ik zat zo ongeveer dag en nacht met ontbloot bovenlijf met baby tegen mijn borsten aan. Baby mocht de eerste 2 weken toch niet naar buiten en ik lekte nog niet eens een mini-druppel melk :{ )
Meerdere malen bv moeten aanvullen met kv omdat ik, ondanks strak kolf-regime, niet altijd voldoende gekolfd kreeg. Uiteindelijk ben ik Domperidon tabletjes gaan gebruiken om de productie op te krikken. Het hielp wel, maar ik had nog steeds geen kind aan de borst

Na 3 weken kwam de lk weer bij me thuis. D-Day: vandaag zouden we proberen baby bij me te laten drinken.
Ze had verschillende maten tepelhoedjes mee, maar die hebben we uiteindelijk helemaal niet nodig gehad. Kleintje hapte aan en drónk! Alsof hij nooit anders gedaan had *O*
Inmiddels is hij al 3 en hij drinkt nog steeds O+

Hopelijk heb je wat aan mijn succesverhaal. Belangrijk is dat jij ook goed rust en herstelt van alles en ik weet heel goed dat het moeilijk is, maar probeer relaxt te zijn en niet al te gefrustreerd te raken. Helaas is het soms nodig om keihard te moeten bikkelen om zoiets natuurlijks als je baby voeden voor elkaar te kunnen boksen. Of het nou je eerste is of zoals in mijn geval je 3e.
Heel veel succes, hopelijk kun jij later ook je succesverhaal hier delen :*
Bedankt voor het delen van je verhaal. O+

Dat geeft moed. Maar wat een strijd joh, respect dat je dat aangegaan bent.
pi_155173907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:08 schreef Burdie het volgende:
LuDann wat fijn *O*.

Hoe laat komt de LK? Ik hoop voor je dat ze nog meer tips heeft?

Mignonne O+. Ik heb nog een grote aan de borst, maar kan me al weer heel erg verheugen op ooit weer een mini voeden. Mocht het ons een tweede keer gegeven zijn. Bv O+.
Tussen 12 en 13 komt ze.
pi_155174079
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

zo zonde :{ maar volgens mij idd wel een standaard probleem helaas.

op de neo in t andere ziekenhuis stond ie ook maar inkijken ho maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog een doos zoogkompressen en melkzakjes voor je staan!
pi_155174155
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb nog een doos zoogkompressen en melkzakjes voor je staan!
w00t! *O* *O*
fijn, ik kan het nog aan zonder tietpads nu maar ik vraag me wel af of ik dat ga redden tot aan de bevalling :') :D
:)
pi_155174823
Sterkte LuDann! Hopelijk gaat het uiteindelijk lukken.

Hoe doen jullie het met doorslaapbaby's en nachtvoeding? Mini (7 weken) slaapt ontzettend goed, maar ik heb nu voor de tweede keer borstontsteking, ik denk dat de stuwing door het niet legen 's nachts een rol speelt. Aan de ene kant ben ik blij dat hij goed slaapt zonder echt nachtvoedingen, aan de andere kant vind ik twee keer een ontsteking wel genoeg :{ Is er een manier om je baby lekker te laten slapen, zelf ook door te slapen en dus eigenlijk alleen van 's ochtends vroeg tot 's avonds te voeden?

(Nu kolf ik 's nachts ivm de ontsteking)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:53:32 #136
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155174887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:51 schreef Minarosa het volgende:
Sterkte LuDann! Hopelijk gaat het uiteindelijk lukken.

Hoe doen jullie het met doorslaapbaby's en nachtvoeding? Mini (7 weken) slaapt ontzettend goed, maar ik heb nu voor de tweede keer borstontsteking, ik denk dat de stuwing door het niet legen 's nachts een rol speelt. Aan de ene kant ben ik blij dat hij goed slaapt zonder echt nachtvoedingen, aan de andere kant vind ik twee keer een ontsteking wel genoeg :{ Is er een manier om je baby lekker te laten slapen, zelf ook door te slapen en dus eigenlijk alleen van 's ochtends vroeg tot 's avonds te voeden?

(Nu kolf ik 's nachts ivm de ontsteking)
Daar moeten je borsten echt aan gaan wennen. Borstvoeding is een kwestie van vraag & aanbod dus als de vraag er niet is 's nachts; zal het aanbod ook minder worden. Je borsten iig niet leegkolven 's nachts maar alleen de ergste druk eraf en misschien je wekker steeds wat later zetten om te kolven? Vervelend van de ontsteking(en) zeg :( maar hoera voor het goede slapen *O*!
pi_155179644
LK is geweest, aanleggen lukt niet. Waarschijnlijk omdat beeb niet weet hoe dat werkt, zuigen. Kent alleen het cupje (en is daar supergoed in).

Ze krijgt nu dus de fles om de zuigreflex erin te krijgen. Verder is de hoop dat ze trek krijgt in de borst als mijn productie op gang is. Verder gaan met kolven dus. En blijven proberen aan te leggen.

Eigenlijk dus zo doorgaan, maar bijvoeren in flesje ipv cupje.

Deze LK werkt in het ziekenhuis dat net gefuseerd is met het ziekenhuis waar ik vandaan kom. Ze gaan een en ander terugkoppelen, want er zijn wat dingen niet helemaal lekker gegaan.

Zo ben ik ontslagen met in het ontslagpapier 'borstvoeding lukt nog niet zo, maar mevrouw heeft thuis een handkolfje en gaat blijven oefenen'. Ook had mij eigenlijk een borstkolf aangeboden moeten worden. Ze had eerder wat bijvoeding moeten krijgen, dag 2 heeft ze 12 uur niks gehad wat resulteerde in dorstkoorts en uraat in de urine. Ten slotte is het feit dat er uraat in haar urine zat niet herkend (dat gebeurde pas hier thuis door de kraam). Mijn man had het gezien in de luier en gevraagd wat het was, maar hem werd gezegd dat het gewoon wat afscheiding was.

Nja goed, zo nog wel wat dingen die beter hadden gekund. Zo mocht ik toen zij 's nachts op de couveusekamer lag niet langskomen om aan te leggen ondanks dat we daar naar vroegen.

Blegh, zit er een beetje doorheen nu.
pi_155180728
He, dat is ook gewoon helemaal niet leuk dat er veel dingen fout zijn gedaan. En ondertussen loopt het gewoon ook nu nog niet helemaal lekker. Het is logisch dat je daar niet vrolijk van wordt. Tel daar nog even alle emoties van een gemiddelde kraamweek überhaupt bij op en dan kan ik me goed voorstellen dat je er even doorheen zit.
Wellicht scheelt het voor nu eventjes om je vooral te concentreren op de situatie zoals hij nu is. Dat kost al energie genoeg! En dat wat is geweest even parkeren. Niet om het af te doen, maar om er later op terug te komen. Als je er weer wat ruimte voor hebt.
De tijd gaat hard, je baby ontwikkelt zich rap en je zult zien dat over een paar dagen de wereld er weer compleet anders uitziet. Volg het plan van de lactatiekundige, knuffel veel met je baby (huid op huid O+ ) en met je man :)
Het wordt beter, echt. En snel ook.
pi_155181801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar moeten je borsten echt aan gaan wennen. Borstvoeding is een kwestie van vraag & aanbod dus als de vraag er niet is 's nachts; zal het aanbod ook minder worden. Je borsten iig niet leegkolven 's nachts maar alleen de ergste druk eraf en misschien je wekker steeds wat later zetten om te kolven? Vervelend van de ontsteking(en) zeg :( maar hoera voor het goede slapen *O*!
Dat ga ik eens proberen, dankje! Wel pas als de ontsteking een tijdje weg is, dat is mijn eerste prioriteit.

Ach wat naar toch LuDann, dat ook de lk haar niet kan laten drinken aan jouw borst. Kan me voorstellrn dat je er doorheen zit, sterkte :*
pi_155191417
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:47 schreef WupWup het volgende:
He, dat is ook gewoon helemaal niet leuk dat er veel dingen fout zijn gedaan. En ondertussen loopt het gewoon ook nu nog niet helemaal lekker. Het is logisch dat je daar niet vrolijk van wordt. Tel daar nog even alle emoties van een gemiddelde kraamweek überhaupt bij op en dan kan ik me goed voorstellen dat je er even doorheen zit.
Wellicht scheelt het voor nu eventjes om je vooral te concentreren op de situatie zoals hij nu is. Dat kost al energie genoeg! En dat wat is geweest even parkeren. Niet om het af te doen, maar om er later op terug te komen. Als je er weer wat ruimte voor hebt.
De tijd gaat hard, je baby ontwikkelt zich rap en je zult zien dat over een paar dagen de wereld er weer compleet anders uitziet. Volg het plan van de lactatiekundige, knuffel veel met je baby (huid op huid O+ ) en met je man :)
Het wordt beter, echt. En snel ook.
Je hebt helemaal gelijk hoor. We nemen het dag voor dag, elke dag is anders zoals je zegt, weer nieuwe ontwikkelingen.

Verder genieten we (ik heb mijn man echt zelden zo gelukkig mee gemaakt als nu in de kraamweek) echt met volle teugen. O+
pi_155191739
Oh Ludann, ik herken het deels. Mede door verkeerd advies en begeleiding van het ziekenhuis had mijn baby ook honger/dorstkoorts. De kraam constateerde dit gelukkig vrijwel direct bij binnenkomst, maar ik vond dat ook heel rot om te horen. :{ . Maar WupWup heeft gelijk, lekker genieten, super veel knuffelen, en wat fijn dat je man ook zo gelukkig is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:24:07 #142
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155203844
quote:
Overigens een waarschuwing die ik te laat hoorde: de waterpokken kunnen effect hebben op jou. Nl gordelroos.
Als je al waterpokken hebt gehad, kan je dus door de borstvoeding geven besmet worden door je kind. Als je kindje een blaasje op zijn lip of in zijn mond heeft en je tepel raakt. Dat virus veroorzaakt dan ipv waterpokken gordelroos/pfeiffer etc. Een van de varianten dus van het virus. Ik voedde toen met een tepelhoedje dus het is mij bespaard gebleven.

Niet elke arts was hiervan op de hoogte.
Wat weten jullie hiervan?

H.ielke heeft ook waterpokken (samen met R.ienk. J.elte had ze vorige week) Ik voed gewoon zonder bescherming...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155204224
Vlindur, wat zielig voor H! Heeft hij er last van? En R?

Los van of het je gordelroos kan opleveren, (dat zouden R of J dan ook kunnen toch door te knuffelen bv?) een tepelhoedje beschermt daar, lijkt mij, niet tegen. Het virus verspreidt zich door de lucht en door het vocht uit de blaasjes.
Hier staat idd dat je gordelroos zou kunnen krijgen, geen Pfeiffer (ander virus), maar dat staat los van het geven van bv lijkt me.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:07:11 #144
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155204793
Het stond op zo'n zwangerschapspagina, dus ik nam het al niet heel erg serieus ;)

Het gaat wel met hem. Hij huilde net wel heeeeel zielig, maar na een borst viel hij lekker in slaap en ligt nu boven in bed. Daar is het rustiger.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
R heeft er wel enorm veel last van gehad. Die had werkelijk de jackpot. Overal zit het ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:22:31 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_155205088
Och arm pokje ;(
disclaimer
pi_155205278
Het virus dat waterpokken veroorzaakt, zit in een soort lange winterslaap. Je lichaam heeft al lang en breed antistoffen aangemaakt tegen dat virus. Je kan dus niet 'besmet' worden als je het al hebt gehad.
Gordelroos komt de hoek omkijken als je weerstand omlaag gaat. Het lijkt me niet dat je gordelroos krijgt door borstvoeding van een kind met waterpokken.

:*
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:51:30 #147
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155205713
Duidelijk, dank je! Als mijn weerstand omlaag gaat krijg ik een koortslip. Gordelroos heb ik voor zover ik weet nog nooit gehad.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155206824
Ik ben me aan het verdiepen in kolfapparaten, omdat ik wanneer ik straks ga werken wil proberen om nog een tijd borstvoeding te blijven geven. Ik vind het van tevoren alleen wel lastig inschatten of ik me daar in de praktijk ook prettig bij voel, dus wat dat betreft is het wat onzeker en zijn die apparaten best wel duur.. Toch wil ik ook binnenkort dan wel beginnen met wat oefenen, wat voorraad maken en ook eens kolven om in mijn verlof wat langer weg te kunnen. M is nu drie weken en twee dagen en de voeding gaat vanaf het begin eigenlijk top. Nooit problemen met aanhappen of tepels gehad, en ze is heel tevreden en groeit goed, dus qua hoeveelheden lijkt er ook niet veel mis. Vaak is ze na 1 borst al tevreden.

De Medela Swing klinkt als goede kwaliteit en vind ik qua prijs ook goed te overzien, maar daarbij zie ik op de site van Medela staan dat die geschikt is 'tot' 9 keer per week kolven. Vanwaar die restrictie en is dat veel/weinig? Ik werk straks vier dagen per week.

De Freestyle is duurder maar kun je blijkbaar vaker gebruiken en is sowieso voor dubbel kolven? Heeft dat veel voordelen tegenover enkel kolven? Ik krijg er nogal een melkkoe gevoel van bij twee van die dingen :+

Hoeveel flesjes/zakjes ben je in de praktijk nodig om melk te bewaren? Bij zo'n set zitten geloof ik vier flesjes. En difrax-flesjes kunnen er ook op. Maar ik lees hier ook over voorraden in de diepvries, dan heb je veel meer losse porties neem ik aan.
pi_155207879
Korte reactie, sorry daarvoor.

Ik heb ook altijd de Swing gebruikt. Werkte voor mij prima, maar ik kolfde maar twee keer per werkdag, wel vier dagen. Veel vinden enkelzijdig dan te weinig, maar ik kon makkelijk kolven (en waardeerde het rustmoment).
pi_155208010
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:14 schreef Kursor het volgende:
Korte reactie, sorry daarvoor.

Ik heb ook altijd de Swing gebruikt. Werkte voor mij prima, maar ik kolfde maar twee keer per werkdag, wel vier dagen. Veel vinden enkelzijdig dan te weinig, maar ik kon makkelijk kolven (en waardeerde het rustmoment).
Geeft niks! Is ook wel een lang verhaal ;)

Ik maak me wel wat zorgen over het combineren van het kolven met werk. Rustmoment is fijn, maar ik heb ook best wel druk en bij vlagen hectisch werk. Wat dat betreft denk ik dat het misschien meer kans van slagen heeft als het me zo min mogelijk tijd kost tijdens het werk.
pi_155208210
Ik heb een dubbelzijdige Medela Swing + gatenbeha ( :') ) ivm handen vrij en dat bevalt goed. Ik heb voor dubbelzijdig gekozen ivm tijdswinst. Ik sta voor de klas en voel me bezwaard langer dan nodig weg te blijven, al weet ik dat ik dat recht wel heb.

De lk raadde me aan vanaf 3 dagen werken per week dubbelzijdig te kolven, omwille van efficiëntie.

Verder Vries ik kleine porties in bakjes in in de diepvries. Zo tussen de 50 en 80 cc per bakje zodat ik niet gelijk een hele grote hoeveelheid melk eruit hoef te halen en makkelijk hoeveelheden kan combineren.
pi_155208829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:26 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een dubbelzijdige Medela Swing + gatenbeha ( :') ) ivm handen vrij en dat bevalt goed. Ik heb voor dubbelzijdig gekozen ivm tijdswinst. Ik sta voor de klas en voel me bezwaard langer dan nodig weg te blijven, al weet ik dat ik dat recht wel heb.

De lk raadde me aan vanaf 3 dagen werken per week dubbelzijdig te kolven, omwille van efficiëntie.

Verder Vries ik kleine porties in bakjes in in de diepvries. Zo tussen de 50 en 80 cc per bakje zodat ik niet gelijk een hele grote hoeveelheid melk eruit hoef te halen en makkelijk hoeveelheden kan combineren.
Dat inderdaad, dat recht is mooi, maar ik wil toch de effecten voor mijn werkgever wel een beetje binnen de perken houden.

Gaten-bh is om je handen vrij te hebben?
pi_155208969
Ja, dit idee:


pi_155209108
Oja, charmant :D
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:10:19 #155
409579 LuDann
All the way
pi_155211352
Die gaten bh, waar kun je die kopen? Ik zit nu ''vast'' aan de Medela Symphony en krijg last van mijn rug van het vasthouden van die flesjes.
pi_155211420
Ik heb hem gekocht bij een thuiszorginstelling. Wel een rib uit mn lijf, 40 euro. }:| Maar ik had inderdaad ook last van wat jij aangeeft. Dit is een stuk relaxter. Je zou ook kunnen proberen in een gewone zachte, strakke bh gaatjes te knippen, maar ik vind het ideaal dat ik deze straks op mn werk gewoon over mn kleren kan aanritsen.
pi_155211456
Lukt t om de flesjes op tafel te laten steunen als je eenmaal vacuum hebt? Dat deed ik altijd.
Kwak
pi_155211842
LuDann, wat heb je voor voedingsbh's? Mijn schelp & flesjes bleven hangen in m'n Mammae bh's :)
duur, maar staan heel mooi! Zeker als je langere tijd bv wilt geven de investering waard :Y
pi_155212263
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:27 schreef Fazzoletti het volgende:
LuDann, wat heb je voor voedingsbh's? Mijn schelp & flesjes bleven hangen in m'n Mammae bh's :)
duur, maar staan heel mooi! Zeker als je langere tijd bv wilt geven de investering waard :Y
+1
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155212377
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:27 schreef Fazzoletti het volgende:
LuDann, wat heb je voor voedingsbh's? Mijn schelp & flesjes bleven hangen in m'n Mammae bh's :)
duur, maar staan heel mooi! Zeker als je langere tijd bv wilt geven de investering waard :Y
Pfoe, 90 euro, dat is inderdaad wel duur! (hoewel mijn 25¤ van de Livera niet heel fantastisch zit, da's ook wel weer waar)
pi_155212819
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Pfoe, 90 euro, dat is inderdaad wel duur! (hoewel mijn 25¤ van de Livera niet heel fantastisch zit, da's ook wel weer waar)
Ik heb zeker 8 maanden voedingsbh's gedragen en ben dus echt blij dat ik geinvesteerd had in mooie, goed zittende bh's :) Aanmeten bij een speciaal zaak is wel aan te raden, toen ik mijn maat eenmaal wist heb ik ook wat via marketplaats gekocht :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:16:00 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155213570
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155213622
Zijn er mensen bekend met de Spectra 9 plus kolfset?

De vorige keer heb ik de symphony? Bij de thuiszorg gehuurd, maar wat een groot lomp ding.
pi_155214354
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:56 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik heb zeker 8 maanden voedingsbh's gedragen en ben dus echt blij dat ik geinvesteerd had in mooie, goed zittende bh's :) Aanmeten bij een speciaal zaak is wel aan te raden, toen ik mijn maat eenmaal wist heb ik ook wat via marketplaats gekocht :+
Dat geloof ik ook wel hoor! Maar het is toch even een heel bedrag. En lastig dat je niet helemaal kunt voorspellen hoe lang je borstvoeding gaat/kan geven.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:33:22 #165
409579 LuDann
All the way
pi_155215915
Ik heb geen Mammea voedingsbh's, maar de bh's die ik van MC over heb genomen doen hetzelfde.

Supertip, bedankt! *O*
pi_155216752
Hoe hang je de schelpen dan vast? In de dingetjes die voor de zoogkompressen bedoeld zijn?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:25:01 #167
409579 LuDann
All the way
pi_155217314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:03 schreef Minarosa het volgende:
Hoe hang je de schelpen dan vast? In de dingetjes die voor de zoogkompressen bedoeld zijn?
Ja, ik klik de bovenkant eraf en dan hang ik ze in die gaten. :Y
pi_155217389
Maar als de flesjes voller raken, vallen ze er dan niet uit?

Ik vind 2 zijdig kolven echt niet fijn, ik krijg t niet voor elkaar om ze fatsoenlijk vast te houden met 1 hand/arm.
Maar volgens mij komt dat ook doordat ik een behoorlijke voorgevel heb.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:38:40 #169
409579 LuDann
All the way
pi_155217650
Ja, ongetwijfeld met een bh die er niet voor bedoeld is. Maar ik ben bezig met het opbouwen van mijn productie, ben al blij met 40 ml. :P

Als borstvoeding blijkt te slagen ga ik kijken voor een oplossing op de lange termijn, ik kan die Medela Symphony ook niet eeuwig huren dus zal straks misschien ook enkelzijdig kolven.

Met 1 hand lukt mij ook niet hoor, die flesjes vasthouden. En ik ben niet zo rijk bedeeld zeg maar. :P
pi_155245645
Hihi ik draag nog steeds de HEMA bhs die ik in de aanbieding had gekocht voor een euro of 7 :@ 3stuks heb ik er en de boel hangt wel wat maar goed. Ik had nooit gedacht dat ik bv kon geven, laat staan zo lang dus een goede dure bh nooit gekocht. Ach dit gaat prima zo. In kraamweek was het fijn en nu houdt het mijn borst compressen op zijn plek (ja die heb ik na 10 maanden standaard in want anders lek ik zo nu en dam nog steeds :')
pi_155250938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:23 schreef Hilmo het volgende:
Hihi ik draag nog steeds de HEMA bhs die ik in de aanbieding had gekocht voor een euro of 7 :@ 3stuks heb ik er en de boel hangt wel wat maar goed. Ik had nooit gedacht dat ik bv kon geven, laat staan zo lang dus een goede dure bh nooit gekocht. Ach dit gaat prima zo. In kraamweek was het fijn en nu houdt het mijn borst compressen op zijn plek (ja die heb ik na 10 maanden standaard in want anders lek ik zo nu en dam nog steeds :')
Ik heb nog wel anderhalf jaar na het stoppen met de bv gelekt. :X
Professioneel gifmenger.
pi_155255470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:17 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zijn er mensen bekend met de Spectra 9 plus kolfset?

Ja, fijn ding! Beetje lawaaiig, maar doet het verder echt prima en de prijs is ook prettig :)
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:06:04 #173
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155263576
Ok, pijnlijke tepels.... ik heb ze... :(
De meeste websites geven alleen info over hoe je ze voorkomt, maar wat kan ik het beste doen om ervan af te komen?
Doet het minder pijn bij het kolven? Ik heb nu alleen bv gegeven, maar wil morgen kolfspullen gaan kopen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:12:04 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155263764
Dat zou ik ook wel willen weten .... Belangrijk is om pijn te voorkomen dus door goed aan te leggen. Dat gaat bij mij goed, een lk heeft meegekeken, dus daar ligt het hier niet aan.
Als het echt weer heel pijnlijk wordt, kolf ik. Soms zit ik te stampen op de grond van de pijn bij het aanleggen. Het is ook maar aan 1 kant, de pijn. Ik heb toen ik gigantische kloven had ook 24 uur lang gekolfd en dat heeft toen goed geholpen, even de boel laten rusten. Kolven vond ik 100 x minder pijnlijk.

Ik heb trouwens ook wel eens willekeurig, buiten het voeden om, een minuut lang stekende tepels. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155263851
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:55 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja, fijn ding! Beetje lawaaiig, maar doet het verder echt prima en de prijs is ook prettig :)
Dank je!
pi_155264258
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:12 schreef Mariposas het volgende:
Dat zou ik ook wel willen weten .... Belangrijk is om pijn te voorkomen dus door goed aan te leggen. Dat gaat bij mij goed, een lk heeft meegekeken, dus daar ligt het hier niet aan.
Als het echt weer heel pijnlijk wordt, kolf ik. Soms zit ik te stampen op de grond van de pijn bij het aanleggen. Het is ook maar aan 1 kant, de pijn. Ik heb toen ik gigantische kloven had ook 24 uur lang gekolfd en dat heeft toen goed geholpen, even de boel laten rusten. Kolven vond ik 100 x minder pijnlijk.

Ik heb trouwens ook wel eens willekeurig, buiten het voeden om, een minuut lang stekende tepels. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Misschien een tsr, ik had dat ook vaak op random momenten. Lek je dan ook?

En bij pijnlijke tepels: smeren smeren smeren met purelan! Verzacht echt! Goed aanhappen is idd heel belangrijk maar ondanks dat kan het in het begin sowieso wel pijnlijk zijn helaas..
pi_155264325
Ik heb de eerste week flink gesmeerd met de lanoline zalf van medela. Dat verlichte echt de pijn!
pi_155265321
Jep dat is je tsr inderdaad, beetje prikkeldraadachtig gevoel. Als het goed is lek/druppel/supersoak ( :') hier het geval) je op dat moment ook een beetje.
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:01:10 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155266883
Purelan smeren idd, of bepanthene. En je kunt compressen erop doen, bijv. rite aid. Verlichting O+.
KuikenGuppy
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:10:32 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_155267257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:
Die gaten bh, waar kun je die kopen? Ik zit nu ''vast'' aan de Medela Symphony en krijg last van mijn rug van het vasthouden van die flesjes.
ik heb er nog 1 te koop die ik van vanyel had gekocht maar veel te klein voor me was, mag je voor bijna niks overnemen :)

Ik heb ook nog een mammae te koop in 90G, voor de geïnteresseerden, in v&a topic :)
disclaimer
pi_155268217
Die gaten beha kan je ook maken door gaten in een strak hemd of goedkope beha te knippen trouwens.
Niet voor de deur uit natuurlijk, maar prima als quick fix in je kraamweek (deed mijn kraamverzorgster), want hoe eerder je hands free kan kolven, hoe beter.

Edit - ah, spuit twaalf :+
pi_155269777
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef ingee het volgende:
Die gaten beha kan je ook maken door gaten in een strak hemd of goedkope beha te knippen trouwens.
Niet voor de deur uit natuurlijk, maar prima als quick fix in je kraamweek (deed mijn kraamverzorgster), want hoe eerder je hands free kan kolven, hoe beter.

Edit - ah, spuit twaalf :+
Hoezo is dat beter dan?
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:30:34 #183
409579 LuDann
All the way
pi_155270794
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb er nog 1 te koop die ik van vanyel had gekocht maar veel te klein voor me was, mag je voor bijna niks overnemen :)

Ik heb ook nog een mammae te koop in 90G, voor de geïnteresseerden, in v&a topic :)
Daar heb ik zeker interesse in! Ik DM je even.

Wat is tsr trouwens? Edit: toeschietreflex... Duh. :P

Ik heb ook last van pijnlijke tepels, maar denk dat dat vooral door verkeerd aanleggen komt. Dat stampvoeten is herkenbaar, Mariposas. Ik roep soms hardop 'AUW!' maar het is dan ook weer zo bevredigend als ik haar dan wat zie drinken.

Ik probeer het nu met tepelhoedje en soms lukt het aanleggen, dan kan ze een paar slokken nemen om dan weer los te laten. Het is meer voor de vorm nu dus en als oefening. Ik hoop dat het beter lukt als ze wat sterker en groter wordt...

Kolven vind ik niet pijnlijk trouwens, tenzij ik te lang doorgaans.

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 16-08-2015 18:36:25 ]
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:37:16 #184
409579 LuDann
All the way
pi_155270943
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:48 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hoezo is dat beter dan?
Het zal vooral goedkoper en sneller zijn denk? Even snel een oud kledingstuk opknippen?
pi_155271306
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:48 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hoezo is dat beter dan?
Een shirt verknippen of handsfree kolven?
Nou ja, dan kan je je handen weer gebruiken om te fokken? :+

Maar serieus: 10x per dag 30 minuten die kolven vasthouden, ik trok dat erg slecht. Als ik m'n handen verschoof om een slokje water te drinken floepte het vacuum alweer van de tiet. ;(
pi_155271411
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:51 schreef ingee het volgende:

[..]

Een shirt verknippen of handsfree kolven?
Nou ja, dan kan je je handen weer gebruiken om te fokken? :+

Maar serieus: 10x per dag 30 minuten die kolven vasthouden, ik trok dat erg slecht. Als ik m'n handen verschoof om een slokje water te drinken floepte het vacuum alweer van de tiet. ;(
Ik bedoelde t handsfree kolven idd :P
Waarom dat beter is..

Of werd er idd bedoeld, omdat je dan ondertussen ook wat anders kan doen? Dat dus :P
pi_155271521
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik bedoelde t handsfree kolven idd :P
Waarom dat beter is..

Of werd er idd bedoeld, omdat je dan ondertussen ook wat anders kan doen? Dat dus :P
Jup! En voor mij persoonlijk: ik had flinke spierpijn in mijn armen (en overal anders) na de bevalling en van die momenten 's nachts in de kraamweek aan de kolf met je handen verplicht als ondersteuning waren niet tof.

Edit - en je melk wordt er lekkerder van, dat weet toch iedereen! ;)
pi_155272100
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik bedoelde t handsfree kolven idd :P
Waarom dat beter is..

Of werd er idd bedoeld, omdat je dan ondertussen ook wat anders kan doen? Dat dus :P
Yup! Ik ben echt te ongeduldig om dan niks anders te kunnen doen :@ :') Beetje fokken, fben, werken...
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155272896
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:59 schreef ingee het volgende:

[..]

Jup! En voor mij persoonlijk: ik had flinke spierpijn in mijn armen (en overal anders) na de bevalling en van die momenten 's nachts in de kraamweek aan de kolf met je handen verplicht als ondersteuning waren niet tof.

Edit - en je melk wordt er lekkerder van, dat weet toch iedereen! ;)
Ik ging zelf altijd op bed of op een stoel voor de tv zitten, maar dit waren dan ook maar 6 weken.
pi_155273196
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik ging zelf altijd op bed of op een stoel voor de tv zitten, maar dit waren dan ook maar 6 weken.
Voor mij twee weken :')

Magoe, het is ten slotte ook niet gelukt, misschien dat ik het daardoor wat negatiever herinner.
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:13:43 #191
409579 LuDann
All the way
pi_155273426
Ik krijg enorme rugpijn van het vasthouden van die flesjes. Door die KS is het lastig een goede houding aan te nemen en handsfree kolven scheelt weer een beetje. Heb hetzelfde als ingee ook; vacuüm laat los bij de minste beweging.
pi_155273482
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Ik krijg enorme rugpijn van het vasthouden van die flesjes. Door die KS is het lastig een goede houding aan te nemen en handsfree kolven scheelt weer een beetje. Heb hetzelfde als ingee ook; vacuüm laat los bij de minste beweging.
Dat klopt. Ik legde altijd n handdoek op mijn schoot, want als ik iets die dingen verplaatste liep t zo over m'n buik. Zonde..
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:26:51 #193
409579 LuDann
All the way
pi_155278645
Ja, doet bijna fysiek pijn gewoon, als je morst, zeker als je productie nog niet je van het is. :D :@
  zondag 16 augustus 2015 @ 23:09:22 #194
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155280143
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb er nog 1 te koop die ik van vanyel had gekocht maar veel te klein voor me was, mag je voor bijna niks overnemen :)

Ik heb ook nog een mammae te koop in 90G, voor de geïnteresseerden, in v&a topic :)
Hoe heb jij dat eigenlijk opgepast? Gezien je bh heb je dezelfde omvang als mij gehad.
Ik ben nu ook zoekende hoe ik dit het beste kan gaan doen.
Heb bij mn kolf wel bandjes gekregen, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
pi_155280571
De pumpease is echt een bazending om handsfree te kolven!
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:30:08 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_155285869
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:09 schreef faptist het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat eigenlijk opgepast? Gezien je bh heb je dezelfde omvang als mij gehad.
Ik ben nu ook zoekende hoe ik dit het beste kan gaan doen.
Heb bij mn kolf wel bandjes gekregen, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
ik had een Pumpease:



Eventueel ook nog ter overname, ik heb XL.
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:34:05 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155285932
Charmant wel, dat kolven :').
KuikenGuppy
pi_155286097
Ik steun de flesjes tijd op mijn benen met dubbelzijdig kolven, en dan mijn arm er een beetje tegenaan/omheen. Werkt voor mij prima, al voel ik soms mijn onderrug wel.

Ik had vannacht een borstweigeraar :'(. A. is niet lekker en ik vermoed dat hij last van tandjes had. Wilde niks, niet slapen, niet drinken. Maar hij had wel honger, dus om 1 uur maar een flesje gemaakt en ik ben gaan kolven. Gelukkig wilde hij om 6 uur wel drinken aan 1 kant. Ik was zó opgelucht! Nu wel een klaptiet links, dus ik zit alweer te kolven op m'n werk :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:50:30 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_155286172
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:44 schreef Phaidra het volgende:
Ik steun de flesjes tijd op mijn benen met dubbelzijdig kolven, en dan mijn arm er een beetje tegenaan/omheen. Werkt voor mij prima, al voel ik soms mijn onderrug wel.

Ik had vannacht een borstweigeraar :'(. A. is niet lekker en ik vermoed dat hij last van tandjes had. Wilde niks, niet slapen, niet drinken. Maar hij had wel honger, dus om 1 uur maar een flesje gemaakt en ik ben gaan kolven. Gelukkig wilde hij om 6 uur wel drinken aan 1 kant. Ik was zó opgelucht! Nu wel een klaptiet links, dus ik zit alweer te kolven op m'n werk :').
met kolfbh kun je fokken en candy crushen *O*

En oh wat irritant! Heb dat 1 keer gehad met tandjes... Hopelijk was het eenmalig!
disclaimer
pi_155286384
Candy crush O+ Heeft me door heel wat nachtvoedingen heen geholpen :D (ik voedde zittend en kon niet in slaap vallen)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155287835
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

met kolfbh kun je fokken en candy crushen *O*

En oh wat irritant! Heb dat 1 keer gehad met tandjes... Hopelijk was het eenmalig!
Zonder kolfbh lukt me dat ook: 1 flesje in elleboogholte, en met je hand het andere flesje vasthouden. Heb je 1 hand vrij! Of de flesjes steunen op je benen, binnenkant van mijn onderarmen als steun ertegen en dan voorover leunend mijn telefoon in mijn handen. Do you get the picture (sorry, krijg het niet duidelijk uitgelegd geloof ik)? :+ :').

Ik hoop het ook, ik was even bang dat het nooit meer goed zou komen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155289265
Ik deed het ook zo, en dan met de flesjes op tafel (helemaal los lukte ook niet ivm het verbreken van het vaccuum met met ondersteuning wel).

LuDann, sterkte! Ik heb ook veel gekolfd na de ks (om de 2-3 uur, 24/7) en ik kolfde toen het "fijnste" om best wel voorover gebogen te zitten. Maar inderdaad, niet heel tof voor je rug. Het is soms echt zoeken naar een goede houding.
pi_155289433
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:34 schreef Burdie het volgende:
Charmant wel, dat kolven :').
Idd. :D Zo aanlokkelijk ook, een verse baby in aantocht en die opstartweken met bv, kolven in onmogelijke houdingen en tig voedingen per etmaal die elk een uur duren. Ik krijg er zoveel zin in! _O- *O*
pi_155289547
Ja, en dan ook nog gecombineerd met hechtingen, stuwing en lekkages! Oh, en natuurlijk de naweeen. *O*

ik wil ook!
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:53:13 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155289648
Ik heb nu de Medela Swing maxi op het oog, en als handkolf de Medela Harmony. Zijn die een beetje ok?
En hoe werkt dat verder met kolven, hoe vaak moet je dat doen bijv? Net zo vaak als je bv zou geven, of kan je ook wat meer tijd ertussen laten? En hoe vaak geef je je baby dan de fles? Als ze erom vraagt? En hoeveel geef je dan per voeding, een vaste hoeveelheid of tot ze genoeg heeft?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155290626
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb nu de Medela Swing maxi op het oog, en als handkolf de Medela Harmony. Zijn die een beetje ok?
En hoe werkt dat verder met kolven, hoe vaak moet je dat doen bijv? Net zo vaak als je bv zou geven, of kan je ook wat meer tijd ertussen laten? En hoe vaak geef je je baby dan de fles? Als ze erom vraagt? En hoeveel geef je dan per voeding, een vaste hoeveelheid of tot ze genoeg heeft?
Ik kolfde toen de bv eenmaal goed liep alleen op mijn werk, en ik begon door te kolven op de momenten dat mijn zoontje normaal zou drinken. Dat was vrij stipt elke drie uur. Hoeveel er uit de fles gedronken wordt per voeding is een beetje uitvogelen. We begonnen geloof ik met 150 ml per voeding, dat werd vrij snel 180 ml (maar dat zijn behoorlijke flessen, lang niet alle kindjes komen daar aan). En ik kolfde zo vaak als nodig was om het aantal voedingen keer 180 ml bijeen te krijgen. Ook uitproberen. De ene keer was dat drie keer kolven, de andere keer lukte het in twee keer. Met het laten vallen van voedingen vervielen ook kolfmomenten.

Tijdens mijn verlof heb ik alleen af en toe een beetje gekolfd om de diepvries te vullen en te oefenen met een flesje.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:09:28 #207
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155291677
*Breekt in:
Schuimende groene poep bij een baby van 2 maanden is toch vaak het gevolg van te weinig vette achtermelk binnen krijgen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:10:16 #208
409579 LuDann
All the way
pi_155291696
Ik kolf elke keer dat zij een flesje krijgt om vraag en aanbod na te bootsen.

Qua hoeveelheid: wij bouwen hier op, elke dag 10 ml erbij. Vandaag (dag 9) zitten we op 90, morgen op 100 ml. De kraam zei dat we daarop blijven, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Lijkt mij wat weinig namelijk. Dat geven we in de fles wanneer ze erom vraagt, met idealiter minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (met's nachts eventueel 1 keer 5 uur ertussen, als ze doorslaapt).
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:34 #209
409579 LuDann
All the way
pi_155291767
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:34 schreef Kyara het volgende:
Ik deed het ook zo, en dan met de flesjes op tafel (helemaal los lukte ook niet ivm het verbreken van het vaccuum met met ondersteuning wel).

LuDann, sterkte! Ik heb ook veel gekolfd na de ks (om de 2-3 uur, 24/7) en ik kolfde toen het "fijnste" om best wel voorover gebogen te zitten. Maar inderdaad, niet heel tof voor je rug. Het is soms echt zoeken naar een goede houding.
Dank je wel. :)

Inmiddels kan ik genoeg kolven om haar alleen moedermelk te geven. Ze is sinds gister 100 gram aangekomen en zit op haar geboortegewicht. :D *O*
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:13:04 #210
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155291791
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kolf elke keer dat zij een flesje krijgt om vraag en aanbod na te bootsen.

Qua hoeveelheid: wij bouwen hier op, elke dag 10 ml erbij. Vandaag (dag 9) zitten we op 90, morgen op 100 ml. De kraam zei dat we daarop blijven, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Lijkt mij wat weinig namelijk. Dat geven we in de fles wanneer ze erom vraagt, met idealiter minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (met's nachts eventueel 1 keer 5 uur ertussen, als ze doorslaapt).
Dat is ook het ritme hier nu (dag 11). Maar ik geef nu alleen bv, dus erg lastig te zien hoeveel ze drinkt. Ik geef haar gewoon zoveel als ze wil, als ze na 2 borsten niet genoeg heeft krijgt ze gewoon nog een derde borst :) Soms is het lastig te zien of ze honger heeft of wil zuigen; in slaap vallen lukt ook het best tijdens het drinken, ze drink zich in slaap zegmaar. Maargoed, je kan niet echt teveel geven denk ik ??
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155291855
Ik heb een flesje gekolfde moedermelk in mijn vriezer staan. Gezien de emoties wil ik het niet zomaar weg doen, en Sticker wil alleen live drinken. Iemand enig idee wat ik er nog meer mee kan doen? (Ik zou het op zich heel graag weg geven, maar het is 150ml, dat zet geen zoden aan de dijk)

Oh, moedermelksieraden vind ik lelijk (wat ik tot zo ver heb gezien dan).
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:34 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155291936
Er zijn een aantal verschillende juweliers die er wat van kunnen maken, zit er echt niks naar je smaak tussen?
KuikenGuppy
pi_155292076
Ik hou sowieso niet zo van sieraden, dus nee.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:32:09 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_155292424
Pannenkoek!
disclaimer
pi_155292425
Een sleutelhanger? Of misschien een beeldje?
pi_155292448
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Pannenkoek!
Ja dat moeten ze dus niet hier. Ook niet als ik niet vertel wat er in zit ;(
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:33:21 #217
409579 LuDann
All the way
pi_155292462
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Pannenkoek!
:D _O-
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:34:56 #218
409579 LuDann
All the way
pi_155292518
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:13 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat is ook het ritme hier nu (dag 11). Maar ik geef nu alleen bv, dus erg lastig te zien hoeveel ze drinkt. Ik geef haar gewoon zoveel als ze wil, als ze na 2 borsten niet genoeg heeft krijgt ze gewoon nog een derde borst :) Soms is het lastig te zien of ze honger heeft of wil zuigen; in slaap vallen lukt ook het best tijdens het drinken, ze drink zich in slaap zegmaar. Maargoed, je kan niet echt teveel geven denk ik ??
Aan de borst kan dat niet echt nee, maar ik geloof aan de fles wel (ook als er moedermelk in zit) omdat ze er dan geen moeite voor hoeven doen.
pi_155292524
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

:D _O-
Mis ik de grap nu?
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:35:58 #220
409579 LuDann
All the way
pi_155292546
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Mis ik de grap nu?
Ik vond het wel grappig om pannenkoeken te maken met moedermelk? Of snap ik hem niet?
pi_155292557
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:32 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja dat moeten ze dus niet hier. Ook niet als ik niet vertel wat er in zit ;(
Smoothie dan :Y
pi_155292576
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vond het wel grappig om pannenkoeken te maken met moedermelk? Of snap ik hem niet?
Het is geen grapje, dat wordt echt gedaan hoor.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:37:11 #223
409579 LuDann
All the way
pi_155292590
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is geen grapje, dat wordt echt gedaan hoor.
Ja, dat heb ik door inmiddels. ;(
pi_155292599
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Ik heb een flesje gekolfde moedermelk in mijn vriezer staan. Gezien de emoties wil ik het niet zomaar weg doen, en Sticker wil alleen live drinken. Iemand enig idee wat ik er nog meer mee kan doen? (Ik zou het op zich heel graag weg geven, maar het is 150ml, dat zet geen zoden aan de dijk)

Oh, moedermelksieraden vind ik lelijk (wat ik tot zo ver heb gezien dan).
http://www.breastmilkjewe(...)ath=59&product_id=62

Ik vind dat ze daar ook mooie pendants hebben. Een pendant/hangertje kun je ook laten maken en aan een koordje ophangen ergens in je huis bijv. Het hoeft niet om je nek per se natuurlijk. Of misschien is er iemand die zulke dingen maakt (Etsy bijv) die er een beeldje van kan maken ipv een hanger? :*
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:39:13 #225
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155292657
Zelfgemaakt ijs?
http://www.telegraph.co.u(...)rate-royal-baby.html

Maar serieus, ik vind het wel een mooi gebaar om samen iets te eten wat gemaakt is van de melk die bedoeld was om jouw baby te voeden *;
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155292713
Eigenlijk vind ik het hartstikke kut om iets te eten wat bedoeld was om mijn baby te voeden ;( :@

Thanks voor het meedenken in ieder geval. ela, ik zal je link later even bekijken.
pi_155292759
Voor de werkende kolvende moeders:

Ik zit nu voor de derde keer aan de kolf op mijn werk, eerste keer 100cc, tweede keer 95cc en nu met veel moeite hooguit 60cc. -O- Ik kolf dubbelzijdig en eindig enkelzijdig terwijl ik masseer. Mijn borsten voelen echt leeg daarna, maar dit is niet genoeg om N. voor een hele dag mee te geven. Ze heeft als ik thuis ben en dus live voed wel genoeg.

Kan het zijn dat mijn lichaam moet wennen aan kolven en kan ik er vanuit gaan (of in ieder geval hopen) dat het meer wordt?

Vandaag is nog een rommeldagje op school waardoor ik 3 keer kan kolven, maar vanaf morgen kolf ik maar 2 keer (half 7 voeden, half 10 kolven, half 1 kolven, half 4 naar huis). -O-

Ik hoop eigenlijk op positieve ervaringen die zeggen 'oh joh, wordt vanzelf meer! *O* '..
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:43:28 #228
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155292792
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Eigenlijk vind ik het hartstikke kut om iets te eten wat bedoeld was om mijn baby te voeden ;( :@

Tuurlijk, sorry! :* maar ik bedoelde dat het mooi was om het samen te delen met je familie, zoiets. Maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:50:16 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155292977
Je kunt er ook yoghurt van maken. Of zeep. Of in de vriezer laten liggen, dat zou ik denk ik doen :@.
KuikenGuppy
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:53:00 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_155293062
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Voor de werkende kolvende moeders:

Ik zit nu voor de derde keer aan de kolf op mijn werk, eerste keer 100cc, tweede keer 95cc en nu met veel moeite hooguit 60cc. -O- Ik kolf dubbelzijdig en eindig enkelzijdig terwijl ik masseer. Mijn borsten voelen echt leeg daarna, maar dit is niet genoeg om N. voor een hele dag mee te geven. Ze heeft als ik thuis ben en dus live voed wel genoeg.

Kan het zijn dat mijn lichaam moet wennen aan kolven en kan ik er vanuit gaan (of in ieder geval hopen) dat het meer wordt?

Vandaag is nog een rommeldagje op school waardoor ik 3 keer kan kolven, maar vanaf morgen kolf ik maar 2 keer (half 7 voeden, half 10 kolven, half 1 kolven, half 4 naar huis). -O-

Ik hoop eigenlijk op positieve ervaringen die zeggen 'oh joh, wordt vanzelf meer! *O* '..
Op mijn eerste dag kolfde ik geloof ik 120-100-100, dus niet eens zo gek veel minder dan jij. Twee weken later was dat gerust 500 cc. Het is inderdaad even een kwestie van wennen, het is nu nog ongemakkelijk en onbekend. Je krijgt er meer handigheid in naarmate je het langer doet! En hoe meer vraag, oe meer aanbod. Gewoon doorgaan dus!
Hoe lang kolf je per keer?

L-E :*
disclaimer
pi_155293118
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Voor de werkende kolvende moeders:

Ik zit nu voor de derde keer aan de kolf op mijn werk, eerste keer 100cc, tweede keer 95cc en nu met veel moeite hooguit 60cc. -O- Ik kolf dubbelzijdig en eindig enkelzijdig terwijl ik masseer. Mijn borsten voelen echt leeg daarna, maar dit is niet genoeg om N. voor een hele dag mee te geven. Ze heeft als ik thuis ben en dus live voed wel genoeg.

Kan het zijn dat mijn lichaam moet wennen aan kolven en kan ik er vanuit gaan (of in ieder geval hopen) dat het meer wordt?

Vandaag is nog een rommeldagje op school waardoor ik 3 keer kan kolven, maar vanaf morgen kolf ik maar 2 keer (half 7 voeden, half 10 kolven, half 1 kolven, half 4 naar huis). -O-

Ik hoop eigenlijk op positieve ervaringen die zeggen 'oh joh, wordt vanzelf meer! *O* '..
Ik schrijf hier niet zo vaak meer mee maar dit is zo herkenbaar dat ik even reageer. Het kan heel goed dat het vandaag allemaal nog even onwennig is, en dat dat in je opbrengst te merken is. Je moet toch een beetje relaxed zijn om goed te kunnen kolven en dat wordt je waarschijnlijk steeds meer.

Het kan ook zo blijven, je zou niet de eerste zijn die niet genoeg kolft. Maar vaak trekt het wat bij. Hopelijk is dat ook bij jou zo!
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:56:13 #232
409579 LuDann
All the way
pi_155293178
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Op mijn eerste dag kolfde ik geloof ik 120-100-100, dus niet eens zo gek veel minder dan jij. Twee weken later was dat gerust 500 cc. Het is inderdaad even een kwestie van wennen, het is nu nog ongemakkelijk en onbekend. Je krijgt er meer handigheid in naarmate je het langer doet! En hoe meer vraag, oe meer aanbod. Gewoon doorgaan dus!
Hoe lang kolf je per keer?

L-E :*
500 :o
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:56:39 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_155293197
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:56 schreef LuDann het volgende:

[..]

500 :o
ja op een dag, niet in 1 sessie!
Dat kan alleen Skittles :')
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:57:39 #234
409579 LuDann
All the way
pi_155293233
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja op een dag, niet in 1 sessie!
Dat kan alleen Skittles :')
Oh, ik dacht al. :') Hoewel dat alsnog veel is!

Is Skittles zo'n melkmachine ja? :D
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:02:31 #235
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155293390
Ik herken het ook wel Selvaria! Al kolfde ik de eerste dag júist enorm veel en werd het daarna minder. Na een week ofzo (dus 3 dagen kolven) trok het weer bij en kolfde ik wat meer dan wat Suus dronk. Ik ben al snel 2x gaan kolven en dan kolfde ik zo'n 180-200 per keer, dus zo'n 360-400 totaal. Ze dronk toen op het kdv 2 flessen van zo'n 150 cc en soms nog 1 kleintje van 100. Vaak kwamen we dus precies uit :Y

Ik kolf inmiddels al 4 maanden niet meer maar ik mis het soms wel :'), even een rustmomentje op het werk! Ik kolfde elektrisch enkelzijdig en deed er totaal ongeveer 45 minuten over. Kon steeds precies een aflevering van m'n serie kijken :D :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:04:13 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_155293443
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik herken het ook wel Selvaria! Al kolfde ik de eerste dag júist enorm veel en werd het daarna minder. Na een week ofzo (dus 3 dagen kolven) trok het weer bij en kolfde ik wat meer dan wat Suus dronk. Ik ben al snel 2x gaan kolven en dan kolfde ik zo'n 180-200 per keer, dus zo'n 360-400 totaal. Ze dronk toen op het kdv 2 flessen van zo'n 150 cc en soms nog 1 kleintje van 100. Vaak kwamen we dus precies uit :Y

Ik kolf inmiddels al 4 maanden niet meer maar ik mis het soms wel :'), even een rustmomentje op het werk! Ik kolfde elektrisch enkelzijdig en deed er totaal ongeveer 45 minuten over. Kon steeds precies een aflevering van m'n serie kijken :D :')
je mist kolven?
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:04:55 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155293464
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je mist kolven?
Uh-uh :Y. Ik had er echt totaal geen enkel probleem mee, vond het wel relaxed :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:11:50 #238
409579 LuDann
All the way
pi_155293635
Ik moet zeggen dat ik best wel fanatiek wordt van dat kolven. Maar dat is misschien ook wel nodig om het vol te houden. :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:14:02 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_155293690
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best wel fanatiek wordt van dat kolven. Maar dat is misschien ook wel nodig om het vol te houden. :')
ja da's heel goed! Hou dat vast, want je gaat het ooit een keer kwijtraken denk ik _O-
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:32:56 #240
409579 LuDann
All the way
pi_155294337
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:09 schreef Saffier het volgende:
*Breekt in:
Schuimende groene poep bij een baby van 2 maanden is toch vaak het gevolg van te weinig vette achtermelk binnen krijgen?
Het voormelk/achtermelk verhaal is wat achterhaald geloof ik.

https://www.lalecheleague(...)ormelk-en-achtermelk
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:48:36 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155294869
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het voormelk/achtermelk verhaal is wat achterhaald geloof ik.

https://www.lalecheleague(...)ormelk-en-achtermelk
Hmmm. Oké. Tnx!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:54:09 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_155295103
Saffier, het kan wel door overproductie komen dacht ik.
disclaimer
pi_155297715
L-E, wat mooi dat je iets met de melk wilt doen. Misschien is een sierraad niets voor jou om te dragen. Maar een mooe bedel, steen, beeldje die je op een mooie plaats in huis neerzet wel?

Aangezien er zo'n emotie aan vast zit zou ik er geen pannenkoek van maken, maar echt zoeken naar iets blijvends.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155297987
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:09 schreef Saffier het volgende:
*Breekt in:
Schuimende groene poep bij een baby van 2 maanden is toch vaak het gevolg van te weinig vette achtermelk binnen krijgen?
Kan, bij overproductie. Maar kan ook bij onderproductie. Of als mama spinazie heeft gegeten. Of een voedselallergie. Of een verkoudheid. Of allerhande andere virusjes...
pi_155298017
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Ik heb een flesje gekolfde moedermelk in mijn vriezer staan. Gezien de emoties wil ik het niet zomaar weg doen, en Sticker wil alleen live drinken. Iemand enig idee wat ik er nog meer mee kan doen? (Ik zou het op zich heel graag weg geven, maar het is 150ml, dat zet geen zoden aan de dijk)

Oh, moedermelksieraden vind ik lelijk (wat ik tot zo ver heb gezien dan).
Mijn oudste drinkt het, aangemaakt met siroop?
pi_155298252
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kolf elke keer dat zij een flesje krijgt om vraag en aanbod na te bootsen.

Qua hoeveelheid: wij bouwen hier op, elke dag 10 ml erbij. Vandaag (dag 9) zitten we op 90, morgen op 100 ml. De kraam zei dat we daarop blijven, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Lijkt mij wat weinig namelijk. Dat geven we in de fles wanneer ze erom vraagt, met idealiter minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (met's nachts eventueel 1 keer 5 uur ertussen, als ze doorslaapt).
Heb je hier wat aan?
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:36:35 #247
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155298405
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Eigenlijk vind ik het hartstikke kut om iets te eten wat bedoeld was om mijn baby te voeden ;( :@

Thanks voor het meedenken in ieder geval. ela, ik zal je link later even bekijken.
:*
Ik zou deze melk dus niet willen weggooien of zelf willen opeten dmv pannenkoeken / smoothies / ijs.. wat dan ook.
Deze melk zou ik daar toch echt te kostbaar voor vinden.

Misschien vind je dit wat..
Heb je toevallig een afdruk van haar voetje /handje in gips?
Je zou dan een mal kunnen maken, melk erin doen en dat weer hard laten worden door het te mengen met hetgeen wat zij gebruiken om er sieraden van te maken.
Je hebt dan weer een voetafdrukje of wat voor vormpje dan ook.. of is dat gek?
ik weet het niet.

Of gewoon in de vriezer houden in een mooi blikje/vormpje/iets.
kun je het nog even bij je houden.

http://www.hollydaydesigns.com/milk-jewelry/
Ik vind er best mooie dingen bij zitten eigenlijk, maar misschien denk ik er wel heel licht over, omdat ik nog meer melk kan maken.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:42:33 #248
409579 LuDann
All the way
pi_155298635
quote:
Oh ja, das handig, dank je. :Y
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:13:04 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155299680
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik had een Pumpease:

[ afbeelding ]

Eventueel ook nog ter overname, ik heb XL.


Nu ik deze foto's gezien heb zal ik er wel eentje moeten kopen.
Mag ik die van jou overnemen?
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:13:50 #250
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155299704
Oh er is meer. _O-

pi_155300051
Haha fap :D

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga sowieso door en hoop dat ik genoeg ga kolven. In totaal in 3x (ongeveer 30 minuten) vandaag nog 270cc gekolfd. Nog niet je van het, maar N. dronk bij de gastouder vandaag 280cc, dus ook niet superslecht.

Nog even een :* voor L-E, ik zou inderdaad ook kijken of je er iets blijvends van kan maken.
pi_155301698
Iets blijvends lijkt me idd fijner dan iets eetbaars. Bedankt voor het meedenken, erg lief.

faptist, we hebben voetafdrukjes idd.. in gips en van inkt op canvas. Omdat we daar al twee van hebben ben ik niet geneigd nog iets met het voetje te doen, maar het gewoon in iets moois gieten en bewaren kan natuurlijk wel. Ik ga er nog een tijdje over nadenken geloof ik.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:49:41 #253
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155305211
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kan, bij overproductie. Maar kan ook bij onderproductie. Of als mama spinazie heeft gegeten. Of een voedselallergie. Of een verkoudheid. Of allerhande andere virusjes...
Tnx. 😊
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:55:01 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_155305463
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:13 schreef faptist het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Nu ik deze foto's gezien heb zal ik er wel eentje moeten kopen.
Mag ik die van jou overnemen?
ja, dat mag, maar ik moet dan even kijken wat ik daarvoor wil hebben, want ik heb er 50 euro nieuw voor betaald.
disclaimer
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:59:23 #255
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155305641
Heeft iemand ervaring met de Medela swing maxi en de Medela harmony?
Ik zoek een efficiente electrische kolf om thuis te kunnen kolven en een handige handkolf voor onderweg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:00:16 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155316910
Mooi en lief artikel O+
pi_155317663
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:59 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Medela swing maxi en de Medela harmony?
Ik zoek een efficiente electrische kolf om thuis te kunnen kolven en een handige handkolf voor onderweg.
Swing maxi hier, bevalt goed! Licht ding, makkelijk mee te nemen en schoon te houden en de onderdelen klik je zo in elkaar. Ik heb daarnaast echter alleen ervaring met een gehuurde symphony, dus geen vergelijkingsmateriaal.
pi_155317694
Ik was heel blij met de medela freestyle! Elektrisch dubbelzijdig, ook makkelijk om te klikken naar enkelzijdig (bijv bij 1 borst drinken en 1 kolven oid)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155319416
Davinia, hoe is het? Volgens mij zijn jullie alweer op school begonnen, niet?
pi_155319587
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155321131
Hier ook een Swing Maxi en bevalt prima (nouja de 2 keer dat ik hem heb gebruikt nu :D)

Zojuist heb ik een beetje gekolfd voor een oefenflesje. Ik kreeg net aan 20 cc melk gekolfd. Ik wilde eigenlijk één borst voeden en de andere kolven, maar ze had aan één borst niet genoeg. (De hongerlap!) Gelukkig toch nog genoeg om een eerste flesje te proberen. Ik ben benieuwd wat ze er van vindt..!

Oja ik las een paar pagina's terug over pijnlijke tepels. Hier had ik ook ineens een pijnlijke tepel. Ik kwam erachter dat M. met name bij de liggende voeding niet goed aanhapte. (Als ze loslaat 'slurpt' ze vervolgens de tepel gewoon naar binnen..) Nu ik daar weer goed op let en smeer met lanoline gaat het alweer een stuk beter :)
pi_155340008
Heeft er iemand tips voor goede handkolven? Ik ben binnenkort een weekend weg zonder kind en heb weinig zin m'n handbagage op te offeren aan m'n elektrische kolf :+ plus dat die aardig op z'n eindje loopt :X

Als ik trouwens niet zou kolven, zakt je productie dan meteen weg na een dag of 2? Zoveel voed ik niet meer, alleen 's ochtends en 's avonds :)
pi_155340169
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand tips voor goede handkolven? Ik ben binnenkort een weekend weg zonder kind en heb weinig zin m'n handbagage op te offeren aan m'n elektrische kolf :+ plus dat die aardig op z'n eindje loopt :X

Als ik trouwens niet zou kolven, zakt je productie dan meteen weg na een dag of 2? Zoveel voed ik niet meer, alleen 's ochtends en 's avonds :)
Betje omslachtig, maar je mag mijn elektrieke kolf ook lenen :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155340268
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:01 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Betje omslachtig, maar je mag mijn elektrieke kolf ook lenen :*
ik vlieg van Schiphol naar Hamburg, misschien kunnen we wel een stopje maken in Grun'n :+

thx :*
pi_155345236
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand tips voor goede handkolven? Ik ben binnenkort een weekend weg zonder kind en heb weinig zin m'n handbagage op te offeren aan m'n elektrische kolf :+ plus dat die aardig op z'n eindje loopt :X

Als ik trouwens niet zou kolven, zakt je productie dan meteen weg na een dag of 2? Zoveel voed ik niet meer, alleen 's ochtends en 's avonds :)
Ik heb de Ardo handkolf, die kan op de borstschelpen die ik al heb. Ik vind hem prima, maar ik ben ook geen andere gewend.
pi_155345245
Gek hoor, m'n vriezervoorraad bv is nu helemaal op. Kolven deed ik al sinds elf maanden niet meer op m'n werk, maar dit is toch ook wel een vreemde mijlpaal.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:43:21 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155345548
Ja apart lijkt me dat Kursor! Ik 'durf' de laatste bakjes niet uit de vriezer te halen... Dus laat ze nog fijn even liggen.
KuikenGuppy
pi_155345601
Ik heb het nu maar opgemaakt door structureel mee te blijven geven naar de opvang. Bij de oudste had ik ook wat achter de hand gehouden, maar uiteindelijk weggegooid. Dat wilde ik niet nog een keer. Maar wel een bizar idee dat het weg is en dat ik nog vier maanden na stoppen met kolven heb kunnen meegeven. Nu is de vriezer weer van ons :+
pi_155347533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:19 schreef WupWup het volgende:
Davinia, hoe is het? Volgens mij zijn jullie alweer op school begonnen, niet?
Lief dat je vraagt!
Vandaag was de eerste schooldag, want de leerkrachten hadden twee studiedagen.
Aviva heeft steeds geroepen dat ze pas stopt als ze jarig is, dus vandaag is ze nep-jarig.
Ik ga zo een kadootje voor haar kopen en een taartje bakken. Samen vieren dat we een fase afsluiten.
Vanavond komt de oppas, dus ik ga het morgenochtend zien of ze bij me gaat drinken.
Als ze aanhapt, zal ik dan uiteraard vriendelijk zeggen dat ik daar geen zin meer in heb.
Maar misschien sluiten we het zo wel "vanzelf" af.

Ik hoop dat het goed gaat.

Wel gek, eind van een tijdperk...
Trotse mama van 2 :)
pi_155347784
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:55 schreef Davientje_ het volgende:

[..]

Lief dat je vraagt!
Vandaag was de eerste schooldag, want de leerkrachten hadden twee studiedagen.
Aviva heeft steeds geroepen dat ze pas stopt als ze jarig is, dus vandaag is ze nep-jarig.
Ik ga zo een kadootje voor haar kopen en een taartje bakken. Samen vieren dat we een fase afsluiten.
Vanavond komt de oppas, dus ik ga het morgenochtend zien of ze bij me gaat drinken.
Als ze aanhapt, zal ik dan uiteraard vriendelijk zeggen dat ik daar geen zin meer in heb.
Maar misschien sluiten we het zo wel "vanzelf" af.

Ik hoop dat het goed gaat.

Wel gek, eind van een tijdperk...
Wat een leuk idee! Ik hoop dat het voor Aviva zo ook een duidelijk einde is en ze er ook echt aan toe is. Je bent een topmama!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155351588
Mooi davientje. Apart lijkt me dat om het zo te overleggen. O+

Edit: geneuzel weggehaald

[ Bericht 37% gewijzigd door Hilmo op 19-08-2015 17:00:45 ]
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:52:18 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155375039
Lol, ik heb kuiken mee genomen op een wandeling bij een boerderij, begint hij na nog geen 200m te huilen omdat hij ergens op wil klimmen wat niet lukt. Dus ik leg hem even aan, valt 'ie in slaap :').
Dus ik zit hier nu een slaapdrinkende dreumes midden in een maïsveld :').
KuikenGuppy
pi_155375348
:D Burdie Lekker handig. Voorzichtig op je rug manoeuvreren? Als je doek danwel drager bij je hebt that is.. en anders van de rust genieten :P

Davientje, mooi als het zo gaat als je nu beschrijft! O+ Wat een mijlpaal ook! ^O^

Kursor, gekke mijlpaal ja, ik heb ook nog 1 zakje in de vriezer, die ik dus nooit meer ga gebruiken nu, en niet eens mijn, maar mijn zusjes melk. Hier wordt er nog 2 keer per 24u gedronken, voor het slapen en bij het wakker worden. 's Nachts niet meer, dat was echt een gewoonte waar ik graag vanaf wilde, en dat lukte zonder heel veel verdriet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155375612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:55 schreef Davientje_ het volgende:

[..]

Lief dat je vraagt!
Vandaag was de eerste schooldag, want de leerkrachten hadden twee studiedagen.
Aviva heeft steeds geroepen dat ze pas stopt als ze jarig is, dus vandaag is ze nep-jarig.
Ik ga zo een kadootje voor haar kopen en een taartje bakken. Samen vieren dat we een fase afsluiten.
Vanavond komt de oppas, dus ik ga het morgenochtend zien of ze bij me gaat drinken.
Als ze aanhapt, zal ik dan uiteraard vriendelijk zeggen dat ik daar geen zin meer in heb.
Maar misschien sluiten we het zo wel "vanzelf" af.

Ik hoop dat het goed gaat.

Wel gek, eind van een tijdperk...
O+
pi_155375623
Haha burdie! Zit je nog? :+
pi_155376155
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:52 schreef Burdie het volgende:
Lol, ik heb kuiken mee genomen op een wandeling bij een boerderij, begint hij na nog geen 200m te huilen omdat hij ergens op wil klimmen wat niet lukt. Dus ik leg hem even aan, valt 'ie in slaap :').
Dus ik zit hier nu een slaapdrinkende dreumes midden in een maïsveld :').
Lol!!

Morretje, fijn dat de nachtvoedingen succesvol zijn afgebouwd ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:51:59 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155377558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:24 schreef WupWup het volgende:
Haha burdie! Zit je nog? :+
Ja, wilde je langskomen? :+

Nee, hij schrok wakker van een voorbijganger en toen zijn we maar verder gelopen. Niet wetende dat het einde van de route totaal niet in de buurt van de auto was en ik hem niet alleen het de rest van het pad en het halve maisdoolhof door moest dragen, maar ook nog het half uur (slapend) terug naar de auto. Oja, zonder doek :').
KuikenGuppy
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:53:27 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155377593
Oh en O+ voor Davina.
KuikenGuppy
pi_155387283
Goed verhaal Burdie :D.

Daviniahr, mooi als jullie het zo kunnen afronden. :*. Jouw lijn met Aviva, een hele bijzondere.

Best jammer dat ondanks dat ik nog voed m'n borsten weer 'verdwijnen' :'). Er is nauwelijks nog wat van over rechts en links is ook steeds minder gevuld. Wie kan er wat vulling missen?
pi_155387881
Oh, da's hier ook gebeurd, Kursor. Nu ik weer wat ben aangekomen, zijn ze gelukkig ook weer iets voller. Op een gegeven moment deed ik even een BH aan van tijdens mijn zwangerschap en die was echt veeeeeel te groot geworden. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155388111
Moet m'n voedingsbeha maar gaan vullen met zoogcompressen ofzo, want het lijkt echt nergens meer op. Ben bang dat anderen dat ook zien. De kilo's willen helaas nog niet blijven plakken. En geen zin om te zoeken naar A cup voedingsbeha's. (Zwanger had ik echt een mooier lijf.)
pi_155390965
Ik weet, het is vloeken in de kerk in dit topic, maar ik voed al jaren heel succesvol zonder voedingsbh Kursor. Ik draag gewoon mijn eigen bh's. Dat zou je nog kunnen overwegen als je je wat prettiger in je lijf wil voelen :)
pi_155391262
Ik draag tegenwoordig ook geen voedingsbh's meer. Dat was ik na een tijdje echt beu. Maar sowieso is het echt heel fijn en beter voor je zelfvertrouwen om mooie en goedzittende bh's te hebben, Kursor. Even jezelf trakteren. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155391387
Jullie zijn lief O+, nu ik nog...

Twee maanden terug juist een nieuwe gekocht met dat idee, maar voel me daar nu ook echt niet prettig in. Wat voorgevormd en geeft naar mijn idee een gekke deuk. Volgens mij heb ik gewoon geen beha meer nodig :').

Maar een keer shoppen is wel de bedoeling. Heb sowieso maar weinig kleding die nog netjes om m'n lijf past. Wilde wachten tot ik weer op gewicht zou zijn, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 augustus 2015 @ 21:57:30 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155391896
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:26 schreef L-E het volgende:
Ik weet, het is vloeken in de kerk in dit topic, maar ik voed al jaren heel succesvol zonder voedingsbh Kursor. Ik draag gewoon mijn eigen bh's. Dat zou je nog kunnen overwegen als je je wat prettiger in je lijf wil voelen :)
ik draag al jaren géén beha :') en voed ook succesvol :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155391937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik draag al jaren géén beha :') en voed ook succesvol :P
Ieder zijn ding, maar daar ga ik me niet bepaald sexier van voelen ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 augustus 2015 @ 22:01:24 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155392041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ieder zijn ding, maar daar ga ik me niet bepaald sexier van voelen ;(
ik hoef niet sexy te zijn. ik wil me prettig voelen ;) *side-note: ik heb normaal een hele kleine cup. wel iets van omtrek 85, maar maar een cup a, kleine b wellicht. Tijdens de zwangerschap veranderde dit naar een c, maar inmiddels weer terug op b. Voor mij de moeite niet waard om een beha te gaan dragen. Heb alleen laatst naar de begrafenis wel een voedingsbeha gedragen want wikkeljurkje. Verder echt nooit
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 20 augustus 2015 @ 22:12:08 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155392376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:26 schreef L-E het volgende:
Ik weet, het is vloeken in de kerk in dit topic, maar ik voed al jaren heel succesvol zonder voedingsbh Kursor. Ik draag gewoon mijn eigen bh's. Dat zou je nog kunnen overwegen als je je wat prettiger in je lijf wil voelen :)
Toen mijn hunkemollertjes helemaal uitgelubberd waren, ben ik ook mn eigen bh's weer gaan dragen. Maar daar steken nu dus mooi de beugels uit :'(
pi_155393038
Ik heb echt belachelijk veel bh's gekocht de laatste drie jaar, bij mij blijven ze van vorm en grootte veranderen als ik bv geef. Dure hobby wel.
pi_155394992
De afgelopen dagen was dreumes een beetje ziekjes: verhoging, hangerig en dus veel drinken... Heb nu ivm werk sinds 15.30u niet meer gevoed en gewoon stuwing :o
pi_155400799
Davinia, mooi hoe jullie het zo kunnen afsluiten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:21:19 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155404118
iemand tips om een baby af te leren in de borst te knijpen tijdens het drinken?? Het doet echt verrote pijn , maar hij doet het niet express, het is gewoon z'n instinct ofzo :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155404227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 23:35 schreef WupWup het volgende:
De afgelopen dagen was dreumes een beetje ziekjes: verhoging, hangerig en dus veel drinken... Heb nu ivm werk sinds 15.30u niet meer gevoed en gewoon stuwing :o
Tof! :D

Iets anders in zn handje geven, djmo? (Of) een voedingsketting?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:37:50 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155404415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Tof! :D

Iets anders in zn handje geven, djmo? (Of) een voedingsketting?
dat werkt maar even; dan laat hij de ketting toch weer glippen om m'n borst te molesteren. Ik houd voor nu z'n handje (dat bovenop ligt) maar vast, maar echt handig ( :') ) is het niet
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155404623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:21 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een baby af te leren in de borst te knijpen tijdens het drinken?? Het doet echt verrote pijn , maar hij doet het niet express, het is gewoon z'n instinct ofzo :')
Krabhandschoentjes aan, zodat ie minder grip heeft?

De mijne aaide. O+ Dat mis ik nog het meest van dat hele voeden...
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:55:48 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155404735
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:50 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Krabhandschoentjes aan, zodat ie minder grip heeft?

De mijne aaide. O+ Dat mis ik nog het meest van dat hele voeden...
:|W 8)7 dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :')_! Hij heeft nu een paar (nijntje) sokken om z'n handjes :D Het ziet er niet uit, maar nu aait hij me idd, ipv me te kunnen knijpen _O_
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155405781
Ellie knijpt nog steeds... Krijg het haar ook niet afgeleerd.
Home is where the O+ is...
pi_155406145
Soms doen ze dat knijpen ook om de tsr op te wekken he, dat zou je evt voor kunnen zijn?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155406210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

:|W 8)7 dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :')_! Hij heeft nu een paar (nijntje) sokken om z'n handjes :D Het ziet er niet uit, maar nu aait hij me idd, ipv me te kunnen knijpen _O_
Mooi! O+ aaiende baby's zijn tof.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:25:22 #301
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_155406784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:43 schreef Cwen het volgende:
Ellie knijpt nog steeds... Krijg het haar ook niet afgeleerd.
Als ik zeg "Laat maar even los" dan doet hij dat ook. Maar 10 seconden later gaat zijn handje meetal toch weer de andere cup in. Hij kan er niks aan doen! Maar is meer friemelen dan knijpen, en daar kan ik niet zo goed tegen.

En ik draag ook gewone bh's. Bij S. altijd gedaan, maar bij zijn broers zeker de eerste 7 a 8 maanden voedingsbh's gedragen.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')