abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155052454
Het hele artikel:

quote:
Ferry Doedens heeft afkickkliniek verlaten



Ferry Doedens heeft de afkickkliniek verlaten en is weer terug in Nederland. Dat bevestigt Ferry aan RTL Boulevard.

De acteur vertelt dat hij deze week meteen weer met Endemol in gesprek gaat, nadat hij een paar weken geleden werd ontslagen bij GTST.

De GTST-acteur maakte eerder in RTL Boulevard bekend dat hij kampt met een drugsprobleem. Hij was de afgelopen weken in het buitenland om de strijd tegen zijn verslaving aan te gaan. Ferry heeft een heftige tijd achter de rug. "Ik heb de afgelopen tijd veel geleerd. Het is een rollercoaster geweest, maar aan elke rollercoaster komt een eind", zegt de acteur tegen RTL Boulevard.

Ferry zegt dat hij voorlopig nog bezig is met het herstel van zijn drugsverslaving. "Ik moet zeker nog aan mezelf blijven werken, maar ik voel me sterker dan ooit."

In een bericht op Instagram bedankt de soapie zijn trouwe fans. "Ik heb moeilijke en mooie momenten gehad de afgelopen paar weken door alles wat er over me gezegd is, maar het heeft me sterk gemaakt. Bedankt voor al jullie steun."
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:25:51 #152
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_155053321
Oh for the love of fucking god...
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 9 augustus 2015 @ 19:47:16 #153
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_155053992
Slim van hem geweest om die Kwalbert een keer te pijpen.
Die nam het voor hem op.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:38:42 #154
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155055767
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Slim van hem geweest om die Kwalbert een keer te pijpen.
Die nam het voor hem op.
_O- _O- _O-
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155056539

Dit was ook weer zo'n knullig iets: die auto rijdt op 0:38 al met een slakkengangetje en op 0:44 lijkt-ie met minstens 30km over de weg te scheuren :')
En dan heb ik het nog niet eens over Tante Heks of de muziek van Frons Servies :{
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:09:53 #156
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155057262
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:55 schreef PeterKelder het volgende:

Dit was ook weer zo'n knullig iets: die auto rijdt op 0:38 al met een slakkengangetje en op 0:44 lijkt-ie met minstens 30km over de weg te scheuren :')
En dan heb ik het nog niet eens over Tante Heks of de muziek van Frons Servies :{

Dit zag er veel beter uit. En die muziek, vooral bij de cliff. _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155057599
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:09 schreef Frey het volgende:

[..]


Dit zag er veel beter uit. En die muziek, vooral bij de cliff. _O_
Dat zag er gewoon uit als een goeie actiescène. En die muziek is, zoals we van Ronald gewend zijn, geweldig _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155057775

Hier gebruikte Ronald dan wel drie vaste, vaak terugkerende muziekjes uit die periode, maar het paste perfect bij de scènes _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:28:28 #159
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155058056
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:21 schreef PeterKelder het volgende:

Hier gebruikte Ronald dan wel drie vaste, vaak terugkerende muziekjes uit die periode, maar het paste perfect bij de scènes _O_
_O_ _O_ _O_


Dit zag er ook heel goed uit. En moet ik nog wat zeggen over de muziek? :P _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155058111
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:28 schreef Frey het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_


Dit zag er ook heel goed uit. En moet ik nog wat zeggen over de muziek? :P _O_
Ik zou die muziek zo graag clean op een soundtrackalbum willen hebben _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:32:38 #161
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155058205
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:30 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik zou die muziek zo graag clean op een soundtrackalbum willen hebben _O_
Dat is ook het laatste moment dat ik zal zien op de boxen. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155058316
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:32 schreef Frey het volgende:

[..]

Dat is ook het laatste moment dat ik zal zien op de boxen. :P
Ik ook ja :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:38:43 #163
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155058395
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik ook ja :P
Nog maar 2 boxen... Wie had dat gedacht? :P
Vind het ook geen probleem als er nu nog maar 1 per jaar komt.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155058642
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:38 schreef Frey het volgende:

[..]

Nog maar 2 boxen... Wie had dat gedacht? :P
Het is echt bizar hoe snel het is gegaan: vijf jaar geleden rond deze tijd was er nog geen sprake van seizoen 3, en kijk nu :D

quote:
Vind het ook geen probleem als er nu nog maar 1 per jaar komt.
Nee, ik ook niet. Stel je voor dat ze de manier van uitbrengen hadden voortgezet als in 2008/2010: één seizoen per twee jaar... Dan hadden we nu pas bij seizoen 5 gezeten en nog moeten wachten op seizoen 6 _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:00:16 #165
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155059006
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:47 schreef PeterKelder het volgende:
Nee, ik ook niet. Stel je voor dat ze de manier van uitbrengen hadden voortgezet als in 2008/2010: één seizoen per twee jaar... Dan hadden we nu pas bij seizoen 5 gezeten en nog moeten wachten op seizoen 6 _O-
:D _O-

Maar het was ook niet gek dat het in het begin niet liep. Seizoen 1 kostte 100 euro.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155059179
Ik denk dat ik dan de enige ben die seizoen 16 ook nog wel zou kopen, niet perseé omdat ik dat een goed seizoen vond maar er zaten wel een paar verhaallijnen die ik terug wil zien. o.a Harmsen zijn vertrek. Maar na seizoen 16 houdt het voor mij ook op.
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 9 augustus 2015 @ 22:05:37 #167
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_155059204
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:28 schreef Frey het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_


Dit zag er ook heel goed uit. En moet ik nog wat zeggen over de muziek? :P _O_
The winner takes it all _O_ _O_ _O_
Nick was echt zo tof in die scene.
Toen was hij echt geweldig jammer dat ze hem later met dat Maxime gedoe zo verpest hebben.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_155059321
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:00 schreef Frey het volgende:

[..]

:D _O-

Maar het was ook niet gek dat het in het begin niet liep. Seizoen 1 kostte 100 euro.
Ik herinner mij dat seizoen 2 ook iets van 70 euro kostte in het begin, echt veel geld. De heruitgave van seizoen 1 kostte toen ook rond de 50 euro.
Maar gelukkig zijn ze, na lang zeuren door de fans, alsnog verder gegaan met releasen van de seizoenen. Ik gok dat de 20 jaar dvd daar ook wel een rol in heeft gespeeld. Hopelijk is het nu niet andersom: dat de verkoop van de 25 jaar special ervoor zorgt dat de release van seizoen 14 op losse schroeven komt te staan :X
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:12:44 #169
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155059480
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:04 schreef GTSTFreakje het volgende:
Ik denk dat ik dan de enige ben die seizoen 16 ook nog wel zou kopen, niet perseé omdat ik dat een goed seizoen vond maar er zaten wel een paar verhaallijnen die ik terug wil zien. o.a Harmsen zijn vertrek. Maar na seizoen 16 houdt het voor mij ook op.
In seizoen 14 en 15 zijn er nog wel wat verhaallijnen die ik graag weer wil zien, maar in seizoen 16 zijn het echt alleen nog maar momenten. Bovendien heb ik dat zelf allemaal opgenomen.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_155059900
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:12 schreef Frey het volgende:

[..]

In seizoen 14 en 15 zijn er nog wel wat verhaallijnen die ik graag weer wil zien, maar in seizoen 16 zijn het echt alleen nog maar momenten. Bovendien heb ik dat zelf allemaal opgenomen.
Neem je het tegenwoordig nog wel op eigenlijk? :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:44:58 #171
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_155060859
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:22 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Neem je het tegenwoordig nog wel op eigenlijk? :P
Ik jat het gewoon van RTL XL. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:49:02 #172
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_155061028
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik ook ja :P
En dat maakt 3 :D Het absolute Jumping the Shark-momentje; beter dan dit zou het niet meer worden _O_
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_155061195
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:49 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

En dat maakt 3 :D Het absolute Jumping the Shark-momentje; beter dan dit zou het niet meer worden _O_
Dat weet je maar nooit: de juiste mensen op de juiste (werk)plek en de kwaliteit van het huidige GTST kan met sprongen vooruit gaan :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:46:05 #174
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_155075422
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:40 schreef PeterKelder het volgende:
Ik zie nu pas dat ze van Linda en Rover ook portretfoto's hebben gemaakt in de stijl van seizoen 25:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zijn al de persfoto's van seizoen 26.
Blijkbaar zelfde als seizoen 25.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:53:43 #175
289612 MagicTheo
Kruip, mijn zgn zoon, kruip!
pi_155078055
Seizoen 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS4 | GTA Online | FIFA2015 | PSN: Joop2015
pi_155082092
GARE DE LYON Een nieuw Nederlands stuk over de kracht van een verloren liefde die zich na dertig jaar opnieuw doet gelden.

Vanaf 16 april t/m 4 mei 2016 JETTE van der MEIJ – BARTHO BRAAT

Regie: Ad de Bont Script: Wies Venmans Ontwerp affiche: Roland de Groot Parijs 1942. Twee jonge gelieven nemen op het Gare de Lyon afscheid van elkaar. Zij stapt op de trein naar Marseille om van daaruit per boot te proberen Marokko te bereiken. Hij speelt een belangrijke rol in het verzet en voelt zich verplicht in Parijs te blijven. Aan het eind van de oorlog hopen ze elkaar op het zelfde Gare de Lyon weer te ontmoeten. Maar het leven loopt anders. Pas dertig jaar later zien zij elkaar als getrouwde mensen terug. Het weerzien is emotioneel en eindelijk wordt duidelijk waarom ze zo lang van elkaar gescheiden zijn gebleven. Hun hereniging krijgt een dramatische wending als ze samen een onvoorstelbare ontdekking doen. Gare de Lyon is een stuk over de kracht van de liefde en over de pijn van gemiste kansen.
pi_155082708
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef _Kate_C_ het volgende:
GARE DE LYON Een nieuw Nederlands stuk over de kracht van een verloren liefde die zich na dertig jaar opnieuw doet gelden.

Vanaf 16 april t/m 4 mei 2016 JETTE van der MEIJ – BARTHO BRAAT

Regie: Ad de Bont Script: Wies Venmans Ontwerp affiche: Roland de Groot Parijs 1942. Twee jonge gelieven nemen op het Gare de Lyon afscheid van elkaar. Zij stapt op de trein naar Marseille om van daaruit per boot te proberen Marokko te bereiken. Hij speelt een belangrijke rol in het verzet en voelt zich verplicht in Parijs te blijven. Aan het eind van de oorlog hopen ze elkaar op het zelfde Gare de Lyon weer te ontmoeten. Maar het leven loopt anders. Pas dertig jaar later zien zij elkaar als getrouwde mensen terug. Het weerzien is emotioneel en eindelijk wordt duidelijk waarom ze zo lang van elkaar gescheiden zijn gebleven. Hun hereniging krijgt een dramatische wending als ze samen een onvoorstelbare ontdekking doen. Gare de Lyon is een stuk over de kracht van de liefde en over de pijn van gemiste kansen.
Ik heb zo het idee dat ze daar op één avond meer zullen spelen dan in de afgelopen twee seizoenen van GTST :')

Nog wat foto's:


Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155083786
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:07 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat ze daar op één avond meer zullen spelen dan in de afgelopen twee seizoenen van GTST :')

Nog wat foto's:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat zit er dik in! :P Als ze nog maar weten hoe ze zoveel tekst moeten onthouden :P.

Die foto's kopieerde mijn iPhone helaas niet :( :P
pi_155084227
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:30 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Dat zit er dik in! :P Als ze nog maar weten hoe ze zoveel tekst moeten onthouden :P.
Hé, het zijn niet de Faily Doedels van deze soap die na twee zinnen al in de poedersuiker vliegen omdat ze het zo zwaar vinden :P
Dit zijn twee goede acteurs die het al jaren moeten doen met het participeren in andermans verhaallijntjes die dan ook nog eens nergens over gaan :{ Ze zouden een grote, spannende en avontuurlijke verhaallijn moeten krijgen komend seizoen waarbij ze naar het buitenland moeten om iemand te gaan zoeken of te helpen. En dan tijdens de reis herinneringen ophalen aan vroeger, met flashbacks en al. Maar in plaats daarvan hebben we die vage app-date van Wiet met z'n luchtkasteel in Ierland :')

quote:
Die foto's kopieerde mijn iPhone helaas niet :( :P
Wat heb je dan ook aan zo'n iPrul? :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155084429
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:42 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Hé, het zijn niet de Faily Doedels van deze soap die na twee zinnen al in de poedersuiker vliegen omdat ze het zo zwaar vinden :P
Dit zijn twee goede acteurs die het al jaren moeten doen met het participeren in andermans verhaallijntjes die dan ook nog eens nergens over gaan :{ Ze zouden een grote, spannende en avontuurlijke verhaallijn moeten krijgen komend seizoen waarbij ze naar het buitenland moeten om iemand te gaan zoeken of te helpen. En dan tijdens de reis herinneringen ophalen aan vroeger, met flashbacks en al. Maar in plaats daarvan hebben we die vage app-date van Wiet met z'n luchtkasteel in Ierland :')

[..]

Wat heb je dan ook aan zo'n iPrul? :P
Okay, daar heb je een punt. Mijn excuses voor het beledigen van Jette en Bartho ;). Door de overkill aan non-talenten vergeet je soms dat er ook nog uitzonderingen rondlopen :P. Dat luchtkasteel is erin verwerkt omdat Mickey heel graag Big R naar een luchtkasteel wilt sturen :P. En dan vervolgens heel hard blazen zodat tie met kasteel en al weg zweeft.

Tja... Aangezien Faily een Samsung heeft, heb ik een iPhone omdat ik daar niet mee geassocieerd wil worden :{w :P .
pi_155084899
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:49 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Okay, daar heb je een punt. Mijn excuses voor het beledigen van Jette en Bartho ;). Door de overkill aan non-talenten vergeet je soms dat er ook nog uitzonderingen rondlopen :P.
Ik denk alleen al aan een Miro en een Gaby... Apart van elkaar is het al erg, maar samen :X

quote:
Dat luchtkasteel is erin verwerkt omdat Mickey heel graag Big R naar een luchtkasteel wilt sturen :P. En dan vervolgens heel hard blazen zodat tie met kasteel en al weg zweeft.
Kan Big R dan niet zelf ook in dat luchtkasteel gaan zitten? Scheelt weer :P
Hoewel, het is luchtvervuiling...

quote:
Tja... Aangezien Faily een Samsung heeft, heb ik een iPhone omdat ik daar niet mee geassocieerd wil worden :{w :P .
Ludo heeft ook een Samsung 8-) Sterker nog, iedereen in Meerdijk heeft een Samsung :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155085077
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik ook ja :P
Ik heb zonet aflevering 2995 van GTST gezien. Dat is voor mij ook het moment dat het misgaat met de serie. Ik vind Jack best een leuk personage (in tegenstelling tot sommige anderen hier, geloof ik ;)), maar deze aflevering (de laatste van seizoen 15 dus) betekent de start van twee verhaallijnen die de topdagen van GTST aantasten (althans dat is mijn gevoel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefde is een product van vrijheid. Liefde op basis van dominantie is een leugen.
Geniet van de kleine dingen. Op een dag kijk je terug op je leven en dan blijken juist die kleine dingen de grote dingen te zijn geweest.
pi_155086059
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:01 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik denk alleen al aan een Miro en een Gaby... Apart van elkaar is het al erg, maar samen :X

[..]

Kan Big R dan niet zelf ook in dat luchtkasteel gaan zitten? Scheelt weer :P
Hoewel, het is luchtvervuiling...

[..]

Ludo heeft ook een Samsung 8-) Sterker nog, iedereen in Meerdijk heeft een Samsung :D
Die twee samen in een serie zouden ze eigenlijk het volk niet aan mogen doen...

_O- _O- _O- Kan ons wat schelen, beter luchtvervuiling in Verweggistan dan vervuiling van GTST :P.

Serieus? Ik vermoed sluipreclame!!! :P
pi_155086100
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Britpop1995 het volgende:

[..]

Ik heb zonet aflevering 2995 van GTST gezien. Dat is voor mij ook het moment dat het misgaat met de serie. Ik vind Jack best een leuk personage (in tegenstelling tot sommige anderen hier, geloof ik ;)), maar deze aflevering (de laatste van seizoen 15 dus) betekent de start van twee verhaallijnen die de topdagen van GTST aantasten (althans dat is mijn gevoel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y :Y :Y
pi_155086330
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:01 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik denk alleen al aan een Miro en een Gaby... Apart van elkaar is het al erg, maar samen :X

[..]

Kan Big R dan niet zelf ook in dat luchtkasteel gaan zitten? Scheelt weer :P
Hoewel, het is luchtvervuiling...

[..]

Ludo heeft ook een Samsung 8-) Sterker nog, iedereen in Meerdijk heeft een Samsung :D
Alleen jammer dat niet iedereen met een Samsung om kan gaan... :P



*inkoppertje
pi_155086640
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Britpop1995 het volgende:

[..]

Ik heb zonet aflevering 2995 van GTST gezien. Dat is voor mij ook het moment dat het misgaat met de serie. Ik vind Jack best een leuk personage (in tegenstelling tot sommige anderen hier, geloof ik ;)), maar deze aflevering (de laatste van seizoen 15 dus) betekent de start van twee verhaallijnen die de topdagen van GTST aantasten (althans dat is mijn gevoel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arnie en Dennis hadden ze never nooit mogen en moeten doen :N
En Frits en Hans... Ik had er nog wel in kunnen komen als ze hadden beweerd dat Hans destijds werd geëlektrocuteerd in dat bad, maar om zelfs die hele saga + specifieke scène te ruïneren...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155086803
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:01 schreef PeterKelder het volgende:


Ik denk alleen al aan een Miro en een Gaby... Apart van elkaar is het al erg, maar samen :X


Wat is er mis met Gaby?
pi_155086907
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:32 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Die twee samen in een serie zouden ze eigenlijk het volk niet aan mogen doen...
Inderdaad, sowieso was het al belachelijk dat Thijs twee maanden na zijn introductie een zusje moest hebben die duidelijk alleen om haar 'pluspunten' is gecast. Scènes met hun twee samen zijn vreselijk en er zit geen enkele chemie tussen hen. Zelfs tussen Reinout Oerlemans en Fiona Wolzak (Lotje) zat meer chemie!

quote:
_O- _O- _O- Kan ons wat schelen, beter luchtvervuiling in Verweggistan dan vervuiling van GTST :P.
Dat is ook weer zo :P

quote:
Serieus? Ik vermoed sluipreclame!!! :P
Nee joh, Samsung is eigenlijk van Ludo ;)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155089588
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: in het najaar van 2000 viert GTST een mijlpaal: de serie bestaat 10 jaar. Eén van de schrijfsters die op dat moment het langst voor de serie schrijft is Carolien Zilverberg. In het onderstaande interview gaat zij in op het schrijfproces, verschillende verhalen en een aantal personages.



quote:
"Wat een ellende!" Tien jaar GTST: van verguisde soap tot gewaardeerde hitserie

Morgen is het tien jaar geleden dat RTL 4 de successoap Goede Tijden, Slechte Tijden op televisie introduceerde. Neerlandica Carolien Zilverberg (45) is al acht jaar een van de schrijvers. 'Een moeilijk gesprek beginnen met het cliché 'Ik moet je iets vertellen', dat doen we niet meer.'

In de schaduw van de Nederlandsche Bank in Amsterdam verzint een team van dertien schrijvers, dag in dag uit, de eindeloos opdoemende obstakels in de levens van Jef, Roos, Rik, Janine, Ludo en al die andere plus-, min- en plusmin-karakters die de ruggengraat vormen van de populairste televisiereeks onder studenten en het meest bekeken programma op RTL 4.

Gemiddeld 1,4 miljoen mensen kijken naar Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST), dat 1 december alweer toe is aan zijn 2000ste aflevering. Niet slecht voor een tv-serie waarvan de eerste tientallen afleveringen, aldus RTL 4's programmadirecteur Bert van der Veer, niets minder waren dan een ramp. Halfbakken acteerprestaties, armetierige decors.

Maar zoals de intelligentsia André van Duin halverwege de jaren 90 opeens in de armen sloot, zo groeide GTST ook uit tot grachtengordel-camp. 'Zelfs schrijfsters als Anna Enquist komen er vandaag de dag zonder schroom voor uit dat ze graag naar soaps kijken', stelt Carolien Zilverberg vergenoegd vast.

Op even tevreden toon meldt ze dat ook niet meer meesmuilend wordt gedaan over haar arbeid: het schrijven voor soap. 'Het is heel ambachtelijk werk', zegt de neerlandica die al acht jaar deel uitmaakt van het team tekstleveranciers voor GTST. Elke maandagmorgen wordt er in het royale kantoorpand van Scriptstudio, waar twee andere schrijfploegen aan Onderweg naar Morgen (Veronica) en Goudkust (Fox) werken, vergaderd over de voortgang van de soap; over nieuwe misstappen van de hoofdfiguren. 'Soap gaat altijd over mensen en hun foute keuzes. Want als ze goede keuzes zouden maken, heb je geen verhaal', vertelt Zilverberg.

Toen ze in 1992 voor GTST begon te schrijven wist ze vrijwel niets van het genre dat zo zijn eigen wetten heeft. Om dagelijks een half uur drama te kunnen maken moet het verhaal zo veel mogelijk worden uitgesponnen. Successoaps als The Bold and the Beautiful en As the world turns waren voor Zilverberg geen referentiepunt. 'In The Bold zie je aan het eind van een scene twee mensen praten en drie scenes later praten ze nog. The Bold is traag en As the world turns te praterig. GTST is filmischer. Wij houden er niet van alles in dialogen eindeloos uit te kauwen. Wij kiezen voor het opwerpen van nieuwe obstakels. Aan het einde van de aflevering zijn we in het verhaal dan even ver, maar er is meer gebeurd, de kijkers hebben meer beleefd. Een moeilijk gesprek beginnen met het cliché 'Ik moet je iets vertellen', dat doen wij niet meer. Dat brengen we nu suggestiever, via een omweg.'

GTST mag de afgelopen jaren 600.000 trouwe kijkers hebben verloren, sleetsheid is daarvan volgens Zilverberg niet de oorzaak. Met kleine stijlveranderingen probeert het schrijversteam de grenzen voortdurend te verleggen. Dit voorjaar was dat de introductie van Cleo (Micky Hoogendijk), die heel berekenend een moord pleegt. 'Van slechteriken hebben we altijd ook positieve eigenschappen laten zien, maar Cleo is het eerste pure min-karakter. Nog zo'n kleine stijlverandering: van iemand die een moord begaat, weet je dat die vroeg of laat de bak indraait en je hem dan kwijt bent. Bij Cleo hebben we dat opengelaten. We weten niet of ze ooit gepakt wordt.'

Levendigheid wordt ook nagestreefd door de scripts te laten aansluiten op actuele verschijnselen als zinloos geweld, racisme en draagmoeders. Zie Janine, die afgelopen week in het eindeloze verhaal haar pas geboren baby in bewaring heeft gegeven van Jef en Barbara, omdat ze haar kind wil beschermen tegen zijn vader, de kwaadaardige Ludo. 'Op zo'n ontwikkeling kun je weer tijden voortborduren', vertelt Carolien Zilverberg tevreden. Ze is zich ervan bewust dat sommige nieuwe verhaallijnen 'nogal raar' zijn. 'Toch proberen wij, en natuurlijk vooral de acteurs, zo'n verhaalwending zo geloofwaardig mogelijk over te brengen. En ik moet zeggen: toen ik die scene van Janine gespeeld zag, raakte het verhaal mij weer, terwijl ik die scene van a tot z ken en weet dat het allemaal verzonnen is. Het overkomt me vaker dat ik een brok in de keel krijg, ook als ik hier achter de computer de scripts doorneem.'

Zilverberg wijt de verminderde belangstelling voor GTST vooral aan de opkomst van televisiehits als Big Brother. Dat na bijna 2000 episodes kijkers wel eens uitgekeken zouden kunnen zijn op hun GTST-idolen, wil er bij haar niet in. Jef Alberts (Bartho Braat) mag de afgelopen tien jaar dan al eens gescheiden zijn en weduwnaar geworden, daarmee zijn de dramatische mogelijkheden nog niet uitgeput. Zilverberg: 'Hij zou best nog eens weduwnaar kunnen worden, waardoor hij een verbitterde man wordt die denkt dat hij voor het ongeluk is geboren. Daar kunnen we dan weer maanden op voort.'

Indien zo'n mer a boire aan nieuwe verhaallijnen is aangeboord, en de acteur te kennen geeft uit de soap te willen stappen, hoeft dat niet te betekenen dat Zilverberg c.s. diens rol snel uit de serie schrijven. Soms gaat zo'n figuur op reis en wordt later terug in de serie geschreven. Dat-ie dan een ander gezicht heeft, hoeft geen bezwaar te zijn. Al streven de schrijvers van GTST geen realisme na, plastische chirurgie bestaat (Zilverberg: 'Maar altijd als noodgreep') wel degelijk in het dorp waar de soap zich afspeelt. Teneinde het wegzwijmelen van de kijkers niet te verstoren, zijn zinnen als 'Ik moet naar Den Haag' uit den boze. Carolien Zilverberg: 'Iemand kan wel naar Parijs gaan, dat is een andere wereld, maar Den Haag is zo dichtbij. Naar bestaande boeken en films verwijzen we ook nooit, tenzij het klassiekers zijn, want die zijn niet gedateerd.'

Modewoorden als 'absoluut', 'zeker weten' en 'hartstikke' zijn eveneens taboe. Te tijdgebonden. 'Bovendien, voor GTST wordt heel kort gerepeteerd. Tijdens de opnamen sluipt er wel eens een 'hartstikke' in in plaats van 'heel erg'. Met staande uitdrukkingen als 'geen gat erin zien' zijn we wat minder strikt geworden. Je kunt daar toch heel compact iets mee uitdrukken.'

Carolien Zilverberg past een heel scala aan trucjes toe tijdens het schrijven van GTST. Toen Reinout Oerlemans zijn afscheid aankondigde bij de soap, is er bewust voor gekozen Arnie's verdwijning met raadselen te omhullen. 'Zijn dood is nooit geconstateerd, want zijn lichaam is nooit gevonden, dus hij kan altijd nog eens terugkeren.

'Zelfs met voorspelbaarheid kun je spelen. Het kan heel spannend zijn als de kijker al weet wat het karakter nog niet weet. Dat hij bijvoorbeeld bedreigd wordt. Het is mooi als de kijkers dan meeleven. Dat is soap: zorgen dat je emoties oproept.' Inhoudsloos hoeft zo'n tekst allerminst te zijn. 'Heel vaak sluipt er een morele boodschap in. Dan gaat het verhaal naar een climax, waaruit blijkt dat iets niet voor niets is geweest. Je kunt je misschien de ellende herinneren die Jef met zijn onechte zoon John had. Die jongen wilde hem vermoorden, Jef raakte toen heel erg in de war en daardoor ontmoette hij Barbara met wie hij nu heel gelukkig is. Maar dat is weer het leuke van soap. Je weet nooit hoe lang dat geluk hem beschoren is.'
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155090123
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:49 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Inderdaad, sowieso was het al belachelijk dat Thijs twee maanden na zijn introductie een zusje moest hebben die duidelijk alleen om haar 'pluspunten' is gecast. Scènes met hun twee samen zijn vreselijk en er zit geen enkele chemie tussen hen. Zelfs tussen Reinout Oerlemans en Fiona Wolzak (Lotje) zat meer chemie!

[..]

Dat is ook weer zo :P

[..]

Nee joh, Samsung is eigenlijk van Ludo ;)
Die pluspunten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Heeft wellicht iets te maken met het feit dat ik een vrouw ben :P

Aaaah, dat verklaart! Ook opgekocht voor 1 euro? :P
pi_155090173
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:47 schreef nikkiefan het volgende:

[..]

Wat is er mis met Gaby?
Heel veel, maar der opgespoten lippen en onvermogen om een beetje fatsoenlijk te acteren zijn de grootste minpunten.
pi_155090265
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:14 schreef _Kate_C_ het volgende:


Die pluspunten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Heeft wellicht iets te maken met het feit dat ik een vrouw ben :P


Ik wel. Heeft wellicht iets te maken met het feit dat ik een man ben. ;)
pi_155090375
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:14 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Die pluspunten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Heeft wellicht iets te maken met het feit dat ik een vrouw ben :P
Tja, misschien dat dat het is, maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet echt :P
Het feit alleen al dat ze het van haar pluspunten moet hebben zegt genoeg. Maar haar gezicht is vaker te zien volgens mij en daar wordt je ook niet vrolijk van lijkt me _O-

quote:
Aaaah, dat verklaart! Ook opgekocht voor 1 euro? :P
Joh, ben jij gek! Hij gaat niet boven de marktwaarde zitten :N
Dus was zijn prijs 50 cent, met een extra 50 cent als oprotpremie voor de toenmalige eigenaren 8-)

[ Bericht 2% gewijzigd door PeterKelder op 10-08-2015 20:31:15 ]
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155091080
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Tja, misschien dat dat het is, maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet echt :P
Het feit alleen al dat ze het van haar pluspunten moet hebben zegt genoeg. Maar haar gezicht is vaker te zien volgens mij en daar wordt je ook niet vrolijk van lijkt me _O-

[..]

Joh, ben jij gek! Hij gaat niet boven de marktwaarde zitten :N
Dus was zijn prijs 50 cent, met een extra 50 cent als oprotpremie voor de toenmalige eigenaren 8-)
Dan heeft het misschien iets met smaak te maken ;). Aan der gezicht te zien wordt ze er zelf ook niet vrolijk van als ze in de spiegel kijkt :).

Hahahaha _O- . Good old Ludo :)
pi_155091503
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:35 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Dan heeft het misschien iets met smaak te maken ;). Aan der gezicht te zien wordt ze er zelf ook niet vrolijk van als ze in de spiegel kijkt :).
Klopt ja:



Iedere. Ochtend. Weer. :X

quote:
Hahahaha _O- . Good old Ludo :)
Helaas is dit niet te zien geweest in GTST, omdat Rohan dit toch iets te moeilijk vond. In plaats daarvan liet hij dus maar zien hoe Ludo kleiduiven ging schieten met Bing :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155092135
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:43 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Klopt ja:

[ afbeelding ]

Iedere. Ochtend. Weer. :X

[..]

Helaas is dit niet te zien geweest in GTST, omdat Rohan dit toch iets te moeilijk vond. In plaats daarvan liet hij dus maar zien hoe Ludo kleiduiven ging schieten met Bing :')
_O- _O- _O- Der lippen lijken daar wel kleiner :D

Rohan heeft eerst voorgesteld dat Ludo met Bing ging midgetgolfen maar Ludo heeft ook zijn grenzen :P
pi_155092467
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:57 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

_O- _O- _O- Der lippen lijken daar wel kleiner :D
Ja, dit was na de eerste behandeling. Die was niet zo succesvol, ontdekte ze de volgende ochtend :P

quote:
Rohan heeft eerst voorgesteld dat Ludo met Bing ging midgetgolfen maar Ludo heeft ook zijn grenzen :P
Daarnaast vond Erik de Vogel het ook nogal vreemd als Ludo door een golfballetje ter aarde zou storten en zijn bewustzijn zou verliezen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_155093165
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:04 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ja, dit was na de eerste behandeling. Die was niet zo succesvol, ontdekte ze de volgende ochtend :P

[..]

Daarnaast vond Erik de Vogel het ook nogal vreemd als Ludo door een golfballetje ter aarde zou storten en zijn bewustzijn zou verliezen.
_O- Zonde van het geld :P.

Schijnt dat Rohan nog voorgesteld heeft Bing te laten uitschieten met "het stokkie waarmee je tegen het balletje moet slaan", maar nadat Ludo met een tuinkabouter dreigde te van gooien heeft hij zich bedacht.
pi_155093618
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:18 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

_O- Zonde van het geld :P.
Ja, ook daarom was ze zo ontdaan :P "Moet ik wéér mijn pluspunten in de strijd gooien voor wat extra geld! :'( "

quote:
Schijnt dat Rohan nog voorgesteld heeft Bing te laten uitschieten met "het stokkie waarmee je tegen het balletje moet slaan", maar nadat Ludo met een tuinkabouter dreigde te van gooien heeft hij zich bedacht.
:D _O-

Maarre, Ludo heeft daar z'n mannetjes voor toch? :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:40:28 #200
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_155097456
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:00 schreef PeterKelder het volgende:
Deze zomer blikken we wekelijks terug op de geschiedenis van Goede Tijden, Slechte Tijden in de rubriek 'Artikelen uit de oude doos'. Iedere week wordt hier een oud interview of artikel uit het rijke verleden van de serie geplaatst. Deze week: in het najaar van 2000 viert GTST een mijlpaal: de serie bestaat 10 jaar. Eén van de schrijfsters die op dat moment het langst voor de serie schrijft is Carolien Zilverberg. In het onderstaande interview gaat zij in op het schrijfproces, verschillende verhalen en een aantal personages.

[ afbeelding ]

[..]

Op zich wel weer een interessant artikel. :)
En wat ze zelf al zegt. Er is heel bewust voor gekozen om Arnie niet dood te laten verklaren.

Wel leuk dat ze zegt, dat ze weleens een 'brok in haar keel krijgt' als ze de scripts aan het lezen is. :)
De schrijvers van nu zouden een traantje moeten wegpinken vind ik dan. En niet omdat het allemaal zo geweldig is. ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')