abonnement Unibet Coolblue
pi_155091307
Ja lekker thuis! Heerlijke vakantie gehad hebben heel de week mooi weer gehad en echt kunnen genieten van elkaar en ons ventje! Flint heeft zich prima vermaakt met alle kinderen daar!
Had alleen gehoopt dat het slapen weer beter zou gaan. Maar hij staat nu alweer gillend voor zijn deur...Dat is echt helemaal nieuw voor ons...iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bedritueel is nog precies zoals we altijd deden...fles tandenpoetsen schone luier in bed liggen dikkie dik lezen gaan liggen en een kus...Tot zover gaat het goed maar dan zodra ik de deur uit ga gaat hij door het lint...
Ben nu elke keer naar boven gegaan eerst gezegd dat het bedtijd is en hij gaat slapen, overige keren zeg ik alleen je gaat slapen...mis ik nog iets?? ( snap dat hij moet omschakelen hoor maar vind het zo sneu dat hij zo overstuur is)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155091666
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:39 schreef Ereshkigal het volgende:
Ja lekker thuis! Heerlijke vakantie gehad hebben heel de week mooi weer gehad en echt kunnen genieten van elkaar en ons ventje! Flint heeft zich prima vermaakt met alle kinderen daar!
Had alleen gehoopt dat het slapen weer beter zou gaan. Maar hij staat nu alweer gillend voor zijn deur...Dat is echt helemaal nieuw voor ons...iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bedritueel is nog precies zoals we altijd deden...fles tandenpoetsen schone luier in bed liggen dikkie dik lezen gaan liggen en een kus...Tot zover gaat het goed maar dan zodra ik de deur uit ga gaat hij door het lint...
Ben nu elke keer naar boven gegaan eerst gezegd dat het bedtijd is en hij gaat slapen, overige keren zeg ik alleen je gaat slapen...mis ik nog iets?? ( snap dat hij moet omschakelen hoor maar vind het zo sneu dat hij zo overstuur is)
Wij hebben dat nog regelmatig bij Ow. Hier is de oplossing er gewoon rustig bij blijven zitten en op ons telefoontje spelen :') Vaak zegt hij na een tijd: "weg papa/mama" en soms leggen we het uit dat we gaan, maar in de buurt zijn.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:52:07 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155091902
Als E echt overstuur is blijf ik inderdaad bij haar zitten. Dan wordt ze iig rustig. Valt ze snel in slaap dan sluip ik dan weg. Als ze nog wat blijft kwaken oid, dan zeg ik na een tijdje dat ik naar beneden ga, maar dat ik haar kom troosten als ze verdrietig is. En dat doe ik dan ook echt.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:14:17 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155092941
Deur open laten? Ik bleef boven nog even wat rommelen (die eeuwige was opvouwen ofzo :P) Ben er in ieder geval niet bij blijven zitten tot ze sliep, wordt dat dan niet een gewoonte?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:15:33 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155093008
En L'tiekje nog gefeliciteerd met je peuter!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155093691
Herkenbaar eresh, hier is slapen nog steeds drama. Wij gaan bij haar zitten tot ze rustig is en dan leggen we uit dat we naar beneden/bed gaan maar we in de buurt zijn en altijd mag roepen en dat we dan komen kijken. Soms vindt ze het fijn als ik tussendoor nog even kom kijken. En de deur moet op een kiertje blijven staan tegenwoordig. Het kost iedere avond een hele tijd voor ze slaapt maar we Willen dat ze vertrouwd en veilig op haar kamertje is en als wij daar bij moeten helpen zal dat op termijn alleen maar helpen, denken wij.

Shandaly, je foto's zien er heerlijk uit. Femke heeft ook behoorlijk grote voetjes! We hebben twee weken geleden voor Eva schoenen gekocht, maat 26 :o volgens mij vielen ze wel klein want de meting gaf 25 aan.

Susie, ik was vandaag wat terug aan het lezen en vond toen over het bultje bij je dochter. Hoe gaat het daar nu eigenlijk mee? Is ze nog steeds onder controle ervoor?
E.
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:30:09 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155093783
Ik blijf er ook bij zitten als ze zo overstuur is. Nora heeft af en toe verlatingsangst-fases en het enige dat dan helpt is er bij blijven tot ze slaapt.
Ik ben niet zo bang voor het creëren van gewoontes. Alles is een fase :P En anders is het vast wel weer om te buigen :)


Wat een heerlijke foto's Shandaly! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155093837
Wat een bekend setje voor Femke, die hebben wij laatst ook gekocht.

V. doet altijd alsof ze heel moe is, maar in bed gaat ze rustig liggen keten. Soms roept ze ook wel, als haar beker leeg is, en soms roept ze potje, maar dat is vaak loos alarm.

Ze plast al wel heel netjes op het potje, maar het zelf aangeven schiet er nog vaak bij in. Maar met elk uur op het potje zetten houden we het bij 1 ongelukje per dag. Al was het vandaag 3 keer niks, maar ze was volgens mij nog wel wat van slag van het bezoek en de kadootjes van gisteren.
pi_155093953
Wat een leuke foto's Shandaly! O+

Djenna zit nu in 25 en ik vind dat die al grote pootjes heeft :D
En vandaag voor het eerst gepoept op het potje *O*

Ik zit er nu een beetje mee wanneer het moment 'rijp' is om zonder luier de deur uit te gaan voor iets kleins ... supermarkt ofzo.

Vind dat nog een beetje spannend :@

Ze geeft het wel echt heel goed aan als ze moet plassen en ze kan het ook goed ophouden heb ik het idee als het echt echt echt moet.

Hoe hebben de ervaringsdeskundigen dit aangepakt?
pi_155094168
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een leuke foto's Shandaly! O+

Djenna zit nu in 25 en ik vind dat die al grote pootjes heeft :D
En vandaag voor het eerst gepoept op het potje *O*

Ik zit er nu een beetje mee wanneer het moment 'rijp' is om zonder luier de deur uit te gaan voor iets kleins ... supermarkt ofzo.

Vind dat nog een beetje spannend :@

Ze geeft het wel echt heel goed aan als ze moet plassen en ze kan het ook goed ophouden heb ik het idee als het echt echt echt moet.

Hoe hebben de ervaringsdeskundigen dit aangepakt?
Gaat ze ook op de wc of alleen op het potje?
In iedere winkel is wel een wc heb ik ervaren :)
pi_155094246
Nee potje lijkt echt verleden tijd. Ik houd hem nog een beetje achter de hand vanwege het poepen maar omdat ze dat vandaag ook al netjes op de wc deed zal dat binnenkort (hopelijk) wel historie zijn.

Fokwet :X ... terugval :X ... niet jinxen :X :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:41:03 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155094359
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een leuke foto's Shandaly! O+

Djenna zit nu in 25 en ik vind dat die al grote pootjes heeft :D
En vandaag voor het eerst gepoept op het potje *O*

Ik zit er nu een beetje mee wanneer het moment 'rijp' is om zonder luier de deur uit te gaan voor iets kleins ... supermarkt ofzo.

Vind dat nog een beetje spannend :@

Ze geeft het wel echt heel goed aan als ze moet plassen en ze kan het ook goed ophouden heb ik het idee als het echt echt echt moet.

Hoe hebben de ervaringsdeskundigen dit aangepakt?
Geen ervaring mee, maar gewoon gaan? :) Misschien niet al te ver in het begin en met een setje schone kleding mee?

Knap hoor!
En bij Laiv ook al op het potje!

Hier had ze een paar weken terug wel interesse, maar inmiddels wil ze niet meer op het potje (en op de wc durft ze niet - ook niet met verkleiner).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155096057
Nou hij slaapt... deur open latenwerkt niet bij meneer...komt gewoon kijken wat ik aan het doen ben ( geprobeerd de vakantie was weg te werken)
Ben maar stil in de schommelstoel gaan zitten ( wordt die ook weer gebruikt)
Toen sliep hij naar ongeveer 30 minuten
hopelijk komt hij snel weer in zn ritme

potje toont hij nog geen intresse in
hij gaat er wel opzitten maar zodra zn luier uit gaat weigert hij
staat nu op de wc, komt er gezellig bij zitten als ik even naar het toilet moet...(waar is die tijd gebleven dat je gewoon rustig kon gaan plassen)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155096775
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee potje lijkt echt verleden tijd. Ik houd hem nog een beetje achter de hand vanwege het poepen maar omdat ze dat vandaag ook al netjes op de wc deed zal dat binnenkort (hopelijk) wel historie zijn.

Fokwet :X ... terugval :X ... niet jinxen :X :D
Eerst naar de supermarkt. Dan een stukje verder. Als je een wc tegenkomt er naartoe. Ik ken inmiddels alle betaalde en een aantal wc's waar je zo in kan duiken in de stad. Bij V. zijn we ook al wel even weggeweest, maar dat was ook vaak zoiets van "oeps, vergeten een luier aan te trekken". Maar poepen is tot nu toe nog wel vaak te laat. Ze raakt dan ook wat in paniek omdat ze het pas merkt als ze bezig is.
pi_155096978
Fijn dat hij slaapt, eresh. Ik vind dat moment van weglopen uit het kamertje altijd zo spannend. Slapen ze eindelijk, stoot je je teen of kraakt de deur. }:|

Geen ervaring mee twinkle. Ik zou ook een beetje benauwd worden bij het idee om het te gaan doen geloof ik.
Hier nog steeds geen interesse in het potje, alleen kijken hoe ik op de wc zit :')

Maar joh, mijn kind is verder gewoon heel knap hoor :+ ze telt tot 15, maakt grapjes waar vooral zijzelf heel hard om moeten lachen "mama, Ava is een peutermeisjejongen", kan hoog springen, liedjes zingen, spelletjes spelen en accepteert niets zonder uitleg waarom ik iets wel of niet wil. En ze kan ook zo heerlijk vertellen wat ze van iets vindt. Gisteren kwamen mijn schoonouders en Eva hoopte dat mijn zwager ook mee zou komen, helaas voor haar was dat niet het geval. Haar reactie daarop: "S. niet mee, S thuis. Jammer"
Dat is toch fantastisch? Ik vind haar zo knap O+ Zeg ik totaal onbevooroordeeld natuurlijk.
E.
pi_155097300
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een leuke foto's Shandaly! O+

Djenna zit nu in 25 en ik vind dat die al grote pootjes heeft :D
En vandaag voor het eerst gepoept op het potje *O*

Ik zit er nu een beetje mee wanneer het moment 'rijp' is om zonder luier de deur uit te gaan voor iets kleins ... supermarkt ofzo.

Vind dat nog een beetje spannend :@

Ze geeft het wel echt heel goed aan als ze moet plassen en ze kan het ook goed ophouden heb ik het idee als het echt echt echt moet.

Hoe hebben de ervaringsdeskundigen dit aangepakt?
Niet dat ik een ervaringsdeskundige ben :D

Maar Luc is nu ook (overdag) zindelijk. En wij gingen in het begin expres naar de winkel als hij net had geplast ofzo. Of wij zette hem nog even op de wc voor we weg gingen. Het is gelukkig altijd goed gegaan, maar ik vind het nog steeds een beetje eng in de auto of in de winkel en ben stiekem nog steeds blij als hij droog blijft.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:52:24 #142
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155097959
Ik vind haar ook heel knap hoor Spark! O+

Herkenbaar ook met die grapjes waar ze zelf heel hard om moeten lachen. Nora had laatst een 'onderonsje' met een vriendinnetje. Geen idee waar het over ging, maar ze lachen allebei in een deuk O+

Ik vind het zo grappig om mezelf of mijn man nu terug te horen in haar.
Ik was gisteren aan het helpen met het eruit vissen van de lekkere dingen uit haar eten :+ terwijl zij ondertussen de rest over aan het scheppen was naar een ander bord. Op een gegeven moment mist ze een stukje, dus ik zeg terwijl zij gewoon doorschept: 'wacht, daar is nog een stukje, wacht .. Je vergeet een stuk.. Daar, daar is nog een stukje'. Onderbreekt ze me door hand op mijn arm te leggen, kijkt me heel serieus aan en zegt: 'rustig, zo versta-ketnie'

:P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155098456
Sylver :D

Shandaly wat een leuke foto! Ziet eruit als een leuke dierentuin. En wat hebben ze toch lieve koppies allebei O+
En maat 24 :o en Eva zelfs 26 8)7
Daar zit mijn Eva nu in en die is 4. Rosalie zit in 22.

En Twinkle20, ik sluit me aan wat al gezegd is. Reservesetje mee voor onderweg, niet te ver gaan en steeds wat verder.
Totdat je het gewend bent, je in de auto stapt voor een rit van een kleine anderhalf uur en je peuter in slaap valt. ...autostoel nat natuurlijk :')

Ik had hem al in het kinderpraatjes topic geplaatst, maar hij is zo droog dat ik het gewoon hier nog een keer doe (hier lezen ook iets meer mensen).
Eva is vorige met mijn vriend naar Schiphol geweest. Beetje voorbereiden op de vakantie over een paar weken. Ze heeft daar een schaalmodel vliegtuig gekocht.
Rosalie loopt gisteren wat rond te huppelen op eva dr kamer.
R: mama kijk! Een vliegtuig!
Ik: ja. Mooi hè
R: vreselijk :r *huppelt verder*

(In het kinderfototopic een foto van mijn miss longleggs die ik zojuist aantrof)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:46:27 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155105476
Haha danic :D

Net even in het fototopicgekeken. Wat een lange benen!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155106672
Danic _O-

Sylver, er is geen betere spiegel dan een kind he? :D
E.
pi_155107349
Danic O+ geweldig he, hoe ze kunnen slapen...
(Laatst sliep Lars ook zo, maar dat was vooral omdat z'n knieën zo geschaafd waren dat hij ze niet onder het laken kon hebben... ;( )

Twinkle, wat de dames hierboven ook al zeiden, gewoon doen. Reservekleertjes mee, laten plassen voor je weg gaat, en zorgen dat je overal weet waar de toiletten zijn ;) Want áls ze dan aangeven dat ze moeten plassen als je in de supermarkt bent, moeten ze ook *nú* plassen. "Even ophouden tot je thuis bent" is nog geen optie (maar ook dat komt vanzelf :* ) Je zou eventueel een zeiltje of iets in de auto kunnen leggen als je bang bent voor 'doorlekken', net als hoogzwangeren die bang zijn dat hun vliezen breken.
Aan de andere kant moet je er misschien ook niet teveel heisa omheen maken. Gewoon vertrouwen in je kind, dan vertrouwen zij ook op zichzelf.
Overigens moet ik zelfs Lars nu nog steeds af en toe herinneren om naar de wc te gaan, want spelen enzo is altijd belangrijker dan een wc-bezoekje ;)

Sparks, ik ben echt zo fan van jouw Eva O+ Ze klinkt zo leuk!
pi_155107649
Ik vind al jullie kinderen zo leuk klinken!
Echt ik ben fan van peuters :D
pi_155108497
Nou voor het eerst in 2 jaar tijd hadden we een gebroken nacht. Meneer was om 4.45 wakker :O
Weer het zelfde gedaan als gisteravond en uiteindelijk sliep hij om 5.45 weer... Na een flinke mopper van mij... Om 10.15 was hij weer wakker!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155111560
Serieus Ersesh? Voor het eerst? Heeft hij in twee jaar nog nooit een onderbroken nacht gehad? :o

Wij hebben nog bijna nooit een niet onderbroken nacht gehad tot nu toe :')
E.
pi_155111938
Nou de tijd van gebroken nachten is hier ook wel een poosje geleden hoor. Ik zou het ook slecht handelen als ik er weer elke nacht uit zou moeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')