abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175305630
registreer om deze reclame te verbergen
Net 10 kratjes gebotteld waarvan de helft zo'n beetje voor de ambachtsmarkt is. Spannend!
pi_175305663
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:37 schreef Sarabi het volgende:
Net 10 kratjes gebotteld waarvan de helft zo'n beetje voor de ambachtsmarkt is. Spannend!
Nog met de hand? Ik vind 3 kratten bottelen altijd wel werk zat
pi_175306001
Iets anders, help me eens, wat moet ik brouwen?
Dit jaar so far het volgende gemaakt, en ik moet nog even verzinnen wat ik verder ga maken

Double IPA, New England Double IPA, 2 Quads (waarvan 1 met vijgen en jeneverbessen), 1 IPA, Witbier met grapefruit, Tripel, een normale Saison en een zure saison, een session IPA, een oatmeal stout en vandaag een RIS.
Heb in ieder geval ingrediënten in huis voor een kölsch die ik binnenkort ga klussen maar de fantasie begint wel op te raken.
pi_175306217
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:38 schreef Saind het volgende:

[..]

Nog met de hand? Ik vind 3 kratten bottelen altijd wel werk zat
Ja met de hand met een tafelmodel, sinds we die hebben vind ik het eigenlijk niet zo vervelend meer.
pi_175306275
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja met de hand met een tafelmodel, sinds we die hebben vind ik het eigenlijk niet zo vervelend meer.
Ik doe 't ook met zo'n tafelmodel, vind het echt een ramp. Maar goed, eigenlijk is dik de helft van het werk nog het schoonmaken van flessen, als we met nieuwe flessen zouden werken zou het wel te doen zijn eigenlijk.
pi_175307100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:54 schreef Saind het volgende:
Iets anders, help me eens, wat moet ik brouwen?
Dit jaar so far het volgende gemaakt, en ik moet nog even verzinnen wat ik verder ga maken

Double IPA, New England Double IPA, 2 Quads (waarvan 1 met vijgen en jeneverbessen), 1 IPA, Witbier met grapefruit, Tripel, een normale Saison en een zure saison, een session IPA, een oatmeal stout en vandaag een RIS.
Heb in ieder geval ingrediënten in huis voor een kölsch die ik binnenkort ga klussen maar de fantasie begint wel op te raken.
Laatst heb ik een soort leffe blond gebrouwen, eigenlijk een soort hybride tussen een blond en een witbier, met havervlokken om het wat 'romiger' te maken en witbiergist.

Mijn volgende projectje wordt een Münchener Dunckles of een Pilsener omdat het nu eindelijk koel genoeg is voor ondergistende dingen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_175307360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:05 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik doe 't ook met zo'n tafelmodel, vind het echt een ramp. Maar goed, eigenlijk is dik de helft van het werk nog het schoonmaken van flessen, als we met nieuwe flessen zouden werken zou het wel te doen zijn eigenlijk.
Ja dat schoonmaken is wel hel
pi_175310264
Flesjes na gebruik meteen omspoelen en omgekeerd in de krat zetten.
Voor het bottelen krijgen ze dan nog een spoeling op de avvinatore met een oplossing van Starsan, voor de ontsmetting.
Nog even uitdruipen op de flessenboom.
Duurt meestal niet meer dan een half uurtje, voor een kratje of 3.

Maar ik zit er zelf aan te denken om over te stappen op kegs.

Over het kroonkurken; ik ben begonnen met een tang van mijn vaders avontuur in bier brouwen, zo'n 30 jaar geleden.
Maar die sloot ze niet af.
Bleek dat zo'n ding niet met de nieuwe bnr kragen overweg kon. Die waren niet hoog genoeg om de kroonkurken goed op de hals te kunnen drukken.
Toen heb ik de Lisa gekocht.
Het heeft een paar flesjes geduurd voordat ik hem goed afgesteld had, maar daarna heb ik nog geen flesje gemist. Of het nou een standaard, longneck, steinie of een halve liter fles was.

[ Bericht 41% gewijzigd door marc0871 op 26-11-2017 00:40:03 ]
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_175323000
Nieuwe walsmolen (+boormachine) is goedgekeurd *O*

Nu bezig met een tripel
pi_175411566
6fae461685.jpg
Nomnomnom, lekker hoppig maar niet te bitter :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')